close
تبلیغات در اینترنت
پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

پروفایل مدیریت


سلام علیکم. این سایت در آغاز گروهی در واتساب بود که در جهت رفع شبهات غیرمقلدین فعالیت می کرد. هم اکنون با مشورت مدیران ، وبلاگی برای ، حفظ ونشر مطالب گروه و استفاده عموم ساخته شد. این سایت صرفا برای پاسخ شبهات واهی متسلفین تکفیری ، تک رووخودبرتربین که روزانه مذاهب اسلامی را آماج حملات خویش قرار داده اندساخته شده است و وابسته به هیچ گروه واحزاب سیاسی ومذهبی دیگری نیست وهیچ عنادی با دیگر مذاهب اسلامی ندارد. ان شاالله که مورد پذیرش درگاه الهی واقع گردد.

آمار سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 339
کل نظرات : 37
آمار کاربران
کل کاربران : 54
افراد آنلاين : 1
کاربران آنلاين : 0
آمار بازديد
بازديد امروز : 53,255
اطلاعات
امروز : شنبه 05 اسفند 1396
آي پي شما : 54.90.119.59
مرورگر شما :

  • عضویت سریع

  • لوگین
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
نام کاربری :
رمز عبور :

پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

نمایش ادامه مطلب

پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر
همواره لامذهبان اعتراضات بيجا و متنوعي بر فقه حنفي وارد می کنند كه اين دال برتعصب خشک آنان می باشد.از جمله‌ي اعتري اين است كه فردي از لامذهبان فرستاده است.
اينك اعتراض و سپس جواب او ذكر مي گردد :
قول لامذهب متعصب : برخي از فرقه‌هاي صوفيه يا برخي از پيروان مذاهب در راستاي تقويت و حمايت فرقه و يا مذهبي كه به آن منتسب بوده‌اند سخناني بر زبان جاري ساخته‌اند كه بوي كفر مي‌داده است. آنها جسارت را به حدّي رسانده‌اند كه سخنان پيشوايانشان را بر پيامبر ترجيح مي‌داده‌اند همان گونه كه كرخي يكي از فقهاي حنفيه گفته است: « هر آيه يا حديثي مخالف مذهب ما باشد قابل تأويل يا منسوخ است.
الرساله في اصول الحنفيه , كرخي ص 169 الكرخي الحنفي كلّ آية أو حديث علي خلاف مذهبنا فهي منسوخةپايان قول لامذهب متعصّب(

جواب حنفي :آقاي لامذهب! هيچ صوفيِ واقعي و مذهبي حقيقي سخنان كفر آميز يا آن كه بوي كفر بدهد از زبانش جاري نمي‌سازد. برداشت تو با مغز پر از تعصّبت كه عينك بدبيني را نسبت به اهل سنت و جماعت بر چشمان زده‌اي اعتباري ندارد.
نخست عينك بدبيني را از چشمانت بردار. مغزت را از تعصّبات خُشك خالي بگردان تا بتواني قول صوفيان واقعي و فقهاء را بفهمي.آقاي
لامذهب! اين قول كرخي يا هر حنفي‌اي ديگر هرگز بوي كفر را نمي‌دهد و اتّباع عين سنّت را مي‌رساند و ليكن شما با مغز پرتعصّب آن را نمي‌فهميدهدف امام كرخي اين نيست كه ما نخست مذهب حنفي را تدوين كرده‌ايم و بعد دلايل را بر مذهب تطبيق مي‌دهيم و هر چه مطابق با آن نباشد آن را منسوخ يا تأويل مي‌كنيم.


همواره لامذهبان اعتراضات بيجا و متنوعي بر فقه حنفي وارد می کنند كه اين دال برتعصب خشک آنان می باشد.از جمله‌ي اعتري اين است كه فردي از لامذهبان فرستاده است.
اينك اعتراض و سپس جواب او ذكر مي گردد :
قول لامذهب متعصب : برخي از فرقه‌هاي صوفيه يا برخي از پيروان مذاهب در راستاي تقويت و حمايت فرقه و يا مذهبي كه به آن منتسب بوده‌اند سخناني بر زبان جاري ساخته‌اند كه بوي كفر مي‌داده است. آنها جسارت را به حدّي رسانده‌اند كه سخنان پيشوايانشان را بر پيامبر ترجيح مي‌داده‌اند همان گونه كه كرخي يكي از فقهاي حنفيه گفته است: « هر آيه يا حديثي مخالف مذهب ما باشد قابل تأويل يا منسوخ است.
الرساله في اصول الحنفيه , كرخي ص 169 الكرخي الحنفي كلّ آية أو حديث علي خلاف مذهبنا فهي منسوخةپايان قول لامذهب متعصّب(

جواب حنفي :آقاي لامذهب! هيچ صوفيِ واقعي و مذهبي حقيقي سخنان كفر آميز يا آن كه بوي كفر بدهد از زبانش جاري نمي‌سازد. برداشت تو با مغز پر از تعصّبت كه عينك بدبيني را نسبت به اهل سنت و جماعت بر چشمان زده‌اي اعتباري ندارد.
نخست عينك بدبيني را از چشمانت بردار. مغزت را از تعصّبات خُشك خالي بگردان تا بتواني قول صوفيان واقعي و فقهاء را بفهمي.آقاي
لامذهب! اين قول كرخي يا هر حنفي‌اي ديگر هرگز بوي كفر را نمي‌دهد و اتّباع عين سنّت را مي‌رساند و ليكن شما با مغز پرتعصّب آن را نمي‌فهميدهدف امام كرخي اين نيست كه ما نخست مذهب حنفي را تدوين كرده‌ايم و بعد دلايل را بر مذهب تطبيق مي‌دهيم و هر چه مطابق با آن نباشد آن را منسوخ يا تأويل مي‌كنيم. بلكه منظورش اين است كه مذهب حنفي بر
اساس چهار دليل شرعي : كتاب الله , سنّت , اجماع امت و قياس شرعي تدوين شده است. حكم مسأله در نخست از قرآن گرفته مي‌شود و اگر در قرآن يافته نشد به سنت مراجعه مي‌شود,و اگر آنجا هم يافته نشد از اجماع امت كه در رأس آن صحابه هستند گرفته مي‌شود. اگر در اين‌جا هم يافته نشد از قياس شرعي حكم مسأله دريافت مي‌شود.
در حكم هر مسأله آخرين دستور و عملكرد رسول الله صلي الله عليه و سلم كه منسوخ نيست در نظر گرفته مي‌شود. و اگر حديثي صحيح و صريح باشد اما منسوخ شده باشد, قابل عمل و استدلال نيست بلكه عمل بر آن گناه است, همان گونه كه عمل بر شرايع قبل از اسلام گناه است؛ زيرا منسوخ شده‌اند. بعد از اين تمهيد به قول امام كرخي بر مي‌گرديم. پس هدف امام كرخي نيز همين است كه اگر شما جايي حديثي ديديد كه مذهب حنفي بر آن عمل نمي‌كند, بايد بدانيد كه آن حديث از قبل منسوخ بوده است كه حنفيان آن را مستدل قرار نداده‌اند, و اگر آن حديث منسوخ نباشد بايد بدانيد كه آن‌چه از ظاهر آن حديث فهميده مي‌شودمراد نيست و منظورش چيزي ديگر است كه با كتاب الله و سنت مشهور آن‌حضرت صلي الله عليه و سلم مطابق باشد. مثلاً حديث « لاصلاة لمن لم يقرأ بفاتحة الكتاب» منظورش مقتدي نيست؛ زيرا ظاهر آن مخالف قرآن است كه فرموده : « إذا قُرئَ القرآن فاستمعوا له و أنصتوا لعلكم ترحمون» . يا رفع يدين در ركوع و بلند كردن سر از ركوع و در آغاز ركعت سوم اگر چه احاديثش سنداً صحيح و متناً صريح اند اما متروك شده‌اند به همان‌گونه احاديث رفع يدين در هر بلند شدن و پايين شدني منسوخ گشته‌اند و احاديث رفع يدين در سجده منسوخ شده‌اند و قابل عمل نيستند.احاديث رفع يدين در ركوع هم در آغاز بوده و بعد ترك شده اند و قابل عمل به عنوان سنيت نيستند. و احاديث عدم رفع يدين هم عملاً و هم سنداً متواتر و آخرين عمل رسول صلي الله عليه و سلم و اكثريت صحابه بالخصوص فقهاي آنان, هستند.

الآن اگر ما از شما سئوال بكنيم كه چرا بر احاديث عدم رفع يدين عمل نمي‌كنيد.
آيا جواب شما اين است كه چون مطابق با منهج ما نيستند ما آنان را منسوخ قرار مي‌دهيم يا آنان را تأويل مي‌كنيم كه ظاهرشان مراد نيستند؟! يا هر حديثي كه مطابق با هواي شما نباشد فوراً مارك ضعف را به آن مي‌زنيد.آقاي لامذهب! شما به احاديث نقض وضو از خوردن آن‌چه با آتش پخته شده است عمل نمي‌كنيد.بر احاديث سخن گفتن در نماز عمل نمي‌كنيد با اين كه صحيح هستند. بر احاديث عدم رفع يدين عمل نمي‌كنيد. به احاديث بستن دست‌ها زير ناف عمل نمي‌كنيد.به حديث عدم تحريك انگشت شهادت در تشهد عمل نمي‌كنيد. به احاديث گذاشتن زانوها بر زمين پيش از دست ها به وقت رفتن به سجده عمل نمي‌كنيد. به احاديث دعاي بعد از نماز عمل نمي‌كنيد .به احاديث دال بر جواز تسبيح عمل نمي‌كنيد.
آيا غير از اين است كه آن ها را منسوخ يا تأويل و تضعيف مي‌كنيد؟آيا از اين عملكرد شما بوي كفر مي‌آيد؟! فما هو جوابك فهو جوابنا

 


نظرات کاربران


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

  • پیشنهادی

  • پربازدید

  • جدید

  • نظرات
  • اثبات ترک رفع یدین (بلند نکردن دست ها در نماز)

  • عقیده اهل سنت و جماعت در جواب کسی که می گوید الله کجاست؟

  • توهین امام غیرمقلدین «البانی» به امام اعظم

  • نقد کتاب : صفة صلاة النبی ناصرالدین آلبانی رح در ترازوی عدل وانصاف(1)

  • پنج سوال دندانشکن قایلین'ترک رفع یدین(احناف ومالکیه)؛ از کسانیکه قایل به رفع یدین هستند(غیرمقلدین

  • پنجاه سوال کمرشکن از غیرمقلدین

  • ثبوت صلاةالتسبیح برردجواب غیرمقلدین که صلاةالتسبیح رابدعت می دانند

  • ثبوت توسل شرعی از دیدگاه اهل سنت و الجماعة

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • پاسخ به ده اعتراض بر جماعت تبلیغ

  • تاریخچه پیدایش طیف غیر مقلدین(متسلفین)

  • متسلفین می گویند:تصوف بدعت است

  • دفاع شيخ الاسلام ابن تيميه رح از امام اعظم رح نسبت به اعتراضات متسلفين

  • افشای دروغ های متسلفین در مورد تصوف

  • آیا احناف در عقیده مخالف امام ابوحنیفه هستند و عقیده امام ابومنصور ماتریدی عقیده معتزلی هست؟؟

  • سوء استفاده غیرمقلدین ازاحساسات دینی مردم؛درمورد جماعت تبلیغ وکتاب فضایل اعمال

  • پاسخ اعتراضات و شبهات نسبت به کتاب فضایل اعمال

  • فرق اهل سنت با اهل حدیث

  • ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب مقلد مذهب حنابله!!!!

  • می گویند:در کجای قرآن آمده است که تقلید از امام اعظم ﴿رح﴾ واجب است؟

  • قیچی کردن غیرمقلدین قول امام العصر انور شاه كشميري را درخصوص تراويح

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • جایگاه امام اعظم (رح)درعلم حدیث بخش اول

  • شبهه نوزدهم : اتباع یعنی پیروی از قران و سنت به فهم سلف صالح امت نه تقلید کورکورانه و‌جاهل

  • شكستن حلقه هاى ضعيف غيرمقلدين :-بخش نهم محل بستن دستها در نماز

  • تعریف کامل اهل سنت

  • بعضی از عقاید و انحرافات فکری غیر مقلدین

  • تجسیم (ﻗﺎﺋﻠﯿﻦ ﺑﻪ ﺟﺴﻢ ﺑﻮدن ﺧﺪا)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • چندسؤال کمر شکن از برادران غیر مقلد؛اهل حدیث ویا به اصطلاح سلفی

  • ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ و وسلفی ها ﺑﺎ ﺻﺤﯿﺢ ﺍﻟﺒﺨﺎﺭﯼ ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ ﻛﻒ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﺑﺮ ﺑﻨﺪ ﺩ

  • فاش کردن آخرین مکر وحیله غیرمقلدین(متسلفین) ؛ بهترین قول ازمذاهب اربعه را انتخاب میکنیم

  • کرامات اولیاء (صحابه وتابعین وصالحین)ازدیدگاه علامه ابن تیمیه رح

  • دلایلِ فرق در میان نماز مرد و زن؛ قسمت اول

  • غیرمقلدین و هشت رکعتی ها جواب علمی و تحقیقی دهید

  • جــــواب شـــبــــهـه نعم البدعه هذه در مورد قول عمر رض درمورد تراویح

  • سلفیت وپیدایش آن:دکتر «محمد سعید رمضان البوطی»

  • سلسله جواب شبهات متسلفین...(بخش اول)

  • امام احمد بن حنبل (ره) منکران تقلید را فاسق و انکار کننده های علم و سنت پیامبر (ص) میداند

  • اثبات توسل بالذات قسمت اول

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • افشای پشت پرده سلفیت(بخش اول)

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • تقلید درپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف : قسمت اول

  • تراویح و سلفی ها؛ ده چلینج برای اثبات عمل آنها :قسمت اول

  • فتنه ی لامذهبیت و انکار فقه اسلامی

  • تعداد رکعات تراویح(قسمت اول)

  • دانلود کتاب : بازگشت وتوبه یک غرمقلد به سواد اعظم

  • شعر بی وفاعی غیر مقلد

  • آدرس جدید راه حقیقیت

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • پاسخ به رئيسي مجسم و مشبِّه كه قائل به مكان براي الله سبحانه و تعالي است. (قسمت اول)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • گفتمان دلچسب وجالب مولانا محمد امین صفدر اوکاروی رح

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت سوم

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت دوم

  • اثبات توسل و تبرک از آثارپیامبر ازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دوازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبر ازدایره قرآن، سنت وسلف صالح امت.بخش یازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت بخش نهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت قسمت هشتم

  • مــــــــــوضوع:اشاره انگشت در نمازبخش سوم

  • آلبانی درآیینه ی اختلاف

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت :قسمت ششم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام :قسمت: ششم

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت .قسمت هفتم

  • رفع یدین در نماز منسوخ است.

  • اضطراب وضعف روایات رفع یدین

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده .بخش سی وپنجم

  • مـــــوضوع : حرکت دادن انگشت سبابه در نمازقسمت دوم

  • پاسخی به شعربی وزن وقافیه مصعب لامذهب سیلی خور

  • یک پرسش دوگزینه ای ازغیرمقلدین نوپا

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت پنجم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وششم .

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وهفتم .

  • جوابیه دروغ های متسلفین نسبت به فقه احناف...

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده:بخش سی وچهارم.

  • نقد مقاله ی جاهلانه متسلف درموردترک تقلید

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • پیشگفتار: بحث قرائت خلف الامام قسمت دوم:

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وپنجم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت:‌ چهارم

  • سطحيت نه سلفيت

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وچهارم.

  • رونمایی از پلتیک وحقه بازی متسلفین که می خواهندازطریق واژه "سلفی" مردم خام را تحت تأثیرقراردهند.

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت پنجم .

  • تحقیقی درمورد غیر مقلدین

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • مسائل نمازدرپرتو قرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وسوم

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت چهارم.

  • حقانیت نهضت دعوت وتبلیغ

  • تحقيقی مختصردرمورد سلام با يک دست

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه :قسمت بیست ودوم

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده بخش سی ودوم

  • برآیندتحریک لامذهبیت.قسمت دوم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست ویکم .

  • کد های اختصاصی