close
تبلیغات در اینترنت
اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت قسمت هشتم

پروفایل مدیریت


سلام علیکم. این سایت در آغاز گروهی در واتساب بود که در جهت رفع شبهات غیرمقلدین فعالیت می کرد. هم اکنون با مشورت مدیران ، وبلاگی برای ، حفظ ونشر مطالب گروه و استفاده عموم ساخته شد. این سایت صرفا برای پاسخ شبهات واهی متسلفین تکفیری ، تک رووخودبرتربین که روزانه مذاهب اسلامی را آماج حملات خویش قرار داده اندساخته شده است و وابسته به هیچ گروه واحزاب سیاسی ومذهبی دیگری نیست وهیچ عنادی با دیگر مذاهب اسلامی ندارد. ان شاالله که مورد پذیرش درگاه الهی واقع گردد.

آمار سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 339
کل نظرات : 37
آمار کاربران
کل کاربران : 54
افراد آنلاين : 1
کاربران آنلاين : 0
آمار بازديد
بازديد امروز : 53,238
اطلاعات
امروز : شنبه 05 اسفند 1396
آي پي شما : 54.90.119.59
مرورگر شما :

  • عضویت سریع

  • لوگین
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
نام کاربری :
رمز عبور :

اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت قسمت هشتم

نمایش ادامه مطلب
اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت
قسمت هشتم
نظر23 عالم اهل سنت در مورد توسل :بزرگواران مشروحه ذيل ازپيشوايان مسلمانان اهل توسل بوده اند.ما اسامي آن دسته ازعلماي ديني كه بسيار مشهور و مــــعروف هستند و قائل به توسل هستند و دليل توسل كردن را آورده اند و از پيـــــشوايان بزرگ و
  حافظان اهل سنت بوده اندرا به طور نمونه دراينجا ذکر مي كنيم.   دوستاني كه گرفتار عقايد گمراه سلفیت" target="_blank">سلفیت شده اند و فقط با  تفسير اشتباه از آيات قرآن برداشت بد مي كنند بايد بدانند كه علماي زير از استادان و برجسته ترين مفسران قرآن هستند و حضرت رسول صلوات الله عليه مي فرمايند:  بپرهیزید از نقل حدیث از طرف من مگر آنچه را که می‌دانید از طرف من است، زیرا کسی که بر من عمداً دروغ بگوید باید جایگاه خود را در دوزخ قرار دهد و کسی که قرآن را به رأی خود، تأویل و تفسیر کند جای خود را در دوزخ قرار داده است. و نيز ابن ابی شیبه با سند صحیح روایت کرده که : کسی قرآن را بدون علم تأویل و تفسیر و ترجمه کند جای خود را در دوزخ قرار داده است.( صحيح بخاري و صحيح مسلم و صحيح ترمذي)  روش و طریق متسلفین همانند خوارج زمان حضرت علي رضي الله تعالي عنه است يعني همانند آنها از اجماع خارج مي شوند و همانند آنها بسيار تندرو هستند و مانند آنها خود را مجتهد و مفسر قرآن مي دانند و حضرت عبدالله ابن عمر رضي الله تعالي عنه صحابه ي بزرگوار حضرت رسول صلوات الله عليه در باره ي خوارج مي فرمايند: «خوارج آياتي را كه در وصف كافران نازل شده است بر مؤمنان حمل مي كنند».  اما جوانان  اهل سنت كه اسير متسلفین شده اند و عقيده ي متسلفه


نظر23 عالم اهل سنت در مورد توسل :بزرگواران مشروحه ذيل ازپيشوايان مسلمانان اهل توسل بوده اند.ما اسامي آن دسته ازعلماي ديني كه بسيار مشهور و مــــعروف هستند و قائل به توسل هستند و دليل توسل كردن را آورده اند و از پيـــــشوايان بزرگ و
  حافظان اهل سنت بوده اندرا به طور نمونه دراينجا ذکر مي كنيم.   دوستاني كه گرفتار عقايد گمراه سلفیت" target="_blank">سلفیت شده اند و فقط با  تفسير اشتباه از آيات قرآن برداشت بد مي كنند بايد بدانند كه علماي زير از استادان و برجسته ترين مفسران قرآن هستند و حضرت رسول صلوات الله عليه مي فرمايند:  بپرهیزید از نقل حدیث از طرف من مگر آنچه را که می‌دانید از طرف من است، زیرا کسی که بر من عمداً دروغ بگوید باید جایگاه خود را در دوزخ قرار دهد و کسی که قرآن را به رأی خود، تأویل و تفسیر کند جای خود را در دوزخ قرار داده است. و نيز ابن ابی شیبه با سند صحیح روایت کرده که : کسی قرآن را بدون علم تأویل و تفسیر و ترجمه کند جای خود را در دوزخ قرار داده است.( صحيح بخاري و صحيح مسلم و صحيح ترمذي)  روش و طریق متسلفین همانند خوارج زمان حضرت علي رضي الله تعالي عنه است يعني همانند آنها از اجماع خارج مي شوند و همانند آنها بسيار تندرو هستند و مانند آنها خود را مجتهد و مفسر قرآن مي دانند و حضرت عبدالله ابن عمر رضي الله تعالي عنه صحابه ي بزرگوار حضرت رسول صلوات الله عليه در باره ي خوارج مي فرمايند: «خوارج آياتي را كه در وصف كافران نازل شده است بر مؤمنان حمل مي كنند».  اما جوانان  اهل سنت كه اسير متسلفین شده اند و عقيده ي متسلفه  در انديشه ي آنها رسوخ پيدا كرده بايد بدانند كه متسلفین درمسیراهلسنت حرکت نمی کنندبلكه اهل سنت ما هستیم و در مذهب خود عالمان بزرگ زيادي داریم كه ما نامشان را آورديم تا بدانند كه مذهب اهل سنت مذهب ريشه دار و درست است و شعارسلفیت نمي تواند به آن ايراد بگيرد و در مورد توسل نيز كمي حساسيت ايجاد شده است و نبايد اين طور موضوع را پيچيده كردبلكه هركس كه توسل نكند هيچ گناهي مرتكب نشده و هيچ عيبي ندارد كه توسل نكندولي اينكه متوسلين را مشرك بداند اين ديگر گناهي بزرگ است چون سنگين ترين تهمت و سنگين ترين گناه را به عده ي كثيري از مسلمين مي زنند حال اینکه این همه فتوی و تاییدیه توسط فقهای اهل سنت ثابت شده است. اگر چه ابن تيميه رحمت الله عليه بعضي اقسام توسل را رد كرده است و همين نيز به عنوان بهانه اي براي متسلفین شده است اما بايد دانست كه نظر ابن تيميه يك نظر شخصي بوده و هيچ عالم سرشناس ديگري با وي هم عقيده نيست و در ضمن ابن تيميه از دراین مسئله ازاجماع اهل سنت خارج شد و كسي كه پي او برود نيزاز اجماع خارج مي شود و کتابهای زیادی که علمای بزرگ معاصر وی و یا بعد از وی در رد عقاید او نوشتند دلیل همین خرق اجماع اوست اما عقل انسان جوياي حقيقت وقتي مي بيند كه چندين عالم و مفسر قرآن و حافظ حديث و فقيه بزرگ قائل به توسل اندو فقط يك عالم مي گويد توسل( در بعضي از اقسام) غلط است به نظر شما عقل يك مومن كدام را مي پذيرد ؟

شايد فقط نام امام محمد غزالي رحمة الله عليه كافي بود و همواره علمايي كه بعد از امام غزالي رحمته الله عليه آمده اند همگي وي را از بزرگترين عالمان تارخ اسلام مي دانند اما به هر حال ما بيست و سه عالم بزرگ اهل سنت را متسلفه نيز آنها را تا حدود زيادي قبول دارد آورديم

چون متسلفین در بسياري از كتب خود كه پيرامون مسائل مختلف نوشته اند از اسامي اماماني كه نامشان در زير خواهد آمد بسيار نقل قول مي كنند اين هم اسامي عده اي از بزرگان اهل سنت : 

1 -امام محمد غزالي رحمته الله عليه كه علم ايشان بر هيچ يك از فرق اسلامي پوشيده نيست. ايشان را از نظر علمي از بزرگترين و سرشناس ترين عالمان تاريخ اسلام هستند و به عنوان يك صوفي واقعي در جاي جاي تأليفاتشان قائل به توسل اند.ايشان در يكي از رساله هاي خويش بابي جدا در مورد توسل دارند و با دلايل شرعي توسل را جايز دانسته اند.

2 - حافظ ابوبكر بيهقي دركتابش به نام«دلائل النبوة»داســــــتان توسل آدم وغير او را آورده است،درضمن اين عالم تعهد كرده اســت كه حديث موضوع را در كتابش نياورده

3- امام جلاالدين سيوطي از بزرگترين عالمان تاريخ اسلام در كتابش«الخصائص الكــــــبري» و چندين كتاب ديگر توسل حضرت آدم را بيان مي كند /

4- امام حافظ ابو عبدالله الحاكم در كتاب«المستدرك»برصــــحيحين وداستان توسل آدم به حضرت رسول صلوات الله عليه ذكر كرده است.

5- امام حافظ قاضي عياض دركتابش به نام«الشـــــفا في الــــتعريب بحقوق المصطفي»درباب زيارت وباب فصل النبي،بسياري از اين احاديث و وقايع را نوشته است.

6- امام مفسر قرآن ابو عبدالله قرطبي در تفسير آيه «ولـــــو أنهم إذ ظلمواأنفسهم»در جلد5صفحه265 نيز توسل را جايز دانسته وآنرا تـأييدكرده است.

7- علامه احمد شهاب الدين خفاجي در كتابش شرح شـــــــفا به نام«نسيم الرياض»موارد زيادي ذكر كرده است.

8- امام حافظ قسطلاني در كتابش به نام «مواهب اللدنيه»در مـــــقصداول

9- علامه شيخ محمد عبدالباقي زرقاني در شرح مواهب جـــــــلد 1صفحه44

10- امام شيخ الاسلام ابو زكريا يحي نووي در كتابش بنام«ايــــضاح»در باب ششم صفحه498

11- علامه ابن حجرهيتمي مکی در حاشيه بركتاب ايضاح صـــــفحه499،وعلاوه بر اين در اين باره يك كتاب مستقل به نام«الجوهر الــمنظم»دارد.

12- حافظ شهاب الدين محمد بن محمد بن جزري دمشقي در كتابش به نام«عدةالحصن الحصين»در بحث فضيلت دعا.

13- علامه امام محمد بن علي شوكاني در كتابش به نام «تــــــــحفةالذاكرين»درصفحه161

14- علامه امام محدث علي بن عبدالكافي السبكي در كتابـــش به نام«شفاء السقام في زيارت خير الأنام».

15- شيخ احمد سرهندي ملقب به امام رباني مجدد الف ثاني رحمته الله عليه ايشان به عنوان يك عالم بزرگ و يك مرشد صوفيه كه بسيار به رعايت شريعت شهره بودند و در تشرع در بين صوفيان شهره ي عام و خاص اند در كتاب مكتوبات خود قائل به توسل اند.

16- حافظ ابن حجر عسقلاني ،  داستان آمدن آن مرد اعرابي كه بر قــــــبر حضرت رسول صلوات الله عليه و به آن توسل كرد و سند آن را صحيح دانسته است دركتاب فنح الباري جلد2صفحه495 بيان نموده است.

17- امام ابوالقاسم قشيري مفسر سرشناس صاحب رساله ي قشيريه

18- امام فخر رازي از بزرگترين مفسران قرآن در چندین قسمت تأليفاتش اشاره به جواز توسل دارد. خواندن دقیق تفسیر فخر رازی مبین این موضع می باشد.

19_حافظ ابوالفرج ابن جوزي در كتاب خود بــــنام«الوفاء»حديث را ذكر كرده است 19-

20- حافظ عماد الدين ابن كثير درتفسيرآيه«ولـــــو أنهم إذ ظلمواأنفسهم»داستان گفتگوي عتبي با يك نفر عرب كه به خدمت قـــــــبر پيغمبرصلي الله عليه و سلم آمد و از او شفاعت طلبيد وهيچ گونه اعتراضي از او نگرفت و همچنين قصه توسل آدم را در كتابش به نام«البدايةوالنــــــــهاية» در جلد1صفحه80 آورده است.علاوه در جلد1صفحه91 همـــــان كتـاب گفته است كه اسناد داستان توسل عرب به قبر حضرت رسول صــحيح مي باشد.
و باز شعار مسلمانان«يامحمداه»را در جلد 6 صفحه 324آورده است.

21- شهاب الدين رملي رحمته الله عليه در بسياري تأليفاتش.ایشان نیز در قسمت های مختلفی از تألیفات خویش به توسل معتقدند.

22- امام شيخ نورالدين قاري،معروف به ملا علي قاري در شـــــرحش برشفا  موارد بسیار آورده است.

23- امام نسفي صاحب كتاب شرح عقايد اهل سنت كه از معتبر ترين كتب عقيده در حوزه هاي اهل سنت است ايشان در كتب خود قائل به توسل هستند.  و نيز علماي بزرگ ديگر که از سلف بوده اند و نیز تعداد کثیری از علمای معاصر.

چون عالمان مذكور از بزرگترين عالمان اهل سنت هستند و همگي در علوم ديني تخصص دارند ، ذكر نام يك نفر هم كفايت مي كرد اما ما براي محكم شدن ايمان اهل سنت بيست و سه عالم بزرگ را ذكر كرديم تا براي منكرين توسل بهانه اي نباشد.
ادامہ دارد...


برچسب ها : اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت قسمت هشتم , توسل چیت , توسل , انواع توسل , توسل به خدا , توسل به پیامبر , عقاید سلفی , عقاید حنفی , متسلفین , سلفی گری , افراطی ها , لامذهبان تندرو , البانی , مذهب البانی , منهج چیست , راه حقیقت , راه حق , حقیقت , اسلام حقیقی ,

نظرات کاربران


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

  • پیشنهادی

  • پربازدید

  • جدید

  • نظرات
  • اثبات ترک رفع یدین (بلند نکردن دست ها در نماز)

  • عقیده اهل سنت و جماعت در جواب کسی که می گوید الله کجاست؟

  • توهین امام غیرمقلدین «البانی» به امام اعظم

  • نقد کتاب : صفة صلاة النبی ناصرالدین آلبانی رح در ترازوی عدل وانصاف(1)

  • پنج سوال دندانشکن قایلین'ترک رفع یدین(احناف ومالکیه)؛ از کسانیکه قایل به رفع یدین هستند(غیرمقلدین

  • پنجاه سوال کمرشکن از غیرمقلدین

  • ثبوت صلاةالتسبیح برردجواب غیرمقلدین که صلاةالتسبیح رابدعت می دانند

  • ثبوت توسل شرعی از دیدگاه اهل سنت و الجماعة

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • پاسخ به ده اعتراض بر جماعت تبلیغ

  • تاریخچه پیدایش طیف غیر مقلدین(متسلفین)

  • متسلفین می گویند:تصوف بدعت است

  • دفاع شيخ الاسلام ابن تيميه رح از امام اعظم رح نسبت به اعتراضات متسلفين

  • افشای دروغ های متسلفین در مورد تصوف

  • آیا احناف در عقیده مخالف امام ابوحنیفه هستند و عقیده امام ابومنصور ماتریدی عقیده معتزلی هست؟؟

  • سوء استفاده غیرمقلدین ازاحساسات دینی مردم؛درمورد جماعت تبلیغ وکتاب فضایل اعمال

  • پاسخ اعتراضات و شبهات نسبت به کتاب فضایل اعمال

  • فرق اهل سنت با اهل حدیث

  • ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب مقلد مذهب حنابله!!!!

  • می گویند:در کجای قرآن آمده است که تقلید از امام اعظم ﴿رح﴾ واجب است؟

  • قیچی کردن غیرمقلدین قول امام العصر انور شاه كشميري را درخصوص تراويح

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • جایگاه امام اعظم (رح)درعلم حدیث بخش اول

  • شبهه نوزدهم : اتباع یعنی پیروی از قران و سنت به فهم سلف صالح امت نه تقلید کورکورانه و‌جاهل

  • شكستن حلقه هاى ضعيف غيرمقلدين :-بخش نهم محل بستن دستها در نماز

  • تعریف کامل اهل سنت

  • بعضی از عقاید و انحرافات فکری غیر مقلدین

  • تجسیم (ﻗﺎﺋﻠﯿﻦ ﺑﻪ ﺟﺴﻢ ﺑﻮدن ﺧﺪا)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • چندسؤال کمر شکن از برادران غیر مقلد؛اهل حدیث ویا به اصطلاح سلفی

  • ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ و وسلفی ها ﺑﺎ ﺻﺤﯿﺢ ﺍﻟﺒﺨﺎﺭﯼ ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ ﻛﻒ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﺑﺮ ﺑﻨﺪ ﺩ

  • فاش کردن آخرین مکر وحیله غیرمقلدین(متسلفین) ؛ بهترین قول ازمذاهب اربعه را انتخاب میکنیم

  • کرامات اولیاء (صحابه وتابعین وصالحین)ازدیدگاه علامه ابن تیمیه رح

  • دلایلِ فرق در میان نماز مرد و زن؛ قسمت اول

  • غیرمقلدین و هشت رکعتی ها جواب علمی و تحقیقی دهید

  • جــــواب شـــبــــهـه نعم البدعه هذه در مورد قول عمر رض درمورد تراویح

  • سلفیت وپیدایش آن:دکتر «محمد سعید رمضان البوطی»

  • سلسله جواب شبهات متسلفین...(بخش اول)

  • امام احمد بن حنبل (ره) منکران تقلید را فاسق و انکار کننده های علم و سنت پیامبر (ص) میداند

  • اثبات توسل بالذات قسمت اول

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • افشای پشت پرده سلفیت(بخش اول)

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • تقلید درپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف : قسمت اول

  • تراویح و سلفی ها؛ ده چلینج برای اثبات عمل آنها :قسمت اول

  • فتنه ی لامذهبیت و انکار فقه اسلامی

  • تعداد رکعات تراویح(قسمت اول)

  • دانلود کتاب : بازگشت وتوبه یک غرمقلد به سواد اعظم

  • شعر بی وفاعی غیر مقلد

  • آدرس جدید راه حقیقیت

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • پاسخ به رئيسي مجسم و مشبِّه كه قائل به مكان براي الله سبحانه و تعالي است. (قسمت اول)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • گفتمان دلچسب وجالب مولانا محمد امین صفدر اوکاروی رح

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت سوم

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت دوم

  • اثبات توسل و تبرک از آثارپیامبر ازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دوازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبر ازدایره قرآن، سنت وسلف صالح امت.بخش یازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت بخش نهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت قسمت هشتم

  • مــــــــــوضوع:اشاره انگشت در نمازبخش سوم

  • آلبانی درآیینه ی اختلاف

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت :قسمت ششم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام :قسمت: ششم

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت .قسمت هفتم

  • رفع یدین در نماز منسوخ است.

  • اضطراب وضعف روایات رفع یدین

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده .بخش سی وپنجم

  • مـــــوضوع : حرکت دادن انگشت سبابه در نمازقسمت دوم

  • پاسخی به شعربی وزن وقافیه مصعب لامذهب سیلی خور

  • یک پرسش دوگزینه ای ازغیرمقلدین نوپا

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت پنجم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وششم .

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وهفتم .

  • جوابیه دروغ های متسلفین نسبت به فقه احناف...

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده:بخش سی وچهارم.

  • نقد مقاله ی جاهلانه متسلف درموردترک تقلید

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • پیشگفتار: بحث قرائت خلف الامام قسمت دوم:

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وپنجم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت:‌ چهارم

  • سطحيت نه سلفيت

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وچهارم.

  • رونمایی از پلتیک وحقه بازی متسلفین که می خواهندازطریق واژه "سلفی" مردم خام را تحت تأثیرقراردهند.

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت پنجم .

  • تحقیقی درمورد غیر مقلدین

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • مسائل نمازدرپرتو قرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وسوم

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت چهارم.

  • حقانیت نهضت دعوت وتبلیغ

  • تحقيقی مختصردرمورد سلام با يک دست

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه :قسمت بیست ودوم

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده بخش سی ودوم

  • برآیندتحریک لامذهبیت.قسمت دوم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست ویکم .

  • کد های اختصاصی