close
تبلیغات در اینترنت
برآیندفتنه ی لامذهبیت :قسمت ششم

پروفایل مدیریت


سلام علیکم. این سایت در آغاز گروهی در واتساب بود که در جهت رفع شبهات غیرمقلدین فعالیت می کرد. هم اکنون با مشورت مدیران ، وبلاگی برای ، حفظ ونشر مطالب گروه و استفاده عموم ساخته شد. این سایت صرفا برای پاسخ شبهات واهی متسلفین تکفیری ، تک رووخودبرتربین که روزانه مذاهب اسلامی را آماج حملات خویش قرار داده اندساخته شده است و وابسته به هیچ گروه واحزاب سیاسی ومذهبی دیگری نیست وهیچ عنادی با دیگر مذاهب اسلامی ندارد. ان شاالله که مورد پذیرش درگاه الهی واقع گردد.

آمار سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 339
کل نظرات : 37
آمار کاربران
کل کاربران : 54
افراد آنلاين : 1
کاربران آنلاين : 0
آمار بازديد
بازديد امروز : 52,290
اطلاعات
امروز : چهارشنبه 24 مرداد 1397
آي پي شما : 54.225.55.174
مرورگر شما :

  • عضویت سریع

  • لوگین
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
نام کاربری :
رمز عبور :

برآیندفتنه ی لامذهبیت :قسمت ششم

نمایش ادامه مطلب
برآیندفتنه ی لامذهبیت :قسمت ششم .
مــــــوضوع: آیا احادیث صحیح فقط درصحاح سته هستند؟
عده ی کثیری ازغیرمقلدین می گویند:احادیث صحیح فقط درصحاح سته موجودند بویژه دربخاری ومسلم .اگرکسی جهت اثبات مسئله ای طبق مسلک خویش،حدیثی را ازبقیه کتب حدیث معتبر، غیرازکتب صحاح سته بیان کند،باجرأت وجسارت تمام ازقبول آن خودداری نموده می گویند: حدیث موردنظر درکتب صحاح ذکرنشده است. حال آنکه این سخن برخلاف واقعیت است.آری ! تا این اندازه درست است که اکثراحادیث کتب صحاح سته صحیح اند. لیکن این سخن قطعااشتباه است، که انحصار احادیث صحیح،صرفا درصحیحین یا صحاح هستند.امام نووی درمقدمه شرح مسلم می نویسد: هنگامی که امام مسلم به خدمت حضرت ابن واره رح حضورپیدا کردند ،ایشان امام مسلم را سرزنش نموده گفتند: بادیدن این کتاب شما اهل بدعت موقعیت پیدا می کنند تا بگویند:تمام احادیث صحیح صرفا درمسلم موجودند وبس .واحادیث غیرازکتاب مسلم قابل قبول نیستند.

مــــــوضوع: آیا احادیث صحیح فقط درصحاح سته هستند؟
عده ی کثیری ازغیرمقلدین می گویند:احادیث صحیح فقط درصحاح سته موجودند بویژه دربخاری ومسلم .اگرکسی جهت اثبات مسئله ای طبق مسلک خویش،حدیثی را ازبقیه کتب حدیث معتبر، غیرازکتب صحاح سته بیان کند،باجرأت وجسارت تمام ازقبول آن خودداری نموده می گویند: حدیث موردنظر درکتب صحاح ذکرنشده است. حال آنکه این سخن برخلاف واقعیت است.آری ! تا این اندازه درست است که اکثراحادیث کتب صحاح سته صحیح اند. لیکن این سخن قطعااشتباه است، که انحصار احادیث صحیح،صرفا درصحیحین یا صحاح هستند.امام نووی درمقدمه شرح مسلم می نویسد: هنگامی که امام مسلم به خدمت حضرت ابن واره رح حضورپیدا کردند ،ایشان امام مسلم را سرزنش نموده گفتند: بادیدن این کتاب شما اهل بدعت موقعیت پیدا می کنند تا بگویند:تمام احادیث صحیح صرفا درمسلم موجودند وبس .واحادیث غیرازکتاب مسلم قابل قبول نیستند.
آنگاه امام مسلم ضمن معذرت خواهی پاسخ داد: سرورم !
من این کتاب راتصنیف نموده ام ،فقط این را گفته ام که روایاتش صحیح اند،هرگزاین ادعارا نکرده ام ،احادیثی را که من دراین کتاب تخریج ننموده ام مطلقا ضعیف اند .
خواسته ی من فقط این بود که مجموعه ای ازاحادیث صحیح نزدمن وشاگردانم مهیا شده و برآن اعتمادشود.چنانکه ابن واره عذرایشان را پذیرفته وی را ستودند.
مقدمه نووی علی مسلم ص 16.ازاین رو این سخن بطورکلی اشتباه است که  انحصار کلیه احادیث صحیح ،درصحاح سته است ،بلکه دربقیه کتب حدیث نیز،ذخیره معتبر روایات صحیح ومستند موجود است .وتمامی این روایات صحیح ،قابل استدلال و حجت می باشنداگرمجتهدی ازاین روایات بابت مسئله ای طبق مذهب خود استدلال نماید یقینا درست است.
مـــــوضوع:طعنه نسبت به احادیث ضعیف

شگرد دیگرغیرمقلدین این است که بخاطربه کرسی نشاندن دیدگاه غلط خویش ، اگرحدیث ضعیفی مستدل آنهاباشد، یک طرف هاقوال محدثین راذکرنموده آنرا صحیح قرارداده و روی ضعف آن پرده می گذارند .لیکن اگراهل مذاهب بخصوص احناف ، هرازگاهی جهت استدلال
  حدیثی راپیش کنند که درآن یک راوی ضعیف باشد، غیرمقلدین ازشدت غیظ وغضب زمین وزمان را یکجا می کنند.ناگفته نماند امروزه مبلغ علم نوچه های غیرمقلدین، تحقیقات نارسا ومتناقض شیخ ناصرالدین آلبانی می باشد ومقلدکورایشان هستند ،لامذهبیت ومطلق العنانی ایشان چون روز روشن آشکار است ، پرواضح است که شخص متعصب ازجانب داری درتصحیح وتضعیف احادیث مصون ومحفوظ نمی ماند.چنانکه ازدیدگاه علمای محققین ،جرح وتضعیف متعصبانه شیخ آلبانی مقبول نیست.نکته دیگراینکه بخاطرداشته باشید که جرح مبهم، درمورد هیچ راوی کافی نیست ،بلکه جرح مفسرومفصل ضروری است.نیزاگر درخصوص جرح وتعدیل یک راوی اقوال مختلف باشند، نباید یکطرفه محض داوری نموده وی را مجروح ومطلقا ضعیف قراردهیم .همچنین این نکته را مدنظر داشته باشیم روایتی که ضعیف قرارداده شده است ، ضعف این روایت  بخاطر راوی کدام عصر وزمانه آمده است ،اگرراوی ضعیف پس ازعصرامام ابوحنیفه است(کما اینکه وضعیت اکثر روایات ضعیف همین است) پس بخاطرضعف این راوی ،هرگزلازم نمی آیدکه این روایت ازطرق ضعیف به امام ابوحنیفه رسیده است وربطی به امام بزرگوار ندارد. بلکه عین ممکن است که تمام روایات ازطرق معتبر به ایشان رسیده اند وقابل پذیرش هستند وبر اساس همین روایات صحیح ،امام اعــــــــــظم مذهب خویش را بنیان گذاری کردند.بنابراین بصرف ضعف یک روایت ، ضعف مذهب امام ابوحنیفه ثابت نمی شود.
ادامه دارد.

 


برچسب ها : برآیندفتنه ی لامذهبیت :قسمت ششم , فتنه های , فتنه , لامذهب , لامذهبیت , سلفی , افراطی افراط گرائی , البانی , پاسخ به شبهات , شبههات , پاسخ دندان شکن , دندان شکن , کئبنده , کوبنده , امام ابوجنیفه , راه حق , حقیقت , راه حقیقت , حقیقت اسلام ,

نظرات کاربران


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی

  • پیشنهادی

  • پربازدید

  • جدید

  • نظرات
  • اثبات ترک رفع یدین (بلند نکردن دست ها در نماز)

  • عقیده اهل سنت و جماعت در جواب کسی که می گوید الله کجاست؟

  • توهین امام غیرمقلدین «البانی» به امام اعظم

  • نقد کتاب : صفة صلاة النبی ناصرالدین آلبانی رح در ترازوی عدل وانصاف(1)

  • پنج سوال دندانشکن قایلین'ترک رفع یدین(احناف ومالکیه)؛ از کسانیکه قایل به رفع یدین هستند(غیرمقلدین

  • پنجاه سوال کمرشکن از غیرمقلدین

  • ثبوت صلاةالتسبیح برردجواب غیرمقلدین که صلاةالتسبیح رابدعت می دانند

  • ثبوت توسل شرعی از دیدگاه اهل سنت و الجماعة

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • تاریخچه پیدایش طیف غیر مقلدین(متسلفین)

  • پاسخ به ده اعتراض بر جماعت تبلیغ

  • متسلفین می گویند:تصوف بدعت است

  • دفاع شيخ الاسلام ابن تيميه رح از امام اعظم رح نسبت به اعتراضات متسلفين

  • افشای دروغ های متسلفین در مورد تصوف

  • سوء استفاده غیرمقلدین ازاحساسات دینی مردم؛درمورد جماعت تبلیغ وکتاب فضایل اعمال

  • پاسخ اعتراضات و شبهات نسبت به کتاب فضایل اعمال

  • آیا احناف در عقیده مخالف امام ابوحنیفه هستند و عقیده امام ابومنصور ماتریدی عقیده معتزلی هست؟؟

  • فرق اهل سنت با اهل حدیث

  • ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب مقلد مذهب حنابله!!!!

  • می گویند:در کجای قرآن آمده است که تقلید از امام اعظم ﴿رح﴾ واجب است؟

  • قیچی کردن غیرمقلدین قول امام العصر انور شاه كشميري را درخصوص تراويح

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • جایگاه امام اعظم (رح)درعلم حدیث بخش اول

  • تعریف کامل اهل سنت

  • شبهه نوزدهم : اتباع یعنی پیروی از قران و سنت به فهم سلف صالح امت نه تقلید کورکورانه و‌جاهل

  • شكستن حلقه هاى ضعيف غيرمقلدين :-بخش نهم محل بستن دستها در نماز

  • بعضی از عقاید و انحرافات فکری غیر مقلدین

  • ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ و وسلفی ها ﺑﺎ ﺻﺤﯿﺢ ﺍﻟﺒﺨﺎﺭﯼ ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ ﻛﻒ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﺑﺮ ﺑﻨﺪ ﺩ

  • تجسیم (ﻗﺎﺋﻠﯿﻦ ﺑﻪ ﺟﺴﻢ ﺑﻮدن ﺧﺪا)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • چندسؤال کمر شکن از برادران غیر مقلد؛اهل حدیث ویا به اصطلاح سلفی

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • فاش کردن آخرین مکر وحیله غیرمقلدین(متسلفین) ؛ بهترین قول ازمذاهب اربعه را انتخاب میکنیم

  • کرامات اولیاء (صحابه وتابعین وصالحین)ازدیدگاه علامه ابن تیمیه رح

  • جــــواب شـــبــــهـه نعم البدعه هذه در مورد قول عمر رض درمورد تراویح

  • دلایلِ فرق در میان نماز مرد و زن؛ قسمت اول

  • افشای پشت پرده سلفیت(بخش اول)

  • غیرمقلدین و هشت رکعتی ها جواب علمی و تحقیقی دهید

  • سلسله جواب شبهات متسلفین...(بخش اول)

  • سلفیت وپیدایش آن:دکتر «محمد سعید رمضان البوطی»

  • امام احمد بن حنبل (ره) منکران تقلید را فاسق و انکار کننده های علم و سنت پیامبر (ص) میداند

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • اثبات توسل بالذات قسمت اول

  • تعداد رکعات تراویح(قسمت اول)

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • دانلود کتاب : بازگشت وتوبه یک غرمقلد به سواد اعظم

  • تقلید درپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف : قسمت اول

  • تراویح و سلفی ها؛ ده چلینج برای اثبات عمل آنها :قسمت اول

  • فتنه ی لامذهبیت و انکار فقه اسلامی

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • آدرس جدید راه حقیقیت

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • پاسخ به رئيسي مجسم و مشبِّه كه قائل به مكان براي الله سبحانه و تعالي است. (قسمت اول)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • گفتمان دلچسب وجالب مولانا محمد امین صفدر اوکاروی رح

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت سوم

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت دوم

  • اثبات توسل و تبرک از آثارپیامبر ازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دوازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبر ازدایره قرآن، سنت وسلف صالح امت.بخش یازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت بخش نهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت قسمت هشتم

  • مــــــــــوضوع:اشاره انگشت در نمازبخش سوم

  • آلبانی درآیینه ی اختلاف

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت :قسمت ششم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام :قسمت: ششم

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت .قسمت هفتم

  • رفع یدین در نماز منسوخ است.

  • اضطراب وضعف روایات رفع یدین

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده .بخش سی وپنجم

  • مـــــوضوع : حرکت دادن انگشت سبابه در نمازقسمت دوم

  • پاسخی به شعربی وزن وقافیه مصعب لامذهب سیلی خور

  • یک پرسش دوگزینه ای ازغیرمقلدین نوپا

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت پنجم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وششم .

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وهفتم .

  • جوابیه دروغ های متسلفین نسبت به فقه احناف...

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده:بخش سی وچهارم.

  • نقد مقاله ی جاهلانه متسلف درموردترک تقلید

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • پیشگفتار: بحث قرائت خلف الامام قسمت دوم:

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وپنجم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت:‌ چهارم

  • سطحيت نه سلفيت

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وچهارم.

  • رونمایی از پلتیک وحقه بازی متسلفین که می خواهندازطریق واژه "سلفی" مردم خام را تحت تأثیرقراردهند.

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت پنجم .

  • تحقیقی درمورد غیر مقلدین

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • مسائل نمازدرپرتو قرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وسوم

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت چهارم.

  • حقانیت نهضت دعوت وتبلیغ

  • تحقيقی مختصردرمورد سلام با يک دست

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه :قسمت بیست ودوم

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده بخش سی ودوم

  • برآیندتحریک لامذهبیت.قسمت دوم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست ویکم .

  • کد های اختصاصی