close
تبلیغات در اینترنت
مـــــوضوع :قرائت خلف الامام :قسمت: ششم

پروفایل مدیریت


سلام علیکم. این سایت در آغاز گروهی در واتساب بود که در جهت رفع شبهات غیرمقلدین فعالیت می کرد. هم اکنون با مشورت مدیران ، وبلاگی برای ، حفظ ونشر مطالب گروه و استفاده عموم ساخته شد. این سایت صرفا برای پاسخ شبهات واهی متسلفین تکفیری ، تک رووخودبرتربین که روزانه مذاهب اسلامی را آماج حملات خویش قرار داده اندساخته شده است و وابسته به هیچ گروه واحزاب سیاسی ومذهبی دیگری نیست وهیچ عنادی با دیگر مذاهب اسلامی ندارد. ان شاالله که مورد پذیرش درگاه الهی واقع گردد.

آمار سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 339
کل نظرات : 37
آمار کاربران
کل کاربران : 54
افراد آنلاين : 1
کاربران آنلاين : 0
آمار بازديد
بازديد امروز : 52,284
اطلاعات
امروز : چهارشنبه 24 مرداد 1397
آي پي شما : 54.225.55.174
مرورگر شما :

  • عضویت سریع

  • لوگین
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
نام کاربری :
رمز عبور :

مـــــوضوع :قرائت خلف الامام :قسمت: ششم

نمایش ادامه مطلب

مـــــوضوع :قرائت خلف الامام :قسمت: ششم
عده ای ، تمام این تفاسیر را انکار نموده یک تفسیر مرجوح و باطل را قبول می کنند در حالیکه این تفسیر مرجوح وباطل مخالف احادیث رسول مقبول صلی الله علیه وسلم واجماع امت و تفاسیر جمهور سلف وخلف می باشد .کسا نیکه می گویند: که این آیه کریمه در باره کفار یا مشرکین نازل شده بنا بر چندین وجوه اشتباه و باطل است .
1- از احادیث صحیح واجماع امت واز تصریحات مفسرین عظام ثابت شده که شان نزول  ایه مبارک درخصوص نماز است .با این همه تصریحات کسانی که می گویند: این ایه مبارکه   مربوط  به خطبه ویا کفار و مشرکین است این تفسیر با لرأی و بدعت سیئه ومترادف با انکار حقیقت است .

2-ثانیا در قران مجید هیچ حکمی وارد نه شده که تعمیل ان فقط بر کفار وبرای مسلمانان ممنوع
باشد .مثلا خداوند قدوس در کلام خویش می فر ماید :


عده ای ، تمام این تفاسیر را انکار نموده یک تفسیر مرجوح و باطل را قبول می کنند در حالیکه این تفسیر مرجوح وباطل مخالف احادیث رسول مقبول صلی الله علیه وسلم واجماع امت و تفاسیر جمهور سلف وخلف می باشد .کسا نیکه می گویند: که این آیه کریمه در باره کفار یا مشرکین نازل شده بنا بر چندین وجوه اشتباه و باطل است .
1- از احادیث صحیح واجماع امت واز تصریحات مفسرین عظام ثابت شده که شان نزول  ایه مبارک درخصوص نماز است .با این همه تصریحات کسانی که می گویند: این ایه مبارکه   مربوط  به خطبه ویا کفار و مشرکین است این تفسیر با لرأی و بدعت سیئه ومترادف با انکار حقیقت است .

2-ثانیا در قران مجید هیچ حکمی وارد نه شده که تعمیل ان فقط بر کفار وبرای مسلمانان ممنوع
باشد .مثلا خداوند قدوس در کلام خویش می فر ماید :
《قُلْ تَعالَوْا أَتْلُ ما حَرَّمَ رَبُّکُمْ عَلَيْکُمْ أَلاَّ تُشْرِکُوا بِهِ شَيْئاً وَ بِالْوالِدَيْنِ إِحْساناً وَ لا تَقْتُلُوا أَوْلادَکُمْ مِنْ إِمْلاقٍ نَحْنُ نَرْزُقُکُمْ وَ إِيَّاهُمْ وَ لا تَقْرَبُوا الْفَواحِشَ ما ظَهَرَ مِنْها وَ ما بَطَنَ وَ لا تَقْتُلُوا النَّفْسَ الَّتي‏ حَرَّمَ اللَّهُ إِلاَّ بِالْحَقِّ ذلِکُمْ وَصَّاکُمْ بِهِ لَعَلَّکُمْ تَعْقِلُونَ》.
پ 8 رکوع 6)
ترجمه :بگو بیایید چیز هایی را برایتان بیان کنم که پروردگار تان بر شما حرام نموده است
  اینکه هیچ چیزی را شریک خدا نکنید وبه پدر ومادر نیکی کنید وفرزندانتان را از ترس فقر وتنگدستی مکشید چرا که ما به شما و ایشان روزی میدهیم وبه گنا هان کبیره نزدیک نشوید خواه اشکار باشد وخواه پنهان ؛و کسی را بدون حق (قصاص واجرای فرمان الهی ) مکشید که خداوند آن را حرام کرده  اینها اموری هستند که خدا بگونه موکد شمارا بدانها توصیه می کند تا انها را بفهمید و خردمندانه عمل کنید :

این ایه کریمه بظاهر در باره یک قوم کافر ومشرک نازل شده ولی ایا می توان گفت: مخاطبین ایه فقط کافر ومشرکین هستند یعنی شرک کردن ونافر مانی والدین وقتل اولاد وغیره فقط بر کافرین ناجایز است ؟
وبرای مسلمانان جایز ودرست است ؟
خیر! اگر بالفرض والمحال بپذیریم که ایه مذکور ه در مورد کفار ومشرکین نازل شده است.آیا چون قران کریم خوانده شود خداوند فقط کفاررا منع کرده که شلوغ وسر صدا نکنید وبرای مسلمانان وقت خواندن قران شلوغ کردن جایز است ؟نیز اگر قبول کنیم که این ایه در باره کفار نازل شده باز هم منحصر شمردن حکم این ایه به کفار وخارج نمودن مسلمانان از دایر شمول آن باطل وبی دلیل می باشد. در حالیکه تمام علماء امت متفق اند که این ایه در مورد مسلمانان ومومنین نازل شده است .
تمام علماء امت بر این اتفاق نظر دارند که منحصر کردن حکمی وایه ای از قران بر شان نزول وبر سبب مخصوصی اشتباه وبا طل استوآنرا فقط در سبب نزول، محصور ومسدود فهمیدن یک اشتباه علمی است که یک طالب العلم هم مرتکب چنین اشتباهی نخواهد شد.مردم زید بن حارثه را ، پسر رسول الله صلی الله علیه وسلم می گفتند خداوند امر کرد که رسول الله صلی الله علیه وسلم پدر هیچ از شما مردان نیست وسبب این ایه کریمه خاص است لیکن حکم او عام است .نیزازین ایه کریمه ثابت شد که زید بن حارثه را پسر حقیقی رسول خدا صلی الله علیه وسلم گفتن ناجایز است .همچنین زید وعمرو وبکر اشخاص دیگر را هم پسر رسول خدا صلی الله علیه وسلم گفتن جایز نیست. همانطور یکه حکم است که زید بن حارثه را بطرف پدر خویش نسبت دهید همچنین دستوراست که هر فرد و شخصی رابه طرف پدر خویش باید نسبت داد وصدا زد .از این دو ایه واضح شد اگر چنانچه حکمی که برای کفار نازل شده باشد آن حکم ودستور بر انها منحصر نمی باشد .
یا حکمی که بر یک سببی نازل شده باشد منحصر کردن ان در همان سبب اشتباه بزر گی است .
(فاعتبرو ا یا اولی الابصار )
ادامه دارد ......

 


برچسب ها : مـــــوضوع :قرائت خلف الامام :قسمت: ششم , قرات خواندن , قرات خلف الامام , امام وقرات , مقتدی وقرات , نمازخواندن , روش نمازخواندن , لامذهبیت , سلفی , راه حقیقت , راه حق , راه حقیقت در اسلام , اسلام و را حقیقت , پاسخ کوبنده , پاسخ دندان شکن ,

نظرات کاربران


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی

  • پیشنهادی

  • پربازدید

  • جدید

  • نظرات
  • اثبات ترک رفع یدین (بلند نکردن دست ها در نماز)

  • عقیده اهل سنت و جماعت در جواب کسی که می گوید الله کجاست؟

  • توهین امام غیرمقلدین «البانی» به امام اعظم

  • نقد کتاب : صفة صلاة النبی ناصرالدین آلبانی رح در ترازوی عدل وانصاف(1)

  • پنج سوال دندانشکن قایلین'ترک رفع یدین(احناف ومالکیه)؛ از کسانیکه قایل به رفع یدین هستند(غیرمقلدین

  • پنجاه سوال کمرشکن از غیرمقلدین

  • ثبوت صلاةالتسبیح برردجواب غیرمقلدین که صلاةالتسبیح رابدعت می دانند

  • ثبوت توسل شرعی از دیدگاه اهل سنت و الجماعة

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • تاریخچه پیدایش طیف غیر مقلدین(متسلفین)

  • پاسخ به ده اعتراض بر جماعت تبلیغ

  • متسلفین می گویند:تصوف بدعت است

  • دفاع شيخ الاسلام ابن تيميه رح از امام اعظم رح نسبت به اعتراضات متسلفين

  • افشای دروغ های متسلفین در مورد تصوف

  • سوء استفاده غیرمقلدین ازاحساسات دینی مردم؛درمورد جماعت تبلیغ وکتاب فضایل اعمال

  • پاسخ اعتراضات و شبهات نسبت به کتاب فضایل اعمال

  • آیا احناف در عقیده مخالف امام ابوحنیفه هستند و عقیده امام ابومنصور ماتریدی عقیده معتزلی هست؟؟

  • فرق اهل سنت با اهل حدیث

  • ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب مقلد مذهب حنابله!!!!

  • می گویند:در کجای قرآن آمده است که تقلید از امام اعظم ﴿رح﴾ واجب است؟

  • قیچی کردن غیرمقلدین قول امام العصر انور شاه كشميري را درخصوص تراويح

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • جایگاه امام اعظم (رح)درعلم حدیث بخش اول

  • تعریف کامل اهل سنت

  • شبهه نوزدهم : اتباع یعنی پیروی از قران و سنت به فهم سلف صالح امت نه تقلید کورکورانه و‌جاهل

  • شكستن حلقه هاى ضعيف غيرمقلدين :-بخش نهم محل بستن دستها در نماز

  • بعضی از عقاید و انحرافات فکری غیر مقلدین

  • ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ و وسلفی ها ﺑﺎ ﺻﺤﯿﺢ ﺍﻟﺒﺨﺎﺭﯼ ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ ﻛﻒ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﺑﺮ ﺑﻨﺪ ﺩ

  • تجسیم (ﻗﺎﺋﻠﯿﻦ ﺑﻪ ﺟﺴﻢ ﺑﻮدن ﺧﺪا)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • چندسؤال کمر شکن از برادران غیر مقلد؛اهل حدیث ویا به اصطلاح سلفی

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • فاش کردن آخرین مکر وحیله غیرمقلدین(متسلفین) ؛ بهترین قول ازمذاهب اربعه را انتخاب میکنیم

  • کرامات اولیاء (صحابه وتابعین وصالحین)ازدیدگاه علامه ابن تیمیه رح

  • جــــواب شـــبــــهـه نعم البدعه هذه در مورد قول عمر رض درمورد تراویح

  • دلایلِ فرق در میان نماز مرد و زن؛ قسمت اول

  • افشای پشت پرده سلفیت(بخش اول)

  • غیرمقلدین و هشت رکعتی ها جواب علمی و تحقیقی دهید

  • سلسله جواب شبهات متسلفین...(بخش اول)

  • سلفیت وپیدایش آن:دکتر «محمد سعید رمضان البوطی»

  • امام احمد بن حنبل (ره) منکران تقلید را فاسق و انکار کننده های علم و سنت پیامبر (ص) میداند

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • اثبات توسل بالذات قسمت اول

  • تعداد رکعات تراویح(قسمت اول)

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • دانلود کتاب : بازگشت وتوبه یک غرمقلد به سواد اعظم

  • تقلید درپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف : قسمت اول

  • تراویح و سلفی ها؛ ده چلینج برای اثبات عمل آنها :قسمت اول

  • فتنه ی لامذهبیت و انکار فقه اسلامی

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • آدرس جدید راه حقیقیت

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • پاسخ به رئيسي مجسم و مشبِّه كه قائل به مكان براي الله سبحانه و تعالي است. (قسمت اول)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • گفتمان دلچسب وجالب مولانا محمد امین صفدر اوکاروی رح

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت سوم

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت دوم

  • اثبات توسل و تبرک از آثارپیامبر ازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دوازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبر ازدایره قرآن، سنت وسلف صالح امت.بخش یازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت بخش نهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت قسمت هشتم

  • مــــــــــوضوع:اشاره انگشت در نمازبخش سوم

  • آلبانی درآیینه ی اختلاف

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت :قسمت ششم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام :قسمت: ششم

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت .قسمت هفتم

  • رفع یدین در نماز منسوخ است.

  • اضطراب وضعف روایات رفع یدین

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده .بخش سی وپنجم

  • مـــــوضوع : حرکت دادن انگشت سبابه در نمازقسمت دوم

  • پاسخی به شعربی وزن وقافیه مصعب لامذهب سیلی خور

  • یک پرسش دوگزینه ای ازغیرمقلدین نوپا

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت پنجم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وششم .

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وهفتم .

  • جوابیه دروغ های متسلفین نسبت به فقه احناف...

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده:بخش سی وچهارم.

  • نقد مقاله ی جاهلانه متسلف درموردترک تقلید

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • پیشگفتار: بحث قرائت خلف الامام قسمت دوم:

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وپنجم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت:‌ چهارم

  • سطحيت نه سلفيت

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وچهارم.

  • رونمایی از پلتیک وحقه بازی متسلفین که می خواهندازطریق واژه "سلفی" مردم خام را تحت تأثیرقراردهند.

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت پنجم .

  • تحقیقی درمورد غیر مقلدین

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • مسائل نمازدرپرتو قرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وسوم

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت چهارم.

  • حقانیت نهضت دعوت وتبلیغ

  • تحقيقی مختصردرمورد سلام با يک دست

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه :قسمت بیست ودوم

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده بخش سی ودوم

  • برآیندتحریک لامذهبیت.قسمت دوم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست ویکم .

  • کد های اختصاصی