close
تبلیغات در اینترنت
مـــــوضوع : حرکت دادن انگشت سبابه در نمازقسمت دوم

پروفایل مدیریت


سلام علیکم. این سایت در آغاز گروهی در واتساب بود که در جهت رفع شبهات غیرمقلدین فعالیت می کرد. هم اکنون با مشورت مدیران ، وبلاگی برای ، حفظ ونشر مطالب گروه و استفاده عموم ساخته شد. این سایت صرفا برای پاسخ شبهات واهی متسلفین تکفیری ، تک رووخودبرتربین که روزانه مذاهب اسلامی را آماج حملات خویش قرار داده اندساخته شده است و وابسته به هیچ گروه واحزاب سیاسی ومذهبی دیگری نیست وهیچ عنادی با دیگر مذاهب اسلامی ندارد. ان شاالله که مورد پذیرش درگاه الهی واقع گردد.

آمار سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 339
کل نظرات : 37
آمار کاربران
کل کاربران : 54
افراد آنلاين : 1
کاربران آنلاين : 0
آمار بازديد
بازديد امروز : 53,201
اطلاعات
امروز : شنبه 05 اسفند 1396
آي پي شما : 54.90.119.59
مرورگر شما :

  • عضویت سریع

  • لوگین
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
نام کاربری :
رمز عبور :

مـــــوضوع : حرکت دادن انگشت سبابه در نمازقسمت دوم

نمایش ادامه مطلب
مـــــوضوع : حرکت دادن انگشت سبابه در نمازقسمت دوم
لفظ (یحرّکها)
در روایت بخش قبلی امده است شاذ استزیرا فقط آن را زائده بن قدامه از بین 12 نفری که از عاصم بن کلیب روایت کرده اند،روایت و بیان کرده است.و در باقی 11 روایتی که راویان دیگر از عاصم بن کلیب روایت کرده اند کلمه یحرّکهاوجود ندارد پس روشن شد که این عبارت را زائده بن قدامه یا اضاف کرده است یا تفسیر و معنی عبارتی دیگر است.حال به 11 راوی دیگر و روایاتشان نگاه میکنیم دقت کنید فریب غیر مقلدان بدعتی را نخورید
1-سفیان الثوری:روایت ایشان را طبرانی در جلد 22صفحه 81به  صورت ذیل آورده است .ثم اشار بالسبابه.(سپس با سبابه اشاره کرد.
2-:سفیان بن عیینه:روایتش را امام احمد در
جلد 4صفحه 318و نسائی به این نحو بیان میکند و أشار بالسبابة.(و با سبابه اشاره کرد
3-:خالد بن عبدالله الواسطی روایتش را بیهقی درجلد 2صفحه 31و نسائی به این شکل می آوردندو اشار باالسبابه.(و با سبابه اشاره کرد


لفظ (یحرّکها)
در روایت بخش قبلی امده است شاذ استزیرا فقط آن را زائده بن قدامه از بین 12 نفری که از عاصم بن کلیب روایت کرده اند،روایت و بیان کرده است.و در باقی 11 روایتی که راویان دیگر از عاصم بن کلیب روایت کرده اند کلمه یحرّکهاوجود ندارد پس روشن شد که این عبارت را زائده بن قدامه یا اضاف کرده است یا تفسیر و معنی عبارتی دیگر است.حال به 11 راوی دیگر و روایاتشان نگاه میکنیم دقت کنید فریب غیر مقلدان بدعتی را نخورید
1-سفیان الثوری:روایت ایشان را طبرانی در جلد 22صفحه 81به  صورت ذیل آورده است .ثم اشار بالسبابه.(سپس با سبابه اشاره کرد.
2-:سفیان بن عیینه:روایتش را امام احمد در
جلد 4صفحه 318و نسائی به این نحو بیان میکند و أشار بالسبابة.(و با سبابه اشاره کرد
3-:خالد بن عبدالله الواسطی روایتش را بیهقی درجلد 2صفحه 31و نسائی به این شکل می آوردندو اشار باالسبابه.(و با سبابه اشاره کرد
4-:قیس بن الربیعروایتش را طبرانی در جلد 22صفحه 79به این نحو بیان می کندو أشار بالسبابه یدعو بها.(با سبابه اشاره کرد در حالیکه با ان دعا میکرد.)(شهادتین  رامی خواند)
5-:ابی الاحوص سلام بن سلیمروایتش را طبرانی درجلد 22صفحه 80با لفظجعل یدعو هکذا بالسبابه و یشیر بها.بیان میکند(اینگونه دعا می کرد یعنی با سبابه اشاره و به توحید و یگانگی الله متعال اقرار می کرد.
6-:شعبه بن الحجاجروایتش را امام احمد درجلد 4صفحه 316با عبارت (و أشار بمسبّحته)می آورد و طبرانی در
جلد 22صفحه 83به این طریق بیان می کند(قد حلق الابهام و الوسطی و رفع التی تلیهما یدعو بها فی التشهد)(ابهام و وسطی را حلقه کرد و انگشت بین این دو را بلند کرد در حالیکه دعا تشهد می خواند)
7-:زهیر بن معاویه:روایت ایشان را امام احمد درجلد 4صفحه 318و طبرانی درجلد 22صفحه 84با لفظ (و قبض ثنتین و حلق حلقه ثم رایته یقول هکذا و رفع زهیر اصبعه المسبحة)و زهیر انگشت اشاره اش را بلند کرد(تا نشان دهد کیفیت انگشت رسول الله ص در حالت تشهد چگونه بوده است.
8-:أبی عوانهروایتش را طبرانی درجلد 22صفحه 90با لفظ (دعا بالسبابه)بیان میکند همراه با انگشت شهادتین را ابراز نمود.
9-:عبدالواحد بن زیادروایتش را امام احمد درجلد 4صفحه 316با عبارت (و أشار باصبعه السبابه)ذکر میکند.
10-:بشر بن المفضلروایتش را نسائی درجلد 3صفحه 35با این لفظ بیان میدارد(و قبض ثنیتین و حلق و رایته یقول هکذا اشار بالسبابه و حلق الابهام و الوسطی.
11-:عبدالله بن ادریس الاودیروایتش را ابن ماجهبشماره 912با این لفظ بیان میکند(رایت النبی صلی الله علیه و سلم قد حلق الابهام و الوسطی و رفع التی تلیهما یدعو بها فی التشهد.همانگونه که مشاهده می کنید هیچ کدام از این 11 نفر عبارت یحرّکها را ذکر نکرده اند و تنها کسانی که آن را بیان کرده زائده بن قدامه است برای همین علما روایتش را شاذ بر شمرده اندپس هر کس این روایت را بگیرد در اصل نه تنها تارک روایت وائل بن حجر شده است که از 11 نفر روایتش گشته بلکه خلاف احادیث دیگری که از صحابی همچون عبدالله بن عمر و عبدالله بن الزبیر و غیره گشته اند شده است.
----------------
ادامه دارد.


برچسب ها : مـــــوضوع : حرکت دادن انگشت سبابه در نمازقسمت دوم , انگشت , سبابه , اشاره , تحریک , اشاره درنماز , لامذهبیت , فتنه لامذهبیت , افراط گرائی , افراطی ها , غیرمقلد , غیرمقلدین , سلفی , سلپی , پاسخ کوبنده , پاسخ دندان شکن , روشن نماز خواندن ,

نظرات کاربران


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

  • پیشنهادی

  • پربازدید

  • جدید

  • نظرات
  • اثبات ترک رفع یدین (بلند نکردن دست ها در نماز)

  • عقیده اهل سنت و جماعت در جواب کسی که می گوید الله کجاست؟

  • توهین امام غیرمقلدین «البانی» به امام اعظم

  • نقد کتاب : صفة صلاة النبی ناصرالدین آلبانی رح در ترازوی عدل وانصاف(1)

  • پنج سوال دندانشکن قایلین'ترک رفع یدین(احناف ومالکیه)؛ از کسانیکه قایل به رفع یدین هستند(غیرمقلدین

  • پنجاه سوال کمرشکن از غیرمقلدین

  • ثبوت صلاةالتسبیح برردجواب غیرمقلدین که صلاةالتسبیح رابدعت می دانند

  • ثبوت توسل شرعی از دیدگاه اهل سنت و الجماعة

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • پاسخ به ده اعتراض بر جماعت تبلیغ

  • تاریخچه پیدایش طیف غیر مقلدین(متسلفین)

  • متسلفین می گویند:تصوف بدعت است

  • دفاع شيخ الاسلام ابن تيميه رح از امام اعظم رح نسبت به اعتراضات متسلفين

  • افشای دروغ های متسلفین در مورد تصوف

  • آیا احناف در عقیده مخالف امام ابوحنیفه هستند و عقیده امام ابومنصور ماتریدی عقیده معتزلی هست؟؟

  • سوء استفاده غیرمقلدین ازاحساسات دینی مردم؛درمورد جماعت تبلیغ وکتاب فضایل اعمال

  • پاسخ اعتراضات و شبهات نسبت به کتاب فضایل اعمال

  • فرق اهل سنت با اهل حدیث

  • ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب مقلد مذهب حنابله!!!!

  • می گویند:در کجای قرآن آمده است که تقلید از امام اعظم ﴿رح﴾ واجب است؟

  • قیچی کردن غیرمقلدین قول امام العصر انور شاه كشميري را درخصوص تراويح

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • جایگاه امام اعظم (رح)درعلم حدیث بخش اول

  • شبهه نوزدهم : اتباع یعنی پیروی از قران و سنت به فهم سلف صالح امت نه تقلید کورکورانه و‌جاهل

  • شكستن حلقه هاى ضعيف غيرمقلدين :-بخش نهم محل بستن دستها در نماز

  • تعریف کامل اهل سنت

  • بعضی از عقاید و انحرافات فکری غیر مقلدین

  • تجسیم (ﻗﺎﺋﻠﯿﻦ ﺑﻪ ﺟﺴﻢ ﺑﻮدن ﺧﺪا)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • چندسؤال کمر شکن از برادران غیر مقلد؛اهل حدیث ویا به اصطلاح سلفی

  • ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ و وسلفی ها ﺑﺎ ﺻﺤﯿﺢ ﺍﻟﺒﺨﺎﺭﯼ ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ ﻛﻒ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﺑﺮ ﺑﻨﺪ ﺩ

  • فاش کردن آخرین مکر وحیله غیرمقلدین(متسلفین) ؛ بهترین قول ازمذاهب اربعه را انتخاب میکنیم

  • کرامات اولیاء (صحابه وتابعین وصالحین)ازدیدگاه علامه ابن تیمیه رح

  • دلایلِ فرق در میان نماز مرد و زن؛ قسمت اول

  • غیرمقلدین و هشت رکعتی ها جواب علمی و تحقیقی دهید

  • جــــواب شـــبــــهـه نعم البدعه هذه در مورد قول عمر رض درمورد تراویح

  • سلفیت وپیدایش آن:دکتر «محمد سعید رمضان البوطی»

  • سلسله جواب شبهات متسلفین...(بخش اول)

  • امام احمد بن حنبل (ره) منکران تقلید را فاسق و انکار کننده های علم و سنت پیامبر (ص) میداند

  • اثبات توسل بالذات قسمت اول

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • افشای پشت پرده سلفیت(بخش اول)

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • تقلید درپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف : قسمت اول

  • تراویح و سلفی ها؛ ده چلینج برای اثبات عمل آنها :قسمت اول

  • فتنه ی لامذهبیت و انکار فقه اسلامی

  • تعداد رکعات تراویح(قسمت اول)

  • دانلود کتاب : بازگشت وتوبه یک غرمقلد به سواد اعظم

  • شعر بی وفاعی غیر مقلد

  • آدرس جدید راه حقیقیت

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • پاسخ به رئيسي مجسم و مشبِّه كه قائل به مكان براي الله سبحانه و تعالي است. (قسمت اول)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • گفتمان دلچسب وجالب مولانا محمد امین صفدر اوکاروی رح

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت سوم

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت دوم

  • اثبات توسل و تبرک از آثارپیامبر ازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دوازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبر ازدایره قرآن، سنت وسلف صالح امت.بخش یازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت بخش نهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت قسمت هشتم

  • مــــــــــوضوع:اشاره انگشت در نمازبخش سوم

  • آلبانی درآیینه ی اختلاف

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت :قسمت ششم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام :قسمت: ششم

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت .قسمت هفتم

  • رفع یدین در نماز منسوخ است.

  • اضطراب وضعف روایات رفع یدین

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده .بخش سی وپنجم

  • مـــــوضوع : حرکت دادن انگشت سبابه در نمازقسمت دوم

  • پاسخی به شعربی وزن وقافیه مصعب لامذهب سیلی خور

  • یک پرسش دوگزینه ای ازغیرمقلدین نوپا

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت پنجم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وششم .

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وهفتم .

  • جوابیه دروغ های متسلفین نسبت به فقه احناف...

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده:بخش سی وچهارم.

  • نقد مقاله ی جاهلانه متسلف درموردترک تقلید

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • پیشگفتار: بحث قرائت خلف الامام قسمت دوم:

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وپنجم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت:‌ چهارم

  • سطحيت نه سلفيت

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وچهارم.

  • رونمایی از پلتیک وحقه بازی متسلفین که می خواهندازطریق واژه "سلفی" مردم خام را تحت تأثیرقراردهند.

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت پنجم .

  • تحقیقی درمورد غیر مقلدین

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • مسائل نمازدرپرتو قرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وسوم

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت چهارم.

  • حقانیت نهضت دعوت وتبلیغ

  • تحقيقی مختصردرمورد سلام با يک دست

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه :قسمت بیست ودوم

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده بخش سی ودوم

  • برآیندتحریک لامذهبیت.قسمت دوم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست ویکم .

  • کد های اختصاصی