close
تبلیغات در اینترنت
پاسخ کوبنده برهرزه گوینده .بخش سی وپنجم

پروفایل مدیریت


سلام علیکم. این سایت در آغاز گروهی در واتساب بود که در جهت رفع شبهات غیرمقلدین فعالیت می کرد. هم اکنون با مشورت مدیران ، وبلاگی برای ، حفظ ونشر مطالب گروه و استفاده عموم ساخته شد. این سایت صرفا برای پاسخ شبهات واهی متسلفین تکفیری ، تک رووخودبرتربین که روزانه مذاهب اسلامی را آماج حملات خویش قرار داده اندساخته شده است و وابسته به هیچ گروه واحزاب سیاسی ومذهبی دیگری نیست وهیچ عنادی با دیگر مذاهب اسلامی ندارد. ان شاالله که مورد پذیرش درگاه الهی واقع گردد.

آمار سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 339
کل نظرات : 37
آمار کاربران
کل کاربران : 54
افراد آنلاين : 1
کاربران آنلاين : 0
آمار بازديد
بازديد امروز : 52,845
اطلاعات
امروز : یکشنبه 27 آبان 1397
آي پي شما : 54.82.73.21
مرورگر شما :

  • عضویت سریع

  • لوگین
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
نام کاربری :
رمز عبور :

پاسخ کوبنده برهرزه گوینده .بخش سی وپنجم

نمایش ادامه مطلب
پاسخ کوبنده برهرزه گوینده .بخش سی وپنجم
وأخبارأبی یوسف کثیرة وأکثر الناس من العلماء علی فضله وتعظیمه .التاج المکلل ص 92
ترجمه :أخباروحالات امام ابویوسف زیاد هستند و اکثرعلماء
  به فضل وجایگاه ایشان قائل ومورد تکریم آنها است.این قول فیصل نواب صدیق درباره امام ابویوسف است.قبلا ثابت گردید که مادحین و ستایش کنندگان ایشان خیلی زیاد هستندوجرح جارحین درمورد وی مقبول نیست .نیزجرح هم عصر در موردهم عصردیگرمقبول نیست.عبدالله بن مبارک ووکیع بن جراح هم عصرمی باشند .دارقطنی ،ابن عدی وغیره متعصب اند لهذا جرح آنها مقبول نیست. خواننده گرامی !اینک به عبارت کامل میزان الاعتدال توجه نماییدکه معترض قول فلاس را نقل کرده است لیکن جهت عوام فریبی الفاظ مدح را قیچی کرده است  .اصل عبارت این است قال الفلاس صدوق کثیرالغلط فلاس می گوید:امام ابویوسف صدوق، کثیر الغلط بود.درربطه با جمله دوم پاسخ داده شد.
اما جمله نخست ازالفاظ تعدیل وتوثیق است لهذا نزد فلاس صدوق بودن وی مسلّم است .
وقال عمرو الناقد:کان صاحب سنّة .میزان الاعتدال ص321.عمرو می گوید: امام ابویوسف صاحب سنت بود.
وقال ابوحاتم :یکتب حدیثه .میزان الاعتدال ص321


وأخبارأبی یوسف کثیرة وأکثر الناس من العلماء علی فضله وتعظیمه .التاج المکلل ص 92
ترجمه :أخباروحالات امام ابویوسف زیاد هستند و اکثرعلماء
  به فضل وجایگاه ایشان قائل ومورد تکریم آنها است.این قول فیصل نواب صدیق درباره امام ابویوسف است.قبلا ثابت گردید که مادحین و ستایش کنندگان ایشان خیلی زیاد هستندوجرح جارحین درمورد وی مقبول نیست .نیزجرح هم عصر در موردهم عصردیگرمقبول نیست.عبدالله بن مبارک ووکیع بن جراح هم عصرمی باشند .دارقطنی ،ابن عدی وغیره متعصب اند لهذا جرح آنها مقبول نیست. خواننده گرامی !اینک به عبارت کامل میزان الاعتدال توجه نماییدکه معترض قول فلاس را نقل کرده است لیکن جهت عوام فریبی الفاظ مدح را قیچی کرده است  .اصل عبارت این است قال الفلاس صدوق کثیرالغلط فلاس می گوید:امام ابویوسف صدوق، کثیر الغلط بود.درربطه با جمله دوم پاسخ داده شد.
اما جمله نخست ازالفاظ تعدیل وتوثیق است لهذا نزد فلاس صدوق بودن وی مسلّم است .
وقال عمرو الناقد:کان صاحب سنّة .میزان الاعتدال ص321.عمرو می گوید: امام ابویوسف صاحب سنت بود.
وقال ابوحاتم :یکتب حدیثه .میزان الاعتدال ص321
ابوحاتم می گوید: احادیث امام ابویوسف شایسته نوشتن هستند.
وقال المزنی :هوأتبع القوم للحدیث میزان الاعتدال ص321 امام مزنی می گوید: ایشان به اعتباردیگران بیشتراتبع وپیرو حدیث است.تمام اینها مدح وستایش هستند.❋《امّا الطحاوی فقالَ :سمعتُ ٳبراهیمَ بن أبی داؤدَ البراسی سمعتُ یحیی بنَ معین یقولُ:لیسَ فی أصحاب الرأی أکثرحدیثاً ولا أثبت من أبی یوسفَ.میزان 321/3ترجمه:اماطحاوی بیان نمودند که من ازابراهیم بن ابی داؤدبراسی شنیدم گفت: که من ازیحیی بن معین شنیدم گفت:امام ابویوسف به نسبت بقیه اصحاب رای، ازهمه اکثرحدیث وأثبت فی الحدیث هستند.
❋《وقال ابن عدی:لیس فی أصحاب الرأی أکثرحدیثا منه ٳلا أنه یَروی عن الضُعفاء الکثیرمثل حسن بن عمارة وغیره وکثیرا ما یخالف أصحابه ویتبعُ الأثرَ فٳذا روی عنه ثقة وروی هو عن ثقةٍ فلا بأسَ به
.میزان ص322

ترجمه:ابن عدی می گوید:درمیان اصحاب رأی ،هیچ کسی ازامام ابویوسف بیشترحدیث روایت نکرده است ، ولی ایشان به کثرت ازراویان ضعیف حدیث روایت نموده اند مانند حسن بن عماره وغیره ،وبسا اوقات با اصحاب خود مخالفت نموده واتباع حدیث را نموده اند ،هرزمانی که فرد ثقه ای ازایشان روایت کنند وایشان نیز ازفرد ثقه ای روایت نمایند آنگاه روایت وی بلا اشکال است .
خواننده گرامی ! درتمام این عبارتهای میزان، ایمه
  بزرگوار امام ابویوسف راتوثیق نموده اند.لیکن معترض به منظور ظاهرکردن حقانیت ودینداری خویش آنها را حذف نموده صرفا قول فلاس وامام بخاری را نقل کرد تا عوام فریب دهد.
اگرروایت نمودن ازراویان ضعیف ،سبب ضعف قرار می گیرد،بایستی امام بخاری وامام مسلم نیزضعیف باشند چون آنها هم از راویان ضعیف روایت کرده اند.کسی که کتاب بخاری ومسلم را مطالعه کرده است ونسبت به کتب رجال آگاهی واشراف دارد، بخوبی می فهمد که دراین کتابهای مذکور چقدراز راویان متکلم فیه موجود است .اکنون بطورنمونه چند راوی متکلم فیه ازکتاب بخاری ذکرخواهم نمودتا مبلغ علم معترض روانی آشکارگردد.
حافظ بن حجردرمقدمه ی فتح الباری می نگارد:
1)- حسن بن عماره درکتاب المناقب کتاب بخاری موجود است که تمام ایمه جرح وتعدیل برترک ایشان اتفاق نظردارند.مقدمه ص395
2)- اسیدبن زیدبن الجمال درکتاب الرقاق بخاری موجود است .حافظ بن حجرمی فرماید: من ازهیچ کسی درمورد توثیق ایشان چیزی راندیدم مقدمه ص 388.
3)- حسن بن بصری درکتاب بخاری موجود است . امام احمد،یحیی بن معین ،ابوحاتم ،نسائی وابن مدینی
این پنج بزرگواربالاتفاق قایل به ضعف ایشان هستند.مقدمه ص 394منظور این است که بسیاری از راویان هستند که ایمه درمورد آنها کلام نموده اند ودربخاری موجود هستند ،لهذا اگرکسی امام بخاری را بخاطروجود این چنین راویان متکلم فیه ضعیف بگوید ،آیا معترض روانی وابن عدی با وی موافقت می کنند؟هرپاسخی دراین باره دارند ،همان پاسخ ما هست درمورد امام ابویوسف .خلاصه آسیبی که به ایشان رسیده وضعیف قرارداده شده است صرفا بخاطر این است که شاگرد ارشد امام اعظم هست والا ایشان امام فی الحدیث است .به هرحال :
گل است سعدی ودرچشم دشمنان خارست .
ادامه دارد.
ابوحازم


برچسب ها : پاسخ کوبنده برهرزه گوینده .بخش سی وپنجم , پاسخ دندان شکن , پاسخ , پاسخ کوبنده , هرزه , گوینده , هرزه گوی , غیرمقلد , تقلید , سلفی , سلپی , البانی , راه حق , راه حقیقت , احناف , حنفی ,

نظرات کاربران


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی

  • پیشنهادی

  • پربازدید

  • جدید

  • نظرات
  • اثبات ترک رفع یدین (بلند نکردن دست ها در نماز)

  • عقیده اهل سنت و جماعت در جواب کسی که می گوید الله کجاست؟

  • توهین امام غیرمقلدین «البانی» به امام اعظم

  • نقد کتاب : صفة صلاة النبی ناصرالدین آلبانی رح در ترازوی عدل وانصاف(1)

  • پنج سوال دندانشکن قایلین'ترک رفع یدین(احناف ومالکیه)؛ از کسانیکه قایل به رفع یدین هستند(غیرمقلدین

  • پنجاه سوال کمرشکن از غیرمقلدین

  • ثبوت صلاةالتسبیح برردجواب غیرمقلدین که صلاةالتسبیح رابدعت می دانند

  • ثبوت توسل شرعی از دیدگاه اهل سنت و الجماعة

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • تاریخچه پیدایش طیف غیر مقلدین(متسلفین)

  • پاسخ به ده اعتراض بر جماعت تبلیغ

  • متسلفین می گویند:تصوف بدعت است

  • دفاع شيخ الاسلام ابن تيميه رح از امام اعظم رح نسبت به اعتراضات متسلفين

  • افشای دروغ های متسلفین در مورد تصوف

  • پاسخ اعتراضات و شبهات نسبت به کتاب فضایل اعمال

  • سوء استفاده غیرمقلدین ازاحساسات دینی مردم؛درمورد جماعت تبلیغ وکتاب فضایل اعمال

  • آیا احناف در عقیده مخالف امام ابوحنیفه هستند و عقیده امام ابومنصور ماتریدی عقیده معتزلی هست؟؟

  • فرق اهل سنت با اهل حدیث

  • ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب مقلد مذهب حنابله!!!!

  • می گویند:در کجای قرآن آمده است که تقلید از امام اعظم ﴿رح﴾ واجب است؟

  • قیچی کردن غیرمقلدین قول امام العصر انور شاه كشميري را درخصوص تراويح

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • جایگاه امام اعظم (رح)درعلم حدیث بخش اول

  • تعریف کامل اهل سنت

  • شبهه نوزدهم : اتباع یعنی پیروی از قران و سنت به فهم سلف صالح امت نه تقلید کورکورانه و‌جاهل

  • شكستن حلقه هاى ضعيف غيرمقلدين :-بخش نهم محل بستن دستها در نماز

  • بعضی از عقاید و انحرافات فکری غیر مقلدین

  • تجسیم (ﻗﺎﺋﻠﯿﻦ ﺑﻪ ﺟﺴﻢ ﺑﻮدن ﺧﺪا)

  • ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ و وسلفی ها ﺑﺎ ﺻﺤﯿﺢ ﺍﻟﺒﺨﺎﺭﯼ ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ ﻛﻒ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﺑﺮ ﺑﻨﺪ ﺩ

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • چندسؤال کمر شکن از برادران غیر مقلد؛اهل حدیث ویا به اصطلاح سلفی

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • فاش کردن آخرین مکر وحیله غیرمقلدین(متسلفین) ؛ بهترین قول ازمذاهب اربعه را انتخاب میکنیم

  • کرامات اولیاء (صحابه وتابعین وصالحین)ازدیدگاه علامه ابن تیمیه رح

  • افشای پشت پرده سلفیت(بخش اول)

  • جــــواب شـــبــــهـه نعم البدعه هذه در مورد قول عمر رض درمورد تراویح

  • دلایلِ فرق در میان نماز مرد و زن؛ قسمت اول

  • سلسله جواب شبهات متسلفین...(بخش اول)

  • غیرمقلدین و هشت رکعتی ها جواب علمی و تحقیقی دهید

  • سلفیت وپیدایش آن:دکتر «محمد سعید رمضان البوطی»

  • امام احمد بن حنبل (ره) منکران تقلید را فاسق و انکار کننده های علم و سنت پیامبر (ص) میداند

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • اثبات توسل بالذات قسمت اول

  • تعداد رکعات تراویح(قسمت اول)

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • دانلود کتاب : بازگشت وتوبه یک غرمقلد به سواد اعظم

  • تقلید درپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف : قسمت اول

  • تراویح و سلفی ها؛ ده چلینج برای اثبات عمل آنها :قسمت اول

  • فتنه ی لامذهبیت و انکار فقه اسلامی

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • آدرس جدید راه حقیقیت

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • پاسخ به رئيسي مجسم و مشبِّه كه قائل به مكان براي الله سبحانه و تعالي است. (قسمت اول)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • گفتمان دلچسب وجالب مولانا محمد امین صفدر اوکاروی رح

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت سوم

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت دوم

  • اثبات توسل و تبرک از آثارپیامبر ازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دوازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبر ازدایره قرآن، سنت وسلف صالح امت.بخش یازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت بخش نهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت قسمت هشتم

  • مــــــــــوضوع:اشاره انگشت در نمازبخش سوم

  • آلبانی درآیینه ی اختلاف

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت :قسمت ششم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام :قسمت: ششم

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت .قسمت هفتم

  • رفع یدین در نماز منسوخ است.

  • اضطراب وضعف روایات رفع یدین

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده .بخش سی وپنجم

  • مـــــوضوع : حرکت دادن انگشت سبابه در نمازقسمت دوم

  • پاسخی به شعربی وزن وقافیه مصعب لامذهب سیلی خور

  • یک پرسش دوگزینه ای ازغیرمقلدین نوپا

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت پنجم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وششم .

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وهفتم .

  • جوابیه دروغ های متسلفین نسبت به فقه احناف...

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده:بخش سی وچهارم.

  • نقد مقاله ی جاهلانه متسلف درموردترک تقلید

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • پیشگفتار: بحث قرائت خلف الامام قسمت دوم:

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وپنجم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت:‌ چهارم

  • سطحيت نه سلفيت

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وچهارم.

  • رونمایی از پلتیک وحقه بازی متسلفین که می خواهندازطریق واژه "سلفی" مردم خام را تحت تأثیرقراردهند.

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت پنجم .

  • تحقیقی درمورد غیر مقلدین

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • مسائل نمازدرپرتو قرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وسوم

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت چهارم.

  • حقانیت نهضت دعوت وتبلیغ

  • تحقيقی مختصردرمورد سلام با يک دست

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه :قسمت بیست ودوم

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده بخش سی ودوم

  • برآیندتحریک لامذهبیت.قسمت دوم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست ویکم .

  • کد های اختصاصی