close
تبلیغات در اینترنت
مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وهفتم .

پروفایل مدیریت


سلام علیکم. این سایت در آغاز گروهی در واتساب بود که در جهت رفع شبهات غیرمقلدین فعالیت می کرد. هم اکنون با مشورت مدیران ، وبلاگی برای ، حفظ ونشر مطالب گروه و استفاده عموم ساخته شد. این سایت صرفا برای پاسخ شبهات واهی متسلفین تکفیری ، تک رووخودبرتربین که روزانه مذاهب اسلامی را آماج حملات خویش قرار داده اندساخته شده است و وابسته به هیچ گروه واحزاب سیاسی ومذهبی دیگری نیست وهیچ عنادی با دیگر مذاهب اسلامی ندارد. ان شاالله که مورد پذیرش درگاه الهی واقع گردد.

آمار سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 339
کل نظرات : 37
آمار کاربران
کل کاربران : 54
افراد آنلاين : 1
کاربران آنلاين : 0
آمار بازديد
بازديد امروز : 53,215
اطلاعات
امروز : شنبه 05 اسفند 1396
آي پي شما : 54.90.119.59
مرورگر شما :

  • عضویت سریع

  • لوگین
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
نام کاربری :
رمز عبور :

مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وهفتم .

نمایش ادامه مطلب
مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وهفتم .
نکتـــــه قابل توجه:
احکام ومسایلی که درقسمت های قبل ،درمورد شیوه ی نماز مردان بود ; ازآنجایی که طریقه ی خواندن نمازبانوان بامردان فرق می کند ،دراین قسمت ها مسایلی مطرح می شوند که بایستی زنان هنگام خواندن نمازآنها را رعایت نمایند.
 
مسئله پنجاه وچهارم
بهتراست که بانوان نمازشان را تنها درخانه ادا کنند.
۱-عنْ عبدِالله ِبن ِمَسعودٍ عنِ النبّیِ صَلی الله ُعلیهِ وسَلم قالَ:صلاة ُالمرأةِ فی بَیتِها أفضل ُمنْ صلاتِها فِی حُجرتِها وَصلاتُها فی مخدَعِها أفضَلُ منْ صلاتِهافِی بیتِهاسنن ابی داؤدرقم 570.مستدرک الحاکم  وقال:صحیح  علی شرط الشیخین وأقرّه الذهبی.
ترجمه :حضرت عبدالله بن مسعود رضی الله عنه می گوید:آنحضرت صلی الله علیه وسلم فرمود: نمازخواندن زن ،درخانه اش ازصحن منزلش بهتراست وخواندن نمازبرای اودراتاق خصوصی وکوچکش ،ازنمازدرخانه اش بهتراست.
2
-عنْ أمِ سلَمَةَ رضی الله عنها قالت:قالَ رسولُ اللهِ صلی الله علیه وسلم صلاة المرأة فی بیتها خیرٌ مِنْ صَلاتِهافی حجرتها وصلاتُها فی دارها خیرٌ منْ صلاتها فی مسجدِقومِها.
رواه الطبرانی فی الاوسط باسنادجیدٍ الترغیب والترهیب446/1
  
ترجمه:حضرت بی بی ام سلمه رضی الله عنها می گویدرسول گرامی صلی الله علیه وسلم فرمودنماز زن درخانه مخصوص وکوچکش بهتراست ازنمازخواندن درخانه بزرگش )سالن) ونمازش درخانه بزرگ وعمومی اش بهتراست ازنمازخواندن درصحن وحیاط منزلش,ونمازش درصحن منزل  بهتر است ازنماز خواندنش درمسجد قوم و(محله اش).

نکتـــــه قابل توجه:
احکام ومسایلی که درقسمت های قبل ،درمورد شیوه ی نماز مردان بود ; ازآنجایی که طریقه ی خواندن نمازبانوان بامردان فرق می کند ،دراین قسمت ها مسایلی مطرح می شوند که بایستی زنان هنگام خواندن نمازآنها را رعایت نمایند.
 
مسئله پنجاه وچهارم
بهتراست که بانوان نمازشان را تنها درخانه ادا کنند.
۱-عنْ عبدِالله ِبن ِمَسعودٍ عنِ النبّیِ صَلی الله ُعلیهِ وسَلم قالَ:صلاة ُالمرأةِ فی بَیتِها أفضل ُمنْ صلاتِها فِی حُجرتِها وَصلاتُها فی مخدَعِها أفضَلُ منْ صلاتِهافِی بیتِهاسنن ابی داؤدرقم 570.مستدرک الحاکم  وقال:صحیح  علی شرط الشیخین وأقرّه الذهبی.
ترجمه :حضرت عبدالله بن مسعود رضی الله عنه می گوید:آنحضرت صلی الله علیه وسلم فرمود: نمازخواندن زن ،درخانه اش ازصحن منزلش بهتراست وخواندن نمازبرای اودراتاق خصوصی وکوچکش ،ازنمازدرخانه اش بهتراست.
2
-عنْ أمِ سلَمَةَ رضی الله عنها قالت:قالَ رسولُ اللهِ صلی الله علیه وسلم صلاة المرأة فی بیتها خیرٌ مِنْ صَلاتِهافی حجرتها وصلاتُها فی دارها خیرٌ منْ صلاتها فی مسجدِقومِها.
رواه الطبرانی فی الاوسط باسنادجیدٍ الترغیب والترهیب446/1
  
ترجمه:حضرت بی بی ام سلمه رضی الله عنها می گویدرسول گرامی صلی الله علیه وسلم فرمودنماز زن درخانه مخصوص وکوچکش بهتراست ازنمازخواندن درخانه بزرگش )سالن) ونمازش درخانه بزرگ وعمومی اش بهتراست ازنمازخواندن درصحن وحیاط منزلش,ونمازش درصحن منزل  بهتر است ازنماز خواندنش درمسجد قوم و(محله اش).
3
-عن أم ِحمیدٍإمرأة ُأبي حميدِالساعدي أنّها جاءت النبيَ صلى الله عليه وسلم فقالت:
يا رسولَ اللّهِ!إنّي أحبُّ الصلاةَ معك َقالَ:قدعلمتُ أنّكِ تحبينَ الصلاة َمعي ،وصلاتكِ في بيتكِ خيرٌ من صلاتك ِفي حجرتكِ وصلاتكِ في حجرتكِ خيرٌ من صلاتكِ في داركِ،وصلاتكِّ في دارك ِخيرٌمن صلاتكِ في مسجدِ قومكِ، وصلاتكِ فى مسجدِ قومكِ خيرٌمن صلاتكِ في مسجدي ،قال:فأمرت فبُنی لها مسجدٌ في أقصى شيء من بيتها وأظلَمه ،فكانت تُصلي فيه حتى لقيتِ اللّه عزوجلّ}رواه احمد ورجاله رجال الصحيح غيرعبدالله بن سويد الانصاري وثقه ابن حبان ،مجمع الزوائد -34/2و33
ترجمه: ازهمسرحضرت ابوحمیدساعدی بی بی ام حمید روایت است که ایشان درخدمت رسول اکرم صلی الله عليه وسلم حاضرشده عرض نمودندیارسوالله!من دوست دارم که همراه شمانمازرا ادا کنم ،آنحضرت صلی الله عليه وسلم فرمودمن می دانم که شما دوست دارید که همراه من نمازبخوانید ،حال آنکه نمازتو درخانه خصوصیت بهتراست ازنمازخواندن دربزرگ وسالن ات ،ونمازتو درخانه بزرگ ات بهتراست ازخواندن نمازصحن وحیاط منزلت، ونمازتودرمنزل بهتراست ازخواندن نماز در مسجد محله ات ،ونمازت درمسجدمحله ات بهتراست ازخواندن نمازدرمسجدمن،
(
حضرت بی بی ام حمیدمطلب گفتارآنحضرت صلی الله عليه وسلم را فهمیده) اهل خانه اش را دستوردادندکه نمازخانه ای را دریک گوشه ازخانه اش بسازندوآنرا تاریک کرده تا هنگامی که وفات کرددرآن نمازمی خواند.
تذکرجهت تفصیل بیشتردراین باره کتاب"خواتین اسلام کی بهترین مسجد"را مطالعه کنید.
ابوحازم

 


برچسب ها : مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وهفتم . , روش نمازرسول الله , نماز خواندن , چگونه نماز بخوانم , نماز , الصلاة , پاسخ کوبنده , پاسخ دندان شکن , لامذهب , غیر مقلد , غیرمقلدین , سلفی , سلپی , امام ابوحینفه , البانی , ائمه اربعه , امامان چهارگانه , امام رح ,

نظرات کاربران


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

  • پیشنهادی

  • پربازدید

  • جدید

  • نظرات
  • اثبات ترک رفع یدین (بلند نکردن دست ها در نماز)

  • عقیده اهل سنت و جماعت در جواب کسی که می گوید الله کجاست؟

  • توهین امام غیرمقلدین «البانی» به امام اعظم

  • نقد کتاب : صفة صلاة النبی ناصرالدین آلبانی رح در ترازوی عدل وانصاف(1)

  • پنج سوال دندانشکن قایلین'ترک رفع یدین(احناف ومالکیه)؛ از کسانیکه قایل به رفع یدین هستند(غیرمقلدین

  • پنجاه سوال کمرشکن از غیرمقلدین

  • ثبوت صلاةالتسبیح برردجواب غیرمقلدین که صلاةالتسبیح رابدعت می دانند

  • ثبوت توسل شرعی از دیدگاه اهل سنت و الجماعة

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • پاسخ به ده اعتراض بر جماعت تبلیغ

  • تاریخچه پیدایش طیف غیر مقلدین(متسلفین)

  • متسلفین می گویند:تصوف بدعت است

  • دفاع شيخ الاسلام ابن تيميه رح از امام اعظم رح نسبت به اعتراضات متسلفين

  • افشای دروغ های متسلفین در مورد تصوف

  • آیا احناف در عقیده مخالف امام ابوحنیفه هستند و عقیده امام ابومنصور ماتریدی عقیده معتزلی هست؟؟

  • سوء استفاده غیرمقلدین ازاحساسات دینی مردم؛درمورد جماعت تبلیغ وکتاب فضایل اعمال

  • پاسخ اعتراضات و شبهات نسبت به کتاب فضایل اعمال

  • فرق اهل سنت با اهل حدیث

  • ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب مقلد مذهب حنابله!!!!

  • می گویند:در کجای قرآن آمده است که تقلید از امام اعظم ﴿رح﴾ واجب است؟

  • قیچی کردن غیرمقلدین قول امام العصر انور شاه كشميري را درخصوص تراويح

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • جایگاه امام اعظم (رح)درعلم حدیث بخش اول

  • شبهه نوزدهم : اتباع یعنی پیروی از قران و سنت به فهم سلف صالح امت نه تقلید کورکورانه و‌جاهل

  • شكستن حلقه هاى ضعيف غيرمقلدين :-بخش نهم محل بستن دستها در نماز

  • تعریف کامل اهل سنت

  • بعضی از عقاید و انحرافات فکری غیر مقلدین

  • تجسیم (ﻗﺎﺋﻠﯿﻦ ﺑﻪ ﺟﺴﻢ ﺑﻮدن ﺧﺪا)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • چندسؤال کمر شکن از برادران غیر مقلد؛اهل حدیث ویا به اصطلاح سلفی

  • ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ و وسلفی ها ﺑﺎ ﺻﺤﯿﺢ ﺍﻟﺒﺨﺎﺭﯼ ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ ﻛﻒ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﺑﺮ ﺑﻨﺪ ﺩ

  • فاش کردن آخرین مکر وحیله غیرمقلدین(متسلفین) ؛ بهترین قول ازمذاهب اربعه را انتخاب میکنیم

  • کرامات اولیاء (صحابه وتابعین وصالحین)ازدیدگاه علامه ابن تیمیه رح

  • دلایلِ فرق در میان نماز مرد و زن؛ قسمت اول

  • غیرمقلدین و هشت رکعتی ها جواب علمی و تحقیقی دهید

  • جــــواب شـــبــــهـه نعم البدعه هذه در مورد قول عمر رض درمورد تراویح

  • سلفیت وپیدایش آن:دکتر «محمد سعید رمضان البوطی»

  • سلسله جواب شبهات متسلفین...(بخش اول)

  • امام احمد بن حنبل (ره) منکران تقلید را فاسق و انکار کننده های علم و سنت پیامبر (ص) میداند

  • اثبات توسل بالذات قسمت اول

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • افشای پشت پرده سلفیت(بخش اول)

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • تقلید درپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف : قسمت اول

  • تراویح و سلفی ها؛ ده چلینج برای اثبات عمل آنها :قسمت اول

  • فتنه ی لامذهبیت و انکار فقه اسلامی

  • تعداد رکعات تراویح(قسمت اول)

  • دانلود کتاب : بازگشت وتوبه یک غرمقلد به سواد اعظم

  • شعر بی وفاعی غیر مقلد

  • آدرس جدید راه حقیقیت

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • پاسخ به رئيسي مجسم و مشبِّه كه قائل به مكان براي الله سبحانه و تعالي است. (قسمت اول)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • گفتمان دلچسب وجالب مولانا محمد امین صفدر اوکاروی رح

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت سوم

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت دوم

  • اثبات توسل و تبرک از آثارپیامبر ازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دوازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبر ازدایره قرآن، سنت وسلف صالح امت.بخش یازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت بخش نهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت قسمت هشتم

  • مــــــــــوضوع:اشاره انگشت در نمازبخش سوم

  • آلبانی درآیینه ی اختلاف

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت :قسمت ششم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام :قسمت: ششم

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت .قسمت هفتم

  • رفع یدین در نماز منسوخ است.

  • اضطراب وضعف روایات رفع یدین

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده .بخش سی وپنجم

  • مـــــوضوع : حرکت دادن انگشت سبابه در نمازقسمت دوم

  • پاسخی به شعربی وزن وقافیه مصعب لامذهب سیلی خور

  • یک پرسش دوگزینه ای ازغیرمقلدین نوپا

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت پنجم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وششم .

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وهفتم .

  • جوابیه دروغ های متسلفین نسبت به فقه احناف...

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده:بخش سی وچهارم.

  • نقد مقاله ی جاهلانه متسلف درموردترک تقلید

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • پیشگفتار: بحث قرائت خلف الامام قسمت دوم:

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وپنجم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت:‌ چهارم

  • سطحيت نه سلفيت

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وچهارم.

  • رونمایی از پلتیک وحقه بازی متسلفین که می خواهندازطریق واژه "سلفی" مردم خام را تحت تأثیرقراردهند.

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت پنجم .

  • تحقیقی درمورد غیر مقلدین

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • مسائل نمازدرپرتو قرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وسوم

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت چهارم.

  • حقانیت نهضت دعوت وتبلیغ

  • تحقيقی مختصردرمورد سلام با يک دست

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه :قسمت بیست ودوم

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده بخش سی ودوم

  • برآیندتحریک لامذهبیت.قسمت دوم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست ویکم .

  • کد های اختصاصی