close
تبلیغات در اینترنت
پاسخ کوبنده برهرزه گوینده:بخش سی وچهارم.

پروفایل مدیریت


سلام علیکم. این سایت در آغاز گروهی در واتساب بود که در جهت رفع شبهات غیرمقلدین فعالیت می کرد. هم اکنون با مشورت مدیران ، وبلاگی برای ، حفظ ونشر مطالب گروه و استفاده عموم ساخته شد. این سایت صرفا برای پاسخ شبهات واهی متسلفین تکفیری ، تک رووخودبرتربین که روزانه مذاهب اسلامی را آماج حملات خویش قرار داده اندساخته شده است و وابسته به هیچ گروه واحزاب سیاسی ومذهبی دیگری نیست وهیچ عنادی با دیگر مذاهب اسلامی ندارد. ان شاالله که مورد پذیرش درگاه الهی واقع گردد.

آمار سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 339
کل نظرات : 37
آمار کاربران
کل کاربران : 54
افراد آنلاين : 1
کاربران آنلاين : 0
آمار بازديد
بازديد امروز : 52,276
اطلاعات
امروز : چهارشنبه 24 مرداد 1397
آي پي شما : 54.225.55.174
مرورگر شما :

  • عضویت سریع

  • لوگین
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
نام کاربری :
رمز عبور :

پاسخ کوبنده برهرزه گوینده:بخش سی وچهارم.

نمایش ادامه مطلب
پاسخ کوبنده برهرزه گوینده:بخش سی وچهارم.
نواب صدیق حسن خان می گوید:کان القاضی ابویوسف من اهل الکوفة وهوصاحبُ أبی حنیفة وکان فقیهاً عالماً حافظاً.التاج المکلل ص 91.
ترجمه: قاضی ابویوسف ازاهل کوفه وشاگرد ابوحنیفه بودند وی دانشمند وفقیهی برجسته وحافظ حدیث بود.رشته ی علم حدیث را نزد سلیمان تیمی ،یحیی بن سعدانصاری ،اعمش،محمدبن یساروغیره حاصل نمودند.نواب صدیق اسم این چهار تن رازیادنوشته است به همین خاطر آنهارانقل نمودند.نواب می افزاید:ولم یختلف یحیی بن معین واحمدبن حنبل وعلی بن المدینی فی ثقته فی النقل التاج المکلل ص 92.ترجمه :یحیی بن معین ،احمدبن حنبل وعلی بن مدینی این هرسه تا امام ،اتفاق نظردارند که امام ابویوسف" ثقه فی الحدیث " هستند.علی بن مدینی شخصیتی هستند که امام بخاری خودش اعتراف می نماید که من خودم را را دربرابرایشان کوچکترمی دانم.حافظ بن حجردرتقریب درباره علی بن مدینی می نویسد:ثقةٌ، ثبتٌ ،امامٌ،اعلم اهل عصره بالحدیث وعلله ، حتی قال البخاری : مااستصغرتُ نفسی الا عنده.تقریب ابن حجر.

نواب صدیق حسن خان می گوید:کان القاضی ابویوسف من اهل الکوفة وهوصاحبُ أبی حنیفة وکان فقیهاً عالماً حافظاً.التاج المکلل ص 91.
ترجمه: قاضی ابویوسف ازاهل کوفه وشاگرد ابوحنیفه بودند وی دانشمند وفقیهی برجسته وحافظ حدیث بود.رشته ی علم حدیث را نزد سلیمان تیمی ،یحیی بن سعدانصاری ،اعمش،محمدبن یساروغیره حاصل نمودند.نواب صدیق اسم این چهار تن رازیادنوشته است به همین خاطر آنهارانقل نمودند.نواب می افزاید:ولم یختلف یحیی بن معین واحمدبن حنبل وعلی بن المدینی فی ثقته فی النقل التاج المکلل ص 92.ترجمه :یحیی بن معین ،احمدبن حنبل وعلی بن مدینی این هرسه تا امام ،اتفاق نظردارند که امام ابویوسف" ثقه فی الحدیث " هستند.علی بن مدینی شخصیتی هستند که امام بخاری خودش اعتراف می نماید که من خودم را را دربرابرایشان کوچکترمی دانم.حافظ بن حجردرتقریب درباره علی بن مدینی می نویسد:ثقةٌ، ثبتٌ ،امامٌ،اعلم اهل عصره بالحدیث وعلله ، حتی قال البخاری : مااستصغرتُ نفسی الا عنده.تقریب ابن حجر.
ترجمه: ایشان ثقه و مورد اعتماد،ثبت ومحکم ، ودانشمندترین  فرد نسبت به حدیث وعلل آن  در عصرخویش بود.تاجایی که امام بخاری می گوید:من خودم را نزد هیچ کسی کوچک نشمردم بجزنزد وی .هنگامی که چنین شخصیت والامقامی مانند علی بن مدینی امام ابویوسف را ثقه می داند ،پس قول ونقد امام بخاری درمقابل آن هیچ وُقعتی ندارد.ولم یختلف یحیی بن معین واحمد وابن المدینی فی کونه ثقة.
انساب سمعانی.درثقه بودن امام ابویوسف درعلم حدیث، ابن معین واحمدبن حنبل وعلی بن مدینی اتفاق نموده اند.وذکرابن عبدالبرفی کتاب الانتهاء فی فضائل الثلاثة الفقهاء أنّ ابایوسف کان حافظاً وٳنه کان یحضرالمحدثویحفظ خمسین ستین حدیثا ثمّ یقوم فیُملیها علی الناسِ وکان کثیرالحدیث.التاج المکلل ص 92ِ
حافظ بن عبدالبرمالکی مغربی درکتاب «الانتهاء» درمبحث فضایل فقهاء ثلاثه می فرماید: امام ابویوسف حافظ حدیث بودند ،حافظه ایشان طوری قوی بود که درحلقه تدریس محدث  حدود پنجاه الی شصت حدیث را یاد می کردسپس برمی خاست وآنهارا بدون تغییر برای مردم املاء می کرد وایشان کثیرالحدیث بودند.بااین گفتاربالا ،سخن فلاس نیز تردید شد .اگربالفرض ایشان کثیرالغلط بودندهرگزابن عبدالبر، حافظه ی ایشان را نمی ستودند.
✍《قال طلحة بن محمدبن جعفر:ابویوسف مشهورالامرظاهرالفضل  افقه اهل عصره ولم یتقدمه احد فی زمانه وکان النهایة فی العلم والحکم والریاسة والقدر وهواول من وضع الکتب فی اصول الفقه علی مذهب ابی حنیفة وأملی المسائل ونشرها وبثّ علم أبی حنیفة فی أقطارالارض.التاج المکلل ص92.طلحه بن محمد می گوید:امام ابو یوسف مشهورالامر،‌ظاهرالفضل افقه اهل زمانش بود.درهیچ کسی درفضل ازوی متقدم نبود .منتهای علم ،قضاوت ریاست ،ومنزلت بود.نخستین کسی بود که مطابق بامذهب امام ابوحنیفه کتب اصول فقه راتعلیف نمود.مسائل واحکام رااملاءکرده پخش
نمودند وعلم امام ابوحنیفه رادراقصانقاط جهان انتشاردادند.قال عماربنُ ابی مالک: ماکانَ فی اصحابِ ابی حنیفةَ مثل ابی یوسفَ ،لولا ابویوسفَ ماذکرابوحنیفة ولا محمدُبنُ ابی لیلی ولکنّه هوالذی نشَرقولَهُما وبثَّ علمهما .التاج المکلل ص 92
ترجمه:عماربن ابی مالک می گوید درمیان اصحاب ابوحنیفه شخصیتی مانند امام ابویوسف نبوداگرامام ابویوسف نمی بود کسی امام ابوحنیفه ومحمدبن لیلی راذکرنمی کردایشان بودندکه قول وعلم آنهارادرجهان انتشار دادند.وقال ابویوسف :سألنی الاعمش عن مسئلة فاجبته عنها فقال لی :من أین لک هذا فقلت :من حدیثک الذی حدثتناه أنت ،ثمّ ذکرتُ له الحدیث فقال لی یا یعقوب انی لاحفظ هذا الحدیث قبل أن یجتمع أبواک وما عرفت تأویله حتی الآن .التاج المکلل ص 92.
ترجمه :امام ابویوسف می فرماید یک بار اعمش حکم مسئله ای راازمن پرسیدندمن پاسخ وی رادادم.ایشان فرمود ازکجا پاسخ این مسئله رانمودید ؟عرض نمودم ازحدیثی  که شما برایم روایت نمودی ،بازمن آندحدیث رابرایش قرائت نمودم .اعمش گفت ای یعقوب (ابویوسف) من این حدیث رازمانی حفظ کرده بودم که هنوز والدین شما ازدواج نکرده بودند .
لیکن اکنون معنی ومفهوم صحیح آن را درک نمودم .
ادامه دارد.


برچسب ها : پاسخ کوبنده برهرزه گوینده:بخش سی وچهارم. , پاسخ دندان شکن , امام ابوحنیفه , ثقه درعلم حدیث , علم حدیث , غیرمقلد , تقلید , لامذهب , پاسخ , افراط گرائی , افراطی , زندگی نامه امام ابوحنیفه , ائمه اربعه , دفاع از احناف ,

نظرات کاربران


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی

  • پیشنهادی

  • پربازدید

  • جدید

  • نظرات
  • اثبات ترک رفع یدین (بلند نکردن دست ها در نماز)

  • عقیده اهل سنت و جماعت در جواب کسی که می گوید الله کجاست؟

  • توهین امام غیرمقلدین «البانی» به امام اعظم

  • نقد کتاب : صفة صلاة النبی ناصرالدین آلبانی رح در ترازوی عدل وانصاف(1)

  • پنج سوال دندانشکن قایلین'ترک رفع یدین(احناف ومالکیه)؛ از کسانیکه قایل به رفع یدین هستند(غیرمقلدین

  • پنجاه سوال کمرشکن از غیرمقلدین

  • ثبوت صلاةالتسبیح برردجواب غیرمقلدین که صلاةالتسبیح رابدعت می دانند

  • ثبوت توسل شرعی از دیدگاه اهل سنت و الجماعة

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • تاریخچه پیدایش طیف غیر مقلدین(متسلفین)

  • پاسخ به ده اعتراض بر جماعت تبلیغ

  • متسلفین می گویند:تصوف بدعت است

  • دفاع شيخ الاسلام ابن تيميه رح از امام اعظم رح نسبت به اعتراضات متسلفين

  • افشای دروغ های متسلفین در مورد تصوف

  • سوء استفاده غیرمقلدین ازاحساسات دینی مردم؛درمورد جماعت تبلیغ وکتاب فضایل اعمال

  • پاسخ اعتراضات و شبهات نسبت به کتاب فضایل اعمال

  • آیا احناف در عقیده مخالف امام ابوحنیفه هستند و عقیده امام ابومنصور ماتریدی عقیده معتزلی هست؟؟

  • فرق اهل سنت با اهل حدیث

  • ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب مقلد مذهب حنابله!!!!

  • می گویند:در کجای قرآن آمده است که تقلید از امام اعظم ﴿رح﴾ واجب است؟

  • قیچی کردن غیرمقلدین قول امام العصر انور شاه كشميري را درخصوص تراويح

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • جایگاه امام اعظم (رح)درعلم حدیث بخش اول

  • تعریف کامل اهل سنت

  • شبهه نوزدهم : اتباع یعنی پیروی از قران و سنت به فهم سلف صالح امت نه تقلید کورکورانه و‌جاهل

  • شكستن حلقه هاى ضعيف غيرمقلدين :-بخش نهم محل بستن دستها در نماز

  • بعضی از عقاید و انحرافات فکری غیر مقلدین

  • ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ و وسلفی ها ﺑﺎ ﺻﺤﯿﺢ ﺍﻟﺒﺨﺎﺭﯼ ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ ﻛﻒ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﺑﺮ ﺑﻨﺪ ﺩ

  • تجسیم (ﻗﺎﺋﻠﯿﻦ ﺑﻪ ﺟﺴﻢ ﺑﻮدن ﺧﺪا)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • چندسؤال کمر شکن از برادران غیر مقلد؛اهل حدیث ویا به اصطلاح سلفی

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • فاش کردن آخرین مکر وحیله غیرمقلدین(متسلفین) ؛ بهترین قول ازمذاهب اربعه را انتخاب میکنیم

  • کرامات اولیاء (صحابه وتابعین وصالحین)ازدیدگاه علامه ابن تیمیه رح

  • جــــواب شـــبــــهـه نعم البدعه هذه در مورد قول عمر رض درمورد تراویح

  • دلایلِ فرق در میان نماز مرد و زن؛ قسمت اول

  • افشای پشت پرده سلفیت(بخش اول)

  • غیرمقلدین و هشت رکعتی ها جواب علمی و تحقیقی دهید

  • سلسله جواب شبهات متسلفین...(بخش اول)

  • سلفیت وپیدایش آن:دکتر «محمد سعید رمضان البوطی»

  • امام احمد بن حنبل (ره) منکران تقلید را فاسق و انکار کننده های علم و سنت پیامبر (ص) میداند

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • اثبات توسل بالذات قسمت اول

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • تعداد رکعات تراویح(قسمت اول)

  • دانلود کتاب : بازگشت وتوبه یک غرمقلد به سواد اعظم

  • تقلید درپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف : قسمت اول

  • تراویح و سلفی ها؛ ده چلینج برای اثبات عمل آنها :قسمت اول

  • فتنه ی لامذهبیت و انکار فقه اسلامی

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • آدرس جدید راه حقیقیت

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • پاسخ به رئيسي مجسم و مشبِّه كه قائل به مكان براي الله سبحانه و تعالي است. (قسمت اول)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • گفتمان دلچسب وجالب مولانا محمد امین صفدر اوکاروی رح

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت سوم

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت دوم

  • اثبات توسل و تبرک از آثارپیامبر ازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دوازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبر ازدایره قرآن، سنت وسلف صالح امت.بخش یازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت بخش نهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت قسمت هشتم

  • مــــــــــوضوع:اشاره انگشت در نمازبخش سوم

  • آلبانی درآیینه ی اختلاف

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت :قسمت ششم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام :قسمت: ششم

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت .قسمت هفتم

  • رفع یدین در نماز منسوخ است.

  • اضطراب وضعف روایات رفع یدین

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده .بخش سی وپنجم

  • مـــــوضوع : حرکت دادن انگشت سبابه در نمازقسمت دوم

  • پاسخی به شعربی وزن وقافیه مصعب لامذهب سیلی خور

  • یک پرسش دوگزینه ای ازغیرمقلدین نوپا

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت پنجم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وششم .

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وهفتم .

  • جوابیه دروغ های متسلفین نسبت به فقه احناف...

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده:بخش سی وچهارم.

  • نقد مقاله ی جاهلانه متسلف درموردترک تقلید

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • پیشگفتار: بحث قرائت خلف الامام قسمت دوم:

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وپنجم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت:‌ چهارم

  • سطحيت نه سلفيت

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وچهارم.

  • رونمایی از پلتیک وحقه بازی متسلفین که می خواهندازطریق واژه "سلفی" مردم خام را تحت تأثیرقراردهند.

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت پنجم .

  • تحقیقی درمورد غیر مقلدین

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • مسائل نمازدرپرتو قرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وسوم

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت چهارم.

  • حقانیت نهضت دعوت وتبلیغ

  • تحقيقی مختصردرمورد سلام با يک دست

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه :قسمت بیست ودوم

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده بخش سی ودوم

  • برآیندتحریک لامذهبیت.قسمت دوم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست ویکم .

  • کد های اختصاصی