close
تبلیغات در اینترنت
مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت پنجم

پروفایل مدیریت


سلام علیکم. این سایت در آغاز گروهی در واتساب بود که در جهت رفع شبهات غیرمقلدین فعالیت می کرد. هم اکنون با مشورت مدیران ، وبلاگی برای ، حفظ ونشر مطالب گروه و استفاده عموم ساخته شد. این سایت صرفا برای پاسخ شبهات واهی متسلفین تکفیری ، تک رووخودبرتربین که روزانه مذاهب اسلامی را آماج حملات خویش قرار داده اندساخته شده است و وابسته به هیچ گروه واحزاب سیاسی ومذهبی دیگری نیست وهیچ عنادی با دیگر مذاهب اسلامی ندارد. ان شاالله که مورد پذیرش درگاه الهی واقع گردد.

آمار سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 339
کل نظرات : 37
آمار کاربران
کل کاربران : 54
افراد آنلاين : 1
کاربران آنلاين : 0
آمار بازديد
بازديد امروز : 52,109
اطلاعات
امروز : دوشنبه 25 تیر 1397
آي پي شما : 54.81.244.248
مرورگر شما :

  • عضویت سریع

  • لوگین
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
نام کاربری :
رمز عبور :

مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت پنجم

نمایش ادامه مطلب
مـــــوضوع :قرائت خلف الامام قسمت پنجم
قسمت پنجم :تفسیر ایه مذکوراز تابعین عظام .درمیان تابعین مجاهد بن جبیررح بز ر گترین مفسر قران هستند ،این قول سفیان ثوری رح در باره مجاهدرح بن جبیر معروف است .کان سفیان الثوری رح یقول :
اذا جاءك التفسير عن مجاھد فحسبك به.
تفسیر ابن کثیر ج1ص5)
ترجمه چون تفسیر مجاهد رح بشمارسید پس نیازی به تفسیر دیگری ندارید
  هما ن برایتان کافی است .مجاهدرح  می فر ماید :عرضت المصحف علی ابن عباس رض الله عنهما ثلاث عر ضات من فاتحته الی خاتمه او فقه عند کل ایة واساله عنها .تفسیر ابن کثیر ج1ص4)
ترجمه :سه مرتبه تفسیر قرآن را از اول تااخر، خدمت رئیس المفسرین عبد الله ابن عباس رض پیش کردم وبر هر آیه از قران اورا نگاه داشته سئوال می کردم :تفسیرآیه مذکوره از مجاهد رح.عن مجاهد رح فی قوله تعالی: ‌
واذا قرئ القران فاستمعواله وانصتو ا فی الصلوةتفسیر ابن جریر ج9ص103-تفسیر ابن کثیر ج 2ص281- کتاب القراء ة ص90)
ترجمه :از مجاهد بن جبیر رح روایت است شان نزول ایه مبارکه« اذا قرئ القران فاستمعوا له وانصتوا» درباره نماز است .تفسیر ایه مبارکه از سعیدبن مسیب رح.
عن سعید بن مسیب رح «واذا قرئ القران فاستمعواله وانصتوا» قال قال فی الصلاة.
تفسیر ابن جریر ج9ص103 (کتاب القراءة ص91)
ترجمه :سعید ابن مسیب رح می فرماید: ایه اذا قرئ القران الخ در مورد نماز است .
تفسیر ایه کریمه از سعید بن جبیر رح .عن سعید بن جبیر رح واذا قرئ القران فاستمعو ا له وانصتوا"فی الصلوة المكتوبة .تفسیر ابن جریر ج9ص103 تفسیر ابن کثیر ج2ص281)
 
ترجمه:سعید بن جبیر رح
  می فرماید :که اذا قرئ القرآن فاستمعوا له وانصتوا " در باره نمازهای فرض نازل شده .تفسیرایه کریمه از حسن بصری رح عن الحسن فاستمعواله وانصتوا قال فی الصلوةکتاب القراءة ص91)
ترجمه:حسن بصری رح می فرماید :که این ایه کریمه در مورد نماز نازل شده .
تفسیر ایه کریمه از عبید بن عمیر رح وعطا ءابن ابی رباح رح .قال عبید بن عمیررح وعطاء بن ابی رباح رح
انما ذلک فی الصلوة"واذا قرئ القران فاستمعوا له وانصتوا .
تفسیر ابن جریر ج9ص 103)


قسمت پنجم :تفسیر ایه مذکوراز تابعین عظام .درمیان تابعین مجاهد بن جبیررح بز ر گترین مفسر قران هستند ،این قول سفیان ثوری رح در باره مجاهدرح بن جبیر معروف است .کان سفیان الثوری رح یقول :
اذا جاءك التفسير عن مجاھد فحسبك به.
تفسیر ابن کثیر ج1ص5)
ترجمه چون تفسیر مجاهد رح بشمارسید پس نیازی به تفسیر دیگری ندارید
  هما ن برایتان کافی است .مجاهدرح  می فر ماید :عرضت المصحف علی ابن عباس رض الله عنهما ثلاث عر ضات من فاتحته الی خاتمه او فقه عند کل ایة واساله عنها .تفسیر ابن کثیر ج1ص4)
ترجمه :سه مرتبه تفسیر قرآن را از اول تااخر، خدمت رئیس المفسرین عبد الله ابن عباس رض پیش کردم وبر هر آیه از قران اورا نگاه داشته سئوال می کردم :تفسیرآیه مذکوره از مجاهد رح.عن مجاهد رح فی قوله تعالی: ‌
واذا قرئ القران فاستمعواله وانصتو ا فی الصلوةتفسیر ابن جریر ج9ص103-تفسیر ابن کثیر ج 2ص281- کتاب القراء ة ص90)
ترجمه :از مجاهد بن جبیر رح روایت است شان نزول ایه مبارکه« اذا قرئ القران فاستمعوا له وانصتوا» درباره نماز است .تفسیر ایه مبارکه از سعیدبن مسیب رح.
عن سعید بن مسیب رح «واذا قرئ القران فاستمعواله وانصتوا» قال قال فی الصلاة.
تفسیر ابن جریر ج9ص103 (کتاب القراءة ص91)
ترجمه :سعید ابن مسیب رح می فرماید: ایه اذا قرئ القران الخ در مورد نماز است .
تفسیر ایه کریمه از سعید بن جبیر رح .عن سعید بن جبیر رح واذا قرئ القران فاستمعو ا له وانصتوا"فی الصلوة المكتوبة .تفسیر ابن جریر ج9ص103 تفسیر ابن کثیر ج2ص281)
 
ترجمه:سعید بن جبیر رح
  می فرماید :که اذا قرئ القرآن فاستمعوا له وانصتوا " در باره نمازهای فرض نازل شده .تفسیرایه کریمه از حسن بصری رح عن الحسن فاستمعواله وانصتوا قال فی الصلوةکتاب القراءة ص91)
ترجمه:حسن بصری رح می فرماید :که این ایه کریمه در مورد نماز نازل شده .
تفسیر ایه کریمه از عبید بن عمیر رح وعطا ءابن ابی رباح رح .قال عبید بن عمیررح وعطاء بن ابی رباح رح
انما ذلک فی الصلوة"واذا قرئ القران فاستمعوا له وانصتوا .
تفسیر ابن جریر ج9ص 103)
ترجمه :حضرت عبید بن عمیر رح و عطاءابن ابی رباح تابعی رح می فرمایند که شان نزول "اذا قرئ القران فاستمعوا" له نماز است :تفسیر ایه مبارکه از ضحاک
  وابراهیم نخعی  و قتاده  وشعبی وسدی وعبدالرحمن بن زید بن اسلم رحمهم الله تعالی علیهم اجمعین .قال الضحاک وابراهیم النخعی وقتاده والشعبی والسدی وعبدالرحمن بن زید بن اسلم"  ان المراد بذلک فی الصلوة: تفسیر ابن کثیر ج2ص281)
ترجمه:حضرت ضحاک وابراهیم نخعی وقتاده و شعبی وسدی وعبدالرحمن بن زید بن اسلم می فرمایند این ایه در باره نماز نازل شده .تفسیر ایه مبارکه از امام احمد بن حنبل رحمةالله علیه .شیخ الاسلام ابن تیمیه رح قول احمد بن حنبل رح را در باره این ایه کریمه چنین نقل می فر ماید :
وذکر ابن حنبل الاجماع علی انها نزلت فی الصلوة وذکر الاجماع علی انها لا تجب القراءةعلی الماموم حال الجهر .
فتاوی ابن تیمیه ج2ص168)
ترجمه:امام احمد بن حنبل رح اجماع امت را نقل فرموده
  که شان نزول این ایه کریمه دربارهنماز است ونیز  می فرمایند: اجماع شده که در نمازهای جهری بر مقتدی قراءت واجب نیست :در جایی دیگر شیخ الاسلام چنین می نویسد :وقول الجمهور هو الصحیح فان الله سبحانه وتعالی  قال :واذا قرئ القران فاستمعوا له وانصتوا لعلکم ترحمون :قال احمد رح اجمع الناس علی انها نزلت فی الصلوة :فتاوی کبری ج2ص168)
ترجمه:قول جمهور صحیح ودرست است
  خداوند متعال میفرماید : هنگامی که قران خوانده می شود پس به ان گوش فرا دهید وخاموش باشید تا مشمول رحمت خدا شوید:امام احمد بن حنبل می فرماید :که تمام علماء متفق اند  براینکه شان نزول این ایه نماز است .علاوه بر علماء مذکور،مفسرین عظام دیگری مانند  صاحب تفسیر کشاف در( ج1ص523)وعلامه بیضاوی در (ص308) وصاحب التنزل در (ص272)وابو السعود در ( ج4ص503)وصاحب تفسیر مظهری در (ج3 ص507)می فرمایند :که شان نزول این ایه کریمه  مربوط  به نماز است :
خواننده گرامی : ملاحظه نمودید از تفسیر حضرت
  عبدالله بن مسعود رض گرفته تا تفسیر علامه الوسی صاحب روح المعانی،همگی نوشته اند که شان نزول این ایه کریمه نماز است .وفتاوی شیخ الاسلام ابن تیمیه رح را ملاحظه نمو دید که اجماع تمام اهل اسلام بر این است  که شان نزول ایه کریمه نماز است  :واین نقل کننده اجماع یکی از امام اهلسنت  وپیشوای ملت وائمه  مجتهدین امام احمد بن حنبل رح است ؛اگر کسی با این همه دلائل وبراهین که اظهر  من الشمس هستند باز هم بگو ید  که این ایه مربوط به خطبه یا کفار ومشرکین می باشد  ما جز این چاره ای نداریم که بفهمیم که اینها در خود غرضی ، ودر دریایی از تعصب وغلو غوطه  می زنند .
(اللهم اهدنا الصراط المستقیم)
ادامه دارد .......


برچسب ها : مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت پنجم , قرات , قاری بین المللی , نماز , احکام نماز , تحقیق نماز , روش نماز , نماز اهل سنت وجماعت , حنفی , روش نماز حنفی , لامذهب , افراط گرائی , غیرمقلد , سلفی , سلپی , غیرمقلدین , پاسخ کوبنده , پاسخ دندان شکن , راه حقیقت , راه جق ,

نظرات کاربران


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

  • پیشنهادی

  • پربازدید

  • جدید

  • نظرات
  • اثبات ترک رفع یدین (بلند نکردن دست ها در نماز)

  • عقیده اهل سنت و جماعت در جواب کسی که می گوید الله کجاست؟

  • توهین امام غیرمقلدین «البانی» به امام اعظم

  • نقد کتاب : صفة صلاة النبی ناصرالدین آلبانی رح در ترازوی عدل وانصاف(1)

  • پنج سوال دندانشکن قایلین'ترک رفع یدین(احناف ومالکیه)؛ از کسانیکه قایل به رفع یدین هستند(غیرمقلدین

  • پنجاه سوال کمرشکن از غیرمقلدین

  • ثبوت صلاةالتسبیح برردجواب غیرمقلدین که صلاةالتسبیح رابدعت می دانند

  • ثبوت توسل شرعی از دیدگاه اهل سنت و الجماعة

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • پاسخ به ده اعتراض بر جماعت تبلیغ

  • تاریخچه پیدایش طیف غیر مقلدین(متسلفین)

  • متسلفین می گویند:تصوف بدعت است

  • دفاع شيخ الاسلام ابن تيميه رح از امام اعظم رح نسبت به اعتراضات متسلفين

  • افشای دروغ های متسلفین در مورد تصوف

  • سوء استفاده غیرمقلدین ازاحساسات دینی مردم؛درمورد جماعت تبلیغ وکتاب فضایل اعمال

  • آیا احناف در عقیده مخالف امام ابوحنیفه هستند و عقیده امام ابومنصور ماتریدی عقیده معتزلی هست؟؟

  • پاسخ اعتراضات و شبهات نسبت به کتاب فضایل اعمال

  • فرق اهل سنت با اهل حدیث

  • ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب مقلد مذهب حنابله!!!!

  • می گویند:در کجای قرآن آمده است که تقلید از امام اعظم ﴿رح﴾ واجب است؟

  • قیچی کردن غیرمقلدین قول امام العصر انور شاه كشميري را درخصوص تراويح

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • جایگاه امام اعظم (رح)درعلم حدیث بخش اول

  • تعریف کامل اهل سنت

  • شبهه نوزدهم : اتباع یعنی پیروی از قران و سنت به فهم سلف صالح امت نه تقلید کورکورانه و‌جاهل

  • شكستن حلقه هاى ضعيف غيرمقلدين :-بخش نهم محل بستن دستها در نماز

  • بعضی از عقاید و انحرافات فکری غیر مقلدین

  • تجسیم (ﻗﺎﺋﻠﯿﻦ ﺑﻪ ﺟﺴﻢ ﺑﻮدن ﺧﺪا)

  • ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ و وسلفی ها ﺑﺎ ﺻﺤﯿﺢ ﺍﻟﺒﺨﺎﺭﯼ ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ ﻛﻒ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﺑﺮ ﺑﻨﺪ ﺩ

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • چندسؤال کمر شکن از برادران غیر مقلد؛اهل حدیث ویا به اصطلاح سلفی

  • فاش کردن آخرین مکر وحیله غیرمقلدین(متسلفین) ؛ بهترین قول ازمذاهب اربعه را انتخاب میکنیم

  • کرامات اولیاء (صحابه وتابعین وصالحین)ازدیدگاه علامه ابن تیمیه رح

  • دلایلِ فرق در میان نماز مرد و زن؛ قسمت اول

  • جــــواب شـــبــــهـه نعم البدعه هذه در مورد قول عمر رض درمورد تراویح

  • افشای پشت پرده سلفیت(بخش اول)

  • غیرمقلدین و هشت رکعتی ها جواب علمی و تحقیقی دهید

  • سلسله جواب شبهات متسلفین...(بخش اول)

  • سلفیت وپیدایش آن:دکتر «محمد سعید رمضان البوطی»

  • امام احمد بن حنبل (ره) منکران تقلید را فاسق و انکار کننده های علم و سنت پیامبر (ص) میداند

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • اثبات توسل بالذات قسمت اول

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • تعداد رکعات تراویح(قسمت اول)

  • دانلود کتاب : بازگشت وتوبه یک غرمقلد به سواد اعظم

  • تقلید درپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف : قسمت اول

  • تراویح و سلفی ها؛ ده چلینج برای اثبات عمل آنها :قسمت اول

  • فتنه ی لامذهبیت و انکار فقه اسلامی

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • آدرس جدید راه حقیقیت

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • پاسخ به رئيسي مجسم و مشبِّه كه قائل به مكان براي الله سبحانه و تعالي است. (قسمت اول)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • گفتمان دلچسب وجالب مولانا محمد امین صفدر اوکاروی رح

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت سوم

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت دوم

  • اثبات توسل و تبرک از آثارپیامبر ازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دوازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبر ازدایره قرآن، سنت وسلف صالح امت.بخش یازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت بخش نهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت قسمت هشتم

  • مــــــــــوضوع:اشاره انگشت در نمازبخش سوم

  • آلبانی درآیینه ی اختلاف

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت :قسمت ششم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام :قسمت: ششم

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت .قسمت هفتم

  • رفع یدین در نماز منسوخ است.

  • اضطراب وضعف روایات رفع یدین

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده .بخش سی وپنجم

  • مـــــوضوع : حرکت دادن انگشت سبابه در نمازقسمت دوم

  • پاسخی به شعربی وزن وقافیه مصعب لامذهب سیلی خور

  • یک پرسش دوگزینه ای ازغیرمقلدین نوپا

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت پنجم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وششم .

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وهفتم .

  • جوابیه دروغ های متسلفین نسبت به فقه احناف...

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده:بخش سی وچهارم.

  • نقد مقاله ی جاهلانه متسلف درموردترک تقلید

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • پیشگفتار: بحث قرائت خلف الامام قسمت دوم:

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وپنجم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت:‌ چهارم

  • سطحيت نه سلفيت

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وچهارم.

  • رونمایی از پلتیک وحقه بازی متسلفین که می خواهندازطریق واژه "سلفی" مردم خام را تحت تأثیرقراردهند.

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت پنجم .

  • تحقیقی درمورد غیر مقلدین

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • مسائل نمازدرپرتو قرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وسوم

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت چهارم.

  • حقانیت نهضت دعوت وتبلیغ

  • تحقيقی مختصردرمورد سلام با يک دست

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه :قسمت بیست ودوم

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده بخش سی ودوم

  • برآیندتحریک لامذهبیت.قسمت دوم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست ویکم .

  • کد های اختصاصی