close
تبلیغات در اینترنت
مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت:‌ چهارم

پروفایل مدیریت


سلام علیکم. این سایت در آغاز گروهی در واتساب بود که در جهت رفع شبهات غیرمقلدین فعالیت می کرد. هم اکنون با مشورت مدیران ، وبلاگی برای ، حفظ ونشر مطالب گروه و استفاده عموم ساخته شد. این سایت صرفا برای پاسخ شبهات واهی متسلفین تکفیری ، تک رووخودبرتربین که روزانه مذاهب اسلامی را آماج حملات خویش قرار داده اندساخته شده است و وابسته به هیچ گروه واحزاب سیاسی ومذهبی دیگری نیست وهیچ عنادی با دیگر مذاهب اسلامی ندارد. ان شاالله که مورد پذیرش درگاه الهی واقع گردد.

آمار سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 339
کل نظرات : 37
آمار کاربران
کل کاربران : 54
افراد آنلاين : 1
کاربران آنلاين : 0
آمار بازديد
بازديد امروز : 53,080
اطلاعات
امروز : چهارشنبه 21 آذر 1397
آي پي شما : 54.234.228.78
مرورگر شما :

  • عضویت سریع

  • لوگین
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
نام کاربری :
رمز عبور :

مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت:‌ چهارم

نمایش ادامه مطلب

مـــــوضوع :قرائت خلف الامام قسمت:‌ چهارم
¤مسئله قراءةخلف الامام در قران
قال الله تعالی :اذا قر ئ القران فاستمعواله وانصتوالعلکم ترحمون.
الاعراف پ 9رکوع 24)
ترجمه:چون قران خوانده شود پس به آن گوش فرا دهید وخاموش باشید تا مشمول رحمت خدا شوید :جمهور سلف وخلف متفق اند که در این ایه کریمه خداوند مسئله قراءت خلف الامام را واضح وبيان فرموده است.یعنی وظیفه امام ومقتدی هر یکی را جداگانه تعیین نموده ،چون قران خوانده شود :(امام قراءت كند)وظيفه مقتدی گوش فرادادن به آن وخاموش شدن است .مناسب می دانم که در تفسیر وتشریح این آیه کریمه ارشادات عالیه واقوال صحابه کرام رضوان
  الله تعالی علیهم اجمعین را تحریر نمایم که این جماعت مقدس از این آیه چه مطلبی رااستنباط نموده اند .قال النبی صلی الله علیه وسلم استقرؤا القران من اربعةٍ ،من عبدالله بن مسعود وسالم مولی ابی حذیفة وابی ابن کعب  ومعاذ بن جبل رضی الله عنهم اجمعین‌بخاری ج1ص531.-
 ترمذی ج2ص222)
ترجمه:رسول الله صلی الله علیه وسلم فرمودند : شما (صحابه کرام) قران را از چهار نفر یاد بگیرید .
1)-ازعبدالله بن مسعود.
2)- وسالم مولی ابی حذیفه

 3)-وابی بن کعب.
4)- واز معاذ بن جبل
  رضوان الله تعالی علیهم اجمعین:


¤مسئله قراءةخلف الامام در قران
قال الله تعالی :اذا قر ئ القران فاستمعواله وانصتوالعلکم ترحمون.
الاعراف پ 9رکوع 24)
ترجمه:چون قران خوانده شود پس به آن گوش فرا دهید وخاموش باشید تا مشمول رحمت خدا شوید :جمهور سلف وخلف متفق اند که در این ایه کریمه خداوند مسئله قراءت خلف الامام را واضح وبيان فرموده است.یعنی وظیفه امام ومقتدی هر یکی را جداگانه تعیین نموده ،چون قران خوانده شود :(امام قراءت كند)وظيفه مقتدی گوش فرادادن به آن وخاموش شدن است .مناسب می دانم که در تفسیر وتشریح این آیه کریمه ارشادات عالیه واقوال صحابه کرام رضوان
  الله تعالی علیهم اجمعین را تحریر نمایم که این جماعت مقدس از این آیه چه مطلبی رااستنباط نموده اند .قال النبی صلی الله علیه وسلم استقرؤا القران من اربعةٍ ،من عبدالله بن مسعود وسالم مولی ابی حذیفة وابی ابن کعب  ومعاذ بن جبل رضی الله عنهم اجمعین‌بخاری ج1ص531.-
 ترمذی ج2ص222)
ترجمه:رسول الله صلی الله علیه وسلم فرمودند : شما (صحابه کرام) قران را از چهار نفر یاد بگیرید .
1)-ازعبدالله بن مسعود.
2)- وسالم مولی ابی حذیفه

 3)-وابی بن کعب.
4)- واز معاذ بن جبل
  رضوان الله تعالی علیهم اجمعین:
درروایتی دیگرنبی اکرم صلی الله علیه وسلم درباره حضرت عبدالله ابن مسعود رضی الله عنه چنین فرمو دند :
قال النبی صلی الله علیه وسلم تمسّکوابعهدابن ام عبد
ترمذی ج2ص293)
ترجمه:رسو ل الله صلی الله علیه وسلم فرمود:که
  به حکم و راهنمائی ابن مسعود رضی الله عنه چنگ بز نید .در مسلم شریف از عبدالله بن مسعود رض روایت  است:عن عبدالله قال :«والذی لا اله غیره مامن کتاب الله سورةالا انا اعلم حیث نزلت  وما من ایة الا انا اعلم فیما انزلت ولو اعلم احدا هو اعلم بکتاب الله منی تبلغه الابل لرکبت الیه »
صحیح مسلم ج2ص293)
ترجمه :قسم بخدایی که هیچ معبودی جز او نیست هیچ سوره وایه ای در قران نیامده که از شان نزول او علم نداشته با شم ،که در چه موقعی ودر چه حالتی نازل شده و من از خودم کسی را عالمتر به کتا ب الله نمیدانم اگر در این وقت (دور صحابه ) کسی از من عالمتر مو جود ورسیدن من به او امکان می بود من به طرف او رجوع واستفاده می کردم .عبدالله بن مسعود رض با داشتن اینچنین مقام وشان و درجه ای که دارند
  راجع به این آیه کریمه چنین  می فرماید:صلی ابن مسعود رضی الله تعالی فسمع اناسا یقرؤ ن مع الامام فلما انصرف قال اما آن لکم ان تفهموا اماآن لکم ان تعقلوا و اذا قُریَء القران فاستمعواله وانصتوا لعلکم تر حمون .تفسیر ابن جریر ج9ص103)
ترجمه:یکبارابن مسعود رضی الله عنه
  نماز خواند ، شنید تعدادی از مردم پشت سر امام قرائت می کنند ،هنگامی که از نماز فارغ شد گفت: ایا هنگام ان نرسیده است که شما بفهمید ؛آیا آن هنگام نرسیده است که شما تعقل  کنید (از عقل وفهمتان کمک بجویید )هنگامی که قران خوانده شود پس به ان گوش فرا دهید  وخاموش باشید تا مشمول رحمت خدا شوید.تفسیر آیه مذکور از رئیس المفسرین وحبر الامت حضرت عبدالله ابن عباس رضی الله عنهما. عبدالله ابن عباس رض درمیان صحابه کرام مفسر بزر گ قران ودارای مقام والایی بوده اند .بعد از عبدالله ابن مسعود رض در علم تفسیر بز رگترین مفسر قران بشمار می رفتند .رسول خدا صلی الله علیه وسلم در حق وی اینچنین  دعا فرمودند: «اللُهمَّ فقّه فی الدین وعلّمه التاؤیل»مسند احمد ج1ص328-
 تفسیرابن کثیر ج1ص3)
ترجمه:ای خدا ایشان (عبدالله ابن عباس رض ) را فهم دین عطا بفرما واو را در تاؤيل وتفسیر قرآن مهارت عنایت بفرما :در حدیثی دیگر چنین آمده از ابن عباس رض مروی است فرمودند :(فمنی الیه رسول الله صلی الله علیه وسلم
  قال: اللهم علمه الحکمة )
ترمذی ج2ص223)
ترجمه:ابن عباس رض فرمود: رسول الله صلی الله علیه وسلم
  مرا در اغوش گرفت وفرمود :ای خدا به او فهم ودانش دین عطا فرما .حضرت عبدالله ابن مسعود رض صحابی بزرگ وعظیم المرتبت ومحدث بی بدیل درباره ابن عباس رض چنین میفرماید :قال عبدالله یعنی ابن مسعود رض «نعم تر جمان القران ابن عباس»
تفسیر ابن کثیر ج1ص3)
ترجمه:عبدالله ابن مسعود رض فرمودند: ابن عباس رض الله عنهما بهترین تر جمان ومفسر وشارح قران است .حضرت عبدالله ابن عباس رض با داشتن چنین فضایل ومناقب ومفاخری شان نزول این آیه کریمه چنین ارشاد می فرماید :
عن ابن عباس رض فی قوله تعالی:  واذا قریء القرانُ فاستمعوا له وانصتوالعلّکم ترحمون.( یعنی فی الصلوة المفرو ضة).تفسیر ابن کثیر ج2ص28-         تفسیر ابن جریر ج9ص103 - کتاب القراءةص88-   روح المعانی ج9ص150)
ترجمه :از عبدالله ابن عباس رض روایت است که ایه مبارکه (اذا قرائ القران فاستمعو اله وانصتوا لعلکم ترحمون )
در مورد نماز های فرضی نازل شده است.تفسیر ایه کریمه مذکوره از حضرت مقداد ابن اسود رض :
ذکر البغوی عن المقداد انه سمع اناسا یقر ؤن مع الامام فلما انصرف قال اما آن لکم ان تفقهوا واذا قرئ القران  فاستمعو ا له وانصتوا - کما امرکم الله
تفسیر
  مظهری  ج 3 ص 507)
امام
  بغوی رح از حضرت مقداد بن اسود رض روایت می کندکه، ایشان شنیدند عده ای پشت سر امام قراءت می کنند و حضرت مقدادآنهارا ( سرزنش کرده)
گفت : ایا هنوز انو قت نیامده است که از عقل ودانش کار بگیرید ؛ چون قران خوانده می شود بسوی آن گوش فرا دهید وخاموش باشید هما نطور یکه خداوند امرتان فرمو ده است .ازتفاسیر صحابه رضوان الله تعالی علیهم اجمعین
  واضح شد که و ظیفه امام قراءت و وظیفه مقتدی خامو ش بودن وگوش فرا دادن است.
ادامه دارد.......

 


برچسب ها : مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت:‌ چهارم , نماز , احکام نماز ,

نظرات کاربران


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی

  • پیشنهادی

  • پربازدید

  • جدید

  • نظرات
  • اثبات ترک رفع یدین (بلند نکردن دست ها در نماز)

  • عقیده اهل سنت و جماعت در جواب کسی که می گوید الله کجاست؟

  • توهین امام غیرمقلدین «البانی» به امام اعظم

  • نقد کتاب : صفة صلاة النبی ناصرالدین آلبانی رح در ترازوی عدل وانصاف(1)

  • پنج سوال دندانشکن قایلین'ترک رفع یدین(احناف ومالکیه)؛ از کسانیکه قایل به رفع یدین هستند(غیرمقلدین

  • پنجاه سوال کمرشکن از غیرمقلدین

  • ثبوت صلاةالتسبیح برردجواب غیرمقلدین که صلاةالتسبیح رابدعت می دانند

  • ثبوت توسل شرعی از دیدگاه اهل سنت و الجماعة

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • تاریخچه پیدایش طیف غیر مقلدین(متسلفین)

  • پاسخ به ده اعتراض بر جماعت تبلیغ

  • متسلفین می گویند:تصوف بدعت است

  • دفاع شيخ الاسلام ابن تيميه رح از امام اعظم رح نسبت به اعتراضات متسلفين

  • افشای دروغ های متسلفین در مورد تصوف

  • پاسخ اعتراضات و شبهات نسبت به کتاب فضایل اعمال

  • سوء استفاده غیرمقلدین ازاحساسات دینی مردم؛درمورد جماعت تبلیغ وکتاب فضایل اعمال

  • آیا احناف در عقیده مخالف امام ابوحنیفه هستند و عقیده امام ابومنصور ماتریدی عقیده معتزلی هست؟؟

  • فرق اهل سنت با اهل حدیث

  • ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب مقلد مذهب حنابله!!!!

  • می گویند:در کجای قرآن آمده است که تقلید از امام اعظم ﴿رح﴾ واجب است؟

  • قیچی کردن غیرمقلدین قول امام العصر انور شاه كشميري را درخصوص تراويح

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • جایگاه امام اعظم (رح)درعلم حدیث بخش اول

  • تعریف کامل اهل سنت

  • شبهه نوزدهم : اتباع یعنی پیروی از قران و سنت به فهم سلف صالح امت نه تقلید کورکورانه و‌جاهل

  • شكستن حلقه هاى ضعيف غيرمقلدين :-بخش نهم محل بستن دستها در نماز

  • بعضی از عقاید و انحرافات فکری غیر مقلدین

  • تجسیم (ﻗﺎﺋﻠﯿﻦ ﺑﻪ ﺟﺴﻢ ﺑﻮدن ﺧﺪا)

  • ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ و وسلفی ها ﺑﺎ ﺻﺤﯿﺢ ﺍﻟﺒﺨﺎﺭﯼ ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ ﻛﻒ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﺑﺮ ﺑﻨﺪ ﺩ

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • چندسؤال کمر شکن از برادران غیر مقلد؛اهل حدیث ویا به اصطلاح سلفی

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • فاش کردن آخرین مکر وحیله غیرمقلدین(متسلفین) ؛ بهترین قول ازمذاهب اربعه را انتخاب میکنیم

  • کرامات اولیاء (صحابه وتابعین وصالحین)ازدیدگاه علامه ابن تیمیه رح

  • جــــواب شـــبــــهـه نعم البدعه هذه در مورد قول عمر رض درمورد تراویح

  • افشای پشت پرده سلفیت(بخش اول)

  • دلایلِ فرق در میان نماز مرد و زن؛ قسمت اول

  • سلسله جواب شبهات متسلفین...(بخش اول)

  • غیرمقلدین و هشت رکعتی ها جواب علمی و تحقیقی دهید

  • سلفیت وپیدایش آن:دکتر «محمد سعید رمضان البوطی»

  • امام احمد بن حنبل (ره) منکران تقلید را فاسق و انکار کننده های علم و سنت پیامبر (ص) میداند

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • اثبات توسل بالذات قسمت اول

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • تعداد رکعات تراویح(قسمت اول)

  • دانلود کتاب : بازگشت وتوبه یک غرمقلد به سواد اعظم

  • تقلید درپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف : قسمت اول

  • تراویح و سلفی ها؛ ده چلینج برای اثبات عمل آنها :قسمت اول

  • فتنه ی لامذهبیت و انکار فقه اسلامی

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • آدرس جدید راه حقیقیت

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • پاسخ به رئيسي مجسم و مشبِّه كه قائل به مكان براي الله سبحانه و تعالي است. (قسمت اول)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • گفتمان دلچسب وجالب مولانا محمد امین صفدر اوکاروی رح

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت سوم

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت دوم

  • اثبات توسل و تبرک از آثارپیامبر ازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دوازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبر ازدایره قرآن، سنت وسلف صالح امت.بخش یازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت بخش نهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت قسمت هشتم

  • مــــــــــوضوع:اشاره انگشت در نمازبخش سوم

  • آلبانی درآیینه ی اختلاف

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت :قسمت ششم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام :قسمت: ششم

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت .قسمت هفتم

  • رفع یدین در نماز منسوخ است.

  • اضطراب وضعف روایات رفع یدین

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده .بخش سی وپنجم

  • مـــــوضوع : حرکت دادن انگشت سبابه در نمازقسمت دوم

  • پاسخی به شعربی وزن وقافیه مصعب لامذهب سیلی خور

  • یک پرسش دوگزینه ای ازغیرمقلدین نوپا

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت پنجم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وششم .

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وهفتم .

  • جوابیه دروغ های متسلفین نسبت به فقه احناف...

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده:بخش سی وچهارم.

  • نقد مقاله ی جاهلانه متسلف درموردترک تقلید

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • پیشگفتار: بحث قرائت خلف الامام قسمت دوم:

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وپنجم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت:‌ چهارم

  • سطحيت نه سلفيت

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وچهارم.

  • رونمایی از پلتیک وحقه بازی متسلفین که می خواهندازطریق واژه "سلفی" مردم خام را تحت تأثیرقراردهند.

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت پنجم .

  • تحقیقی درمورد غیر مقلدین

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • مسائل نمازدرپرتو قرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وسوم

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت چهارم.

  • حقانیت نهضت دعوت وتبلیغ

  • تحقيقی مختصردرمورد سلام با يک دست

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه :قسمت بیست ودوم

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده بخش سی ودوم

  • برآیندتحریک لامذهبیت.قسمت دوم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست ویکم .

  • کد های اختصاصی