close
تبلیغات در اینترنت
مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وپنجم

پروفایل مدیریت


سلام علیکم. این سایت در آغاز گروهی در واتساب بود که در جهت رفع شبهات غیرمقلدین فعالیت می کرد. هم اکنون با مشورت مدیران ، وبلاگی برای ، حفظ ونشر مطالب گروه و استفاده عموم ساخته شد. این سایت صرفا برای پاسخ شبهات واهی متسلفین تکفیری ، تک رووخودبرتربین که روزانه مذاهب اسلامی را آماج حملات خویش قرار داده اندساخته شده است و وابسته به هیچ گروه واحزاب سیاسی ومذهبی دیگری نیست وهیچ عنادی با دیگر مذاهب اسلامی ندارد. ان شاالله که مورد پذیرش درگاه الهی واقع گردد.

آمار سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 339
کل نظرات : 37
آمار کاربران
کل کاربران : 54
افراد آنلاين : 1
کاربران آنلاين : 0
آمار بازديد
بازديد امروز : 53,043
اطلاعات
امروز : چهارشنبه 21 آذر 1397
آي پي شما : 54.234.228.78
مرورگر شما :

  • عضویت سریع

  • لوگین
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
نام کاربری :
رمز عبور :

مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وپنجم

نمایش ادامه مطلب
مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وپنجم :
       روش دعا
9-عن أبی بَکرةَ«مرفوعاً» سلوا اللهَ ببطونِ أکُفِکم ولاتَسئلوه
بظهورِها .رواه الطبرانی،قال الهیثمی فی جمع الزوائد169/1 رجاله رجال الصحیح غیرعماربن خالد الواسطی وهوثقة .
ترجمه :ازحضرت ابوبکره رضی الله عنه مروی است که رسول الله صلی الله علیه وسلم فرمود: با شکم " کف " دستهایتان ازخداوند بخواهید نه با حصه بیرونی و پشت دستهایتان .
10-عنْ ابن عباسٍ قال:قالَ رسول اللهِ صلی الله علیه وسلم
ٳذا دَعوتَ اللهَ فَادْعُ بباطِنِ کفیکَ ولاتَدْعُ بظهورها فَاِذا فَرغْتَ فَامْسَحْ بهماوَجهَک .سنن ابن ماجه رقم 3999
قال السیوطی فی فض الوعاء :قال شیخ الاسلام أبوالفضل بن حجرفی أمالیه :هذا حدیث حسن (وذلک نظرا الی شواهده).
ترجمه :عبدالله بن عباس رضی الله عنهما می گوید: رسول گرامی صلی الله علیه وسلم فرمود:هرگاه دعا کردید باشکم کف دستها دعا کن، پشت دستها را جهت دعا بلندنکن ،وقتی که ازدعا فارغ شدی دستها را به چهره خود بمال .
11)-عنْ مالک بن یسار السّکونی ثمَّ العوفی أنَّ رسولَ اللهِ صلی اللهُ علیه وسلم قال:
ٳذا سالتُم اللهَ فاسئلوه ببطونِ أکفکم ولاتسئلُوه بظهورها .سنن ابی داؤد رقم 1488
و
ٳسناده جید.
ترجمه: حضرت مالک بن یسارعوفی رضی الله عنه روایت می کند که آنحضرت صلی الله علیه وسلم فرمود: با حصه درونی دستها دعاکرده ازخدابخواهید ،باقسمت بیرونی وپشت دستها دعا نکنید.
12-
  عَنْ عُمَرَ بْنِ الْخَطَّابِ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ: كَانَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إِذَا رَفَعَ يَدَيْهِ فِي الدُّعَاءِ لَمْ يَحُطَّهُمَا حَتَّى يَمْسَحَ بِهِمَا وَجْهَهُ. قَالَ الترمذى: هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحٌ غریبٌ.سنن ترمذی رقم 3714وفی نسخة غریب بدون لفظ صحیح وقال الحافظ ابن حجرفی بلوغ المرام أخرجه الترمذی وله شواهد منها حدیث ابن عباس عندأبی داؤد

       روش دعا
9-عن أبی بَکرةَ«مرفوعاً» سلوا اللهَ ببطونِ أکُفِکم ولاتَسئلوه
بظهورِها .رواه الطبرانی،قال الهیثمی فی جمع الزوائد169/1 رجاله رجال الصحیح غیرعماربن خالد الواسطی وهوثقة .
ترجمه :ازحضرت ابوبکره رضی الله عنه مروی است که رسول الله صلی الله علیه وسلم فرمود: با شکم " کف " دستهایتان ازخداوند بخواهید نه با حصه بیرونی و پشت دستهایتان .
10-عنْ ابن عباسٍ قال:قالَ رسول اللهِ صلی الله علیه وسلم
ٳذا دَعوتَ اللهَ فَادْعُ بباطِنِ کفیکَ ولاتَدْعُ بظهورها فَاِذا فَرغْتَ فَامْسَحْ بهماوَجهَک .سنن ابن ماجه رقم 3999
قال السیوطی فی فض الوعاء :قال شیخ الاسلام أبوالفضل بن حجرفی أمالیه :هذا حدیث حسن (وذلک نظرا الی شواهده).
ترجمه :عبدالله بن عباس رضی الله عنهما می گوید: رسول گرامی صلی الله علیه وسلم فرمود:هرگاه دعا کردید باشکم کف دستها دعا کن، پشت دستها را جهت دعا بلندنکن ،وقتی که ازدعا فارغ شدی دستها را به چهره خود بمال .
11)-عنْ مالک بن یسار السّکونی ثمَّ العوفی أنَّ رسولَ اللهِ صلی اللهُ علیه وسلم قال:
ٳذا سالتُم اللهَ فاسئلوه ببطونِ أکفکم ولاتسئلُوه بظهورها .سنن ابی داؤد رقم 1488
و
ٳسناده جید.
ترجمه: حضرت مالک بن یسارعوفی رضی الله عنه روایت می کند که آنحضرت صلی الله علیه وسلم فرمود: با حصه درونی دستها دعاکرده ازخدابخواهید ،باقسمت بیرونی وپشت دستها دعا نکنید.
12-
  عَنْ عُمَرَ بْنِ الْخَطَّابِ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ: كَانَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إِذَا رَفَعَ يَدَيْهِ فِي الدُّعَاءِ لَمْ يَحُطَّهُمَا حَتَّى يَمْسَحَ بِهِمَا وَجْهَهُ. قَالَ الترمذى: هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحٌ غریبٌ.سنن ترمذی رقم 3714وفی نسخة غریب بدون لفظ صحیح وقال الحافظ ابن حجرفی بلوغ المرام أخرجه الترمذی وله شواهد منها حدیث ابن عباس عندأبی داؤد
ومجموعها یقتضی أنه حدیثٌ حسنٌ،وأقرّالحافظ علی ذکرذالک الأمیرالصنعانی فی سبل السلام:
332/4طبع دارالمعرفة بیروت.واستدل بالحدیث علی مشروعیة مسح الوجه بالیدین بعدالفراغ من الدعاء ،وأقرّه ایضاً المحدث عبدالرحمن المبارکفوری فی تحفة الاَحوذی :329/9.
ترجمه :حضرت فاروق اعــــــــــظم رضی الله عنه می فرماید:هرگاه که پیامبراکرم صلی الله علیه وسلم دستهایش را جهت دعا بلند می کرد تازمانی که آنهارا به صورتش نمالیده پایین نمی آورد.
13-عن السائب بنِ یزیدَ عنْ أبیه أنّ النبیَّ صلی الله علیه وسلم کانَ
ٳذا دَعا فَرفعَ یدیهِ وَمَسحَ وَجهَه بیدَیه .سنن ابی داؤد رقم 1494،وفیه ابن لهیعة روی عنه قتیبة بن سعید وروایة قتیبه عنه صحیح وشیخ ابن لهیعة فی هذا الحدیث ،حفص بن هاشم وهومجهول لکن رجّح ابن حجرفی تهذیب التهذیب
420/2،أنّ شیخ ابن لهیعة فی هذا الحدیث هوحبان بن واسع دون حفص بن هاشم وحبان بن واسع ذکره ابن حبان فی الثقات.
ترجمه :سائب بن یزید از پدرش روایت می کندهنگامی که آنحضرت صلی الله علیه وسلم برای دعا دستها را بلندمی کرد(درپایان دعا)دستها را به چهره مبارک خویش می مالید.
14)-عنْ أبی نعیم قال :رأیتُابن عمرَ و
ٳبن الزُبیر یدعوانِ ویُدیرانِ بالراحتینِ علی الوجه
الادب المفرد للامام بخاری 68/2
ترجمه:ابونعیم وهب بیان می کند که من عبدالله بن عمروعبدالله بن زبیر رضی الله عنهم را هنگام دعا کردن دیدیم که آنها (درپایان دعا) کف دستها را به صورت می مالیدند.
15-عَنْ ابن شهاب الزهرﻱ قال :کانَ رسولُ اللهِ صلی الله علیه وسلم یَرفعُ یدیه عندَ صدره ِفی الدعاءِ ثمّ یمسحُ بهما وجهه .مصنف عبدالرزاق 247/2.
و
ٳسناده صحیح ،وهذا الحدیث وٳن کان مرسلاً فالمرسل حجةٌ عندَ کثیرٍ من المحدثین والفقهاء لاسیما ٳذا ٳعتضدَ من المرفوعِ.
ترجمه : امام زهری رحمه الله می گوید: رسول الله صلی الله علیه سلم هنگام دعا دستها راتابرابرسینه بلندمی کرد و (درپایان دعا) دستها را به چهره مبارک خود می مالید.
﹌﹌﹌﹌﹌﹌﹌﹌﹌﹌
دو روایت دیگردرموردبلندکردن دست بعداز نماز فرض.(ازمترجم)
1-حضرت اسودبن عامرمی گوید:صَلّیتُ مَع رَسُولِ اللهِ الفَجرَفَلمّاسَلّمَ
ٳنحَرَفَ وَ رَفَعَ یدیه ودَعا. المعجم الکبیرللطبرانی 202/2.-اعلاء السنن 207/3-صلوة الرسول ص ۳۱۲ ازمحمدصادق سیالکوٹی غیرمقلد وفتاوی نذیریه(نذیرحسین دهلوی غیرمقلد)بحواله ابن ابی شیبه.
ترجمه: نمازصبح رابا رسول اکرم صلی الله علیه وسلم خواندم ،هنگامی که سلام داد،روی خودرا برگردانیده ودودستش را بالا برد ودعا کرد.
 2-سیدنا ابوبکرصدیق درزمان خلافت خویش لشکری را فرماندهی صحابی بزرگوارعلاء خضرمی جهت سرکوبی مرتدین به سمت بحرین گسیل می دارد
سربازان اسلام بامشکلات زیادی چون بی آبی وغیره مواجه می شوند پس ازپایان نمازصبح (ونصب فی الدعاء ورفع یدیه وفعل الناس مثله حتی طلعت الشمس )حضرت علاء خضرمی دستها را برای دعا بالا می برند ومردم نیز مانند ایشان دستها را بلند می کنند تا اینکه آفتاب طلوع می کند الخ.ابوبکرالصدیق شخصیته وسیرته.دکترصلابی ص ۲۷۹.بنقل ازالبدایه والنهایه 333/6.
﹌﹌﹌﹌﹌﹌﹌﹌﹌﹌
تذکّرمهم :
    مسئله پنجاه دوم.
ازمجموعه ی این احادیث ثابت می شود که بعد ازنمازهای فرض
  بلندکردن دستها برای دعاثابت می شود،لهذا نبایدآنرابدعت گفت .
البته دعا بعدازنمازفرض مستحب است
  بنابراین اگرکسی دعا نکرد موردملامت وسرزنش قرارنگیرد.
ادامه دارد.


برچسب ها : مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وپنجم : , نماز , روش نمازخواندن , احکام نماز , ایات نماز , احادیث نماز , نماز اهل سنت , روش نماز رسول الله , غیرمقلدین , البانی , سلفی , پاسخ های دندان شکن , پاسخ های کوبنده , احناف , فقه ,

نظرات کاربران


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی

  • پیشنهادی

  • پربازدید

  • جدید

  • نظرات
  • اثبات ترک رفع یدین (بلند نکردن دست ها در نماز)

  • عقیده اهل سنت و جماعت در جواب کسی که می گوید الله کجاست؟

  • توهین امام غیرمقلدین «البانی» به امام اعظم

  • نقد کتاب : صفة صلاة النبی ناصرالدین آلبانی رح در ترازوی عدل وانصاف(1)

  • پنج سوال دندانشکن قایلین'ترک رفع یدین(احناف ومالکیه)؛ از کسانیکه قایل به رفع یدین هستند(غیرمقلدین

  • پنجاه سوال کمرشکن از غیرمقلدین

  • ثبوت صلاةالتسبیح برردجواب غیرمقلدین که صلاةالتسبیح رابدعت می دانند

  • ثبوت توسل شرعی از دیدگاه اهل سنت و الجماعة

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • تاریخچه پیدایش طیف غیر مقلدین(متسلفین)

  • پاسخ به ده اعتراض بر جماعت تبلیغ

  • متسلفین می گویند:تصوف بدعت است

  • دفاع شيخ الاسلام ابن تيميه رح از امام اعظم رح نسبت به اعتراضات متسلفين

  • افشای دروغ های متسلفین در مورد تصوف

  • پاسخ اعتراضات و شبهات نسبت به کتاب فضایل اعمال

  • سوء استفاده غیرمقلدین ازاحساسات دینی مردم؛درمورد جماعت تبلیغ وکتاب فضایل اعمال

  • آیا احناف در عقیده مخالف امام ابوحنیفه هستند و عقیده امام ابومنصور ماتریدی عقیده معتزلی هست؟؟

  • فرق اهل سنت با اهل حدیث

  • ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب مقلد مذهب حنابله!!!!

  • می گویند:در کجای قرآن آمده است که تقلید از امام اعظم ﴿رح﴾ واجب است؟

  • قیچی کردن غیرمقلدین قول امام العصر انور شاه كشميري را درخصوص تراويح

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • جایگاه امام اعظم (رح)درعلم حدیث بخش اول

  • تعریف کامل اهل سنت

  • شبهه نوزدهم : اتباع یعنی پیروی از قران و سنت به فهم سلف صالح امت نه تقلید کورکورانه و‌جاهل

  • شكستن حلقه هاى ضعيف غيرمقلدين :-بخش نهم محل بستن دستها در نماز

  • بعضی از عقاید و انحرافات فکری غیر مقلدین

  • تجسیم (ﻗﺎﺋﻠﯿﻦ ﺑﻪ ﺟﺴﻢ ﺑﻮدن ﺧﺪا)

  • ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ و وسلفی ها ﺑﺎ ﺻﺤﯿﺢ ﺍﻟﺒﺨﺎﺭﯼ ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ ﻛﻒ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﺑﺮ ﺑﻨﺪ ﺩ

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • چندسؤال کمر شکن از برادران غیر مقلد؛اهل حدیث ویا به اصطلاح سلفی

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • فاش کردن آخرین مکر وحیله غیرمقلدین(متسلفین) ؛ بهترین قول ازمذاهب اربعه را انتخاب میکنیم

  • کرامات اولیاء (صحابه وتابعین وصالحین)ازدیدگاه علامه ابن تیمیه رح

  • افشای پشت پرده سلفیت(بخش اول)

  • جــــواب شـــبــــهـه نعم البدعه هذه در مورد قول عمر رض درمورد تراویح

  • دلایلِ فرق در میان نماز مرد و زن؛ قسمت اول

  • سلسله جواب شبهات متسلفین...(بخش اول)

  • غیرمقلدین و هشت رکعتی ها جواب علمی و تحقیقی دهید

  • سلفیت وپیدایش آن:دکتر «محمد سعید رمضان البوطی»

  • امام احمد بن حنبل (ره) منکران تقلید را فاسق و انکار کننده های علم و سنت پیامبر (ص) میداند

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • اثبات توسل بالذات قسمت اول

  • تعداد رکعات تراویح(قسمت اول)

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • دانلود کتاب : بازگشت وتوبه یک غرمقلد به سواد اعظم

  • تقلید درپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف : قسمت اول

  • تراویح و سلفی ها؛ ده چلینج برای اثبات عمل آنها :قسمت اول

  • فتنه ی لامذهبیت و انکار فقه اسلامی

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • آدرس جدید راه حقیقیت

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • پاسخ به رئيسي مجسم و مشبِّه كه قائل به مكان براي الله سبحانه و تعالي است. (قسمت اول)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • گفتمان دلچسب وجالب مولانا محمد امین صفدر اوکاروی رح

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت سوم

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت دوم

  • اثبات توسل و تبرک از آثارپیامبر ازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دوازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبر ازدایره قرآن، سنت وسلف صالح امت.بخش یازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت بخش نهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت قسمت هشتم

  • مــــــــــوضوع:اشاره انگشت در نمازبخش سوم

  • آلبانی درآیینه ی اختلاف

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت :قسمت ششم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام :قسمت: ششم

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت .قسمت هفتم

  • رفع یدین در نماز منسوخ است.

  • اضطراب وضعف روایات رفع یدین

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده .بخش سی وپنجم

  • مـــــوضوع : حرکت دادن انگشت سبابه در نمازقسمت دوم

  • پاسخی به شعربی وزن وقافیه مصعب لامذهب سیلی خور

  • یک پرسش دوگزینه ای ازغیرمقلدین نوپا

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت پنجم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وششم .

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وهفتم .

  • جوابیه دروغ های متسلفین نسبت به فقه احناف...

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده:بخش سی وچهارم.

  • نقد مقاله ی جاهلانه متسلف درموردترک تقلید

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • پیشگفتار: بحث قرائت خلف الامام قسمت دوم:

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وپنجم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت:‌ چهارم

  • سطحيت نه سلفيت

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وچهارم.

  • رونمایی از پلتیک وحقه بازی متسلفین که می خواهندازطریق واژه "سلفی" مردم خام را تحت تأثیرقراردهند.

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت پنجم .

  • تحقیقی درمورد غیر مقلدین

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • مسائل نمازدرپرتو قرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وسوم

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت چهارم.

  • حقانیت نهضت دعوت وتبلیغ

  • تحقيقی مختصردرمورد سلام با يک دست

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه :قسمت بیست ودوم

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده بخش سی ودوم

  • برآیندتحریک لامذهبیت.قسمت دوم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست ویکم .

  • کد های اختصاصی