close
تبلیغات در اینترنت
پیشگفتار: بحث قرائت خلف الامام قسمت دوم:

پروفایل مدیریت


سلام علیکم. این سایت در آغاز گروهی در واتساب بود که در جهت رفع شبهات غیرمقلدین فعالیت می کرد. هم اکنون با مشورت مدیران ، وبلاگی برای ، حفظ ونشر مطالب گروه و استفاده عموم ساخته شد. این سایت صرفا برای پاسخ شبهات واهی متسلفین تکفیری ، تک رووخودبرتربین که روزانه مذاهب اسلامی را آماج حملات خویش قرار داده اندساخته شده است و وابسته به هیچ گروه واحزاب سیاسی ومذهبی دیگری نیست وهیچ عنادی با دیگر مذاهب اسلامی ندارد. ان شاالله که مورد پذیرش درگاه الهی واقع گردد.

آمار سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 339
کل نظرات : 37
آمار کاربران
کل کاربران : 54
افراد آنلاين : 1
کاربران آنلاين : 0
آمار بازديد
بازديد امروز : 53,189
اطلاعات
امروز : شنبه 05 اسفند 1396
آي پي شما : 54.90.119.59
مرورگر شما :

  • عضویت سریع

  • لوگین
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
نام کاربری :
رمز عبور :

پیشگفتار: بحث قرائت خلف الامام قسمت دوم:

نمایش ادامه مطلب


پیشگفتار: بحث قرائت خلف الامام
قسمت دوم:
مقام امام ابو حنیفه رحمةالله علیه درعلم حدیث .امام ابو حنیفه رح یکی از ایمه دنیا درعلم فقه
  ،سنت، و ورع،.حفظ وضبط بود.از جمله کسانی بود که به علم کتاب .وسنت اهتمام ورزید. ودرطلب حدیث زحمت کشید وبرای بدست آوردن آن سفر نمود .اهتمامش به سنن وجمع آوری دفاع از حریم آن وقلع وقمع کردن مخالفت آن بسیار بود.سنت رسول اکرم صلی الله علیه وسلم رابر دیگران ترجیح می داد، واولین کسی بود که در اخذ حدیث به ثقات قوی روی آورد وضعیفان در روایت را ترک نمود .حدیث وفقه را لازم گرفته بر ورع وعبادت مواظبت می کرد تا آنجا که مرجع ومقتدای عموم قرار گرفت. بر امامت وجلالت قدروعلو رتبه ی او امت اجماع دارد.احوالش در علم وحفظ وصیانت واتقان وزحمت کشیدنش در تحصیل علم حدیث وفقه ونشر این دوبسیار شهرت دارد .
اقوال سلف:
در ثنایش نسبت به ورع ،زهد.عبادت ، وفور علم ،کثرت حدیث، مهارت کاملش در فقه، اتباع سنت و.....در کتب تاریخ بکثرت وجود دارد . درمناقب ابی حنیفه رح وصاحبیه رح آمده است سمع الحدیث من عطا بن ابی رباح بمکة سیر اعلام النبلاءص11)

ترجمه :امام ابو حنیفه رح حدیث را از حضرت عطاء رح در مکه شنید .حضرت عطاءاوراازدیگر شاگردانش بر تری می داد .قاضی صمیری رح استاد علامه خطیب بغدادی در کتاب "اخبار ابی حنیفة واصحابه "با سند خویش از حارث بن عبدالرحمن نقل می کند."کنا نکون عند عطاء بعضنا خلف بعض  فاذا جاءابو حنیفة رح اوسع له وادناه "

قسمت دوم:
مقام امام ابو حنیفه رحمةالله علیه درعلم حدیث .امام ابو حنیفه رح یکی از ایمه دنیا درعلم فقه
  ،سنت، و ورع،.حفظ وضبط بود.از جمله کسانی بود که به علم کتاب .وسنت اهتمام ورزید. ودرطلب حدیث زحمت کشید وبرای بدست آوردن آن سفر نمود .اهتمامش به سنن وجمع آوری دفاع از حریم آن وقلع وقمع کردن مخالفت آن بسیار بود.سنت رسول اکرم صلی الله علیه وسلم رابر دیگران ترجیح می داد، واولین کسی بود که در اخذ حدیث به ثقات قوی روی آورد وضعیفان در روایت را ترک نمود .حدیث وفقه را لازم گرفته بر ورع وعبادت مواظبت می کرد تا آنجا که مرجع ومقتدای عموم قرار گرفت. بر امامت وجلالت قدروعلو رتبه ی او امت اجماع دارد.احوالش در علم وحفظ وصیانت واتقان وزحمت کشیدنش در تحصیل علم حدیث وفقه ونشر این دوبسیار شهرت دارد .
اقوال سلف:
در ثنایش نسبت به ورع ،زهد.عبادت ، وفور علم ،کثرت حدیث، مهارت کاملش در فقه، اتباع سنت و.....در کتب تاریخ بکثرت وجود دارد . درمناقب ابی حنیفه رح وصاحبیه رح آمده است سمع الحدیث من عطا بن ابی رباح بمکة سیر اعلام النبلاءص11)

ترجمه :امام ابو حنیفه رح حدیث را از حضرت عطاء رح در مکه شنید .حضرت عطاءاوراازدیگر شاگردانش بر تری می داد .قاضی صمیری رح استاد علامه خطیب بغدادی در کتاب "اخبار ابی حنیفة واصحابه "با سند خویش از حارث بن عبدالرحمن نقل می کند."کنا نکون عند عطاء بعضنا خلف بعض  فاذا جاءابو حنیفة رح اوسع له وادناه "
ترجمه:ما نزد حضرت عطاء رح پشت سر هم می نشستیم وقتی که ابو حنیفه رح می آمد
  جای را برای او گشاده میکرد واورا نز دیک خود می نشانداین رفتار عطاءرح دلیل بر این است که امام ابو حنیفه رح یکی از بهترین شاگردان او در علم حدیث بود.
۝اهتمامش به فراگیری علم ۝
ایمه نقد وکبار محدثین به اهتمامش در طلب حدیث وتحمل سفرها در تحصیل ان گواهی داده اند .امام ذهبی رح در : سیر اعلام النبلا ء:در شرح حال امام ابو حنیفةرحمه الله علیه می نویسد:
  (وعنی بطلب الاثار وارتحل فی ذلک )
ترجمه:
به طلب اثار (احا دیث) اهتمام ورزید وبرای تحصیل ان سفر نمود :سیر اعلام النبلاءج 1ص392 چاپ سوم بیروت سال 1405
ھ.ودر همین کتاب می نگارد :( ان الامام اباحنیفة رح طلب الحدیث واکثرمنه فی سنةمئة وبعدھا)ترجمه :بدون تردید امام ابو حنیفه رح علم حدیث را طلب کرد ودر سنه 100هجری وبعد از ان بسیار حدیث جمع اوری کرد.سیر اعلام النبلاءج1ص392)امام اعظم رح همین حالت را در حلقه درس استاد فقیهش حضرت حماد بن ابی سلیمان رح داشت:خطیب بغدادی باسندش از امام زفر بن هذیل رح از امام ابو حنیفه رح روایت می کند:(فکنت اسمع مسائله فاحفظ قوله .ثم یعیدهامن الغد فا حفظها و یخطی اصحابه فقال لا یجلس فی صدرالحلقة بحذائی غیر ابی حنیفةرح)
ترجمه:
مسایل اورا شنیده گفته هایش را حفظ می کردم سپس همین مسایل را در روز بعد اعاده می کردم که من انها را حفظ می کردم و شاگردانش خطا می کردند ،فرمود: در صدر حلقه ،روبروی من کسی جز ابو حنیفه رح ننشیند .ازین واقعات، قوی بودن حفظ واتقان امام اعظم ابو حنیفه رح واضح می گردد:تاریخ بغداد ج 13 ص 332 -3)
علامه خطیب بغدادی رح با سند از امام ابو حنیفه رح نقل می کند :بر ابو امیرالمومنین ابو جعفر وارد شدم از من پرسید علم از چه کسی اموختی ؟گفتم از حماد رح از ابراهیم رح از
  (اصحاب عمر بن خطاب رضی الله عنه) عمر بن خطاب رض وعلی بن ابی طالب وعبدالله بن مسعود وعبدالله بن عباس رضی الله عنهم ، ابو جعفر گفت به به ؛ محکم گرفتی آنچه خواسته ای .امام ابوحنیفه رح از انسانهایی طیب ؛طاهرومبارک علم را دریافت نموده است ، درود خدا بر انها باد .تاریخ بغدادج13ص334)حضرت مسعر بن کدام رح که یکی از مفاخر کوفه در حفظ وزهد است می گوید :همراه ابو حنیفه رح حدیث راطلب کردم پس او بر ما غالب شد،ودر زهد شروع کردیم اوبر ما فوقیت وکمال یافت : وفقه راجویا شدیم او به مقامی رسید که شما مشاهده می کنید.
مناقب ابی حنیفه رح وصاحبیه رح از امام ذهبی رح ص27)
‌‌
تهیه :ابواویس 4/5/94

 


برچسب ها : پیشگفتار: بحث قرائت خلف الامام , نماز , احکام نماز , اهل سنت ونماز , چگونه نماز بخوانیم , الصلاة , ان الصلاة کانت علی المومنین کتابا موقوتا , غیرمقلدین , سلفی , پاسخ به شبهات , پاسخ های کوبنده , البانی ,

نظرات کاربران


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

  • پیشنهادی

  • پربازدید

  • جدید

  • نظرات
  • اثبات ترک رفع یدین (بلند نکردن دست ها در نماز)

  • عقیده اهل سنت و جماعت در جواب کسی که می گوید الله کجاست؟

  • توهین امام غیرمقلدین «البانی» به امام اعظم

  • نقد کتاب : صفة صلاة النبی ناصرالدین آلبانی رح در ترازوی عدل وانصاف(1)

  • پنج سوال دندانشکن قایلین'ترک رفع یدین(احناف ومالکیه)؛ از کسانیکه قایل به رفع یدین هستند(غیرمقلدین

  • پنجاه سوال کمرشکن از غیرمقلدین

  • ثبوت صلاةالتسبیح برردجواب غیرمقلدین که صلاةالتسبیح رابدعت می دانند

  • ثبوت توسل شرعی از دیدگاه اهل سنت و الجماعة

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • پاسخ به ده اعتراض بر جماعت تبلیغ

  • تاریخچه پیدایش طیف غیر مقلدین(متسلفین)

  • متسلفین می گویند:تصوف بدعت است

  • دفاع شيخ الاسلام ابن تيميه رح از امام اعظم رح نسبت به اعتراضات متسلفين

  • افشای دروغ های متسلفین در مورد تصوف

  • آیا احناف در عقیده مخالف امام ابوحنیفه هستند و عقیده امام ابومنصور ماتریدی عقیده معتزلی هست؟؟

  • سوء استفاده غیرمقلدین ازاحساسات دینی مردم؛درمورد جماعت تبلیغ وکتاب فضایل اعمال

  • پاسخ اعتراضات و شبهات نسبت به کتاب فضایل اعمال

  • فرق اهل سنت با اهل حدیث

  • ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب مقلد مذهب حنابله!!!!

  • می گویند:در کجای قرآن آمده است که تقلید از امام اعظم ﴿رح﴾ واجب است؟

  • قیچی کردن غیرمقلدین قول امام العصر انور شاه كشميري را درخصوص تراويح

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • جایگاه امام اعظم (رح)درعلم حدیث بخش اول

  • شبهه نوزدهم : اتباع یعنی پیروی از قران و سنت به فهم سلف صالح امت نه تقلید کورکورانه و‌جاهل

  • شكستن حلقه هاى ضعيف غيرمقلدين :-بخش نهم محل بستن دستها در نماز

  • تعریف کامل اهل سنت

  • بعضی از عقاید و انحرافات فکری غیر مقلدین

  • تجسیم (ﻗﺎﺋﻠﯿﻦ ﺑﻪ ﺟﺴﻢ ﺑﻮدن ﺧﺪا)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • چندسؤال کمر شکن از برادران غیر مقلد؛اهل حدیث ویا به اصطلاح سلفی

  • ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ و وسلفی ها ﺑﺎ ﺻﺤﯿﺢ ﺍﻟﺒﺨﺎﺭﯼ ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ ﻛﻒ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﺑﺮ ﺑﻨﺪ ﺩ

  • فاش کردن آخرین مکر وحیله غیرمقلدین(متسلفین) ؛ بهترین قول ازمذاهب اربعه را انتخاب میکنیم

  • کرامات اولیاء (صحابه وتابعین وصالحین)ازدیدگاه علامه ابن تیمیه رح

  • دلایلِ فرق در میان نماز مرد و زن؛ قسمت اول

  • غیرمقلدین و هشت رکعتی ها جواب علمی و تحقیقی دهید

  • جــــواب شـــبــــهـه نعم البدعه هذه در مورد قول عمر رض درمورد تراویح

  • سلفیت وپیدایش آن:دکتر «محمد سعید رمضان البوطی»

  • سلسله جواب شبهات متسلفین...(بخش اول)

  • امام احمد بن حنبل (ره) منکران تقلید را فاسق و انکار کننده های علم و سنت پیامبر (ص) میداند

  • اثبات توسل بالذات قسمت اول

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • افشای پشت پرده سلفیت(بخش اول)

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • تقلید درپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف : قسمت اول

  • تراویح و سلفی ها؛ ده چلینج برای اثبات عمل آنها :قسمت اول

  • فتنه ی لامذهبیت و انکار فقه اسلامی

  • تعداد رکعات تراویح(قسمت اول)

  • دانلود کتاب : بازگشت وتوبه یک غرمقلد به سواد اعظم

  • شعر بی وفاعی غیر مقلد

  • آدرس جدید راه حقیقیت

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • پاسخ به رئيسي مجسم و مشبِّه كه قائل به مكان براي الله سبحانه و تعالي است. (قسمت اول)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • گفتمان دلچسب وجالب مولانا محمد امین صفدر اوکاروی رح

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت سوم

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت دوم

  • اثبات توسل و تبرک از آثارپیامبر ازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دوازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبر ازدایره قرآن، سنت وسلف صالح امت.بخش یازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت بخش نهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت قسمت هشتم

  • مــــــــــوضوع:اشاره انگشت در نمازبخش سوم

  • آلبانی درآیینه ی اختلاف

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت :قسمت ششم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام :قسمت: ششم

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت .قسمت هفتم

  • رفع یدین در نماز منسوخ است.

  • اضطراب وضعف روایات رفع یدین

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده .بخش سی وپنجم

  • مـــــوضوع : حرکت دادن انگشت سبابه در نمازقسمت دوم

  • پاسخی به شعربی وزن وقافیه مصعب لامذهب سیلی خور

  • یک پرسش دوگزینه ای ازغیرمقلدین نوپا

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت پنجم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وششم .

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وهفتم .

  • جوابیه دروغ های متسلفین نسبت به فقه احناف...

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده:بخش سی وچهارم.

  • نقد مقاله ی جاهلانه متسلف درموردترک تقلید

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • پیشگفتار: بحث قرائت خلف الامام قسمت دوم:

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وپنجم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت:‌ چهارم

  • سطحيت نه سلفيت

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وچهارم.

  • رونمایی از پلتیک وحقه بازی متسلفین که می خواهندازطریق واژه "سلفی" مردم خام را تحت تأثیرقراردهند.

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت پنجم .

  • تحقیقی درمورد غیر مقلدین

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • مسائل نمازدرپرتو قرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وسوم

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت چهارم.

  • حقانیت نهضت دعوت وتبلیغ

  • تحقيقی مختصردرمورد سلام با يک دست

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه :قسمت بیست ودوم

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده بخش سی ودوم

  • برآیندتحریک لامذهبیت.قسمت دوم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست ویکم .

  • کد های اختصاصی