close
تبلیغات در اینترنت
رونمایی از پلتیک وحقه بازی متسلفین که می خواهندازطریق واژه "سلفی" مردم خام را تحت تأثیرقراردهند.

پروفایل مدیریت


سلام علیکم. این سایت در آغاز گروهی در واتساب بود که در جهت رفع شبهات غیرمقلدین فعالیت می کرد. هم اکنون با مشورت مدیران ، وبلاگی برای ، حفظ ونشر مطالب گروه و استفاده عموم ساخته شد. این سایت صرفا برای پاسخ شبهات واهی متسلفین تکفیری ، تک رووخودبرتربین که روزانه مذاهب اسلامی را آماج حملات خویش قرار داده اندساخته شده است و وابسته به هیچ گروه واحزاب سیاسی ومذهبی دیگری نیست وهیچ عنادی با دیگر مذاهب اسلامی ندارد. ان شاالله که مورد پذیرش درگاه الهی واقع گردد.

آمار سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 339
کل نظرات : 37
آمار کاربران
کل کاربران : 54
افراد آنلاين : 1
کاربران آنلاين : 0
آمار بازديد
بازديد امروز : 53,237
اطلاعات
امروز : شنبه 05 اسفند 1396
آي پي شما : 54.90.119.59
مرورگر شما :

  • عضویت سریع

  • لوگین
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
نام کاربری :
رمز عبور :

رونمایی از پلتیک وحقه بازی متسلفین که می خواهندازطریق واژه "سلفی" مردم خام را تحت تأثیرقراردهند.

نمایش ادامه مطلب

رونمایی از پلتیک وحقه بازی متسلفین که می خواهندازطریق واژه "سلفی" مردم خام را تحت تأثیرقراردهند.
اینجانب ناصرمحمدی که قبلابه
  متسلفین گرایش زیادی داشتم به مدت چهار سال تمام ،در تفکر خشک ایشان هضم شده بودم نهایتا ازدسیسه وشگردشان پی بردم. اکنون به نقد یکی ازتبلیغات سلفیت" target="_blank">سلفیت سطحی نگر،می پردازم.

  سلفی 
متسلف میگوید: سلفی چیست ؟به چه کسی سلفی میگویند؟کلمه سلف ﯾﮏ واژه ﻋﺮﺑﯽ ﺍﺳﺖ
  به معنای انسان های نیک گذشته. درﺍﺻﻄﻼﺡ سلفی ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﯼ ﮐﺴﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﺣﮑﺎﻡ ﺷﺮﻋﯽ ﺑﻪ ﻗﺮﺁﻥ ﻭ ﺳﻨﺖ ﺻﺤﯿﺢ ﺭﺳﻮﻝ ‏صلی الله علیه وسلم طبق فهم انسان های صالح اولین اعم ازصحابه رضی الله عنهم وتابعین ودیگر پیشکسوتان دینی ﺭﺟﻮﻉ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﻫﺮ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﮐﻪ ﻣﺨﺎﻟﻒ ﺑﺎ ﻗﺮﺁﻥ ﻭ ﺳﻨﺖ ﺻﺤﯿﺢ ﺭﺳﻮﻝ ‏صلی الله علیه وسلم ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻨﺎﺭ ﻣﯿﮕﺬﺍﺭﺩ .
پاسخ ناصرمحمدی: گرفتن واژه سلف صرفا یک شعار است .چون شماهیچ نسبتی با سلف صالح ندارید .اغلب جلسات شما حاوی تکفیر‌، تضلیل، تمسخر ،غیبت وایجاد بدظنی نسبت به بزرگان واولیاء حتی ایمه اربعه می باشد.نیزاقوال وفهم صحابه وتابعین نزد شما حجت نیست.چنانکه نواب صدیق حسن می گوید:عملکرد صحابه صلاحیت حجت بودن را نداردالتاج المکلل ص ۲۹۲نواب نورالحسن ونذیرحسین نیز می گویند قول وعمل صحابه دلیل وحجت شرعی نیست.عرف الجادی ص۱۰۱فتاوی نذیریه ج ۱ ص ۱۹۶وقتی که قول وعمل صحابه برای شماحجت شرعی نیستند بطریق اولی قول وعمل تابعین نیز برشما حجت نیستند.وعملکرد شما نشان می دهد که شما بویی ازسلَف نبرده اید.


اینجانب ناصرمحمدی که قبلابه
  متسلفین گرایش زیادی داشتم به مدت چهار سال تمام ،در تفکر خشک ایشان هضم شده بودم نهایتا ازدسیسه وشگردشان پی بردم. اکنون به نقد یکی ازتبلیغات سلفیت سطحی نگر،می پردازم.

  سلفی 
متسلف میگوید: سلفی چیست ؟به چه کسی سلفی میگویند؟کلمه سلف ﯾﮏ واژه ﻋﺮﺑﯽ ﺍﺳﺖ
  به معنای انسان های نیک گذشته. درﺍﺻﻄﻼﺡ سلفی ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﯼ ﮐﺴﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﺣﮑﺎﻡ ﺷﺮﻋﯽ ﺑﻪ ﻗﺮﺁﻥ ﻭ ﺳﻨﺖ ﺻﺤﯿﺢ ﺭﺳﻮﻝ ‏صلی الله علیه وسلم طبق فهم انسان های صالح اولین اعم ازصحابه رضی الله عنهم وتابعین ودیگر پیشکسوتان دینی ﺭﺟﻮﻉ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﻫﺮ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﮐﻪ ﻣﺨﺎﻟﻒ ﺑﺎ ﻗﺮﺁﻥ ﻭ ﺳﻨﺖ ﺻﺤﯿﺢ ﺭﺳﻮﻝ ‏صلی الله علیه وسلم ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻨﺎﺭ ﻣﯿﮕﺬﺍﺭﺩ .
پاسخ ناصرمحمدی: گرفتن واژه سلف صرفا یک شعار است .چون شماهیچ نسبتی با سلف صالح ندارید .اغلب جلسات شما حاوی تکفیر‌، تضلیل، تمسخر ،غیبت وایجاد بدظنی نسبت به بزرگان واولیاء حتی ایمه اربعه می باشد.نیزاقوال وفهم صحابه وتابعین نزد شما حجت نیست.چنانکه نواب صدیق حسن می گوید:عملکرد صحابه صلاحیت حجت بودن را نداردالتاج المکلل ص ۲۹۲نواب نورالحسن ونذیرحسین نیز می گویند قول وعمل صحابه دلیل وحجت شرعی نیست.عرف الجادی ص۱۰۱فتاوی نذیریه ج ۱ ص ۱۹۶وقتی که قول وعمل صحابه برای شماحجت شرعی نیستند بطریق اولی قول وعمل تابعین نیز برشما حجت نیستند.وعملکرد شما نشان می دهد که شما بویی ازسلَف نبرده اید.
به دلایل زیر:
1-سلف درآیات وروایات متشابهات خوض نمی کردند بلکه  معناومفهوم آنها را به خدا واگذار می کردند،اماشما اهل زیغ واهل تجسیم کجرو به چنین آیات متکی شده تمام مسلمین را تکفیرمی نمایید.
-2جمهورسلف صحابه ،تابعین وایمه اربعه قایل اند که سه طلاق دریک مجلس، حتی با یک لفظ واقع می شود اما شما دراین مورد ازفهم وصف سلف جدا شده تکروی می کنید.
-3جمهورصحابه وتابعین وایمه اربعه بر۲۰وبیشتراز۲۰رکعت تراویح اتفاق نموده اند ولی شما برخلاف فهم سلف به خواهش نفسانی خویش عمل می کنید.
4-سلف(ابن عباس وغیره) تازمانی که هلال شوال منطقه خود رامشاهده نمی کردند هرگزعید نمی کردند بلکه پایبند حدیث رسول مکرم اسلام صلی الله علیه وسلم  «صوموا لرؤیته وافطروا لرؤیته»بودند .اماشما به چند شبکه ایمان آورده وکورکورانه به تقلید ازآنها به روزه خواری می پردازید.
همانگونه که منکرین حدیث از واژه ی (اهل القرآن)سوء استفاده نموده بنام قرآن سرمردم کلاه می گذارند وشمانیزباترفند ازواژه های سلفی واهلحدیث، مردم ساده راگول می زنید.
بنابراین سلف دومعنی دارد.وشما پیرو نوع دوم آن هستید.
۱-سلَف :یعنی گذشتگان نیک .
2-سلْف:گذشتگان بد.
یعنی کسانیکه در گذشته می زیسته اند چه سلَف خوب باشند وچه سلْف بدباشند.
درین جا متسلف مکّار یک دروغ شاخدارسرهم نموده است تا عوام فریبی کند و واژه ی سلف را مخصوص انسان های نیک بکار برده است .اما چون ازفرهنگ لغت و قرآن بی گانه هستند وفقط شعار می دهند آیه سوره زخرف به چشمش نخورده است
دراین جا الله متعال فرعون عنوان سلف یاد می کند.«فَجعلنهُمْ سَلَفاً مَثلاًلِلآخِرینَ»
ما(فرعون وفرعونیان) را پیشگامان وعبرتی برای دیگران قراردادیم. به کسی که عامل به قران وسنت به فهم سلف صالح امت اعم از صحابه وتابعین عظام عمل میکند اهل سنت وجماعت می گویند .نه سلفی.در ثانی: شما لامذهبیون ازچه تاریخی این واژه ی سلفی را برگزیده اید؟ آیا خدا ورسول این اسم رابرشما نهاده اند؟یابدعتی است که خود شما آنرا ایجاد کرده اید؟
(هاتوا برهانکم ان کنتم صادقین)
متسلف می گوید:
متاسفانه ﺍﻣﺮﻭﺯﻩ ﺍﺻﻄﻼﺡ ﺳﻠﻔﯽ دشمنان ویابدبینان زیادی دارد و ﺗﻨﻬﺎ ﺩﻟﯿﻞ ﻋﻤﺪﻩ ﺍﺵ ناآگاهی و ﯾﺎ ﺗﻌﺼﺐ ﮔﺮﻭههای دیگر ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺑﺎﻭﺭ ﺣﻘﯿﻘﯽ ﺍﺳﻼﻡ ﺍﺳﺖ
جواب ناصرمحمدی: جناب متسلف بی سواد مگر می شود یک اصطلاح دشمن داشته باشد؟ اصطلاح به واژه ای گویند که برخی برای خود انتخاب کنند وبه کارببرند
درثانی: کلمه ی دشمن برای صاحب ذی روح بکار می رود
  نه بی روح.

متسلف می گوید: ﺍﻫﻞ ﺳﻨﺖ ﻭ الجماعتﺍﺻﻄﻼﺣﯽ ﻋﺎﻡ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﻣﺬﺍﻫﺐ ﺍﻋﻢ ﺍﺯ ﻣﻌﺘﺰﻟﻪ ﻭ ﺍﺷﺎﻋﺮﻩ ﺻﻮﻓﯿﻪ ﯾﺎ ﺑﺪﻋﺖ ﮔﺮﺍﯾﺎﻥ ﻣﺪﻋﯽ ﺁﻥ ﻫﺴﺘﻨﺪ .ﺍﻣﺎ ﺍﺻﻄﻼﺡ ﺳﻠﻔﯽ ﻋﻘﯿﺪﻩ ﻧﺎﺏ ﺍﻫﻞ ﺳﻨﺖ ﻭ ﺟﻤﺎﻋﺖ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﺑﺎﻭﺭﻫﺎ ﻭ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩﺍﺕ ﺩﺭ ﺭﺟﻮﻉ ﺑﻪ ﻣﺮﺟﻊ ﺍﻭﻝ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻫﺮ ﻣﻨﺼﻔﯽ ﺩﺭﮎ ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﺳﻠﻔﯽ ﯾﻌﻨﯽ ﺗﺎﺑﻊ ﻗﺮﺁﻥ ﻭ ﺳﻨﺖ ﺻﺤﯿﺢ ﺭﺳﻮﻝ ‏صلی الله علیه وسلم ﺑﻪ ﻓﻬﻢ ﺻﺤﺎﺑﻪ ﮐﺮﺍﻡ ﻭ ﺳﻠﻒ ﺍﻣﺖ ﻧﻪ ﭼﯿﺰ ﺩﯾﮕﺮ .
جواب
  ازطرف ناصر: تمام سعی جناب متسلف ،این است که اهل سنت یعنی پیروان فقهی چهار مذاهب را جزو فرقه ی باطله قرار دهد اما زهی خیال باطل.
تعریف اهل سنت وجماعت یاهمان سواد اعظم اسلام: اکثر قاطع مسلمانان در طول تاریخ ۱۴۰۰ ساله ی اسلام را می گویند.مسلمانان قرن اول ودوم اسلام ، این لقب را به خاطر شناسایی خود از گروه های باطل جدا شده از سواد اعظم اسلام ، مانند خوارج، روافض ومعتزله و...برای خود انتخاب کردند.واین لقب از رسول الله ص مروی است.
تفسیر در منثور سیوطی ج۲ ص ۲۹۱تفسیر ابن کثیر ج۲ ص ۹۲ تحت آیه یوم تبیض وجوه وتسود وجوه.درین جا دشمنی متسلف با اهل سنت آشکار شد که می خواست سواد اعظم مسلمین را جزو فرقه های باطل جای دهد.
متسلف می گوید: ﺍﺻﻄﻼﺡ ﺳﻠﻔﯽ ﻣﺸﺨﺼﻪ ﮐﺴﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﺘﺒﻊ ﻗﺮﺁﻥ ﻭ ﺳﻨﺖ ﺻﺤﯿﺢ ﺭﺳﻮﻝ ‏صلی الله علیه وسلم ﺑﻪ ﻓﻬﻢ ﺻﺤﺎﺑﻪ ﮐﺮﺍﻡ ﻭ ﺳﻠﻒ ﺭﺍ ﻓﺮﺍ ﻣﯿﮕﯿﺮﺩ ﻭ ﺭﻭﯼ ﺷﺨﺺ ﻏﯿﺮ ﻣﻌﺼﻮﻡ ﺗﻌﺼﺐ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﺑﻠﮑﻪ ﺧﻮﺩﺵ ﺭﺍ ﻣﺠﺒﻮﺭ ﺑﻪ ﺍﺗﺒﺎﻉ ﺧﻄﺎﻫﺎﯼ ﺣﺘﯽ ﻭ ﻟﻮ ﺍﺟﺘﻬﺎﺩﯼ ﻏﯿﺮ ﻣﻌﺼﻮﻡ ﻧﻤﯿﺪﺍﻧﺪ ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﻦ ﺗﺎ ﺩﻟﺘﺎﻥ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ ﺍﺯ ﻗﺮﺁﻥ ﻭ ﺳﻨﺖ ﺭﺳﻮﻝ ‏صلی الله علیه وسلم ﺩﻟﯿﻞ وجود دارد ﮐﻪ ﺑﻪ ﺩﻭﺗﺎﯼ ﺁﻥ ﺍﺷﺎﺭﻩ می شود :ﺁﯾﻪ ﻗﺮﺁﻥ : ﺍﻃﯿﻌﻮﺍ ﺍﻟﻠﻪ ﻭ ﺍﻃﯿﻌﻮﺍ ﺍﻟﺮﺳﻮﻝ ﻭ ﺍﻭﻟﯽ ﺍﻻﻣﺮ ﻣﻨﮑﻢ ﻓﺎﻥﺗﻨﺎﺯﻋﺘﻢ ﻓﯿﯽ ﺷﯿﯽء
  ﻓﺮﺩﻭﻩ ﺍﻟﯽ ﺍﻟﻠﻪ ﻭ ﺍﻟﺮﺳﻮﻝ .
جواب
  : جناب متسلف دوباره سعی در فریب داشته است واین دشمنی اش را با اهل سنت واقعی نشان می دهد...همانطور که در سطور قبل گفته شدکه کلمه سلف دومعنی  دارد این کلمه هم به سلف کفر اشاره دارد وهم به سلف صالح.اهل یعنی پیروان، سنت یعنی طریقه ی دینی رسول الله ص وخلفای راشدین بزرگوارش حضرات خلفای راشدین رضی الله عنهم را می گویند.ومراد از جماعت ، جماعت صحابه وتابعین واتباع تابعین وائمه ی مجتهدین است.ومتاسفانه شما جزو جماعت هم نیستید چون اجماع را قبول ندارید.علامه ابن تیمیه می گوید:)فانّ اهل السنّة تتضمن النص ،
والجماعة الاجماع ،فاهل السنة والجماعة هم المتبعون للنص والاجماع .منهاج السنه 272/3ترجمه : کلمه اهل سنت ،نص را دربرمی گیرد .وکلمه جماعت، شامل اجماع است. پس اهل سنت وجماعت کسانی هستند که پیرو نص واجماع هستند.
شما که ازاجماع وسواد اعـــــظم مسلمین جدا شده اید وپیروی هیچ یکی ازایمه اربعه رانمی پذیرید .
پاسخ دوم:شما می گویید که ما غیرازنبی معصوم ازهیچ کسی دیگرتقلید نمی کنیم .آیا راویان احادیث معصوم اند اکثر کتب حدیث پس ازدویست هجری جمع آوری شده تدوین شدند نیزکتب جرح وتعدیل پس ازهفتصدسال به رشته تحریردرآیا رجال جرح وتعدیل معصوم اند ؟یا اینکه بایستی جبرئیل روایات وراویان را برای شما تایید کنند.
جواب سوم:بزرگترین علما که خود به درجه ی اجتهاد رسیده بودند از مذهب نبریده اند واین دلیلش چیست؟
به عنوان مثال:
1-امام طحاوی حنفی رح کهعلامه ذهبی رح ایشان را امام، علامه، حافظ  ودربحث طبقات حفاظ  عنوان میکند وبه صراحت میگوید: ایشان بهترین کتاب ها را نوشته است.تذکره الحفاظ ج۳ ص ۲۸۹علامه سیوطی رح ایشان را از حفاظ حدیث شمارکرده ومی نویسد: وی فردی ثقه ، ثبت، فقیه است ونظیرایشان بسیار کم است.
حسن المحاضره فی اخبارالمصر ج۱ص۱۶۳الفوائدالبهیه ص ۳۳

ابن قیم رح میگوید: امام طحاوی در عصر خود درحدیث وفقه وشناخت اقوال سلف امام احناف بود.امام مسلمه بن قاسم در کتاب الصلة می نویسد: امام طحاوی ایشان مذهب ابوحنیفه رح را اختیارکرده وبرای آن تعصب شدید داشت.
بحواله لسان المیزان ج۱ ص ۲۷۶
۲)-امام وکیع بن الجراح رح وکیع استاد امام شافعی وامام واحمدبن حنبل بود.
امام ذهبی درمورد ایشان میگوید: ایشان امام، حافظ، ثبت، محدث عراق، است.
تذکره ج۱ص ۲۸۲خطیب بغداد به نقل از قول ابن معین می گوید: وکیع رح به قول امام اعظم فتوی می داد وازاو چیز زیادی شنیده بود.تاریخ بغداد ج۳ ص ۴۷۰
مولی طاش کبری زاده می نویسد: یکی از ائمه احناف وکیع بن الجراح رح می باشد.
مفتاح السعادة ج۲ ص ۱۱۷
3-امام یحیی بن معین رح امام جرح وتعدیل متوفای ۲۳۳ ه.ق حضرت علامه ذهبی از یحیی بن معین نقل میکنند که ایشان فرمودند: من با دست های خودم یک میلیون حدیث را نوشتم.تذکرة الحفاظ ج۲ص۱۷علامه ذهبی ایشان را امام الفرد وسیدالحافظین یاد میکنند.تذکره الحفاظ ج۲ ص ۱۶
باوجود این همه کمالات علمی وتخصص در علم حدیث وفن رجال، ایشان مقلد امام اعظم بودند .خطیب بغدادی وصدرالائمه امام کردی رح باسندهای خود ازیحیی بن معین نقل میکنند که : ابن معین رح از متصلبین یعنی طرفداران سرسخت مذهب احناف بود اگرچه خودش محدث بود.تاریخ بغدادج۳ ص ۳۴۷مناقب موفق ج۲ ص ۱
مناقب کردری ج۱ ص ۹۰علامه کوثری میگوید: ابن معین رح حنفی است ، کتاب جامع الصغیر را از امام محمد بن حسن فرا گرفتند وبه تعصب در مذهب حنفی متهم شده است وهرکسی وکه امام ابوحنیفه را بد میگفت ایشان مثل شیر براو می غرید
  ومی گفت: هنگامیکه به مقام علمی امام اعظم نرسیدند با وی حسادت ورزیدند ودشمنی وخصومت نشان داددند به او همانند هووهای زن زیباکه از روی حسادت به شوهرش گفتند: زن تو زشت است.جناب متسلف، برای عوام فریبی می گوید: خطای اجتهادی.
جناب متسلف اگر خطای اجتهادی هم از امام مذهب صورت گرفته توسط شاگردانش تصحیح شده است وادامه نیافته است...مذاهب اربعه کاملا منقح و غربال شده اند.
بله ما تعصب شدید به مذهب احناف مث سلف صالح بزرگوار که نمونه آن ذکر شد داریم وافتخارم میکنیم.جنابان متسلف، اسلام تکمیل شده است ومذاهب اربعه پذیرفته شده الله وامت هستند وبرگرفته از بطن خود قران وسنت هستند.
شخص بنده اکنون حنفی هستم واین مذهب را جامع المنقول والمعقول می دانم
  ومن  شمارا به چالش کشیده تحدی می کنم شما فقط یه خطای اجتهادی از مذهب احناف بیاورید که مورد قبول ما هست وبه آن عامل هستیم جایزه دارید.بسم الله این گوی واین میدان.
جواب چهارم: جناب متسلف بی سواد آیه فوق الذکر به پیروی از اولی الامر نیز حکم شده است وبه صراحت تمام ، تقلید واطاعت از غیرخدا ورسول نیز ثابت می گردد.
مراد از اولی الامر چه کسانی اند؟
به اقوال اصحاب النبی صلی الله علیه وسلم مراجعه می کنیم مفسر قرآن مجید عبدالله بن عباس رض میگوید: مراد از اولی الامر صاحبان فقه ودین هستند که الله پیروی از آنان را واجب کرده است.مستدرک حاکم ج۱ ص ۱۲۳حضرت جابر بن عبدالله رض می گوید: مراد از اولی الامر اصحاب فقه وارباب خیر هستند.مستدرک ج۱ ص ۱۲۳
وتفسیر صحابی نزد ما اهل سنت قابل حجت
  است.زادالمعاد ج۴ ص ۵۲تدریب الراوی ص۶۵ معرفة علوم الحدیث ص۲۰
تابعی بزرگوار حضرت عطاء بن ابی رباح نیز میفرماید ; اولوالامر، اولوالعلم، والفقه.
یعنی اولوالامر صاحبان علم وفقه هستند.وبه گواه اسلاف امت تقلید از مذاهب اربعه واجب است وایشان مصداق آیه فوق الذکرند....

برای نمونه چند مثال ذکر میشود:
1-امام ابراهیم سرخسی میگوید: بعدازدور اول به جز ائمه اربعه تقلید هیچ کس جایز نیست.الفتوحات الوهبیه ص۱۹۹
2-امام نووی رح میگوید: اگر جایز است انسان بخواهد پیرو هر فقه را بکند پس سخن به اینجا می رسد که وی مطابق خواهشات نفسانی خود آسانی های تمام مذاهب را انتخاب کند.یعنی ازتمام مذاهب هرچه که برای خودش اسان باشد انتخاب میکند
برای همین، برهرشخص لازم است مذهب معین را انتخاب کند واز آن مذهب تقلید کند.المجموع شرع المذهب ج۱ص۹۱
3-ابن تیمیه میگوید: مردم به خاطر غرض وخواهش در بعضی وقت ها ازیک امام تقلید کنند که یک عمل را فاسد قرار میدهد ودر وقت دیگر از امام دیگری تقلید کنند که این عمل را صحیح قرار میدهد واین به اتفاق ائمه جایز نیست.فتوای کبری ج۲ ص ۲۵۸

متسلف می گوید: ﺣﺪﯾﺚ ﺻﺤﯿﺢ : ﺍﺑﻦ ﻋﺒﺎﺱ ﻣﯿﮕﻮﯾﺪ : ﺍﯾﻨﻬﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﻫﻼﮐﺖ ﻣﯿﺒﯿﻨﻢ ﺯﯾﺮﺍ ﻫﺮ ﮔﺎﻩ ﻣﯿﮕﻮﯾﻢ ﻗﺎﻝ ﺍﻟﻠﻪ ﻭ ﻗﺎﻝ ﺍﻟﺮﺳﻮﻝ ﺍﯾﻨﻬﺎ ﺟﻮﺍﺏ ﻣﯿﺪﻫﻨﺪ ﮐﻪ ﻧﻪ ﻗﺎﻝ ﺍﺑﻮﺑﮑﺮ ﻭ ﻋﻤﺮ .
جواب سنی:نزد شما غیر مقلّدان فقط قول خدا و رسول صلی الله علیه و سلم معتبر است، چرا در این جا از قول ابن عباس رضی الله عنهما که یک صحابی است و قول و فعل صحابه برای شما حجت نیستند، تقلید می کنید؟ مگر ابن عباس خدا هست یا رسول است؟!
متسلف می گوید: ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺍﯾﻦ ﺍﺣﺎﺩﯾﺚ ﻭ ﺁﯾﺎﺕ ﺯﯾﺎﺩ ﺍﺳﺖ که خداوند وپیامبرش صلی الله علیه وسلم دستور به اطاعت وحرف گوش کنی ازخودرا داده اندﻫﯿﭻ ﺩﻟﯿﻠﯽ ﺩﺭ ﺷﺮﻉ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﺍﻣﺖ ﺍﺳﻼﻡ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮐﻮﺭﮐﻮﺭﺍﻧﻪ ﺍﺯ انسان های غیرپیامبر ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﺍﺛﺒﺎﺕ ﺧﻄﺎﯼ ﺁﻥ ﺩﻋﻮﺕ ﻣﯿﮑﻨﺪ.
جواب سنی : ما هیچ گاه کسی را به تقلید کور کورانه دعوت نداده و نمی دهیم. بلکه به تقلید عالم منیب که منوَّر اند
  با نور علم کتاب الله و سنت رسول الله صلی الله علیه و سلم و فهم صحابه و تابعین و تبع تابعین که سلف صالح امت هستند ، دعوت می دهیم.
اگر این عمل ناجایز است عدم جوازش را از آیه ای صریح یا حدیثی صحیح صریح غیر معارض و غیر مرجوح به اثبات برسانید.در آیه ی « و إذا قیل لهم اتبعوا ما أنزل الله قالوا بل نتبع ما ألفینا علیه ءَاباءنا... الآیه»
  اتباع رد شده است نه تقلید و اگر شما از این آیه تقلید را رد می کنید معنی اش این است که اتباع و تقلید یکی هستند و وقتی که شما اتباع را قبول دارید پس تقلید را قبول کرده اید.

متسلف می گوید: ﺍﺯ ﺧﻮﺩ ﺍﺋﻤﻪ ﺍﺭﺑﻌﻪ ﺛﺎﺑﺖ شده ﮐﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺍﻣﺖ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺭﻓﺘﻦ ﺑﻪ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﻫﺸﺪﺍﺭ ﻣﯿﺪﺍﺩﻧﺪ
جواب سنی :ائمه هیچ گاه عوام را از تقلید منع نکرده اند؟ شما یک یک قول با سند صحیح از هر یکی از ائمه اربعه بیاورید که به عوام
نه به مجتهدان- گفته باشند که تقلید برای شما حرام است.و اگر این طور است که شما می گویید پس چرا ائمه اربعه عمر خود را به تدوین مسایل فقهی و فتوا به امت صرف کردند، باید به همه می گفتند : شما هم بروید و از قرآن و سنت اتباع کنید و نیایید از ما مسایل را دریافت نکنید که تقلید ما حرام است!

متسلف می گوید: اگرشد دﺭ ﺁﯾﻨﺪﻩ ﻓﺮﻕ ﺑﯿﻦ ﺷﺎﯾﻌﺎﺕ ﻣﺘﻌﺼﺒﯿﻦ ﺩﺭ ﺧﺼﻮﺹ ﻣﺬﻫﺐ ﺳﻠﻔﯽ ﺭﺍ ﮐﻪ ﺍﺳﺎﺳﺎ ﻣﻨﻬﺞ ﺍﺳﺖ ﻧﻪ ﻣﺬﻫﺐ ﺑﯿﺎﻥ ﻣﯿﮑﻨﻢ ﺗﺎ ﺷﻤﺎ ﺑﺪﺍﻧﯿﺪ ﺳﻠﻔﯽ ﯾﮏ ﻣﺬﻫﺐ ﻧﯿﺴﺖ ﺑﻠﮑﻪ ﯾﮏ ﻣﻨﻬﺞ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺁﻥ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﻤﺎ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﺧﻮﺍهیم ﻧﻤﻮﺩ ﺗﺎ ﺩﺭ ﯾﮏ ﺑﺤﺚ ﻋﻠﻤﯽ ﻭ ﻣﻨﺼﻔﺎﻧﻪ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﻭﺭﻍ ﻭ ﻣﮑﺮ ﺗﺸﺨﯿﺺ ﺩﻫﯿﺪ !
جواب سنی:متسلف در این جا دارد حقیقت خویش را ظاهر می کند که او دارای یک مذهب که زیر مجموعه ی شریعت می باشد نیست بلکه خود دارای شریعتی مستقل است ؛ زیرا قرآن می فرماید : و لکلٍّ جعلنا منکم شریعه و منهاجاً.
  در این آیه الله تعالی منهاج را با شریعت ذکر کرده است. اهل سنت و جماعت مذهب را به عنوان راهی که آنان را بر شریعت گام زن بسازد می پذیرند، یعنی هدف عمل بر شریعت است به راهنمایی مجتهدین و فهم سلف صالح از صحابه و تابعین و ائمه ی مجتهد. و هیچ گاه مذهب را به عنوان شریعتی مستقل نفهمیده و ندانسته اند. اما غیر مقلّدان دارند می گویند ما راه شریعت را نمی پذیریم که ما را به شریعت برساند؛ زیرا ما خودمان شریعتی مستقل داریم.

متسلف می گوید: برادرگرامی !اگر میخواهید به حقیقت دست پیدا کنید !اگرمیخواهید واقعیت هارا بدانید !اگر میخواهید اسلام اصیل را منهای خرافات بشناسید !عینک تعصب را بردارید !وبدون پیش داوری وکنجکاوانه به سخنان ما گوش فرادهید !
امید است که راه حق را پیداکنید!
تهیه و تنظیم :طفیل سلفی"ه‍دایت یافتگان راه حق"
وحدت طلبان اهلسنت والجماعه

جواب سنی :یعنی هر چه ما سلفی نمایان گفتیم بدون چون و چرا تقلید کنید و اگر نه عینک تصعب به چشمان شماست، پس پیروی ائمه ی منیب را گذاشته مقلد کورکورانه ی ما سلفی نمایان باشید
امید است که متسلفین با کلمات بازی نکنند نخست عینک تعصب را ازچشمان خویش دربیاورند.نیزکلاه فریب شیطان را ازکله خود درآورند.همچنین ازکرسی غرور وخود پرستی پایین شوندوبسان فرعون نداء انا خیرمنه را سرندهند.وبدانند که ساختمان محکم مذاهب اربعه با این بادهای فصلی متزلزل نخواهند شد.
   «اماالزبد فیذهب جفاء»


برچسب ها : سلفی , راه حق , راه حقیقت , پاسخ کوبنده , اهل سنت وجماعت , عقیده , اسلام , احناف , غیرمقلدین , پاسخ به شبهات ,

نظرات کاربران


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

  • پیشنهادی

  • پربازدید

  • جدید

  • نظرات
  • اثبات ترک رفع یدین (بلند نکردن دست ها در نماز)

  • عقیده اهل سنت و جماعت در جواب کسی که می گوید الله کجاست؟

  • توهین امام غیرمقلدین «البانی» به امام اعظم

  • نقد کتاب : صفة صلاة النبی ناصرالدین آلبانی رح در ترازوی عدل وانصاف(1)

  • پنج سوال دندانشکن قایلین'ترک رفع یدین(احناف ومالکیه)؛ از کسانیکه قایل به رفع یدین هستند(غیرمقلدین

  • پنجاه سوال کمرشکن از غیرمقلدین

  • ثبوت صلاةالتسبیح برردجواب غیرمقلدین که صلاةالتسبیح رابدعت می دانند

  • ثبوت توسل شرعی از دیدگاه اهل سنت و الجماعة

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • پاسخ به ده اعتراض بر جماعت تبلیغ

  • تاریخچه پیدایش طیف غیر مقلدین(متسلفین)

  • متسلفین می گویند:تصوف بدعت است

  • دفاع شيخ الاسلام ابن تيميه رح از امام اعظم رح نسبت به اعتراضات متسلفين

  • افشای دروغ های متسلفین در مورد تصوف

  • آیا احناف در عقیده مخالف امام ابوحنیفه هستند و عقیده امام ابومنصور ماتریدی عقیده معتزلی هست؟؟

  • سوء استفاده غیرمقلدین ازاحساسات دینی مردم؛درمورد جماعت تبلیغ وکتاب فضایل اعمال

  • پاسخ اعتراضات و شبهات نسبت به کتاب فضایل اعمال

  • فرق اهل سنت با اهل حدیث

  • ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب مقلد مذهب حنابله!!!!

  • می گویند:در کجای قرآن آمده است که تقلید از امام اعظم ﴿رح﴾ واجب است؟

  • قیچی کردن غیرمقلدین قول امام العصر انور شاه كشميري را درخصوص تراويح

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • جایگاه امام اعظم (رح)درعلم حدیث بخش اول

  • شبهه نوزدهم : اتباع یعنی پیروی از قران و سنت به فهم سلف صالح امت نه تقلید کورکورانه و‌جاهل

  • شكستن حلقه هاى ضعيف غيرمقلدين :-بخش نهم محل بستن دستها در نماز

  • تعریف کامل اهل سنت

  • بعضی از عقاید و انحرافات فکری غیر مقلدین

  • تجسیم (ﻗﺎﺋﻠﯿﻦ ﺑﻪ ﺟﺴﻢ ﺑﻮدن ﺧﺪا)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • چندسؤال کمر شکن از برادران غیر مقلد؛اهل حدیث ویا به اصطلاح سلفی

  • ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ و وسلفی ها ﺑﺎ ﺻﺤﯿﺢ ﺍﻟﺒﺨﺎﺭﯼ ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ ﻛﻒ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﺑﺮ ﺑﻨﺪ ﺩ

  • فاش کردن آخرین مکر وحیله غیرمقلدین(متسلفین) ؛ بهترین قول ازمذاهب اربعه را انتخاب میکنیم

  • کرامات اولیاء (صحابه وتابعین وصالحین)ازدیدگاه علامه ابن تیمیه رح

  • دلایلِ فرق در میان نماز مرد و زن؛ قسمت اول

  • غیرمقلدین و هشت رکعتی ها جواب علمی و تحقیقی دهید

  • جــــواب شـــبــــهـه نعم البدعه هذه در مورد قول عمر رض درمورد تراویح

  • سلفیت وپیدایش آن:دکتر «محمد سعید رمضان البوطی»

  • سلسله جواب شبهات متسلفین...(بخش اول)

  • امام احمد بن حنبل (ره) منکران تقلید را فاسق و انکار کننده های علم و سنت پیامبر (ص) میداند

  • اثبات توسل بالذات قسمت اول

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • افشای پشت پرده سلفیت(بخش اول)

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • تقلید درپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف : قسمت اول

  • تراویح و سلفی ها؛ ده چلینج برای اثبات عمل آنها :قسمت اول

  • فتنه ی لامذهبیت و انکار فقه اسلامی

  • تعداد رکعات تراویح(قسمت اول)

  • دانلود کتاب : بازگشت وتوبه یک غرمقلد به سواد اعظم

  • شعر بی وفاعی غیر مقلد

  • آدرس جدید راه حقیقیت

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • پاسخ به رئيسي مجسم و مشبِّه كه قائل به مكان براي الله سبحانه و تعالي است. (قسمت اول)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • گفتمان دلچسب وجالب مولانا محمد امین صفدر اوکاروی رح

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت سوم

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت دوم

  • اثبات توسل و تبرک از آثارپیامبر ازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دوازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبر ازدایره قرآن، سنت وسلف صالح امت.بخش یازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت بخش نهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت قسمت هشتم

  • مــــــــــوضوع:اشاره انگشت در نمازبخش سوم

  • آلبانی درآیینه ی اختلاف

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت :قسمت ششم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام :قسمت: ششم

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت .قسمت هفتم

  • رفع یدین در نماز منسوخ است.

  • اضطراب وضعف روایات رفع یدین

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده .بخش سی وپنجم

  • مـــــوضوع : حرکت دادن انگشت سبابه در نمازقسمت دوم

  • پاسخی به شعربی وزن وقافیه مصعب لامذهب سیلی خور

  • یک پرسش دوگزینه ای ازغیرمقلدین نوپا

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت پنجم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وششم .

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وهفتم .

  • جوابیه دروغ های متسلفین نسبت به فقه احناف...

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده:بخش سی وچهارم.

  • نقد مقاله ی جاهلانه متسلف درموردترک تقلید

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • پیشگفتار: بحث قرائت خلف الامام قسمت دوم:

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وپنجم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت:‌ چهارم

  • سطحيت نه سلفيت

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وچهارم.

  • رونمایی از پلتیک وحقه بازی متسلفین که می خواهندازطریق واژه "سلفی" مردم خام را تحت تأثیرقراردهند.

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت پنجم .

  • تحقیقی درمورد غیر مقلدین

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • مسائل نمازدرپرتو قرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وسوم

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت چهارم.

  • حقانیت نهضت دعوت وتبلیغ

  • تحقيقی مختصردرمورد سلام با يک دست

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه :قسمت بیست ودوم

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده بخش سی ودوم

  • برآیندتحریک لامذهبیت.قسمت دوم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست ویکم .

  • کد های اختصاصی