close
تبلیغات در اینترنت
برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت پنجم .

پروفایل مدیریت


سلام علیکم. این سایت در آغاز گروهی در واتساب بود که در جهت رفع شبهات غیرمقلدین فعالیت می کرد. هم اکنون با مشورت مدیران ، وبلاگی برای ، حفظ ونشر مطالب گروه و استفاده عموم ساخته شد. این سایت صرفا برای پاسخ شبهات واهی متسلفین تکفیری ، تک رووخودبرتربین که روزانه مذاهب اسلامی را آماج حملات خویش قرار داده اندساخته شده است و وابسته به هیچ گروه واحزاب سیاسی ومذهبی دیگری نیست وهیچ عنادی با دیگر مذاهب اسلامی ندارد. ان شاالله که مورد پذیرش درگاه الهی واقع گردد.

آمار سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 339
کل نظرات : 37
آمار کاربران
کل کاربران : 54
افراد آنلاين : 1
کاربران آنلاين : 0
آمار بازديد
بازديد امروز : 52,098
اطلاعات
امروز : دوشنبه 25 تیر 1397
آي پي شما : 54.81.244.248
مرورگر شما :

  • عضویت سریع

  • لوگین
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
نام کاربری :
رمز عبور :

برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت پنجم .

نمایش ادامه مطلب

برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت پنجم .
موضـــــوع: مطلب صحیح «
ٳذا صحَّ الحدیثُ فهوَ مذهَبی »
                ❋❋❋❋❋
طیف فتنه پروَر وعوام فریب غیرمقلدین ، خیلی با آب وتاب قول زیبای امام اعــــــــــظم رح را نزد عوام مطرح می کنند.«
ٳذا صَحّ الحَدیثُ فَهومَـذهَبی».
حدیث صحیح مذهب من است.نیزمی افزایند که امام ابوحنیفه کمال امانت داری را ابراز داشته
  وخویش را تبرئه نموده است که درصورت بیان مسئله غیرراجح ،اگردرمقابل آن حدیث صحیح باشدمذهب من همان(حدیث صحیح) است.
لیکن مقلدان وی این قول ایشان را پشت سرانداخته اند باوجود احادیث صحیح ،اقوال مرجوح ایشان را روی سینه نهاده اند .ظاهر این سخن خیلی زیبا و دلپذیر است یک فرد خالی الذهن وخام ،به محض شنیدن آن بی اختیارنسبت به مقلدین احناف بدگمان شده اظهارتنفروانزجارمی کند.حال آنکه بقول سیدنا علی رض ‌«کلمةُ حقٍّ أریدَ بها الباطِل »
این سخن درست وبجایی است ولی شما ازآن اراده ی باطلی دارید.که مبتنی برتلبیس ابلیس است و قصدا
  حقائق را وارونه جلوه می دهید.چون مفهوم «ٳذا صحّ الحدیث الخ » هرگزاین نیست هرکجا حدیث صحیحی را مشاهده نمودیم فورا به آن جامه ی عمل بپوشانیم ،وهیچ مذهبی چنین دیدگاهی ندارد.زیرا بسیاری ازاحادیث از لحاظ سند ومتن صحیح اند لیکن ظاهرا درمضامین آنها تعارض هست ،وجهت حل وبرطرف ساختن این تعارض به اجتهاد مجتهد ،نیاز هست .مجتهد بابینش کامل پس از تحقیق وبررسی ناسخ ومنسوخ ،قوت وضعف وتطبیق آنها بااصول شریعت وامور دیگر،یک جانب را ترجیح، وجانب دیگررا مرجوح قرارمی دهد.کسی که آگاهی ومطالعه ی اندکی به ذخیره احادیث دارد به خوبی درک می نماید که بسیاری ازاحادیث ،با توجه به اینکه باسند صحیح مروی اند ،یا منسوخ اند یا به اجماع امت ،عمل برظاهرآنها ترک شده است. بطورنمونه

موضـــــوع: مطلب صحیح «ٳذا صحَّ الحدیثُ فهوَ مذهَبی »
                ❋❋❋❋❋
طیف فتنه پروَر وعوام فریب غیرمقلدین ، خیلی با آب وتاب قول زیبای امام اعــــــــــظم رح را نزد عوام مطرح می کنند.«
ٳذا صَحّ الحَدیثُ فَهومَـذهَبی».
حدیث صحیح مذهب من است.نیزمی افزایند که امام ابوحنیفه کمال امانت داری را ابراز داشته
  وخویش را تبرئه نموده است که درصورت بیان مسئله غیرراجح ،اگردرمقابل آن حدیث صحیح باشدمذهب من همان(حدیث صحیح) است.
لیکن مقلدان وی این قول ایشان را پشت سرانداخته اند باوجود احادیث صحیح ،اقوال مرجوح ایشان را روی سینه نهاده اند .ظاهر این سخن خیلی زیبا و دلپذیر است یک فرد خالی الذهن وخام ،به محض شنیدن آن بی اختیارنسبت به مقلدین احناف بدگمان شده اظهارتنفروانزجارمی کند.حال آنکه بقول سیدنا علی رض ‌«کلمةُ حقٍّ أریدَ بها الباطِل »
این سخن درست وبجایی است ولی شما ازآن اراده ی باطلی دارید.که مبتنی برتلبیس ابلیس است و قصدا
  حقائق را وارونه جلوه می دهید.چون مفهوم «ٳذا صحّ الحدیث الخ » هرگزاین نیست هرکجا حدیث صحیحی را مشاهده نمودیم فورا به آن جامه ی عمل بپوشانیم ،وهیچ مذهبی چنین دیدگاهی ندارد.زیرا بسیاری ازاحادیث از لحاظ سند ومتن صحیح اند لیکن ظاهرا درمضامین آنها تعارض هست ،وجهت حل وبرطرف ساختن این تعارض به اجتهاد مجتهد ،نیاز هست .مجتهد بابینش کامل پس از تحقیق وبررسی ناسخ ومنسوخ ،قوت وضعف وتطبیق آنها بااصول شریعت وامور دیگر،یک جانب را ترجیح، وجانب دیگررا مرجوح قرارمی دهد.کسی که آگاهی ومطالعه ی اندکی به ذخیره احادیث دارد به خوبی درک می نماید که بسیاری ازاحادیث ،با توجه به اینکه باسند صحیح مروی اند ،یا منسوخ اند یا به اجماع امت ،عمل برظاهرآنها ترک شده است. بطورنمونه
1 -از خوردن چیزی که آتش به آن رسیده است وضو می شکند.
باسندصحیح ثابت است،ولی از آنجایی که منسوخ است امروزهیچ کسی بدان عمل نمی کند.سنن ترمذی 24/1
2-نیزمشروعیت نکاح متعه با سند صحیح ثابت است، امامنسوخ است.صحیح بخاری 606/2
3-امام ترمذی در"کتاب العلل"می نویسد: دراین کتاب من بجز ازدوحدیث ،برتمام احادیث دیگر طبقه ودسته ای ازامت به آنها عمل نموده اند.اما آن دوحدیث که هیچ کسی ازامت به آن عمل نمی کند
1)- درمورد قتل آدم شراب خوار،
2)-خواندن وجمع دونمازدرحضر بدون ازعذر.کتاب العلل
  233/2.
ناگفته نماندحدیث جمع بین الصلاتین درحضربدون عذردرصحیح مسلم نیزآمده است.
ازاین روشن گردید که هرگز مراد امام ابوحنیفه این نیست هرجا حدیث صحیحی به نظرآمد بلافاصله آنرا مذهب خویش قراردهید ،بلکه لازم است آن حدیث راباتتبع کامل بانصوص دیگرموازنه ومقابله نمایید سپس هرآن رأی وحدیث که به معیارهای صحت نزدیک بوده ومطابقت داشت مورد پذیرش قرارگیرد،
ازاین نظر احناف درچنین مسایل مختلَف فیه ،به اعتباردلیل رأی امام أعــــــــــظم را راجح وبرترمی دانند وبه آن عمل می نمایند.
مذهب احناف را محکم دلیل/*
زین سبب عاندبوداینجا علیل /*
بالفرض اگردرمقابل آن حدیثی بیاید که ظاهرا با مستدل امام تعارض دارد
محمل صحیح آنرا تلاش نموده وجهت پایان بخشیدن تعارض صورتهای تطبیق را مدنظرقرار می دهند.
بنابراین ازنظراصول ، این طرز عمل احناف نه خلاف شریعت است
  ونه برخلاف رهنمود امام ابوحنیفه است.غیرمقلدین که این شیوه ی عمل را خلاف قرآن وسنت قرارمی دهند یا ناشی ازعدم آگاهی آنها است یا اینکه مبتنی برفتنه انگیزی وشرارت آنها است.زیرا احناف درعمل به قرآن وسنت پایبند اصول و قوانین خویش هستند نه هرآن حدیثی را که شما و جناب آلبانی طبق سلیقه ی خود صحیح یا ضعیف قراردهید وازشما و ایشان تقلید نمایند .و مع الاسف الشدید ! مانند شما ازپیروی خیرالقرون وسلف صالح شانه خالی نمی کنند وبه تقلید شرالقرون پناه نمی آورند.
که مصداق «فرمن المطروقع تحت المیزاب» قرارگیرند.
ادامه دارد.


برچسب ها : برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت پنجم . , لامذهبیت , لامذهب , لامذهب کیست , لامذهبیت چیست , غیرمقلد , غیر مقلدین , ائمه اربعه , پاسخهای دندان شکن , پاسخهای کوبنده , راه حق , حقیقت , راه حقیقت , احناف ,

نظرات کاربران


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

  • پیشنهادی

  • پربازدید

  • جدید

  • نظرات
  • اثبات ترک رفع یدین (بلند نکردن دست ها در نماز)

  • عقیده اهل سنت و جماعت در جواب کسی که می گوید الله کجاست؟

  • توهین امام غیرمقلدین «البانی» به امام اعظم

  • نقد کتاب : صفة صلاة النبی ناصرالدین آلبانی رح در ترازوی عدل وانصاف(1)

  • پنج سوال دندانشکن قایلین'ترک رفع یدین(احناف ومالکیه)؛ از کسانیکه قایل به رفع یدین هستند(غیرمقلدین

  • پنجاه سوال کمرشکن از غیرمقلدین

  • ثبوت صلاةالتسبیح برردجواب غیرمقلدین که صلاةالتسبیح رابدعت می دانند

  • ثبوت توسل شرعی از دیدگاه اهل سنت و الجماعة

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • پاسخ به ده اعتراض بر جماعت تبلیغ

  • تاریخچه پیدایش طیف غیر مقلدین(متسلفین)

  • متسلفین می گویند:تصوف بدعت است

  • دفاع شيخ الاسلام ابن تيميه رح از امام اعظم رح نسبت به اعتراضات متسلفين

  • افشای دروغ های متسلفین در مورد تصوف

  • سوء استفاده غیرمقلدین ازاحساسات دینی مردم؛درمورد جماعت تبلیغ وکتاب فضایل اعمال

  • آیا احناف در عقیده مخالف امام ابوحنیفه هستند و عقیده امام ابومنصور ماتریدی عقیده معتزلی هست؟؟

  • پاسخ اعتراضات و شبهات نسبت به کتاب فضایل اعمال

  • فرق اهل سنت با اهل حدیث

  • ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب مقلد مذهب حنابله!!!!

  • می گویند:در کجای قرآن آمده است که تقلید از امام اعظم ﴿رح﴾ واجب است؟

  • قیچی کردن غیرمقلدین قول امام العصر انور شاه كشميري را درخصوص تراويح

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • جایگاه امام اعظم (رح)درعلم حدیث بخش اول

  • تعریف کامل اهل سنت

  • شبهه نوزدهم : اتباع یعنی پیروی از قران و سنت به فهم سلف صالح امت نه تقلید کورکورانه و‌جاهل

  • شكستن حلقه هاى ضعيف غيرمقلدين :-بخش نهم محل بستن دستها در نماز

  • بعضی از عقاید و انحرافات فکری غیر مقلدین

  • تجسیم (ﻗﺎﺋﻠﯿﻦ ﺑﻪ ﺟﺴﻢ ﺑﻮدن ﺧﺪا)

  • ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ و وسلفی ها ﺑﺎ ﺻﺤﯿﺢ ﺍﻟﺒﺨﺎﺭﯼ ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ ﻛﻒ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﺑﺮ ﺑﻨﺪ ﺩ

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • چندسؤال کمر شکن از برادران غیر مقلد؛اهل حدیث ویا به اصطلاح سلفی

  • فاش کردن آخرین مکر وحیله غیرمقلدین(متسلفین) ؛ بهترین قول ازمذاهب اربعه را انتخاب میکنیم

  • کرامات اولیاء (صحابه وتابعین وصالحین)ازدیدگاه علامه ابن تیمیه رح

  • دلایلِ فرق در میان نماز مرد و زن؛ قسمت اول

  • جــــواب شـــبــــهـه نعم البدعه هذه در مورد قول عمر رض درمورد تراویح

  • افشای پشت پرده سلفیت(بخش اول)

  • غیرمقلدین و هشت رکعتی ها جواب علمی و تحقیقی دهید

  • سلسله جواب شبهات متسلفین...(بخش اول)

  • سلفیت وپیدایش آن:دکتر «محمد سعید رمضان البوطی»

  • امام احمد بن حنبل (ره) منکران تقلید را فاسق و انکار کننده های علم و سنت پیامبر (ص) میداند

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • اثبات توسل بالذات قسمت اول

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • تعداد رکعات تراویح(قسمت اول)

  • دانلود کتاب : بازگشت وتوبه یک غرمقلد به سواد اعظم

  • تقلید درپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف : قسمت اول

  • تراویح و سلفی ها؛ ده چلینج برای اثبات عمل آنها :قسمت اول

  • فتنه ی لامذهبیت و انکار فقه اسلامی

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • آدرس جدید راه حقیقیت

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • پاسخ به رئيسي مجسم و مشبِّه كه قائل به مكان براي الله سبحانه و تعالي است. (قسمت اول)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • گفتمان دلچسب وجالب مولانا محمد امین صفدر اوکاروی رح

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت سوم

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت دوم

  • اثبات توسل و تبرک از آثارپیامبر ازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دوازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبر ازدایره قرآن، سنت وسلف صالح امت.بخش یازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت بخش نهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت قسمت هشتم

  • مــــــــــوضوع:اشاره انگشت در نمازبخش سوم

  • آلبانی درآیینه ی اختلاف

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت :قسمت ششم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام :قسمت: ششم

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت .قسمت هفتم

  • رفع یدین در نماز منسوخ است.

  • اضطراب وضعف روایات رفع یدین

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده .بخش سی وپنجم

  • مـــــوضوع : حرکت دادن انگشت سبابه در نمازقسمت دوم

  • پاسخی به شعربی وزن وقافیه مصعب لامذهب سیلی خور

  • یک پرسش دوگزینه ای ازغیرمقلدین نوپا

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت پنجم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وششم .

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وهفتم .

  • جوابیه دروغ های متسلفین نسبت به فقه احناف...

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده:بخش سی وچهارم.

  • نقد مقاله ی جاهلانه متسلف درموردترک تقلید

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • پیشگفتار: بحث قرائت خلف الامام قسمت دوم:

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وپنجم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت:‌ چهارم

  • سطحيت نه سلفيت

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وچهارم.

  • رونمایی از پلتیک وحقه بازی متسلفین که می خواهندازطریق واژه "سلفی" مردم خام را تحت تأثیرقراردهند.

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت پنجم .

  • تحقیقی درمورد غیر مقلدین

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • مسائل نمازدرپرتو قرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وسوم

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت چهارم.

  • حقانیت نهضت دعوت وتبلیغ

  • تحقيقی مختصردرمورد سلام با يک دست

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه :قسمت بیست ودوم

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده بخش سی ودوم

  • برآیندتحریک لامذهبیت.قسمت دوم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست ویکم .

  • کد های اختصاصی