close
تبلیغات در اینترنت
برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت چهارم.

پروفایل مدیریت


سلام علیکم. این سایت در آغاز گروهی در واتساب بود که در جهت رفع شبهات غیرمقلدین فعالیت می کرد. هم اکنون با مشورت مدیران ، وبلاگی برای ، حفظ ونشر مطالب گروه و استفاده عموم ساخته شد. این سایت صرفا برای پاسخ شبهات واهی متسلفین تکفیری ، تک رووخودبرتربین که روزانه مذاهب اسلامی را آماج حملات خویش قرار داده اندساخته شده است و وابسته به هیچ گروه واحزاب سیاسی ومذهبی دیگری نیست وهیچ عنادی با دیگر مذاهب اسلامی ندارد. ان شاالله که مورد پذیرش درگاه الهی واقع گردد.

آمار سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 339
کل نظرات : 37
آمار کاربران
کل کاربران : 54
افراد آنلاين : 1
کاربران آنلاين : 0
آمار بازديد
بازديد امروز : 52,480
اطلاعات
امروز : سه شنبه 27 شهریور 1397
آي پي شما : 54.80.83.123
مرورگر شما :

  • عضویت سریع

  • لوگین
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
نام کاربری :
رمز عبور :

برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت چهارم.

نمایش ادامه مطلب
برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت چهارم.
موضوع : چرا پیروی ازیک امام ضروری است ؟
            ❋❋❋❋
 غیرمقلدین پافشاری می کنند اگرمذاهب چهارگانه برحق هستند پس چرا تقلید ازیک امام ضروری است ؟بهتر نیست هرمسئله ای
  که در هرمذهب ، آسانتراست مردم بدان عمل نمایند؟
پاسخ :اگرچه پیروی وتقلید ازیک امام وعالم فرض عین نیست ، لیکن مشاهده شده که طبعا مردم درپی سهولت وآسانی هستند وبخاطر بی احتیاطی و بدعملی برخی ازمردم وعدم تفرق وانتشار ،صدها سال پیش ،امت عملا اتفاق نموده است . برای یک فرد عامی(که در ردیف علماء است وصلاحیت اجتهاد مطلوب را ندارد) تقلید ازیک امام لازم وواجب است .زیرا هنگامی که آن فرد مجتهد نیست .نمی فهمد رای کدام امام
  راجح وکدام یک مرجوح است.حال اگرچنین فردی ترک مذهب کند. یقینا بخاطر اغراض شخصی وخواهشات نفسانی این عمل را انجام داده است .واتباع هوی درشریعت قطعا جایزنیست «فلاتتبعوی الهوی ».بنابراین تقلید شخصی ،حکم انتظامی داشته ،وفرض لغیره می باشد تا که انسجام ویکپارچگی عموم مسلمین برقرارشده واز تفرق وانتشارمذهبی محفوظ بمانند ومذاهب ازچهارتا به هزارتا تبدیل نشوند.
دراین باره عملکرد صحابه نمونه ی بارزی است که درعصرزرین خلافت سیدنا عثمان غنی رضی الله عنه همگی اتفاق نمودند که ازهفت لهجه و لغت منزله ی قرآن
  ،فقط لغت قریش انتخاب شده ودرمیان مسلمین جهان پخش شود. وبقیه مصاحف ولغات جمع آوری شوند تا اختلاف لغات وقرائتها ،سبب اختلاف درمیان صفوف مسلمین نشوند.عالم ربانی ،دانشمندبزرگ ، حضرت علامه رشیداحمد گنگوهی دراین، زمینه تحت یک فتوی، مطلب بسیارزیبایی را ارایه داده اند .می طلبد که بااستحضار فکرمطالعه شود.

موضوع : چرا پیروی ازیک امام ضروری است ؟
            ❋❋❋❋
 غیرمقلدین پافشاری می کنند اگرمذاهب چهارگانه برحق هستند پس چرا تقلید ازیک امام ضروری است ؟بهتر نیست هرمسئله ای
  که در هرمذهب ، آسانتراست مردم بدان عمل نمایند؟
پاسخ :اگرچه پیروی وتقلید ازیک امام وعالم فرض عین نیست ، لیکن مشاهده شده که طبعا مردم درپی سهولت وآسانی هستند وبخاطر بی احتیاطی و بدعملی برخی ازمردم وعدم تفرق وانتشار ،صدها سال پیش ،امت عملا اتفاق نموده است . برای یک فرد عامی(که در ردیف علماء است وصلاحیت اجتهاد مطلوب را ندارد) تقلید ازیک امام لازم وواجب است .زیرا هنگامی که آن فرد مجتهد نیست .نمی فهمد رای کدام امام
  راجح وکدام یک مرجوح است.حال اگرچنین فردی ترک مذهب کند. یقینا بخاطر اغراض شخصی وخواهشات نفسانی این عمل را انجام داده است .واتباع هوی درشریعت قطعا جایزنیست «فلاتتبعوی الهوی ».بنابراین تقلید شخصی ،حکم انتظامی داشته ،وفرض لغیره می باشد تا که انسجام ویکپارچگی عموم مسلمین برقرارشده واز تفرق وانتشارمذهبی محفوظ بمانند ومذاهب ازچهارتا به هزارتا تبدیل نشوند.
دراین باره عملکرد صحابه نمونه ی بارزی است که درعصرزرین خلافت سیدنا عثمان غنی رضی الله عنه همگی اتفاق نمودند که ازهفت لهجه و لغت منزله ی قرآن
  ،فقط لغت قریش انتخاب شده ودرمیان مسلمین جهان پخش شود. وبقیه مصاحف ولغات جمع آوری شوند تا اختلاف لغات وقرائتها ،سبب اختلاف درمیان صفوف مسلمین نشوند.عالم ربانی ،دانشمندبزرگ ، حضرت علامه رشیداحمد گنگوهی دراین، زمینه تحت یک فتوی، مطلب بسیارزیبایی را ارایه داده اند .می طلبد که بااستحضار فکرمطالعه شود.
«تقلید شخصی وغیرشخصی هر دوتا، مأمورمن الله یعنی دستور خدا هستند. به هرکدام یک عمل گردد، آدمی ازعهده ی امتثال وپیروی فارغ می شود.
-دراصل این مسئله صحیح است-
اگر کسی به یک فرد(حکم)عمل نماید وبه فرد دیگر آن عمل نکند .دراصل  هیچ عیب وایرادی درآن نیست وبنابرمصلحت ،عمل بریکی درست است.که فی الواقع اصل وقانون همین است که عمل بریکی ازآن دو فرد درست است.لذا کسانی که تقلید شخصی را شرک یاحرام می دانند گنهگارند چون مأمورمن الله را حرام می دانند . وکسانی که بدون حکم شرعی ، تقلید غیرشخصی را حرام می گویند آنها نیز گنهگارند که دستور خدا را حرام اعلام می نمایند. زیرا هردوتا(تقلیدشخصی وغیر شخصی) دراصل دریک درجه ورتبه قراردارند.وخود سائل اعتراف می نمایدکه مقید ساختن حکم مطلق شرعی ، بنابر رأی خود،بدعت است.سخن ایشان بسیارمتین وبجا است .لیکن اگر آنرا ازروی حکم شریعت ،اشارتاً یا صراحتا مقید نمایند اشکالی ندارد.
خواننده گرامی !مصلحت بودن تقلید شخصی ، نظم عوام وتوده ی مردم بخاطرآن ،رفع فتنه وفساد (رفع هرج ومرج ) درآن ظاهراست. وخود سائل نیز به مصلحت اقرارمی نمایند.لهذا این استحسان وعدم وجوب تقلید شخصی تا زمانی است که هیچ گونه فساد وهرج ومرج وآشفتگی نباشد .چنانکه ازمشاهده وتجربه ثابت شده است ازروزی که عده ای شعارتقلیدغیرشخصی را سرداده اند. آنارشی دینی و دامنه فتنه وفساد بیش ازپیش گسترش یافته است .تقلید شخصی یکی ازایمه بزرگوار ناجایز وچه بسا شرک ، قلمداد شده است. نسبت به ساحت
  مقدس ایمه کرام وعلمای بزرگوار اسائه ی ادب واهانت وفحش وناسزا گویی روا داشته شده است.بنابر رأی فاسد ،نصوص شرعی رد شده اند.وهر فرد ناباب وهیچمدانی خویش را مجتهد وکارشناس دین معرفی نموده است.ازاین رو دراین برهه اززمان تقلید غیرشخصی برچنین افرادحرام ،وتقلید شخصی واجب ولازم است. واین را دراصطلاح "حرام لغیره "  و  "واجب لغیره "می گویند .که دراصل جایزومباح بودند لیکن بخاطر یک عارض ومشکل وسدّ باب تفرق وآشفتگی ووو... تقلید غیرشخصی حرام وتقلید شخصی واجب گردید .
چون بخاطر فساد عوام که هرکسی ازآنها خویش رامجتهد وکارشناس دین پنداشته ،تیشه به ریشه اسلام خواهد زد. چنانکه خود محمدحسین ب
ٹالوی «غیرمقلد‌».اینگونه افراد را مجتهدین جهلآء وکارشناسان هیچمدان را ،فاسق قلمداد نموده است.
پس نتیجه می گیریم بخاطر رفع این فساد،لازم بودن تقلید شخصی ،وحرمت تقلید غیر شخصی برای این چنین کارشناسان هیچمدان ونیمچه ملا ،
وجلوگیری عوام وتوده ی مردم ازآن (تقلید غیرشخصی)واجب است.
ونظیرآن درشریعت موجود است لهذا تقیید این مطلق، ازنص مأخوذ شده است نه بنابر رأی .ملاحظه نمایید !
جناب فخرعالم حضرت ختمی مرتبت علیه السلام ،مجوز خواندن کلام الله مجید را ازخداوند، به هفت زبان ولهجه ی عرب گرفتند که علی سبیل البدل خواندن هرکدام یک ازآن لغات جایزاست. وآنحضرت صلی علیه وسلم این توسع را بامشقت وتلاش فراوان حلال نموده واجازه ی آنرا را ازخدای مهربان دریافت نمودند.ولی هنگامی که اختلاف لغات قرانی سبب بروز اختلاف و دو
  دستگی شدند وخوف افزایش اختلاف در میان مسلمانها درآینده بود ،ازاین بابت صحابه بزرگوار بریک لهجه ولغت قریش اتفاق واجماع نمودند وبقیه لغات را جبرامتوقف نموده پس ازشستن ،آن مصاحف دیگررا سوختند .توجه فرمایید! دراینجا حکم مطلق ،مقید گردید بخاطر سدّ باب فساد  و خوف بروز اختلاف درمیان ملت اسلام. لهذا تقلید شخصی را واجب لغیره گفتن ، و تقلید غیرشخصی را منع نمودن ، مقید بالرأی وخودسرانه نیست ;بلکه بنابرحکم نص شارع علیه السلام است  که رفع فساد برهرخاص وعام واجب است.
فتاوی رشیدیه وتالیفات رشیدیه ص 204 .
علامه نووی شافعی رح ،تقلید ازیک مذهب معین را ضروری دانسته وبا الفاظ ذیل بدان تاکید نموده است.
ووجهه أنّه لوجازَ ٳلاتّباعُ ٳلی مذهب مَنْ شآء لاَفضی ٳلی أنْ یلتقط رُخص المذاهبِ متبعاً هواه ویتخیّربین التحلیلِ والتحریمِ والوجوبِ والجوازِ وذالک یُؤدی ٳلی ٳضْلالِ رِبْقَةِ التکلیفِ بخلافِ العصرِ الاوّلِ فاِنّه لم تَکنِ المذاهِبُ الوافیةُ  باحکامٍ مُهذّبَةٍ فعَلی هذایَلزَمُه أنْ یجتهدَ فی ٳختیارِمذهبٍ یُقلّدُه عَلی التعیینِ .
شرح المهذّب 55/1 به حوالهمقدمه اعلاء السنن 223/2.
ترجمه:
  وعلت (پایبندی به یک مذهب) این است اگراجازه داده شود هرکسی  درانتخاب واتباع هرمذهب آزاد باشد .آنگاه مردم به دنبال رخصت های مذاهب می روند، درنهایت این آزادی منجربه پیروی از خواهشات نفسانی می گردد .ودرعمل نمودن بین حلال وحرام ،وجوب وجواز اختیارداده شوند آنگاه حلقه ورسن تکلیف شرعی را ازگلو درآورده می اندازند(که باعث انحراف وگمراهی آنها می شود)
برخلاف عصرنخست (خیرالقرون)که درآن زمان مسائل واحکام مذاهب مهذب ومرتب نبودند (بخاطرقرب عهد پیامبرصلی علیه وسلم نیازی به تقلیدشخصی نبود)
ازاین رو امروزه برشخص مقلد لازم است که یک مذهب معین رابرگزیده ودرپیروی ازآن بکوشد.درعصرکنونی تجربه نشان داده است ،افرادی که ازتقلید وپیروی یک امام معین دست کشیده وافسارگسیختگی را شیوه ی خویش قرارداده اند ،این آزادی موجب انحراف وسرگشتگی آنها شده است که فرقه های منکرین حدیث وقادیانیت وغیره زاییده ی همین اندیشه ی کژمی باشند.برخی ازعلمای مشهور غیرمقلدین خودشان به این حقیقت پی برده
  هشدار داده اند: معمولا همین افراد آزاد خیال وتجدد گرا که به آراء ونظرات فقهی یک امام، پایبند نیستند ونادانسته به اندیشه های کج خویش خوش بین اند، به دام تزویر فرقه های باطل گرفتارشده فریب می خورند.
خداوند متعال این امت را ازپراکندگی وآوارگی ذهنی مصون ومحفوظ دارد .آمین !
ادامه دارد.


برچسب ها : برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت چهارم. , لامذهبیت , لامذهب کیست , لامذهب چیست , تعریف لامذهب , غیرمقلدین , پاسخ کوبنده , راه حقیقت , راه حق , حقیقت ,

نظرات کاربران


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی

  • پیشنهادی

  • پربازدید

  • جدید

  • نظرات
  • اثبات ترک رفع یدین (بلند نکردن دست ها در نماز)

  • عقیده اهل سنت و جماعت در جواب کسی که می گوید الله کجاست؟

  • توهین امام غیرمقلدین «البانی» به امام اعظم

  • نقد کتاب : صفة صلاة النبی ناصرالدین آلبانی رح در ترازوی عدل وانصاف(1)

  • پنج سوال دندانشکن قایلین'ترک رفع یدین(احناف ومالکیه)؛ از کسانیکه قایل به رفع یدین هستند(غیرمقلدین

  • پنجاه سوال کمرشکن از غیرمقلدین

  • ثبوت صلاةالتسبیح برردجواب غیرمقلدین که صلاةالتسبیح رابدعت می دانند

  • ثبوت توسل شرعی از دیدگاه اهل سنت و الجماعة

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • تاریخچه پیدایش طیف غیر مقلدین(متسلفین)

  • پاسخ به ده اعتراض بر جماعت تبلیغ

  • متسلفین می گویند:تصوف بدعت است

  • دفاع شيخ الاسلام ابن تيميه رح از امام اعظم رح نسبت به اعتراضات متسلفين

  • افشای دروغ های متسلفین در مورد تصوف

  • پاسخ اعتراضات و شبهات نسبت به کتاب فضایل اعمال

  • سوء استفاده غیرمقلدین ازاحساسات دینی مردم؛درمورد جماعت تبلیغ وکتاب فضایل اعمال

  • آیا احناف در عقیده مخالف امام ابوحنیفه هستند و عقیده امام ابومنصور ماتریدی عقیده معتزلی هست؟؟

  • فرق اهل سنت با اهل حدیث

  • ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب مقلد مذهب حنابله!!!!

  • می گویند:در کجای قرآن آمده است که تقلید از امام اعظم ﴿رح﴾ واجب است؟

  • قیچی کردن غیرمقلدین قول امام العصر انور شاه كشميري را درخصوص تراويح

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • جایگاه امام اعظم (رح)درعلم حدیث بخش اول

  • تعریف کامل اهل سنت

  • شبهه نوزدهم : اتباع یعنی پیروی از قران و سنت به فهم سلف صالح امت نه تقلید کورکورانه و‌جاهل

  • شكستن حلقه هاى ضعيف غيرمقلدين :-بخش نهم محل بستن دستها در نماز

  • بعضی از عقاید و انحرافات فکری غیر مقلدین

  • ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ و وسلفی ها ﺑﺎ ﺻﺤﯿﺢ ﺍﻟﺒﺨﺎﺭﯼ ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ ﻛﻒ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﺑﺮ ﺑﻨﺪ ﺩ

  • تجسیم (ﻗﺎﺋﻠﯿﻦ ﺑﻪ ﺟﺴﻢ ﺑﻮدن ﺧﺪا)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • چندسؤال کمر شکن از برادران غیر مقلد؛اهل حدیث ویا به اصطلاح سلفی

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • فاش کردن آخرین مکر وحیله غیرمقلدین(متسلفین) ؛ بهترین قول ازمذاهب اربعه را انتخاب میکنیم

  • کرامات اولیاء (صحابه وتابعین وصالحین)ازدیدگاه علامه ابن تیمیه رح

  • جــــواب شـــبــــهـه نعم البدعه هذه در مورد قول عمر رض درمورد تراویح

  • دلایلِ فرق در میان نماز مرد و زن؛ قسمت اول

  • سلسله جواب شبهات متسلفین...(بخش اول)

  • افشای پشت پرده سلفیت(بخش اول)

  • غیرمقلدین و هشت رکعتی ها جواب علمی و تحقیقی دهید

  • سلفیت وپیدایش آن:دکتر «محمد سعید رمضان البوطی»

  • امام احمد بن حنبل (ره) منکران تقلید را فاسق و انکار کننده های علم و سنت پیامبر (ص) میداند

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • اثبات توسل بالذات قسمت اول

  • تعداد رکعات تراویح(قسمت اول)

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • دانلود کتاب : بازگشت وتوبه یک غرمقلد به سواد اعظم

  • تقلید درپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف : قسمت اول

  • تراویح و سلفی ها؛ ده چلینج برای اثبات عمل آنها :قسمت اول

  • فتنه ی لامذهبیت و انکار فقه اسلامی

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • آدرس جدید راه حقیقیت

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • پاسخ به رئيسي مجسم و مشبِّه كه قائل به مكان براي الله سبحانه و تعالي است. (قسمت اول)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • گفتمان دلچسب وجالب مولانا محمد امین صفدر اوکاروی رح

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت سوم

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت دوم

  • اثبات توسل و تبرک از آثارپیامبر ازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دوازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبر ازدایره قرآن، سنت وسلف صالح امت.بخش یازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت بخش نهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت قسمت هشتم

  • مــــــــــوضوع:اشاره انگشت در نمازبخش سوم

  • آلبانی درآیینه ی اختلاف

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت :قسمت ششم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام :قسمت: ششم

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت .قسمت هفتم

  • رفع یدین در نماز منسوخ است.

  • اضطراب وضعف روایات رفع یدین

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده .بخش سی وپنجم

  • مـــــوضوع : حرکت دادن انگشت سبابه در نمازقسمت دوم

  • پاسخی به شعربی وزن وقافیه مصعب لامذهب سیلی خور

  • یک پرسش دوگزینه ای ازغیرمقلدین نوپا

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت پنجم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وششم .

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وهفتم .

  • جوابیه دروغ های متسلفین نسبت به فقه احناف...

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده:بخش سی وچهارم.

  • نقد مقاله ی جاهلانه متسلف درموردترک تقلید

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • پیشگفتار: بحث قرائت خلف الامام قسمت دوم:

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وپنجم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت:‌ چهارم

  • سطحيت نه سلفيت

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وچهارم.

  • رونمایی از پلتیک وحقه بازی متسلفین که می خواهندازطریق واژه "سلفی" مردم خام را تحت تأثیرقراردهند.

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت پنجم .

  • تحقیقی درمورد غیر مقلدین

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • مسائل نمازدرپرتو قرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وسوم

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت چهارم.

  • حقانیت نهضت دعوت وتبلیغ

  • تحقيقی مختصردرمورد سلام با يک دست

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه :قسمت بیست ودوم

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده بخش سی ودوم

  • برآیندتحریک لامذهبیت.قسمت دوم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست ویکم .

  • کد های اختصاصی