close
تبلیغات در اینترنت
مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه :قسمت بیست ودوم

پروفایل مدیریت


سلام علیکم. این سایت در آغاز گروهی در واتساب بود که در جهت رفع شبهات غیرمقلدین فعالیت می کرد. هم اکنون با مشورت مدیران ، وبلاگی برای ، حفظ ونشر مطالب گروه و استفاده عموم ساخته شد. این سایت صرفا برای پاسخ شبهات واهی متسلفین تکفیری ، تک رووخودبرتربین که روزانه مذاهب اسلامی را آماج حملات خویش قرار داده اندساخته شده است و وابسته به هیچ گروه واحزاب سیاسی ومذهبی دیگری نیست وهیچ عنادی با دیگر مذاهب اسلامی ندارد. ان شاالله که مورد پذیرش درگاه الهی واقع گردد.

آمار سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 339
کل نظرات : 37
آمار کاربران
کل کاربران : 54
افراد آنلاين : 1
کاربران آنلاين : 0
آمار بازديد
بازديد امروز : 52,057
اطلاعات
امروز : دوشنبه 25 تیر 1397
آي پي شما : 54.81.244.248
مرورگر شما :

  • عضویت سریع

  • لوگین
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
نام کاربری :
رمز عبور :

مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه :قسمت بیست ودوم

نمایش ادامه مطلب
مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه :قسمت بیست ودوم:
 
۞مسئله چهل وپنجم۞
درتشهدفقط بایک انگشت اشاره نماید.
1
- عَنْ سَعْدٍ قَالَ مَرَّ عَلَيَّ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَأَنَا أَدْعُو بِأَصَابِعِي فَقَالَ: (أَحِّدْ أَحِّدْ). وَأَشَارَ بِالسَّبَّابَةِ. سنن نسائی 1281وابن ابی شیبه  .
ترجمه:حضرت سعدرضی الله عنه می گوید: رسول گرامی صلی الله ازکنارمن رد شد ،متوجه شدکه من با دو انگشت اشاره می کنم ،فرمود:« أحّد أحّد» بایکی ، بایکی اشاره کن .وبه انگشت شهادت خویش اشاره نمود.
مسئله چهل وششم
‌‌"
التحیات" را نیزمانند ثناء ،اعوذبالله وبسم الله آهسته خواند.
1
- ِ عَنْ عَبْدِ الله بن مسعودٍ قَالَ مِنَ السُّنَّةِ أَنْ يُخْفَى التَّشَهُّدُ. سنن أبی داؤد رقم988
  
سنن ترمذی ۶۵/1وحسنه.مستدرک حاکم 267/1وصححه.
ترجمه :حضرت عبدالله بن مسعود رضی الله عنه می گوید:
سنت است که(درنماز) تشهد آهسته خوانده شود.
مسئله چهل وهفتم
درنمازهای فرض ،واجب وسنت
مؤکده، درقعده ی اول فقط "التحیات "را بخواندو چیزی برآن نیفزاید و برای رکعت سوم برخیزد.


 
۞مسئله چهل وپنجم۞
درتشهدفقط بایک انگشت اشاره نماید.
1
- عَنْ سَعْدٍ قَالَ مَرَّ عَلَيَّ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَأَنَا أَدْعُو بِأَصَابِعِي فَقَالَ: (أَحِّدْ أَحِّدْ). وَأَشَارَ بِالسَّبَّابَةِ. سنن نسائی 1281وابن ابی شیبه  .
ترجمه:حضرت سعدرضی الله عنه می گوید: رسول گرامی صلی الله ازکنارمن رد شد ،متوجه شدکه من با دو انگشت اشاره می کنم ،فرمود:« أحّد أحّد» بایکی ، بایکی اشاره کن .وبه انگشت شهادت خویش اشاره نمود.
مسئله چهل وششم
‌‌"
التحیات" را نیزمانند ثناء ،اعوذبالله وبسم الله آهسته خواند.
1
- ِ عَنْ عَبْدِ الله بن مسعودٍ قَالَ مِنَ السُّنَّةِ أَنْ يُخْفَى التَّشَهُّدُ. سنن أبی داؤد رقم988
  
سنن ترمذی ۶۵/1وحسنه.مستدرک حاکم 267/1وصححه.
ترجمه :حضرت عبدالله بن مسعود رضی الله عنه می گوید:
سنت است که(درنماز) تشهد آهسته خوانده شود.
مسئله چهل وهفتم
درنمازهای فرض ،واجب وسنت
مؤکده، درقعده ی اول فقط "التحیات "را بخواندو چیزی برآن نیفزاید و برای رکعت سوم برخیزد.
۱-عن عبدالله بن مسعودٍ رضی الله عنه قال :علّمنی رسول الله صلی الله علیه وسلم التّشهُدَ
فی وسط الصلوة وفی آخرِها ،قال :فکانَ یقولُ :ٳذا جلسَ فی وسطِ الصلوةِ وفی آخرهاعلی وَرکه الیُسری «ألتحیّاتُ لِلّه و الصلواتُ والطیّباتُ السَّلامُ علیکَ أیها النبیُ ورَحمةُ اللهِ وبرکاتُه السَّلامُ علینا وعَلی عِبادِاللهِ الصّالحین أشهَدُ أنْ لاٳلهَ ٳلااللهُ وأشهدُ أنَّ محمداً عبدُه ورسولُه‌‌‌».قال:ثم ٳن کانَ فی وسط الصلاةِنَهضَ حینَ فرغَ منْ تشهده وٳنْ کانَ فی آخرها دَعا بعدَ تشهدهِ بماشاء اللهُ أنْ یدعوَ ثمَّ یسلّمُ ِمسند احمد459/1-صحیح بن خزیمه 350/1ترجمه:حضرت عبدالله بن مسعودرضی الله عنه روایت می کندکه :رسول الله صلی علیه وسلم، خواندن تشهدرا در وسط وپایان نماز،به من تعلیم داد.
ابن مسعود می گوید: هنگامی که آنحضرت صلی الله وسلم دروسط وآخرنمازبرسرین ونشیمنگاه چپ خود می نشست ،"  التحیّاتُ للّه والصَلواتُ والطیّبات ُ" را می خواند.
حضرت عبدالله بن مسعود افزودند: بازاگرآنحضرت صلی الله علیه وسلم دروسط نمازبودند پس ازاتمام تشهد برمی خاستند ،واگردر پایان نماز می بودند بعد ازخواندن " التحیّات " آن اندازه که خواست خداوند بود دعا می کرد ،
سرانجام سلام می داد.
2
-عَنْ عائشَةَ رَضِیَ الله عَنهاأنَّ رسولَ اللهِ صلی اللهُ عَلیه وسَلم کانَ لایَزیدُ فی الرّکَعَتَینِ علی التَّشهُدِ .مسند ابویعلی 337/7.
ترجمه:حضرت بانو عایشه رضی الله عنها می گوید: پیامبرگرامی صلی الله علیه وسلم دردو رکعت نخست، برتشهد، چیزی نمی افزودند.
3
-عَنْ أَبِي عُبَيْدَةَ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مَسْعُودٍ عَنْ أَبِيهِ قَالَ: كَانَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِي الرَّكْعَتَيْنِ كَأَنَّهُ عَلَى الرَّضْفِ. قُلْتُ حَتَّى يَقُومَ قَالَ ذَلِكَ يُرِيدُ. سنن نسائی رقم1184.
[
سنن ترمذی رقم 367-* قَالَ أَبُو عِيسَى: هَذَا حَدِيثٌ حَسَنٌ إِلاَّ أَنَّ أَبَا عُبَيْدَةَ لَمْ يَسْمَعْ مِنْ أَبِيهِ. وَالْعَمَلُ عَلَى هَذَا عِنْدَ أَهْلِ الْعِلْمِ يَخْتَارُونَ أَنْ لاَ يُطِيلَ الرَّجُلُ الْقُعُودَ فِي الرَّكْعَتَيْنِ الأُولَيَيْنِ وَلاَ يَزِيدَ عَلَى التَّشَهُّدِ شَيْئًا. وَقَالُوا إِنْ زَادَ عَلَى التَّشَهُّدِ فَعَلَيْهِ سَجْدَتَا السَّهْوِ. هَكَذَا رُوِيَ عَنِ الشَّعْبِيِّ وَغَيْرِهِ¤
ترجمه: ابوعبیده ازپدرش عبدالله بن مسعود نقل می کند هنگامی که،رسول اکرم صلی الله علیه وسلم دردو رکعت اول می نشستند(درقعده اولی) برای برخاستن رکعت سوم چنان عجله می کردند گویی برسنگهای گرم وداغ نشسته اند.امام ترمذی می افزاید:
این حدیث رتبه ی حسن را دارد.البته( مرسل است چون که) ابوعبیده ازپدرش سماع نداشته است (لیکن  مؤید بالعمل است)بسیاری ازاهل علم برهمین عمل می نمایند ونظرشان براین است که نبایدنمازگزارقعده ی دو رکعت اول را طولانی کندوازخواندن التحیات چیزی اضافه کند.وافزدوده اند:اگردرقعده ی نخست  علاوه برتشهد چیزی اضافه نمود براو سجده ی سهو لازم است.دیدگاه امام شعبی ودیگران نیزهمین است.
4
-عَنْ تمیمِ بن ِسَلَمةَ قَال:کانَ أبوْبکرٍ ٳذا جَلَسَ فی الرَکَعَتینِ کَأنَّ عَلی الرضَفِ حَتی یقومَ.مصنف ٳبن أبی شیبه 329/1
ترجمه:تمیم بن سلمه می گوید: زمانی که سیدنا ابوبکر صدیق رضی الله عنه دردو رکعت اول به قعده می نشستند چنان عجله می کردندگویا برسنگهای داغ نشسته اندتا اینکه برای رکعت سوم برمی خاستند.
مسئله چهل وهشتم
دررکعت سوم وچهارم فقط سوره فاتحه را بخواند، احکام ودلایل  قرائت ،دراین دو رکعت درمسایل قرائت بیان گردید به آنجا رجوع شود.
ادامه دارد.


برچسب ها : مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه :قسمت بیست ودوم , نماز , احکام نماز , روش نماز , احادیث نماز , نماز فوتی , امتحیاتخواندن ,

نظرات کاربران


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

  • پیشنهادی

  • پربازدید

  • جدید

  • نظرات
  • اثبات ترک رفع یدین (بلند نکردن دست ها در نماز)

  • عقیده اهل سنت و جماعت در جواب کسی که می گوید الله کجاست؟

  • توهین امام غیرمقلدین «البانی» به امام اعظم

  • نقد کتاب : صفة صلاة النبی ناصرالدین آلبانی رح در ترازوی عدل وانصاف(1)

  • پنج سوال دندانشکن قایلین'ترک رفع یدین(احناف ومالکیه)؛ از کسانیکه قایل به رفع یدین هستند(غیرمقلدین

  • پنجاه سوال کمرشکن از غیرمقلدین

  • ثبوت صلاةالتسبیح برردجواب غیرمقلدین که صلاةالتسبیح رابدعت می دانند

  • ثبوت توسل شرعی از دیدگاه اهل سنت و الجماعة

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • پاسخ به ده اعتراض بر جماعت تبلیغ

  • تاریخچه پیدایش طیف غیر مقلدین(متسلفین)

  • متسلفین می گویند:تصوف بدعت است

  • دفاع شيخ الاسلام ابن تيميه رح از امام اعظم رح نسبت به اعتراضات متسلفين

  • افشای دروغ های متسلفین در مورد تصوف

  • سوء استفاده غیرمقلدین ازاحساسات دینی مردم؛درمورد جماعت تبلیغ وکتاب فضایل اعمال

  • آیا احناف در عقیده مخالف امام ابوحنیفه هستند و عقیده امام ابومنصور ماتریدی عقیده معتزلی هست؟؟

  • پاسخ اعتراضات و شبهات نسبت به کتاب فضایل اعمال

  • فرق اهل سنت با اهل حدیث

  • ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب مقلد مذهب حنابله!!!!

  • می گویند:در کجای قرآن آمده است که تقلید از امام اعظم ﴿رح﴾ واجب است؟

  • قیچی کردن غیرمقلدین قول امام العصر انور شاه كشميري را درخصوص تراويح

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • جایگاه امام اعظم (رح)درعلم حدیث بخش اول

  • تعریف کامل اهل سنت

  • شبهه نوزدهم : اتباع یعنی پیروی از قران و سنت به فهم سلف صالح امت نه تقلید کورکورانه و‌جاهل

  • شكستن حلقه هاى ضعيف غيرمقلدين :-بخش نهم محل بستن دستها در نماز

  • بعضی از عقاید و انحرافات فکری غیر مقلدین

  • تجسیم (ﻗﺎﺋﻠﯿﻦ ﺑﻪ ﺟﺴﻢ ﺑﻮدن ﺧﺪا)

  • ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ و وسلفی ها ﺑﺎ ﺻﺤﯿﺢ ﺍﻟﺒﺨﺎﺭﯼ ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ ﻛﻒ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﺑﺮ ﺑﻨﺪ ﺩ

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • چندسؤال کمر شکن از برادران غیر مقلد؛اهل حدیث ویا به اصطلاح سلفی

  • فاش کردن آخرین مکر وحیله غیرمقلدین(متسلفین) ؛ بهترین قول ازمذاهب اربعه را انتخاب میکنیم

  • کرامات اولیاء (صحابه وتابعین وصالحین)ازدیدگاه علامه ابن تیمیه رح

  • دلایلِ فرق در میان نماز مرد و زن؛ قسمت اول

  • جــــواب شـــبــــهـه نعم البدعه هذه در مورد قول عمر رض درمورد تراویح

  • افشای پشت پرده سلفیت(بخش اول)

  • غیرمقلدین و هشت رکعتی ها جواب علمی و تحقیقی دهید

  • سلسله جواب شبهات متسلفین...(بخش اول)

  • سلفیت وپیدایش آن:دکتر «محمد سعید رمضان البوطی»

  • امام احمد بن حنبل (ره) منکران تقلید را فاسق و انکار کننده های علم و سنت پیامبر (ص) میداند

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • اثبات توسل بالذات قسمت اول

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • تعداد رکعات تراویح(قسمت اول)

  • دانلود کتاب : بازگشت وتوبه یک غرمقلد به سواد اعظم

  • تقلید درپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف : قسمت اول

  • تراویح و سلفی ها؛ ده چلینج برای اثبات عمل آنها :قسمت اول

  • فتنه ی لامذهبیت و انکار فقه اسلامی

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • آدرس جدید راه حقیقیت

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • پاسخ به رئيسي مجسم و مشبِّه كه قائل به مكان براي الله سبحانه و تعالي است. (قسمت اول)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • گفتمان دلچسب وجالب مولانا محمد امین صفدر اوکاروی رح

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت سوم

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت دوم

  • اثبات توسل و تبرک از آثارپیامبر ازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دوازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبر ازدایره قرآن، سنت وسلف صالح امت.بخش یازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت بخش نهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت قسمت هشتم

  • مــــــــــوضوع:اشاره انگشت در نمازبخش سوم

  • آلبانی درآیینه ی اختلاف

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت :قسمت ششم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام :قسمت: ششم

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت .قسمت هفتم

  • رفع یدین در نماز منسوخ است.

  • اضطراب وضعف روایات رفع یدین

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده .بخش سی وپنجم

  • مـــــوضوع : حرکت دادن انگشت سبابه در نمازقسمت دوم

  • پاسخی به شعربی وزن وقافیه مصعب لامذهب سیلی خور

  • یک پرسش دوگزینه ای ازغیرمقلدین نوپا

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت پنجم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وششم .

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وهفتم .

  • جوابیه دروغ های متسلفین نسبت به فقه احناف...

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده:بخش سی وچهارم.

  • نقد مقاله ی جاهلانه متسلف درموردترک تقلید

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • پیشگفتار: بحث قرائت خلف الامام قسمت دوم:

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وپنجم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت:‌ چهارم

  • سطحيت نه سلفيت

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وچهارم.

  • رونمایی از پلتیک وحقه بازی متسلفین که می خواهندازطریق واژه "سلفی" مردم خام را تحت تأثیرقراردهند.

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت پنجم .

  • تحقیقی درمورد غیر مقلدین

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • مسائل نمازدرپرتو قرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وسوم

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت چهارم.

  • حقانیت نهضت دعوت وتبلیغ

  • تحقيقی مختصردرمورد سلام با يک دست

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه :قسمت بیست ودوم

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده بخش سی ودوم

  • برآیندتحریک لامذهبیت.قسمت دوم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست ویکم .

  • کد های اختصاصی