close
تبلیغات در اینترنت
پاسخ کوبنده برهرزه گوینده بخش سی ودوم

پروفایل مدیریت


سلام علیکم. این سایت در آغاز گروهی در واتساب بود که در جهت رفع شبهات غیرمقلدین فعالیت می کرد. هم اکنون با مشورت مدیران ، وبلاگی برای ، حفظ ونشر مطالب گروه و استفاده عموم ساخته شد. این سایت صرفا برای پاسخ شبهات واهی متسلفین تکفیری ، تک رووخودبرتربین که روزانه مذاهب اسلامی را آماج حملات خویش قرار داده اندساخته شده است و وابسته به هیچ گروه واحزاب سیاسی ومذهبی دیگری نیست وهیچ عنادی با دیگر مذاهب اسلامی ندارد. ان شاالله که مورد پذیرش درگاه الهی واقع گردد.

آمار سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 339
کل نظرات : 37
آمار کاربران
کل کاربران : 54
افراد آنلاين : 1
کاربران آنلاين : 0
آمار بازديد
بازديد امروز : 52,285
اطلاعات
امروز : چهارشنبه 24 مرداد 1397
آي پي شما : 54.225.55.174
مرورگر شما :

  • عضویت سریع

  • لوگین
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
نام کاربری :
رمز عبور :

پاسخ کوبنده برهرزه گوینده بخش سی ودوم

نمایش ادامه مطلب
پاسخ کوبنده برهرزه گوینده بخش سی ودوم :
حافظ ذهبی در" میزان "پس از نقل قول ابن عدی ، قول خطیب را ذکرمی نماید.
وقال الخطیب:وحدث عن عمروبن ذر و مالک بن مغول وابن ابی ذئب وطائفة وعنه سهل بن عثمان العسکری وعبدالمؤمن بن علی الرازی وجماعة ولی قضاء الرصافة وهو من کبارالفقهاء قال محمدبن عبدالله الانصاری ما وَلیَ من لدن عمرٳلی الیوم أعلم من ٳسمعیل بن حماد، قیل ولا الحسن البصری ؟قال :ولاالحسن البصری.میزان ج۱ص 150.
ترجمه:اسماعیل، فن حدیث را درمحضرعمرو بن ذر،مالک بن مغول ،ابن أبی ذئب وجماعتی ازمحدثین فرا گرفتند .و محدثانی چون سهل بن عثمان عسکری ،عبدالمؤمن رازی وغیره، علم حدیث را نزدایشان حاصل نمودند.قاضی شهررصافه وازکبارفقهاء بشمارمی رفت .محمدبن عبدالله انصاری می گوید:اززمان عمربن عبدالعزیز تا امروز هیچ کسی عالم ترازاسماعیل بن حماد دراین شهربعنوان قاضی ،مقررنشده است.


حافظ ذهبی در" میزان "پس از نقل قول ابن عدی ، قول خطیب را ذکرمی نماید.
وقال الخطیب:وحدث عن عمروبن ذر و مالک بن مغول وابن ابی ذئب وطائفة وعنه سهل بن عثمان العسکری وعبدالمؤمن بن علی الرازی وجماعة ولی قضاء الرصافة وهو من کبارالفقهاء قال محمدبن عبدالله الانصاری ما وَلیَ من لدن عمرٳلی الیوم أعلم من ٳسمعیل بن حماد، قیل ولا الحسن البصری ؟قال :ولاالحسن البصری.میزان ج۱ص 150.
ترجمه:اسماعیل، فن حدیث را درمحضرعمرو بن ذر،مالک بن مغول ،ابن أبی ذئب وجماعتی ازمحدثین فرا گرفتند .و محدثانی چون سهل بن عثمان عسکری ،عبدالمؤمن رازی وغیره، علم حدیث را نزدایشان حاصل نمودند.قاضی شهررصافه وازکبارفقهاء بشمارمی رفت .محمدبن عبدالله انصاری می گوید:اززمان عمربن عبدالعزیز تا امروز هیچ کسی عالم ترازاسماعیل بن حماد دراین شهربعنوان قاضی ،مقررنشده است.
کسی پرسید آیاازحسن بصری هم عالم تربود؟پاسخ داد آری!ازایشان نیزعالم تربود.
ازعبارت بالا روشن گردید که اسماعیل دارای صفاتی برجسته مانند:محدث ،فقیه واعلم می باشند ،معلوم نیست چرابه ایشان ضعیف گفته شده است ؟
علاوه براین ،ازقول ابن عدی لازم نمی آیدکه اسماعیل بن حماد نزدحافظ ذهبی نیز ضعیف باشند.چون حافظ ذهبی در"میزان" کسانی را ذکرنموده اند که درواقع ثقه وجلیل القدرهستند ،لیکن بخاطر" اقل لین واقل تجریح "(ضعف اندک) که قابل اعتبار نیست ،آنها را ذکرنموده است.وخودش اظهارمی دارد اگرابن عدی وغیره این بزرگواران را درتصانیف خویش ذکرنمی کردند.ولی من نام این حضرات، را بخاطر ثقاهت شان درکتابم درج می نمودم."فیه من تکلم فیه مع ثقته وجلالته باَدنی لینٍ وباقل تجریحٍ فلولا ٳبن عدی أو غیره من مؤلفیکتب الجرح ذکروا ذالک الشخص لما ذکرته لثقته.مقدمه میزان ج ۱ص۳.همین طور امام ذهبی درپایان کتابش جهت یادآوری این مطلب رامجددا متذکرشده اند .چنانکه درپایان جلدسوم ،می نگارد:  «وفیه خلق کما قدمنا فی الخطبة من الثقات، ذکرتهم للذب عنهم أو لأن الکلام فیهم غیرمؤثر
ضعفآء »میزان ج ثالث صفحه 400.ترجمه:  نام بسیاری ازافراد ثقه دراین کتابم مذکور است.چنانکه در مقدمه کتاب تصریح نمودم. ولی من اسم آنها را به دو علت درج کردم
ا)-بخاطراینکه ازآنها دفاع نموده وضعف بی مورد را ازآنها بزدایم .
۲)- خاطرنشان سازم کلامی که دررابطه با آنها شده است تاثیر گذارنیست.
بادرنظرگرفتن تمام این امور هر شخصی که ازادنای عقل سلیم و شعوربرخورداراست. درمی یابد که جرح مذکور ابن عدی، درچنین حالت مقبول نیست.ولی القضاء بالجانب الشرقی ببغدادوقضاء البصرة والرقة وکان بصیرا بالقضاء عارفا بالاحکام والوقائع والنوازلِ صالحاً دیناً عابداً زاهداً صنف الجامع فی الفقهِ والرّد علی القدریه وکتاب الارجاء وعن الحلوانی ٳسمعیل نافلة أبی حنیفة کان یختلف ٳلی أبی یوسف یتفقه علیه ثمّ صاربحالً یعرض علیه  وماتَ شاباً .الفوائدالبهیه ص۴۶.
ترجمه: امام اسماعیل نوه امـــــام ابوحنیفه ، رشته علم فقه رانزد امام ابویوسف فراگرفتند .وی در قسمت شرقی بغداد ،بصره و رقه مسئولیت قضاء را داشتند.
درفن قضاوت متخصص ،ودارای بینش زیادی بود ،ونسبت به شناخت احکام و رویدادها و حل مسائل روز ،بسیارعالم وآگاه بود.فردی نیکو، دیندار، عابد و

 پر هیزگاربود. وی کتابهای "الارجاء" ،"الجامع فی الفقه" و"الرد علی القدریه" وچند کتاب دیگررابرشته تحریردرآوردند. سرانجام درسن جوانی به رحمت حق پیوستند.
اوصافی که درشان یک عالم وامام باشنددراین عبارت وجود دارند .ازتعصب این آقایان درحیرتم وقتی که چنین ایمه ضعیف باشندپس چه کسانی ثقه هستند؟
جای بسی تاسف است!ناظرین محترم :اکنون شرح حال حماد را ببیند.وبعض المتعصبین ضعفوا حمادا من قبل حفظه کما ضعفوا أباه الامام لکن الصواب هو التوثیق لایعرف له وجه فی قلة الضبط والحفظ وطعن المتعصب غیر مقبول .تنسیق النظام.
ترجمه:عده ای ازمتعصبین ،حماد را ازناحیه حفظ ضعیف قرار داده اند،همانگونه که پدرش امام ابوحنیفه را ضعیف گفته اند .ولی صحیح آن است که ایشان ثقه وقابل اعتمادند ،زیرا برای قلت حفظ وضبط وی هیچ سببی بیان نشده است.لذا جرح وطعن فرد متعصب وافراطی مقبول نیست.عــــــــــلامه علی قاری مکی رحمه الله می فرماید:
هوحمادبن النعمان الامام ابن الامام تفقّه علی اَبیه وأفتی فی زمنه وتفقّه علیه ٳبنه وهوفی طبقة أبی یوسف ومحمد وزفر والحسن بن زیاد وکان الغالب علیه الورع ،قال الفضل بن دکین:تقدمحمادبن النعمان ٳلی شریک بن عبد فی شهادة فقال :شریک والله ٳنکَ لعفیف النظروالفرج خیار المسلم .سندالامام شرح المسند.
ترجمه: حماد،فرزند امام أعـــــظم نعمان بن ثابت هستند .وی علم فقه را نزد پدرش فرا گرفتند ،ودرحیات پدرپزرگوارش فتوی می داد .وفرزندش، اسماعیل  ،علم فقه رانزد وی (حماد) حاصل نمودند.ایشان ازنظرعلمی هم پایه امام ابویوسف ،محمد،زفرو حسن بن زیاد بشمارمی روند.تقوی وپرهیزگاری برایشان غالب بود.فضل بن دکین می گوید: حماد جهت ادای یک شهادتی نزد شریک بن عبدالله حضوربهم رسانید،
شریک گفت:بخدا سوگند! تو عفیف و پاک دامن و ازمسلمانان برگزیده هستی.
لذا جرح بی دلیل متعصبینی امثال ابن عدی وغیره درحق این انسانهای پاک طینت، پذیرفته نخواهد شد.
ادامه دارد.


برچسب ها : پاسخ کوبنده برهرزه گوینده بخش سی ودوم , امام ابوحنیفه , پاسخ دندان شکن , غیرمقلدین , سلپی , سلفی ,

نظرات کاربران


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی

  • پیشنهادی

  • پربازدید

  • جدید

  • نظرات
  • اثبات ترک رفع یدین (بلند نکردن دست ها در نماز)

  • عقیده اهل سنت و جماعت در جواب کسی که می گوید الله کجاست؟

  • توهین امام غیرمقلدین «البانی» به امام اعظم

  • نقد کتاب : صفة صلاة النبی ناصرالدین آلبانی رح در ترازوی عدل وانصاف(1)

  • پنج سوال دندانشکن قایلین'ترک رفع یدین(احناف ومالکیه)؛ از کسانیکه قایل به رفع یدین هستند(غیرمقلدین

  • پنجاه سوال کمرشکن از غیرمقلدین

  • ثبوت صلاةالتسبیح برردجواب غیرمقلدین که صلاةالتسبیح رابدعت می دانند

  • ثبوت توسل شرعی از دیدگاه اهل سنت و الجماعة

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • تاریخچه پیدایش طیف غیر مقلدین(متسلفین)

  • پاسخ به ده اعتراض بر جماعت تبلیغ

  • متسلفین می گویند:تصوف بدعت است

  • دفاع شيخ الاسلام ابن تيميه رح از امام اعظم رح نسبت به اعتراضات متسلفين

  • افشای دروغ های متسلفین در مورد تصوف

  • سوء استفاده غیرمقلدین ازاحساسات دینی مردم؛درمورد جماعت تبلیغ وکتاب فضایل اعمال

  • پاسخ اعتراضات و شبهات نسبت به کتاب فضایل اعمال

  • آیا احناف در عقیده مخالف امام ابوحنیفه هستند و عقیده امام ابومنصور ماتریدی عقیده معتزلی هست؟؟

  • فرق اهل سنت با اهل حدیث

  • ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب مقلد مذهب حنابله!!!!

  • می گویند:در کجای قرآن آمده است که تقلید از امام اعظم ﴿رح﴾ واجب است؟

  • قیچی کردن غیرمقلدین قول امام العصر انور شاه كشميري را درخصوص تراويح

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • جایگاه امام اعظم (رح)درعلم حدیث بخش اول

  • تعریف کامل اهل سنت

  • شبهه نوزدهم : اتباع یعنی پیروی از قران و سنت به فهم سلف صالح امت نه تقلید کورکورانه و‌جاهل

  • شكستن حلقه هاى ضعيف غيرمقلدين :-بخش نهم محل بستن دستها در نماز

  • بعضی از عقاید و انحرافات فکری غیر مقلدین

  • ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ و وسلفی ها ﺑﺎ ﺻﺤﯿﺢ ﺍﻟﺒﺨﺎﺭﯼ ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ ﻛﻒ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﺑﺮ ﺑﻨﺪ ﺩ

  • تجسیم (ﻗﺎﺋﻠﯿﻦ ﺑﻪ ﺟﺴﻢ ﺑﻮدن ﺧﺪا)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • چندسؤال کمر شکن از برادران غیر مقلد؛اهل حدیث ویا به اصطلاح سلفی

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • فاش کردن آخرین مکر وحیله غیرمقلدین(متسلفین) ؛ بهترین قول ازمذاهب اربعه را انتخاب میکنیم

  • کرامات اولیاء (صحابه وتابعین وصالحین)ازدیدگاه علامه ابن تیمیه رح

  • جــــواب شـــبــــهـه نعم البدعه هذه در مورد قول عمر رض درمورد تراویح

  • دلایلِ فرق در میان نماز مرد و زن؛ قسمت اول

  • افشای پشت پرده سلفیت(بخش اول)

  • غیرمقلدین و هشت رکعتی ها جواب علمی و تحقیقی دهید

  • سلسله جواب شبهات متسلفین...(بخش اول)

  • سلفیت وپیدایش آن:دکتر «محمد سعید رمضان البوطی»

  • امام احمد بن حنبل (ره) منکران تقلید را فاسق و انکار کننده های علم و سنت پیامبر (ص) میداند

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • اثبات توسل بالذات قسمت اول

  • تعداد رکعات تراویح(قسمت اول)

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • دانلود کتاب : بازگشت وتوبه یک غرمقلد به سواد اعظم

  • تقلید درپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف : قسمت اول

  • تراویح و سلفی ها؛ ده چلینج برای اثبات عمل آنها :قسمت اول

  • فتنه ی لامذهبیت و انکار فقه اسلامی

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • آدرس جدید راه حقیقیت

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • پاسخ به رئيسي مجسم و مشبِّه كه قائل به مكان براي الله سبحانه و تعالي است. (قسمت اول)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • گفتمان دلچسب وجالب مولانا محمد امین صفدر اوکاروی رح

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت سوم

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت دوم

  • اثبات توسل و تبرک از آثارپیامبر ازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دوازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبر ازدایره قرآن، سنت وسلف صالح امت.بخش یازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت بخش نهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت قسمت هشتم

  • مــــــــــوضوع:اشاره انگشت در نمازبخش سوم

  • آلبانی درآیینه ی اختلاف

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت :قسمت ششم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام :قسمت: ششم

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت .قسمت هفتم

  • رفع یدین در نماز منسوخ است.

  • اضطراب وضعف روایات رفع یدین

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده .بخش سی وپنجم

  • مـــــوضوع : حرکت دادن انگشت سبابه در نمازقسمت دوم

  • پاسخی به شعربی وزن وقافیه مصعب لامذهب سیلی خور

  • یک پرسش دوگزینه ای ازغیرمقلدین نوپا

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت پنجم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وششم .

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وهفتم .

  • جوابیه دروغ های متسلفین نسبت به فقه احناف...

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده:بخش سی وچهارم.

  • نقد مقاله ی جاهلانه متسلف درموردترک تقلید

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • پیشگفتار: بحث قرائت خلف الامام قسمت دوم:

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وپنجم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت:‌ چهارم

  • سطحيت نه سلفيت

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وچهارم.

  • رونمایی از پلتیک وحقه بازی متسلفین که می خواهندازطریق واژه "سلفی" مردم خام را تحت تأثیرقراردهند.

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت پنجم .

  • تحقیقی درمورد غیر مقلدین

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • مسائل نمازدرپرتو قرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وسوم

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت چهارم.

  • حقانیت نهضت دعوت وتبلیغ

  • تحقيقی مختصردرمورد سلام با يک دست

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه :قسمت بیست ودوم

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده بخش سی ودوم

  • برآیندتحریک لامذهبیت.قسمت دوم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست ویکم .

  • کد های اختصاصی