close
تبلیغات در اینترنت
برآیندتحریک لامذهبیت.قسمت دوم

پروفایل مدیریت


سلام علیکم. این سایت در آغاز گروهی در واتساب بود که در جهت رفع شبهات غیرمقلدین فعالیت می کرد. هم اکنون با مشورت مدیران ، وبلاگی برای ، حفظ ونشر مطالب گروه و استفاده عموم ساخته شد. این سایت صرفا برای پاسخ شبهات واهی متسلفین تکفیری ، تک رووخودبرتربین که روزانه مذاهب اسلامی را آماج حملات خویش قرار داده اندساخته شده است و وابسته به هیچ گروه واحزاب سیاسی ومذهبی دیگری نیست وهیچ عنادی با دیگر مذاهب اسلامی ندارد. ان شاالله که مورد پذیرش درگاه الهی واقع گردد.

آمار سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 339
کل نظرات : 37
آمار کاربران
کل کاربران : 54
افراد آنلاين : 1
کاربران آنلاين : 0
آمار بازديد
بازديد امروز : 53,227
اطلاعات
امروز : شنبه 05 اسفند 1396
آي پي شما : 54.90.119.59
مرورگر شما :

  • عضویت سریع

  • لوگین
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
نام کاربری :
رمز عبور :

برآیندتحریک لامذهبیت.قسمت دوم

نمایش ادامه مطلب
برآیندتحریک لامذهبیت.قسمت دوم
عنوان : ترفند مغالطه
طیف غیرمقلدین جهت همنوا ساختن عوام ساده لوح وپخمه ، شیوه ی زیر را آرمان خویش قرارداده اند.
۞نخست یک حدیث را که مطابق میل آنها است بیان می کنند ،سپس قول فقهی  یکی ازایمه اربعه را درمقابل آن قرار داده موازنه می کنند ومی سنجند.سرانجام  ثابت می کنند که العیاذ بالله !قول فقهی فلان امام، برخلاف حدیث است و پیروان فلان مذهب،  درمقابل حدیث پیامبرصلی الله علیه وسلم ،قول امام خویش را ترجیح داده اند.
حال آنکه این طرزتفکرکاملا اشتباه است ،چون پیروان مذاهب چهارگانه درفهم کتاب وسنت به علم وفقاهت ایمه ی خویش اعتماد  می کنند ومسایلی را که ایشان ازنصوص استخراج نموده اند نسبت به برداشتها وآراء فقهی آنان حسن ظن داشته وآنرا بعینه مطابق قرآن وسنت می دانند.
علامه شاطبی درکتاب "الاعتصام" درمورد پیروی ازیک امام تحریرمی فرماید:

عنوان : ترفند مغالطه
طیف غیرمقلدین جهت همنوا ساختن عوام ساده لوح وپخمه ، شیوه ی زیر را آرمان خویش قرارداده اند.
۞نخست یک حدیث را که مطابق میل آنها است بیان می کنند ،سپس قول فقهی  یکی ازایمه اربعه را درمقابل آن قرار داده موازنه می کنند ومی سنجند.سرانجام  ثابت می کنند که العیاذ بالله !قول فقهی فلان امام، برخلاف حدیث است و پیروان فلان مذهب،  درمقابل حدیث پیامبرصلی الله علیه وسلم ،قول امام خویش را ترجیح داده اند.
حال آنکه این طرزتفکرکاملا اشتباه است ،چون پیروان مذاهب چهارگانه درفهم کتاب وسنت به علم وفقاهت ایمه ی خویش اعتماد  می کنند ومسایلی را که ایشان ازنصوص استخراج نموده اند نسبت به برداشتها وآراء فقهی آنان حسن ظن داشته وآنرا بعینه مطابق قرآن وسنت می دانند.
علامه شاطبی درکتاب "الاعتصام" درمورد پیروی ازیک امام تحریرمی فرماید:
ٳنّ العالمَ بالشریعةِ ٳذا ٳتبع فی قوله وانقادالنّاس فی حکمه فاِنّما اتّبع منْ حیثُ هوعالمٌ بها وحاکم بمقتضاها لامن جهةٍ اخری، فهوفی الحقیقةِ مبلغٌ عن رسول الله صلی الله علیه وسلم المبلغ عنِ آللِه عزّوجل، فیتلقی منه مابلغ علی العلمِ باَنّه بلغَ أو علی غلبةِ الظنّ باَنّه بلغَ لامنْ جهة کونِه منتصباً للحُکمِ مطلقاً، ٳذ لایثبتُ ذالک لاَحدٍ
علی الحقیقةِ وانّما هوثابتٌ للشریعةِ المنزلةِ علی رسولِ الله صلی الله علیه وسلم وثبتَ ذالک له علیه السلام وحده دونَ الخلقِ منْ جهةِ العصمةُِالاعتصام ۲۵۰/3بحواله مذهبیه ص ۸۴.ترجمه: هنگامی که ازگفتار عالم وامام شریعت، پیروی می شود و مردم دستور وی را اجرا می کنند.بدین جهت است که وی عالم شریعت است وبه مقتضای آن فیصله می نماید نه ازجهتی دیگر.
درحقیقت وی مبلغ خدا ورسول هست .بنابراین هرآنچیزی را که وی به ما ابلاغ می نماید خواه بصورت علم قطعی ویقینی باشد یا غالب گمان ،پذیرفتن گفتارایشان به این معنی نیست که وی ،مطلقا جایگاه شارع را دارد.زیراین حق وجایگاه ،حقیقتا برای هیچ کسی ثابت نیست.این حق ،صرفا برای شریعت ثابت است که برپیامبراعظم صلی الله علیه وسلم نازل شده است.و پیامبرصلی الله علیه وسلم بخاطردلیل عصمت ،فقط اختیار تشریح آن را دارند نه کسانی دیگر.وائمه ظاهرکننده ی آن هستندبه موقف یکی ازایمه بطور نمونه ملاحظه نمایید.
امام ابوحنیفه  رحمه الله خیلی محتاط بود .شیوه ای که ایشان درخصوص استنباط وتخریج وتحقیق مسائل برگزیده اند بسیاردقیق است که به شرح ذیل آنرا اعلام داشته است.آخذبِکتابِ الله فاِن لم أجدْ فبسنةِرسولِ الله صلی الله علیه وسلم فاِنْ لم أجدْ فی کتابِ اللِه ولاسنةِرسولِ اللهِ أخذتُ بقولِ أصحابهِ آخذُ بقولِ منْ شئتُ به وأدعُ منْ شئتُ منه ولاأخرج منْ قولهم ٳلی قولِ غیرِهمْ ،فامّا ٳذا ٳنتهی الاَمرُ ٳلی ٳبراهیمَ والشَعبی وٳبنْ سیرین والحَسن وعَطاء وسَعیدبن المسیّب وعدد رجالا فقومٌ ٳجتهدوافاجتهدُ کما
ٳجتَهدوا .تاریخ بغدادبحواله الفقه الحنفی ص ۲۲.
ترجمه: جهت دریافت مسایل واحکام شرعی، نخست کتاب الله را برمی گزینم .اگرحکم شرعی رادرآن نیافتم آنگاه به سنت رسول گرامی صلی الله علیه وسلم مراجعه می کنم ،اگر مسئله شرعی را درکتاب الله وسنت رسول الله دریافت نکردم ،آنموقع اقوال ونظریات اصحاب آنحضرت صلی الله علیه وسلم را اختیارمی کنم ، پس از تتبع و بررسی اقوال ودیدگاههای آنها، برخی رابرمی گزینم واقوال بعضی را ترک می نمایم ولی ازچارچوب اقوال صحابه بیرون نخواهم رفت وبه قول کسی دیگر،روی نمی آورم.
اما هنگامی که امر(پذیرش اقوال وآراء فقهی )به ابراهیم نخعی ،امام شعبی،ابن سیرین ،حسن بصری،عطاء ،سعیدبن مسیب ونام چندتن دیگررا برشمرد ،رسید ،فرمود:
این بزرگوان درمورد مسائل غیرمنصوص اجتهاد نمودندمن نیزمانند آنها به اجتهاد می پردازم (یعنی من پایبند آراء فقهی تابعین نیستم).ازاین گفتار ، روشن شدکه طریقه ی استنباط امام ابوحنیفه رحمه الله موافق با شریعت است.ودرمسائل  اختلافی ومجتهدفیه ،
دیدگاه فقهی ایشان ،مؤید با دلایل است.وآن دسته ازمسائل که درعصر صحابه ،بین آنهااختلاف نظربوده است ودرمورد آنها هیچ اجماعی صورت نگرفته است ،تا قیامت آن اختلاف مرتفع وحل نخواهد شد.اکنون این کارمجتهدین است که پس از تلاش وواکاوی ،هرآن قول که ازنظرآنها به اعتبار دلیل محکم ترباشد انتخاب می نمایند ،ومجتهدین دیگررا برپذیرش رای ونظرفقهی خویش مجبورنمی کنند. بلکه مجتهد،با اختیارنمودن هر رای ونظردرجای خود صائب بوده ومستحق اجراست.
وهر رأی وبرداشت مجتهد «صواب محتمل خطاء »است.بنابراین اگریکی ازایمه اربعه ،با توجه به وسعت علمی ودقت نظرخویش ،دررابطه با تخریج واستنباط یک حکم شرعی ،صلاحیت واستعدادش را به منصه ظهور رسانده یک رای وقول راترجیح دادندوآن حکم شرعی به طرف او منسوب گردید.
مثلا گفته شد قول امام ابوحنیفه یا قول امام شافعی، این نسبت ،هرگز به این معنی نیست که قول امام برحدیث پیامبرترجیح داده شده است .کلا وحاشا!
پس ای جوان می طلبد که من وشما از شگرد وتلبیس غیرمقلدین
بیدارشویم.
ادامه دارد.


برچسب ها : برآیندتحریک لامذهبیت.قسمت دوم ,

نظرات کاربران


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

  • پیشنهادی

  • پربازدید

  • جدید

  • نظرات
  • اثبات ترک رفع یدین (بلند نکردن دست ها در نماز)

  • عقیده اهل سنت و جماعت در جواب کسی که می گوید الله کجاست؟

  • توهین امام غیرمقلدین «البانی» به امام اعظم

  • نقد کتاب : صفة صلاة النبی ناصرالدین آلبانی رح در ترازوی عدل وانصاف(1)

  • پنج سوال دندانشکن قایلین'ترک رفع یدین(احناف ومالکیه)؛ از کسانیکه قایل به رفع یدین هستند(غیرمقلدین

  • پنجاه سوال کمرشکن از غیرمقلدین

  • ثبوت صلاةالتسبیح برردجواب غیرمقلدین که صلاةالتسبیح رابدعت می دانند

  • ثبوت توسل شرعی از دیدگاه اهل سنت و الجماعة

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • پاسخ به ده اعتراض بر جماعت تبلیغ

  • تاریخچه پیدایش طیف غیر مقلدین(متسلفین)

  • متسلفین می گویند:تصوف بدعت است

  • دفاع شيخ الاسلام ابن تيميه رح از امام اعظم رح نسبت به اعتراضات متسلفين

  • افشای دروغ های متسلفین در مورد تصوف

  • آیا احناف در عقیده مخالف امام ابوحنیفه هستند و عقیده امام ابومنصور ماتریدی عقیده معتزلی هست؟؟

  • سوء استفاده غیرمقلدین ازاحساسات دینی مردم؛درمورد جماعت تبلیغ وکتاب فضایل اعمال

  • پاسخ اعتراضات و شبهات نسبت به کتاب فضایل اعمال

  • فرق اهل سنت با اهل حدیث

  • ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب مقلد مذهب حنابله!!!!

  • می گویند:در کجای قرآن آمده است که تقلید از امام اعظم ﴿رح﴾ واجب است؟

  • قیچی کردن غیرمقلدین قول امام العصر انور شاه كشميري را درخصوص تراويح

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • جایگاه امام اعظم (رح)درعلم حدیث بخش اول

  • شبهه نوزدهم : اتباع یعنی پیروی از قران و سنت به فهم سلف صالح امت نه تقلید کورکورانه و‌جاهل

  • شكستن حلقه هاى ضعيف غيرمقلدين :-بخش نهم محل بستن دستها در نماز

  • تعریف کامل اهل سنت

  • بعضی از عقاید و انحرافات فکری غیر مقلدین

  • تجسیم (ﻗﺎﺋﻠﯿﻦ ﺑﻪ ﺟﺴﻢ ﺑﻮدن ﺧﺪا)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • چندسؤال کمر شکن از برادران غیر مقلد؛اهل حدیث ویا به اصطلاح سلفی

  • ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ و وسلفی ها ﺑﺎ ﺻﺤﯿﺢ ﺍﻟﺒﺨﺎﺭﯼ ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ ﻛﻒ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﺑﺮ ﺑﻨﺪ ﺩ

  • فاش کردن آخرین مکر وحیله غیرمقلدین(متسلفین) ؛ بهترین قول ازمذاهب اربعه را انتخاب میکنیم

  • کرامات اولیاء (صحابه وتابعین وصالحین)ازدیدگاه علامه ابن تیمیه رح

  • دلایلِ فرق در میان نماز مرد و زن؛ قسمت اول

  • غیرمقلدین و هشت رکعتی ها جواب علمی و تحقیقی دهید

  • جــــواب شـــبــــهـه نعم البدعه هذه در مورد قول عمر رض درمورد تراویح

  • سلفیت وپیدایش آن:دکتر «محمد سعید رمضان البوطی»

  • سلسله جواب شبهات متسلفین...(بخش اول)

  • امام احمد بن حنبل (ره) منکران تقلید را فاسق و انکار کننده های علم و سنت پیامبر (ص) میداند

  • اثبات توسل بالذات قسمت اول

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • افشای پشت پرده سلفیت(بخش اول)

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • تقلید درپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف : قسمت اول

  • تراویح و سلفی ها؛ ده چلینج برای اثبات عمل آنها :قسمت اول

  • فتنه ی لامذهبیت و انکار فقه اسلامی

  • تعداد رکعات تراویح(قسمت اول)

  • دانلود کتاب : بازگشت وتوبه یک غرمقلد به سواد اعظم

  • شعر بی وفاعی غیر مقلد

  • آدرس جدید راه حقیقیت

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • پاسخ به رئيسي مجسم و مشبِّه كه قائل به مكان براي الله سبحانه و تعالي است. (قسمت اول)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • گفتمان دلچسب وجالب مولانا محمد امین صفدر اوکاروی رح

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت سوم

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت دوم

  • اثبات توسل و تبرک از آثارپیامبر ازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دوازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبر ازدایره قرآن، سنت وسلف صالح امت.بخش یازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت بخش نهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت قسمت هشتم

  • مــــــــــوضوع:اشاره انگشت در نمازبخش سوم

  • آلبانی درآیینه ی اختلاف

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت :قسمت ششم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام :قسمت: ششم

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت .قسمت هفتم

  • رفع یدین در نماز منسوخ است.

  • اضطراب وضعف روایات رفع یدین

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده .بخش سی وپنجم

  • مـــــوضوع : حرکت دادن انگشت سبابه در نمازقسمت دوم

  • پاسخی به شعربی وزن وقافیه مصعب لامذهب سیلی خور

  • یک پرسش دوگزینه ای ازغیرمقلدین نوپا

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت پنجم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وششم .

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وهفتم .

  • جوابیه دروغ های متسلفین نسبت به فقه احناف...

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده:بخش سی وچهارم.

  • نقد مقاله ی جاهلانه متسلف درموردترک تقلید

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • پیشگفتار: بحث قرائت خلف الامام قسمت دوم:

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وپنجم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت:‌ چهارم

  • سطحيت نه سلفيت

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وچهارم.

  • رونمایی از پلتیک وحقه بازی متسلفین که می خواهندازطریق واژه "سلفی" مردم خام را تحت تأثیرقراردهند.

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت پنجم .

  • تحقیقی درمورد غیر مقلدین

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • مسائل نمازدرپرتو قرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وسوم

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت چهارم.

  • حقانیت نهضت دعوت وتبلیغ

  • تحقيقی مختصردرمورد سلام با يک دست

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه :قسمت بیست ودوم

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده بخش سی ودوم

  • برآیندتحریک لامذهبیت.قسمت دوم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست ویکم .

  • کد های اختصاصی