close
تبلیغات در اینترنت
پاسخ کوبنده برهرزه گوینده:بخش *سی ویکم*

پروفایل مدیریت


سلام علیکم. این سایت در آغاز گروهی در واتساب بود که در جهت رفع شبهات غیرمقلدین فعالیت می کرد. هم اکنون با مشورت مدیران ، وبلاگی برای ، حفظ ونشر مطالب گروه و استفاده عموم ساخته شد. این سایت صرفا برای پاسخ شبهات واهی متسلفین تکفیری ، تک رووخودبرتربین که روزانه مذاهب اسلامی را آماج حملات خویش قرار داده اندساخته شده است و وابسته به هیچ گروه واحزاب سیاسی ومذهبی دیگری نیست وهیچ عنادی با دیگر مذاهب اسلامی ندارد. ان شاالله که مورد پذیرش درگاه الهی واقع گردد.

آمار سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 339
کل نظرات : 37
آمار کاربران
کل کاربران : 54
افراد آنلاين : 1
کاربران آنلاين : 0
آمار بازديد
بازديد امروز : 52,273
اطلاعات
امروز : چهارشنبه 24 مرداد 1397
آي پي شما : 54.225.55.174
مرورگر شما :

  • عضویت سریع

  • لوگین
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
نام کاربری :
رمز عبور :

پاسخ کوبنده برهرزه گوینده:بخش *سی ویکم*

نمایش ادامه مطلب
پاسخ کوبنده برهرزه گوینده:بخش *سی ویکم*
معترض می گوید:این هم شد، ازنسبت امام ابوحنیفه .
پاسخ :خواننده گرامی ! کیفیت نسبت امام، به فن حدیث و‌غیره مفصلا بیان گردید،اکنون دوقول درباره ی مجاهده نفس، وریا‌ضت درعبادت امام بزرگواررا نقل می نمایم.
-1
عن حفص بن عبدالرحمن کان  ابوحنیفةَ یحیی اللیلَ ویقراء القرآنَفی رکعةٍ ثلاثین َسنةً.
ترجمه:حفص بن عبدالرحمن می گوید:امام ابوحنیفه تمام شب را به عبادت می گزراند وبه مدت سی سال دریک رکعت ،قرآن را ختم می کرد.
-2
عن مسعرقال:دخلتُ لیلةً المسجدَفرأیتُ رجلاً یصلی یَقرأُ فی الصلوة حتی خَتمَ القرآنَ کلهُ فی رکعةٍ فَنظرتُ فاذا هوابوحنیفةَ .
ترجمه:حضرت مسعربن کدام می گوید:شبی وارد مسجدشدم مردی را مشاهده نمودم که درنمازقرائت می خواند،تا اینکه قرآن را دریک رکعت ختم کرد کنجکاوشده نگاه کردم آن مرد ابوحنیفه بود.آری ! آن مرد عبادت گذار وریاضت کش،ابوحنیفه است.
لیکن دشمنان وی، کثرت عبادت ایشان رانیز، بدعت قلمداد نموده اند


معترض می گوید:این هم شد، ازنسبت امام ابوحنیفه .
پاسخ :خواننده گرامی ! کیفیت نسبت امام، به فن حدیث و‌غیره مفصلا بیان گردید،اکنون دوقول درباره ی مجاهده نفس، وریا‌ضت درعبادت امام بزرگواررا نقل می نمایم.
-1
عن حفص بن عبدالرحمن کان  ابوحنیفةَ یحیی اللیلَ ویقراء القرآنَفی رکعةٍ ثلاثین َسنةً.
ترجمه:حفص بن عبدالرحمن می گوید:امام ابوحنیفه تمام شب را به عبادت می گزراند وبه مدت سی سال دریک رکعت ،قرآن را ختم می کرد.
-2
عن مسعرقال:دخلتُ لیلةً المسجدَفرأیتُ رجلاً یصلی یَقرأُ فی الصلوة حتی خَتمَ القرآنَ کلهُ فی رکعةٍ فَنظرتُ فاذا هوابوحنیفةَ .
ترجمه:حضرت مسعربن کدام می گوید:شبی وارد مسجدشدم مردی را مشاهده نمودم که درنمازقرائت می خواند،تا اینکه قرآن را دریک رکعت ختم کرد کنجکاوشده نگاه کردم آن مرد ابوحنیفه بود.آری ! آن مرد عبادت گذار وریاضت کش،ابوحنیفه است.
لیکن دشمنان وی، کثرت عبادت ایشان رانیز، بدعت قلمداد نموده اندچنانکه نویسنده "الجرح علی اصول الفقه " آن را ذکرنموده است. بنده پاسخ آن را درکتاب "الصارم المسلول "داده ام وبه طبع رسیده است.ُ
معترض می گوید:فرزند ونوه  ی ابوحنیفه نیزضعیف هستند.چنانکه در"میزان الاعتدال "آمده است ٳسماعیل بن حمادبن ٳبی حنیفة نُعمان بن ثابت الکوفی عَنْ أبیِه عن جَدِه ثلثتُهم مِن الضُعفاء
پاسخ: خواننده محترم ! قبلا بیان گردید که ابن عدی جزو متعصبین است ،خصوصا درباره امام اعظم،بنابراین ،قول ایشان درحق امام مقبول نیست.درثانی ،تازمانی که جرح ،مفسر نباشدپذیرفته نخواهد شد. چنانکه دراین زمینه مفصلا بحث شد.قول مذکور ابن عدی جرح مبهم است مفسرنیست. لهذا فاقد اعتبار است.بدین جهت حافظ بن حجر  درتقریب درباره وی قول فیصله قطعی ننموده است. فقط لفظ "تکلموا"را ذکرنموده سکوت اختیارکرده اند.ٳسماعیل بن حمادبن أبی حنیفه الکوفی القاضی حفید الِامام تکلموا فیه ،من التاسعة مات فی خلافةالمامونتقریب بدیهی است که لفظ" تکلموا"جرح مبهم است .لهذا ازحد اعتبار ساقط است.ومن ذالک قولهم فلان ضعیفٌ ولایبینون وجه الضَعفِ فَهو جَرحٌ مطلقٌ ،والاُولی أنْ لایُقبلَ مِنْ متاَخری المُحدِثین لانّهمْ یجرحُونَ بما لایکونُ جَرحاً»سعی مشکور.
ترجمه:برخی ازاقوال محدثین که می گویند:فلان کس ضعیف است وعلت ضعف رابیان نمی کنند ، جرح مطلق است. شایسته است که اقوال محدثین متاخرین ،دراین زمینه پذیرفته نشود چون آنها مواردی را بعنوان جرح ذکرمی نمایند که درحقیقت جرح نیستند.قال ابن سعد:لم یکن بالقوی ،قلت :هذا جرح مردود وغیرمقبول .مقدمه فتح الباری .
حافظ بن حجردرمقدمه تحت شرح حال عبدالاعلی بصری می نگارد: که ابن سعد می گوید:عبدالاعلی بصری قوی نیست .من می گویم : این نوع جرح مردود وغیرقابل پذیرش است .چون مفسروروشن نیست.
خواننده گرامی !اگرملاحظه کرده باشید ازعبارتهایی چون : "لم یکن بالقوﻱ " و " فلان ضعیفٌ " ،ضعف راوی ثابت نمی گردد.درصورتی که هر دو عبارت ،بعنوان جرح پیش کرده می شوند.اما ازآنجایی که این جرح ، مبهم وغیرمفسرهست ،فاقد اعتبار،وهیچ عیبی بر راوی وارد نخواهد کرد.
همچنین  قول ابن عدی که می گوید:این هرسه تن ،ضعیف اند ،کاملا اشتباه ومردود است .زیرا علت وسبب ضعف رابیان ننموده استقلت ُقولُ ٳبن عدﻱ ٳن کان
مقبولاً فی ٳسمعیل وحماد ٳذا بین سبب الضعفِ لعدمِ ٳعتبارِ الجْرحِ المبهم فهو غیرمقبولٍ قطعاً فی أبی حنیفةَ وکذا کلامُ غیره ممنْ ضعفهُ کالدارقطنی وٳبن القطان کماحقّقه العینی فی مواضع  من َ البنایة .شرح الهدایة وٳبن الهمام فی فتح القدیر وغیرهما من المحققین‌» .فوائد بهیئه ص46.
ترجمه :تازمانی که ، درباره ی اسماعیل وحماد سبب ضعف را روشن نشده باشد ،هیچ گاه جرح ابن عدی،مقبول نیست .چون جرح مبهم مردود است بویژه درمورد امام اعظم، بطورقطع مردود است.
نیزکلام دارقطنی وابن قطان دراین خصوص غیرمقبول می باشد .چنانکه پژوهشگرانی چون علامه حافظ عینی وحافظ ابن همام وغیره تصریح نموده اند. 
ادامه دارد. ِ
ابوحازم


برچسب ها : پاسخ کوبنده برهرزه گوینده:بخش *سی ویکم* ,

نظرات کاربران


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی

  • پیشنهادی

  • پربازدید

  • جدید

  • نظرات
  • اثبات ترک رفع یدین (بلند نکردن دست ها در نماز)

  • عقیده اهل سنت و جماعت در جواب کسی که می گوید الله کجاست؟

  • توهین امام غیرمقلدین «البانی» به امام اعظم

  • نقد کتاب : صفة صلاة النبی ناصرالدین آلبانی رح در ترازوی عدل وانصاف(1)

  • پنج سوال دندانشکن قایلین'ترک رفع یدین(احناف ومالکیه)؛ از کسانیکه قایل به رفع یدین هستند(غیرمقلدین

  • پنجاه سوال کمرشکن از غیرمقلدین

  • ثبوت صلاةالتسبیح برردجواب غیرمقلدین که صلاةالتسبیح رابدعت می دانند

  • ثبوت توسل شرعی از دیدگاه اهل سنت و الجماعة

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • تاریخچه پیدایش طیف غیر مقلدین(متسلفین)

  • پاسخ به ده اعتراض بر جماعت تبلیغ

  • متسلفین می گویند:تصوف بدعت است

  • دفاع شيخ الاسلام ابن تيميه رح از امام اعظم رح نسبت به اعتراضات متسلفين

  • افشای دروغ های متسلفین در مورد تصوف

  • سوء استفاده غیرمقلدین ازاحساسات دینی مردم؛درمورد جماعت تبلیغ وکتاب فضایل اعمال

  • پاسخ اعتراضات و شبهات نسبت به کتاب فضایل اعمال

  • آیا احناف در عقیده مخالف امام ابوحنیفه هستند و عقیده امام ابومنصور ماتریدی عقیده معتزلی هست؟؟

  • فرق اهل سنت با اهل حدیث

  • ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب مقلد مذهب حنابله!!!!

  • می گویند:در کجای قرآن آمده است که تقلید از امام اعظم ﴿رح﴾ واجب است؟

  • قیچی کردن غیرمقلدین قول امام العصر انور شاه كشميري را درخصوص تراويح

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • جایگاه امام اعظم (رح)درعلم حدیث بخش اول

  • تعریف کامل اهل سنت

  • شبهه نوزدهم : اتباع یعنی پیروی از قران و سنت به فهم سلف صالح امت نه تقلید کورکورانه و‌جاهل

  • شكستن حلقه هاى ضعيف غيرمقلدين :-بخش نهم محل بستن دستها در نماز

  • بعضی از عقاید و انحرافات فکری غیر مقلدین

  • ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ و وسلفی ها ﺑﺎ ﺻﺤﯿﺢ ﺍﻟﺒﺨﺎﺭﯼ ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ ﻛﻒ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﺑﺮ ﺑﻨﺪ ﺩ

  • تجسیم (ﻗﺎﺋﻠﯿﻦ ﺑﻪ ﺟﺴﻢ ﺑﻮدن ﺧﺪا)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • چندسؤال کمر شکن از برادران غیر مقلد؛اهل حدیث ویا به اصطلاح سلفی

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • فاش کردن آخرین مکر وحیله غیرمقلدین(متسلفین) ؛ بهترین قول ازمذاهب اربعه را انتخاب میکنیم

  • کرامات اولیاء (صحابه وتابعین وصالحین)ازدیدگاه علامه ابن تیمیه رح

  • جــــواب شـــبــــهـه نعم البدعه هذه در مورد قول عمر رض درمورد تراویح

  • دلایلِ فرق در میان نماز مرد و زن؛ قسمت اول

  • افشای پشت پرده سلفیت(بخش اول)

  • غیرمقلدین و هشت رکعتی ها جواب علمی و تحقیقی دهید

  • سلسله جواب شبهات متسلفین...(بخش اول)

  • سلفیت وپیدایش آن:دکتر «محمد سعید رمضان البوطی»

  • امام احمد بن حنبل (ره) منکران تقلید را فاسق و انکار کننده های علم و سنت پیامبر (ص) میداند

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • اثبات توسل بالذات قسمت اول

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • تعداد رکعات تراویح(قسمت اول)

  • دانلود کتاب : بازگشت وتوبه یک غرمقلد به سواد اعظم

  • تقلید درپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف : قسمت اول

  • تراویح و سلفی ها؛ ده چلینج برای اثبات عمل آنها :قسمت اول

  • فتنه ی لامذهبیت و انکار فقه اسلامی

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • آدرس جدید راه حقیقیت

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • پاسخ به رئيسي مجسم و مشبِّه كه قائل به مكان براي الله سبحانه و تعالي است. (قسمت اول)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • گفتمان دلچسب وجالب مولانا محمد امین صفدر اوکاروی رح

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت سوم

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت دوم

  • اثبات توسل و تبرک از آثارپیامبر ازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دوازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبر ازدایره قرآن، سنت وسلف صالح امت.بخش یازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت بخش نهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت قسمت هشتم

  • مــــــــــوضوع:اشاره انگشت در نمازبخش سوم

  • آلبانی درآیینه ی اختلاف

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت :قسمت ششم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام :قسمت: ششم

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت .قسمت هفتم

  • رفع یدین در نماز منسوخ است.

  • اضطراب وضعف روایات رفع یدین

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده .بخش سی وپنجم

  • مـــــوضوع : حرکت دادن انگشت سبابه در نمازقسمت دوم

  • پاسخی به شعربی وزن وقافیه مصعب لامذهب سیلی خور

  • یک پرسش دوگزینه ای ازغیرمقلدین نوپا

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت پنجم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وششم .

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وهفتم .

  • جوابیه دروغ های متسلفین نسبت به فقه احناف...

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده:بخش سی وچهارم.

  • نقد مقاله ی جاهلانه متسلف درموردترک تقلید

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • پیشگفتار: بحث قرائت خلف الامام قسمت دوم:

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وپنجم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت:‌ چهارم

  • سطحيت نه سلفيت

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وچهارم.

  • رونمایی از پلتیک وحقه بازی متسلفین که می خواهندازطریق واژه "سلفی" مردم خام را تحت تأثیرقراردهند.

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت پنجم .

  • تحقیقی درمورد غیر مقلدین

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • مسائل نمازدرپرتو قرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وسوم

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت چهارم.

  • حقانیت نهضت دعوت وتبلیغ

  • تحقيقی مختصردرمورد سلام با يک دست

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه :قسمت بیست ودوم

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده بخش سی ودوم

  • برآیندتحریک لامذهبیت.قسمت دوم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست ویکم .

  • کد های اختصاصی