close
تبلیغات در اینترنت
نماز-احکام نماز-غیرمقلدین-امین بالجهر-قراةخلف الامام-لاصلوة إﻻبفاتحة ا

پروفایل مدیریت


سلام علیکم. این سایت در آغاز گروهی در واتساب بود که در جهت رفع شبهات غیرمقلدین فعالیت می کرد. هم اکنون با مشورت مدیران ، وبلاگی برای ، حفظ ونشر مطالب گروه و استفاده عموم ساخته شد. این سایت صرفا برای پاسخ شبهات واهی متسلفین تکفیری ، تک رووخودبرتربین که روزانه مذاهب اسلامی را آماج حملات خویش قرار داده اندساخته شده است و وابسته به هیچ گروه واحزاب سیاسی ومذهبی دیگری نیست وهیچ عنادی با دیگر مذاهب اسلامی ندارد. ان شاالله که مورد پذیرش درگاه الهی واقع گردد.

آمار سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 339
کل نظرات : 37
آمار کاربران
کل کاربران : 54
افراد آنلاين : 1
کاربران آنلاين : 0
آمار بازديد
بازديد امروز : 52,065
اطلاعات
امروز : دوشنبه 25 تیر 1397
آي پي شما : 54.81.244.248
مرورگر شما :

  • عضویت سریع

  • لوگین
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
نام کاربری :
رمز عبور :

گسلاندن حلقه های ضعیف غیرمقلدین.بخش بیستم

نمایش ادامه مطلب

گسلاندن حلقه های ضعیف غیرمقلدین.بخش بیستم:
مبحث قرائت خلف اﻹمام
 تفسيرحديث لاصلوة إﻻبفاتحة الكتاب.
عن ابی موسی الاشعریقال:ان رسول الله ص خطبنا فبین سنتنا وعلمنا صلوتنافقال: اقیموا صفوفکم ثم لیؤمکم احدکم فاذا کبر فکبروا وإذا قرأ فأنصتوا وإذا قرأ( غیرالمغضوب علیهم ولاالضالین)فقولواآمینمسلم ج1ص174، ابوداودج1ص140
، ابن ماجه، مسند ابوعوانه،بیهقی،دارقطنی.
ترجمه:حضرت ابوموسی اشعری می گوید:پیامبرص برای ماسخنرانی نموده وروش زندگی مارابیان فرموده وطریقه نمازخواندن رابه مایادداده فرمودند:قبل ازآغازنماز صفهایتان راراست بگیریدبعدیکی ازشماامامت کندوهنگامیکه اوتکبیرتحریمه راگفت شمانیزتکبیربگوییدوهنگامیکه شروع کرد به خواندن سکوت کنید وزمانیکه ولاالضالین گفت شما آمین بگویید.
وجوه استدال:پیامبرصلى الله عليه وسلم دراین حدیث برخی ازوظایف امام ومقتدی هارا بصورت شفاف بیان نمودند.


مبحث قرائت خلف اﻹمام
 تفسيرحديث لاصلوة إﻻبفاتحة الكتاب.
عن ابی موسی الاشعریقال:ان رسول الله ص خطبنا فبین سنتنا وعلمنا صلوتنافقال: اقیموا صفوفکم ثم لیؤمکم احدکم فاذا کبر فکبروا وإذا قرأ فأنصتوا وإذا قرأ( غیرالمغضوب علیهم ولاالضالین)فقولواآمینمسلم ج1ص174، ابوداودج1ص140
، ابن ماجه، مسند ابوعوانه،بیهقی،دارقطنی.
ترجمه:حضرت ابوموسی اشعری می گوید:پیامبرص برای ماسخنرانی نموده وروش زندگی مارابیان فرموده وطریقه نمازخواندن رابه مایادداده فرمودند:قبل ازآغازنماز صفهایتان راراست بگیریدبعدیکی ازشماامامت کندوهنگامیکه اوتکبیرتحریمه راگفت شمانیزتکبیربگوییدوهنگامیکه شروع کرد به خواندن سکوت کنید وزمانیکه ولاالضالین گفت شما آمین بگویید.
وجوه استدال:پیامبرصلى الله عليه وسلم دراین حدیث برخی ازوظایف امام ومقتدی هارا بصورت شفاف بیان نمودند.

1-ازجمله قراءت کردن فقط فریضه ووظیفه امام است.
-2
وظیفه مقتدی سکوت وانصات می باشد وازآنجائیکه روایت مطلق است شامل نماز های جهری وسری می باشد.
اماافعالی که برامام ومقتدی هردوتافرض اندفرمود:اذاکبرفکبرواتکبیرتحریمه  بر هردوتافرض است. امابااین تفاوت که تکبیرامام باصدای بلند ثابت است، وتکبیرمقتدی باصدای آهسته. ودرروایات دیگر آمده" اذارکع فارکعوا "هنگامی که امام به ركوع رفت شما نيز به ركوع برويد.وإذا سجد فاسجدواوزماني كه سجده کردشماسجده کنید.
پیامبرص فرائض مشترک امام مقتدی رااینطوربیان فرمودند،لذا اگر قراءت برمقتدی هم فرص می بود می فر مود:اذاقرا فاقرؤازمانیکه امام قرأءت کردشمانیزقراءت کنید.درصورتی که درهیچ کتاب حدیثی، اینطور نیامده است بلکه بجای آن واذاقرأفانصتواآمده است.نه فاذاقرأفقرؤا.
-3
نیزدرپایان حدیث آمده واذاقال: (غیرالمغضوب علیهم ولاالضالین) وقتیکه امام گفت غیرالمغضوب علیهم ولاالضالین شما آمین بگویید.
نيز اگرفاتحه برمقتدی فرض می بودبجای صیغه واحد واذاقال صیغه جمع، واذاقلتم رابه کارمی برد،حال آنکه پیامبرص صیغه جمع رامانند فقولوا آمین نیاورد.پس معلوم می گرددخواندن فاتحه برمقتدی لازم نیست.
4-عن ابی هریره عن النبی ص قال:إذاأمن القاری فأمنوا ودرمسلم آمده اذاقال القاری غیرالمغضوب علیهم ولاالضالین فقال من خلفه آمین الخ .فان الملائكة تؤمن فمن وافق تأمينه تأمين الملائكة غفرله ماتقدم من ذنبه . بخاری ج1ص947 ، مسلم رقم حدیث ص410ترجمه :پیامبرص فرمودند:زمانیکه قراءت کننده آمین گفت، شماآمین بگویید ودرمسلم آمده وقتی که قاری غیرالمغضوب علیهم ولاالضالین گفت.مقتدی پشت سراوگفت آمین الخ فرشته نیزآمین می گوید .پس هرکسی آمینش باآمین فرشتگان هماهنگ گردد، تمام گناهان گذشته اش موردمغفرت قرار می گیرد.
دراین حدیث، قراءت به طرف امام منسوب شده و به امام گفتند قاری ،نه به مقتدی.فافهم.
همچنین شمامعتقدید که درسکتات امام قراءت می کنید. ولي هنگامیکه امام غیرالمغضوب علیهم ولاالضالین مي  گوید فورا آمین می گوید. وفرشتگان نیز، اماشماغيرمقلدين دراین لحظه غیرالمغضوب علیهم ولاالضالین رامی خوانید،
متأسفانه ازدعای خیر فرشتگان وبخشش الهی جامانده محروم می شوید.
اگر شمامی گویید خواندن سوره فاتحه طبق روایت حضرت عباده که مستدل شما است ودربخاری آمده فرض است وبرعموم دلالت می کند .بایستی بنابرروایت مسلم وابوداود وابن حبان، علاوه برسوره فاتحه یک سوره یاچند آیه دیگر هم فرض باشد وخواندن هردو،فرض گفته شود یاواجب،چون روایات درهر دومورد یکسان اند .
احناف هردو (سوره فاتحه وضم سوره) رابرای امام ومنفرد واجب می دانند.ومطلق قرائت را بنابرآيه (فقرؤا ماتيسر من القرآن)فرض مى دانند.
جای بسی تعجب است روایت عباده که دربخاری آمده سوره فاتحه رافرض می دانیداما روایت مسلم راکه ازهمین صحابی عباده بن صامت نقل است (لاصلوة لمن لم يقرأء بأم القرآن  فصاعدامسلم رقم الحديث ص394یعنی علاوه ازفاتحه یک سوره یاچند آیه دیگر-بطورکلی نادیده گرفته ضم سوره رافرض نمی دانید.ودرکتب دیگر نیز چنین روایت هست ازجمله آنها اینکه:عن ابي هريره ض قال:قال لي رسول الله ص أخرج فناد في المدينة انه لاصلوة الا بقرآن ولو بفاتحة الكتاب فما زاد. ابوداود ج1ص134-وابن حبان ترجمه :حضرت ابوهریره می گوید:پیامبرص به من فرمودند:بیرون شوودرمدینه اعلام کن هیچ نمازی بدون تلاوت قرآن نیست واگرچه،آن سوره فاتحه باشد یابیشترازآن.
ادامه دارد.


برچسب ها : گسلاندن حلقه های ضعیف غیرمقلدین.بخش بیستم: , نماز , احکام نماز , نماز اهل سنت , نماز رسول الله , احادیث نماز , لاصلوة إﻻبفاتحة الكتاب , تفسیرحدیث , تفسیراحادیث نماز ,

نظرات کاربران


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

  • پیشنهادی

  • پربازدید

  • جدید

  • نظرات
  • اثبات ترک رفع یدین (بلند نکردن دست ها در نماز)

  • عقیده اهل سنت و جماعت در جواب کسی که می گوید الله کجاست؟

  • توهین امام غیرمقلدین «البانی» به امام اعظم

  • نقد کتاب : صفة صلاة النبی ناصرالدین آلبانی رح در ترازوی عدل وانصاف(1)

  • پنج سوال دندانشکن قایلین'ترک رفع یدین(احناف ومالکیه)؛ از کسانیکه قایل به رفع یدین هستند(غیرمقلدین

  • پنجاه سوال کمرشکن از غیرمقلدین

  • ثبوت صلاةالتسبیح برردجواب غیرمقلدین که صلاةالتسبیح رابدعت می دانند

  • ثبوت توسل شرعی از دیدگاه اهل سنت و الجماعة

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • پاسخ به ده اعتراض بر جماعت تبلیغ

  • تاریخچه پیدایش طیف غیر مقلدین(متسلفین)

  • متسلفین می گویند:تصوف بدعت است

  • دفاع شيخ الاسلام ابن تيميه رح از امام اعظم رح نسبت به اعتراضات متسلفين

  • افشای دروغ های متسلفین در مورد تصوف

  • سوء استفاده غیرمقلدین ازاحساسات دینی مردم؛درمورد جماعت تبلیغ وکتاب فضایل اعمال

  • آیا احناف در عقیده مخالف امام ابوحنیفه هستند و عقیده امام ابومنصور ماتریدی عقیده معتزلی هست؟؟

  • پاسخ اعتراضات و شبهات نسبت به کتاب فضایل اعمال

  • فرق اهل سنت با اهل حدیث

  • ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب مقلد مذهب حنابله!!!!

  • می گویند:در کجای قرآن آمده است که تقلید از امام اعظم ﴿رح﴾ واجب است؟

  • قیچی کردن غیرمقلدین قول امام العصر انور شاه كشميري را درخصوص تراويح

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • جایگاه امام اعظم (رح)درعلم حدیث بخش اول

  • تعریف کامل اهل سنت

  • شبهه نوزدهم : اتباع یعنی پیروی از قران و سنت به فهم سلف صالح امت نه تقلید کورکورانه و‌جاهل

  • شكستن حلقه هاى ضعيف غيرمقلدين :-بخش نهم محل بستن دستها در نماز

  • بعضی از عقاید و انحرافات فکری غیر مقلدین

  • تجسیم (ﻗﺎﺋﻠﯿﻦ ﺑﻪ ﺟﺴﻢ ﺑﻮدن ﺧﺪا)

  • ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ و وسلفی ها ﺑﺎ ﺻﺤﯿﺢ ﺍﻟﺒﺨﺎﺭﯼ ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ ﻛﻒ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﺑﺮ ﺑﻨﺪ ﺩ

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • چندسؤال کمر شکن از برادران غیر مقلد؛اهل حدیث ویا به اصطلاح سلفی

  • فاش کردن آخرین مکر وحیله غیرمقلدین(متسلفین) ؛ بهترین قول ازمذاهب اربعه را انتخاب میکنیم

  • کرامات اولیاء (صحابه وتابعین وصالحین)ازدیدگاه علامه ابن تیمیه رح

  • دلایلِ فرق در میان نماز مرد و زن؛ قسمت اول

  • جــــواب شـــبــــهـه نعم البدعه هذه در مورد قول عمر رض درمورد تراویح

  • افشای پشت پرده سلفیت(بخش اول)

  • غیرمقلدین و هشت رکعتی ها جواب علمی و تحقیقی دهید

  • سلسله جواب شبهات متسلفین...(بخش اول)

  • سلفیت وپیدایش آن:دکتر «محمد سعید رمضان البوطی»

  • امام احمد بن حنبل (ره) منکران تقلید را فاسق و انکار کننده های علم و سنت پیامبر (ص) میداند

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • اثبات توسل بالذات قسمت اول

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • تعداد رکعات تراویح(قسمت اول)

  • دانلود کتاب : بازگشت وتوبه یک غرمقلد به سواد اعظم

  • تقلید درپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف : قسمت اول

  • تراویح و سلفی ها؛ ده چلینج برای اثبات عمل آنها :قسمت اول

  • فتنه ی لامذهبیت و انکار فقه اسلامی

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • آدرس جدید راه حقیقیت

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • پاسخ به رئيسي مجسم و مشبِّه كه قائل به مكان براي الله سبحانه و تعالي است. (قسمت اول)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • گفتمان دلچسب وجالب مولانا محمد امین صفدر اوکاروی رح

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت سوم

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت دوم

  • اثبات توسل و تبرک از آثارپیامبر ازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دوازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبر ازدایره قرآن، سنت وسلف صالح امت.بخش یازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت بخش نهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت قسمت هشتم

  • مــــــــــوضوع:اشاره انگشت در نمازبخش سوم

  • آلبانی درآیینه ی اختلاف

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت :قسمت ششم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام :قسمت: ششم

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت .قسمت هفتم

  • رفع یدین در نماز منسوخ است.

  • اضطراب وضعف روایات رفع یدین

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده .بخش سی وپنجم

  • مـــــوضوع : حرکت دادن انگشت سبابه در نمازقسمت دوم

  • پاسخی به شعربی وزن وقافیه مصعب لامذهب سیلی خور

  • یک پرسش دوگزینه ای ازغیرمقلدین نوپا

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت پنجم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وششم .

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وهفتم .

  • جوابیه دروغ های متسلفین نسبت به فقه احناف...

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده:بخش سی وچهارم.

  • نقد مقاله ی جاهلانه متسلف درموردترک تقلید

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • پیشگفتار: بحث قرائت خلف الامام قسمت دوم:

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وپنجم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت:‌ چهارم

  • سطحيت نه سلفيت

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وچهارم.

  • رونمایی از پلتیک وحقه بازی متسلفین که می خواهندازطریق واژه "سلفی" مردم خام را تحت تأثیرقراردهند.

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت پنجم .

  • تحقیقی درمورد غیر مقلدین

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • مسائل نمازدرپرتو قرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وسوم

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت چهارم.

  • حقانیت نهضت دعوت وتبلیغ

  • تحقيقی مختصردرمورد سلام با يک دست

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه :قسمت بیست ودوم

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده بخش سی ودوم

  • برآیندتحریک لامذهبیت.قسمت دوم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست ویکم .

  • کد های اختصاصی