close
تبلیغات در اینترنت
فضایل و مسایل اعتکاف -احکام اعتکاف-فضیلت اعتکاف-اعتکاف چیست- چند شب ا

پروفایل مدیریت


سلام علیکم. این سایت در آغاز گروهی در واتساب بود که در جهت رفع شبهات غیرمقلدین فعالیت می کرد. هم اکنون با مشورت مدیران ، وبلاگی برای ، حفظ ونشر مطالب گروه و استفاده عموم ساخته شد. این سایت صرفا برای پاسخ شبهات واهی متسلفین تکفیری ، تک رووخودبرتربین که روزانه مذاهب اسلامی را آماج حملات خویش قرار داده اندساخته شده است و وابسته به هیچ گروه واحزاب سیاسی ومذهبی دیگری نیست وهیچ عنادی با دیگر مذاهب اسلامی ندارد. ان شاالله که مورد پذیرش درگاه الهی واقع گردد.

آمار سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 339
کل نظرات : 37
آمار کاربران
کل کاربران : 54
افراد آنلاين : 1
کاربران آنلاين : 0
آمار بازديد
بازديد امروز : 52,079
اطلاعات
امروز : دوشنبه 25 تیر 1397
آي پي شما : 54.81.244.248
مرورگر شما :

  • عضویت سریع

  • لوگین
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
نام کاربری :
رمز عبور :

فضایل و مسایل اعتکاف

نمایش ادامه مطلب


فضایل و مسایل اعتکاف

متکلم اسلام مولانا محمد الیاس گھمن مدظلہ

ترجمہ: مولانا محمد روشندل ورکاتی مدظلہ

عن عائشةَ رضيَ الله عنها زوجِ النبيِّ - صلى الله عليه وسلم:أَنَّ النبيَّ  صلى الله عليه وسلم كانَ يَعتكِفُ العشرَ الأَواخِرَ من رَمَضانَ؛ حَتى تَوفَّاهُ الله تَعالى، ثُمَّ اعْتكفَ أَزواجُهُ مِنْ بَعدِه.(صحیح البخاری: باب الإعتکاف فی العشر الاواخر،1/271)
ترجمه: حضرت عائشه رضی الله عنها می‌فرماید: نبی اکرم صلى الله عليه وسلم  تا زمان وفات درعشر اخیر رمضان اعتکاف می نمود، سپس همسرانش بعد از او به اعتکاف می‌نشستند.

عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ، عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: «.... وَمَنِ اعْتَكَفَ يَوْمًا ابْتِغَاءَ وَجْهِ اللَّهِ جَعَلَ اللَّهُ بَيْنَهُ وَبَيْنَ النَّارِ ثَلَاثَ خَنَادِقَ، كُلُّ خَنْدَقٍ أَبَعْدُ مِمَّا بَيْنَ الْخافِقَيْنِ». (المعجم الأوسط للطبرانی:5/279،حدیث شماره7326)
ترجمه: از حضرت ابن عباس رضی الله عنهما روایت که رسول الله صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فرمودند: کسی که برای خشنودی خدا یک روز اعتکاف نماید، خداوند متعال درمیان او و جهنم به اندازه‌ی سه خندق فاصله می‌اندازد که مسافت هر خندق، دورتر از فاصله‌ی آسمان و زمین است.

متکلم اسلام مولانا محمد الیاس گھمن مدظلہ

ترجمہ: مولانا محمد روشندل ورکاتی مدظلہ

عن عائشةَ رضيَ الله عنها زوجِ النبيِّ - صلى الله عليه وسلم:أَنَّ النبيَّ  صلى الله عليه وسلم كانَ يَعتكِفُ العشرَ الأَواخِرَ من رَمَضانَ؛ حَتى تَوفَّاهُ الله تَعالى، ثُمَّ اعْتكفَ أَزواجُهُ مِنْ بَعدِه.(صحیح البخاری: باب الإعتکاف فی العشر الاواخر،1/271)
ترجمه: حضرت عائشه رضی الله عنها می‌فرماید: نبی اکرم صلى الله عليه وسلم  تا زمان وفات درعشر اخیر رمضان اعتکاف می نمود، سپس همسرانش بعد از او به اعتکاف می‌نشستند.

عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ، عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: «.... وَمَنِ اعْتَكَفَ يَوْمًا ابْتِغَاءَ وَجْهِ اللَّهِ جَعَلَ اللَّهُ بَيْنَهُ وَبَيْنَ النَّارِ ثَلَاثَ خَنَادِقَ، كُلُّ خَنْدَقٍ أَبَعْدُ مِمَّا بَيْنَ الْخافِقَيْنِ». (المعجم الأوسط للطبرانی:5/279،حدیث شماره7326)
ترجمه: از حضرت ابن عباس رضی الله عنهما روایت که رسول الله صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فرمودند: کسی که برای خشنودی خدا یک روز اعتکاف نماید، خداوند متعال درمیان او و جهنم به اندازه‌ی سه خندق فاصله می‌اندازد که مسافت هر خندق، دورتر از فاصله‌ی آسمان و زمین است.

فایده: سبحان الله! وقتی فضیلت یک روز اعتکاف این قدر است، فضیلت اعتکاف ده روز پایانی رمضان مبارک چقدر خواهد بود؟ خوش نصیب کسانی‌اند که در ساعات رمضان اعتکاف نموده و مستحق فضیلت مذکورمی‌گردند.

عَنْ ابْنِ عَبَّاسٍ، أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ - قَالَ فِي الْمُعْتَكِفِ: "هُوَ يَعْكِفُ الذُّنُوبَ، وَيُجْرَى لَهُ مِنْ الْحَسَنَاتِ كَعَامِلِ الْحَسَنَاتِ كُلِّهَا" (سنن ابن ماجه، باب فی ثواب الإعتکاف:ص128)[حدیث شماره:1781)

ترجمه: حضرت ابن عباس رضی الله عنهما می‌گوید: رسول‌خدا صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فرمودند: معتکف از گناهان محفوظ می‌شود، ونیکی‌هایش همان طور که خود انجام می‌داده است برایش نوشته خواهد شد.
فایده: در این حدیث دو فایده از فواید اعتکاف بیان شده است:

1ـ به تعداد روزهایی که معتکف، اعتکاف می‌نشیند از گناهان مصون می‌ماند.

2ـ  ثواب تمام اعمال نیکی که دربیرون [قبل از اعتکاف] انجام می‌داد مثل: عیادت مریض، تشییع جنایز، کمک به مستمندان، حضور در مجالس علماو... که در حال اعتکاف نمی‌تواندآن‌ها را انجام دهد برای او در نامه‌ی اعمالش ثبت می‌شود.

درحدیث دیگری آمده است:

مَنِ اعتَکَفَ اِیمَاناً وَ اِحتِسَاباً غُفِرَ لَهُ مَا تَقَدَّمَ مِن ذَنبِهِ.(کنز العمّال، کتاب الصوم، الفصل السابع فی الإعتکاف ولیلة القدر:8/244)
ترجمه: کسی که برای رضای خدا با ایمان واخلاص اعتکاف نماید، گناهان گدشته‌ی او بخشیده خواهد شد.

فایده:  مراد ازگناهانی که در این حدیث وعده‌ی معافی آن‌ها وارد شده، گناهان صغیره هستند؛ زیرا برای معافی گناهان کبیره توبه شرط است، زمانی که معتکف در لحظات مبارک رمضان به دربار خدا الحاح و زاری نموده واز گناهان سابق خویش صادقانه توبه کند و عزم بنمایدکه درآینده آن‌ها را تکرار نکند قطعاً گناهان کبیره‌اش آمرزیده خواهد شد. در این صورت گناهان کبیره نیز می‌توانند مصداق این حدیث نبوی قرار گیرندکه به سبب اعتکاف بخشیده می‌شوند. لذا معتکف باید به توبه واستغفار اهتمام ورزد.

عَنْ عَائِشَةَ، قَالَتْ: كَانَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يُجَاوِرُ فِي العَشْرِ الأَوَاخِرِ مِنْ رَمَضَانَ وَيَقُولُ: «تَحَرَّوْا لَيْلَةَ القَدْرِ فِي العَشْرِ الأَوَاخِرِ مِنْ رَمَضَانَ».
(صحیح البخاری، باب تحرّی لیلة القدرفی الوترمن العشر الاواخر:1/270)[حدیث شماره:2020]
ترجمه: حضرت عائشه رضی الله عنها می‌گوید: رسول‌خدا صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ در عشر اخیر رمضان به اعتکاف می‌نشست ومی‌فرمودند: شب قدر را در دهه‌ی اخیر رمضان جست وجو کنید.

فایده: مقصود از اعتکاف یافتن شب قدر است که بیش از هزار ماه فضیلت دارد، همچنین در این روایت دستور اهتمام به جست وجوی شب قدر در عشر اخیر رمضان وارد شده که از روی احادیث دیگر در شب‌های فرد قرار دارد، لذا بهتر این است که تمام این ده شب را به عبادت روزکند ورنه حدّ اقل شب‌های فرد را به عبادت سپری نماید.

چند مسایل ضروری:

اعتکاف عشر اخیر رمضان«سنت مؤکده علی الکفایه» می‌باشد. یعنی؛ در هرمسجد محله‌ی شهرهای بزرگ و دریکی از مساجد روستاهای کوچک، اگر یک شخص اعتکاف کند، سنت از طرف همه‌ی اهل محله و روستا ادا خواهد شد واگر هیچ کس اعتکاف نکند همه [بنابر ترک سنت] گناهکارمی‌شوند.

چند مسأله پیرامون اعتکاف رمضان:

مسأله1:

اعتکاف مسنون رمضان از قبیل غروب خورشید روز بیستم رمضان آغاز وتا رؤیت هلال شوال ادامه خواهد یافت لذا معتکف باید اندکی پیش از غروب آفتاب روز بیستم در محل اعتکاف حضور یابد.

مسأله2:

درهر محله یا روستایی که اعتکاف صورت گیرد سنت مردم همان محله و روستا ادا می‌شود گرچه اعتکاف کننده از محله و روستای دیگری باشد.

مسأله3:

اعتکاف چند روز از عشر اخیر رمضان، اعتکاف نافله به حساب می‌آید نه اعتکاف مسنون.

مسأله4:

زنان می‌باید به جای مسجد در خانه‌ی خود اعتکاف بنشینند.

مسأله5:

برای اعتکاف مسنون نیت قلبی کفایت می‌کندکه من برای خشنودی خداوند متعال دهه‌ی پایانی رمضان را به اعتکاف می نشینم.

مسأله6:

با کرایه کسی را به اعتکاف نشاندن جایز نیست.

مسأله7:

اگر در مسجدی بیش از یک نفر اعتکاف کند، به همه ثواب می رسد.

مسأله8 :

نیت اعتکاف مسنون می‌باید قبل از غروب آفتاب روز بیستم انجام گیرد،[لذا] اگر شخصی بدون نیت اعتکاف به موقع وارد مسجد شد و بعد از غروب آفتاب نیت اعتکاف نمود، اعتکاف مسنون ادا نخواهد شد.

مسأله9:

برای صحت اعتکاف مسنون امور ذیل ضروری است:
1ـ مسلمان بودن؛
2ـ عاقل بودن؛
3ـ نیت اعتکاف نمودن؛
4ـ اعتکاف نمودن مرد درون مسجد؛
5 ـ پاکی مرد و زن از جنابت و موجبات غسل؛( این شرط، برای جواز اعتکاف است لذا اگر کسی در حال جنابت اعتکاف  را شروع نماید، اعتکافش درست است امّا گنهکار می‌شود)
6ـ زن از حیض ونفاس خالی[وپاک] باشد.
7ـ  روزه بودن؛( لذا اگر در اثنای اعتکاف، به هر دلیلی نتواند روزی را روزه بگیرد، اعتکاف مسنون نیز از بین خواهد رفت)
8 ـ کسی که از بدنش بوی بد آید ویا به مرضی مبتلا است که دیگران اذیت می‌شوند، چنین شخص به اعتکاف ننشیند، البته اگر بدبو اندک است وبا استعمال خوشبوی از بین رفته، اذیت مردم زایل می‌گردد،[اعتکاف] جایز است.

امور جایز در حال اعتکاف:

خوردن وآشامدن(به شرطی باعث تلویث مسجد نشود)، خوابیدن، صحبت‌های ضروری، منعقد نمودن عقد نکاح خود یا دیگری ویا هر عقد دیگر، تعویض لباس‌ها، استعمال خوشبوی، مالیدن روغن، شانه زدن[سر و ریش](به شرطی که حصیر، قالین و... مسجد خراب نشود)  ویزیت و معاینه‌ی مریض وتجویز دارو برای او به شرط این که بدون مزد باشد، ورنه مکروه است.، شستن ظروف وغیره، خرید وفروش لوازم ضروری بدون احضار مبیع در مسجد؛ زیرا محل تجارت قرار دادن مسجد جایز نیست،شیر دادن بچه برای زنان شیرده، نصب پرده وچادر بر جایی که معتکف می‌نشیند، تغییردادن محل اعتکاف در مسجد، همراه داشتن رخت خواب،صابون، ظروف خورد ونوش، ظرف برای شستن دست‌ها، وکتب دینی برای مطالعه به قدر ضرورت ونیاز.

ممنوعات ومکروهات:

بدون ضرورت حرف زدن، آوردن ، خواندن ، نگهداری ویا گوش فرا دادن به .... مشتمل برداستان‌های زشت، بیهوده، ودروغین و مضامین ضد اسلام در مسجد، همچنین روزنامه و رسایل تصویردار وحاوی خبرهای دروغین در مسجد، آوردن وسایل بیش از قدر ضرورت و انتشار آن در مسجد، استفاده‌ی بی جا از برق،گاز وآب مسجد بدون ضرورت ونیاز،کشیدن سیگار و قلیان و...، حجامت نمودن درعوض مزد، امّا اگرشخصی نیاز به حجامت داشته باشد و حجامت کننده‌ی مجانی یافته نشود، در چنین صورتی می‌توان از حجامت گر معاوضه گیر استفاده نمود به شرطی که حجامت کننده بیرون ومعتکف درون مسجد باشد.

نیازهای طبعی:

بنابر نیاز دستشویی و استنجا و... معتکف می‌توان از مسجد خارج شود به این تفصیل که:
1ـ برای دستشویی وغیره نزدیک‌ترین محل را انتخاب کند.
2ـ اگر متصل با مسجد سرویس بهداشتی وجود دارد و در استفاده از آن حرجی نیست، ازآن‌ها استفاده نماید ورنه می‌تواند بدین منظور به جای دورتری برود.
3ـ اگر سرویس بهداشتی مشغول باشد انتظارکشیدن اشکال ندارد ولی پس از فراغت نباید آنجا درنگ کند.
4ـ در راه رفت وآمد به دستشویی برای قضای حاجت، مختصر گفت وگو اشکالی ندارد به شرطی که مجبور به توقف وایستادن نشود.


برچسب ها : فضایل و مسایل اعتکاف ,

نظرات کاربران


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

  • پیشنهادی

  • پربازدید

  • جدید

  • نظرات
  • اثبات ترک رفع یدین (بلند نکردن دست ها در نماز)

  • عقیده اهل سنت و جماعت در جواب کسی که می گوید الله کجاست؟

  • توهین امام غیرمقلدین «البانی» به امام اعظم

  • نقد کتاب : صفة صلاة النبی ناصرالدین آلبانی رح در ترازوی عدل وانصاف(1)

  • پنج سوال دندانشکن قایلین'ترک رفع یدین(احناف ومالکیه)؛ از کسانیکه قایل به رفع یدین هستند(غیرمقلدین

  • پنجاه سوال کمرشکن از غیرمقلدین

  • ثبوت صلاةالتسبیح برردجواب غیرمقلدین که صلاةالتسبیح رابدعت می دانند

  • ثبوت توسل شرعی از دیدگاه اهل سنت و الجماعة

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • پاسخ به ده اعتراض بر جماعت تبلیغ

  • تاریخچه پیدایش طیف غیر مقلدین(متسلفین)

  • متسلفین می گویند:تصوف بدعت است

  • دفاع شيخ الاسلام ابن تيميه رح از امام اعظم رح نسبت به اعتراضات متسلفين

  • افشای دروغ های متسلفین در مورد تصوف

  • سوء استفاده غیرمقلدین ازاحساسات دینی مردم؛درمورد جماعت تبلیغ وکتاب فضایل اعمال

  • آیا احناف در عقیده مخالف امام ابوحنیفه هستند و عقیده امام ابومنصور ماتریدی عقیده معتزلی هست؟؟

  • پاسخ اعتراضات و شبهات نسبت به کتاب فضایل اعمال

  • فرق اهل سنت با اهل حدیث

  • ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب مقلد مذهب حنابله!!!!

  • می گویند:در کجای قرآن آمده است که تقلید از امام اعظم ﴿رح﴾ واجب است؟

  • قیچی کردن غیرمقلدین قول امام العصر انور شاه كشميري را درخصوص تراويح

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • جایگاه امام اعظم (رح)درعلم حدیث بخش اول

  • تعریف کامل اهل سنت

  • شبهه نوزدهم : اتباع یعنی پیروی از قران و سنت به فهم سلف صالح امت نه تقلید کورکورانه و‌جاهل

  • شكستن حلقه هاى ضعيف غيرمقلدين :-بخش نهم محل بستن دستها در نماز

  • بعضی از عقاید و انحرافات فکری غیر مقلدین

  • تجسیم (ﻗﺎﺋﻠﯿﻦ ﺑﻪ ﺟﺴﻢ ﺑﻮدن ﺧﺪا)

  • ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ و وسلفی ها ﺑﺎ ﺻﺤﯿﺢ ﺍﻟﺒﺨﺎﺭﯼ ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ ﻛﻒ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﺑﺮ ﺑﻨﺪ ﺩ

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • چندسؤال کمر شکن از برادران غیر مقلد؛اهل حدیث ویا به اصطلاح سلفی

  • فاش کردن آخرین مکر وحیله غیرمقلدین(متسلفین) ؛ بهترین قول ازمذاهب اربعه را انتخاب میکنیم

  • کرامات اولیاء (صحابه وتابعین وصالحین)ازدیدگاه علامه ابن تیمیه رح

  • دلایلِ فرق در میان نماز مرد و زن؛ قسمت اول

  • جــــواب شـــبــــهـه نعم البدعه هذه در مورد قول عمر رض درمورد تراویح

  • افشای پشت پرده سلفیت(بخش اول)

  • غیرمقلدین و هشت رکعتی ها جواب علمی و تحقیقی دهید

  • سلسله جواب شبهات متسلفین...(بخش اول)

  • سلفیت وپیدایش آن:دکتر «محمد سعید رمضان البوطی»

  • امام احمد بن حنبل (ره) منکران تقلید را فاسق و انکار کننده های علم و سنت پیامبر (ص) میداند

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • اثبات توسل بالذات قسمت اول

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • تعداد رکعات تراویح(قسمت اول)

  • دانلود کتاب : بازگشت وتوبه یک غرمقلد به سواد اعظم

  • تقلید درپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف : قسمت اول

  • تراویح و سلفی ها؛ ده چلینج برای اثبات عمل آنها :قسمت اول

  • فتنه ی لامذهبیت و انکار فقه اسلامی

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • آدرس جدید راه حقیقیت

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • پاسخ به رئيسي مجسم و مشبِّه كه قائل به مكان براي الله سبحانه و تعالي است. (قسمت اول)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • گفتمان دلچسب وجالب مولانا محمد امین صفدر اوکاروی رح

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت سوم

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت دوم

  • اثبات توسل و تبرک از آثارپیامبر ازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دوازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبر ازدایره قرآن، سنت وسلف صالح امت.بخش یازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت بخش نهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت قسمت هشتم

  • مــــــــــوضوع:اشاره انگشت در نمازبخش سوم

  • آلبانی درآیینه ی اختلاف

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت :قسمت ششم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام :قسمت: ششم

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت .قسمت هفتم

  • رفع یدین در نماز منسوخ است.

  • اضطراب وضعف روایات رفع یدین

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده .بخش سی وپنجم

  • مـــــوضوع : حرکت دادن انگشت سبابه در نمازقسمت دوم

  • پاسخی به شعربی وزن وقافیه مصعب لامذهب سیلی خور

  • یک پرسش دوگزینه ای ازغیرمقلدین نوپا

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت پنجم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وششم .

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وهفتم .

  • جوابیه دروغ های متسلفین نسبت به فقه احناف...

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده:بخش سی وچهارم.

  • نقد مقاله ی جاهلانه متسلف درموردترک تقلید

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • پیشگفتار: بحث قرائت خلف الامام قسمت دوم:

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وپنجم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت:‌ چهارم

  • سطحيت نه سلفيت

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وچهارم.

  • رونمایی از پلتیک وحقه بازی متسلفین که می خواهندازطریق واژه "سلفی" مردم خام را تحت تأثیرقراردهند.

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت پنجم .

  • تحقیقی درمورد غیر مقلدین

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • مسائل نمازدرپرتو قرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وسوم

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت چهارم.

  • حقانیت نهضت دعوت وتبلیغ

  • تحقيقی مختصردرمورد سلام با يک دست

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه :قسمت بیست ودوم

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده بخش سی ودوم

  • برآیندتحریک لامذهبیت.قسمت دوم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست ویکم .

  • کد های اختصاصی