close
تبلیغات در اینترنت
صلاة التسبیح چیست-ثبوت صلاةالتسبیح-نمازمستحب نمازتسبیح چیست

پروفایل مدیریت


سلام علیکم. این سایت در آغاز گروهی در واتساب بود که در جهت رفع شبهات غیرمقلدین فعالیت می کرد. هم اکنون با مشورت مدیران ، وبلاگی برای ، حفظ ونشر مطالب گروه و استفاده عموم ساخته شد. این سایت صرفا برای پاسخ شبهات واهی متسلفین تکفیری ، تک رووخودبرتربین که روزانه مذاهب اسلامی را آماج حملات خویش قرار داده اندساخته شده است و وابسته به هیچ گروه واحزاب سیاسی ومذهبی دیگری نیست وهیچ عنادی با دیگر مذاهب اسلامی ندارد. ان شاالله که مورد پذیرش درگاه الهی واقع گردد.

آمار سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 339
کل نظرات : 37
آمار کاربران
کل کاربران : 54
افراد آنلاين : 1
کاربران آنلاين : 0
آمار بازديد
بازديد امروز : 53,257
اطلاعات
امروز : شنبه 05 اسفند 1396
آي پي شما : 54.90.119.59
مرورگر شما :

  • عضویت سریع

  • لوگین
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
نام کاربری :
رمز عبور :

ثبوت صلاةالتسبیح برردجواب غیرمقلدین که صلاةالتسبیح رابدعت می دانند

نمایش ادامه مطلب
متسلفین جاهل و کاهل نماز، می گویند خواندن صلوة التسبیح صحیح نیست وبدعت است.
جواب: برخی
  که می گویند: حدیث صلاه التسبیح موضوع یا درست نیست از لحاظ علمی این قول مرجوح و غیر معتبر است .
قول راجح و صحیح این است که صلاه التسبیح از حدیث صحیح ثابت است
درباره حدیث نماز تسبیح، محدثِ عصر ،حضرت مولانا محمد یوسف بنوری رحمت الله علیه بانی جامعه العلوم الاسلامیه بنوری کراچی در کتاب"معارف السنن"
  بسیار مفصل و مدلل، بحث علمی و فنی نموده اند که در ذیل بیان می شود.
ثبوت صلاه التسبیح از حدیث صحیح:
ـــــــــــ
تعداد احادیث منقول شده در مورد صلاه التسبیح از اعتبار تعداد ده(10) حدیث هستند که از درج ذیل صحابه کرام رضوان الله علیهم اجمعین مروی است:

متسلفین جاهل و کاهل نماز، می گویند خواندن صلوة التسبیح صحیح نیست وبدعت است.
جواب: برخی
  که می گویند: حدیث صلاه التسبیح موضوع یا درست نیست از لحاظ علمی این قول مرجوح و غیر معتبر است .
قول راجح و صحیح این است که صلاه التسبیح از حدیث صحیح ثابت است
درباره حدیث نماز تسبیح، محدثِ عصر ،حضرت مولانا محمد یوسف بنوری رحمت الله علیه بانی جامعه العلوم الاسلامیه بنوری کراچی در کتاب"معارف السنن"
  بسیار مفصل و مدلل، بحث علمی و فنی نموده اند که در ذیل بیان می شود.
ثبوت صلاه التسبیح از حدیث صحیح:
ـــــــــــ
تعداد احادیث منقول شده در مورد صلاه التسبیح از اعتبار تعداد ده(10) حدیث هستند که از درج ذیل صحابه کرام رضوان الله علیهم اجمعین مروی است:

1- حضرت عبدالله ابن عباس رض
2- حضرت فضل بن عباس رض
3- حضرت عباس رض
4- حضرت ابورافع رض
5- حضرت انس رض
6- حضرت ابن عمر رض
7- حضرت علی رض
8-حضرت جعفر رض
9- حضرت عبدالله ابن جعفر رض
10- یک صحابی انصاری رض که در نام آن اختلاف است

در این احادیث از همه مشهور ترین وباعتبارسند از همه صحیح ترو معتبرتر، حدیثِ حضرت ابن عباس رض است علاوه بر این بعضی از محدثین بقیه احادیث را ضعیف یا موضوع قرار داده اند لیکن از قدماء محدثین بزرگ و حضرات بسیار جلیل القدر حدیث صلاه التسبیح را "صحیح "یا کم از کم "حسن" قرار داده اند و قول موضوع بودن را هیچ کدام اختیار نکرده اند

چنانکه درج ذیل محدثین این حدیث را صحیح قرار داده اند:-
1- ابو علی بن سکن رح
2- ابن خزیمه رح
3- حاکم رح
4- ابن منده رح
5- ابوبکر الآجری رح
6- ابوبکر ابن ابوداود رح
7- ابو موسی المدینی رح
8- دیلمی رح
9-خطیب رح
10- سمعانی رح
11- ابوالحسن المصری رح
12- ابوالحسن المقدسی رح
13- بلقینی رح
14- علائی رح
15- زرکشی رح
___________________

و درج ذیل مشایخ حدیث این را "حسن" قرار داده اند.

1- ابن المدینی رح که شیخ امام بخاری رح و امام مسلم رح است
2- منذری رح
3- ابن الصلاح رح
4- نووی رح
5- سبکی رح
6- ابن حجر رح
-----------
تمام این بزگواران
  درعلم حدیث امام وماهر فن و متخصص هستند که آن ها را در این فن مقتدا و امام تسلیم کرده اند برای همین در مقابل این حضرات قول کسی که می گوید: این حدیث موضوع یا ضعیف است هیچ اعتباری ندارد واضح شد کسانی که حدیث صلاه التسبیح را "موضوع" می گویند
(1)ابن جوزی زح
(2)علامه ابن تیمیه رح
و ابن عبدالهادی رح هستند که همه حنابله اند

لیکن امام احمد رح حدیث مذکور را فقط ضعیف قرار داد ه اند لیکن این حضرات از موقف امام خود تجاوز کرده این حدیث را موضوع گفته اند  .
درباب جرح ، عادت تند روی وتشدد این حضرات مشهور است( که نا قابل اعتبار است)
------
خلاصه اینکه:حدیث حضرت ابن عباس در مورد صلاه التسبیح از اعتبار سند "صحیح" یا "حسن" است آن را ضعیف یا موضوع گفتن معتبر نیست-

و اگر بالفرض حدیث "ضعیف" هم باشد، باز هم در باب فضایل دار و مدار استدلال بر صحت حدیث نمی شود  و در باب فضایل حدیث ضعیف هم حجت وقابل عمل است

لهذا چنین مسئله ی را که تعلق آن به فضایل است مروی بودن بیش از ده احادیث برای اطمینان قلب عمل کننده ،کافی است بدین جهت علماء و مشایخ بزرگ آن را مستحب قرار داده اند و خود مطابق آن عمل نموده اند که  سر فهرست همه
حضرت عبدالله بن مبارک رحمت الله علیه است-

{ خلاصه از معارف السنن ج:4ص:282ـ285 و ازاللآلی المصنوعه, التعقبات،
التلخیص الحبیر، شرح المهذّب،المغنی،الترغیب، رد المحتار، تعلیقات علی اثار السنن و غیرها}مفتی عبدالرئوف سکهروی مدظله
ترجمه: اسامه حنفی


برچسب ها : ثبوت صلاةالتسبیح برردجواب غیرمقلدین که صلاةالتسبیح رابدعت می دانند ,

نظرات کاربران


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

  • پیشنهادی

  • پربازدید

  • جدید

  • نظرات
  • اثبات ترک رفع یدین (بلند نکردن دست ها در نماز)

  • عقیده اهل سنت و جماعت در جواب کسی که می گوید الله کجاست؟

  • توهین امام غیرمقلدین «البانی» به امام اعظم

  • نقد کتاب : صفة صلاة النبی ناصرالدین آلبانی رح در ترازوی عدل وانصاف(1)

  • پنج سوال دندانشکن قایلین'ترک رفع یدین(احناف ومالکیه)؛ از کسانیکه قایل به رفع یدین هستند(غیرمقلدین

  • پنجاه سوال کمرشکن از غیرمقلدین

  • ثبوت صلاةالتسبیح برردجواب غیرمقلدین که صلاةالتسبیح رابدعت می دانند

  • ثبوت توسل شرعی از دیدگاه اهل سنت و الجماعة

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • پاسخ به ده اعتراض بر جماعت تبلیغ

  • تاریخچه پیدایش طیف غیر مقلدین(متسلفین)

  • متسلفین می گویند:تصوف بدعت است

  • دفاع شيخ الاسلام ابن تيميه رح از امام اعظم رح نسبت به اعتراضات متسلفين

  • افشای دروغ های متسلفین در مورد تصوف

  • آیا احناف در عقیده مخالف امام ابوحنیفه هستند و عقیده امام ابومنصور ماتریدی عقیده معتزلی هست؟؟

  • سوء استفاده غیرمقلدین ازاحساسات دینی مردم؛درمورد جماعت تبلیغ وکتاب فضایل اعمال

  • پاسخ اعتراضات و شبهات نسبت به کتاب فضایل اعمال

  • فرق اهل سنت با اهل حدیث

  • ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب مقلد مذهب حنابله!!!!

  • می گویند:در کجای قرآن آمده است که تقلید از امام اعظم ﴿رح﴾ واجب است؟

  • قیچی کردن غیرمقلدین قول امام العصر انور شاه كشميري را درخصوص تراويح

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • جایگاه امام اعظم (رح)درعلم حدیث بخش اول

  • شبهه نوزدهم : اتباع یعنی پیروی از قران و سنت به فهم سلف صالح امت نه تقلید کورکورانه و‌جاهل

  • شكستن حلقه هاى ضعيف غيرمقلدين :-بخش نهم محل بستن دستها در نماز

  • تعریف کامل اهل سنت

  • بعضی از عقاید و انحرافات فکری غیر مقلدین

  • تجسیم (ﻗﺎﺋﻠﯿﻦ ﺑﻪ ﺟﺴﻢ ﺑﻮدن ﺧﺪا)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • چندسؤال کمر شکن از برادران غیر مقلد؛اهل حدیث ویا به اصطلاح سلفی

  • ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ و وسلفی ها ﺑﺎ ﺻﺤﯿﺢ ﺍﻟﺒﺨﺎﺭﯼ ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ ﻛﻒ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﺑﺮ ﺑﻨﺪ ﺩ

  • فاش کردن آخرین مکر وحیله غیرمقلدین(متسلفین) ؛ بهترین قول ازمذاهب اربعه را انتخاب میکنیم

  • کرامات اولیاء (صحابه وتابعین وصالحین)ازدیدگاه علامه ابن تیمیه رح

  • دلایلِ فرق در میان نماز مرد و زن؛ قسمت اول

  • غیرمقلدین و هشت رکعتی ها جواب علمی و تحقیقی دهید

  • جــــواب شـــبــــهـه نعم البدعه هذه در مورد قول عمر رض درمورد تراویح

  • سلفیت وپیدایش آن:دکتر «محمد سعید رمضان البوطی»

  • سلسله جواب شبهات متسلفین...(بخش اول)

  • امام احمد بن حنبل (ره) منکران تقلید را فاسق و انکار کننده های علم و سنت پیامبر (ص) میداند

  • اثبات توسل بالذات قسمت اول

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • افشای پشت پرده سلفیت(بخش اول)

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • تقلید درپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف : قسمت اول

  • تراویح و سلفی ها؛ ده چلینج برای اثبات عمل آنها :قسمت اول

  • فتنه ی لامذهبیت و انکار فقه اسلامی

  • تعداد رکعات تراویح(قسمت اول)

  • دانلود کتاب : بازگشت وتوبه یک غرمقلد به سواد اعظم

  • شعر بی وفاعی غیر مقلد

  • آدرس جدید راه حقیقیت

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • پاسخ به رئيسي مجسم و مشبِّه كه قائل به مكان براي الله سبحانه و تعالي است. (قسمت اول)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • گفتمان دلچسب وجالب مولانا محمد امین صفدر اوکاروی رح

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت سوم

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت دوم

  • اثبات توسل و تبرک از آثارپیامبر ازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دوازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبر ازدایره قرآن، سنت وسلف صالح امت.بخش یازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت بخش نهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت قسمت هشتم

  • مــــــــــوضوع:اشاره انگشت در نمازبخش سوم

  • آلبانی درآیینه ی اختلاف

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت :قسمت ششم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام :قسمت: ششم

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت .قسمت هفتم

  • رفع یدین در نماز منسوخ است.

  • اضطراب وضعف روایات رفع یدین

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده .بخش سی وپنجم

  • مـــــوضوع : حرکت دادن انگشت سبابه در نمازقسمت دوم

  • پاسخی به شعربی وزن وقافیه مصعب لامذهب سیلی خور

  • یک پرسش دوگزینه ای ازغیرمقلدین نوپا

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت پنجم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وششم .

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وهفتم .

  • جوابیه دروغ های متسلفین نسبت به فقه احناف...

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده:بخش سی وچهارم.

  • نقد مقاله ی جاهلانه متسلف درموردترک تقلید

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • پیشگفتار: بحث قرائت خلف الامام قسمت دوم:

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وپنجم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت:‌ چهارم

  • سطحيت نه سلفيت

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وچهارم.

  • رونمایی از پلتیک وحقه بازی متسلفین که می خواهندازطریق واژه "سلفی" مردم خام را تحت تأثیرقراردهند.

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت پنجم .

  • تحقیقی درمورد غیر مقلدین

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • مسائل نمازدرپرتو قرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وسوم

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت چهارم.

  • حقانیت نهضت دعوت وتبلیغ

  • تحقيقی مختصردرمورد سلام با يک دست

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه :قسمت بیست ودوم

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده بخش سی ودوم

  • برآیندتحریک لامذهبیت.قسمت دوم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست ویکم .

  • کد های اختصاصی