close
تبلیغات در اینترنت
موضوع :اعتکاف بانوان

پروفایل مدیریت


سلام علیکم. این سایت در آغاز گروهی در واتساب بود که در جهت رفع شبهات غیرمقلدین فعالیت می کرد. هم اکنون با مشورت مدیران ، وبلاگی برای ، حفظ ونشر مطالب گروه و استفاده عموم ساخته شد. این سایت صرفا برای پاسخ شبهات واهی متسلفین تکفیری ، تک رووخودبرتربین که روزانه مذاهب اسلامی را آماج حملات خویش قرار داده اندساخته شده است و وابسته به هیچ گروه واحزاب سیاسی ومذهبی دیگری نیست وهیچ عنادی با دیگر مذاهب اسلامی ندارد. ان شاالله که مورد پذیرش درگاه الهی واقع گردد.

آمار سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 339
کل نظرات : 37
آمار کاربران
کل کاربران : 54
افراد آنلاين : 1
کاربران آنلاين : 0
آمار بازديد
بازديد امروز : 52,293
اطلاعات
امروز : چهارشنبه 24 مرداد 1397
آي پي شما : 54.225.55.174
مرورگر شما :

  • عضویت سریع

  • لوگین
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
نام کاربری :
رمز عبور :

موضوع :اعتکاف بانوان

نمایش ادامه مطلب


موضوع :اعتکاف بانوان

برخی از مردم ،(خطاب به غیر مقلدین)در مسایل دینی هیچ فرقی در میان زن ومرد قایل نیستند .در صورتی که نقل وعقل در شیوه ی عبادت  مرد وزن ، فرق قایل  هستند.

عبادات بر دو گونه هستند
1- عبادات بدنی: که وابسته به بدن انسان اند وبوسیله اعضاء وجوارح انجام می گیرند.
2- عبادات مالی: که به مال انسان وابسته است.وازطریق مال انجام می گیرد.

از آنجایی که فرقی بین مال زن و مرد وجود ندارد .یعنی در حد نصاب زکات، شرایط زکات و غیره یکسان هستند.بدین جهت درعبادات مالی بین مرد وزن فرقی نیست.
اما ازآنجایی که ازنظر فیزیکی و ساختاربدنی بین زن و مرد فرق وجود دارد بنابراین ، قطعا در عبادات بدنی آنها ، نیز فرق هست.
چند مثال بطورنمونه
 -1مرد تمام روزهای ماه رمضان را روزه می گیرد اما زن بعضی روزها عادت ماهیانه دارد و نمی تواند روزه بگیرد.
-2 نصاب وجوب حج هردوتا یکی است،  ولی مرد به تنهایی می تواند حج برود. امابرای رفتن زن به حج ، همراه بودن محرم شرط است.
-3درلباس های احرام فرق دارند
-4مرد تلبیه را با صدای بلندمی گوید اما زن آهسته می گوید.
-5در دوران طواف مرد رمل  انجام می دهد. یعنی مغرورانه راه رفته با تکان دادن شانه ها مانور می دهد اما زن بصورت رفتار عادی خویش یعنی رفتار میانه ، اعمال حج را انجام می دهد.

برخی از مردم ،(خطاب به غیر مقلدین)در مسایل دینی هیچ فرقی در میان زن ومرد قایل نیستند .در صورتی که نقل وعقل در شیوه ی عبادت  مرد وزن ، فرق قایل  هستند.

عبادات بر دو گونه هستند
1- عبادات بدنی: که وابسته به بدن انسان اند وبوسیله اعضاء وجوارح انجام می گیرند.
2- عبادات مالی: که به مال انسان وابسته است.وازطریق مال انجام می گیرد.

از آنجایی که فرقی بین مال زن و مرد وجود ندارد .یعنی در حد نصاب زکات، شرایط زکات و غیره یکسان هستند.بدین جهت درعبادات مالی بین مرد وزن فرقی نیست.
اما ازآنجایی که ازنظر فیزیکی و ساختاربدنی بین زن و مرد فرق وجود دارد بنابراین ، قطعا در عبادات بدنی آنها ، نیز فرق هست.
چند مثال بطورنمونه
 -1مرد تمام روزهای ماه رمضان را روزه می گیرد اما زن بعضی روزها عادت ماهیانه دارد و نمی تواند روزه بگیرد.
-2 نصاب وجوب حج هردوتا یکی است،  ولی مرد به تنهایی می تواند حج برود. امابرای رفتن زن به حج ، همراه بودن محرم شرط است.
-3درلباس های احرام فرق دارند
-4مرد تلبیه را با صدای بلندمی گوید اما زن آهسته می گوید.
-5در دوران طواف مرد رمل  انجام می دهد. یعنی مغرورانه راه رفته با تکان دادن شانه ها مانور می دهد اما زن بصورت رفتار عادی خویش یعنی رفتار میانه ، اعمال حج را انجام می دهد.
-6مرد لباس احرام را از زیر بغل بیرون میکند(شانه اش لخت است) در حالی که این عمل برای زن ، ناجایز است.
-7در دوران سعی  بایستی مرد بدود  ولی زن نباید بدود بلکه آهسته آهسته حرکت نماید.
-8تراشیدن واصلاح موی سر برای مرد افضل است .لیکن حلق (تراشیدن سر) برای زن جایز نیست.
-9درشیوه ی اجرای حدود شرعی میان  مردوزن فرق است.
-10نیزکفن و دفن مرد و زن، با هم دیگر فرق دارند.

این تفاوت ها میان مردوزن بخاطر ساختار وآفرینش اسکلت، وحفظ حجاب می باشند.
لذا مقتضی است در اعتکاف هم باید تفاوت داشته باشند
واین تفاوت از قران و حدیث و عمل متوارث ثابت است .
به همین بخاطر ، فقها از روشنی قرآن و سنت این مسئله را نوشته اند که
  مرد در مسجد محله و زن در خانه ی مخصوص خود اعتکاف کند افضل است(هدایه ج 1ص209) خداوند عزوجل فرمودند: وَأَنُْتمْ عَاكِفُونَ فِي الْمَسَاجِدِ(سورة البقرہ:187)

.امام ابوبکر الجصاص در تفسیر این آیه میفرماید:وأما شرط اللبث في المسجد فإنه للرجال خاصة دون النساء۔(احکام القرآن للجصاص :ج1ص333)

ترجمه: اعتکاف درمسجد، فقط برای مردان جایزاست  نه برای زنان .

بی بی عایشه رضي الله عنها روایت میکند پیامبر صلى الله عليه وسلم فرمودند : که من در دهه ى  اخير رمضان اعتکاف می کنم، من هم، از پیامبر ص اجازه خواستم که  اعتکاف کنم پیامبر ص اجازه دادند .
حضرت بي بي حفصه رض به حضرت عایشه گفتند که اجازه مرا هم بگیر و ایشان کسب اجازه کردند . وقتی كه
  زینب بنت جهش آنها را دیدند ، ایشان نيز دستور به برپایی خیمه ها را دادند . وقتی كه پیامبر ص نماز خواندند و به سوى خیمه خود تشریف بردند، دیدند که خیمه های خیلی زیادی برپا شده است. فرمودند :
این خیمه ها مال کی هستند؟ صحابه عرض کردند، كه حضرت حفصه و عایشه و زینب بنت جهش خیمه ها را نصب نموده اند
.
  پیامبر صلى الله عليه وسلم فرمود:آيا اینها با اين عمل نیت  ثواب را دارند؟سپس دستور دادند که خیمه ها باز شوند (صحیح البخاری:  ج1ص274 باب من أراد أن يعتكف ثم بدا له أن يخرج) این روایت درصحیح مسلم هم موجود است.
خوانندگان گرامی! از این حدیث ، کاملا مشخص می شود که نباید زن ،
  درمسجد به اعتکاف بنشیند.اگرجایز می بود  پیامبر ص پس از نصب خیمه ها، حکم باز کردن خیمه ها ی ازواج مطهرات را نمی دادند. اگربه دو مادر بزرگوار، عایشه وحفصه اجازه داده شده بود این جواز مخصوص آنها بود. نزد فقهاء احناف به اعتکاف نشستن زنان در مسجد مکروه است.(حاشیه ابن عابدین جلد 2 صفحه 440).فقهاءشوافع هم اعتکاف زن جوان را در مسجد مکروه قرار داده اند.الموسوعه الفقهیه الکویتیه ج 5ص210
شیخ محمد بن صالح عثیمین می گوید: اعتکاف زنان درمسجد باعث فتنه هست.
(الشرح الممتع علی زاد المستقنع جلد 6 صفحه 510) آن دسته از علماء که اعتکاف زنان را در مسجد جایز قرار داده اند
  نزد آنها نیر اعتکاف زنان در خانه افضل هست و باعث اجر وثواب فراوان می باشد.پس چرا غیر افضل را بر افضل ترجیح دهیم؟؟

الله همه مارا توفیق عمل نیکو عنایت بفرماید.
برگردان : عبدالماجد رئيسى .
تحقيق :متكلم إسلام مولانا إلياس گهمن مدظله العالی .

 


برچسب ها : موضوع :اعتکاف بانوان ,

نظرات کاربران


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی

  • پیشنهادی

  • پربازدید

  • جدید

  • نظرات
  • اثبات ترک رفع یدین (بلند نکردن دست ها در نماز)

  • عقیده اهل سنت و جماعت در جواب کسی که می گوید الله کجاست؟

  • توهین امام غیرمقلدین «البانی» به امام اعظم

  • نقد کتاب : صفة صلاة النبی ناصرالدین آلبانی رح در ترازوی عدل وانصاف(1)

  • پنج سوال دندانشکن قایلین'ترک رفع یدین(احناف ومالکیه)؛ از کسانیکه قایل به رفع یدین هستند(غیرمقلدین

  • پنجاه سوال کمرشکن از غیرمقلدین

  • ثبوت صلاةالتسبیح برردجواب غیرمقلدین که صلاةالتسبیح رابدعت می دانند

  • ثبوت توسل شرعی از دیدگاه اهل سنت و الجماعة

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • تاریخچه پیدایش طیف غیر مقلدین(متسلفین)

  • پاسخ به ده اعتراض بر جماعت تبلیغ

  • متسلفین می گویند:تصوف بدعت است

  • دفاع شيخ الاسلام ابن تيميه رح از امام اعظم رح نسبت به اعتراضات متسلفين

  • افشای دروغ های متسلفین در مورد تصوف

  • سوء استفاده غیرمقلدین ازاحساسات دینی مردم؛درمورد جماعت تبلیغ وکتاب فضایل اعمال

  • پاسخ اعتراضات و شبهات نسبت به کتاب فضایل اعمال

  • آیا احناف در عقیده مخالف امام ابوحنیفه هستند و عقیده امام ابومنصور ماتریدی عقیده معتزلی هست؟؟

  • فرق اهل سنت با اهل حدیث

  • ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب مقلد مذهب حنابله!!!!

  • می گویند:در کجای قرآن آمده است که تقلید از امام اعظم ﴿رح﴾ واجب است؟

  • قیچی کردن غیرمقلدین قول امام العصر انور شاه كشميري را درخصوص تراويح

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • جایگاه امام اعظم (رح)درعلم حدیث بخش اول

  • تعریف کامل اهل سنت

  • شبهه نوزدهم : اتباع یعنی پیروی از قران و سنت به فهم سلف صالح امت نه تقلید کورکورانه و‌جاهل

  • شكستن حلقه هاى ضعيف غيرمقلدين :-بخش نهم محل بستن دستها در نماز

  • بعضی از عقاید و انحرافات فکری غیر مقلدین

  • ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ و وسلفی ها ﺑﺎ ﺻﺤﯿﺢ ﺍﻟﺒﺨﺎﺭﯼ ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ ﻛﻒ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﺑﺮ ﺑﻨﺪ ﺩ

  • تجسیم (ﻗﺎﺋﻠﯿﻦ ﺑﻪ ﺟﺴﻢ ﺑﻮدن ﺧﺪا)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • چندسؤال کمر شکن از برادران غیر مقلد؛اهل حدیث ویا به اصطلاح سلفی

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • فاش کردن آخرین مکر وحیله غیرمقلدین(متسلفین) ؛ بهترین قول ازمذاهب اربعه را انتخاب میکنیم

  • کرامات اولیاء (صحابه وتابعین وصالحین)ازدیدگاه علامه ابن تیمیه رح

  • جــــواب شـــبــــهـه نعم البدعه هذه در مورد قول عمر رض درمورد تراویح

  • دلایلِ فرق در میان نماز مرد و زن؛ قسمت اول

  • افشای پشت پرده سلفیت(بخش اول)

  • غیرمقلدین و هشت رکعتی ها جواب علمی و تحقیقی دهید

  • سلسله جواب شبهات متسلفین...(بخش اول)

  • سلفیت وپیدایش آن:دکتر «محمد سعید رمضان البوطی»

  • امام احمد بن حنبل (ره) منکران تقلید را فاسق و انکار کننده های علم و سنت پیامبر (ص) میداند

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • اثبات توسل بالذات قسمت اول

  • تعداد رکعات تراویح(قسمت اول)

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • دانلود کتاب : بازگشت وتوبه یک غرمقلد به سواد اعظم

  • تقلید درپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف : قسمت اول

  • تراویح و سلفی ها؛ ده چلینج برای اثبات عمل آنها :قسمت اول

  • فتنه ی لامذهبیت و انکار فقه اسلامی

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • آدرس جدید راه حقیقیت

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • پاسخ به رئيسي مجسم و مشبِّه كه قائل به مكان براي الله سبحانه و تعالي است. (قسمت اول)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • گفتمان دلچسب وجالب مولانا محمد امین صفدر اوکاروی رح

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت سوم

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت دوم

  • اثبات توسل و تبرک از آثارپیامبر ازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دوازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبر ازدایره قرآن، سنت وسلف صالح امت.بخش یازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت بخش نهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت قسمت هشتم

  • مــــــــــوضوع:اشاره انگشت در نمازبخش سوم

  • آلبانی درآیینه ی اختلاف

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت :قسمت ششم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام :قسمت: ششم

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت .قسمت هفتم

  • رفع یدین در نماز منسوخ است.

  • اضطراب وضعف روایات رفع یدین

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده .بخش سی وپنجم

  • مـــــوضوع : حرکت دادن انگشت سبابه در نمازقسمت دوم

  • پاسخی به شعربی وزن وقافیه مصعب لامذهب سیلی خور

  • یک پرسش دوگزینه ای ازغیرمقلدین نوپا

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت پنجم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وششم .

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وهفتم .

  • جوابیه دروغ های متسلفین نسبت به فقه احناف...

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده:بخش سی وچهارم.

  • نقد مقاله ی جاهلانه متسلف درموردترک تقلید

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • پیشگفتار: بحث قرائت خلف الامام قسمت دوم:

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وپنجم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت:‌ چهارم

  • سطحيت نه سلفيت

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وچهارم.

  • رونمایی از پلتیک وحقه بازی متسلفین که می خواهندازطریق واژه "سلفی" مردم خام را تحت تأثیرقراردهند.

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت پنجم .

  • تحقیقی درمورد غیر مقلدین

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • مسائل نمازدرپرتو قرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وسوم

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت چهارم.

  • حقانیت نهضت دعوت وتبلیغ

  • تحقيقی مختصردرمورد سلام با يک دست

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه :قسمت بیست ودوم

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده بخش سی ودوم

  • برآیندتحریک لامذهبیت.قسمت دوم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست ویکم .

  • کد های اختصاصی