close
تبلیغات در اینترنت
مسلئل نماز-عقیده احناف-پاسخ غیرمقدین-سلفی-پاسخ کوبنده-احکام نماز

پروفایل مدیریت


سلام علیکم. این سایت در آغاز گروهی در واتساب بود که در جهت رفع شبهات غیرمقلدین فعالیت می کرد. هم اکنون با مشورت مدیران ، وبلاگی برای ، حفظ ونشر مطالب گروه و استفاده عموم ساخته شد. این سایت صرفا برای پاسخ شبهات واهی متسلفین تکفیری ، تک رووخودبرتربین که روزانه مذاهب اسلامی را آماج حملات خویش قرار داده اندساخته شده است و وابسته به هیچ گروه واحزاب سیاسی ومذهبی دیگری نیست وهیچ عنادی با دیگر مذاهب اسلامی ندارد. ان شاالله که مورد پذیرش درگاه الهی واقع گردد.

آمار سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 339
کل نظرات : 37
آمار کاربران
کل کاربران : 54
افراد آنلاين : 1
کاربران آنلاين : 0
آمار بازديد
بازديد امروز : 53,041
اطلاعات
امروز : چهارشنبه 21 آذر 1397
آي پي شما : 54.234.228.78
مرورگر شما :

  • عضویت سریع

  • لوگین
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
نام کاربری :
رمز عبور :

مسائل نماز در پرتو قرآن وسنت وآثارصحابه:قسمت پانزدهم

نمایش ادامه مطلب
مسائل نماز در پرتو قرآن وسنت وآثارصحابه:قسمت پانزدهم :
مبحث سجده
 
مسئله بيست وششم
پس ازقومه تکبیرگویان ،بطرف سجده رود ،اما موقع رفتن به سجده ، موارد ذیل، رعایت شوند.
1- نخست زانوها را خم نموده به سمت زمین پایین کند
2- هنگامی که زانوها به زمین رسیدند آنگاه سینه را به سمت زمین کج کرده پایین کند.
3-بعد ازگذاشتن زانوها بر زمین ، اول دستها، بعد ،بینی ، وسرانجام پیشانی را بر زمین بگذارد.
-1
عَنْ وَائِلِ بْنِ حُجْرٍ قَالَ رَأَيْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إِذَا سَجَدَ يَضَعُ رُكْبَتَيْهِ قَبْلَ يَدَيْهِ وَإِذَا نَهَضَ رَفَعَ يَدَيْهِ قَبْلَ رُكْبَتَيْهِ. سنن ترمذی رقم 269-سنن ابی داود رقم 838-سنن ابن ماجه رقم 932-سنن دارمی 347/1-مستدرک حاکم 165/1
قَالَ الترمذی: هَذَا حَدِيثٌ حَسَنٌ غَرِيبٌ لاَ نَعْرِفُ أَحَدًا رَوَاهُ مِثْلَ هَذَا عَنْ شَرِيكٍ. وَالْعَمَلُ عَلَيْهِ عِنْدَ أَكْثَرِ أَهْلِ الْعِلْمِ يَرَوْنَ أَنْ يَضَعَ الرَّجُلُ رُكْبَتَيْهِ قَبْلَ يَدَيْهِ وَإِذَا نَهَضَ رَفَعَ يَدَيْهِ قَبْلَ رُكْبَتَيْهِ. وَرَوَى هَمَّامٌ عَنْ عَاصِمٍ هَذَا مُرْسَلاً وَلَمْ يَذْكُرْ فِيهِ وَائِلَ بْنَ حُجْرٍ.وقال العلامة النيموي في آثار السنن : فالحديث ﻻينحط عن درجة الحسن لكثرة طرقه. 117/1

مبحث سجده
 
مسئله بيست وششم
پس ازقومه تکبیرگویان ،بطرف سجده رود ،اما موقع رفتن به سجده ، موارد ذیل، رعایت شوند.
1- نخست زانوها را خم نموده به سمت زمین پایین کند
2- هنگامی که زانوها به زمین رسیدند آنگاه سینه را به سمت زمین کج کرده پایین کند.
3-بعد ازگذاشتن زانوها بر زمین ، اول دستها، بعد ،بینی ، وسرانجام پیشانی را بر زمین بگذارد.
-1
عَنْ وَائِلِ بْنِ حُجْرٍ قَالَ رَأَيْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إِذَا سَجَدَ يَضَعُ رُكْبَتَيْهِ قَبْلَ يَدَيْهِ وَإِذَا نَهَضَ رَفَعَ يَدَيْهِ قَبْلَ رُكْبَتَيْهِ. سنن ترمذی رقم 269-سنن ابی داود رقم 838-سنن ابن ماجه رقم 932-سنن دارمی 347/1-مستدرک حاکم 165/1
قَالَ الترمذی: هَذَا حَدِيثٌ حَسَنٌ غَرِيبٌ لاَ نَعْرِفُ أَحَدًا رَوَاهُ مِثْلَ هَذَا عَنْ شَرِيكٍ. وَالْعَمَلُ عَلَيْهِ عِنْدَ أَكْثَرِ أَهْلِ الْعِلْمِ يَرَوْنَ أَنْ يَضَعَ الرَّجُلُ رُكْبَتَيْهِ قَبْلَ يَدَيْهِ وَإِذَا نَهَضَ رَفَعَ يَدَيْهِ قَبْلَ رُكْبَتَيْهِ. وَرَوَى هَمَّامٌ عَنْ عَاصِمٍ هَذَا مُرْسَلاً وَلَمْ يَذْكُرْ فِيهِ وَائِلَ بْنَ حُجْرٍ.وقال العلامة النيموي في آثار السنن : فالحديث ﻻينحط عن درجة الحسن لكثرة طرقه. 117/1
ترجمه:ازحضرت وائل بن حجررضی الله عنه روایت است ، رسول اکرم صلی الله علیه وسلم را دیدم که چون به سجده می رفتند،قبل از دستها، زانوهای خویش رابرزمین می گذاشتند و زمانی که ازسجده برمی خاستند،برعکس ، نخست دستهای خویش را اززمین برمی داشتند.امام ترمذی می افزاید: عمل اکثراهل علم(احناف ، حنابله وشوافع ) برهمین حدیث است .البته شوافع می گویند:هنگام برخاستن ازسجده نخست زانوها رااززمین بردارد.الفقه علی المذاهب الاربعه   عبدالرحمن الجزیری 265/1.
2-عن علقمة واﻷسود قالا:حفظنا عن عمرفي صلاته أنه خر بعد ركوعه على ركبتيه كما يخرالبعير ووضع ركبتيه قبل يديه .شرح معاني اﻵثار 151/1
ترجمه حضرت علقمه واسود، هردوتا می گویند: مایاد داریم که حضرت عمررضی الله عنه پس ازرکوع ، چون شتر،با زانوهایش به سجده فرو می افتاد ، ایشان زانوها راقبل ازدستها به زمین می گذاشت.
-3
عن عبدالله بن يسارإذا سجد وضع ركبتيه، ثم يديه ثم وجهه، فإذاأراد أن يقوم رفع وجهه ثم يديه ثم ركبتيه .قال عبدالرزاق: وماأحسنه من حديث وأعجب به.مصنف عبدالرزاق 177/2وقدسقط من اﻹسناد عن أبيه.-مصنف إبن أبي شيبة 295/1.
ترجمه:عبدالله بن مسلم بن یساردرباره پدرش بیان می کند.هنگامی که وی به سجده فرومی افتادنخست زانوهایش را برزمین می گذاشت ، سپس دستهایش راودرآخر صورتش  را ، وزمانی که می خواست برخیزد ، عکس آن،نخست صورتش را  ،بعد دستهایش ومرحله آخرزانوهایش را اززمین بلندمی کرد.
مسئله بيست وهفتم
درسجده هردو زانو، هردو دست ،انگشتان هردو پا وپیشانی را همراه بینی برزمین بگذارد.
1-عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا قَالَ: قَالَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: (أُمِرْتُ أَنْ أَسْجُدَ عَلَى سَبْعَةِ أَعْظُمٍ عَلَى الْجَبْهَةِ- وَأَشَارَ بِيَدِهِ عَلَى أَنْفِهِ- وَالْيَدَيْنِ، وَالرُّكْبَتَيْنِ وَأَطْرَافِ الْقَدَمَيْنِ، وَلاَ نَكْفِتَ الثِّيَابَ وَالشَّعَرَ)صحیح بخاری رقم 812صحیح مسلم رقم 1129
ترجمه:حضرت عبدالله بن عباس رضی الله عنهما روایت می کند که رسول گرامی صلی الله علیه وسلم فرمود:به من دستور داده شده که با هفت استخوان وعضو بدن سجده کنم :با پیشانی وبا دست مبارکش به بینی خود اشاره نمود (یعنی پیشانی وبینی باهم)، هردو دست ، دو زانو وسرانگشتان هردو قدم ، نیزبه من امر شده است که(هنگام رکوع وسجده ) لباسها وموهای سرخود را جمع نکنیم .
مسئله بيست وهشتم
هنگام سجده ، پیشانی را وسط دوکف دست قرار دهد
-1
عَنْ ِ وَائِلِ بْنِ حُجْرٍ "  مرفوعا "فَلَمَّا سَجَدَ سَجَدَ بَيْنَ كَفَّيْهِ. صحيح مسلم رقم 923
ترجمه :حضرت وائل بن حجر روایت می کند موقعی که آنحضرت صلی الله علیه وسلم به سجده می رفت ، درمیان دوکف دست سجده بجا می آورد .
یعنی پیشانی را وسط کف دستها قرار می داد
2-وعنه قال :رمقت النبي صلى الله عليه وسلم فلمَّاسَجَدَ وضَعَ يديه حِذَاءِ أُذُنَيْهِ .
سنن النسائي 166/1-شرح معاني اﻵثار 151/1 -مصنف عبدالرزاق 75/2
وإسناده صحيح.
حضرت وائل بن حجر روايت می کند که من رسول اکرم صلی الله علیه وسلم را نگاه کردم ، وقتی که به سجده رفت ،هر دو دستش را برابرگوشها قرارداد.پرواضح است هنگامی که دستها برابرگوشها نهاده شوندمطمئنا پیشانی دروسط قرارمی گیرد.
 
مسئله بيست ونهم
درحالت سجده ، انگشتان دست را جمع نموده بسمت قبله باشندو نوک انگشتان هردو پا راکج نموده بطرف قبله قراردهد.
-1
عن أبي حميد الساعدي قال :رأيت رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ َإِذَا سَجَدَ وَضَعَ يَدَيْهِ غَيْرَ مُفْتَرِشٍ وَلاَ قَابِضِهِمَا، وَاسْتَقْبَلَ بِأَطْرَافِ أَصَابِعِ رِجْلَيْهِ الْقِبْلَةَ.بخاری رقم 828
ترجمه :حضرت ابوحمید ساعدی رضی الله عنه می گوید من رسول گرامی صلی الله علیه وسلم به دیدم که هنگام سجده،  انگشتانش نه منتشرو بازبودند ونه بصورت مشت وقبضه، (یعنی دست را مشت نکردند و در میان انگشتان به جای گشادگی یعنی باز کردن، آنها را با هم چسبانیده روی زمین گذاشت) و رخ انگشتان پا هایش را به طرف قبله می نمود.
-2
ٍ عَنْ أَبِي حُمَيْدٍ السَّاعِدِيِّ قَالَ: كَانَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إِذَا أَهْوَى إِلَى الأَرْضِ سَاجِدًا جَافَى عَضُدَيْهِ عَنْ إِبْطَيْهِ وَفَتَخَ أَصَابِعَ رِجْلَيْهِ. سنن نسائي رقم 1109سنن أبي داؤد138/1
ترجمه:ازحضرت ابو حمید ساعدی رضی الله عنه نقل است .هنگامی که رسول گرامی صلی الله علیه به سجده فرومی افتاد، بازوها یش را ازپهلوها دورنگه می داشت وانگشتان پاهایش را خم می کرد(تابسمت قبله باشند.


برچسب ها : مسائل نماز در پرتو قرآن وسنت وآثارصحابه:قسمت پانزدهم ,

نظرات کاربران


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی

  • پیشنهادی

  • پربازدید

  • جدید

  • نظرات
  • اثبات ترک رفع یدین (بلند نکردن دست ها در نماز)

  • عقیده اهل سنت و جماعت در جواب کسی که می گوید الله کجاست؟

  • توهین امام غیرمقلدین «البانی» به امام اعظم

  • نقد کتاب : صفة صلاة النبی ناصرالدین آلبانی رح در ترازوی عدل وانصاف(1)

  • پنج سوال دندانشکن قایلین'ترک رفع یدین(احناف ومالکیه)؛ از کسانیکه قایل به رفع یدین هستند(غیرمقلدین

  • پنجاه سوال کمرشکن از غیرمقلدین

  • ثبوت صلاةالتسبیح برردجواب غیرمقلدین که صلاةالتسبیح رابدعت می دانند

  • ثبوت توسل شرعی از دیدگاه اهل سنت و الجماعة

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • تاریخچه پیدایش طیف غیر مقلدین(متسلفین)

  • پاسخ به ده اعتراض بر جماعت تبلیغ

  • متسلفین می گویند:تصوف بدعت است

  • دفاع شيخ الاسلام ابن تيميه رح از امام اعظم رح نسبت به اعتراضات متسلفين

  • افشای دروغ های متسلفین در مورد تصوف

  • پاسخ اعتراضات و شبهات نسبت به کتاب فضایل اعمال

  • سوء استفاده غیرمقلدین ازاحساسات دینی مردم؛درمورد جماعت تبلیغ وکتاب فضایل اعمال

  • آیا احناف در عقیده مخالف امام ابوحنیفه هستند و عقیده امام ابومنصور ماتریدی عقیده معتزلی هست؟؟

  • فرق اهل سنت با اهل حدیث

  • ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب مقلد مذهب حنابله!!!!

  • می گویند:در کجای قرآن آمده است که تقلید از امام اعظم ﴿رح﴾ واجب است؟

  • قیچی کردن غیرمقلدین قول امام العصر انور شاه كشميري را درخصوص تراويح

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • جایگاه امام اعظم (رح)درعلم حدیث بخش اول

  • تعریف کامل اهل سنت

  • شبهه نوزدهم : اتباع یعنی پیروی از قران و سنت به فهم سلف صالح امت نه تقلید کورکورانه و‌جاهل

  • شكستن حلقه هاى ضعيف غيرمقلدين :-بخش نهم محل بستن دستها در نماز

  • بعضی از عقاید و انحرافات فکری غیر مقلدین

  • تجسیم (ﻗﺎﺋﻠﯿﻦ ﺑﻪ ﺟﺴﻢ ﺑﻮدن ﺧﺪا)

  • ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ و وسلفی ها ﺑﺎ ﺻﺤﯿﺢ ﺍﻟﺒﺨﺎﺭﯼ ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ ﻛﻒ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﺑﺮ ﺑﻨﺪ ﺩ

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • چندسؤال کمر شکن از برادران غیر مقلد؛اهل حدیث ویا به اصطلاح سلفی

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • فاش کردن آخرین مکر وحیله غیرمقلدین(متسلفین) ؛ بهترین قول ازمذاهب اربعه را انتخاب میکنیم

  • کرامات اولیاء (صحابه وتابعین وصالحین)ازدیدگاه علامه ابن تیمیه رح

  • افشای پشت پرده سلفیت(بخش اول)

  • جــــواب شـــبــــهـه نعم البدعه هذه در مورد قول عمر رض درمورد تراویح

  • دلایلِ فرق در میان نماز مرد و زن؛ قسمت اول

  • سلسله جواب شبهات متسلفین...(بخش اول)

  • غیرمقلدین و هشت رکعتی ها جواب علمی و تحقیقی دهید

  • سلفیت وپیدایش آن:دکتر «محمد سعید رمضان البوطی»

  • امام احمد بن حنبل (ره) منکران تقلید را فاسق و انکار کننده های علم و سنت پیامبر (ص) میداند

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • اثبات توسل بالذات قسمت اول

  • تعداد رکعات تراویح(قسمت اول)

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • دانلود کتاب : بازگشت وتوبه یک غرمقلد به سواد اعظم

  • تقلید درپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف : قسمت اول

  • تراویح و سلفی ها؛ ده چلینج برای اثبات عمل آنها :قسمت اول

  • فتنه ی لامذهبیت و انکار فقه اسلامی

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • آدرس جدید راه حقیقیت

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • پاسخ به رئيسي مجسم و مشبِّه كه قائل به مكان براي الله سبحانه و تعالي است. (قسمت اول)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • گفتمان دلچسب وجالب مولانا محمد امین صفدر اوکاروی رح

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت سوم

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت دوم

  • اثبات توسل و تبرک از آثارپیامبر ازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دوازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبر ازدایره قرآن، سنت وسلف صالح امت.بخش یازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت بخش نهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت قسمت هشتم

  • مــــــــــوضوع:اشاره انگشت در نمازبخش سوم

  • آلبانی درآیینه ی اختلاف

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت :قسمت ششم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام :قسمت: ششم

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت .قسمت هفتم

  • رفع یدین در نماز منسوخ است.

  • اضطراب وضعف روایات رفع یدین

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده .بخش سی وپنجم

  • مـــــوضوع : حرکت دادن انگشت سبابه در نمازقسمت دوم

  • پاسخی به شعربی وزن وقافیه مصعب لامذهب سیلی خور

  • یک پرسش دوگزینه ای ازغیرمقلدین نوپا

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت پنجم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وششم .

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وهفتم .

  • جوابیه دروغ های متسلفین نسبت به فقه احناف...

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده:بخش سی وچهارم.

  • نقد مقاله ی جاهلانه متسلف درموردترک تقلید

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • پیشگفتار: بحث قرائت خلف الامام قسمت دوم:

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وپنجم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت:‌ چهارم

  • سطحيت نه سلفيت

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وچهارم.

  • رونمایی از پلتیک وحقه بازی متسلفین که می خواهندازطریق واژه "سلفی" مردم خام را تحت تأثیرقراردهند.

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت پنجم .

  • تحقیقی درمورد غیر مقلدین

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • مسائل نمازدرپرتو قرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وسوم

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت چهارم.

  • حقانیت نهضت دعوت وتبلیغ

  • تحقيقی مختصردرمورد سلام با يک دست

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه :قسمت بیست ودوم

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده بخش سی ودوم

  • برآیندتحریک لامذهبیت.قسمت دوم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست ویکم .

  • کد های اختصاصی