close
تبلیغات در اینترنت
غیرمقلدین-پاسخ به شبهات احناف-پاسخ کوبنده-سلفی-ائمه اربعه-ابوحنیفه

پروفایل مدیریت


سلام علیکم. این سایت در آغاز گروهی در واتساب بود که در جهت رفع شبهات غیرمقلدین فعالیت می کرد. هم اکنون با مشورت مدیران ، وبلاگی برای ، حفظ ونشر مطالب گروه و استفاده عموم ساخته شد. این سایت صرفا برای پاسخ شبهات واهی متسلفین تکفیری ، تک رووخودبرتربین که روزانه مذاهب اسلامی را آماج حملات خویش قرار داده اندساخته شده است و وابسته به هیچ گروه واحزاب سیاسی ومذهبی دیگری نیست وهیچ عنادی با دیگر مذاهب اسلامی ندارد. ان شاالله که مورد پذیرش درگاه الهی واقع گردد.

آمار سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 339
کل نظرات : 37
آمار کاربران
کل کاربران : 54
افراد آنلاين : 1
کاربران آنلاين : 0
آمار بازديد
بازديد امروز : 53,241
اطلاعات
امروز : شنبه 05 اسفند 1396
آي پي شما : 54.90.119.59
مرورگر شما :

  • عضویت سریع

  • لوگین
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
نام کاربری :
رمز عبور :

پاسخ کوبنده بر هرزه گوینده:بخش بیست وهشتم:

نمایش ادامه مطلب
پاسخ کوبنده بر هرزه گوینده:بخش بیست وهشتم:
علامه سخاوی می فرماید:وقدموا الجرح لكن ينبغي تقييد الحكم بتقديم الجرح بما إذا فسر،أما إذا تعارضا من غيرتفسيرفإنهيقدم التعديل .قاله المزي وغيره وعليه يحمل قول من قدم التعديل كالقاضي أبوالطيب الطبري وغيره. فتح المغيث.
ترجمه:علماء جرح را مقدم نموده اند .لیکن این حکم درآن
  صورت است که باجرح مفسرمقیدباشد، اگردرمیان آنها تعارض باشدوبرای جرح وتعدیل هیچ نوع تفسیری نباشد آنگاه تعدیل ، برجرح مقدم داشته می شود.چنانکه نظرحافظ مزی وغیره برهمین است. لذا قول آن دسته ازعلماء ، مانند قاضی ابوطیب وغیره که تعدیل را برجرح مقدم داشته اندبرهمین صورت ، حمل می شود.  مطلب این است زمانی که تعدیل، مفسروروشن باشد ، برجرح مقدم می شود.
خواننده محترم! ازاین اقوال به خوبی مفهوم شد که این قانون ،( جرح برتعدیل مقدم است)عام نیست.چون طبق این قاعده ، هیچ امامی باقی نمی ماند.

علامه سخاوی می فرماید:وقدموا الجرح لكن ينبغي تقييد الحكم بتقديم الجرح بما إذا فسر،أما إذا تعارضا من غيرتفسيرفإنهيقدم التعديل .قاله المزي وغيره وعليه يحمل قول من قدم التعديل كالقاضي أبوالطيب الطبري وغيره. فتح المغيث.
ترجمه:علماء جرح را مقدم نموده اند .لیکن این حکم درآن
  صورت است که باجرح مفسرمقیدباشد، اگردرمیان آنها تعارض باشدوبرای جرح وتعدیل هیچ نوع تفسیری نباشد آنگاه تعدیل ، برجرح مقدم داشته می شود.چنانکه نظرحافظ مزی وغیره برهمین است. لذا قول آن دسته ازعلماء ، مانند قاضی ابوطیب وغیره که تعدیل را برجرح مقدم داشته اندبرهمین صورت ، حمل می شود.  مطلب این است زمانی که تعدیل، مفسروروشن باشد ، برجرح مقدم می شود.
خواننده محترم! ازاین اقوال به خوبی مفهوم شد که این قانون ،( جرح برتعدیل مقدم است)عام نیست.چون طبق این قاعده ، هیچ امامی باقی نمی ماند.
بدیهی است که علت جرح، برامام اعظم رحمه الله حسادت وتعصب مذهبی بوده است .چنانکه قبلا بخوبی توضیح داده شد. لهذا این قانون هرکجا اجراء نمی شود.
طبق گفته ی نذیرحسین :تقدیم جرح ، فرع وجود جرح است .وقتی که هیچ گونه جرحی وجود ندارد .پس تقدیم (جرح) از کجا پدید آمد؟
اگربالفرض جرح را تسلیم نماییم ولی بین جرح وتعدیل تعارض است .به گفته ی حافظ سخاوی ، حافظ مزی وغیره در صورت تعارض ، تعدیل مقدم داشته می شود.
غرض این است که بادرنظرگرفتن
  تمام جوانب ،هیچ گونه جرحی بر ساحت پاک امام بزرگوارثابت نیست.
درثانی ،یحیی بن معین در تعدیل امام صاحب متفرد نیست
بلکه ائمه ی دیگری چون : عبدالله بن مبارک علی بن مدینی، سفیان ثوری، شعبه بن حجاج، حافظ بن حجر، حافظ ذهبی،حافظ
  ابوالحجاج مزی، وکیع بن جراح، ابوداود، حافظ بن عبدالبرمالکی، ابن حجر مکی، امام مالک ،امام شافعی وغیرهم درتعدیل وی با ایشان همراه وهم فکرند چنانکه قبلا روشن گردید.بالفرض والمحال اگرتوثیق یحیی بن معین معتبرنباشد اما توثیق بقیه شخصیتهای نامبرده کافی است.
ثالثا :این جرح مبهم است تازمانی که مفسرنباشد وهیچ گونه مانعی نباشد ، مقبول نیست
.زیرا آثارعداوت، حسادت ، تعصب وحمیت غیرشرعی این جا بوضوح مشاهده می گردند.بنابراین درمردود بودن این جرح، جای تردیدی نیست .
رابعا: ابن جوزی ازخطیب تقلید نموده است وجروح خطیب فاقد اعتباراند .چون طعن ایمه، سرشت وخوی ایشان است ، لهذا جرح ابن جوزی نیز غیرقابل اعتباراست.
خامسا: ابن جوزی ، از افراط گرایان و متشددین فی الجرح است بدون هیچ دلیل موجهی راویان را مجروح می نماید چنانکه قبلا بیان گردید .لذا این گفتاروی معتبرنیست.
سادسا:بایستی سندصحیح این ( جرح)را ارایه می داد، چون این قول بدون صحت سند معتبرنیست.

سابعا:حافظ بن عبدالبرمالکی تصریح نموده اند که تعداد ثناءگویان وتوثیق کنندگان امام ابوحنیفه خیلی زیادند .درمقابل تمجید این همه شخصیتهای برجسته وایمه فرزانه ، کلام طاعنین، هیچ اعتبارووزنه ای ندارد.[  امام بزرگوار درجایگاهی ازعلم وفضل ، تقوی و پرهیزگاری،دیانت وامانت ، ورع و زهد، عبادت وریاضت ، تابعیت و عدالت ، ثقاهت وفقاهت قرار داشت که مخالفان وی نیزاعتراف نموده اند چنانکه مفصلا بیان شد.کسی برای چنین شخصیت های والامقام، عیوب می تراشد که روشنایی چشمان ظاهری وقلبی اوازبین رفته باشند.کسی که ازشراب عدوات وحسادت مخمورومست باشد.کسی که برضد وعناد و لجاجت ،کمررا بسته باشد.کسی که افراط ، تندروی ، خشونت وتعصب را پیشه خویش قرارداده است. چون حق ، نزد اهل حق وانسانهای منصف ومیانه رو آشکاراست.قال ابويوسف :مارأيت أحدا أعلم بنفس الحديث من أبي حنيفة. ومارأيت أعلم بتفسير الحديث منه.ترجمه:هیچ کسی را درعلم حدیث شناسی وتفسیر آن ،عالم ترازابوحنیفه ندیدم.
خواننده گرامی!
  بقول حسودان متعصب (ابوحنیفه درعلم حدیث آگاهی نداشت)
سئوال اينجاست
  پس دانستن معانی ورموز احادیث واخبار و تفسیرآن ، چه معنی دارد؟
نیزدرعصرایشان کسی درعلم وفضل برابربا وی نبود وکسی ازایشان بالاترهم نبود.
همچنین تعریف وتمجید کننده کسی است که درزمان خویش ، بعنوان یک امام مجتهد پذیرفته شده است .یعنی امام ابویوسف است که شاگردانی چون امام احمد رحمه الله نزد وی کسب فیض نموده اند.
ابوحازم


برچسب ها : پاسخ کوبنده بر هرزه گوینده:بخش بیست وهشتم: ,

نظرات کاربران


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

  • پیشنهادی

  • پربازدید

  • جدید

  • نظرات
  • اثبات ترک رفع یدین (بلند نکردن دست ها در نماز)

  • عقیده اهل سنت و جماعت در جواب کسی که می گوید الله کجاست؟

  • توهین امام غیرمقلدین «البانی» به امام اعظم

  • نقد کتاب : صفة صلاة النبی ناصرالدین آلبانی رح در ترازوی عدل وانصاف(1)

  • پنج سوال دندانشکن قایلین'ترک رفع یدین(احناف ومالکیه)؛ از کسانیکه قایل به رفع یدین هستند(غیرمقلدین

  • پنجاه سوال کمرشکن از غیرمقلدین

  • ثبوت صلاةالتسبیح برردجواب غیرمقلدین که صلاةالتسبیح رابدعت می دانند

  • ثبوت توسل شرعی از دیدگاه اهل سنت و الجماعة

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • پاسخ به ده اعتراض بر جماعت تبلیغ

  • تاریخچه پیدایش طیف غیر مقلدین(متسلفین)

  • متسلفین می گویند:تصوف بدعت است

  • دفاع شيخ الاسلام ابن تيميه رح از امام اعظم رح نسبت به اعتراضات متسلفين

  • افشای دروغ های متسلفین در مورد تصوف

  • آیا احناف در عقیده مخالف امام ابوحنیفه هستند و عقیده امام ابومنصور ماتریدی عقیده معتزلی هست؟؟

  • سوء استفاده غیرمقلدین ازاحساسات دینی مردم؛درمورد جماعت تبلیغ وکتاب فضایل اعمال

  • پاسخ اعتراضات و شبهات نسبت به کتاب فضایل اعمال

  • فرق اهل سنت با اهل حدیث

  • ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب مقلد مذهب حنابله!!!!

  • می گویند:در کجای قرآن آمده است که تقلید از امام اعظم ﴿رح﴾ واجب است؟

  • قیچی کردن غیرمقلدین قول امام العصر انور شاه كشميري را درخصوص تراويح

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • جایگاه امام اعظم (رح)درعلم حدیث بخش اول

  • شبهه نوزدهم : اتباع یعنی پیروی از قران و سنت به فهم سلف صالح امت نه تقلید کورکورانه و‌جاهل

  • شكستن حلقه هاى ضعيف غيرمقلدين :-بخش نهم محل بستن دستها در نماز

  • تعریف کامل اهل سنت

  • بعضی از عقاید و انحرافات فکری غیر مقلدین

  • تجسیم (ﻗﺎﺋﻠﯿﻦ ﺑﻪ ﺟﺴﻢ ﺑﻮدن ﺧﺪا)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • چندسؤال کمر شکن از برادران غیر مقلد؛اهل حدیث ویا به اصطلاح سلفی

  • ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ و وسلفی ها ﺑﺎ ﺻﺤﯿﺢ ﺍﻟﺒﺨﺎﺭﯼ ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ ﻛﻒ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﺑﺮ ﺑﻨﺪ ﺩ

  • فاش کردن آخرین مکر وحیله غیرمقلدین(متسلفین) ؛ بهترین قول ازمذاهب اربعه را انتخاب میکنیم

  • کرامات اولیاء (صحابه وتابعین وصالحین)ازدیدگاه علامه ابن تیمیه رح

  • دلایلِ فرق در میان نماز مرد و زن؛ قسمت اول

  • غیرمقلدین و هشت رکعتی ها جواب علمی و تحقیقی دهید

  • جــــواب شـــبــــهـه نعم البدعه هذه در مورد قول عمر رض درمورد تراویح

  • سلفیت وپیدایش آن:دکتر «محمد سعید رمضان البوطی»

  • سلسله جواب شبهات متسلفین...(بخش اول)

  • امام احمد بن حنبل (ره) منکران تقلید را فاسق و انکار کننده های علم و سنت پیامبر (ص) میداند

  • اثبات توسل بالذات قسمت اول

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • افشای پشت پرده سلفیت(بخش اول)

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • تقلید درپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف : قسمت اول

  • تراویح و سلفی ها؛ ده چلینج برای اثبات عمل آنها :قسمت اول

  • فتنه ی لامذهبیت و انکار فقه اسلامی

  • تعداد رکعات تراویح(قسمت اول)

  • دانلود کتاب : بازگشت وتوبه یک غرمقلد به سواد اعظم

  • شعر بی وفاعی غیر مقلد

  • آدرس جدید راه حقیقیت

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • پاسخ به رئيسي مجسم و مشبِّه كه قائل به مكان براي الله سبحانه و تعالي است. (قسمت اول)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • گفتمان دلچسب وجالب مولانا محمد امین صفدر اوکاروی رح

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت سوم

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت دوم

  • اثبات توسل و تبرک از آثارپیامبر ازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دوازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبر ازدایره قرآن، سنت وسلف صالح امت.بخش یازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت بخش نهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت قسمت هشتم

  • مــــــــــوضوع:اشاره انگشت در نمازبخش سوم

  • آلبانی درآیینه ی اختلاف

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت :قسمت ششم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام :قسمت: ششم

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت .قسمت هفتم

  • رفع یدین در نماز منسوخ است.

  • اضطراب وضعف روایات رفع یدین

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده .بخش سی وپنجم

  • مـــــوضوع : حرکت دادن انگشت سبابه در نمازقسمت دوم

  • پاسخی به شعربی وزن وقافیه مصعب لامذهب سیلی خور

  • یک پرسش دوگزینه ای ازغیرمقلدین نوپا

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت پنجم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وششم .

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وهفتم .

  • جوابیه دروغ های متسلفین نسبت به فقه احناف...

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده:بخش سی وچهارم.

  • نقد مقاله ی جاهلانه متسلف درموردترک تقلید

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • پیشگفتار: بحث قرائت خلف الامام قسمت دوم:

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وپنجم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت:‌ چهارم

  • سطحيت نه سلفيت

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وچهارم.

  • رونمایی از پلتیک وحقه بازی متسلفین که می خواهندازطریق واژه "سلفی" مردم خام را تحت تأثیرقراردهند.

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت پنجم .

  • تحقیقی درمورد غیر مقلدین

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • مسائل نمازدرپرتو قرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وسوم

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت چهارم.

  • حقانیت نهضت دعوت وتبلیغ

  • تحقيقی مختصردرمورد سلام با يک دست

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه :قسمت بیست ودوم

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده بخش سی ودوم

  • برآیندتحریک لامذهبیت.قسمت دوم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست ویکم .

  • کد های اختصاصی