close
تبلیغات در اینترنت
غیرمقلدین-پاسخ به شبهات احناف-پاسخ کوبنده-سلفی-ائمه اربعه-ابوحنیفه

پروفایل مدیریت


سلام علیکم. این سایت در آغاز گروهی در واتساب بود که در جهت رفع شبهات غیرمقلدین فعالیت می کرد. هم اکنون با مشورت مدیران ، وبلاگی برای ، حفظ ونشر مطالب گروه و استفاده عموم ساخته شد. این سایت صرفا برای پاسخ شبهات واهی متسلفین تکفیری ، تک رووخودبرتربین که روزانه مذاهب اسلامی را آماج حملات خویش قرار داده اندساخته شده است و وابسته به هیچ گروه واحزاب سیاسی ومذهبی دیگری نیست وهیچ عنادی با دیگر مذاهب اسلامی ندارد. ان شاالله که مورد پذیرش درگاه الهی واقع گردد.

آمار سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 339
کل نظرات : 37
آمار کاربران
کل کاربران : 54
افراد آنلاين : 1
کاربران آنلاين : 0
آمار بازديد
بازديد امروز : 53,035
اطلاعات
امروز : چهارشنبه 21 آذر 1397
آي پي شما : 54.234.228.78
مرورگر شما :

  • عضویت سریع

  • لوگین
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
نام کاربری :
رمز عبور :

متسلفین به گوش باشند

نمایش ادامه مطلب


متسلفین به گوش باشند

اگر تاویل را قبول ندارند پس این ایات را بدون تاویل ترجمه کنند ببینند چی میشه!

((هفت آیه قرآن و تحدی به سلفیانی که تاویل را حرام می گویند.))

اما امروز با عرض معذرت به خدمت سادات صاحب، حسب وعده دیروزی بنده چند آیات قرآنی را در اینجا می فرستم با دو ترجمه آن. 
یکی ترجمه با تاویل و دیگر ترجمه بی تاویل. و سپس نظر کسی را تأویل را حرام می داند خواهم پرسید.

البته لازم به یادآوری است که موقف قاری صاحب سلفی درباره تاویل اینست:

"تاویل کردن چون نوعی قیاس است و قیاس در عقیده و اسما و صفات الهی جایز نیستد، پس تأویل هم جایز نیست. و آنکه در اسما و صفات الهی تاویل میکند از جمله اهل سنت و جماعت نمی باشد. البته بجز آن تاویل های که در قرآن و حدیث باشد."

اگر تاویل را قبول ندارند پس این ایات را بدون تاویل ترجمه کنند ببینند چی میشه!

((هفت آیه قرآن و تحدی به سلفیانی که تاویل را حرام می گویند.))

اما امروز با عرض معذرت به خدمت سادات صاحب، حسب وعده دیروزی بنده چند آیات قرآنی را در اینجا می فرستم با دو ترجمه آن. 
یکی ترجمه با تاویل و دیگر ترجمه بی تاویل. و سپس نظر کسی را تأویل را حرام می داند خواهم پرسید.

البته لازم به یادآوری است که موقف قاری صاحب سلفی درباره تاویل اینست:

"تاویل کردن چون نوعی قیاس است و قیاس در عقیده و اسما و صفات الهی جایز نیستد، پس تأویل هم جایز نیست. و آنکه در اسما و صفات الهی تاویل میکند از جمله اهل سنت و جماعت نمی باشد. البته بجز آن تاویل های که در قرآن و حدیث باشد."

اینها الفاظ خود قاری سلفی می باشد. بنابراین از حکم های محترم خواهشمندم تا در صورت خروج قاری صاحب از قرآن و حدیث (یا به عبارت دیگر به محض حواله دادن گفته یا نوشته یک شخصیت دیگر غیر از قرآن و حدیث رسول الله صلی الله علیه وسلم) فورا او را مانع شوند. زیرا او در موقف و عقیده خود فقط قرآن و حدیث را حواله داده بود و بس.

پس به محض اینکه قاری صاحب سلفی بغیر از قرآن و حدیث از یک امتی حواله بیاورد او از موقف خود خارج شده است و بر حکم ها لازم است تا او را دوباره بسوی قران و حدیث بیاورند.

اول:
در سوره بقره شریف خداوند می فرماید: صِبْغَةَ اللَّهِ
ۖ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَةً ۖ وَنَحْنُ لَهُ عَابِدُونَ (138)

ترجمه با تاویل: دین خدا ! و چه دینی بهتر از دین خدا (اسلام) است.

ترجمه بی تاویل: رنگ خدا! و چه رنگی خوشگل تر از رنگ خدا هست.

اکنون کسانی که تأویل را حرام میگویند مطابق عقیده شان خود بفرمایند که خدا چه رنگی دارد تا رنگ او را بدانیم؟؟؟!!!

دوم:
در قرآن مجید در سوره بقره، خداوند منافقان را یاد میکند که چون نزد مسلمانان می نشستند می گفتند ما با شما ایم و چون با سایر منافقین می نشستند می گفتند ما با شما هستیم و ما فقط با مسلمانان مسخرگی می کنیم.

إِنَّمَا نَحْنُ مُسْتَهْزِئُونَ (14) اللَّهُ يَسْتَهْزِئُ بِهِمْ..َ. (15)

ترجمه با تاویل: (منافقان گفتند) ما بر مسلمانان مسخرگی میکنیم. خدا منافقان را مسخره می سازد...

ترجمه بی تاویل: (منافقان گفتند) ما بر مسلمانان مسخرگی میکنیم. خدا بر منافقان مسخرگی میکند...

اکنون از آن کسانی که تأویل را حرام میدانند میخواهیم تا مطابق عقیده خود صفت مسخرگی را نیز برای خدا ثابت کنند و سپس مسخرگی کردن خدا را بما نشان بدهند ؟!

سوم:
خداوند در سوره توبه در مورد کافران می فرماید:
نَسُوا اللهَ فَنَسِيَهُمْ [التوبة: 67]·

ترجمه با تاویل: آنها (ایمان به) خدا را رها کردند و خدا نیز (هدایت) آنها را رها کرد.

ترجمه بی تاویل: آنها خدا را از یاد بردند و خدا نیز آنها را فراموش کرد.

فراموش کردن صفت نقص و عیب است. خدای فراموشکار هرگز لایق عبادت نمیتواند باشد. پس اینجا لازم است.

اکنون آن کسانی که تأویل را حرام میگویند پس آیا خدا را فراموشکار هم می سازند؟؟!!

چهارم:
خداوند درباره آسمانها می فرماید: وَالسَّمَاءَ بَنَيْنَاهَا بِأَيْدٍ (47)

ترجمه بی تاویل: و ما آسمان را توسط چندین عدد دست ساختیم.

ترجمه با تاویل: و ما آسمان را با قوت خود ساختیم.

اکنون کسانی که تأویل را حرام میگویند آیا مطابق ظاهر این آیت به چندین عدد دست خدا ایمان دارند؟

پنجم:
خداوند درباره انسان و قلب انسان می فرماید:
وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ يَحُولُ بَيْنَ الْمَرْءِ وَقَلْبِهِ (سورۀ انفال آیت 24)

ترجمه با تاویل: خداوند انسان و قلب انسان را اختیار داده تا از کفر و ایمان هر کدام را می خواهد در پیش گیرد.

ترجمه بی تاویل: خداوند در بین انسان و در بین قلب انسان (در داخل سینه اش) قرار دارد.

اکنون کسانی که تأویل را حرام میدانند مطابق ظاهر این آیت آیا خدا را در داخل قفسه سینه انسان قرار میدهند؟!

ششم:
خداوند درباره کشتی نوح علیه السلام می فرماید: تَجْرِي بِأَعْيُنِنَا (سورۀ قمر آیت 14)

ترجمه بی تاویل: کشتی نوح در چشم های بسیار فراوان ما گردش می کرد.

ترجمه با تاویل: کشتی نوح در حفاظت و پناه ما بود.

کسانی که تأویل را حرام میدانند حالا بگویند که برای خدا چند عدد چشم قرار میدهند؟

هفتم:
خداوند درباره فضیلت مجاهدان میگوید:
وَالَّذِينَ جَاهَدُوا فِينَا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِينَ (سورۀ عنکبوت آیت 69)

ترجمه با تاویل: کسانی که در راه دین ما تلاش میکنند ...

ترجمه بی تاویل:  کسانی که در داخل ما جهاد میکنند....

"فی" حرف ظرف است یعنی در داخل. مانند الماء فی الکاس یعنی آب در پیاله است.

پس کسانی که تأویل را حرام میگویند آیا ایمان دارند که مجاهدین در داخل بدن خدا جهاد میکنند؟

این هفت آیه نمونه است و بنده بر همین ها حالا کفایت میکنم.

کسانی که تأویل را حرام میگویند درباره این آیات چاره ای ندارند جز آنکه تاویل کنند و یا با بستن خود به معنی ظاهر متبادر از آیت خود را در قطار مجسمه (هندوان در لباس مسلمان) قرار بدهند!
وما علینا الا البلاغ

پس حکم اودکسانی از علما را که تاویل کرده اند بگویند

أَخْبَرَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ الْحَافِظُ، ثنا أَبُو الْعَبَّاسِ مُحَمَّدُ بْنُ يَعْقُوبَ، أنا مُحَمَّدُ بْنُ إِسْحَاقَ الصَّاغَانِيُّ، ثنا حَجَّاجُ بْنُ مُحَمَّدٍ، عَنِ ابْنِ جُرَيْجٍ، عَنْ عَطَاءٍ الْخُرَاسَانِيِّ، عَنْ عِكْرِمَةَ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ، رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا: {وَاصْنَعِ الْفُلْكَ بِأَعْيُنِنَا} [هود: 37] قَالَ: بِعَيْنِ اللَّهِ تَبَارَكَ وَتَعَالَى. قُلْتُ: وَمِنْ أَصْحَابِنَا مَنْ حَمَلَ الْعَيْنَ الْمَذْكُورَةَ فِي الْكِتَابِ عَلَى الرُّؤْيَةِ، وَقَالَ: قَوْلُهُ: {وَلِتُصْنَعَ عَلَى عَيْنِي} [طه: 39] مَعْنَاهُ: بِمَرْأَى مِنِّي. وَقَوْلُهُ: {وَاصْبِرْ لِحُكْمِ رَبِّكَ فَإِنَّكَ بِأَعْيُنِنَا} [الطور: 48] أَيْ: بِمَرْأَى مِنَّا. وَكَذَلِكَ قَوْلُهُ: {تَجْرِي بِأَعْيُنِنَا} [القمر: 14](( اسماء و صفات للبيهقي  ج 2 ص 116)
امام بیهقی اعیننا را تاویل کرده


برچسب ها : متسلفین به گوش باشند ,

نظرات کاربران


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی

  • پیشنهادی

  • پربازدید

  • جدید

  • نظرات
  • اثبات ترک رفع یدین (بلند نکردن دست ها در نماز)

  • عقیده اهل سنت و جماعت در جواب کسی که می گوید الله کجاست؟

  • توهین امام غیرمقلدین «البانی» به امام اعظم

  • نقد کتاب : صفة صلاة النبی ناصرالدین آلبانی رح در ترازوی عدل وانصاف(1)

  • پنج سوال دندانشکن قایلین'ترک رفع یدین(احناف ومالکیه)؛ از کسانیکه قایل به رفع یدین هستند(غیرمقلدین

  • پنجاه سوال کمرشکن از غیرمقلدین

  • ثبوت صلاةالتسبیح برردجواب غیرمقلدین که صلاةالتسبیح رابدعت می دانند

  • ثبوت توسل شرعی از دیدگاه اهل سنت و الجماعة

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • تاریخچه پیدایش طیف غیر مقلدین(متسلفین)

  • پاسخ به ده اعتراض بر جماعت تبلیغ

  • متسلفین می گویند:تصوف بدعت است

  • دفاع شيخ الاسلام ابن تيميه رح از امام اعظم رح نسبت به اعتراضات متسلفين

  • افشای دروغ های متسلفین در مورد تصوف

  • پاسخ اعتراضات و شبهات نسبت به کتاب فضایل اعمال

  • سوء استفاده غیرمقلدین ازاحساسات دینی مردم؛درمورد جماعت تبلیغ وکتاب فضایل اعمال

  • آیا احناف در عقیده مخالف امام ابوحنیفه هستند و عقیده امام ابومنصور ماتریدی عقیده معتزلی هست؟؟

  • فرق اهل سنت با اهل حدیث

  • ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب مقلد مذهب حنابله!!!!

  • می گویند:در کجای قرآن آمده است که تقلید از امام اعظم ﴿رح﴾ واجب است؟

  • قیچی کردن غیرمقلدین قول امام العصر انور شاه كشميري را درخصوص تراويح

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • جایگاه امام اعظم (رح)درعلم حدیث بخش اول

  • تعریف کامل اهل سنت

  • شبهه نوزدهم : اتباع یعنی پیروی از قران و سنت به فهم سلف صالح امت نه تقلید کورکورانه و‌جاهل

  • شكستن حلقه هاى ضعيف غيرمقلدين :-بخش نهم محل بستن دستها در نماز

  • بعضی از عقاید و انحرافات فکری غیر مقلدین

  • تجسیم (ﻗﺎﺋﻠﯿﻦ ﺑﻪ ﺟﺴﻢ ﺑﻮدن ﺧﺪا)

  • ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ و وسلفی ها ﺑﺎ ﺻﺤﯿﺢ ﺍﻟﺒﺨﺎﺭﯼ ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ ﻛﻒ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﺑﺮ ﺑﻨﺪ ﺩ

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • چندسؤال کمر شکن از برادران غیر مقلد؛اهل حدیث ویا به اصطلاح سلفی

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • فاش کردن آخرین مکر وحیله غیرمقلدین(متسلفین) ؛ بهترین قول ازمذاهب اربعه را انتخاب میکنیم

  • کرامات اولیاء (صحابه وتابعین وصالحین)ازدیدگاه علامه ابن تیمیه رح

  • افشای پشت پرده سلفیت(بخش اول)

  • جــــواب شـــبــــهـه نعم البدعه هذه در مورد قول عمر رض درمورد تراویح

  • دلایلِ فرق در میان نماز مرد و زن؛ قسمت اول

  • سلسله جواب شبهات متسلفین...(بخش اول)

  • غیرمقلدین و هشت رکعتی ها جواب علمی و تحقیقی دهید

  • سلفیت وپیدایش آن:دکتر «محمد سعید رمضان البوطی»

  • امام احمد بن حنبل (ره) منکران تقلید را فاسق و انکار کننده های علم و سنت پیامبر (ص) میداند

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • اثبات توسل بالذات قسمت اول

  • تعداد رکعات تراویح(قسمت اول)

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • دانلود کتاب : بازگشت وتوبه یک غرمقلد به سواد اعظم

  • تقلید درپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف : قسمت اول

  • تراویح و سلفی ها؛ ده چلینج برای اثبات عمل آنها :قسمت اول

  • فتنه ی لامذهبیت و انکار فقه اسلامی

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • آدرس جدید راه حقیقیت

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • پاسخ به رئيسي مجسم و مشبِّه كه قائل به مكان براي الله سبحانه و تعالي است. (قسمت اول)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • گفتمان دلچسب وجالب مولانا محمد امین صفدر اوکاروی رح

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت سوم

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت دوم

  • اثبات توسل و تبرک از آثارپیامبر ازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دوازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبر ازدایره قرآن، سنت وسلف صالح امت.بخش یازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت بخش نهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت قسمت هشتم

  • مــــــــــوضوع:اشاره انگشت در نمازبخش سوم

  • آلبانی درآیینه ی اختلاف

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت :قسمت ششم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام :قسمت: ششم

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت .قسمت هفتم

  • رفع یدین در نماز منسوخ است.

  • اضطراب وضعف روایات رفع یدین

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده .بخش سی وپنجم

  • مـــــوضوع : حرکت دادن انگشت سبابه در نمازقسمت دوم

  • پاسخی به شعربی وزن وقافیه مصعب لامذهب سیلی خور

  • یک پرسش دوگزینه ای ازغیرمقلدین نوپا

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت پنجم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وششم .

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وهفتم .

  • جوابیه دروغ های متسلفین نسبت به فقه احناف...

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده:بخش سی وچهارم.

  • نقد مقاله ی جاهلانه متسلف درموردترک تقلید

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • پیشگفتار: بحث قرائت خلف الامام قسمت دوم:

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وپنجم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت:‌ چهارم

  • سطحيت نه سلفيت

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وچهارم.

  • رونمایی از پلتیک وحقه بازی متسلفین که می خواهندازطریق واژه "سلفی" مردم خام را تحت تأثیرقراردهند.

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت پنجم .

  • تحقیقی درمورد غیر مقلدین

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • مسائل نمازدرپرتو قرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وسوم

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت چهارم.

  • حقانیت نهضت دعوت وتبلیغ

  • تحقيقی مختصردرمورد سلام با يک دست

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه :قسمت بیست ودوم

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده بخش سی ودوم

  • برآیندتحریک لامذهبیت.قسمت دوم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست ویکم .

  • کد های اختصاصی