close
تبلیغات در اینترنت
غیرمقلدین-پاسخ به شبهات احناف-پاسخ کوبنده-سلفی-ائمه اربعه-ابوحنیفه

پروفایل مدیریت


سلام علیکم. این سایت در آغاز گروهی در واتساب بود که در جهت رفع شبهات غیرمقلدین فعالیت می کرد. هم اکنون با مشورت مدیران ، وبلاگی برای ، حفظ ونشر مطالب گروه و استفاده عموم ساخته شد. این سایت صرفا برای پاسخ شبهات واهی متسلفین تکفیری ، تک رووخودبرتربین که روزانه مذاهب اسلامی را آماج حملات خویش قرار داده اندساخته شده است و وابسته به هیچ گروه واحزاب سیاسی ومذهبی دیگری نیست وهیچ عنادی با دیگر مذاهب اسلامی ندارد. ان شاالله که مورد پذیرش درگاه الهی واقع گردد.

آمار سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 339
کل نظرات : 37
آمار کاربران
کل کاربران : 54
افراد آنلاين : 1
کاربران آنلاين : 0
آمار بازديد
بازديد امروز : 53,234
اطلاعات
امروز : شنبه 05 اسفند 1396
آي پي شما : 54.90.119.59
مرورگر شما :

  • عضویت سریع

  • لوگین
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
نام کاربری :
رمز عبور :

گسلاندن حلقه های ضعیف غیرمقلدین .بخش هیجدهم

نمایش ادامه مطلب
  مبحث آمین
مستدل هفتم لامذهبان .عن عطاءبن ابی رباح قال:ادرکت مأتین من اصحاب النبی صلى الله عليه وسلم فی هذاالمسجد یعنی مسجدالحرام إذا قال اﻹمام ولاالضالین، رفعوا أصواتهم  بآمین . بیهقی،-وابن حبان ترجمه :عطاءبن ابی رباح می گوید:دویست نفر ازیاران پیامبرص رادریافتم که دراین مسجد الحرام، هنگامیکه امام" ولاالضالین "می گفت:همه باگفتن آمین صداهای خودرابلندمی کردند.
توضيح وبررسى حديث فوق
1-درسنداین روایت
  شاگرد عطاءبن رباح،خالدبن ابی نوف ثقه نمی باشد.
2-ضعف دیگر روایت این است که عطاءیک تابعی است واینکه بادویست صحابی ملاقات نموده ثابت نیست .چون حضرت حسن بصری که ازایشان بزرگتر است با یکصد وبیست نفرازصحابه
  ملاقات نموده است وعطاءکه ازاوبه اعتبار سن کوچکتر
است چگونه دویست صحابی را ملاقات کرده است؟معارف مدینه ج5ص34
درضمن دربخاری آمده حضرت عطاء می گوید:" آمین دعاء"
  آمین یک دعا هست . طبق دستور قرآن "ادعوا ربکم تضرعا وخفیه"پروردگارتان را باتضرع و آهسته بخوانید .لذا این اثر بخاری برخلاف مستدل متسلفین است.

  مبحث آمین
مستدل هفتم لامذهبان .عن عطاءبن ابی رباح قال:ادرکت مأتین من اصحاب النبی صلى الله عليه وسلم فی هذاالمسجد یعنی مسجدالحرام إذا قال اﻹمام ولاالضالین، رفعوا أصواتهم  بآمین . بیهقی،-وابن حبان ترجمه :عطاءبن ابی رباح می گوید:دویست نفر ازیاران پیامبرص رادریافتم که دراین مسجد الحرام، هنگامیکه امام" ولاالضالین "می گفت:همه باگفتن آمین صداهای خودرابلندمی کردند.
توضيح وبررسى حديث فوق
1-درسنداین روایت
  شاگرد عطاءبن رباح،خالدبن ابی نوف ثقه نمی باشد.
2-ضعف دیگر روایت این است که عطاءیک تابعی است واینکه بادویست صحابی ملاقات نموده ثابت نیست .چون حضرت حسن بصری که ازایشان بزرگتر است با یکصد وبیست نفرازصحابه
  ملاقات نموده است وعطاءکه ازاوبه اعتبار سن کوچکتر
است چگونه دویست صحابی را ملاقات کرده است؟معارف مدینه ج5ص34
درضمن دربخاری آمده حضرت عطاء می گوید:" آمین دعاء"
  آمین یک دعا هست . طبق دستور قرآن "ادعوا ربکم تضرعا وخفیه"پروردگارتان را باتضرع و آهسته بخوانید .لذا این اثر بخاری برخلاف مستدل متسلفین است.
درثانی حضرت عطاء،استاد امام ابوحنیفه است ومتعلق به ایشان می فرماید:"مارایت مثله" کسی رادرفضل وعلم مانند عطاء نیافتم.آیا عطاء این روایت 200 نفررا به گوش امام ابو حنیفه نرسانیده است؟ آیاهیچ گاه عطاء درکنار ایشان باصدای بلند آمین نگفته است تادلیل آمین بالجهررا ازوی جویا شوند ؟
مستدل هشتم
عن بلال أنه قال:یارسول الله صلى الله عليه وسلم لاتسبتفی بآمین .ابوداودج1ص101
ترجمه:حضرت بلال فرمود:يا رسول الله ص درآمین گفتن ازمن سبقت نگیرید.
اولا :
  این روایت ،برای آمین بالجهر صریح نیست
درثانی:حاکم می فرماید :ملاقات راوی این حدیث،عثمان مهدی، باحضرت بلال ثابت نیست،وابوحاتم می فرماید:نقل این روایت بصورت مرفوع اشتباه است .برخی درمیان حضرت بلال،حضرت عثمان،حضرت سلمان راآورده اند.اما بیهقی می فرماید:این روایت بااین سندهم ضعیف می باشد "هوضعیف لیس بشى".روش نمازرسول الله بحواله بذل المجهول ج2ص105.
مستدل نهم
آخرین حربه غیرمقلدین .وقتی که ازهرطرف پوزه متسلفین به خاک مالیده می شودو تمامی زنجیره هایشان درهم می شکنند ،شروع می کنندبه فحش دادن ویهودی گفتن احناف، وجهت توجیه گفتارخویش ازحدیث ذیل استدلال گرفته، اجتهاد می کنند.
عن ابن عباس ض قال:النبی ماحسدتکم الیهود علی شیء ماحسدتکم علی آمین فاکثروامن قول آمین.سنن ابن ماجه ص62
ترجمه :ازابن عباس ض روایت شده است که رسول الله صلى الله عليه وسلم ارشاد فرمود:یهودیان برهیچ یک ازاعمال شما آنقدر حسادت نمی ورزند که به گفتن آمین پشت سرامام ودرروایتی وسلام ،حسادت می کنند .پس لفظ آمین رازیاد گویید.
این روایت خیلی ضعیف می باشد چون یک راوی بنام طلحه بن عمرو درآن وجود دارد .تهذیب التهذیب ج5ص25-،
   نیل الاوطارج2ص229وروایت عایشه نیزضعیف می باشد که درآن(" سلام "و"ربنا لک الحمد"و قبله " ذکراست.سنن کبری بیهقی 56/2 مجمع الزواید148/1حال آنکه سلام وربنا لک الحمد رامقتدیها باصدای بلند نمی گویند.آیا یهودی هستند؟اصل سخن این است که برای حسدفقط علم ضروری است جهرضروری نیست چنانکه ربنا لک الحمد آهسته گفته می شود ویهودیها حسد می ورزند.معنای حسد :این است که درمحسود کمالات وفضایلی باشدکه درحاسدموجود نباشد بنابراین حاسددرقلب خودمی جوشد.وآثارحسدوخشم خود راعلیه محسود ظاهرنموده اورایهودی وغیره خطاب می کند.اکنون بگویید که درآمین بالجهر چه فضایلی هست که درآمین بالسر نیست. آیامی توانید درموردفضایل آمین بالجهر ازنص صریح، وحدیث صحیح ازآن حضرت ص دلیل ارائه دهید؟آیامی توانیدازآن حضرت ص ازنص صریح وحدیث صحیح دوام آمین بالجهر راثابت نمائید؟آیامی توانید درآخرین وقت نبوی آمین بالجهر راثابت نمایید؟ آیامی توانید ثابت کنید ازنص صریح وحدیث صحیح که امام ومقتدیهای روزانه درشش رکعت آمین رابلند بگویند ودر11رکعت دیگر آهسته آمین بگویند؟
عده ای ازغیرمقلدین، ازعدم آگاهی عوام سوءاستفاده نموده می گویند:آمین بالجهر اززمان آن حضرت ص تاامروز درحرمین شریفین گفته می شود .حالا آنکه این دروغ محض می باشد .چون ازسنه 170هجری قمری ،تاسنه 1326هجری قمری ،خادمان حرمین شریفین احناف بوده اند واحناف آهسته آمین می گویند. واززمان خلفای راشدین
  وامویها تازمان ترکان عثمانی اینها نمی توانند روایت صریح وحدیث صحیحی رادرخصوص آمین بالجهر ارائه دهند. نيزدرعصرامراءعباسی،خوارزمی،سلجوقی وترکان عثمانی، مسلم است که آنجاآهسته آمین گفته شده است.آیامی توانیدازحدیث صحیح ثابت نمایید که منفردآهسته آمین بگوید؟نیز می توانید ثابت کنید که در نمازهای ظهر و عصر امام ومقتدی ها ،آمين را بطورآهسته بگویند حدیث صریح و صحیحی را دراين زمينه ارائه دهید؟.
پایان بحث آمین .
تذکر:
  دلایل دیگرمتسفلین خیلی خیلی ضعیف وموضوع هستند بدین جهت ازذکرآنها صرف نظرنمودم
ادامه دارد.
ابوحازم:


برچسب ها : گسلاندن حلقه های ضعیف غیرمقلدین .بخش هیجدهم ,

نظرات کاربران

(توسط : فاطی) (تاریخ : 1394/4/16) (ساعت : 8:06)
فاطی
سلام ادرسمونو عوض کردیم دادا.. وب جدیدو لینک کن

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

  • پیشنهادی

  • پربازدید

  • جدید

  • نظرات
  • اثبات ترک رفع یدین (بلند نکردن دست ها در نماز)

  • عقیده اهل سنت و جماعت در جواب کسی که می گوید الله کجاست؟

  • توهین امام غیرمقلدین «البانی» به امام اعظم

  • نقد کتاب : صفة صلاة النبی ناصرالدین آلبانی رح در ترازوی عدل وانصاف(1)

  • پنج سوال دندانشکن قایلین'ترک رفع یدین(احناف ومالکیه)؛ از کسانیکه قایل به رفع یدین هستند(غیرمقلدین

  • پنجاه سوال کمرشکن از غیرمقلدین

  • ثبوت صلاةالتسبیح برردجواب غیرمقلدین که صلاةالتسبیح رابدعت می دانند

  • ثبوت توسل شرعی از دیدگاه اهل سنت و الجماعة

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • پاسخ به ده اعتراض بر جماعت تبلیغ

  • تاریخچه پیدایش طیف غیر مقلدین(متسلفین)

  • متسلفین می گویند:تصوف بدعت است

  • دفاع شيخ الاسلام ابن تيميه رح از امام اعظم رح نسبت به اعتراضات متسلفين

  • افشای دروغ های متسلفین در مورد تصوف

  • آیا احناف در عقیده مخالف امام ابوحنیفه هستند و عقیده امام ابومنصور ماتریدی عقیده معتزلی هست؟؟

  • سوء استفاده غیرمقلدین ازاحساسات دینی مردم؛درمورد جماعت تبلیغ وکتاب فضایل اعمال

  • پاسخ اعتراضات و شبهات نسبت به کتاب فضایل اعمال

  • فرق اهل سنت با اهل حدیث

  • ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب مقلد مذهب حنابله!!!!

  • می گویند:در کجای قرآن آمده است که تقلید از امام اعظم ﴿رح﴾ واجب است؟

  • قیچی کردن غیرمقلدین قول امام العصر انور شاه كشميري را درخصوص تراويح

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • جایگاه امام اعظم (رح)درعلم حدیث بخش اول

  • شبهه نوزدهم : اتباع یعنی پیروی از قران و سنت به فهم سلف صالح امت نه تقلید کورکورانه و‌جاهل

  • شكستن حلقه هاى ضعيف غيرمقلدين :-بخش نهم محل بستن دستها در نماز

  • تعریف کامل اهل سنت

  • بعضی از عقاید و انحرافات فکری غیر مقلدین

  • تجسیم (ﻗﺎﺋﻠﯿﻦ ﺑﻪ ﺟﺴﻢ ﺑﻮدن ﺧﺪا)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • چندسؤال کمر شکن از برادران غیر مقلد؛اهل حدیث ویا به اصطلاح سلفی

  • ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ و وسلفی ها ﺑﺎ ﺻﺤﯿﺢ ﺍﻟﺒﺨﺎﺭﯼ ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ ﻛﻒ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﺑﺮ ﺑﻨﺪ ﺩ

  • فاش کردن آخرین مکر وحیله غیرمقلدین(متسلفین) ؛ بهترین قول ازمذاهب اربعه را انتخاب میکنیم

  • کرامات اولیاء (صحابه وتابعین وصالحین)ازدیدگاه علامه ابن تیمیه رح

  • دلایلِ فرق در میان نماز مرد و زن؛ قسمت اول

  • غیرمقلدین و هشت رکعتی ها جواب علمی و تحقیقی دهید

  • جــــواب شـــبــــهـه نعم البدعه هذه در مورد قول عمر رض درمورد تراویح

  • سلفیت وپیدایش آن:دکتر «محمد سعید رمضان البوطی»

  • سلسله جواب شبهات متسلفین...(بخش اول)

  • امام احمد بن حنبل (ره) منکران تقلید را فاسق و انکار کننده های علم و سنت پیامبر (ص) میداند

  • اثبات توسل بالذات قسمت اول

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • افشای پشت پرده سلفیت(بخش اول)

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • تقلید درپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف : قسمت اول

  • تراویح و سلفی ها؛ ده چلینج برای اثبات عمل آنها :قسمت اول

  • فتنه ی لامذهبیت و انکار فقه اسلامی

  • تعداد رکعات تراویح(قسمت اول)

  • دانلود کتاب : بازگشت وتوبه یک غرمقلد به سواد اعظم

  • شعر بی وفاعی غیر مقلد

  • آدرس جدید راه حقیقیت

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • پاسخ به رئيسي مجسم و مشبِّه كه قائل به مكان براي الله سبحانه و تعالي است. (قسمت اول)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • گفتمان دلچسب وجالب مولانا محمد امین صفدر اوکاروی رح

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت سوم

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت دوم

  • اثبات توسل و تبرک از آثارپیامبر ازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دوازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبر ازدایره قرآن، سنت وسلف صالح امت.بخش یازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت بخش نهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت قسمت هشتم

  • مــــــــــوضوع:اشاره انگشت در نمازبخش سوم

  • آلبانی درآیینه ی اختلاف

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت :قسمت ششم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام :قسمت: ششم

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت .قسمت هفتم

  • رفع یدین در نماز منسوخ است.

  • اضطراب وضعف روایات رفع یدین

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده .بخش سی وپنجم

  • مـــــوضوع : حرکت دادن انگشت سبابه در نمازقسمت دوم

  • پاسخی به شعربی وزن وقافیه مصعب لامذهب سیلی خور

  • یک پرسش دوگزینه ای ازغیرمقلدین نوپا

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت پنجم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وششم .

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وهفتم .

  • جوابیه دروغ های متسلفین نسبت به فقه احناف...

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده:بخش سی وچهارم.

  • نقد مقاله ی جاهلانه متسلف درموردترک تقلید

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • پیشگفتار: بحث قرائت خلف الامام قسمت دوم:

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وپنجم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت:‌ چهارم

  • سطحيت نه سلفيت

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وچهارم.

  • رونمایی از پلتیک وحقه بازی متسلفین که می خواهندازطریق واژه "سلفی" مردم خام را تحت تأثیرقراردهند.

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت پنجم .

  • تحقیقی درمورد غیر مقلدین

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • مسائل نمازدرپرتو قرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وسوم

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت چهارم.

  • حقانیت نهضت دعوت وتبلیغ

  • تحقيقی مختصردرمورد سلام با يک دست

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه :قسمت بیست ودوم

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده بخش سی ودوم

  • برآیندتحریک لامذهبیت.قسمت دوم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست ویکم .

  • کد های اختصاصی