close
تبلیغات در اینترنت
کیفیت ثمربخشی فقه احناف.

پروفایل مدیریت


سلام علیکم. این سایت در آغاز گروهی در واتساب بود که در جهت رفع شبهات غیرمقلدین فعالیت می کرد. هم اکنون با مشورت مدیران ، وبلاگی برای ، حفظ ونشر مطالب گروه و استفاده عموم ساخته شد. این سایت صرفا برای پاسخ شبهات واهی متسلفین تکفیری ، تک رووخودبرتربین که روزانه مذاهب اسلامی را آماج حملات خویش قرار داده اندساخته شده است و وابسته به هیچ گروه واحزاب سیاسی ومذهبی دیگری نیست وهیچ عنادی با دیگر مذاهب اسلامی ندارد. ان شاالله که مورد پذیرش درگاه الهی واقع گردد.

آمار سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 339
کل نظرات : 37
آمار کاربران
کل کاربران : 54
افراد آنلاين : 1
کاربران آنلاين : 0
آمار بازديد
بازديد امروز : 52,086
اطلاعات
امروز : دوشنبه 25 تیر 1397
آي پي شما : 54.81.244.248
مرورگر شما :

  • عضویت سریع

  • لوگین
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
نام کاربری :
رمز عبور :

کیفیت ثمربخشی فقه احناف.

نمایش ادامه مطلب

کیفیت ثمربخشی فقه احناف.

الفقه زرعه إبن مسعود ، وسقاه علقمة ، وحصده إبراهيم النخعي، و داسه حماد،وطحنه ابوحنيفة ،وعجنه أبو يوسف وخبزه محمد ، فسائر الناس يأكلون من خبزه .الدرالمختارج1ص53چاپ بیروت دارالفکر.
توضیح : علم فقه، که امام ابوحنیفه رحمه الله احکام شرعی را استنباط نموده است .
1-نخست صحابی بزرگوار حضرت عبدالله بن مسعود رضی الله عنه آن را کاشت .
اولین کسی که درخصوص استنباط مسائل واحکام فقهی اقدام نموده وبه گفتگو پرداختند عبدالله بن مسعودصحابی بدری ، دانشمند وبرجسته بود که قبل ازسیدنا فاروق اعظم ،درمکتب اسلام داخل شد.حضرت مسروق تابعی می فرماید: علم صحابه به شش تن منتهی می شود .عمربن خطاب ،علی بن أبي طالب ، أبى بن كعب ، زيدبن ثابت ، أبودرداء و عبد الله بن مسعود رضي الله عنهم. سپس علم این شش تن ،به حضرت علی وعبدالله بن مسعود منتهی می شود.
وسقاه علقمة: علقمه بن قیس نخعی آنرا آبیاری کرد . یعنی به توضیح وتبیین آن پرداخت .ایشان عموی اسود بن یزید ودایی ابراهیم نخعی بودند که درزمان حیات آنحضرت صلی الله علیه وسلم متولد شدند

الفقه زرعه إبن مسعود ، وسقاه علقمة ، وحصده إبراهيم النخعي، و داسه حماد،وطحنه ابوحنيفة ،وعجنه أبو يوسف وخبزه محمد ، فسائر الناس يأكلون من خبزه .الدرالمختارج1ص53چاپ بیروت دارالفکر.
توضیح : علم فقه، که امام ابوحنیفه رحمه الله احکام شرعی را استنباط نموده است .
1-نخست صحابی بزرگوار حضرت عبدالله بن مسعود رضی الله عنه آن را کاشت .
اولین کسی که درخصوص استنباط مسائل واحکام فقهی اقدام نموده وبه گفتگو پرداختند عبدالله بن مسعودصحابی بدری ، دانشمند وبرجسته بود که قبل ازسیدنا فاروق اعظم ،درمکتب اسلام داخل شد.حضرت مسروق تابعی می فرماید: علم صحابه به شش تن منتهی می شود .عمربن خطاب ،علی بن أبي طالب ، أبى بن كعب ، زيدبن ثابت ، أبودرداء و عبد الله بن مسعود رضي الله عنهم. سپس علم این شش تن ،به حضرت علی وعبدالله بن مسعود منتهی می شود.
وسقاه علقمة: علقمه بن قیس نخعی آنرا آبیاری کرد . یعنی به توضیح وتبیین آن پرداخت .ایشان عموی اسود بن یزید ودایی ابراهیم نخعی بودند که درزمان حیات آنحضرت صلی الله علیه وسلم متولد شدند .قرآن و علم (حدیث وفقه) را ازمحضرعبدالله بن مسعود، علی، عمر،ابودرداء وعایشه صدیقه رضی الله عنهم فرا گرفتند.وحصده إبراهيم النخعي و
  تابعی بسیار زاهد ونیکو کار، ابراهیم بن یزید نخعی آنرا درو کرد.یعنی آنرا جمع آوری نموده آماده بهره برداری کرد.ایشان ازاعمش وتعداد زیادی ازمحدثین ، حدیث روایت نموده ودرسنه 95 یا96 هجری ازدنیا رحلت کردند.و داسه حمادوحمادبن مسلم کوفی آنرا خرمن کوبی کرد .یعنی : جهت تنقیح وتوضیح آن همت گماشت .ایشان استاد برجسته امام بزرگوار هستند که درسنه 120 هجری دنیای فانی را بدرود گفتند. امام ابوحنیفه رحمه الله می فرماید:من هیچ نمازی را نخواندم مگراینکه همراه پدرم ، برای ایشان نیزدعای مغفرت می نمودم.
وطحنه ابوحنیفه: وابوحنیفه آنرا آسیاب کردیعنی ایشان اصول وفروع آنرا گسترش داده وطرق آنرا توضیح دادند.ایشان امام الایمه ، چراغ فروزان امت ، ابوحنیفه ، نعمان بن ثابت .نخستین کسی که علم فقه را تدوین نمود وطبق کتابها وابواب آنرا ترتیب داد وامام درکتاب مؤطا از همين روش امام اعظم پیروی نمودند.وعجنه ابویوسف :
ابویوسف آنرا خمیر کردیعنی : قواعد واصول تعیین شده امام بزرگواررا بازبینی کرده دقت نظر بخرج دادند ودراستخراج مسایل واحکام فروعی تلاش بیشتری انجام دادند
.
ابویوسف یعقوب بن ابراهیمقاضی القضاة نخستین کسی که کتب اصول فقه را طبق مذهب امام ابوحنیفه برشته تحریر در آورد،ودر نشرمذهب امام ابوحنیفه به اقصی نقاط جهان، نقش بسزایی ایفانمود. وخبزه محمد :نهایتا محمد بن حسن آنرا پخت نمود.
یعنی :ایشان
  به گونه ای در استنباط فروع  وتنقیح واصلاح احکام ونوشتار آن افزودند که دیگر نیازی به تنقیح آن پیدا نشد  واکنون تمام مردم دنیا ازاین نان (علم فقه) استفاده می برند.ازین جاست که امام شافعی رحمه الله فرمود :الناس عیال علی ابی حنیفه فی الفقهمردم درعلم فقه خوشه چین امام ابوحنیفه هستند. محمدبن حسن شیبانی فقیهی فرزانه ، شاگرد برجسته امام ابوحنیفه رحمه الله ، آثار وتالیفات زیادی را بجای گذاشتند .بزرگانی چون امام شافعی درمحضر ایشان کسب فیض نمودند
امام محمد با مادر امام شافعی ازدواج کردند
  وکتابهای زیادی  ازتالیفات واموال خویش را دراختیار وی گذاشتند.بدین جهت امام و پیشوای یک مذهب قرارگرفتند.
وخود امام شافعی اعتراف می کند .
والله ماصرت فقیها الا بکتب محمد بن الحسن.بخدا سوگند! من فقیه نشدم مگر به مطالعه کتابهای امام محمد.
نيزفرمود:من
  بارشتری ازکتاب وعلم را ازامام محمد تحویل گرفتم .
افزودند: هیچ کسی مانند امام محمد درعلم فقه برمن بیشتر احسان نکرد .
ردالمحتارج 1 ص53-54چاپ بیروت دارالفکر.


برچسب ها : کیفیت ثمربخشی فقه احناف. ,

نظرات کاربران


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

  • پیشنهادی

  • پربازدید

  • جدید

  • نظرات
  • اثبات ترک رفع یدین (بلند نکردن دست ها در نماز)

  • عقیده اهل سنت و جماعت در جواب کسی که می گوید الله کجاست؟

  • توهین امام غیرمقلدین «البانی» به امام اعظم

  • نقد کتاب : صفة صلاة النبی ناصرالدین آلبانی رح در ترازوی عدل وانصاف(1)

  • پنج سوال دندانشکن قایلین'ترک رفع یدین(احناف ومالکیه)؛ از کسانیکه قایل به رفع یدین هستند(غیرمقلدین

  • پنجاه سوال کمرشکن از غیرمقلدین

  • ثبوت صلاةالتسبیح برردجواب غیرمقلدین که صلاةالتسبیح رابدعت می دانند

  • ثبوت توسل شرعی از دیدگاه اهل سنت و الجماعة

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • پاسخ به ده اعتراض بر جماعت تبلیغ

  • تاریخچه پیدایش طیف غیر مقلدین(متسلفین)

  • متسلفین می گویند:تصوف بدعت است

  • دفاع شيخ الاسلام ابن تيميه رح از امام اعظم رح نسبت به اعتراضات متسلفين

  • افشای دروغ های متسلفین در مورد تصوف

  • سوء استفاده غیرمقلدین ازاحساسات دینی مردم؛درمورد جماعت تبلیغ وکتاب فضایل اعمال

  • آیا احناف در عقیده مخالف امام ابوحنیفه هستند و عقیده امام ابومنصور ماتریدی عقیده معتزلی هست؟؟

  • پاسخ اعتراضات و شبهات نسبت به کتاب فضایل اعمال

  • فرق اهل سنت با اهل حدیث

  • ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب مقلد مذهب حنابله!!!!

  • می گویند:در کجای قرآن آمده است که تقلید از امام اعظم ﴿رح﴾ واجب است؟

  • قیچی کردن غیرمقلدین قول امام العصر انور شاه كشميري را درخصوص تراويح

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • جایگاه امام اعظم (رح)درعلم حدیث بخش اول

  • تعریف کامل اهل سنت

  • شبهه نوزدهم : اتباع یعنی پیروی از قران و سنت به فهم سلف صالح امت نه تقلید کورکورانه و‌جاهل

  • شكستن حلقه هاى ضعيف غيرمقلدين :-بخش نهم محل بستن دستها در نماز

  • بعضی از عقاید و انحرافات فکری غیر مقلدین

  • تجسیم (ﻗﺎﺋﻠﯿﻦ ﺑﻪ ﺟﺴﻢ ﺑﻮدن ﺧﺪا)

  • ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ و وسلفی ها ﺑﺎ ﺻﺤﯿﺢ ﺍﻟﺒﺨﺎﺭﯼ ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ ﻛﻒ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﺑﺮ ﺑﻨﺪ ﺩ

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • چندسؤال کمر شکن از برادران غیر مقلد؛اهل حدیث ویا به اصطلاح سلفی

  • فاش کردن آخرین مکر وحیله غیرمقلدین(متسلفین) ؛ بهترین قول ازمذاهب اربعه را انتخاب میکنیم

  • کرامات اولیاء (صحابه وتابعین وصالحین)ازدیدگاه علامه ابن تیمیه رح

  • دلایلِ فرق در میان نماز مرد و زن؛ قسمت اول

  • جــــواب شـــبــــهـه نعم البدعه هذه در مورد قول عمر رض درمورد تراویح

  • افشای پشت پرده سلفیت(بخش اول)

  • غیرمقلدین و هشت رکعتی ها جواب علمی و تحقیقی دهید

  • سلسله جواب شبهات متسلفین...(بخش اول)

  • سلفیت وپیدایش آن:دکتر «محمد سعید رمضان البوطی»

  • امام احمد بن حنبل (ره) منکران تقلید را فاسق و انکار کننده های علم و سنت پیامبر (ص) میداند

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • اثبات توسل بالذات قسمت اول

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • تعداد رکعات تراویح(قسمت اول)

  • دانلود کتاب : بازگشت وتوبه یک غرمقلد به سواد اعظم

  • تقلید درپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف : قسمت اول

  • تراویح و سلفی ها؛ ده چلینج برای اثبات عمل آنها :قسمت اول

  • فتنه ی لامذهبیت و انکار فقه اسلامی

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • آدرس جدید راه حقیقیت

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • پاسخ به رئيسي مجسم و مشبِّه كه قائل به مكان براي الله سبحانه و تعالي است. (قسمت اول)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • گفتمان دلچسب وجالب مولانا محمد امین صفدر اوکاروی رح

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت سوم

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت دوم

  • اثبات توسل و تبرک از آثارپیامبر ازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دوازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبر ازدایره قرآن، سنت وسلف صالح امت.بخش یازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت بخش نهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت قسمت هشتم

  • مــــــــــوضوع:اشاره انگشت در نمازبخش سوم

  • آلبانی درآیینه ی اختلاف

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت :قسمت ششم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام :قسمت: ششم

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت .قسمت هفتم

  • رفع یدین در نماز منسوخ است.

  • اضطراب وضعف روایات رفع یدین

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده .بخش سی وپنجم

  • مـــــوضوع : حرکت دادن انگشت سبابه در نمازقسمت دوم

  • پاسخی به شعربی وزن وقافیه مصعب لامذهب سیلی خور

  • یک پرسش دوگزینه ای ازغیرمقلدین نوپا

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت پنجم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وششم .

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وهفتم .

  • جوابیه دروغ های متسلفین نسبت به فقه احناف...

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده:بخش سی وچهارم.

  • نقد مقاله ی جاهلانه متسلف درموردترک تقلید

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • پیشگفتار: بحث قرائت خلف الامام قسمت دوم:

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وپنجم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت:‌ چهارم

  • سطحيت نه سلفيت

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وچهارم.

  • رونمایی از پلتیک وحقه بازی متسلفین که می خواهندازطریق واژه "سلفی" مردم خام را تحت تأثیرقراردهند.

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت پنجم .

  • تحقیقی درمورد غیر مقلدین

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • مسائل نمازدرپرتو قرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وسوم

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت چهارم.

  • حقانیت نهضت دعوت وتبلیغ

  • تحقيقی مختصردرمورد سلام با يک دست

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه :قسمت بیست ودوم

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده بخش سی ودوم

  • برآیندتحریک لامذهبیت.قسمت دوم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست ویکم .

  • کد های اختصاصی