close
تبلیغات در اینترنت
پاسخ کوبنده بر هرزه گوینده:بخش بیست وهفتم

پروفایل مدیریت


سلام علیکم. این سایت در آغاز گروهی در واتساب بود که در جهت رفع شبهات غیرمقلدین فعالیت می کرد. هم اکنون با مشورت مدیران ، وبلاگی برای ، حفظ ونشر مطالب گروه و استفاده عموم ساخته شد. این سایت صرفا برای پاسخ شبهات واهی متسلفین تکفیری ، تک رووخودبرتربین که روزانه مذاهب اسلامی را آماج حملات خویش قرار داده اندساخته شده است و وابسته به هیچ گروه واحزاب سیاسی ومذهبی دیگری نیست وهیچ عنادی با دیگر مذاهب اسلامی ندارد. ان شاالله که مورد پذیرش درگاه الهی واقع گردد.

آمار سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 339
کل نظرات : 37
آمار کاربران
کل کاربران : 54
افراد آنلاين : 1
کاربران آنلاين : 0
آمار بازديد
بازديد امروز : 53,218
اطلاعات
امروز : شنبه 05 اسفند 1396
آي پي شما : 54.90.119.59
مرورگر شما :

  • عضویت سریع

  • لوگین
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
نام کاربری :
رمز عبور :

پاسخ کوبنده بر هرزه گوینده:بخش بیست وهفتم

نمایش ادامه مطلب
پاسخ کوبنده بر هرزه گوینده:بخش بیست وهفتم :
علامه یوسف بن عبدالهادی حنبلی در کتابش بنام "تنویر الصحیفه" به نقل ازکتاب "جامع العلم "حافظ بن عبدالبرمالکی ، می نویسد:لاتتکلم في أبي حنيفة بسوء، ولا تصدقن أحدا يسئ القول فيه ، فإني والله ما رأيت أفضل ولا أورع ولا أفقه منه،ثم قال:ولا يغترأحد بكلام الخطيب فإن عنده العصبية الزائده على جماعة من العلماء كأبي حنيفة واﻹمام أحمد وبعض أصحابه ،وتحامل عليهم بكل وجه. وصنف فيه بعضهم "السهم المصيب في كبد الخطيب" .وأما إبن الجوزي ،فإنه تابع الخطيب. وقد عجب منه سبط إبن الجوزي حيث قال :في "مرآة الزمان "وليس العجب من الخطيب. فإنه طعن في جماعة من العلماء وإنما العجب من الجد كيف سلك أسلوبه وجاء بما هو أعظم.قال :ومن المتعصبين على أبي حنيفة الدارقطني وأبو نعيم فإنه لم يذكره فى "الحلية" وذكرمن دونه في العلم والزهد .ردالمحتارص58ج1 چاپ  بیروت دارالفکر

علامه یوسف بن عبدالهادی حنبلی در کتابش بنام "تنویر الصحیفه" به نقل ازکتاب "جامع العلم "حافظ بن عبدالبرمالکی ، می نویسد:لاتتکلم في أبي حنيفة بسوء، ولا تصدقن أحدا يسئ القول فيه ، فإني والله ما رأيت أفضل ولا أورع ولا أفقه منه،ثم قال:ولا يغترأحد بكلام الخطيب فإن عنده العصبية الزائده على جماعة من العلماء كأبي حنيفة واﻹمام أحمد وبعض أصحابه ،وتحامل عليهم بكل وجه. وصنف فيه بعضهم "السهم المصيب في كبد الخطيب" .وأما إبن الجوزي ،فإنه تابع الخطيب. وقد عجب منه سبط إبن الجوزي حيث قال :في "مرآة الزمان "وليس العجب من الخطيب. فإنه طعن في جماعة من العلماء وإنما العجب من الجد كيف سلك أسلوبه وجاء بما هو أعظم.قال :ومن المتعصبين على أبي حنيفة الدارقطني وأبو نعيم فإنه لم يذكره فى "الحلية" وذكرمن دونه في العلم والزهد .ردالمحتارص58ج1 چاپ  بیروت دارالفکر  .
ترجمه:مواظب باش! امام ابوحنیفه را به بدی یاد مکن ، وکسی که در حق وی، لب گشایی ودریده دهنی می کند ،هرگز سخنش را باور مکن .بخدا سوگند! هیچ کسی را بهتر وپرهیزگارتر وفقیه تراز وی نیافتم . درادامه می افزایند:حواست را جمع کن ! نباید از کلام خطیب بغدادی کسی گول بخورد .زیرا خطیب نسبت به عده ای ازعلمای جهان اسلام، مانند :امام ابوحنیفه، امام احمد وبرخی ازاصحاب وی ، خیلی تعصب بخرج داده وشدیدا برآنها حمله نموده است. بنابراین کلام متعصبانه خطیب، فاقد اعتباراست . ازاین رو ،برخی ازعلمای زیبا اندیش، درپاسخ وی کتاب نوشته اند مانند" السهم المصیب فی کبد الخطیب" یعنی :تیر هدفمند که برجگر خطیب بغدادی اصابت می کند.
لیکن ابن جوزی دراین باره ازخطیب، تقلید محض نموده است.ازاینجاست که نوه ی ابن الجوزی برایشان اظهارتعجب نموده می گوید: ازاینکه خطیب برعلمای بزرگ ، طعن وجرح وارد می کند جای شگفتی نیست چون مرام او همین است .ولی جای بسی تعجب وتاسف، برپدربزرگم است که چرا شیوه ی خشن خطیب را برگزیده ودر طعن، پا فراترنهاده است.نیزافزودند :برخی ازمتعصبین نسبت به امام ابوحنیفه رحمه الله  دارقطنی وابو نعیم می باشند زیرا ایشان درکتابش "الحلیه"، کسانی را که ازجهت پایه علمی وتقوی از امام ابوحنیفه رتبه ی پایین تری دارند ذکرنموده است . ولی ازدرج اسم گرامی وی شانه خالی کرده است این خود نشانگر عصبیت است.
معترض فلک زده ، قول تعدیل وستایش یحیی بن معین را، درباره امام بزرگوار ذکرنموده است .
سپس درپاسخ گفته است که این قول معتبرنیست .چه جرح برتعدیل وستایش مقدم است.
پاسخ:درصورتی جرح برتعدیل مقدم می شود که جرح مفسر وروشن باشد وهیچ مانعی آنجا نباشد. لذا این اصل عام هرجا کاربرد ندارد.چنانکه نذیرحسین دهلوی "غیرمقلد "درکتاب "معیارالحق "می نگارد:علت جرح تضعیف شدگان، ثابت نشده است  وقتی که جرح آنها بی جهت باقی ماند. چه کسی آنرا می پذیرد}.وبهذا التحقيق إندفع ماقال:بعض قاصرى اﻷنظار المعذورين  في بعض الحواشي على بعض الكتب أن الجرح مقدم على التعديلفلا يدفعه  تصحيح بعض المتحدثين له ،ذكره إبن حجر وغيره .ووجه اﻹندفاع ﻻيخفى عليك بعد التامل الصادق ،أﻻ ترى أن تقديم الجرح على التعديل فرع لوجود الجرح وقد نفيناه لعدم وجود وجهه وجعلناه هباء منصورا فأين المقدم وأين التقديم.معيارالحق .نذيرحسين.
ترجمه: طبق این تحقیق ما، آن اعتراض دفع شد،  که برخی ازکوتاه بینان معذور ، درحاشیه های بعضی ازکتاب ها گفته اند که :جرح بر تعدیل مقدم است .لذا تصحیح برخی ازمحدثین نمی تواند آن جرح را ازبین ببرد.پس ازتامل وتفکرعمیق ، علت دورساختن این اعتراض بی جا، برتو مخفی نمی ماند .چون تقدیم جرح برتعدیل ، فرع است برای وجود جرح، ومابخاطر نبود دلیل روشن، وجودجرح را نفی کرده به باد هوا می دهیم .بنابراین کجاشد مقدم وکجا شدتقدیم ؟تمام این ها مبنی بروجود جرح اند وجرح که به باد هوا رفت.
امام نووی شافعی می گوید:ولا يقال:أن الجرح مقدم على التعديل ﻷن ذلك فيماإذا كان الجرح ثابتا مفسرالسبب وإلا فلا يقبل إذا لم يكن كذا.شرح مسلم.
ترجمه: این طرز تفکراشتباه است که بطورعموم، جرح برتعدیل مقدم است. این قاعده درصورتی بجا است که جرح واقعا ثابت ، وسبب آن مشخص وروشن باشد.درغیراین صورت جرح پذیرفته نخواهد شد.
ادامه دارد.
ابوحازم


برچسب ها : پاسخ کوبنده بر هرزه گوینده:بخش بیست وهفتم : ,

نظرات کاربران


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

  • پیشنهادی

  • پربازدید

  • جدید

  • نظرات
  • اثبات ترک رفع یدین (بلند نکردن دست ها در نماز)

  • عقیده اهل سنت و جماعت در جواب کسی که می گوید الله کجاست؟

  • توهین امام غیرمقلدین «البانی» به امام اعظم

  • نقد کتاب : صفة صلاة النبی ناصرالدین آلبانی رح در ترازوی عدل وانصاف(1)

  • پنج سوال دندانشکن قایلین'ترک رفع یدین(احناف ومالکیه)؛ از کسانیکه قایل به رفع یدین هستند(غیرمقلدین

  • پنجاه سوال کمرشکن از غیرمقلدین

  • ثبوت صلاةالتسبیح برردجواب غیرمقلدین که صلاةالتسبیح رابدعت می دانند

  • ثبوت توسل شرعی از دیدگاه اهل سنت و الجماعة

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • پاسخ به ده اعتراض بر جماعت تبلیغ

  • تاریخچه پیدایش طیف غیر مقلدین(متسلفین)

  • متسلفین می گویند:تصوف بدعت است

  • دفاع شيخ الاسلام ابن تيميه رح از امام اعظم رح نسبت به اعتراضات متسلفين

  • افشای دروغ های متسلفین در مورد تصوف

  • آیا احناف در عقیده مخالف امام ابوحنیفه هستند و عقیده امام ابومنصور ماتریدی عقیده معتزلی هست؟؟

  • سوء استفاده غیرمقلدین ازاحساسات دینی مردم؛درمورد جماعت تبلیغ وکتاب فضایل اعمال

  • پاسخ اعتراضات و شبهات نسبت به کتاب فضایل اعمال

  • فرق اهل سنت با اهل حدیث

  • ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب مقلد مذهب حنابله!!!!

  • می گویند:در کجای قرآن آمده است که تقلید از امام اعظم ﴿رح﴾ واجب است؟

  • قیچی کردن غیرمقلدین قول امام العصر انور شاه كشميري را درخصوص تراويح

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • جایگاه امام اعظم (رح)درعلم حدیث بخش اول

  • شبهه نوزدهم : اتباع یعنی پیروی از قران و سنت به فهم سلف صالح امت نه تقلید کورکورانه و‌جاهل

  • شكستن حلقه هاى ضعيف غيرمقلدين :-بخش نهم محل بستن دستها در نماز

  • تعریف کامل اهل سنت

  • بعضی از عقاید و انحرافات فکری غیر مقلدین

  • تجسیم (ﻗﺎﺋﻠﯿﻦ ﺑﻪ ﺟﺴﻢ ﺑﻮدن ﺧﺪا)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • چندسؤال کمر شکن از برادران غیر مقلد؛اهل حدیث ویا به اصطلاح سلفی

  • ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ و وسلفی ها ﺑﺎ ﺻﺤﯿﺢ ﺍﻟﺒﺨﺎﺭﯼ ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ ﻛﻒ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﺑﺮ ﺑﻨﺪ ﺩ

  • فاش کردن آخرین مکر وحیله غیرمقلدین(متسلفین) ؛ بهترین قول ازمذاهب اربعه را انتخاب میکنیم

  • کرامات اولیاء (صحابه وتابعین وصالحین)ازدیدگاه علامه ابن تیمیه رح

  • دلایلِ فرق در میان نماز مرد و زن؛ قسمت اول

  • غیرمقلدین و هشت رکعتی ها جواب علمی و تحقیقی دهید

  • جــــواب شـــبــــهـه نعم البدعه هذه در مورد قول عمر رض درمورد تراویح

  • سلفیت وپیدایش آن:دکتر «محمد سعید رمضان البوطی»

  • سلسله جواب شبهات متسلفین...(بخش اول)

  • امام احمد بن حنبل (ره) منکران تقلید را فاسق و انکار کننده های علم و سنت پیامبر (ص) میداند

  • اثبات توسل بالذات قسمت اول

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • افشای پشت پرده سلفیت(بخش اول)

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • تقلید درپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف : قسمت اول

  • تراویح و سلفی ها؛ ده چلینج برای اثبات عمل آنها :قسمت اول

  • فتنه ی لامذهبیت و انکار فقه اسلامی

  • تعداد رکعات تراویح(قسمت اول)

  • دانلود کتاب : بازگشت وتوبه یک غرمقلد به سواد اعظم

  • شعر بی وفاعی غیر مقلد

  • آدرس جدید راه حقیقیت

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • پاسخ به رئيسي مجسم و مشبِّه كه قائل به مكان براي الله سبحانه و تعالي است. (قسمت اول)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • گفتمان دلچسب وجالب مولانا محمد امین صفدر اوکاروی رح

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت سوم

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت دوم

  • اثبات توسل و تبرک از آثارپیامبر ازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دوازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبر ازدایره قرآن، سنت وسلف صالح امت.بخش یازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت بخش نهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت قسمت هشتم

  • مــــــــــوضوع:اشاره انگشت در نمازبخش سوم

  • آلبانی درآیینه ی اختلاف

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت :قسمت ششم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام :قسمت: ششم

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت .قسمت هفتم

  • رفع یدین در نماز منسوخ است.

  • اضطراب وضعف روایات رفع یدین

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده .بخش سی وپنجم

  • مـــــوضوع : حرکت دادن انگشت سبابه در نمازقسمت دوم

  • پاسخی به شعربی وزن وقافیه مصعب لامذهب سیلی خور

  • یک پرسش دوگزینه ای ازغیرمقلدین نوپا

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت پنجم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وششم .

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وهفتم .

  • جوابیه دروغ های متسلفین نسبت به فقه احناف...

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده:بخش سی وچهارم.

  • نقد مقاله ی جاهلانه متسلف درموردترک تقلید

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • پیشگفتار: بحث قرائت خلف الامام قسمت دوم:

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وپنجم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت:‌ چهارم

  • سطحيت نه سلفيت

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وچهارم.

  • رونمایی از پلتیک وحقه بازی متسلفین که می خواهندازطریق واژه "سلفی" مردم خام را تحت تأثیرقراردهند.

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت پنجم .

  • تحقیقی درمورد غیر مقلدین

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • مسائل نمازدرپرتو قرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وسوم

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت چهارم.

  • حقانیت نهضت دعوت وتبلیغ

  • تحقيقی مختصردرمورد سلام با يک دست

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه :قسمت بیست ودوم

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده بخش سی ودوم

  • برآیندتحریک لامذهبیت.قسمت دوم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست ویکم .

  • کد های اختصاصی