close
تبلیغات در اینترنت
گسستن زنجیره های ضعیف غیرمقلدین بخش هفدهم

پروفایل مدیریت


سلام علیکم. این سایت در آغاز گروهی در واتساب بود که در جهت رفع شبهات غیرمقلدین فعالیت می کرد. هم اکنون با مشورت مدیران ، وبلاگی برای ، حفظ ونشر مطالب گروه و استفاده عموم ساخته شد. این سایت صرفا برای پاسخ شبهات واهی متسلفین تکفیری ، تک رووخودبرتربین که روزانه مذاهب اسلامی را آماج حملات خویش قرار داده اندساخته شده است و وابسته به هیچ گروه واحزاب سیاسی ومذهبی دیگری نیست وهیچ عنادی با دیگر مذاهب اسلامی ندارد. ان شاالله که مورد پذیرش درگاه الهی واقع گردد.

آمار سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 339
کل نظرات : 37
آمار کاربران
کل کاربران : 54
افراد آنلاين : 1
کاربران آنلاين : 0
آمار بازديد
بازديد امروز : 53,230
اطلاعات
امروز : شنبه 05 اسفند 1396
آي پي شما : 54.90.119.59
مرورگر شما :

  • عضویت سریع

  • لوگین
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
نام کاربری :
رمز عبور :

گسستن زنجیره های ضعیف غیرمقلدین بخش هفدهم

نمایش ادامه مطلب
گسستن زنجیره های ضعیف غیرمقلدین بخش هفدهم :
 
مبحث آمین
مستدل چهارم متسلفین.
4)
عن علی رض قال سمعت رسول الله ص یقول:آمین إذا قرأءغير المغضوب علیهم ولاالضالین.مستدرک حاکم -   اعلام الموقعین
ترجمه :حضرت علی رض مى گوید: ازرسول الله ص شنیدم که چون "غیرالمغضوب علیهم ولاالضالین" خواند آمین گفت.
توضیح حدیث بالادر سنداین حدیث دوراوی بنامهای محمدبن ابی یعلی وحجیه بن عدیوجوددارندکه هردوتانزدمحدیثن ضعیف می باشند.تقریب نیزیک راوی دیگر بنام ابن ابی لیلی صغیر ،که ضعیف است وجوددارد .چنانکه ابن ابی حاتم می گوید:من ازپدرم درخصوص این روایت حضرت علی پرسیدم :گفت:این حدیث اشتباه است بخاطراینکه حافظه ابن ابی لیلی دچارمشکل شده است.

  مبحث آمین
مستدل چهارم متسلفین.
4)
عن علی رض قال سمعت رسول الله ص یقول:آمین إذا قرأءغير المغضوب علیهم ولاالضالین.مستدرک حاکم -   اعلام الموقعین
ترجمه :حضرت علی رض مى گوید: ازرسول الله ص شنیدم که چون "غیرالمغضوب علیهم ولاالضالین" خواند آمین گفت.
توضیح حدیث بالادر سنداین حدیث دوراوی بنامهای محمدبن ابی یعلی وحجیه بن عدیوجوددارندکه هردوتانزدمحدیثن ضعیف می باشند.تقریب نیزیک راوی دیگر بنام ابن ابی لیلی صغیر ،که ضعیف است وجوددارد .چنانکه ابن ابی حاتم می گوید:من ازپدرم درخصوص این روایت حضرت علی پرسیدم :گفت:این حدیث اشتباه است بخاطراینکه حافظه ابن ابی لیلی دچارمشکل شده است.
درضمن درکتاب شرح معانی الاثار روایت است که سیدناحضرت علی مرتضی وعمرفاروق بر خلاف روایت فوق عمل نموده آهسته آمین می گفتند.نیزازشنیدن حضرت علی، این لازم نمی آیدکه حتما آن حضرت ص باصدای بلند آمین گفته است. چون  درصورت آهسته گفتن هم، کسی که کنار امام باشد متوجه صدا می شود.
مستدل پنجم
5)
عن ابن ام الحصین عن امه.انها صلت خلف رسول الله ص فلما قال :ولاالضالین قال :آمین فسمعته وهی فی صف النساء. مسندابن ابی راهویه،معجم کبیر طبرانی .
ترجمه :ام الحصین رض پشت سررسول الله ص نمازخواند .چون پیامبرگرامی ص ولاالضالین گفت:آمین گفت:ام الحصین رض میفرماید: من آمین راشنیدم .حال آنکه ایشان درصف زنان قرار داشت.
توضیح حدیث مذکور
درسنداین حدیث، یک راوی است بنام اسماعیل بن مسلم مکی،امام احمد اورا منکرالحدیث گفته است.وابن معین،ابن المدینی، نسائى، ابن حبان ،بزار وحاکم همه ایشان راضعیف گفته اند.تهذیب التهذیب ج1ص322نیزامام ترمذی درجاهای متعددی درکتابش اوراتضعیف نموده است.و راوی دوم آن هارون الاعور است که شیعه می باشد .میزان الاعتدال .نیز ابن ام الحصین مجهول است .همچنین این یک واقعه است اگرپیامبر ص برای یکبار جهت تعلیم آمین رابلند بگوید چه اشکال دارد.
لذا ازاین روایت دوام وسنت مؤکده ثابت نمی شود.
مستدل ششم
دربخاری آمده است.أمن ابن زبیر ومن وراء ه حتی ان المسجد للجة .
بخاری ج 1ص107حضرت عبدالله بن زبیر آمین گفتند :ومردم پشت سر اوچنان باصدای بلند آمین گفتند که صدایشان درمسجد پیچید.
نکته قابل توجه .
اولا که: این اثر ابن زبیر درتعلیقات امام بخاری آمده که درآنهاالتزام صحت نیست زیرابدون سند ذکر شده است.واگرکسی ادعاکندکه تعلیقات بخاری برای ما حجت اند زیرامابه تبحرعلمی ودیانت ایشان اعتمادداریم .، درواقع همین اعتمادراتقلید می نامند.
بنابراین افرادی که تقلیدراشرک ومذموم می دانند.ناخواسته مبتلا به شرک شدند. نیزدراین روایت مشخص نیست که گفتن آمین عبدالله بن زبیر ،پس ازخواندن فاتحه بودیاهنگامی که لشکراهل شام (یزید)، ایشان رامحاصره کرده بود و ایشان قنوت نازله رامی خواند،یاهنگام خطبه جمعه بود.نیزامکان داردبخاطرتعلیم باشد. روش نماز رسول الله ص200.باتوجه به این همه احتمالات نمی توان ازاین اثر استدالال گرفت.
اگر برای یک لحظه تسلیم شده واین اثرابن زبیرراصحیح بدانیم .ابن ز بیر،درنماز دستهارابازنموده امامت می داد .درنمازهای عیدین اذان واقامه می کردند پس دراین مسائل نیز ازایشان تقلیدشخصی کنید معارف السنن ص460
نیز برخلاف این تعلیق امام بخاری، درباره عبدالله بن زبیر آمده که وی درنماز،اصلا باصدای بلند آمین نمی گفتند .طحاوی ج1ص147-ابن ابی شیبه ج1ص98.
جای بسی تعجب است بر دوگانگی عملکردلامذهبان ! ازعمل عبدالله بن زبیر برای آمین بالجهر استدلال گرفته وتقلید شخصی می کنند اما درموردبیست رکعت تراویح که درعصر خلفاء راشدین نماز باجماعت آن پشت سریک امام رسمی شد بدعت گفته می شود.
ادامه دارد.


برچسب ها : گسستن زنجیره های ضعیف غیرمقلدین بخش هفدهم ,

نظرات کاربران


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

  • پیشنهادی

  • پربازدید

  • جدید

  • نظرات
  • اثبات ترک رفع یدین (بلند نکردن دست ها در نماز)

  • عقیده اهل سنت و جماعت در جواب کسی که می گوید الله کجاست؟

  • توهین امام غیرمقلدین «البانی» به امام اعظم

  • نقد کتاب : صفة صلاة النبی ناصرالدین آلبانی رح در ترازوی عدل وانصاف(1)

  • پنج سوال دندانشکن قایلین'ترک رفع یدین(احناف ومالکیه)؛ از کسانیکه قایل به رفع یدین هستند(غیرمقلدین

  • پنجاه سوال کمرشکن از غیرمقلدین

  • ثبوت صلاةالتسبیح برردجواب غیرمقلدین که صلاةالتسبیح رابدعت می دانند

  • ثبوت توسل شرعی از دیدگاه اهل سنت و الجماعة

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • پاسخ به ده اعتراض بر جماعت تبلیغ

  • تاریخچه پیدایش طیف غیر مقلدین(متسلفین)

  • متسلفین می گویند:تصوف بدعت است

  • دفاع شيخ الاسلام ابن تيميه رح از امام اعظم رح نسبت به اعتراضات متسلفين

  • افشای دروغ های متسلفین در مورد تصوف

  • آیا احناف در عقیده مخالف امام ابوحنیفه هستند و عقیده امام ابومنصور ماتریدی عقیده معتزلی هست؟؟

  • سوء استفاده غیرمقلدین ازاحساسات دینی مردم؛درمورد جماعت تبلیغ وکتاب فضایل اعمال

  • پاسخ اعتراضات و شبهات نسبت به کتاب فضایل اعمال

  • فرق اهل سنت با اهل حدیث

  • ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب مقلد مذهب حنابله!!!!

  • می گویند:در کجای قرآن آمده است که تقلید از امام اعظم ﴿رح﴾ واجب است؟

  • قیچی کردن غیرمقلدین قول امام العصر انور شاه كشميري را درخصوص تراويح

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • جایگاه امام اعظم (رح)درعلم حدیث بخش اول

  • شبهه نوزدهم : اتباع یعنی پیروی از قران و سنت به فهم سلف صالح امت نه تقلید کورکورانه و‌جاهل

  • شكستن حلقه هاى ضعيف غيرمقلدين :-بخش نهم محل بستن دستها در نماز

  • تعریف کامل اهل سنت

  • بعضی از عقاید و انحرافات فکری غیر مقلدین

  • تجسیم (ﻗﺎﺋﻠﯿﻦ ﺑﻪ ﺟﺴﻢ ﺑﻮدن ﺧﺪا)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • چندسؤال کمر شکن از برادران غیر مقلد؛اهل حدیث ویا به اصطلاح سلفی

  • ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ و وسلفی ها ﺑﺎ ﺻﺤﯿﺢ ﺍﻟﺒﺨﺎﺭﯼ ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ ﻛﻒ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﺑﺮ ﺑﻨﺪ ﺩ

  • فاش کردن آخرین مکر وحیله غیرمقلدین(متسلفین) ؛ بهترین قول ازمذاهب اربعه را انتخاب میکنیم

  • کرامات اولیاء (صحابه وتابعین وصالحین)ازدیدگاه علامه ابن تیمیه رح

  • دلایلِ فرق در میان نماز مرد و زن؛ قسمت اول

  • غیرمقلدین و هشت رکعتی ها جواب علمی و تحقیقی دهید

  • جــــواب شـــبــــهـه نعم البدعه هذه در مورد قول عمر رض درمورد تراویح

  • سلفیت وپیدایش آن:دکتر «محمد سعید رمضان البوطی»

  • سلسله جواب شبهات متسلفین...(بخش اول)

  • امام احمد بن حنبل (ره) منکران تقلید را فاسق و انکار کننده های علم و سنت پیامبر (ص) میداند

  • اثبات توسل بالذات قسمت اول

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • افشای پشت پرده سلفیت(بخش اول)

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • تقلید درپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف : قسمت اول

  • تراویح و سلفی ها؛ ده چلینج برای اثبات عمل آنها :قسمت اول

  • فتنه ی لامذهبیت و انکار فقه اسلامی

  • تعداد رکعات تراویح(قسمت اول)

  • دانلود کتاب : بازگشت وتوبه یک غرمقلد به سواد اعظم

  • شعر بی وفاعی غیر مقلد

  • آدرس جدید راه حقیقیت

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • پاسخ به رئيسي مجسم و مشبِّه كه قائل به مكان براي الله سبحانه و تعالي است. (قسمت اول)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • گفتمان دلچسب وجالب مولانا محمد امین صفدر اوکاروی رح

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت سوم

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت دوم

  • اثبات توسل و تبرک از آثارپیامبر ازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دوازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبر ازدایره قرآن، سنت وسلف صالح امت.بخش یازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت بخش نهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت قسمت هشتم

  • مــــــــــوضوع:اشاره انگشت در نمازبخش سوم

  • آلبانی درآیینه ی اختلاف

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت :قسمت ششم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام :قسمت: ششم

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت .قسمت هفتم

  • رفع یدین در نماز منسوخ است.

  • اضطراب وضعف روایات رفع یدین

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده .بخش سی وپنجم

  • مـــــوضوع : حرکت دادن انگشت سبابه در نمازقسمت دوم

  • پاسخی به شعربی وزن وقافیه مصعب لامذهب سیلی خور

  • یک پرسش دوگزینه ای ازغیرمقلدین نوپا

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت پنجم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وششم .

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وهفتم .

  • جوابیه دروغ های متسلفین نسبت به فقه احناف...

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده:بخش سی وچهارم.

  • نقد مقاله ی جاهلانه متسلف درموردترک تقلید

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • پیشگفتار: بحث قرائت خلف الامام قسمت دوم:

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وپنجم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت:‌ چهارم

  • سطحيت نه سلفيت

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وچهارم.

  • رونمایی از پلتیک وحقه بازی متسلفین که می خواهندازطریق واژه "سلفی" مردم خام را تحت تأثیرقراردهند.

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت پنجم .

  • تحقیقی درمورد غیر مقلدین

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • مسائل نمازدرپرتو قرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وسوم

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت چهارم.

  • حقانیت نهضت دعوت وتبلیغ

  • تحقيقی مختصردرمورد سلام با يک دست

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه :قسمت بیست ودوم

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده بخش سی ودوم

  • برآیندتحریک لامذهبیت.قسمت دوم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست ویکم .

  • کد های اختصاصی