close
تبلیغات در اینترنت
پاسخ کوبنده بر هرزه گوینده: بخش بیست وششم

پروفایل مدیریت


سلام علیکم. این سایت در آغاز گروهی در واتساب بود که در جهت رفع شبهات غیرمقلدین فعالیت می کرد. هم اکنون با مشورت مدیران ، وبلاگی برای ، حفظ ونشر مطالب گروه و استفاده عموم ساخته شد. این سایت صرفا برای پاسخ شبهات واهی متسلفین تکفیری ، تک رووخودبرتربین که روزانه مذاهب اسلامی را آماج حملات خویش قرار داده اندساخته شده است و وابسته به هیچ گروه واحزاب سیاسی ومذهبی دیگری نیست وهیچ عنادی با دیگر مذاهب اسلامی ندارد. ان شاالله که مورد پذیرش درگاه الهی واقع گردد.

آمار سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 339
کل نظرات : 37
آمار کاربران
کل کاربران : 54
افراد آنلاين : 1
کاربران آنلاين : 0
آمار بازديد
بازديد امروز : 52,860
اطلاعات
امروز : دوشنبه 28 آبان 1397
آي پي شما : 54.82.73.21
مرورگر شما :

  • عضویت سریع

  • لوگین
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
نام کاربری :
رمز عبور :

پاسخ کوبنده بر هرزه گوینده: بخش بیست وششم

نمایش ادامه مطلب

پاسخ کوبنده بر هرزه گوینده: بخش بیست وششم

وأماقول إبن القطان وعلته ضعف أبي حنيفة فإساءة ادب وقلة حياءمنه فإن مثل اﻹمام الثوري وابن المبارك وأضرابهما وثقوه وأثنوا عليه خيرا فمامقدارمن يضعفه عند هؤﻵء اﻷعلام.بناية شرح هداية بحث إجارة أرض مكة.
ترجمه: اما این قول ابن القطان ، که می گوید :این حدیث بخاطر ضعیف بودن ابوحنیفه معلول(ضعیف) است . ناشی ازبی ادبی وبی شرمی ابن القطان است. چون شخصیت های بلندپایه ای مانند:سفیان ثوری ، عبدالله بن مبارک وامثال آنها، وی را توثیق وتمجید نموده اند.
لذا ابن القطان چه کسی باشد؟ وتضعیف اش چه باشدکه درمقابل مدح آن  شخصیت ها و ستونهای علم معتبرباشد.

وبعض الجروح صدرمن المتأخرين المتعصبين كالدارقطني وإبن عدي وغيرهما ممن يشهد القرائن الجلية بأنه في هذا الجرح من المتعسفين ، والتعصب أمرلايخلوا منه البشر إلا من حفظه الخالق القوي و القدر وقدتقررأن مثل ذلك غيرمقبول عن قائله بل هوموجب لجرح نفسه .
التعليق الممجد ص33
ترجمه:برخی ازجروح، از متعصبین متاخرین مانند دارقطنی وابن عدی وغیره صادرشده اند که قرائن روشنی برناعدالتی وتعصب آنان گواه است.

وأماقول إبن القطان وعلته ضعف أبي حنيفة فإساءة ادب وقلة حياءمنه فإن مثل اﻹمام الثوري وابن المبارك وأضرابهما وثقوه وأثنوا عليه خيرا فمامقدارمن يضعفه عند هؤﻵء اﻷعلام.بناية شرح هداية بحث إجارة أرض مكة.
ترجمه: اما این قول ابن القطان ، که می گوید :این حدیث بخاطر ضعیف بودن ابوحنیفه معلول(ضعیف) است . ناشی ازبی ادبی وبی شرمی ابن القطان است. چون شخصیت های بلندپایه ای مانند:سفیان ثوری ، عبدالله بن مبارک وامثال آنها، وی را توثیق وتمجید نموده اند.
لذا ابن القطان چه کسی باشد؟ وتضعیف اش چه باشدکه درمقابل مدح آن  شخصیت ها و ستونهای علم معتبرباشد.

وبعض الجروح صدرمن المتأخرين المتعصبين كالدارقطني وإبن عدي وغيرهما ممن يشهد القرائن الجلية بأنه في هذا الجرح من المتعسفين ، والتعصب أمرلايخلوا منه البشر إلا من حفظه الخالق القوي و القدر وقدتقررأن مثل ذلك غيرمقبول عن قائله بل هوموجب لجرح نفسه .
التعليق الممجد ص33
ترجمه:برخی ازجروح، از متعصبین متاخرین مانند دارقطنی وابن عدی وغیره صادرشده اند که قرائن روشنی برناعدالتی وتعصب آنان گواه است.
واقعیت این است که هیچ بشری بدون از تعصب نیست مگرکسی راکه خداوند توانا اورا حفاظت نماید وثابت گردیده است که جرح فرد متعصب مورد پذیرش نیست بلکه جرحی که ناشی ازتعصب است خود جارح را معیوب ومجروح می سازدولاعبرةلكلام بعض المتعصبين في حق اﻹمام ولا بقولهم إنه من جملةأهل الرأى بل كلام من يطعن في حق هذا اﻹمام عندالمحققين يشبه الهذيانات .ميزان الكبرى للشعراني ص18.
ترجمه: علامه عبدالوهاب شعرانی شافعی می گوید:کلام عده ای از افراطیون ومتعصبین درحق امام ابوحنیفه رحمه الله اعتباری نداردنیزقول آنها که می گویند:ایشاناهل رای (عقل وقیاس را برحدیث صحیح ترجیح می داده) است معتبرنیست .بلکه هرآن فردی که نسبت بساحت مقدس این امام والا مقام،طعن وارد می کند نزد پژوهشگران ومحققین ، سخن اوشبیه هذیان ویاوه گویی است وهیچ وزنه ای ندارد.فإنه لا إعتدادبقول المتعصب كماقدح الدارقطني فى اﻹمام أبي حنيفة بأنه ضعيف الحديث.شرح مسلم الثبوت.بدون ترديدسخن افراط گرا وعصبی معتبرنیست چنانکه دارقطنی ، امام ابوحنیفه رحمه الله را قدح نموده است که ایشان در حدیث ضعیف هستند.بنابراین قول دارقطنی دراین باره به اندازه پشیزی ارزش ندارد.ومن ثمة لم يقبل جرح الجارحين فى اﻹمام أبي حنيفةحيث جرحه بعضهم بكثرة القياس وبعضهم بقلة معرفة العربية وبعضهم بقلة رواية الحديث فإنههذا كله جرح بما لايجرح الراوي .مقدمه فتح الباري
ترجمه: حافظ بن حجر می گوید: ازاینجاست که قول جارحین درحق امام ابوحنیفه رحمه الله مقبول نیست ازآنجایی که بعضی ایشان را بخاطرکثرت قیاس وعده ای بخاطرقلت شناخت ادبیات عرب وبرخی بخاطرقلت روایت حدیث جرح نموده اند .درواقع تمام این اقوال مغرضانه هستند ودرمجروح بودن راوی تأثيرگذارنیستند.باتوجه به عبارت بالا که یک شاهد عادل است مشخص شد که امام ابوحنیفه نزد حافظ بن حجر مجروح نیست بلکه ثقه است.معترض عقده ای ازحاشیه کتاب "المنتظم"عبارتی را نقل نموه اند:ابوحنیفه حافظ نیست ، مضطرب الحدیث، ذاهب الحدیث است.
اولا این قول را یحیی بن معین ، علی بن مدینی، سفیان ثوری، شعبه بن حجاج، عبدالله بن مبارک، حافظ بن عبدالبرمالکی وبقیه ایمه حدیث رد می کنند زیرا امام ابوحنیفه رحمه الله نزد این بزرگواران ثقه، صدوق ، مأمون، وحافظ الحدیث است. لذا قول ابوحفص بن عمرو بن علی درمقابل اقوال این بزرگان نامبرده اعتباری ندارد.
ثانیا:حافظ ذهبی درکتاب تذکرةالحفاظ این قول را رد می کند .چون ایشان امام بزرگوار را "حافظ الحدیث" گفته اند. اگر چنانچه ایشان مضطرب الحدیث، ذاهب الحدیث می بودند، هیچ گاه شخصیتی همچون امام ذهبی شافعی ایشان را حافظ الحدیث نمی گفت.
ثالثا:ازکجا معلوم آن ابوحنیفه ایی که اورا مضطرب الحدیث، ذاهب الحدیث گفته اند همین ابوحنیفه است که امام اعظم ابوحنیفه نعمان بن ثابت الکوفی صاحب مذهب ودرسنه 80هج متولد شده است که چندباربا صحابی بزرگوار حضرت انس بن مالک ملاقات کرده وشرف تابعیت را احرازنموده است ؟زیرا بسیاری ازراویان کنیه ابوحنیفه را داشته اند وعده ای ازآنها مجروح هستند.لهذا نمی توان هرجا که نام ابوحنیفه بعنوان جرح گرفته شد امام بزرگواررا مراد بگیریم .چنانکه برای منصفان وافراد حق پسند پوشیده نیست.
اکنون جهت اطمینان قلب خوانندگان عزیز! اسم چند عالم را ذکرمی نمایم که کنیه ابوحنیفه را دارند.
1 )
احمد المصدق ابن محمد نیشابوری ،کنیه :ابوحنیفه. که ابن نجارایشان را ذکرکرده است.
2 )
جعفربن احمد.کنیه: ابوحنیفه.
3 )
محمد بن عبیدالله بن علی خطیبی ، کنیه :ابوحنیفه
4 )
محمد بن یوسف .کنیه:ابوحنیفه.
5 )
عبدالمومن .کنیه:ابوحنیفه
6 )
محمد بن عبدالله الهندوانی کنیه :ابوحنیفه
7 )
علی بن نصر.کنیه :ابوحنیفه.
8 )
عبیدالله بن ابراهیم بن عبدالملک .کنیه: ابوحنیفه
9 )
محمد بن حنیفه بن هامان قصبی .کنیه: ابوحنیفه.
10 )-
قیس بن احرام. کنیه: ابوحنیفه.
11 )-
ابوالفتح محمد بن ابی حنیفه .کنیه: ابوحنیفه
12 )
بکربن محمد بن علی بن فضل.کنیه :ابوحنیفه
13 )
عبدالکریم زیلعی .کنیه :ابوحنیفه
14 )
استاذ استاذالاستاذ امام طحاوی، خوارزمی .کنیه:ابوحنیفه.
15
نعمان بن ابی عبدالله محمد بن منصوربن احمدبن حیوان .کنیه: ابوحنیفه
16)
احمدبن داود دینوری .کنیه :ابوحنیفه
17 )
ابوحنیفه :شاگرد سلیمان بن مرو که پسرش عبدالاکرم از وی روایت می کند.
18)
آن ابوحنیفه که درتشییع جنازه جبیربن مطعم شریک شد. ومغیره بن مقم ازایشان روایت می کند که مجهول است.علامه ذهبی این هر دوتا را درمیزان الاعتدال ذکر نموده است.
غرض این است که بجز ازامام اعظم ،کنیه 18نفردیگرابوحنیفه است چرا بدون دلیل ! وبرچه اساسی این قول "مضطرب الحدیث ذاهب الحدیث غیرحافظ "به امام اعظم ابوحنیفه رحمه الله تعالی نسبت داده می شود. آن امامی که ایمه ثلاثه( امام مالک، امام شافعی ،امام احمد)یحیی بن معین سفیان ثوری علی بن مدینیشعبه ابن حجاج عبدالله بن مبارک وکیع بن جراح وجهان اسلام اورا توثیق وتعدیل نموده وبعنوان امام وپیشوا می شناسند .
بنابراین ثابت گردید که این قول کاملا دررابطه با امام ابوحنیفه اشتباه است.
ادامه دارد.


برچسب ها : پاسخ کوبنده بر هرزه گوینده: بخش بیست وششم ,

نظرات کاربران


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی

  • پیشنهادی

  • پربازدید

  • جدید

  • نظرات
  • اثبات ترک رفع یدین (بلند نکردن دست ها در نماز)

  • عقیده اهل سنت و جماعت در جواب کسی که می گوید الله کجاست؟

  • توهین امام غیرمقلدین «البانی» به امام اعظم

  • نقد کتاب : صفة صلاة النبی ناصرالدین آلبانی رح در ترازوی عدل وانصاف(1)

  • پنج سوال دندانشکن قایلین'ترک رفع یدین(احناف ومالکیه)؛ از کسانیکه قایل به رفع یدین هستند(غیرمقلدین

  • پنجاه سوال کمرشکن از غیرمقلدین

  • ثبوت صلاةالتسبیح برردجواب غیرمقلدین که صلاةالتسبیح رابدعت می دانند

  • ثبوت توسل شرعی از دیدگاه اهل سنت و الجماعة

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • تاریخچه پیدایش طیف غیر مقلدین(متسلفین)

  • پاسخ به ده اعتراض بر جماعت تبلیغ

  • متسلفین می گویند:تصوف بدعت است

  • دفاع شيخ الاسلام ابن تيميه رح از امام اعظم رح نسبت به اعتراضات متسلفين

  • افشای دروغ های متسلفین در مورد تصوف

  • پاسخ اعتراضات و شبهات نسبت به کتاب فضایل اعمال

  • سوء استفاده غیرمقلدین ازاحساسات دینی مردم؛درمورد جماعت تبلیغ وکتاب فضایل اعمال

  • آیا احناف در عقیده مخالف امام ابوحنیفه هستند و عقیده امام ابومنصور ماتریدی عقیده معتزلی هست؟؟

  • فرق اهل سنت با اهل حدیث

  • ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب مقلد مذهب حنابله!!!!

  • می گویند:در کجای قرآن آمده است که تقلید از امام اعظم ﴿رح﴾ واجب است؟

  • قیچی کردن غیرمقلدین قول امام العصر انور شاه كشميري را درخصوص تراويح

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • جایگاه امام اعظم (رح)درعلم حدیث بخش اول

  • تعریف کامل اهل سنت

  • شبهه نوزدهم : اتباع یعنی پیروی از قران و سنت به فهم سلف صالح امت نه تقلید کورکورانه و‌جاهل

  • شكستن حلقه هاى ضعيف غيرمقلدين :-بخش نهم محل بستن دستها در نماز

  • بعضی از عقاید و انحرافات فکری غیر مقلدین

  • تجسیم (ﻗﺎﺋﻠﯿﻦ ﺑﻪ ﺟﺴﻢ ﺑﻮدن ﺧﺪا)

  • ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ و وسلفی ها ﺑﺎ ﺻﺤﯿﺢ ﺍﻟﺒﺨﺎﺭﯼ ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ ﻛﻒ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﺑﺮ ﺑﻨﺪ ﺩ

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • چندسؤال کمر شکن از برادران غیر مقلد؛اهل حدیث ویا به اصطلاح سلفی

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • فاش کردن آخرین مکر وحیله غیرمقلدین(متسلفین) ؛ بهترین قول ازمذاهب اربعه را انتخاب میکنیم

  • کرامات اولیاء (صحابه وتابعین وصالحین)ازدیدگاه علامه ابن تیمیه رح

  • افشای پشت پرده سلفیت(بخش اول)

  • جــــواب شـــبــــهـه نعم البدعه هذه در مورد قول عمر رض درمورد تراویح

  • دلایلِ فرق در میان نماز مرد و زن؛ قسمت اول

  • سلسله جواب شبهات متسلفین...(بخش اول)

  • غیرمقلدین و هشت رکعتی ها جواب علمی و تحقیقی دهید

  • سلفیت وپیدایش آن:دکتر «محمد سعید رمضان البوطی»

  • امام احمد بن حنبل (ره) منکران تقلید را فاسق و انکار کننده های علم و سنت پیامبر (ص) میداند

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • اثبات توسل بالذات قسمت اول

  • تعداد رکعات تراویح(قسمت اول)

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • دانلود کتاب : بازگشت وتوبه یک غرمقلد به سواد اعظم

  • تقلید درپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف : قسمت اول

  • تراویح و سلفی ها؛ ده چلینج برای اثبات عمل آنها :قسمت اول

  • فتنه ی لامذهبیت و انکار فقه اسلامی

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • آدرس جدید راه حقیقیت

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • پاسخ به رئيسي مجسم و مشبِّه كه قائل به مكان براي الله سبحانه و تعالي است. (قسمت اول)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • گفتمان دلچسب وجالب مولانا محمد امین صفدر اوکاروی رح

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت سوم

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت دوم

  • اثبات توسل و تبرک از آثارپیامبر ازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دوازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبر ازدایره قرآن، سنت وسلف صالح امت.بخش یازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت بخش نهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت قسمت هشتم

  • مــــــــــوضوع:اشاره انگشت در نمازبخش سوم

  • آلبانی درآیینه ی اختلاف

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت :قسمت ششم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام :قسمت: ششم

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت .قسمت هفتم

  • رفع یدین در نماز منسوخ است.

  • اضطراب وضعف روایات رفع یدین

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده .بخش سی وپنجم

  • مـــــوضوع : حرکت دادن انگشت سبابه در نمازقسمت دوم

  • پاسخی به شعربی وزن وقافیه مصعب لامذهب سیلی خور

  • یک پرسش دوگزینه ای ازغیرمقلدین نوپا

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت پنجم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وششم .

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وهفتم .

  • جوابیه دروغ های متسلفین نسبت به فقه احناف...

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده:بخش سی وچهارم.

  • نقد مقاله ی جاهلانه متسلف درموردترک تقلید

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • پیشگفتار: بحث قرائت خلف الامام قسمت دوم:

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وپنجم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت:‌ چهارم

  • سطحيت نه سلفيت

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وچهارم.

  • رونمایی از پلتیک وحقه بازی متسلفین که می خواهندازطریق واژه "سلفی" مردم خام را تحت تأثیرقراردهند.

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت پنجم .

  • تحقیقی درمورد غیر مقلدین

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • مسائل نمازدرپرتو قرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وسوم

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت چهارم.

  • حقانیت نهضت دعوت وتبلیغ

  • تحقيقی مختصردرمورد سلام با يک دست

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه :قسمت بیست ودوم

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده بخش سی ودوم

  • برآیندتحریک لامذهبیت.قسمت دوم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست ویکم .

  • کد های اختصاصی