close
تبلیغات در اینترنت
: گسلاندن حلقه های ضعیف غیرمقلدین بخش شانزدهم

پروفایل مدیریت


سلام علیکم. این سایت در آغاز گروهی در واتساب بود که در جهت رفع شبهات غیرمقلدین فعالیت می کرد. هم اکنون با مشورت مدیران ، وبلاگی برای ، حفظ ونشر مطالب گروه و استفاده عموم ساخته شد. این سایت صرفا برای پاسخ شبهات واهی متسلفین تکفیری ، تک رووخودبرتربین که روزانه مذاهب اسلامی را آماج حملات خویش قرار داده اندساخته شده است و وابسته به هیچ گروه واحزاب سیاسی ومذهبی دیگری نیست وهیچ عنادی با دیگر مذاهب اسلامی ندارد. ان شاالله که مورد پذیرش درگاه الهی واقع گردد.

آمار سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 339
کل نظرات : 37
آمار کاربران
کل کاربران : 54
افراد آنلاين : 1
کاربران آنلاين : 0
آمار بازديد
بازديد امروز : 53,042
اطلاعات
امروز : چهارشنبه 21 آذر 1397
آي پي شما : 54.234.228.78
مرورگر شما :

  • عضویت سریع

  • لوگین
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
نام کاربری :
رمز عبور :

: گسلاندن حلقه های ضعیف غیرمقلدین بخش شانزدهم

نمایش ادامه مطلب
گسلاندن حلقه های ضعیف غیرمقلدین بخش شانزدهم :
مبحث آمین بالجهر
مستدل سوم لامذهبان .
3)
حدثنانصربن علی، أخبرنا صفوان بن عیسی عن بشربن رافع عن أبی عبدالله بن عم أبی هریرة عن أبی هریرة رض قال :کان رسول الله ص إذاتلا "غير المغضوب عليهم ولاالضالین" قال :آمین ،حتى يسمع من يليه من الصف الاول. رواه ابوداود -مسندابويعلي .ودرروايت ابن ماجه " فيرتح بهاالمسجد"  اضافه است.ابوعبدالله پسرعموی ابوهریره ازایشان روایت می کنند.(ترک الناس التامینابن ماجه .مردم آمین بالجهرراترک نموده اند حال آنكه پیامبر ص هنگامی که (غیرالمغضوب علیهم ولاالضالین) راتلاوت می کردند، طورى آمین می گفتند كه حتی مردم صف اول آن رامی شنیدند وصدا درمسجد می پیچید.ابن ماجه .
توضيح روايت فوق این روایت به چند جهت ضعیف است.
الف)-درسنداین حدیث بشربن رافع وجود دارد كه فردضعیفی است .امام احمد،امام بخاری، وابن معین اورا ضعیف گفته اند.میزان الاعتدال ج1ص147)ابن حبان می گوید :یروی اشیاءموضوعة"  ایشان چیزهای ساختگی روایت می کند. علامه ابن عبدالبر می نویسد :"هوضعیف عندهم منکر الحدیث ".الإنصاف وى نزدمحدثین ضعیف ومنکر الحدیث است .

مبحث آمین بالجهر
مستدل سوم لامذهبان .
3)
حدثنانصربن علی، أخبرنا صفوان بن عیسی عن بشربن رافع عن أبی عبدالله بن عم أبی هریرة عن أبی هریرة رض قال :کان رسول الله ص إذاتلا "غير المغضوب عليهم ولاالضالین" قال :آمین ،حتى يسمع من يليه من الصف الاول. رواه ابوداود -مسندابويعلي .ودرروايت ابن ماجه " فيرتح بهاالمسجد"  اضافه است.ابوعبدالله پسرعموی ابوهریره ازایشان روایت می کنند.(ترک الناس التامینابن ماجه .مردم آمین بالجهرراترک نموده اند حال آنكه پیامبر ص هنگامی که (غیرالمغضوب علیهم ولاالضالین) راتلاوت می کردند، طورى آمین می گفتند كه حتی مردم صف اول آن رامی شنیدند وصدا درمسجد می پیچید.ابن ماجه .
توضيح روايت فوق این روایت به چند جهت ضعیف است.
الف)-درسنداین حدیث بشربن رافع وجود دارد كه فردضعیفی است .امام احمد،امام بخاری، وابن معین اورا ضعیف گفته اند.میزان الاعتدال ج1ص147)ابن حبان می گوید :یروی اشیاءموضوعة"  ایشان چیزهای ساختگی روایت می کند. علامه ابن عبدالبر می نویسد :"هوضعیف عندهم منکر الحدیث ".الإنصاف وى نزدمحدثین ضعیف ومنکر الحدیث است .
ب)-روای دیگراین حدیث ابن عم ابوهریره است که فردی مجهول وگمنام است.
ج)-درابتدای این روایت که درابن ماجه روایت شده حضرت ابوهریره رض می گوید:"ترک الناس التأمین" مردم آمین راترک گفته اند وهیچ کسی رااستثنا نمی کند. سال وفات حضرت ابوهریره 59هجری قمری است وایشان عصر طلایی خلافت راشده را دریافته است .معلوم می شود درآن زمان هیچ کسی ازصحابه وتابعین باصدای بلند آمین نمی گفت چون بطورعموم صحابه تاسال 90هجری حیات داشتند ودراین وقفه، کسانی که آمین بالجهر راترک نموده اند صحابه وتابعین بوده اند.
د)-نیز در آخرهمین روایت درابن ماجه آمده است(فیرتج بهاالمسجد )صدادرمسجدمی پیچید.
معمولا صداجایی می پیچد که کوه باشد یا مسجدی که دارای گنبد وگچ کاری وسیمان باشد. ازآنجايي كه درابوداؤد است سقف مسجد نبوی از چوب وکنده درخت خرما ساخته شده بود.
مى گویم :صدادراینگونه مساجد نمی پیچد.
نیزوقتی که صدا آنقدر بلند شود که درتمام مسجد پخش شود آیا تنها افرادی که درصف اول قرار دارند آنرا می شنوندیامردم تمام صفوف آنرا می شنوند؟ باتوجه به تمام این اضطراباتی که درمتن این روایت موجود است بدون تردید این روایت ضعیف می باشد.
1)-
دریک روایت دیگر، چنانکه ابوسلمه وسعید می گویند :حضرت ابوهریره فرمود:آن حضرت صلی الله علیه وسلم باصدای بلند آمین گفتند .دارقطنی ج1ص127-حاکم ج1ص223)
مداراین سندبراسحق بن ابراهیم می باشد .ابوداودونسائى ایشان را ضعیف گفته اند، محدث حمص محمدبن عوف  اورا کذاب گفته اند .راوی دوم آن عبدالله بن سالم است که ناصبی بود نسبت به ساحت مقدس  سیدنا علی مرتضی توهین روامی داشت .همواره می گفت: به کمک حضرت علی،ابوبکر وعمر شهید کرده شدند .میزان الاعتدال .
2)-
روایت دیگری در دارقطنی ازابن عمر وابوهریره است که آن حضرت ص باصدای بلند آمین می گفت.دارقطنی ج1ص137.اما دراین هردوسند فردی بنام بحرالسقاءموجود است که خود امام دارقطنی ایشان راضعیف گفته اند.درپایان اگر برای یک لحظه فرضا این روایات حضرت ابوهریره را صحیح بدانیم :می گوییم حضرت ابوهریره متاخر الاسلام بودندآمین بالجهر آن حضرت صلی الله علیه وسلم جهت تعلیم وآموزش بود.
ادامه دارد.


برچسب ها : : گسلاندن حلقه های ضعیف غیرمقلدین بخش شانزدهم ,

نظرات کاربران


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی

  • پیشنهادی

  • پربازدید

  • جدید

  • نظرات
  • اثبات ترک رفع یدین (بلند نکردن دست ها در نماز)

  • عقیده اهل سنت و جماعت در جواب کسی که می گوید الله کجاست؟

  • توهین امام غیرمقلدین «البانی» به امام اعظم

  • نقد کتاب : صفة صلاة النبی ناصرالدین آلبانی رح در ترازوی عدل وانصاف(1)

  • پنج سوال دندانشکن قایلین'ترک رفع یدین(احناف ومالکیه)؛ از کسانیکه قایل به رفع یدین هستند(غیرمقلدین

  • پنجاه سوال کمرشکن از غیرمقلدین

  • ثبوت صلاةالتسبیح برردجواب غیرمقلدین که صلاةالتسبیح رابدعت می دانند

  • ثبوت توسل شرعی از دیدگاه اهل سنت و الجماعة

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • تاریخچه پیدایش طیف غیر مقلدین(متسلفین)

  • پاسخ به ده اعتراض بر جماعت تبلیغ

  • متسلفین می گویند:تصوف بدعت است

  • دفاع شيخ الاسلام ابن تيميه رح از امام اعظم رح نسبت به اعتراضات متسلفين

  • افشای دروغ های متسلفین در مورد تصوف

  • پاسخ اعتراضات و شبهات نسبت به کتاب فضایل اعمال

  • سوء استفاده غیرمقلدین ازاحساسات دینی مردم؛درمورد جماعت تبلیغ وکتاب فضایل اعمال

  • آیا احناف در عقیده مخالف امام ابوحنیفه هستند و عقیده امام ابومنصور ماتریدی عقیده معتزلی هست؟؟

  • فرق اهل سنت با اهل حدیث

  • ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب مقلد مذهب حنابله!!!!

  • می گویند:در کجای قرآن آمده است که تقلید از امام اعظم ﴿رح﴾ واجب است؟

  • قیچی کردن غیرمقلدین قول امام العصر انور شاه كشميري را درخصوص تراويح

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • جایگاه امام اعظم (رح)درعلم حدیث بخش اول

  • تعریف کامل اهل سنت

  • شبهه نوزدهم : اتباع یعنی پیروی از قران و سنت به فهم سلف صالح امت نه تقلید کورکورانه و‌جاهل

  • شكستن حلقه هاى ضعيف غيرمقلدين :-بخش نهم محل بستن دستها در نماز

  • بعضی از عقاید و انحرافات فکری غیر مقلدین

  • تجسیم (ﻗﺎﺋﻠﯿﻦ ﺑﻪ ﺟﺴﻢ ﺑﻮدن ﺧﺪا)

  • ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ و وسلفی ها ﺑﺎ ﺻﺤﯿﺢ ﺍﻟﺒﺨﺎﺭﯼ ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ ﻛﻒ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﺑﺮ ﺑﻨﺪ ﺩ

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • چندسؤال کمر شکن از برادران غیر مقلد؛اهل حدیث ویا به اصطلاح سلفی

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • فاش کردن آخرین مکر وحیله غیرمقلدین(متسلفین) ؛ بهترین قول ازمذاهب اربعه را انتخاب میکنیم

  • کرامات اولیاء (صحابه وتابعین وصالحین)ازدیدگاه علامه ابن تیمیه رح

  • افشای پشت پرده سلفیت(بخش اول)

  • جــــواب شـــبــــهـه نعم البدعه هذه در مورد قول عمر رض درمورد تراویح

  • دلایلِ فرق در میان نماز مرد و زن؛ قسمت اول

  • سلسله جواب شبهات متسلفین...(بخش اول)

  • غیرمقلدین و هشت رکعتی ها جواب علمی و تحقیقی دهید

  • سلفیت وپیدایش آن:دکتر «محمد سعید رمضان البوطی»

  • امام احمد بن حنبل (ره) منکران تقلید را فاسق و انکار کننده های علم و سنت پیامبر (ص) میداند

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • اثبات توسل بالذات قسمت اول

  • تعداد رکعات تراویح(قسمت اول)

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • دانلود کتاب : بازگشت وتوبه یک غرمقلد به سواد اعظم

  • تقلید درپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف : قسمت اول

  • تراویح و سلفی ها؛ ده چلینج برای اثبات عمل آنها :قسمت اول

  • فتنه ی لامذهبیت و انکار فقه اسلامی

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • آدرس جدید راه حقیقیت

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • پاسخ به رئيسي مجسم و مشبِّه كه قائل به مكان براي الله سبحانه و تعالي است. (قسمت اول)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • گفتمان دلچسب وجالب مولانا محمد امین صفدر اوکاروی رح

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت سوم

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت دوم

  • اثبات توسل و تبرک از آثارپیامبر ازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دوازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبر ازدایره قرآن، سنت وسلف صالح امت.بخش یازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت بخش نهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت قسمت هشتم

  • مــــــــــوضوع:اشاره انگشت در نمازبخش سوم

  • آلبانی درآیینه ی اختلاف

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت :قسمت ششم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام :قسمت: ششم

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت .قسمت هفتم

  • رفع یدین در نماز منسوخ است.

  • اضطراب وضعف روایات رفع یدین

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده .بخش سی وپنجم

  • مـــــوضوع : حرکت دادن انگشت سبابه در نمازقسمت دوم

  • پاسخی به شعربی وزن وقافیه مصعب لامذهب سیلی خور

  • یک پرسش دوگزینه ای ازغیرمقلدین نوپا

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت پنجم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وششم .

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وهفتم .

  • جوابیه دروغ های متسلفین نسبت به فقه احناف...

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده:بخش سی وچهارم.

  • نقد مقاله ی جاهلانه متسلف درموردترک تقلید

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • پیشگفتار: بحث قرائت خلف الامام قسمت دوم:

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وپنجم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت:‌ چهارم

  • سطحيت نه سلفيت

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وچهارم.

  • رونمایی از پلتیک وحقه بازی متسلفین که می خواهندازطریق واژه "سلفی" مردم خام را تحت تأثیرقراردهند.

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت پنجم .

  • تحقیقی درمورد غیر مقلدین

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • مسائل نمازدرپرتو قرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وسوم

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت چهارم.

  • حقانیت نهضت دعوت وتبلیغ

  • تحقيقی مختصردرمورد سلام با يک دست

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه :قسمت بیست ودوم

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده بخش سی ودوم

  • برآیندتحریک لامذهبیت.قسمت دوم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست ویکم .

  • کد های اختصاصی