close
تبلیغات در اینترنت
فضیلت سه دهه رمضان وازاله ی شبهه ای

پروفایل مدیریت


سلام علیکم. این سایت در آغاز گروهی در واتساب بود که در جهت رفع شبهات غیرمقلدین فعالیت می کرد. هم اکنون با مشورت مدیران ، وبلاگی برای ، حفظ ونشر مطالب گروه و استفاده عموم ساخته شد. این سایت صرفا برای پاسخ شبهات واهی متسلفین تکفیری ، تک رووخودبرتربین که روزانه مذاهب اسلامی را آماج حملات خویش قرار داده اندساخته شده است و وابسته به هیچ گروه واحزاب سیاسی ومذهبی دیگری نیست وهیچ عنادی با دیگر مذاهب اسلامی ندارد. ان شاالله که مورد پذیرش درگاه الهی واقع گردد.

آمار سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 339
کل نظرات : 37
آمار کاربران
کل کاربران : 54
افراد آنلاين : 1
کاربران آنلاين : 0
آمار بازديد
بازديد امروز : 52,102
اطلاعات
امروز : دوشنبه 25 تیر 1397
آي پي شما : 54.81.244.248
مرورگر شما :

  • عضویت سریع

  • لوگین
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
نام کاربری :
رمز عبور :

فضیلت سه دهه رمضان وازاله ی شبهه ای

نمایش ادامه مطلب
فضیلت سه دهه رمضان وازاله ی شبهه ای
ماه بابرکت رمضان شروع شده اهل اسلام برای راضی کردن پروردگارشان وحصول رحمت وطلب آمرزش گناهان ونجات ازجهنم شب وروز به عبادات مشغول هستند، خداوندپاک همه ی عبادات مسلمانان راقبول بفرماید.
نبی کریم صلی الله علیه وسلم دربیان فضایل رمضان مبارک ارشاد فرمودند:
«
اوله رحمة واوسطه مغفرة وآخره عتق من النار»
ترجمه:اولین دهه ی رمضان رحمت، دومی مغفرت وآخری اش آزادی ازجهنم است.صحیح ابن خزیمه، جلد2صفحه910
حدیث شماره1887شعب الایمان بیهقی،306/3 حدیث شماره3336فضایل شهررمضان لابن شاهین 18/1
امامتاسفانه افرادی درپشت پرده احادیث مشغول تفرقه و دودستگی درمیان امت هستند ومردم رادرشک و شبهات مبتلا کرده ومی کوشندتاآنهارااز دین دور سازند،چنانچه درباره ی روایت مذکوره بالااین افواه نشر کرده می شود که این حدیث قابل عمل نیست.
حالانکه این روایت در درجه حسن است وبه آن عمل کرده می شود.برخی بخاطریک راوی این روایت بنام علی بن زیدبن جدعان این روایت راضعیف قرارداده وردکرده اند. مامی خواهیم بگوییم اگرچه برخی براین راوی جرح کرده اند اما جرح به این درجه نیست که این روایت ردکرده شود.

ماه بابرکت رمضان شروع شده اهل اسلام برای راضی کردن پروردگارشان وحصول رحمت وطلب آمرزش گناهان ونجات ازجهنم شب وروز به عبادات مشغول هستند، خداوندپاک همه ی عبادات مسلمانان راقبول بفرماید.
نبی کریم صلی الله علیه وسلم دربیان فضایل رمضان مبارک ارشاد فرمودند:
«
اوله رحمة واوسطه مغفرة وآخره عتق من النار»
ترجمه:اولین دهه ی رمضان رحمت، دومی مغفرت وآخری اش آزادی ازجهنم است.صحیح ابن خزیمه، جلد2صفحه910
حدیث شماره1887شعب الایمان بیهقی،306/3 حدیث شماره3336فضایل شهررمضان لابن شاهین 18/1
امامتاسفانه افرادی درپشت پرده احادیث مشغول تفرقه و دودستگی درمیان امت هستند ومردم رادرشک و شبهات مبتلا کرده ومی کوشندتاآنهارااز دین دور سازند،چنانچه درباره ی روایت مذکوره بالااین افواه نشر کرده می شود که این حدیث قابل عمل نیست.
حالانکه این روایت در درجه حسن است وبه آن عمل کرده می شود.برخی بخاطریک راوی این روایت بنام علی بن زیدبن جدعان این روایت راضعیف قرارداده وردکرده اند. مامی خواهیم بگوییم اگرچه برخی براین راوی جرح کرده اند اما جرح به این درجه نیست که این روایت ردکرده شود.
تحقیق بیشترتقدیم می گردد:
1
امام مسلم درکتابش صحیح مسلم روایات این راوی رادر متابعت بقیه روات نقل نموده است.نگاه کنید،تذکرة الحفاظ تحت ترجمه علی بن زید بن جدعان.
2
علی بن زیدبن جدعان؛از راویان سنن اربعه یعنی سنن ترمذی،سنن ابی داود،سنن نسائی وسنن ابن ماجه است.
3
غیرمقلد مشهور ومحقق ناصرالدین البانی روایات ذیل سنن ابن ماجه وترمذی راصحیح قرارداده است که راوی علی بن زیدبن جدعان درآنهاوجوددارد.نگاه کنید:سنن ترمذی حدیث شماره3908سنن ابن ماجه حدیث شماره 116_1910_2873_4308
4
بسیاری ازائمه جلیل القدر جرح وتعدیل تصدیق وتوثیق وی رابیان کرده اند.امام مشهورجرح وتعدیل علامه ذهبی می فرماید:«أحدالحفاظ» یکی ازحافظان بود. الکاشف278/2درمیزان الاعتدال آمده:ازمیان افرادنابیناسه نفرچنان بودندکه ازفقهای بصره به شمار می رفتند که نام یکی ازآنهاعلی بن زید بن جدعان است.درجایی نوشته: «أحدعلماءالتابعین» یکی ازعلمای تابعین بود.منصوربن زاذان می گوید: «لمامات الحسن البصری قلنالعلی بن زیداجلس مجلسه»میزان الاعتدال. 139/3
زمانیکه حسن بصری رحمة الله علیه وفات نمود،ماعلی بن زید راجانشین وی مقررساختیم.درالمغنی آمده:«صالح الحدیث»
المغنی فی الضعفاء85/2امام ترمذی می فرماید:«صدوق» یعنی راستگوبود.درادامه می نویسد:«کان أعلمهم» یعنی ازهمه عالم تربود.تهذیب الکمال للمزی301/7
خداوندمتعال برکات هرسه دهه ی رمضان مبارک رانصیب مان گرداندوعقایدواعمال ماراازشرشروروفسادی هادرامان خودنگه داشته وتوفیق غرق درعبادات عطانماید.
ازخوانندگان استدعا می شود که این مرکز بزرگ اهل حق رادر دعاهای خاص خود به یادداشته باشند.آمین بجاه النبی الکریم صلی الله علیه وسلم. والسلام
شعبه تحقیق وتصنیف؛ مرکزاهل السنة والجماعة، سرگودها
مترجم:محمداشرف قاضی


برچسب ها : فضیلت سه دهه رمضان وازاله ی شبهه ای ,

نظرات کاربران


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی

  • پیشنهادی

  • پربازدید

  • جدید

  • نظرات
  • اثبات ترک رفع یدین (بلند نکردن دست ها در نماز)

  • عقیده اهل سنت و جماعت در جواب کسی که می گوید الله کجاست؟

  • توهین امام غیرمقلدین «البانی» به امام اعظم

  • نقد کتاب : صفة صلاة النبی ناصرالدین آلبانی رح در ترازوی عدل وانصاف(1)

  • پنج سوال دندانشکن قایلین'ترک رفع یدین(احناف ومالکیه)؛ از کسانیکه قایل به رفع یدین هستند(غیرمقلدین

  • پنجاه سوال کمرشکن از غیرمقلدین

  • ثبوت صلاةالتسبیح برردجواب غیرمقلدین که صلاةالتسبیح رابدعت می دانند

  • ثبوت توسل شرعی از دیدگاه اهل سنت و الجماعة

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • پاسخ به ده اعتراض بر جماعت تبلیغ

  • تاریخچه پیدایش طیف غیر مقلدین(متسلفین)

  • متسلفین می گویند:تصوف بدعت است

  • دفاع شيخ الاسلام ابن تيميه رح از امام اعظم رح نسبت به اعتراضات متسلفين

  • افشای دروغ های متسلفین در مورد تصوف

  • سوء استفاده غیرمقلدین ازاحساسات دینی مردم؛درمورد جماعت تبلیغ وکتاب فضایل اعمال

  • آیا احناف در عقیده مخالف امام ابوحنیفه هستند و عقیده امام ابومنصور ماتریدی عقیده معتزلی هست؟؟

  • پاسخ اعتراضات و شبهات نسبت به کتاب فضایل اعمال

  • فرق اهل سنت با اهل حدیث

  • ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب مقلد مذهب حنابله!!!!

  • می گویند:در کجای قرآن آمده است که تقلید از امام اعظم ﴿رح﴾ واجب است؟

  • قیچی کردن غیرمقلدین قول امام العصر انور شاه كشميري را درخصوص تراويح

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • جایگاه امام اعظم (رح)درعلم حدیث بخش اول

  • تعریف کامل اهل سنت

  • شبهه نوزدهم : اتباع یعنی پیروی از قران و سنت به فهم سلف صالح امت نه تقلید کورکورانه و‌جاهل

  • شكستن حلقه هاى ضعيف غيرمقلدين :-بخش نهم محل بستن دستها در نماز

  • بعضی از عقاید و انحرافات فکری غیر مقلدین

  • تجسیم (ﻗﺎﺋﻠﯿﻦ ﺑﻪ ﺟﺴﻢ ﺑﻮدن ﺧﺪا)

  • ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ و وسلفی ها ﺑﺎ ﺻﺤﯿﺢ ﺍﻟﺒﺨﺎﺭﯼ ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ ﻛﻒ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﺑﺮ ﺑﻨﺪ ﺩ

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • چندسؤال کمر شکن از برادران غیر مقلد؛اهل حدیث ویا به اصطلاح سلفی

  • فاش کردن آخرین مکر وحیله غیرمقلدین(متسلفین) ؛ بهترین قول ازمذاهب اربعه را انتخاب میکنیم

  • کرامات اولیاء (صحابه وتابعین وصالحین)ازدیدگاه علامه ابن تیمیه رح

  • دلایلِ فرق در میان نماز مرد و زن؛ قسمت اول

  • جــــواب شـــبــــهـه نعم البدعه هذه در مورد قول عمر رض درمورد تراویح

  • افشای پشت پرده سلفیت(بخش اول)

  • غیرمقلدین و هشت رکعتی ها جواب علمی و تحقیقی دهید

  • سلسله جواب شبهات متسلفین...(بخش اول)

  • سلفیت وپیدایش آن:دکتر «محمد سعید رمضان البوطی»

  • امام احمد بن حنبل (ره) منکران تقلید را فاسق و انکار کننده های علم و سنت پیامبر (ص) میداند

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • اثبات توسل بالذات قسمت اول

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • تعداد رکعات تراویح(قسمت اول)

  • دانلود کتاب : بازگشت وتوبه یک غرمقلد به سواد اعظم

  • تقلید درپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف : قسمت اول

  • تراویح و سلفی ها؛ ده چلینج برای اثبات عمل آنها :قسمت اول

  • فتنه ی لامذهبیت و انکار فقه اسلامی

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • آدرس جدید راه حقیقیت

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • پاسخ به رئيسي مجسم و مشبِّه كه قائل به مكان براي الله سبحانه و تعالي است. (قسمت اول)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • گفتمان دلچسب وجالب مولانا محمد امین صفدر اوکاروی رح

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت سوم

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت دوم

  • اثبات توسل و تبرک از آثارپیامبر ازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دوازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبر ازدایره قرآن، سنت وسلف صالح امت.بخش یازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت بخش نهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت قسمت هشتم

  • مــــــــــوضوع:اشاره انگشت در نمازبخش سوم

  • آلبانی درآیینه ی اختلاف

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت :قسمت ششم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام :قسمت: ششم

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت .قسمت هفتم

  • رفع یدین در نماز منسوخ است.

  • اضطراب وضعف روایات رفع یدین

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده .بخش سی وپنجم

  • مـــــوضوع : حرکت دادن انگشت سبابه در نمازقسمت دوم

  • پاسخی به شعربی وزن وقافیه مصعب لامذهب سیلی خور

  • یک پرسش دوگزینه ای ازغیرمقلدین نوپا

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت پنجم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وششم .

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وهفتم .

  • جوابیه دروغ های متسلفین نسبت به فقه احناف...

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده:بخش سی وچهارم.

  • نقد مقاله ی جاهلانه متسلف درموردترک تقلید

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • پیشگفتار: بحث قرائت خلف الامام قسمت دوم:

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وپنجم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت:‌ چهارم

  • سطحيت نه سلفيت

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وچهارم.

  • رونمایی از پلتیک وحقه بازی متسلفین که می خواهندازطریق واژه "سلفی" مردم خام را تحت تأثیرقراردهند.

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت پنجم .

  • تحقیقی درمورد غیر مقلدین

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • مسائل نمازدرپرتو قرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وسوم

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت چهارم.

  • حقانیت نهضت دعوت وتبلیغ

  • تحقيقی مختصردرمورد سلام با يک دست

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه :قسمت بیست ودوم

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده بخش سی ودوم

  • برآیندتحریک لامذهبیت.قسمت دوم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست ویکم .

  • کد های اختصاصی