close
تبلیغات در اینترنت
گسلاندن حلقه های ضعیف غیرمقلدین بخش پانزدهم

پروفایل مدیریت


سلام علیکم. این سایت در آغاز گروهی در واتساب بود که در جهت رفع شبهات غیرمقلدین فعالیت می کرد. هم اکنون با مشورت مدیران ، وبلاگی برای ، حفظ ونشر مطالب گروه و استفاده عموم ساخته شد. این سایت صرفا برای پاسخ شبهات واهی متسلفین تکفیری ، تک رووخودبرتربین که روزانه مذاهب اسلامی را آماج حملات خویش قرار داده اندساخته شده است و وابسته به هیچ گروه واحزاب سیاسی ومذهبی دیگری نیست وهیچ عنادی با دیگر مذاهب اسلامی ندارد. ان شاالله که مورد پذیرش درگاه الهی واقع گردد.

آمار سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 339
کل نظرات : 37
آمار کاربران
کل کاربران : 54
افراد آنلاين : 1
کاربران آنلاين : 0
آمار بازديد
بازديد امروز : 52,294
اطلاعات
امروز : چهارشنبه 24 مرداد 1397
آي پي شما : 54.225.55.174
مرورگر شما :

  • عضویت سریع

  • لوگین
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
نام کاربری :
رمز عبور :

گسلاندن حلقه های ضعیف غیرمقلدین بخش پانزدهم

نمایش ادامه مطلب
گسلاندن حلقه های ضعیف غیرمقلدین بخش پانزدهم
مبحث آمین بالجهرمستدل دوم متسلفین
1-عن وائل بن حجر قال :سمعت رسول الله صلی الله علیه وسلم قرأء{غیر المغضوب علیهم ولاالضالین} فقال آمین مد بها صوته .ترمذی ص63دارقطنی 127.
ترجمه :حضرت وائل بن حجر می گوید:ازپیامبرگرامی صلی الله علیه وسلم شنیدم که (غیر المغضوب علیهم ولاالضالین )را خواند،سپس (آمین) گفت:وصدای خودراکشید.
توضیح : مداراین روایت برسفیان ثوری است،ایشان ده شاگرددارندکه از میان آنها*9*نه تا شاگرد :

مبحث آمین بالجهرمستدل دوم متسلفین
1-عن وائل بن حجر قال :سمعت رسول الله صلی الله علیه وسلم قرأء{غیر المغضوب علیهم ولاالضالین} فقال آمین مد بها صوته .ترمذی ص63دارقطنی 127.
ترجمه :حضرت وائل بن حجر می گوید:ازپیامبرگرامی صلی الله علیه وسلم شنیدم که (غیر المغضوب علیهم ولاالضالین )را خواند،سپس (آمین) گفت:وصدای خودراکشید.
توضیح : مداراین روایت برسفیان ثوری است،ایشان ده شاگرددارندکه از میان آنها*9*نه تا شاگرد :
1
یحیی بن سعید،
2
عبدالرحمن بن مهدی،
3
عبدالله بن یوسف،
 4
محمدبن یوسف،
5
 قبیصه،
 6
وکیع بن جراح،
7
محاربی،
  8 
علابن صالح،
 9
ویحیی بن سلمه،

 (مدبهاصوته)آنحضرت الف آمین رامی کشیدند.روایت می نمایند که برای آمین بالجهرصریح نیست. فقط یک شاگرد بنام محمدبن کثیر (رفع بهاصوته)ابوداودج1ش 932.راروایت می کند .این روایت محمد بن کثیر شاذ، وخودایشان کثیرالغلط هستند. چنانکه درتقریب آمده است.اماسفیان ثوری کوفی است هنگامیکه غیرمقلدین در اجتهاد خودنشه وکور می شوند روایات کوفیان راردمی کنندچنانکه دریکی ازکتابهای غیرمقلدین بنام حقیقت الفقه آمده است.
ازهمه مهمتروجالبتر،سفیان ثوری که روای این حدیث است خودش قائل به آمین بالسر می باشند.اماوائل بن حجرکه راوی) مدبهاصوته)است نیز از طریق امام شعبه بن حجاج محدث بلندپایه وبی بدیل برخلاف این روایت می کنندکه رسول الله صلی الله علیه وسلم(غیرالمغضوب علیهم ولاالضالین)راخواند سپس( آمین) گفت و(خفض بهاصوته) صدایش را پایین گرفت.سنن ترمذی رقم 249آثارالسنن ج1ص92-96.درروایتی دیگر آمده{ واخفی بهاصوته}صدایش را آهسته کرد.مسنداحمد،مسند ابوداودوطیالسی،مسندابویعلی،طبرانی،دارقطنی وحاکم.
طریق دوم این حدیث.
1
عبدالجبارازپدرش وائل بن حجر روایت می کنند که آن حضرت آمین گفتند یرفع بهاصوته .نسائی ج1ص89).
2
نیزآمده است( فسمعته واناخلفه) نسائى ج1ص94)درحالی که پشت سر آن حضرت صلی الله علیه وسلم بودم آمین راشنیدم.
3- فسمعناها منه).ابن ماجه ص92پس آمین راازایشان شنیدیم.
4-قال آمین مدبهاصوته) دارقطنی ج1ص127)باگفتن آمین صدایش راکشید.
-5
إنه سمع یقول: آمین) مسند احمد.ایشان آمین راشنیدند.
-4
فقال آمین يجهر) مسنداحمدباصدای بلندآمین گفت.
این روایت بالاازعبدالجبارمی باشد .امام بخاری،ابن معین ، ترمذی، نسائى،وغیره همگی متفق اند که عبدالجبار هیچ روایتی راازپدرش نشنیده است ترمذی ص229 ،
نسایی ج1ص142 ، شرح المهذب ج3ص104)لذااین روایت مرسل است وحدیث مرسل نزدغیرمقلدین حجت و مقبول نیست .وراوی دیگرآن، ابواسحاق سبیعی می باشدکه درآخرعمرحافظه اش رااز دست دادنووی ص17وتقریب.
ومرسلات ایشان اصلا قابل قبول نیستند چنانکه ابن میفرماید :"شبه لاشی"ترمذی کتاب العمل ص564لذااین حدیث قابل استدلال نمی باشد .بازباشش سند والفاظ هر سندبادیگری متفاوت می باشد باتوجه بااین همه اضطرابات متن، این روایت ضعیف می باشد.فیصله وداوری وائل بن حجر.وائل بن حجر می گوید:آنحضرت ص( غیر المغضوب علیهم ولاالضالین )خواندسپس آمین گفت.:یمد بهاصوته ماأراه الالیعلمنا :اعلاءالسنن ج 2ص 186 وصدای خودرامی کشید،من تصور می کنم که پیامبرص بااین عملكرد خودماراتعلیم می داد (چون تازه مسلمان بودم) که پس از "ولاالضالین" آمین گفته شود.بنابراین گفتن آمین باصدای بلندبخاطر تعلیم بوده است زیراایشان روایت دیگری دارند آنحضرت ص درطول عمرازسه باربیشتر،آمین بالجهر نکردند. طبرانی فی الکبير ورجاله ثقات مجمع الزاوئد ج1ص187 وهمچنین ازخودوائل بن حجر ثابت نیست حتی یک بار آمین بالجهر بکنندوایشان درآخرعمرکوفه مقیم شدندوهیچگاه درموردآمین بالجهرباکسی بحث ومناظره نكردند چون تمام اهل کوفه بالاتفاق آهسته آمین می گفتند.
نكته قابل توجه:درعصرآن حضرت ص وسایل ارتباطي و رسانه اى وانتشارات نبودکه همه مسایل واحكام دین به مردم ابلاغ شوند بنابراین آن حضرت ص افرادتازه مسلمان راروش نمازخواندن رایادمی دادند.مثلادرحدیث متفق علیه آمده است.هنگامیکه نمازآن حضرت ص تمام می شدباصدای بلندتکبیرمی گفتندبخاری ج1 ص114
     
مسلم ج1ص217)امام شافعی می فرماید:این عمل پیامبرص بخاطر تعلیم بوده است.(الام ج1ص110)وهمچنین دربخاری ومسلم ازقتاده روایت است که پیامبرص گاهی نماز ظهرراباصدای بلندمی خواندومقتدیهامی شنیدندونیز ازطریق براءبن عازب روایت است که ایشان سوره لقمان رادرنمازظهر ازآن حضرت ص شنیدند
نسائى ج1ص113 نیزحضرت عمر فاروق رض بخاطر تعلیم (سبحانک اللهم)راباصدای بلند می خواند

شرح معانی الاثاروجهرعمربه احیانابمحضر ین الصحابه لیتعلمه الناس مع ان السنة اخفاءهنیل الاوطار ج1ص219توجه :دریک روایت حضرت وائل بن حجر آمده است "رب اغفرلی آمین " درسنداین حديث عبدالجبارالعطاردی است که ضعیف می باشد.
میزان الاعتدال.
ادامه دارد


برچسب ها : گسلاندن حلقه های ضعیف غیرمقلدین بخش پانزدهم ,

نظرات کاربران


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی

  • پیشنهادی

  • پربازدید

  • جدید

  • نظرات
  • اثبات ترک رفع یدین (بلند نکردن دست ها در نماز)

  • عقیده اهل سنت و جماعت در جواب کسی که می گوید الله کجاست؟

  • توهین امام غیرمقلدین «البانی» به امام اعظم

  • نقد کتاب : صفة صلاة النبی ناصرالدین آلبانی رح در ترازوی عدل وانصاف(1)

  • پنج سوال دندانشکن قایلین'ترک رفع یدین(احناف ومالکیه)؛ از کسانیکه قایل به رفع یدین هستند(غیرمقلدین

  • پنجاه سوال کمرشکن از غیرمقلدین

  • ثبوت صلاةالتسبیح برردجواب غیرمقلدین که صلاةالتسبیح رابدعت می دانند

  • ثبوت توسل شرعی از دیدگاه اهل سنت و الجماعة

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • تاریخچه پیدایش طیف غیر مقلدین(متسلفین)

  • پاسخ به ده اعتراض بر جماعت تبلیغ

  • متسلفین می گویند:تصوف بدعت است

  • دفاع شيخ الاسلام ابن تيميه رح از امام اعظم رح نسبت به اعتراضات متسلفين

  • افشای دروغ های متسلفین در مورد تصوف

  • سوء استفاده غیرمقلدین ازاحساسات دینی مردم؛درمورد جماعت تبلیغ وکتاب فضایل اعمال

  • پاسخ اعتراضات و شبهات نسبت به کتاب فضایل اعمال

  • آیا احناف در عقیده مخالف امام ابوحنیفه هستند و عقیده امام ابومنصور ماتریدی عقیده معتزلی هست؟؟

  • فرق اهل سنت با اهل حدیث

  • ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب مقلد مذهب حنابله!!!!

  • می گویند:در کجای قرآن آمده است که تقلید از امام اعظم ﴿رح﴾ واجب است؟

  • قیچی کردن غیرمقلدین قول امام العصر انور شاه كشميري را درخصوص تراويح

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • جایگاه امام اعظم (رح)درعلم حدیث بخش اول

  • تعریف کامل اهل سنت

  • شبهه نوزدهم : اتباع یعنی پیروی از قران و سنت به فهم سلف صالح امت نه تقلید کورکورانه و‌جاهل

  • شكستن حلقه هاى ضعيف غيرمقلدين :-بخش نهم محل بستن دستها در نماز

  • بعضی از عقاید و انحرافات فکری غیر مقلدین

  • ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ و وسلفی ها ﺑﺎ ﺻﺤﯿﺢ ﺍﻟﺒﺨﺎﺭﯼ ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ ﻛﻒ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﺑﺮ ﺑﻨﺪ ﺩ

  • تجسیم (ﻗﺎﺋﻠﯿﻦ ﺑﻪ ﺟﺴﻢ ﺑﻮدن ﺧﺪا)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • چندسؤال کمر شکن از برادران غیر مقلد؛اهل حدیث ویا به اصطلاح سلفی

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • فاش کردن آخرین مکر وحیله غیرمقلدین(متسلفین) ؛ بهترین قول ازمذاهب اربعه را انتخاب میکنیم

  • کرامات اولیاء (صحابه وتابعین وصالحین)ازدیدگاه علامه ابن تیمیه رح

  • جــــواب شـــبــــهـه نعم البدعه هذه در مورد قول عمر رض درمورد تراویح

  • دلایلِ فرق در میان نماز مرد و زن؛ قسمت اول

  • افشای پشت پرده سلفیت(بخش اول)

  • غیرمقلدین و هشت رکعتی ها جواب علمی و تحقیقی دهید

  • سلسله جواب شبهات متسلفین...(بخش اول)

  • سلفیت وپیدایش آن:دکتر «محمد سعید رمضان البوطی»

  • امام احمد بن حنبل (ره) منکران تقلید را فاسق و انکار کننده های علم و سنت پیامبر (ص) میداند

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • اثبات توسل بالذات قسمت اول

  • تعداد رکعات تراویح(قسمت اول)

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • دانلود کتاب : بازگشت وتوبه یک غرمقلد به سواد اعظم

  • تقلید درپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف : قسمت اول

  • تراویح و سلفی ها؛ ده چلینج برای اثبات عمل آنها :قسمت اول

  • فتنه ی لامذهبیت و انکار فقه اسلامی

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • آدرس جدید راه حقیقیت

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • پاسخ به رئيسي مجسم و مشبِّه كه قائل به مكان براي الله سبحانه و تعالي است. (قسمت اول)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • گفتمان دلچسب وجالب مولانا محمد امین صفدر اوکاروی رح

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت سوم

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت دوم

  • اثبات توسل و تبرک از آثارپیامبر ازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دوازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبر ازدایره قرآن، سنت وسلف صالح امت.بخش یازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت بخش نهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت قسمت هشتم

  • مــــــــــوضوع:اشاره انگشت در نمازبخش سوم

  • آلبانی درآیینه ی اختلاف

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت :قسمت ششم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام :قسمت: ششم

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت .قسمت هفتم

  • رفع یدین در نماز منسوخ است.

  • اضطراب وضعف روایات رفع یدین

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده .بخش سی وپنجم

  • مـــــوضوع : حرکت دادن انگشت سبابه در نمازقسمت دوم

  • پاسخی به شعربی وزن وقافیه مصعب لامذهب سیلی خور

  • یک پرسش دوگزینه ای ازغیرمقلدین نوپا

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت پنجم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وششم .

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وهفتم .

  • جوابیه دروغ های متسلفین نسبت به فقه احناف...

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده:بخش سی وچهارم.

  • نقد مقاله ی جاهلانه متسلف درموردترک تقلید

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • پیشگفتار: بحث قرائت خلف الامام قسمت دوم:

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وپنجم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت:‌ چهارم

  • سطحيت نه سلفيت

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وچهارم.

  • رونمایی از پلتیک وحقه بازی متسلفین که می خواهندازطریق واژه "سلفی" مردم خام را تحت تأثیرقراردهند.

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت پنجم .

  • تحقیقی درمورد غیر مقلدین

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • مسائل نمازدرپرتو قرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وسوم

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت چهارم.

  • حقانیت نهضت دعوت وتبلیغ

  • تحقيقی مختصردرمورد سلام با يک دست

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه :قسمت بیست ودوم

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده بخش سی ودوم

  • برآیندتحریک لامذهبیت.قسمت دوم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست ویکم .

  • کد های اختصاصی