close
تبلیغات در اینترنت
ای لامذهبان افراطی وتندرو مسایل زیررا ازاحادیث صحیح، صریح وغیرمعارض پاسخ دهید قسمت پنجم

پروفایل مدیریت


سلام علیکم. این سایت در آغاز گروهی در واتساب بود که در جهت رفع شبهات غیرمقلدین فعالیت می کرد. هم اکنون با مشورت مدیران ، وبلاگی برای ، حفظ ونشر مطالب گروه و استفاده عموم ساخته شد. این سایت صرفا برای پاسخ شبهات واهی متسلفین تکفیری ، تک رووخودبرتربین که روزانه مذاهب اسلامی را آماج حملات خویش قرار داده اندساخته شده است و وابسته به هیچ گروه واحزاب سیاسی ومذهبی دیگری نیست وهیچ عنادی با دیگر مذاهب اسلامی ندارد. ان شاالله که مورد پذیرش درگاه الهی واقع گردد.

آمار سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 339
کل نظرات : 37
آمار کاربران
کل کاربران : 54
افراد آنلاين : 1
کاربران آنلاين : 0
آمار بازديد
بازديد امروز : 52,661
اطلاعات
امروز : یکشنبه 29 مهر 1397
آي پي شما : 54.224.89.34
مرورگر شما :

  • عضویت سریع

  • لوگین
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
نام کاربری :
رمز عبور :

ای لامذهبان افراطی وتندرو مسایل زیررا ازاحادیث صحیح، صریح وغیرمعارض پاسخ دهید قسمت پنجم

نمایش ادامه مطلب
ای لامذهبان افراطی وتندرو مسایل زیررا ازاحادیث صحیح، صریح وغیرمعارض پاسخ دهید
41
اقسام احادیث ( مرفوع، موقوف، مرسل ، معضل ، معلق وغیره) وحکم آنهارا ازقرآن وحدیث بیان دارید ؟آیااین اصطلاحات علم حدیث بدعت نیستند؟ پاسخ صریح ازقرآن وحدیث ؟
42
آیا پذیرفتن این تقسیمات حدیث ، وحکم آنها تقلید نیست؟
43
فرد عامی برچه اساس ومعیاری  مسایل غیرمنصوص را تشخیص دهد؟اگربگویید که این شخص عامی نگاه کندهرمسئله ای که اقرب به قرآن وسنت است ترجیح دهد .اشتباه محض است. مثال این شخص عامی مانند مریضی است که می گوید: من نسخه های پزشکان را پیش خودنگه می دارم یا اینکه خودم کتب پزشکی را مورد مطالعه قرار می دهم ، بعدنگاه می کنم کدام نسخه وتئورى به اصول  پزشکان نزدیک تراست ازهمان نسخه وتئورى استفاده می کنمآیا این نیم طبیب جان خود ودیگران را درمعرض هلاکت ونابودی قرارنمی دهد؟یامثال این فردعامی که درمسایل مجتهدین دخالت می کند ، مانند فرد ملزم ومحکومی است  که بگوید من قضاوتها وداوری های ،قضات دادگاه راپیش خودنگه داشته مورد بررسی قرارمی دهم فیصله هرقاضی که به قانون نزدیکترباشد آنرا می پذیرم .آیا جای تعجب نیست

41اقسام احادیث ( مرفوع، موقوف، مرسل ، معضل ، معلق وغیره) وحکم آنهارا ازقرآن وحدیث بیان دارید ؟آیااین اصطلاحات علم حدیث بدعت نیستند؟ پاسخ صریح ازقرآن وحدیث ؟
42
آیا پذیرفتن این تقسیمات حدیث ، وحکم آنها تقلید نیست؟
43
فرد عامی برچه اساس ومعیاری  مسایل غیرمنصوص را تشخیص دهد؟اگربگویید که این شخص عامی نگاه کندهرمسئله ای که اقرب به قرآن وسنت است ترجیح دهد .اشتباه محض است. مثال این شخص عامی مانند مریضی است که می گوید: من نسخه های پزشکان را پیش خودنگه می دارم یا اینکه خودم کتب پزشکی را مورد مطالعه قرار می دهم ، بعدنگاه می کنم کدام نسخه وتئورى به اصول  پزشکان نزدیک تراست ازهمان نسخه وتئورى استفاده می کنمآیا این نیم طبیب جان خود ودیگران را درمعرض هلاکت ونابودی قرارنمی دهد؟یامثال این فردعامی که درمسایل مجتهدین دخالت می کند ، مانند فرد ملزم ومحکومی است  که بگوید من قضاوتها وداوری های ،قضات دادگاه راپیش خودنگه داشته مورد بررسی قرارمی دهم فیصله هرقاضی که به قانون نزدیکترباشد آنرا می پذیرم .آیا جای تعجب نیست
وقتی که هر کسی نمی تواند درامورپزشکی ودادگاهی اظهارنظرکند ونمی تواند خودسرانه عمل نماید پس چطوریک فرد عامی می تواند درمسایل اجتهادی که به مراتب مهم تراند اظهارنظرنموده وخودسرانه عمل کند
44
آیا دیدگاه شما براین است که هرشخص وآدمی مجتهد است ؟ یابرخی مجتهداند وبعضی غیرمجتهد ومقلداند؟قرآن هردوگروه را بیان نموده اند.ولوردوه إلى الرسول وإلى أولى اﻷمرمنهم لعلمه الذين يستنبطونه منهم.فاسئلوا أهل الذكرإن كنتم لاتعلمون.بازغيرمجتهد از دوحال خالى نيست .
1
يااينكه شما اورا اجازه مي دهيد خودش از أدله أربعه (كتاب ، سنت، إجماع وقياس) أحكام را استخراج و أخذ نمايد .
2
يا او را پیشنهادمی دهید که از احکام استنباط شده واخذ شده مجتهدی عمل کند.
درصورت اول این فرد غیرمجتهد ، مجتهدشد.
ودرصورت دوم مقلد شد. از آن جایی که این فردشرایط اجتهاد را ندارد، اجتهاد او چنان باطل است .مانندشخصی که دراو شرایط نماز موجود نباشد.
45
بازاگرغیرمجتهد، احکام را ازمجتهد بگیرد ازدوحالت خالی نیست .
1
مذهب یک مجتهد را ازبقیه مذاهب ترجیح می دهد .پس این تقلید شخصی شد.زیرا عمل کردن براقوال مرجوح بالاتفاق ناجایزاست.
2
یا اینکه همه اختلافات اجتهادی مذاهب را یکسان ومساوی بداند.
46
درمسایل اجتهادی واختلافی یک مجتهد چیزی را حلال می داند ودیگری حرام ،وقتی که نزد غیرمجتهد همگی یکسان انندپس برای او هیچ حرام وحلال جایز وناجایزی وجود ندارد.یااینکه هرچیزهم حرام  باشدهم حلال !بنابراین ، حکم اختلافات اجتهادی تمام مذاهب را مساوی دانستن بالاجماع باطل است.اگرغیرمجتهد هرچهارمذهب را مساوی الترک والقبول بداندپس تکلیف شرعی باطل شدیعنی نه چیزی فرض شد ونه چیزی حرام .
بلکه طبق میل دلش اگربخواهد بطرف حلال وجایز مایل شود واگرخواست بطرف حرام میلان کند پس محلی برای تقلید ازمجتهد نماند بلکه این فرد ازخواهشات نفسانی خویش تقلید می نمایدومصداق آیه ی أفريت من إتخذ إلهه هواه قرارمي گیرد.
درواقع ایشان تقلید از خواهشات نفسانی را نام اتباع قرآن وحدیث داده منحرف می شود.
47
اگرپذیرفتن وتسلیم نمودن تمام اجتهادات یک امام شرک است ، آیا صحیح دانستن تمام احادیث بخاری ومسلم ، آیا ایشان را معصوم عن الخطاء دانستن نیست ؟
48
نام اصحاب صحاح سته وکتب شان را ازقرآن وحدیث اثبات کنید؟
49
ازقرآن وحدیث ثابت کنید که تقلید شخصی یک امام حرام است ؟
50
اگرتقلید شخصی یک امام ومجتهد حرام است.چونکه معصوم نیست.
پس راویان حدیث نیزمعصوم نیستند.چگونه روایات آنها حجت قرارمی گیرند ؟
بنابراین فرق شما بامنکرین حدیث چیست ؟ آنها منکرحدیث اند وشما منکرفقه واجتهاد ایمه رحمهم الله.هستید.
 
ادامه دارد


برچسب ها : ای لامذهبان افراطی وتندرو مسایل زیررا ازاحادیث صحیح، صریح وغیرمعارض پاسخ دهید قسمت پنجم ,

نظرات کاربران


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی

  • پیشنهادی

  • پربازدید

  • جدید

  • نظرات
  • اثبات ترک رفع یدین (بلند نکردن دست ها در نماز)

  • عقیده اهل سنت و جماعت در جواب کسی که می گوید الله کجاست؟

  • توهین امام غیرمقلدین «البانی» به امام اعظم

  • نقد کتاب : صفة صلاة النبی ناصرالدین آلبانی رح در ترازوی عدل وانصاف(1)

  • پنج سوال دندانشکن قایلین'ترک رفع یدین(احناف ومالکیه)؛ از کسانیکه قایل به رفع یدین هستند(غیرمقلدین

  • پنجاه سوال کمرشکن از غیرمقلدین

  • ثبوت صلاةالتسبیح برردجواب غیرمقلدین که صلاةالتسبیح رابدعت می دانند

  • ثبوت توسل شرعی از دیدگاه اهل سنت و الجماعة

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • تاریخچه پیدایش طیف غیر مقلدین(متسلفین)

  • پاسخ به ده اعتراض بر جماعت تبلیغ

  • متسلفین می گویند:تصوف بدعت است

  • دفاع شيخ الاسلام ابن تيميه رح از امام اعظم رح نسبت به اعتراضات متسلفين

  • افشای دروغ های متسلفین در مورد تصوف

  • پاسخ اعتراضات و شبهات نسبت به کتاب فضایل اعمال

  • سوء استفاده غیرمقلدین ازاحساسات دینی مردم؛درمورد جماعت تبلیغ وکتاب فضایل اعمال

  • آیا احناف در عقیده مخالف امام ابوحنیفه هستند و عقیده امام ابومنصور ماتریدی عقیده معتزلی هست؟؟

  • فرق اهل سنت با اهل حدیث

  • ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب مقلد مذهب حنابله!!!!

  • می گویند:در کجای قرآن آمده است که تقلید از امام اعظم ﴿رح﴾ واجب است؟

  • قیچی کردن غیرمقلدین قول امام العصر انور شاه كشميري را درخصوص تراويح

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • جایگاه امام اعظم (رح)درعلم حدیث بخش اول

  • تعریف کامل اهل سنت

  • شبهه نوزدهم : اتباع یعنی پیروی از قران و سنت به فهم سلف صالح امت نه تقلید کورکورانه و‌جاهل

  • شكستن حلقه هاى ضعيف غيرمقلدين :-بخش نهم محل بستن دستها در نماز

  • بعضی از عقاید و انحرافات فکری غیر مقلدین

  • تجسیم (ﻗﺎﺋﻠﯿﻦ ﺑﻪ ﺟﺴﻢ ﺑﻮدن ﺧﺪا)

  • ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ و وسلفی ها ﺑﺎ ﺻﺤﯿﺢ ﺍﻟﺒﺨﺎﺭﯼ ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ ﻛﻒ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﺑﺮ ﺑﻨﺪ ﺩ

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • چندسؤال کمر شکن از برادران غیر مقلد؛اهل حدیث ویا به اصطلاح سلفی

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • فاش کردن آخرین مکر وحیله غیرمقلدین(متسلفین) ؛ بهترین قول ازمذاهب اربعه را انتخاب میکنیم

  • کرامات اولیاء (صحابه وتابعین وصالحین)ازدیدگاه علامه ابن تیمیه رح

  • جــــواب شـــبــــهـه نعم البدعه هذه در مورد قول عمر رض درمورد تراویح

  • افشای پشت پرده سلفیت(بخش اول)

  • دلایلِ فرق در میان نماز مرد و زن؛ قسمت اول

  • سلسله جواب شبهات متسلفین...(بخش اول)

  • غیرمقلدین و هشت رکعتی ها جواب علمی و تحقیقی دهید

  • سلفیت وپیدایش آن:دکتر «محمد سعید رمضان البوطی»

  • امام احمد بن حنبل (ره) منکران تقلید را فاسق و انکار کننده های علم و سنت پیامبر (ص) میداند

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • اثبات توسل بالذات قسمت اول

  • تعداد رکعات تراویح(قسمت اول)

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • دانلود کتاب : بازگشت وتوبه یک غرمقلد به سواد اعظم

  • تقلید درپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف : قسمت اول

  • تراویح و سلفی ها؛ ده چلینج برای اثبات عمل آنها :قسمت اول

  • فتنه ی لامذهبیت و انکار فقه اسلامی

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • آدرس جدید راه حقیقیت

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • پاسخ به رئيسي مجسم و مشبِّه كه قائل به مكان براي الله سبحانه و تعالي است. (قسمت اول)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • گفتمان دلچسب وجالب مولانا محمد امین صفدر اوکاروی رح

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت سوم

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت دوم

  • اثبات توسل و تبرک از آثارپیامبر ازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دوازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبر ازدایره قرآن، سنت وسلف صالح امت.بخش یازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت بخش نهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت قسمت هشتم

  • مــــــــــوضوع:اشاره انگشت در نمازبخش سوم

  • آلبانی درآیینه ی اختلاف

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت :قسمت ششم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام :قسمت: ششم

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت .قسمت هفتم

  • رفع یدین در نماز منسوخ است.

  • اضطراب وضعف روایات رفع یدین

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده .بخش سی وپنجم

  • مـــــوضوع : حرکت دادن انگشت سبابه در نمازقسمت دوم

  • پاسخی به شعربی وزن وقافیه مصعب لامذهب سیلی خور

  • یک پرسش دوگزینه ای ازغیرمقلدین نوپا

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت پنجم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وششم .

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وهفتم .

  • جوابیه دروغ های متسلفین نسبت به فقه احناف...

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده:بخش سی وچهارم.

  • نقد مقاله ی جاهلانه متسلف درموردترک تقلید

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • پیشگفتار: بحث قرائت خلف الامام قسمت دوم:

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وپنجم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت:‌ چهارم

  • سطحيت نه سلفيت

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وچهارم.

  • رونمایی از پلتیک وحقه بازی متسلفین که می خواهندازطریق واژه "سلفی" مردم خام را تحت تأثیرقراردهند.

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت پنجم .

  • تحقیقی درمورد غیر مقلدین

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • مسائل نمازدرپرتو قرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وسوم

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت چهارم.

  • حقانیت نهضت دعوت وتبلیغ

  • تحقيقی مختصردرمورد سلام با يک دست

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه :قسمت بیست ودوم

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده بخش سی ودوم

  • برآیندتحریک لامذهبیت.قسمت دوم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست ویکم .

  • کد های اختصاصی