close
تبلیغات در اینترنت
پاسخ کوبنده بر هرزه گوینده:بخش بیست وپنجم

پروفایل مدیریت


سلام علیکم. این سایت در آغاز گروهی در واتساب بود که در جهت رفع شبهات غیرمقلدین فعالیت می کرد. هم اکنون با مشورت مدیران ، وبلاگی برای ، حفظ ونشر مطالب گروه و استفاده عموم ساخته شد. این سایت صرفا برای پاسخ شبهات واهی متسلفین تکفیری ، تک رووخودبرتربین که روزانه مذاهب اسلامی را آماج حملات خویش قرار داده اندساخته شده است و وابسته به هیچ گروه واحزاب سیاسی ومذهبی دیگری نیست وهیچ عنادی با دیگر مذاهب اسلامی ندارد. ان شاالله که مورد پذیرش درگاه الهی واقع گردد.

آمار سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 339
کل نظرات : 37
آمار کاربران
کل کاربران : 54
افراد آنلاين : 1
کاربران آنلاين : 0
آمار بازديد
بازديد امروز : 53,022
اطلاعات
امروز : چهارشنبه 21 آذر 1397
آي پي شما : 54.234.228.78
مرورگر شما :

  • عضویت سریع

  • لوگین
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
نام کاربری :
رمز عبور :

پاسخ کوبنده بر هرزه گوینده:بخش بیست وپنجم

نمایش ادامه مطلب
پاسخ کوبنده بر هرزه گوینده:بخش بیست وپنجم
قبلا بیان گردید که ابن جوزی درتساهل وتشدد فی الجرح ضرب المثل هستند. لهذا جرح ایشان مردود است بویژه درموردامام بزرگوار .ازاینجاست که سبط ابن الجوزی برایشان اظهاراستعجاب نموده می گوید:لیس العجب من الخطيب بأنه  يطعن في جماعة من العلماءوإنماالعجب من الجد كيف سلك أسلوبه وجاء بماهو أعظم منهمرآة الزمان.جای تعجب برخطیب نیست زیرا طعن برعلماء عادت ایشان است .شگفتم برپدربزرگ است که چراشیوه ی خطیب را اختیارنموده است و درطعن ازوی چندقدم را جلوترنهاده است.ازاین عبارت معلوم شدکه جرح وطعنی را که خطیب وابن جوزی وارد نموده اند قابل اعتبارنیست.برهمین اساس عده ای ازعلماء کتاب (السهم المصیب علی کبد الخطیب) را نوشته وتمام جروح ومطاعن وی را پاسخ داده اند .نیزایمه تصریح نموده اند روایاتی راکه خطیب بغدادی درخصوص جرح امام بزرگوار نقل نموده اند به اعتبارسند ثابت نیستند وغیرمعتبراند.چنانکه در"خیرات حسان" مصرح است.ازآنجایی که خطیب بغدادی نسبت به امام احمد وامام ابوحنیفه بغض وتعصب خاصی داشته اند،ازاین رو عمدا چیزهایی را که محل طعن هستند، گرچه فی نفس الامرحقیقت وارزشی نداشته اند بخاطر عوام فریبی جمع آوری نموده است

قبلا بیان گردید که ابن جوزی درتساهل وتشدد فی الجرح ضرب المثل هستند. لهذا جرح ایشان مردود است بویژه درموردامام بزرگوار .ازاینجاست که سبط ابن الجوزی برایشان اظهاراستعجاب نموده می گوید:لیس العجب من الخطيب بأنه  يطعن في جماعة من العلماءوإنماالعجب من الجد كيف سلك أسلوبه وجاء بماهو أعظم منهمرآة الزمان.جای تعجب برخطیب نیست زیرا طعن برعلماء عادت ایشان است .شگفتم برپدربزرگ است که چراشیوه ی خطیب را اختیارنموده است و درطعن ازوی چندقدم را جلوترنهاده است.ازاین عبارت معلوم شدکه جرح وطعنی را که خطیب وابن جوزی وارد نموده اند قابل اعتبارنیست.برهمین اساس عده ای ازعلماء کتاب (السهم المصیب علی کبد الخطیب) را نوشته وتمام جروح ومطاعن وی را پاسخ داده اند .نیزایمه تصریح نموده اند روایاتی راکه خطیب بغدادی درخصوص جرح امام بزرگوار نقل نموده اند به اعتبارسند ثابت نیستند وغیرمعتبراند.چنانکه در"خیرات حسان" مصرح است.ازآنجایی که خطیب بغدادی نسبت به امام احمد وامام ابوحنیفه بغض وتعصب خاصی داشته اند،ازاین رو عمدا چیزهایی را که محل طعن هستند، گرچه فی نفس الامرحقیقت وارزشی نداشته اند بخاطر عوام فریبی جمع آوری نموده است .همچنین صنعانی ، جوزقانی، مجدالدین فیروزآبادی ،ابن تیمیه ابوالحسن بن القطان وغیره درافراط وتشدد فی الجرح مانندابن جوزی مشهوراند.بنابراین اقوال نامبردگان درباب جرح بدون تحقیق مقبول نیست.تمام افرادی که پس ازخطیب دراین زمینه پابه عرصه نویسندگی نهاده اندبه تقلید ازایشان بدون ازتنقید وتحقیق، بعینه عبارت وی رانقل نموده اند.دارقطنی نیزازجمله  متعصبین وافراطیون درزمینه جرح می باشدجرح ایشان نیزمورد پذیرش نیست.حافظ بدرالدین عینی درعمدة القاری شرح بخاری وصاحب بنایه در شرح هدایه ، پاسخ جرح دارقطنی وابن القطان را داده اند. من أين له تضعيف أبي حنيفة وهو مستحق التضعيف فإنه روى في مسنده أحاديث سقيمة و معلولة ومنكرة غريبة و موضوعة.بناية شرح هدايه دارقطنی درحدی نیست که امام ابوحنیفه را تضعیف نماید بلکه خودایشان سزاوارتضعیف است زیراایشان درسنن خود احادیث سقیم ، معلول، منکر، غریب وموضوع را روایت نموده اند.قلت لوتأدب الدارقطني واستحيى لما تلفظ بهذه اللفظة في حق أبي حنيفة فإنه إمام طبق علمه الشرق والغرب ولما سئل إبن معين عنه فقال:ثقة مأمون ماسمعت أحدا ضعفه ، هذا شعبة بن الحجاج يكتب إليه أن يحدث وشعبة شعبة .وقال أيضا:كان أبو حنيفة ثقة من أهل الدين والصدق ولم يتهم بالكذب وكان مأموناعلى دين الله صدوقافى الحديث وأثنى عليه جماعة من اﻷئمة الكبار مثل     عبدالله بن المبارك ويعد من أصحابه وسفيان بن عيينة وسفيان الثوري و حماد بن زيد و عبدالزاق ووكيع وكان يفتي برأيه .واﻻئمة الثلاثة مالك والشافعي وأحمدوآخرون كثيرون .وقدظهرلك من هذا تحامل الدارقطني عليه وتعصبه الفاسدوليس له مقداربالنسبة إلى هؤﻵء حتى يتكلم في إمام متقدم على هؤﻵء في الدين والتقوى والعلم وبتضعيفه إياه يستحق هو التضعيف أفلا يرضى بسكوت أصحابه عنه.
وقد روى فى سننه أحاديث سقيمة ومعلولة ومنكرةو غريبة و موضوعة ، ولقد روى أحاديث ضعيفة في كتابه الجهربالبسملة واحتج بها مع علمه بذلك حتى إن بعضهم إستحلفه على ذلك فقال:ليس فيه حديث صحيح.

ولقد صدق القائل :
حسدوا الفتى إذلم ينالوا سعيه/
و القوم أعداء له و خصوم ./
عمدة القاري ج3ص67
ترجمه:اگردارقطنی ذره ای شرم وادب می داشت هیچ گاه این الفاظ را درحق امام ابوحنیفه برزبان خود جاری نمی ساخت .ابوحنیفه کسی بود که علم او مشرق ومغرب را تحت پوشش قرارداد.هنگامی ازیحیی بن معین دررابطه با امام پرسیدند فرمود:
وی ثقه ومورد اطمینان است.من ازهیچ شخصیتی نشنیدم که ایشان راتضعیف نماید .
همین شعبه بن حجاج توسط نامه ازایشان درخواست حدیث کرده روایت می کرد وشعبه هم شعبه است که  جایگاه بلندی درعلم حدیث داشت .
نیزفرمود:ابوحنیفه مورد وثوق ، دیندارواهل صدق بودومتهم به کذب نبود.دردین خدا مورد اطمینان وصدوق فی الحدیث بود. گروهی ازایمه کبارهمچون عبدالله بن مبارک که ازاصحاب وشاگردان وی هستند، سفیان بن عیینه، سفیان ثوری، حماد بن زید، عبدالرزاق، وکیع بن جراح که برقول امام فتوی می داد، امام مالک، امام شافعی، امام احمد وبسیاری ازایمه بزرگ ایشان را ستوده اند.ازستایش این بزرگواران ، کاملا بی عدالتی وتعصب فاسد دارقطنی آشکارگشت درحالی که دارقطنی به نسبت آنها( که ثناء گوی امام اند) هیچ قدرومنزلتی ندارد که درباره امامی که دردین وتقوی وعلم ازآن بزرگواران پیشتازاست تکلم وگستاخی کند.
باتضعیف کردن دارقطنی ، امام ابوحنیفه را، خود دارقطنی مستحق تضعیف است .
آیا ایشان برسکوت اصحابش درباره او خوشنود نیست درحالی که درسنن اش احادیث سقیم ، معلول ، منکر، غریب وموضوع را روایت کرده است .درسنن اش درکتاب "الجهر بالبسمله" باتوجه به آگاهیش نسبت به ضعف آنها، ازاحادیث بسیارضعیفی استدالال نموده اندحتی برخی ازعلماء ایشان را براین احادیث سوگند داده اند نهایتا اعتراف نموده در کتاب الجهر بالبسمله حدیث صحیحی وجود ندارد.
ترجمه شعر:
هنگامی که به مقام علمی وی دست نیافتند باوی سرعداوت و دشمنی را پیش گرفتند.


برچسب ها : پاسخ کوبنده بر هرزه گوینده:بخش بیست وپنجم ,

نظرات کاربران


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی

  • پیشنهادی

  • پربازدید

  • جدید

  • نظرات
  • اثبات ترک رفع یدین (بلند نکردن دست ها در نماز)

  • عقیده اهل سنت و جماعت در جواب کسی که می گوید الله کجاست؟

  • توهین امام غیرمقلدین «البانی» به امام اعظم

  • نقد کتاب : صفة صلاة النبی ناصرالدین آلبانی رح در ترازوی عدل وانصاف(1)

  • پنج سوال دندانشکن قایلین'ترک رفع یدین(احناف ومالکیه)؛ از کسانیکه قایل به رفع یدین هستند(غیرمقلدین

  • پنجاه سوال کمرشکن از غیرمقلدین

  • ثبوت صلاةالتسبیح برردجواب غیرمقلدین که صلاةالتسبیح رابدعت می دانند

  • ثبوت توسل شرعی از دیدگاه اهل سنت و الجماعة

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • تاریخچه پیدایش طیف غیر مقلدین(متسلفین)

  • پاسخ به ده اعتراض بر جماعت تبلیغ

  • متسلفین می گویند:تصوف بدعت است

  • دفاع شيخ الاسلام ابن تيميه رح از امام اعظم رح نسبت به اعتراضات متسلفين

  • افشای دروغ های متسلفین در مورد تصوف

  • پاسخ اعتراضات و شبهات نسبت به کتاب فضایل اعمال

  • سوء استفاده غیرمقلدین ازاحساسات دینی مردم؛درمورد جماعت تبلیغ وکتاب فضایل اعمال

  • آیا احناف در عقیده مخالف امام ابوحنیفه هستند و عقیده امام ابومنصور ماتریدی عقیده معتزلی هست؟؟

  • فرق اهل سنت با اهل حدیث

  • ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب مقلد مذهب حنابله!!!!

  • می گویند:در کجای قرآن آمده است که تقلید از امام اعظم ﴿رح﴾ واجب است؟

  • قیچی کردن غیرمقلدین قول امام العصر انور شاه كشميري را درخصوص تراويح

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • جایگاه امام اعظم (رح)درعلم حدیث بخش اول

  • تعریف کامل اهل سنت

  • شبهه نوزدهم : اتباع یعنی پیروی از قران و سنت به فهم سلف صالح امت نه تقلید کورکورانه و‌جاهل

  • شكستن حلقه هاى ضعيف غيرمقلدين :-بخش نهم محل بستن دستها در نماز

  • بعضی از عقاید و انحرافات فکری غیر مقلدین

  • تجسیم (ﻗﺎﺋﻠﯿﻦ ﺑﻪ ﺟﺴﻢ ﺑﻮدن ﺧﺪا)

  • ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ و وسلفی ها ﺑﺎ ﺻﺤﯿﺢ ﺍﻟﺒﺨﺎﺭﯼ ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ ﻛﻒ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﺑﺮ ﺑﻨﺪ ﺩ

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • چندسؤال کمر شکن از برادران غیر مقلد؛اهل حدیث ویا به اصطلاح سلفی

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • فاش کردن آخرین مکر وحیله غیرمقلدین(متسلفین) ؛ بهترین قول ازمذاهب اربعه را انتخاب میکنیم

  • کرامات اولیاء (صحابه وتابعین وصالحین)ازدیدگاه علامه ابن تیمیه رح

  • افشای پشت پرده سلفیت(بخش اول)

  • جــــواب شـــبــــهـه نعم البدعه هذه در مورد قول عمر رض درمورد تراویح

  • دلایلِ فرق در میان نماز مرد و زن؛ قسمت اول

  • سلسله جواب شبهات متسلفین...(بخش اول)

  • غیرمقلدین و هشت رکعتی ها جواب علمی و تحقیقی دهید

  • سلفیت وپیدایش آن:دکتر «محمد سعید رمضان البوطی»

  • امام احمد بن حنبل (ره) منکران تقلید را فاسق و انکار کننده های علم و سنت پیامبر (ص) میداند

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • اثبات توسل بالذات قسمت اول

  • تعداد رکعات تراویح(قسمت اول)

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • دانلود کتاب : بازگشت وتوبه یک غرمقلد به سواد اعظم

  • تقلید درپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف : قسمت اول

  • تراویح و سلفی ها؛ ده چلینج برای اثبات عمل آنها :قسمت اول

  • فتنه ی لامذهبیت و انکار فقه اسلامی

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • آدرس جدید راه حقیقیت

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • پاسخ به رئيسي مجسم و مشبِّه كه قائل به مكان براي الله سبحانه و تعالي است. (قسمت اول)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • گفتمان دلچسب وجالب مولانا محمد امین صفدر اوکاروی رح

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت سوم

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت دوم

  • اثبات توسل و تبرک از آثارپیامبر ازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دوازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبر ازدایره قرآن، سنت وسلف صالح امت.بخش یازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت بخش نهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت قسمت هشتم

  • مــــــــــوضوع:اشاره انگشت در نمازبخش سوم

  • آلبانی درآیینه ی اختلاف

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت :قسمت ششم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام :قسمت: ششم

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت .قسمت هفتم

  • رفع یدین در نماز منسوخ است.

  • اضطراب وضعف روایات رفع یدین

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده .بخش سی وپنجم

  • مـــــوضوع : حرکت دادن انگشت سبابه در نمازقسمت دوم

  • پاسخی به شعربی وزن وقافیه مصعب لامذهب سیلی خور

  • یک پرسش دوگزینه ای ازغیرمقلدین نوپا

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت پنجم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وششم .

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وهفتم .

  • جوابیه دروغ های متسلفین نسبت به فقه احناف...

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده:بخش سی وچهارم.

  • نقد مقاله ی جاهلانه متسلف درموردترک تقلید

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • پیشگفتار: بحث قرائت خلف الامام قسمت دوم:

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وپنجم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت:‌ چهارم

  • سطحيت نه سلفيت

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وچهارم.

  • رونمایی از پلتیک وحقه بازی متسلفین که می خواهندازطریق واژه "سلفی" مردم خام را تحت تأثیرقراردهند.

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت پنجم .

  • تحقیقی درمورد غیر مقلدین

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • مسائل نمازدرپرتو قرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وسوم

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت چهارم.

  • حقانیت نهضت دعوت وتبلیغ

  • تحقيقی مختصردرمورد سلام با يک دست

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه :قسمت بیست ودوم

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده بخش سی ودوم

  • برآیندتحریک لامذهبیت.قسمت دوم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست ویکم .

  • کد های اختصاصی