close
تبلیغات در اینترنت
مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت نهم

پروفایل مدیریت


سلام علیکم. این سایت در آغاز گروهی در واتساب بود که در جهت رفع شبهات غیرمقلدین فعالیت می کرد. هم اکنون با مشورت مدیران ، وبلاگی برای ، حفظ ونشر مطالب گروه و استفاده عموم ساخته شد. این سایت صرفا برای پاسخ شبهات واهی متسلفین تکفیری ، تک رووخودبرتربین که روزانه مذاهب اسلامی را آماج حملات خویش قرار داده اندساخته شده است و وابسته به هیچ گروه واحزاب سیاسی ومذهبی دیگری نیست وهیچ عنادی با دیگر مذاهب اسلامی ندارد. ان شاالله که مورد پذیرش درگاه الهی واقع گردد.

آمار سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 339
کل نظرات : 37
آمار کاربران
کل کاربران : 54
افراد آنلاين : 1
کاربران آنلاين : 0
آمار بازديد
بازديد امروز : 53,052
اطلاعات
امروز : چهارشنبه 21 آذر 1397
آي پي شما : 54.234.228.78
مرورگر شما :

  • عضویت سریع

  • لوگین
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
نام کاربری :
رمز عبور :

مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت نهم

نمایش ادامه مطلب
مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت نهم :
¤{
مسئله چهاردهم
اگرمقتدی است یعنی پشت سر امام نمازرا ادا می کند فقط ثناءسبحانک اللهم)را خوانده سکوت اختیارکند و چیزی قرائت نکند .بلکه به قرائت امام گوش فرا داده خاموش شود.
-1
وَإِذَا قُرِئَ الْقُرْآنُ فَاسْتَمِعُوا لَهُ وَأَنصِتُوا لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُون.سوره نمل/204َهنگامی که قرآن خوانده شود، گوش فرا دهید و خاموش باشید؛ شاید مشمول رحمت خدا شوید!
(
فایده: امام احمد بن حنبل، امام التفسیرمحمدبن حسن النقاش ، جصاص رازی، حافظ بن عبدالبر مالکی، حافظ بن تیمیه وبقیه ایمه حدیث ، تفسیروفقه می فرمایند:إجماع شده که این آیه درباره نماز نازل شده است.

¤{مسئله چهاردهم
اگرمقتدی است یعنی پشت سر امام نمازرا ادا می کند فقط ثناءسبحانک اللهم)را خوانده سکوت اختیارکند و چیزی قرائت نکند .بلکه به قرائت امام گوش فرا داده خاموش شود.
-1
وَإِذَا قُرِئَ الْقُرْآنُ فَاسْتَمِعُوا لَهُ وَأَنصِتُوا لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُون.سوره نمل/204َهنگامی که قرآن خوانده شود، گوش فرا دهید و خاموش باشید؛ شاید مشمول رحمت خدا شوید!
(
فایده: امام احمد بن حنبل، امام التفسیرمحمدبن حسن النقاش ، جصاص رازی، حافظ بن عبدالبر مالکی، حافظ بن تیمیه وبقیه ایمه حدیث ، تفسیروفقه می فرمایند:إجماع شده که این آیه درباره نماز نازل شده است.
-2
عن أبي موسى اﻷشعري قال:إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ خَطَبَنَا فَبَيَّنَ لَنَا سُنَّتَنَا وَعَلَّمَنَا صَلاَتَنَا فَقَالَ: (إِذَا صَلَّيْتُمْ فَأَقِيمُوا صُفُوفَكُمْ ثُمَّ لْيَؤُمَّكُمْ أَحَدُكُمْ فَإِذَا كَبَّرَ فَكَبِّرُوا وإذا قرأ فانصتواوَإِذَا قَالَ غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ فَقُولُوا آمِينَ. برواية الجريرعنْ سُلَيْمَانَ عَنْ قَتَادَةَ صحيح مسلم رقم932 -سنن إبن ماجه رقم 896-مسند احمد:415/4-دارقطني:303/1
ترجمه:حضرت ابوموسی اشعری می گوید:پیامبرگرامی صلی الله علیه وسلم برای ما سخنرانی کرد. روش وآداب زندگی اسلامی مارا بیان نموده طریقه خواندن نمازرا به ما آموزش داده فرمود:
پیش ازآغاز نماز صف هایتان را راست بگیرید سپس یکی بعنوان پیشنمازشما باشد .هنگامی که اوتکبیرتحریمه راگفت شمانیز تکبیربگویید، وقتی که اوشروع به خواندن کرد شما سکوت کنید وزمانی که "غيرالمغضوب عليهم ولا الضالین "گفت شما آمین بگویید.
-3عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: (إِنَّمَا جُعِلَ الإِمَامُ لِيُؤْتَمَّ بِهِ فَإِذَا كَبَّرَ فَكَبِّرُوا وَإِذَا قَرَأَ فَأَنْصِتُوا ).سنن نسائى رقم 929و930سنن إبن ماجه:رقم 895-
مسند احمد376/2شرح معاني اﻵثار149/1مصنف إبن أبي شيبه 377/1 وصححه اﻹمام مسلم و آخرون.
ترجمه:حضرت ابوهریره رضی الله عنه می گوید: پیامبرگرامی صلی الله علیه وسلم فرمود:بدین جهت امام تعیین شده است تا از وی پیروی شود ، هنگامی که اوتکبیر تحریمه را گفت شما نیزتکبیر بگویید وزمانی كه قرائت را آغاز نمود ،خاموش باشيد .
4-عن جابرقال:قال رسول الله صلى الله عليه وسلم من كان له إمام فقراءة اﻹمام له قرآءة.
رواه أحمد بن منيع في مسنده وقال الحافظ البوصيري فى اﻹتحاف صحيح على شرط الشيخين مؤطا إمام محمد ص95
ترجمه:حضرت جابر بن عبدالله رضی الله عنه می گوید: پیامبرگرامی صلی الله علیه وسلم فرمود:هرشخصی که به اقتدای امام نمازمی خواند ، قرائت امام براى او كافى است.
5-عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ انْصَرَفَ مِنْ صَلاَةٍ جَهَرَ فِيهَا بِالْقِرَاءَةِ فَقَالَ: (هَلْ قَرَأَ مَعِي أَحَدٌ مِنْكُمْ آنِفًا). فَقَالَ رَجُلٌ نَعَمْ يَا رَسُولَ اللَّهِ. قَالَ: (إِنِّي أَقُولُ مَا لِي أُنَازَعُ الْقُرْآنَ). قَالَ فَانْتَهَى النَّاسُ عَنِ الْقِرَاءَةِ مَعَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِيمَا جَهَرَ فِيهِ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مِنَ الصَّلَوَاتِ بِالْقِرَاءَةِ حِينَ سَمِعُوا ذَلِكَ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ. سنن ترمذي رقم 313-مؤطا امام مالك /29وقال الترمذي هذا حديث حسن، وقال الحافظ المغلطائي قال الترمذي هذا حديث حسن في أكثرالنسخ وفي بعضها صحيح.وقال الحافظ أبو علي طوسي في كتاب اﻷحكام من تأليفه هذا حديث حسن وصححه الحافظ أبوبكر الخطيب في كتابه المدرج ،اﻷعلام للمغلطائي( قلمي 82/4) وصححه أيضاأبوحاتم الرازى وإبن كثيرفي تفسيرالقرآن 287/2
ترجمه: حضرت ابوهريره رضی الله عنه می گوید: پیامبرگرامی صلی الله علیه وسلم
ازیک نمازجهری فارغ شد ، پرسید: آیا کسی ازشما اکنون همراه من قرائت می خواند؟شخصی درپاسخ گفت:بلی ، من می خواندم .رسول گرامی صلی الله علیه وسلم فرمود: من باخودگفتم چه شده است  که در موردقرائت قرآن بامن نزاع ودرگیری می شود.هنگامی که مردم این حرف را شنیدند ازخواندن هرنوع قرائت درنمازهاى جهرى پشت سر رسول گرامی صلی الله علیه خودداری کردند.مباحث فنی این حدیث را درمسنداحمدهمراه تعلیق احمدشاکر.2/-258، 285مطالعه کنید.
6-عن عمران بن حصین أن رسول الله صلى الله عليه وسلم صلى الظهر فجعل رجل يقرأ خلفه بسبح إسم ربك اﻷعلى فلما إنصرف قال:أيكم قرأ أو أيكم القارى قال رجل أنا فقال:قد ظننت أن بعضكم خالجنيهامسلم ج 1ص172-نسائى ج1ص 176-أبو داود ج1ص 136
ترجمه:ازحضرت عمران روايت است رسول گرامی صلی الله علیه وسلم نمازظهررا برگزارنمودمردی پشت سرآنحضرت صلی الله علیه وسلم "سبح اسم ربک الاعلی"را خواند.پس ازاتمام نمازپیامبرفرمود: کدام یک ازشما سرمن قرائت مى خواند ؟ مردى
پاسخ داد من می خواندم آن حضرت صلی الله علیه وسلم فرمود: من گمان می کردم یکی ازشما آن را ازمن می رباید.روایت اخیرازمترجم نیزجهت تفصیل وآگاهی بیشتربه کتابی که دراین زمینه بنام ( حکم قراءت پشت سر امام)نگاشته ام مراجعه کنید.ازحبیب الرحمن اعظمی استادحدیث دارالعلوم دیوبند.
ادامه دارد


برچسب ها : مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت نهم ,

نظرات کاربران


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی

  • پیشنهادی

  • پربازدید

  • جدید

  • نظرات
  • اثبات ترک رفع یدین (بلند نکردن دست ها در نماز)

  • عقیده اهل سنت و جماعت در جواب کسی که می گوید الله کجاست؟

  • توهین امام غیرمقلدین «البانی» به امام اعظم

  • نقد کتاب : صفة صلاة النبی ناصرالدین آلبانی رح در ترازوی عدل وانصاف(1)

  • پنج سوال دندانشکن قایلین'ترک رفع یدین(احناف ومالکیه)؛ از کسانیکه قایل به رفع یدین هستند(غیرمقلدین

  • پنجاه سوال کمرشکن از غیرمقلدین

  • ثبوت صلاةالتسبیح برردجواب غیرمقلدین که صلاةالتسبیح رابدعت می دانند

  • ثبوت توسل شرعی از دیدگاه اهل سنت و الجماعة

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • تاریخچه پیدایش طیف غیر مقلدین(متسلفین)

  • پاسخ به ده اعتراض بر جماعت تبلیغ

  • متسلفین می گویند:تصوف بدعت است

  • دفاع شيخ الاسلام ابن تيميه رح از امام اعظم رح نسبت به اعتراضات متسلفين

  • افشای دروغ های متسلفین در مورد تصوف

  • پاسخ اعتراضات و شبهات نسبت به کتاب فضایل اعمال

  • سوء استفاده غیرمقلدین ازاحساسات دینی مردم؛درمورد جماعت تبلیغ وکتاب فضایل اعمال

  • آیا احناف در عقیده مخالف امام ابوحنیفه هستند و عقیده امام ابومنصور ماتریدی عقیده معتزلی هست؟؟

  • فرق اهل سنت با اهل حدیث

  • ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب مقلد مذهب حنابله!!!!

  • می گویند:در کجای قرآن آمده است که تقلید از امام اعظم ﴿رح﴾ واجب است؟

  • قیچی کردن غیرمقلدین قول امام العصر انور شاه كشميري را درخصوص تراويح

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • جایگاه امام اعظم (رح)درعلم حدیث بخش اول

  • تعریف کامل اهل سنت

  • شبهه نوزدهم : اتباع یعنی پیروی از قران و سنت به فهم سلف صالح امت نه تقلید کورکورانه و‌جاهل

  • شكستن حلقه هاى ضعيف غيرمقلدين :-بخش نهم محل بستن دستها در نماز

  • بعضی از عقاید و انحرافات فکری غیر مقلدین

  • تجسیم (ﻗﺎﺋﻠﯿﻦ ﺑﻪ ﺟﺴﻢ ﺑﻮدن ﺧﺪا)

  • ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ و وسلفی ها ﺑﺎ ﺻﺤﯿﺢ ﺍﻟﺒﺨﺎﺭﯼ ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ ﻛﻒ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﺑﺮ ﺑﻨﺪ ﺩ

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • چندسؤال کمر شکن از برادران غیر مقلد؛اهل حدیث ویا به اصطلاح سلفی

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • فاش کردن آخرین مکر وحیله غیرمقلدین(متسلفین) ؛ بهترین قول ازمذاهب اربعه را انتخاب میکنیم

  • کرامات اولیاء (صحابه وتابعین وصالحین)ازدیدگاه علامه ابن تیمیه رح

  • جــــواب شـــبــــهـه نعم البدعه هذه در مورد قول عمر رض درمورد تراویح

  • افشای پشت پرده سلفیت(بخش اول)

  • دلایلِ فرق در میان نماز مرد و زن؛ قسمت اول

  • سلسله جواب شبهات متسلفین...(بخش اول)

  • غیرمقلدین و هشت رکعتی ها جواب علمی و تحقیقی دهید

  • سلفیت وپیدایش آن:دکتر «محمد سعید رمضان البوطی»

  • امام احمد بن حنبل (ره) منکران تقلید را فاسق و انکار کننده های علم و سنت پیامبر (ص) میداند

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • اثبات توسل بالذات قسمت اول

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • تعداد رکعات تراویح(قسمت اول)

  • دانلود کتاب : بازگشت وتوبه یک غرمقلد به سواد اعظم

  • تقلید درپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف : قسمت اول

  • تراویح و سلفی ها؛ ده چلینج برای اثبات عمل آنها :قسمت اول

  • فتنه ی لامذهبیت و انکار فقه اسلامی

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • آدرس جدید راه حقیقیت

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • پاسخ به رئيسي مجسم و مشبِّه كه قائل به مكان براي الله سبحانه و تعالي است. (قسمت اول)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • گفتمان دلچسب وجالب مولانا محمد امین صفدر اوکاروی رح

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت سوم

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت دوم

  • اثبات توسل و تبرک از آثارپیامبر ازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دوازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبر ازدایره قرآن، سنت وسلف صالح امت.بخش یازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت بخش نهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت قسمت هشتم

  • مــــــــــوضوع:اشاره انگشت در نمازبخش سوم

  • آلبانی درآیینه ی اختلاف

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت :قسمت ششم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام :قسمت: ششم

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت .قسمت هفتم

  • رفع یدین در نماز منسوخ است.

  • اضطراب وضعف روایات رفع یدین

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده .بخش سی وپنجم

  • مـــــوضوع : حرکت دادن انگشت سبابه در نمازقسمت دوم

  • پاسخی به شعربی وزن وقافیه مصعب لامذهب سیلی خور

  • یک پرسش دوگزینه ای ازغیرمقلدین نوپا

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت پنجم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وششم .

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وهفتم .

  • جوابیه دروغ های متسلفین نسبت به فقه احناف...

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده:بخش سی وچهارم.

  • نقد مقاله ی جاهلانه متسلف درموردترک تقلید

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • پیشگفتار: بحث قرائت خلف الامام قسمت دوم:

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وپنجم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت:‌ چهارم

  • سطحيت نه سلفيت

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وچهارم.

  • رونمایی از پلتیک وحقه بازی متسلفین که می خواهندازطریق واژه "سلفی" مردم خام را تحت تأثیرقراردهند.

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت پنجم .

  • تحقیقی درمورد غیر مقلدین

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • مسائل نمازدرپرتو قرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وسوم

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت چهارم.

  • حقانیت نهضت دعوت وتبلیغ

  • تحقيقی مختصردرمورد سلام با يک دست

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه :قسمت بیست ودوم

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده بخش سی ودوم

  • برآیندتحریک لامذهبیت.قسمت دوم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست ویکم .

  • کد های اختصاصی