close
تبلیغات در اینترنت
مناظرات

پروفایل مدیریت


سلام علیکم. این سایت در آغاز گروهی در واتساب بود که در جهت رفع شبهات غیرمقلدین فعالیت می کرد. هم اکنون با مشورت مدیران ، وبلاگی برای ، حفظ ونشر مطالب گروه و استفاده عموم ساخته شد. این سایت صرفا برای پاسخ شبهات واهی متسلفین تکفیری ، تک رووخودبرتربین که روزانه مذاهب اسلامی را آماج حملات خویش قرار داده اندساخته شده است و وابسته به هیچ گروه واحزاب سیاسی ومذهبی دیگری نیست وهیچ عنادی با دیگر مذاهب اسلامی ندارد. ان شاالله که مورد پذیرش درگاه الهی واقع گردد.

آمار سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 339
کل نظرات : 37
آمار کاربران
کل کاربران : 54
افراد آنلاين : 1
کاربران آنلاين : 0
آمار بازديد
بازديد امروز : 52,127
اطلاعات
امروز : دوشنبه 25 تیر 1397
آي پي شما : 54.81.244.248
مرورگر شما :

  • عضویت سریع

  • لوگین
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
نام کاربری :
رمز عبور :

توبه وبازگشت یک غیرمقلدبه سواداعظم مسلمین قسمت بیستم

نمایش ادامه مطلب

توبه وبازگشت یک غیرمقلدبه سواداعظم مسلمین

قسمت بیستم:

عبدالجلیل لامذهب : آیابه نظرشمایک انسان باحیوان بدکاری می کند؟

مسعودحنفی:اگربدکاری باحیوان ممکن نبودپس چرااین مسئله درحدیث آمده است.؟

مگرخبرنداری درکشورهای غربی وامریکا عده ای اززنان سگ ها را بخاطرهمین کارپرورش می دهند حتی برخی باحیوانات ازدواج می کنند.این یک مثال زنده است که آنهاازحیوان لذت جسمانی حاصل می کنند. خلاصه درمیان مسلمانان نیزچنین افرادسست عنصرپیدا می شود .لذا سئوال پیدا میشود اگرمرد یا زن روزه داری خدای ناکرده مرتکب چنین عملی شد و انزال گشت آیاروزه اش فاسدمی شود یاخیر؟

اگرعلماء پاسخگوی اینگونه مسائل نباشند آنگاه می گویند علم  دین (معاذالله )ناقص است .

آیابیان حکم اینگونه مسائل دعوت به فحشاء وبی حیائی است ؟پس چرا عالم بزرگ شما علامه وحیدالزمان نوشته است وکذلک لاکفارة على من جامع بهيمة أوميتة أوصبيا أوصغيرة


برچسب ها : توبه وبازگشت یک غیرمقلدبه سواداعظم مسلمین قسمت بیستم: ,

توبه وبازگشت یک غیرمقلدبه سواداعظم مسلمین . بخش نوزدهم

نمایش ادامه مطلب

توبه وبازگشت یک غیرمقلدبه سواداعظم مسلمین .  بخش نوزدهم

مسعود حنفی:شما وکیل غیرمقلدین محمدحسین بٹالوی را می شناسی ؟

عبدالجلیل: بله  ایشان مجله ای بنام (اشاعه السنة )به رشته تحریردرآورده اندایشان تاپان عمرسلفی بودند قادیانی ومنکرحدیث نشدند.

مسعود: ایشان درهمین مجله اش ج 11 شماره 2ص53می نگارد:(تجربه بیست وپنج ساله ام برای من نشان داده کسانی که براثر بی علمی تقلید را رها کرده ومجتهد مطلق می گردند سرانجام ازدین  اسلام خداحافظی کرده اندبرخی ازآنها مسیحی شده وعده ای لامذهب که به هیچ دین ومذهبی پایبند نیستند،توجهی به شریعت اسلام واحکام آن ندارند.)

این است نتیجه ی انکارتقلید.


برچسب ها : توبه وبازگشت یک غیرمقلدبه سواداعظم مسلمین . بخش نوزدهم ,

توبه وبازگشت یک غیرمقلدبه سواداعظم مسلمین . بخش هیجدهم

نمایش ادامه مطلب

توبه وبازگشت یک غیرمقلدبه سواداعظم مسلمین .

بخش هیجدهم :

عبدالجلیل غیرمقلد:شما که این همه اطلاعات داریدچرا عمل نمودن برحدیث برای شما دشواراست ؟

مسعود:الحمدلله من مطابق باحدیث عمل می کنم لیکن در فهم حدیث برایمه فقه اعتمادمی کنم چون آنهاکارشناس ومتخصص حدیث بودند،غیرمقلدین امروز   بظاهر غیرمقلدنداما درباطن ازامام مسجد وعلمای خویش امثال شیخ آلبانی و.... تقلید می کنند.

عبدالجلیل :کاملا اشتباه است من ازهیچ کسی تقلید نمی کنم .

مسعود:پس شما مسائل را چگونه می فهمی ؟

عبدالجلیل:ازکتب صحاح سته سنت آنحضرت ص را جستجووتحقیق نموده برآن عمل می کنم.

مسعود:مگرشمابه اصول حدیث وفقه و ادبیات عرب آشنایی کامل دارید؟

عبدالجلیل:خیر! دین آسان است نیازی نیست که به اصول فقه وحدیث و..را یادداشته باشم امروزه ذخیره ی احادیث به هرزبانی مثل فارسی ،اردو ترجمه شده اندمراجعه نموده مسایل رادریافت می کنم.

مسعود: آره دین برای پندپذیری آسان استنه برای مجتهدشدن واستنباط مسائل .بازشما که به کتب ترجمه شده مراجعه می کنیدمطلب این است هرآنچه را که مترجم ازمطالب کتاب فهمیده شمانیزبه ایشان اعتماد نموده وچشم بسته ازوی تقلید می کنید؟


برچسب ها : توبه وبازگشت یک غیرمقلدبه سواداعظم مسلمین . بخش هیجدهم : ,

توبه وبازگشت یک غیرمقلد به سواد اعظم مسلمین . بخش هفدهم

نمایش ادامه مطلب

توبه وبازگشت یک غیرمقلد به سواد اعظم مسلمین .

بخش هفدهم

عبدالجلیل غیرمقلد: چقدرجای تعجب است برای شما-دومذهب مختلف ،حتمایکی اشتباه است ودیگری درست .چگونه ممکن است هردوتا درست باشند مگرحق یکی نیست ؟

مسعودحنفی: شماازداستان داود وسلیمان علیهما السلام خبردارید؟

عبدالجلیل: من به دنبال داستانها نمی روم لطفایک حدیث صریح ارائه بده ؟

مسعود: برادرم  واقعه ی داود وسلیمان ع درقرآن مجیدذکرشده است .بنظرشما کلام الله مهم تراست یا حدیث صحیح ؟

عبدالجلیل : نخست قرآن است و اهمیت حدیث صحیح جایگاه ثانوی دارد . احسنت داستان را بیان کن ؟

مسعود:آیه 78سوره انبیاءرا ملاحظه فرما "

وداؤدوسليمان إذيحكمان في الحرث إذنفشت فيه غنم القوم وكنالحكمهم شاهدين .


برچسب ها : توبه وبازگشت یک غیرمقلد به سواد اعظم مسلمین . بخش هفدهم ,

توبه وبازگشت یک غیرمقلد به سواد أعظم مسلمين . بخش شانزدهم

نمایش ادامه مطلب

توبه وبازگشت یک غیرمقلد به سواد أعظم مسلمين .

بخش شانزدهم :

عبدالجليل غیرمقلد: اتفاقا شما توده مسلمین دنیا را ازسهولت ها محروم می کنید، مثلا جمع بین الصلاتین را جایزنمی دانید ما معتقدیم که نمازظهروعصر نیزمغرب وعشاء یکجا خوانده شوند.؟

مسعودحنفی:دراین مسئله شما وتشیع دریک کشتی سوارهستید.وهیچ یکی ازمذاهب ایمه اربعه قائل به جمع بین الصلاتین درحضرنیست .تشیع سه وقت نمازمی خوانندوشما نیزدرسه وقت خواندن پنج وقت نمازرا کافی می دانید .طبق تحقیق امام ابوحنیفه رح جمع بین الصلوتین تحت شرائطی فقط درمیدان عرفات ومزدلفه واجب می باشد ودرجایی دیگرحکم جمع حقیقی صادرنشده است خداوندمی فرماید:ان الصلوةکانت علی المؤمنين كتابا موقوتا(نساء /103)قطعا نمازبرمومنان سروقت معین فرض شده است.درسنن ترمذی ازابن عباس روایت است  (قال:من جمع بین الصلاتین من غیرعذرفقدأتى بابامن أبواب الكبائر)

هرشخصي بدون عذر دونمازرا یکجا بخوانددرواقع مرتکب گناه کبیره شده است.نیزدرمؤطا امام محمد ص 132. دستورفاروق أعظم نقل است.(أنه كتب فى اﻵفاق ينهاهم أن يجمعوا بين الصلوتين ويخبرهم أن الجمع الصلاتين في وقت واحد كبيرة من الكبائر.)سیدناعمربن خطاب به استانداران همه ی شهرها بخشنامه کرده ومردم را ازجمع بین الصلاتین منع کردند وافزودندکه جمع بین دونماز دریک وقت ازگناهان کبیره می باشد.اماروایاتی که ظاهرا جوازجمع بین الصلوتین درسفرمعلوم می شود ،اگرعموم احادیث رامورد بررسی قراردهیم درهیچ جا جمع تقدیم ثابت نمی گردد بلکه جمع تاخیروجمع صوری ثابت می شود یعنی هریکی ازنماز ظهروعصر،نیزمغرب وعشاء دروقتش خوانده می شود البته نماز اول به تاخیرانداخته ودرآخروقتش خوانده شودونمازبعدی دراول وقتش خوانده شود.من به شما عرض کردم یسر وآسانی که خداوند دردین عطاء نموده است غیرمقلدین آنرا سخت نموده عسررا بر یسرترجیح داده اند .


برچسب ها : توبه وبازگشت یک غیرمقلد به سواد أعظم مسلمين . بخش شانزدهم : ,

توبه وبازگشت یک لامذهب به سواداعظم . قسمت پانزدهم

نمایش ادامه مطلب

توبه وبازگشت یک لامذهب به سواداعظم .

قسمت پانزدهم

عبدالجلیل لامذهب:آفرین!شمابفرمائیددرسوره انعام آیه 153 بوضوح حکم شده است .(وأن هذا صراطي مستقيما فاتبعوه وﻻتتبعوا السبل فتفرق بكم عن سبيله  )

ترجمه:اين راه (که من آنرا برایتان بیان کرده ام)راه مستقیم من است ازآن پیروی کنید

وازراههای (باطلی که شما راکه شما را نهی کرده ام)پیروی نکنید که شمارا ازراه خدا (منحرف و)پراکنده می سازد .آیا ترک دادن یک راه خدا و ساختن 4مذهب دردین حماقت و تفرق دردین نیست؟

مسعودحنفی:شما می دانید که ازآدم ع تا نبی خاتم ع هزاران پیامبرمبعوث شده است همگی بسوی آئین یکتاپرستی دعوت داده اندودرنشر عقاید بنیادی ،رسالت ،آخرت وحسن اخلاق تمام انبیاء مشترک هستند.وآفریدگارهستی دراین امورهیچ فرق نگذاشته است.لیکن شیوه ی عبادت هر پیامبر باعتبارزمانش مختلف بود یعنی خداوند درعبادات مصالح وحکمت هایی قرارداده است که بندگان درحالات وعصورمختلف به کمالات واحسانات وقدرت وی پی برده وبه روشهای گوناگون درمقابل اوکرنش نموده مناجات کنندومطابق به نیازبندگان واظهارعقیده ی آنها احکام  مختلف وعبادات مطلوبی به شیوه های مختلف درهرعصربه ایشان عطاء گردید .

عزیزم !

شماآیه 153سوره انعام را بطوراستدلال به میان آوردید درصورتی که اصل موضوع ازآیه 151بشرح ذیل شروع می شود.

1-هیچ چیزی به خداوند شریک نگردانید.

 

2-نسبت به پدرومادرنیکی کنید.

3-فرزندانتان را ازترس فقرو تنگدستی مکشید.

4-به گناهان کبیره (ازجمله زنا) نزدیک نشوید،خواه آشکارا باشد وخواه پنهان .

5-ونکشید کسی را که خداوندحرام قرارداده است (ریختن خون اورا) مگربه حق .

6-به مال یتیم جزبه نحواحسن نزدیک نشوید (یعنی خیانت نکنید)

7-پیمانه وترازو را باتمام انصاف رعایت نمائید.

8-وهنگامی که سخنی گفتید ،دادگری کنید(وازحق منحرف نشوید) هرچندکه ازخویشان شماباشد.

9-به عهد وپیمان خدا وفا کنید.


برچسب ها : توبه وبازگشت یک لامذهب به سواداعظم . قسمت پانزدهم ,

توبه وبازگشت یک لامذهب به سواداعظم (15)

نمایش ادامه مطلب

توبه وبازگشت یک لامذهب به سواداعظم .

قسمت پانزدهم

عبدالجلیل لامذهب:آفرین!شمابفرمائیددرسوره انعام آیه 153 بوضوح حکم شده است.وأن هذا صراطي مستقيما فاتبعوه وﻻتتبعوا السبل فتفرق بكم عن سبيله

ترجمه:

اين راه (که من آنرا برایتان بیان کرده ام)راه مستقیم من است ازآن پیروی کنیدوازراههای (باطلی که شما راکه شما را نهی کرده ام)پیروی نکنید که شمارا ازراه خدا (منحرف و)پراکنده می سازد.آیا ترک دادن یک راه خدا و ساختن 4مذهب دردین حماقت و تفرق دردین نیست؟

مسعودحنفی:

شما می دانید که ازآدم ع تا نبی خاتم ع هزاران پیامبرمبعوث شده است همگی بسوی آئین یکتاپرستی دعوت داده اندودرنشر عقاید بنیادی ،رسالت ،آخرت وحسن اخلاق تمام انبیاء مشترک هستند.وآفریدگارهستی دراین امورهیچ فرق نگذاشته است.لیکن شیوه ی عبادت هر پیامبر باعتبارزمانش مختلف بود یعنی خداوند درعبادات مصالح وحکمت هایی قرارداده است که بندگان درحالات وعصورمختلف به کمالات واحسانات وقدرت وی پی برده وبه روشهای گوناگون درمقابل اوکرنش نموده مناجات کنند ومطابق به نیازبندگان واظهارعقیده ی آنها احکام مختلف وعبادات مطلوبی به شیوه های مختلف درهرعصربه ایشان عطاء گردید .


برچسب ها : توبه وبازگشت یک لامذهب به سواداعظم (15) ,

توبه وبازگشت یک غیر مقلد به سواد اعظم؛ قسمت(14)

نمایش ادامه مطلب

توبه وبازگشت یک غیرمقلد به سواد اعظم .

بخش چهاردهم "

عبدالجلیل غیرمقلد:آیه 31سوره توبه درمورد گمراهی مسیحیان می باشد چون آنها احبارورهبان (کشیشان مذهبی خویش )را رب قرار داده بودند چنانکه الله تعالی درادامه می فرماید:وما امروا (الالیعبدوا الها واحدالا اله الا هوسبحنه عمایشرکون)

به آنها دستور داده نشده است جزاین که تنها خدای یگانه رابپرستندوبس  .جزخدا معبودی نیست واوپاک ومنزه ازشرک ورزی وچیزهایی است که ایشان آنها را انباز قرارمی دهند.بفرما فرق میان شما وعیسائیان (مسیحیان)چیست؟ آنها احبارورهبان خویش راتقلید می کنند وشما ازایمه خود تقلید نموده وایشان را رب خویش قرارداده اید؟


برچسب ها : توبه وبازگشت یک غیر مقلد به سواد اعظم قسمت(14) ,

توبه وبازگشت یک لامذهب به سواد اعظم(13)

نمایش ادامه مطلب

توبه وبازگشت یک لامذهب به سواد اعظم.

بخش سیزدهم:

عبدالجلیل متسلف : البته من بااین نظرشما شدیدا مخالفم که می گوئید ما اهل حدیث با تشیع مرتبط هستیم

مسعودحنفی :من مدعی نیستم که شما باتشیع سازش دارید بلکه منشأسخن اینجاست که مخالفت عملی شما باعموم صحابه وبالخصوص باخلفاء راشدین ،مرهون طرزتفکرتشیع می باشد ،البته ناگفته نماندنزد تشیع نپوشاندن چهره برای زن جایز است نیزمشهوراست  نظر بسیاری ازعلمای غیرمقلدین امثال ناصرالدین آلبانی ،شمس پیرزاده همین است که عدم پوشش صورت برای زنان جایز است.

عبدالجلیل:آری برخی ازعلمای ما برای عدم پوشش صورت زن اجازه داده اند ودراین باره دلیل دارند.


برچسب ها : توبه وبازگشت یک لامذهب به سواد اعظم(13) ,

توبه وبازگشت یک لامذهب به سواداعظم(12)

نمایش ادامه مطلب

توبه وبازگشت یک لامذهب به سواداعظم

بخش دوازدهم:

عبدالجلیل غیرمقلد: چه لزومی داشت که حضرات خلفاء با گزینش چنین شیوه ای بدعات را اجراء کنند؟

مسعود:  متوجه هستی چه می گویی؟زبانت را گازبگیر !خیلی متاسفم که اتهام بدعت را برآن بزرگواران وارد کردی ،درصورتی که پیامبراعظم ص عملکرد ایشان را سنت قرارداده است. (علیکم بسنتی وسنة الخلفاءالراشدین المهدیین) رواه الترمذی .احمدوابوداودسنت من وسنت خلفاء راه یافته وهدایت یافته ام رالازم بگیرید. آنحضرت ص اعمال ایشان راسنت قرارداده اند اما غیر مقلدین بدعت میدانند ،آیااین طرزتفکرافراطی نیست؟فرق شما باتشیع چیست؟

توجه کن !شیعه شرکت زنان رادرنمازهای پنج گانه مساجد پسند می کنند شما نیز پسند می کنید.فقه جعفری سه طلاق دریک مجلس را یک طلاق محسوب می کند شما نیزباآنان هماهنگ هستید.شیعه نسبت به صحابه زبان تنقید را شروع کرد شمانیزبدون تامل، عملکرد کبارصحابه را باطل ،بدعت وخلاف سنت عنوان کردید.


برچسب ها : توبه وبازگشت یک لامذهب به سواداعظم(12) ,

توبه وبازگشت یک غیرمقلد به سواداعظم(11)

نمایش ادامه مطلب

توبه وبازگشت یک غیرمقلد به سواداعظم.

قسمت یازدهم

عبدالجلیل متسلف :این واقعه درکدام کتاب آمده است ؟

مسعود حنفی : درمؤطا امام مالک باب ماجاء فی الخلیة والبرية واشباه ذلك.تأمل كن ! اين مرد عراقی قصدداشت بخاطریک زن سوگند دروغین بخورد اما تقدس وعظمت خانه کعبه وایام متبرک حج، نفس ایشان را از سوگند دروغین بازداشت.آیا این امرازلحاظ شرعی باعث تشویش ونگرانی نیست که یک شخص کاملا به نیت جدایی سه طلاق

داده است سپس مغلطه نموده وبگوید که منظورمن فقط یک طلاق بوده است .فاروق اعظم با فراست ایمانی که داشتند جهت بستن دروازه این نوع خیانت، بااصحاب بزرگوار مشاوره کرده طی نمودند چونکه مردم در امری که بایستی تاخیرکنند شتابزدگی وعجله را شروع نموده اند.بنابراین هرشخصی که سه طلاق دهد ما آنرا سه طلاق محسوب می کنیم.دراین باره محقق بی بدیل علامه ابن همام می نویسد:لم ینقل عن احدمنهم أنه خالف عمر حين أمضى الثﻻث وهويكفى اﻹجماع.


برچسب ها : توبه وبازگشت یک غیرمقلد به سواداعظم(11) ,

توبه وبازگشت یک غیرمقلدبه سواداعظم (10)

نمایش ادامه مطلب

توبه وبازگشت یک غیرمقلدبه سواداعظم

قسمت دهم

عبدالجلیل لامذهب : اشکال ندارد من ازصحیح مسلم یک روایت پیش می کنم ابوصهباء

ازحضرت ابن عباس پرسید آیا خبرداری که درزمان رسول خدا ص وزمان خلافت ابوبکرصدیق

وابتدای دوران خلافت عمربن خطاب سه طلاق ،یک طلاق بشمارمی آمد ؟.ابن عباس فرمود

آری ! لیکن هنگامی که مردم بکثرت درطلاق مبادرت ورزیدند حضرت عمرهرسه طلاق را نافذ

کردند،اگرشما اهل مذاهب،پاسخ این روایت را دادید واقعا شما شاهکارکرده ودلیل محکم

دارید؟

مسعودحنفی :

پاسخ نخست این است که این حدیث درسنن ابوداود آمده ازآنجایی که احادیث مکمل یکدیگرهستند روشن می گردد که این روایت درمورد غیرمدخول بها است.

عبدالجلیل :غیرمدخول بها یعنی چه وضاحت فرمائید؟

مسعود:زنی که شوهربا اوهمبستری انجام نداده باشد غیرمدخول بها گویند.این نوع زن اگریک طلاق هم داده شود ازنکاح جدا می شودونیازی به دادن سه طلاق نیست ،وقتی که در طلاق  اول ازنکاح جدا شد پس طلاق دوم وسوم بی معنی وبی محل خواهد شد.این نکته را هم برایت خاطرنشان خواهم ساخت که برای چنین زن مطلقه ،عدت نیز لازم نیست .بدین اعتبار دراین حدیث گفته شده که سه طلاق ،یک طلاق محسوب می شود.دربدو خلافت سیدنا فاروق اعظم طلاق زن غیرمدخول بها به همین شیوه بود ،ولی بعدا مردم (انت طالق ثلثا)توسه طلاق هستی" را گفته  طلاق دادن شروع کردند.

پاسخ دوم:اگرفردی به همسرش بگوید توسه طلاق هستی! بدون تردید سه طلاق گفته می شود،البته اگرشخصی به زنش خطاب نمود،طلاق، طلاق ،طلاق .گمان می شود ممکن است شوهربخاطرتاکید لفظ طلاق را تکرارنموده است .مثلا من اظهارمی دارم :من می روم ،می روم ،حتما می روم . مطلب این نیست که من سه بارمی روم بلکه صرفا تاکید ثابت می شود که بطورقطع من می روم.همچنین ازعهد نبوی تاابتدای عصرفاروقی روش عمومی این بوداگرشوهری به همسرش خطاب می کرد انت طالق ،انت طالق .ونیت وی تاکید بود نه که کلا رابطه زناشویی را قطع کند.،درآن زمان تقوی ،خوف خدا ودینداری درمیان مردم غالب بود.بنابراین اگرفردی قسم می خورد که من لفظ طلاق راصرفا جهت تاکید سه بارتکرار نموده ام ومنظورم یک طلاق بوده است دراین قضیه حرف وی مورد پذیرش قرارمی گرفت .لیکن هنگامی افراد جدیدی بکثرت درمکتب اسلام  وارد شدند سئوال پیدا شد آیا واقعا این نومسلمانها نیز همانندصحابه قابل اعتماد هستند.؟درمورد طلاق این چنین مسائل جدید مرتب رخ  می دادکه اکابرفقهاء صحابه جهت پاسخگویی وحل آنها اقدام نمودند.

دراین خصوص واقعه بیان میکنم خوب توجه کن .

درزمان خلافت فاروق اعظم یک نامه حکومتی ازعراق به این مضمون  بدست عمربن خطاب رسید .شخصی به زنش گفته :(حبلک علی غاربک )یعنی: مهار وریسمان تو به گردن تواست . حضرت عمر ایشان را درموسم حج فراخواندند درهنگام طواف آن مرد باحضرت عمر برخورد کردند عمرپرسید من انت ؟ شما چه کسی هستی؟ وی گفت: (اناالرجل الذی أمرت أن أجلب علیك )من همان مرد هستم که دستور داده ای خدمت شما حاضرشوم .حضرت عمرگفتند:تورا به پروردگار کعبه سوگندمی دهم راست بگو: منظورشما ازگفتن (حبلک علی غاربک )چه بوده است . وی عرض نمود یاامیرالمؤمنین لوحلفتنی فی غیر هذا الموضع ماصدقتك أردت بهذا

الفراق .ای امیرمؤمنان اگرشما درجایی دیگرغیر ازاین مکان مقدس مرا قسم می دادی با تو

راست رانمی گفتم .واقعیت این است که منظور من ازاین جمله فراق وجدایی بوده

است.حضرت عمر فرمود:  مطابق با نیت و اراده شما زن ازشما جدا شده است.

 

ادامہ دارد...


برچسب ها : توبه وبازگشت یک غیرمقلدبه سواداعظم (10) ,

توبه وبازگشت یک غیرمقلدبه سواد اعظم(9)

نمایش ادامه مطلب

عبدالجلیل غیرمقلد:امام بخاری وامام مسلم وبقیه محدثین ازروایات زیادی ثابت نموده اندکه دریک وقت شوهر هراندازه طلاق دهد یک طلاق محسوب می شود اگرنظر فقهی شیعه اینگونه است چه ربطی به ما دارد آیابخاطرمخالفت باشیعه ماحدیث صحیح راترک نمائیم؟

مسعودحنفی:شما لطف نموده حدیثی را ارائه دهید که درآن ثابت باشد سه طلاق دریک مجلس یک طلاق حساب کرده شود؟

عبدالجلیل:حدیث رکانه رادر مسند احمد ملاحظه بفرمائید دراین باره خیلی واضح است که ثابت می گردد حضرت رکانه سه طلاق رایکجا دادند،لیکن آنحضرت ص به ایشان اجازه رجوع دادند.

مسعود:درربطه باحدیث رکانه که درمسنداحمدآمده است حافظ بن حجرمی گوید:(هومعلول ایضا) این روایت ضعیف است .


برچسب ها : توبه وبازگشت یک غیرمقلدبه سواد اعظم(9) ,

توبہ وبازگشت یک غیرمقلد بہ سواد اعظم(8)

نمایش ادامه مطلب

عبدالجلیل غیرمقلد:خب شماازصحابه کرام تقلید کنید؟

مسعود:ائمه ی فقه مسلک صحابه بزرگواررا برگزیده اند.مثلا سیدنا عمرفاروق سنت باجماعت نمازتراویح راقائم نمودند و برگزار نمودن 20رکعت تراویح، درتمام ماه رمضان سنت ایشان است .

لیکن شماغیرمقلدین برخلاف ایشان 8رکعت تهجد را بنابرعدم تفقه ،تراویح می پندارید.درزمان فاروق اعظم آن دسته ازصحابه که موجود بودند همگی این عمل را پذیرفتند.

14قرن است که تمام ملت مسلمان مرتب 20رکعت تراویح ادا می نمایند.حتی درحرمین شریفین ازآغاز تاکنون عمل مداوم جاری هست .شمابفرمائید چه کسی به نقش قدم صحابه کرام حرکت می کند ما یا شما؟ آفرین ،شما بگوئیدکه مطلب ومفهوم لفظ  تراویح چیست؟

عبدالجلیل: یعنی درماه رمضان پس از ادای نمازعشاء خواندن نماز تراویح .ولفظ تراویح دیگرچه مطلبی دارد؟


برچسب ها : توبہ وبازگشت یک غیرمقلد بہ سواد اعظم(8) ,

بازگشت وتوبه یک غیرمقلد به سواد اعظم؛ قسمت(5)

نمایش ادامه مطلب

بازگشت وتوبه یک غیرمقلد به سواد اعظم

قسمت پنجم:

عبدالجلیل:حقیقتاخیلی کم به روایات آگاهی داشت،اگراحادیث زیادی را حفظ می داشت لابد کتاب حدیثی راتالیف می کرد ،ومقام محدث راحاصل می نمودآنوقت به مصیبت ومعضل فقه روی نمی آورد. 
مسعود:نخست شما بفرمائید:که علم فقه ضروری است یا خیر؟

عبدالجلیل: وقتی که حدیث موجود است چه ضرورتی به فقه  است ؟ 
ایجادفقه یک چیز اضافی است.دراصل علم،قرآن وحدیث هستند،فقه ایجاد بنده است که دین رامشکل وموردمضحکه قرار میدهد.

مسعود:درصحیح مسلم ارشاد آنحضرت (ص)است:(من یردالله به خیرایفقه فی الدین ) هرآن بنده ای را که الله رانسبت به وی اراده خیر باشد فقه وفهم دین را به او عنایت می کند . نیز فرمود:(أﻻ ﻻ خیرفی عبادة لیس فیها تفقه ) آگاه باشید عبادتی که درآن فقه وفهم دین نباشد درآن خیرنیست . همچنین دریک روایت مسلم با این الفاظ آمده است (ان طول صلاة الرجل وقصر خطبته مئنة من فقهه ) قطعا طولانی بودن نمازشخص وکوتاه بودن خطبه اش نشانگرفقاهت وفهم وی می باشد. 


برچسب ها : بازگشت وتوبه یک غیرمقلد به سواد اعظم قسمت(5) ,

توبہ وبازگشت یک غیرمقلد به سواد اعظم؛قسمت(7)

نمایش ادامه مطلب

عبدالجلیل: چندلحظه پیش شما ادعا کردی که امام بخاری وبقیه ایمه ی حدیث مقلد بودند !آیا راجع به این دلیل محکمی داری؟

مسعود: نواب صدیق حسن خان یکی ازسران وپیشوایان غیرمقلدین است آیا ایشان را می شناسی؟

عبدالجلیل:آری کاملا می شناسم بسارعالم جید وبرجسته ای بودند که حدیث شناسی ایشان را همه علماء ما اعتراف می کنند.


برچسب ها : توبہ وبازگشت یک غیرمقلد به سواد اعظم؛قسمت(7) ,

بازگشت وتوبه یک غیرمقلد به سواد اعظم؛بخش(4)

نمایش ادامه مطلب

 

📢بازگشت یک غیرمقلد به سواد اعظم

4قسمت چهارم:

💥عبدالجلیل:

چرا دروغ سربسرمی کنی ،چگونه امام بخاری ومسلم مقلد می باشند؟

👈درصورتی که درخیرالقرون زیسته وپیدا شده اند،

😳ابوحنیفه وشافعی پس ازآنها پابه عرصه نهاده اند، روایاتی را که امام بخاری وبقیه محدثین ضعیف قرارداده اند ایمه آنها را درگلو آویزان نموده ومذهب مقلدین را براساس همان روایات بنیانگذاری کرده اند.

🎓مسعود:آیا تاریخ ولادت امام بخاری وامام ابوحنیفه را می دانی؟

💥عبدالجلیل:اکنون درذهنم نیست. 

🎓مسعود:گوش کن !امام ابوحنیفه  درسنه 80هج متولدشدندودرسال 150هج وفات نمودند.

🔰وامام بخاری درسنه 194هج متولد شدند وبقیه محدثین امثال مسلم ،ابوداود.. پس ایشان آمدند .لازم است که درادعایت تجدید نظرکنی،


برچسب ها : بازگشت وتوبه یک غیرمقلد به سواد اعظم؛بخش(4) ,

توبه وبازگشت یک غیر مقلد به سواد اعظم؛قسمت(6)

نمایش ادامه مطلب

توبه وبازگشت یک غیر مقلد به سواد اعظم

قسمت ششم :

عبدالجلیل:توازکجا می دانی که محدثین کرام فکرواندیشه ی خود را براحادیث جهت تفقه(جستجو)  واستنباط مسایل واحکام متمرکزنموده اند؟

مسعود: محدثین بزرگوار،تاحدتوان خویش به تفقه توجه نموده اند ودراین راستا خدمات ارزنده ای را انجام داده اند. ولی ازآنجائی که نظام فطری دنیا ،براین منوال است که هرشخصی صلاحیت واستعدادش را دردایره ورشته مخصوصی به نمایش می گذارد.خدواند به هرانسان درزمینه های گوناگون صلاحیت های مختلف عنایت فرموده است ،دراصل محدثین ،سند گفته هاواحادیث پیامبررا مدنظرقرارداده وبه جمع آوری آن اهتمام می ورزیدند.تفقه واستخراج احکام را درجایگاه ثانوی قراردادند .برعکس فقهاءومجتهدین بزرگوار،فقه ودرایت حدیث را بیشتراهمیت داده ،سندوالفاظ روایت را دردرجه دوم قراردادند به همین خاطر مردم برای دریافت سند حدیث ،به محدثان مراجعه می کنندوبرای شناخت احکام ومسائل فقهی به مجتهدین روی می آورند.


برچسب ها : توبه وبازگشت یک غیر مقلد به سواد اعظم؛قسمت(6) ,

بازگشت وتوبه یک غیرمقلد به سواد اعظم؛قسمت(1)

نمایش ادامه مطلب

 

📢بازگشت وتوبه یک غیرمقلد به سواد اعظم .

1قسمت اول:

مدتی بود که مسعود رفیقش عبدالجلیل را ندیده بود گفت :

✋السلامعلیکم !

کجایی جلیل جان ناپیدایی ؟

ترا مسجد نمی بینم ؟

مسافرت رفتی؟

خیربوده ؟

🔷عبدالجلیل :علیکم سلام .خوبم

واقعیت این است که من اهل حدیث شده ام. چون پذیرفتن ایمه وتقلید ازایشان خلاف قرآن وحدیث است.

👈به ما حکم شده( اطیعوا الله واطیعوا الرسول ) بنابراین تقلید ایمه نه تنها جهالت است بلکه کفروشرک است. 

🎓  مسعود:ازکی شما علم کامل قرآن را حاصل کردی؟


برچسب ها : بازگشت وتوبه یک غیرمقلد به سواد اعظم؛قسمت(1) ,

بازگشت وتوبہ یک غیرمقلدبه سواد اعظم؛ قسمت(3)

نمایش ادامه مطلب

 

 

✅بازگشت وتوبہ یک غیرمقلدبه سواد اعظم

3قسمت سوم:

🎓مسعود:

الحمدلله !آیه دوم را نیزپیش می کنم .

(ومن یشاقق الرسول من بعدماتبین له الهدی ویتبع غیرسبیل المومنین نوله ماتولی ونصله جهنم وسآءت مصیرا.)نساء115.

هرکسی باپیامبرص مخالفت ورزدپس ازآنکه راه هدایت برایش روشن شده وراهی جزراه( عموم)مومنان درپیش گیرد،اورا به همان جهتی که دوستش داشته است رهنمود می گردانیم وبه دوزخش می گر دانیم،ودوزخ چه بدجایگاهی است!.

 

ازاین آیه نیز پیروی جائز مومنین ثابت می شود.

 


برچسب ها : بازگشت وتوبہ یک غیرمقلدبه سواد اعظم؛ قسمت(3) ,

توبه وبازگشت یک غیر مقلد به سواد اعظم؛قسمت(2)

نمایش ادامه مطلب

 

بازگشت وتوبه یک غیر مقلد به سواد اعظم

2قسمت دوم:

💥عبدالجلیل:

 لیکن مراد اولو الامر امام نیستند بلکه خلفای راشدین هستند.

🎓مسعود:اگرخلفای راشدین مرادباشندپس ثابت گردیدکه ادعای شمادرست نیست فقط ازخدا ورسول پیروی شود،بلکه به پیروی خلفاء راشدین نیزحکم شده است.

 

⏪درثانی" خدمت شماعرض کنم که این حکم درعصرطلایی آنحضرت ص نازل گشت، درآن وقت

👈 حضرت ابوبکر،عمر،عثمان،علی وبقیه ی صحابه بزرگواربودند .

🔰اما هیچ کدام عنوان وحیثیت خلیفه را نداشت .بلکه بعنوان یک صحابی ومسلمان مسئول مطرح بودند.

 

بنابراین نباید معنای اولو الامررا به خلیفه یا پادشاه محدود کرد

👈 زیرا اولوالامریک لفظ وسیع هست که شامل همه می شود چنانکه که جلوترتفسیرصحابه را عرض کردم.

 

💥عبدالجلیل:شما فقط همین یک آیه اولی الامررا ارائه دادی بس؟

 

🎓مسعود:الحمدلله !آیه دوم را نیزپیش می کنم .

(ومن یشاقق الرسول من بعدماتبین له الهدی ویتبع غیرسبیل المومنین نوله ماتولی ونصله جهنم وسآءت مصیرا.)نساء115.

 

ترجمہ:

هرکسی باپیامبرص مخالفت ورزدپس ازآنکه راه هدایت برایش روشن شده وراهی جزراه( عموم)مومنان درپیش گیرد،اورا به همان جهتی که دوستش داشته است رهنمود می گردانیم وبه دوزخش می گر دانیم،ودوزخ چه بدجایگاهی است!.

   

ازاین آیه نیز پیروی جائز مومنین ثابت می شود.

ادامہ دارد...

📚گروپ علمی وتحقیقی راه حقیقت2🎓

 

 


برچسب ها : توبه وبازگشت یک غیر مقلد به سواد اعظم؛قسمت(2) ,

  • پیشنهادی

  • پربازدید

  • جدید

  • نظرات
  • اثبات ترک رفع یدین (بلند نکردن دست ها در نماز)

  • عقیده اهل سنت و جماعت در جواب کسی که می گوید الله کجاست؟

  • توهین امام غیرمقلدین «البانی» به امام اعظم

  • نقد کتاب : صفة صلاة النبی ناصرالدین آلبانی رح در ترازوی عدل وانصاف(1)

  • پنج سوال دندانشکن قایلین'ترک رفع یدین(احناف ومالکیه)؛ از کسانیکه قایل به رفع یدین هستند(غیرمقلدین

  • پنجاه سوال کمرشکن از غیرمقلدین

  • ثبوت صلاةالتسبیح برردجواب غیرمقلدین که صلاةالتسبیح رابدعت می دانند

  • ثبوت توسل شرعی از دیدگاه اهل سنت و الجماعة

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • پاسخ به ده اعتراض بر جماعت تبلیغ

  • تاریخچه پیدایش طیف غیر مقلدین(متسلفین)

  • متسلفین می گویند:تصوف بدعت است

  • دفاع شيخ الاسلام ابن تيميه رح از امام اعظم رح نسبت به اعتراضات متسلفين

  • افشای دروغ های متسلفین در مورد تصوف

  • سوء استفاده غیرمقلدین ازاحساسات دینی مردم؛درمورد جماعت تبلیغ وکتاب فضایل اعمال

  • آیا احناف در عقیده مخالف امام ابوحنیفه هستند و عقیده امام ابومنصور ماتریدی عقیده معتزلی هست؟؟

  • پاسخ اعتراضات و شبهات نسبت به کتاب فضایل اعمال

  • فرق اهل سنت با اهل حدیث

  • ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب مقلد مذهب حنابله!!!!

  • می گویند:در کجای قرآن آمده است که تقلید از امام اعظم ﴿رح﴾ واجب است؟

  • قیچی کردن غیرمقلدین قول امام العصر انور شاه كشميري را درخصوص تراويح

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • جایگاه امام اعظم (رح)درعلم حدیث بخش اول

  • تعریف کامل اهل سنت

  • شبهه نوزدهم : اتباع یعنی پیروی از قران و سنت به فهم سلف صالح امت نه تقلید کورکورانه و‌جاهل

  • شكستن حلقه هاى ضعيف غيرمقلدين :-بخش نهم محل بستن دستها در نماز

  • بعضی از عقاید و انحرافات فکری غیر مقلدین

  • تجسیم (ﻗﺎﺋﻠﯿﻦ ﺑﻪ ﺟﺴﻢ ﺑﻮدن ﺧﺪا)

  • ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ و وسلفی ها ﺑﺎ ﺻﺤﯿﺢ ﺍﻟﺒﺨﺎﺭﯼ ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ ﻛﻒ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﺑﺮ ﺑﻨﺪ ﺩ

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • چندسؤال کمر شکن از برادران غیر مقلد؛اهل حدیث ویا به اصطلاح سلفی

  • فاش کردن آخرین مکر وحیله غیرمقلدین(متسلفین) ؛ بهترین قول ازمذاهب اربعه را انتخاب میکنیم

  • کرامات اولیاء (صحابه وتابعین وصالحین)ازدیدگاه علامه ابن تیمیه رح

  • جــــواب شـــبــــهـه نعم البدعه هذه در مورد قول عمر رض درمورد تراویح

  • دلایلِ فرق در میان نماز مرد و زن؛ قسمت اول

  • افشای پشت پرده سلفیت(بخش اول)

  • غیرمقلدین و هشت رکعتی ها جواب علمی و تحقیقی دهید

  • سلسله جواب شبهات متسلفین...(بخش اول)

  • سلفیت وپیدایش آن:دکتر «محمد سعید رمضان البوطی»

  • امام احمد بن حنبل (ره) منکران تقلید را فاسق و انکار کننده های علم و سنت پیامبر (ص) میداند

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • اثبات توسل بالذات قسمت اول

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • تعداد رکعات تراویح(قسمت اول)

  • دانلود کتاب : بازگشت وتوبه یک غرمقلد به سواد اعظم

  • تقلید درپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف : قسمت اول

  • تراویح و سلفی ها؛ ده چلینج برای اثبات عمل آنها :قسمت اول

  • فتنه ی لامذهبیت و انکار فقه اسلامی

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • آدرس جدید راه حقیقیت

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • پاسخ به رئيسي مجسم و مشبِّه كه قائل به مكان براي الله سبحانه و تعالي است. (قسمت اول)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • گفتمان دلچسب وجالب مولانا محمد امین صفدر اوکاروی رح

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت سوم

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت دوم

  • اثبات توسل و تبرک از آثارپیامبر ازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دوازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبر ازدایره قرآن، سنت وسلف صالح امت.بخش یازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت بخش نهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت قسمت هشتم

  • مــــــــــوضوع:اشاره انگشت در نمازبخش سوم

  • آلبانی درآیینه ی اختلاف

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت :قسمت ششم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام :قسمت: ششم

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت .قسمت هفتم

  • رفع یدین در نماز منسوخ است.

  • اضطراب وضعف روایات رفع یدین

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده .بخش سی وپنجم

  • مـــــوضوع : حرکت دادن انگشت سبابه در نمازقسمت دوم

  • پاسخی به شعربی وزن وقافیه مصعب لامذهب سیلی خور

  • یک پرسش دوگزینه ای ازغیرمقلدین نوپا

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت پنجم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وششم .

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وهفتم .

  • جوابیه دروغ های متسلفین نسبت به فقه احناف...

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده:بخش سی وچهارم.

  • نقد مقاله ی جاهلانه متسلف درموردترک تقلید

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • پیشگفتار: بحث قرائت خلف الامام قسمت دوم:

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وپنجم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت:‌ چهارم

  • سطحيت نه سلفيت

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وچهارم.

  • رونمایی از پلتیک وحقه بازی متسلفین که می خواهندازطریق واژه "سلفی" مردم خام را تحت تأثیرقراردهند.

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت پنجم .

  • تحقیقی درمورد غیر مقلدین

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • مسائل نمازدرپرتو قرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وسوم

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت چهارم.

  • حقانیت نهضت دعوت وتبلیغ

  • تحقيقی مختصردرمورد سلام با يک دست

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه :قسمت بیست ودوم

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده بخش سی ودوم

  • برآیندتحریک لامذهبیت.قسمت دوم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست ویکم .

  • کد های اختصاصی