close
تبلیغات در اینترنت
تصوف

پروفایل مدیریت


سلام علیکم. این سایت در آغاز گروهی در واتساب بود که در جهت رفع شبهات غیرمقلدین فعالیت می کرد. هم اکنون با مشورت مدیران ، وبلاگی برای ، حفظ ونشر مطالب گروه و استفاده عموم ساخته شد. این سایت صرفا برای پاسخ شبهات واهی متسلفین تکفیری ، تک رووخودبرتربین که روزانه مذاهب اسلامی را آماج حملات خویش قرار داده اندساخته شده است و وابسته به هیچ گروه واحزاب سیاسی ومذهبی دیگری نیست وهیچ عنادی با دیگر مذاهب اسلامی ندارد. ان شاالله که مورد پذیرش درگاه الهی واقع گردد.

آمار سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 339
کل نظرات : 37
آمار کاربران
کل کاربران : 54
افراد آنلاين : 1
کاربران آنلاين : 0
آمار بازديد
بازديد امروز : 52,491
اطلاعات
امروز : سه شنبه 27 شهریور 1397
آي پي شما : 54.80.83.123
مرورگر شما :

  • عضویت سریع

  • لوگین
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
نام کاربری :
رمز عبور :

پاسخ کژفهمي متسلفین نسبت به عبارت کتاب خلاصة التصوف

نمایش ادامه مطلب

پاسخ کژفهمي متسلفین نسبت به  عبارت کتاب خلاصة التصوف

جواب علامه محمد عمر سربازی ره به قرار ذیل ست:

 استفتاء: این جمله در کتاب جنابعالی به شرح ذیل بود دقیق یادم نیست ( صفحه ۷۶سطر ۱۳)بودند که کلوخهایی را که شیخ های آنها استنجاء میکردند بصورت خود می مالیدند و آنهارا صاف میکردند.این به چه معناست توضیح دهید؟

الجواب بسم ملهم الصواب :«نمی دانم آن بندهء خدا این این جمله را چه معناکرده و چطور فهمیده اند.اصل جمله این است :(حتی که بعضی اکابر کلوخِ استنجاء مریدان شیخ خود را به رخسار خود مالیده و صاف می کرده نهاده اند).معنی عبارت این است  کلوخی که مریدان می خواستند به آنها استنجاء کنند و هر جای ناهموار آنها رو مالیده وصاف کرده می نهادند تا مسلمانی هنگام تنظیف اذیت نشودمعنایش این نیست که پس از پلید و ملوث شدن آن کثافت را بر خود تبرکاً می مالیدند .و اگر اینطور فهمیده اشتباه فهمیده است چرا که آن را کلوخ استنجاء نمی گویند آن را (مستنجی به )می گویند.


برچسب ها : پاسخ کژفهمي متسلفین نسبت به عبارت کتاب خلاصة التصوف ,

متسلفین می گویند:تصوف بدعت است

نمایش ادامه مطلب


دفاع از حقانیت تصوف واقعی.بخش سوم:

 متسلفین می گویند:تصوف بدعت است.

پاسخ:اگر کلمه تصوف بدعت گفته شود پس باید کلمات:

قریشی کوفی-بدری-انصاری-مکی-مدنی-شامی-سلفی، -حنفی-مالکی-حنبلی-وشافعی  -ظاهری-و..و... نیز بدعت قرار می گیرند ...در صورتیکه این کلمات و برای معرفی وتعیین نسبت وشناسایی اند.ماجهت اقناع کسانیکه تصوف را بدعت قرار می دهند از ائمه بزگ وپیشوایان معروف دینی ومعتمد فرق مختلف نقل اقوال می کنیم

تا بدانند که آن بزرگان نه تنها تصوف را بدعت ندانسته بلکه خود صوفی واهل تصوف بوده اندحضرت شیخ الاسلام ابن تیمیه ره در فتاوی مشهور خویش در مورد تصوف وصوفیه این گونه اظهار نظر می کند:منشاء وپیدایش تصوف از بصره بوده چرا که در آن افرادیکه بر آنها رنگ زهد وعبادت غلبه داشته است وجود داشته اندو همانگونه بر اهل کوفه فقه وعلم غلبه وشیوع داشته. این گروه یعنی صوفیه نسبت داده شده اند به لباس ظاهری که لباس پشمی است به همین دلیل به یکی از اینها صوفی گفته می شود

البته راه وروششان مقید به لباس پشمینه ای نیست وخودشان نیز آن را لازم نگرفته وکار تصوف را به آن وابسته نکرده اند ولی به آن صوف منسوب شده اند چرا که ظاهر حال  همین را حکایت می کرده است.مجموع الفتاوی ج11 ص 5-11ابن تیمیه ره در جایی دیگر فرمودند:مردم در مسلک صوفیه اختلاف کرده اند:گروهی صوفیه وتصوف را مورد ملامت قرار داده وگفته اند اینها مبتدع وخارج از سنت اندو این رای از گروهی ائمه منقول است وبسیاری از اهل کوفه وکلام نیز همین رویه را پیش گرفته اند.گروهی دیگر در شان صوفیه غلو کردند وگفته اند اینها بهترین مردم وکاملترین بعد انبیاء علیهم السلام هستند.وهر دو طرف این امر قضاوت وداوری در مورد صوفیه پسندیده نیست .بلکه حقیقت  این ست که آنها یعنی صوفیه در عبادت واطاعت خداوند متعال کوشا هستند همانگونه که غیر آنها کسانی دیگرنیز بندگی خداوند متعال را در پیش گرفته اند ودراین امر کوشیده اند .البته در صوفیه گروهی هستند که سابق ومقرب به حسب تلاش وکوشش خود هستندوگروهی میانه رو از اهل یمین اند  ودر هر گروه کسانی هستند که تلاش می کنند ودچار اشتباه می شوند  همینطور هم کسانی هستند که لغزش خورده وگناه کرده وتوبه می کنند ویا به توبه موفق نمی گردند.مجموع الفتاوی جلد 11 ص 5/20ابن تیمیه در جایی دیگر می فرماید: در میان صوفیه کسانی هستند که اشتباه کرده اند همانطور که در غیر از آنها هم دیده می شود وایشان در این امر بزرگتر از صحابه وتابعین نیستند وهیچ کس در هر چه می گوید معصوم نیست مگر رسول اکرم ص.الاستقامه ج 1  ص 163اگر ابن تیمیه با تصوف مخالف می بود چرا می گفت: درمیان صوفیه کسانی اند  که راستین وبر حق اندو گروهی که اشتباه کرده اند  همانطور دیگران هم خطا واشتباه کرده اند.اگر تصوف بدعت بوده وصوفیان مبتدع باشند چرا در بین آنها اهل حق هم پیدا می شود؟؟؟
برچسب ها : دفاع از حقانیت تصوف واقعی.بخش سوم ,

حقیقت تصوف چیست؟

نمایش ادامه مطلب
حقیقت تصوف چیست؟
اعتراضی دیگر که منکرین تصوف و اصلاح وارد می کنند اینست که تصوف بدعت و گمراهی است و ثبوتی ندارد .
فقیه العصر مفتی رشید احمد لدیانوی رحمه الله در این باره می نویسد: مقصود از بیعت اصلاح است، و آن زمانی ممکن است که با شخص کاملی رابطه اصلاحی برقرار نماید اگر چه بیعت هم نباشد، بیعت مقصود نیست اصلاح مقصود است.

اثبات تصوف و طريقت در روشنايي ايات قراني

نمایش ادامه مطلب
اثبات تصوف  و طريقت در روشنايي ايات قراني 
ﺍﻻﻣﺎﻡ ﺷﯿﺦ ﺍﻟﻬﻨﺪ ﻣﺤﻤﻮﺩ ﺣﺴﻦ ﺍﻟﺪﯾﻮﺑﻨﺪﯼ ﺭﺣﻤﺔ ﺍﻟﻠﻪﻋﻠﯿﻪﺟﻨﺎﺏ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻔﺴﺮ ﻗﺮﺁﻥ ... ﻣﺤﺪﺙ ﻫﻨﺪﻭﺳﺘﺎﻥ .....ﺷﯿﺦﺍﻟﻬﻨﺪ
  .ﺍﺳﺘﺎﺩ ﻋﻠﻤﺎﯼ ﺩﯾﻮﺑﻨﺪ ﻣﻮﻻﻧﺎ ﻣﺤﻤﻮﺩ ﺣﺴﻦﺍﻟﺪﯾﻮﺑﻨﺪﯼ ﺩﺭ ﺗﻔﺴﯿﺮ ﻣﺸﻬﻮﺭ ﺧﻮﺩ ﮐﻪ ﻣﺸﻬﻮﺭ ﺑﻪ ﺗﻔﺴﯿﺮﮐﺎﺑﻠﯽ ﻣﯿﺒﺎﺷﺪ ﺩﺭ ﺗﻔﺴﯿﺮ ﺁﯾﮥ ﻣﺒﺎﺭﮐﻪ ۵۷ ﺳﻮﺭﮤ ﯾﻮﻧﺲ ‏( ﻳَﺎﺃَﻳُّﻬَﺎ ﺍﻟﻨَّﺎﺱُ ﻗَﺪْ ﺟَﺎَﺗْﻜُﻢْ ﻣَﻮْﻋِﻈَﺔٌ ﻣِﻦْ ﺭَﺑِّﻜُﻢْ ﻭَﺷِﻔَﺎٌ ﻟِﻤَﺎ ﻓِﻲﺍﻟﺼُّﺪُﻭﺭِ ﻭَﻫُﺪًﻯ ﻭَﺭَﺣْﻤَﺔٌ ﻟِﻠْﻤُﺆْﻣِﻨِﻴﻦ ‏) ﭼﻨﯿﻦ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﯾﺪ ﺍﯾﻨﻬﺎ ﻫﻤﻪ ﺳﺘﺎﯾﺸﻬﺎﯼ ﻗﺮﺁﻥ ﮐﺮﯾﻢ ﺍﺳﺖ ﻗﺮﺁﻥ ﮐﺮﯾﻢ ﺍﺳﺖﻗﺮﺁﻥ ﺍﺯ ﻓﺎﺗﺤﻪ ﺗﺎ ﺧﺎﺗﻤﻪ ﭘﻨﺪ ﺍﺳﺖ ﭘﻨﺪﯾﮑﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺭﺍ ﺍﺯﻣﻀﺮﺍﺕ ﻭ ﻣﻬﻠﮑﺎﺕ ﺑﺎﺯ ﻣﯿﺪﺍﺭﺩ ﻗﺮﺁﻥ ﺷﻔﺎﯼ ﺭﻧﺞﺩﻟﻬﺎﺳﺖﻃﺮﻕ ﻗﺮﺏ ﻭ ﺭﺿﺎﯼ ﺍﻟﻬﯽ ﺟﻞ ﺟﻼﻟﻪ ﺭﺍ ﺭﻭﺷﻦ ﻣﯿﮕﺮﺩﺍﻧﺪ

افشای دروغ های متسلفین در مورد تصوف

نمایش ادامه مطلب
افشای دروغ های متسلفین ...تصوف...
 
ابن تیمیه ره صوفیان را صدیقین وتابع قران وسنت میداند واز بزرگان تصوف دفاع میکند.متاسفانه کوردلان وحاسدان یعنی غیرمقلدان تصوف را بدعت و صوفیه کرام  را مشرک وجاهل خطاب میکنند....در ذیل دفاع ابن تیمیه ره از صوفیه را مستند درج میکنم تا بادا جاهلان دست از عناد بردارند و آخرت خود را به باد ندهند چون دشمنی با اولیاء خدا دشمنی با رسول الله و ذات باریتعالی  ست. شیخ الاسلام ابن تیمیه رحمه الله می فرماید که صوفی در حقیقت قسمتی از صدیقین است... الخ
هو ـ أي الصوفي ـ في الحقيقة نوع من الصديقين فهو الصديق الذي اختص بالزهد والعبادة على الوجه الذي اجتهدوا فيه فكان الصديق من أهل هذه الطريق كما يقال : صديقو العلماء وصديقو الأمراء فهو أخص من الصديق المطلق الخ مجموع الفـتاوى "11/16"
در لفظ فقر وتصوف آن امور داخل اند که پسندیده الله و رسول اندلهذا برای تصوف حکم عمل کردن این امور داده میشود ، اگرچه نام آن ها فقر و تصوف گذاشته شود چون که کتاب و سنت برای تصوف ، به استحباب تمام این اعمال و امور دلالت میکندلهذا فقط برای تغییر دادن نام این اعمال خارج نمیشوند.
برچسب ها : افشای دروغ های متسلفین در مورد تصوف ,

  • پیشنهادی

  • پربازدید

  • جدید

  • نظرات
  • اثبات ترک رفع یدین (بلند نکردن دست ها در نماز)

  • عقیده اهل سنت و جماعت در جواب کسی که می گوید الله کجاست؟

  • توهین امام غیرمقلدین «البانی» به امام اعظم

  • نقد کتاب : صفة صلاة النبی ناصرالدین آلبانی رح در ترازوی عدل وانصاف(1)

  • پنج سوال دندانشکن قایلین'ترک رفع یدین(احناف ومالکیه)؛ از کسانیکه قایل به رفع یدین هستند(غیرمقلدین

  • پنجاه سوال کمرشکن از غیرمقلدین

  • ثبوت صلاةالتسبیح برردجواب غیرمقلدین که صلاةالتسبیح رابدعت می دانند

  • ثبوت توسل شرعی از دیدگاه اهل سنت و الجماعة

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • تاریخچه پیدایش طیف غیر مقلدین(متسلفین)

  • پاسخ به ده اعتراض بر جماعت تبلیغ

  • متسلفین می گویند:تصوف بدعت است

  • دفاع شيخ الاسلام ابن تيميه رح از امام اعظم رح نسبت به اعتراضات متسلفين

  • افشای دروغ های متسلفین در مورد تصوف

  • پاسخ اعتراضات و شبهات نسبت به کتاب فضایل اعمال

  • سوء استفاده غیرمقلدین ازاحساسات دینی مردم؛درمورد جماعت تبلیغ وکتاب فضایل اعمال

  • آیا احناف در عقیده مخالف امام ابوحنیفه هستند و عقیده امام ابومنصور ماتریدی عقیده معتزلی هست؟؟

  • فرق اهل سنت با اهل حدیث

  • ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب مقلد مذهب حنابله!!!!

  • می گویند:در کجای قرآن آمده است که تقلید از امام اعظم ﴿رح﴾ واجب است؟

  • قیچی کردن غیرمقلدین قول امام العصر انور شاه كشميري را درخصوص تراويح

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • جایگاه امام اعظم (رح)درعلم حدیث بخش اول

  • تعریف کامل اهل سنت

  • شبهه نوزدهم : اتباع یعنی پیروی از قران و سنت به فهم سلف صالح امت نه تقلید کورکورانه و‌جاهل

  • شكستن حلقه هاى ضعيف غيرمقلدين :-بخش نهم محل بستن دستها در نماز

  • بعضی از عقاید و انحرافات فکری غیر مقلدین

  • ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ و وسلفی ها ﺑﺎ ﺻﺤﯿﺢ ﺍﻟﺒﺨﺎﺭﯼ ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ ﻛﻒ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﺑﺮ ﺑﻨﺪ ﺩ

  • تجسیم (ﻗﺎﺋﻠﯿﻦ ﺑﻪ ﺟﺴﻢ ﺑﻮدن ﺧﺪا)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • چندسؤال کمر شکن از برادران غیر مقلد؛اهل حدیث ویا به اصطلاح سلفی

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • فاش کردن آخرین مکر وحیله غیرمقلدین(متسلفین) ؛ بهترین قول ازمذاهب اربعه را انتخاب میکنیم

  • کرامات اولیاء (صحابه وتابعین وصالحین)ازدیدگاه علامه ابن تیمیه رح

  • جــــواب شـــبــــهـه نعم البدعه هذه در مورد قول عمر رض درمورد تراویح

  • دلایلِ فرق در میان نماز مرد و زن؛ قسمت اول

  • سلسله جواب شبهات متسلفین...(بخش اول)

  • افشای پشت پرده سلفیت(بخش اول)

  • غیرمقلدین و هشت رکعتی ها جواب علمی و تحقیقی دهید

  • سلفیت وپیدایش آن:دکتر «محمد سعید رمضان البوطی»

  • امام احمد بن حنبل (ره) منکران تقلید را فاسق و انکار کننده های علم و سنت پیامبر (ص) میداند

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • اثبات توسل بالذات قسمت اول

  • تعداد رکعات تراویح(قسمت اول)

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • دانلود کتاب : بازگشت وتوبه یک غرمقلد به سواد اعظم

  • تقلید درپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف : قسمت اول

  • تراویح و سلفی ها؛ ده چلینج برای اثبات عمل آنها :قسمت اول

  • فتنه ی لامذهبیت و انکار فقه اسلامی

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • آدرس جدید راه حقیقیت

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • پاسخ به رئيسي مجسم و مشبِّه كه قائل به مكان براي الله سبحانه و تعالي است. (قسمت اول)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • گفتمان دلچسب وجالب مولانا محمد امین صفدر اوکاروی رح

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت سوم

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت دوم

  • اثبات توسل و تبرک از آثارپیامبر ازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دوازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبر ازدایره قرآن، سنت وسلف صالح امت.بخش یازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت بخش نهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت قسمت هشتم

  • مــــــــــوضوع:اشاره انگشت در نمازبخش سوم

  • آلبانی درآیینه ی اختلاف

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت :قسمت ششم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام :قسمت: ششم

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت .قسمت هفتم

  • رفع یدین در نماز منسوخ است.

  • اضطراب وضعف روایات رفع یدین

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده .بخش سی وپنجم

  • مـــــوضوع : حرکت دادن انگشت سبابه در نمازقسمت دوم

  • پاسخی به شعربی وزن وقافیه مصعب لامذهب سیلی خور

  • یک پرسش دوگزینه ای ازغیرمقلدین نوپا

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت پنجم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وششم .

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وهفتم .

  • جوابیه دروغ های متسلفین نسبت به فقه احناف...

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده:بخش سی وچهارم.

  • نقد مقاله ی جاهلانه متسلف درموردترک تقلید

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • پیشگفتار: بحث قرائت خلف الامام قسمت دوم:

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وپنجم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت:‌ چهارم

  • سطحيت نه سلفيت

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وچهارم.

  • رونمایی از پلتیک وحقه بازی متسلفین که می خواهندازطریق واژه "سلفی" مردم خام را تحت تأثیرقراردهند.

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت پنجم .

  • تحقیقی درمورد غیر مقلدین

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • مسائل نمازدرپرتو قرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وسوم

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت چهارم.

  • حقانیت نهضت دعوت وتبلیغ

  • تحقيقی مختصردرمورد سلام با يک دست

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه :قسمت بیست ودوم

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده بخش سی ودوم

  • برآیندتحریک لامذهبیت.قسمت دوم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست ویکم .

  • کد های اختصاصی