close
تبلیغات در اینترنت
شبهــاتـ تـراویــح

پروفایل مدیریت


سلام علیکم. این سایت در آغاز گروهی در واتساب بود که در جهت رفع شبهات غیرمقلدین فعالیت می کرد. هم اکنون با مشورت مدیران ، وبلاگی برای ، حفظ ونشر مطالب گروه و استفاده عموم ساخته شد. این سایت صرفا برای پاسخ شبهات واهی متسلفین تکفیری ، تک رووخودبرتربین که روزانه مذاهب اسلامی را آماج حملات خویش قرار داده اندساخته شده است و وابسته به هیچ گروه واحزاب سیاسی ومذهبی دیگری نیست وهیچ عنادی با دیگر مذاهب اسلامی ندارد. ان شاالله که مورد پذیرش درگاه الهی واقع گردد.

آمار سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 339
کل نظرات : 37
آمار کاربران
کل کاربران : 54
افراد آنلاين : 1
کاربران آنلاين : 0
آمار بازديد
بازديد امروز : 53,584
اطلاعات
امروز : سه شنبه 04 اردیبهشت 1397
آي پي شما : 54.196.47.145
مرورگر شما :

  • عضویت سریع

  • لوگین
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
نام کاربری :
رمز عبور :

فضایل و مسایل اعتکاف

نمایش ادامه مطلب


فضایل و مسایل اعتکاف

متکلم اسلام مولانا محمد الیاس گھمن مدظلہ

ترجمہ: مولانا محمد روشندل ورکاتی مدظلہ

عن عائشةَ رضيَ الله عنها زوجِ النبيِّ - صلى الله عليه وسلم:أَنَّ النبيَّ  صلى الله عليه وسلم كانَ يَعتكِفُ العشرَ الأَواخِرَ من رَمَضانَ؛ حَتى تَوفَّاهُ الله تَعالى، ثُمَّ اعْتكفَ أَزواجُهُ مِنْ بَعدِه.(صحیح البخاری: باب الإعتکاف فی العشر الاواخر،1/271)
ترجمه: حضرت عائشه رضی الله عنها می‌فرماید: نبی اکرم صلى الله عليه وسلم  تا زمان وفات درعشر اخیر رمضان اعتکاف می نمود، سپس همسرانش بعد از او به اعتکاف می‌نشستند.

عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ، عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: «.... وَمَنِ اعْتَكَفَ يَوْمًا ابْتِغَاءَ وَجْهِ اللَّهِ جَعَلَ اللَّهُ بَيْنَهُ وَبَيْنَ النَّارِ ثَلَاثَ خَنَادِقَ، كُلُّ خَنْدَقٍ أَبَعْدُ مِمَّا بَيْنَ الْخافِقَيْنِ». (المعجم الأوسط للطبرانی:5/279،حدیث شماره7326)
ترجمه: از حضرت ابن عباس رضی الله عنهما روایت که رسول الله صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فرمودند: کسی که برای خشنودی خدا یک روز اعتکاف نماید، خداوند متعال درمیان او و جهنم به اندازه‌ی سه خندق فاصله می‌اندازد که مسافت هر خندق، دورتر از فاصله‌ی آسمان و زمین است.


برچسب ها : فضایل و مسایل اعتکاف ,

غیرمقلدین وتنبلی درتراویح خواندن

نمایش ادامه مطلب

ای تنبل متسلف هشدار
      سخن نبی را گوش دار
      ازتراویح می کنی فرار
           دایم نیست ترا قرار
1 -عَنْ أَبِي ذَرٍّ قَال رسول الله صلی الله علیه وسلم (إِنَّهُ مَنْ قَامَ مَعَ الإِمَامِ حَتَّى يَنْصَرِفَ كُتِبَ لَهُ قِيَامُ لَيْلَةٍ)سنن ترمذی رقم 811وقال :هَذَا حَدِيثٌ حَسَنٌ صَحِيحٌ.
حضرت ابوذر رضی الله عنه روایت می کند آنحضرت صلی الله علیه وسلم فرمود:هرکسی قیام اللیل رمضان (نماز تراویح ) را همراه امام شروع کند وتا زمانی که امام از قیام اللیل (نماز تراویح ) فارغ می شود همراهی کند ،
برای او پاداش قیام تمام شب می رسد . یعنی اگرتا اتمام نماز با اما همراهی نکند ازثواب قیام اللیل محروم خواهد شد
2 -
  عَنْ أَبِي ذَرٍّ قال :قالَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ  قَالَ : (إِنَّ الرَّجُلَ إِذَا صَلَّى مَعَ الإِمَامِ حَتَّى يَنْصَرِفَ حُسِبَ لَهُ قِيَامُ لَيْلَةٍ).سنن ابی داود رقم 1377ترجمه: رسول مکرم اسلام صلی الله علیه وسلم فرمود:براستی هرگاه شخصی قیام اللیل (نماز تراویح)را با امام آغازنمود وتا اتمام آن با امام همراهی کرد ثواب قیام تمام شب برای او محسوب می شود. درصورت عدم استقامت وفرار دراثناء نماز ازپاداش کامل شب محروم می گردد.
اینک که رسید به توحدیث گهربار/
پس هرگزنکنی از وسط الفرار/

 


برچسب ها : تراویح , 20رکعت تراویح , تعدادرکعات تراویح , تبوت تراویح , سنت تراویح , ائمه , ائمه اربعه , امام ابوحنیفه رح , اهل سنت وجماعت ,

تعداد رکعات تراویح(قسمت چهارم)

نمایش ادامه مطلب


حضرت یحیی بن سعید رحمة الله علیه:« عَنْ يَحْيَى بْنِ سَعِيدٍ ، أَنَّ عُمَرَ بْنَ الْخَطَّابِ رَضِیَ اللہُ عَنْہُ  أَمَرَ رَجُلاً يُصَلِّي بِهِمْ عِشْرِينَ رَكْعَةً». (مصنف ابن ابی شیبۃ: ج2ص285، باب كم يصلی في رمضان من ركعۃ)ترجمه:یحیی بن سعید[ رحمه الله ] می‌گوید: حضرت عمر رضی الله عنه شخصی را مأمور نمود که با مردم بیست رکعت[ تراویح] بخواند.شبه: بعض اهل حدیث نوشته‌اند: یحیی بن سعید، عمر رضی الله عنه را نیافته‌است لذا این روایت منقطع می‌باشد. ( ملخصاً از: مقدار قیام رمضان،ص76)جواب: امام یحیی بن سعید(م 144ﻫ)از محدثین ثقه ونیک خیرالقرون است.  ( تقریب التهذیب، ص622)وقبلاً با وضاحت گذشت که نزد جمهور به ویژه احناف، انقطاع وارسال خیر القرون منافی صحت نیست، لذا این اثر صحیح است.

6 ـ حضرت عبد العزیز بن رفیع رحمة الله علیه:او رحمه الله از تابعین مشهور و از شاگردان حضرت انس، حضرت ابن زبیر، حضرت ابن عباس، حضرت ابن عمر و... [رضی الله عنهم] واز راویان صحاح سته می‌باشد. (تہذیب التہذیب: ج4 ص189، 190)اومی‌گوید: « كَانَ أُبَيّ بْنُ كَعْبٍ رَضِیَ اللہُ عَنْہُ  يُصَلِّي بِالنَّاسِ فِي رَمَضَانَ بِالْمَدِينَةِ عِشْرِينَ رَكْعَةً وَيُوتِرُ بِثَلاَثٍ».مصنف ابن ابی شیبہ ج2ص285 کم یصلی فی  رمضا ن من رکعۃ)[ترجمه: حضرت ابی بن کعب رضی الله عنه در مدینه، ماه رمضان با مردم بیست رکعت تراویح و سه رکعت وتر ادا می‌فرمود.]

فایده: [همه‌ی] راویان این روایت ثقه هستند.

شبه: بعضی نوشته‌اند: الفاظ «عِشرِینَ رکعَةً» تحریف دیوبندی است، محمود الحسن دیوبندی(1268ـ1339) مرتکب این تحریف شده که بجای «عشرین لیلة» «عشرین رکعة» قرار داد.  (هشت رکعت نماز تراویح،ص9)بعضی نوشتند: این دروغ آشکاری است.  (مقدار رکعات قیام رمضان،ص30)

جواب: اولاً: حضرت [مولانا] اکاروی رحمه الله در جواب سلطان محمود جلال پوری غیر مقلد می‌فرماید:« ابوداود دونسخه دارد، در نسخه‌ای «عشرین رکعة» ودر دیگری«عشرین لیلة» آمده است. همان گونه که دو قرائت قرآن کریم ، باید پذیرفته شود، ما هردو نسخه را می‌پذیریم. ولی سلطان محمود جلال پوری که عادی به بهانه جویی در انکار حدیث است، انکار و علمای دیوبند را متهم ساخت». (تجلیات صفدر، ج3، ص316)

ثانیاً : محدّثان جلیل القدر و محققان «عشرین رکعةً) نقل نموده‌اند، مثلاً:

1ـ علامه ذهبی[ رحمه الله] به نقل از ابوداود« عشرین رکعة» نوشته‌اند. ( سیر اعلام النبلاء،ج3،ص176و177 ، تحت ترجمه ابی بن کعب ترجمه شماره :223).

2ـ علامه ابن کثیر. (جامع المسانید والسنن،ج1،ص55)

3ـ شیخ محمّد علی الصابونی.(الهدی النبوی الصحیح فی صلوة التراویح،ص56)

4ـ شیخ الهند مولانا محمود الحسن.  (سنن ابی داود، تحقیق شیخ الهند،ج1،ص211)

5 ـ نسخه مطبوع عرب.(ص1429به نقل از: تجلیات صفدر،ج3،ص316) این منابع برای خاموش نمودن افراد بی‌علم کفایت می‌کند.

فایده: شش نفر از راویان تراویح زمان حضرت عمرگذشتند که همگی «عشرین رکعةً» یعنی بیست رکعت روایت نمودند، این خود تأیید بزرگی است که نسخه‌ی« عشرین رکعةً» ابوداود نیز صحیح وثابت است.

 

 

خلاصه‌ی روایات:

از این روایات بیست رکعت تراویح و مواظبت برآن  در زمان حضرت عمر رضی الله عنه قولاً، فعلاً وتقریراً ثابت گردید، واین عمل او در حضور تمام مهاجران وانصار رضی الله عنهم انجام گرفت  وکسی برآن انکار ننمود. چنان که علامه ابن تیمیه [رحمه الله] می‌نویسد:«قد ثبت ان ابی بن کعب کان یقوم بالناس عشرین رکعۃ فی قیام رمضان ویوتر بثلات فرای کثیرمن العلماء ان ذلک ھو السنۃ لانہ اقامہ بین المھاجرین والانصا، ولم ینکرہ منکر». ( فتاوی ابن تیمیہ ج23ص122)ترجمه: این سخن ثابت است که حضرت ابی بن کعب[ رضی الله عنه] با مردم بیسترکعت تراویح و سه رکعت وتر ادا می‌فرمود، از این جهت نظر اکثر علما براین است که بیست رکعت سنت می‌باشد؛ زیرا حضرت ابی بن کعب، با مهاجران وانصار بیست رکعت ادا فرمود وکسی(سنیّت بیست رکعت تراویح را) انکار ننمود.

 

مأخوذ از: فضایل و مسایل رمضان المبارک

تألیف: متکلم اسلام مولانا محمّد الیاس گهمن مدظله


برچسب ها : تعداد رکعات تراویح(قسمت چهارم) ,

تعداد رکعات تراویح(قسمت سوم)

نمایش ادامه مطلب

تعداد رکعات تراویح

در زمان حضرت عمر رضی الله عنه:بیان کنندگان تعداد رکعات تراویح در زمان حضرت عمر رضی الله عنه شش نفر اند که همه بیست رکعت روایت نموده اند.[البته] (روایات مضطرب وضعیف اعتباری ندارند)که در ذیل، تقدیم خدمت می باشند:

1ـ حضرت ابی بن کعب رضی الله عنه:

«عَنْ اُبَیِّ بْنِ کَعْبٍ اَنَّ عُمَرَ اَمَرَ اُبَیًّا اَنْ یُّصَلِّیَ بِالنَّاسِ فِیْ رَمْضَانَ فَقَالَ اِنَّ النَّاسَ یَصُوْمُوْنَ النَّھَارَوَ لَایُحْسِنُوْنَ اَنْ یَّقْرَأُ وْا فَلَوْقَرَأتَ الْقُرْآنَ عَلَیْھِمْ بِاللَّیْلِ فَقَالَ: یَااَمِیْرَ الْمُؤمِنِیْنَ! ہٰذَا شَیْیٌٔ لَمْ یَکُنْ۔ فَقَالَ؛ قَدْعَلِمْتُ وَلٰکِنَّہٗ اَحْسَنُ۔ فَصَلّٰی بِھِمْ عِشْرِیْنَ رَکْعَۃً».(مسند أحمد بن منيع بحوالہ اتحاف الخیرۃ المہرۃ ج2 ص424 باب في قيام رمضان)  

ترجمه: حضرت ابی بن کعب رضی الله عنه می فرماید: حضرت عمر بن خطاب رضی الله عنه  به من دستور داد که در شب های رمضان نماز( تراویح) بخوانم، وی فرمود: مردم در روز روزه می گیرند، وبه خوبی نمی توانند قرآن را بخوانند، خوب است اگر شما در شب برآن‌ها قرآن را بخوانی ، عرض نمودم: امیر المؤمنین!  این چیز[که مرا به آن امر می کنی] در گذشته نبوده است، فرمودند: می دانم ولی این روش خوبی است، لذا حضرت ابی رضی الله عنه در بیست رکعت(تراویح] امامت فرمود.فایده: سند این روایت صحیح و راویانش ثقه هستند.


برچسب ها : تعداد رکعات تراویح(قسمت سوم) ,

خلفای راشدین وتراویح

نمایش ادامه مطلب

خلفای راشدین وتراویح

حضرات صحابه کرام رضی الله عنهم در حیات رسول‌خدا صلی الله علیه وسلم عمل براین سنت پیامبر صلی الله علیه وسلم را آغاز کرده بودند، به جماعت‌ها وگروه‌های مختلفی تقسیم شده تراویح می‌خواندند، حضور اکرم صلی الله علیه وسلم آن‌ها را می‌دید وهیچ‌گاه اظهار ناپسندی و نا رضایتی نفرمودند بلکه با اظهار پسند، مدرک رضایت به آن‌ها عطا نمودند.حضرت ابوهریره رضی الله عنه می‌فرماید:«خَرَجَ رَسُولُ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- فَإِذَا أُنَاسٌ فِى رَمَضَانَ يُصَلُّونَ فِى نَاحِيَةِ الْمَسْجِدِ فَقَالَ « مَا هَؤُلاَءِ ». فَقِيلَ هَؤُلاَءِ نَاسٌ لَيْسَ مَعَهُمْ قُرْآنٌ وَأُبَىُّ بْنُ كَعْبٍ يُصَلِّى وَهُمْ يُصَلُّونَ بِصَلاَتِهِ. فَقَالَ النَّبِىُّ -صلى الله عليه وسلم- « أَصَابُوا وَنِعْمَ مَا صَنَعُوا ». (سنن ابی داؤد ج1ص204،باب فی قیام شھررمضان)ترجمه: شبی رسول‌خدا صلی الله علیه وسلم به مسجد تشریف آورده مشاهده فرمودند که مردم در گوشه ای از مسجد نماز می خوانند. آنحضرت علیه السلام پرسیدند: «این ها چه کار می کنند؟» در جواب عرض شد، ایشان کسانی هستند که حافظ قرآن نیستند به اقتدای ابی بن کعب نماز تراویح می خوانند. پیامبر صلی الله علیه وسلم فرمودند: «آن ها صحیح و درست عمل نمودند»
برچسب ها : خلفای راشدین وتراویح ,

تعداد رکعات تراویح(قسمت اول)

نمایش ادامه مطلب

تعداد رکعات تراویح

دلیل اوّل:

«عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ : أَنَّ رَسُولَ اللهِغ كَانَ يُصَلِّي فِي رَمَضَانَ عِشْرِينَ رَكْعَةً وَالْوِتْرَ».(مصنف ابن ابی شیبۃ ج2 ص284 باب كم يصلی فِی رَمَضَانَ مِنْ رَكْعَةٍ. المعجم الکبیر للطبرانی ج5 ص433 رقم 11934، المنتخب من مسند عبد بن حميد ص218 رقم 653، السنن الكبرى للبیھقی ج2 ص496 باب مَا رُوِىَ فِى عَدَدِ رَكَعَاتِ الْقِيَامِ فِى شَهْرِ رَمَضَانَ.)

ترجمه: حضرت ابن عباسم روایت می‌کند: آنحضرتغ در رمضان بیست رکعت تراویح و وتر را می خواند.

فایده:  سند[این روایت] «حسن» است،[ولی] به سبب تلقی بالقبول امت« صحیح» شمرده می شود.شبه:آقای «زئی» غیر مقلد نوشته که: این حدیث موضوع وساختگی است.( تعداد رکعات قیام رمضان: ص 28)واین جمله را نقل نموده که: «وهو ضعیف، هذا حدیث ضعیفٌ (ایضاً)نیز یکی از راویان آن، به نام «ابراهیم ابن عثمان» مجروح است.همین سخن را غلام مصطفی غیر مقلد[نیز] نوشته اند.


برچسب ها : تعداد رکعات تراویح(قسمت اول) ,

تراویح چیست؟

نمایش ادامه مطلب

تراویح چیست؟

«ترویحه» نشستی است که دران قدری استراحت می شود، چون بعد از هرچهار رکعت تراویح برای مدتی کوتاه استراحت کرده می‌شود، از این رو هرچهار رکعت تراویح یک «ترویحه» گفته می شود واز آنجایی که در تمام نماز تراویح ، پنج ترویحه وجود دارد، مجموعه‌ی آن، تراویح نامیده می شود.

علامه حافظ ابن حجر عسقلانی شافعی رحمه الله می‌گوید:«سُمِّیَتِ الصَّلوۃُ فِی الْجَمَاعَۃِ فِی لَیَالِی رَمَضَانَ التَّرَاوِیْحَ؛ لِاَنَّھُمْ اَول مااجتمعواعلیھا کانوایستریھون بین کل تسلیمتین») 

فتح الباری شرح صحیح البخاری: ج4، ص


برچسب ها : تراویح چیست؟ ,

فضایل و مسایل تراویح

نمایش ادامه مطلب

فضایل و مسایل تراویح

ماه رمضان فصل بهار عالم  معنا ست، روزها روزه گرفتن و شب ها خواندن نماز مسنون تراویح از عبادات ویژه‌ی این ماه است. درحدیث آمده است :« شَهْرٌکَتَبَ اللَّهُ عَلَيْكُمْ صِيَامَہٗ وَسَنَنْتُ لَكُمْ قِيَامَهُ».  (سنن ابن ماجۃ: ص94، باب ما جاء فی قيام شهر رمضان)

ترجمه: الله تعالی روزه این ماه را بر شما فرض نموده و من قیام آن (تراویح) را برای شما سنت قرار داده‌ام.یکی از برکات این ماه، این است که ثواب یک نفل برابر با ثواب یک فرض و ثواب یک فرض مساوی با هفتاد فرض است.) مشکوۃ المصابیح: ج1،  ص173(از این جهت، این لحظات مبارکه را غنیمت باید شمرد؛ زیرا معلوم نیست که درآینده چنین فرصتی به ما دست خواهد داد و یا نه.امّ المؤمنین حضرت عائشه صدیقه رضی الله عنها می‌فرماید:« كَانَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إِذَا دَخَلَ شَهْرُ رَمَضَانَ شَدَّ مِئْزَرَهُ ، ثُمَّ لَمْ يَأْتِ فِرَاشَهُ حَتَّى يَنْسَلِخَ».)شعب الایمان للبیہقی: ج3، ص310(

ترجمه: چون رمضان فرا می‌رسید، آنحضرت صلی الله علیه وسلم کمر همّت را بسته و تا گذشت رمضان بر رختخواب تشریف نمی آورد.چون ده روز پایانی رمضان می‌رسید، سیده عائشه رضی الله عنها می‌فرماید:« كَانَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَجْتَهِدُ فِى الْعَشْرِ الأَوَاخِرِ مَا لاَ يَجْتَهِدُ فِى غَيْرِهَا». (صحیح مسلم: ج1، ص372، باب الاجتہاد فی العشر الاواخر الخ(


برچسب ها : فضایل و مسایل تراویح ,

افشای قیچی کاری غیرمقلدین قول امام انورشاه کشمیری رح

نمایش ادامه مطلب

قیچی کردن غیرمقلدین قول امام العصر انور شاه كشمیری را درخصوص تراویح متسلفین و  متزورین  و متخصصین فن  قیچی  و تلبیس،در عصر تكنولوژی و مدرن و رنسانس دست به قیچی اقوال و تحقیقات علما زده و میزنند که ما در این مقاله فقط قول یکی از علمای بنام احناف یعنی قول مولانا انور شاه کشمیری رح را جهت نمونه آورده و حقیقت پنهان کاریه این متخصصان را که در فضای مجازی با آب وتاب رد و بدل می‌ کردند بحول و قوه الهی آورده وآنرا برای خوانندگان گرامی تبیین خواهیم کرد.

این افشاگری توسط گروههای علمی و تحقیقی صراط مستقیم و راه حقیقت  2 صورت گرفته و منتظر دفاع و جواب از طرف این حقه بازان و لصوص مذهبی کما کان هستیم.

 

قیچی کردن غیرمقلدین قول امام العصر انور شاه كشمیری را درخصوص تراویح متسلفین و متزورین  و متخصصین فن  قیچی  و تلبیس،در عصر تكنولوژی و مدرن و رنسانس دست به قیچی اقوال و تحقیقات علما زده و میزنند که ما در این مقاله فقط قول یکی از علمای بنام احناف یعنی قول مولانا انور شاه کشمیری رح را جهت نمونه آورده و حقیقت پنهان کاریه این متخصصان را که در فضای مجازی با آب وتاب رد و بدل می‌ کردند بحول و قوه الهی آورده وآنرا برای خوانندگان گرامی تبیین خواهیم کرد.

این افشاگری توسط گروههای علمی و تحقیقی صراط مستقیم و راه حقیقت  2 صورت گرفته و منتظر دفاع و جواب از طرف این حقه بازان و لصوص مذهبی کما کان هستیم.

تحریف وقیچی متن علامه انورشاه توسط متسلفین

علامه انورشاه‌کشمیری رحمه‌الله گوید: «و لا مناص من تسلیم أن تراویحه علیه السلام کانت ثمانیة رکعات ولم یثبت فی روایة من الروایات أنه علیه السلام صلی التراویح والتهجد علیحدة فی رمضان»:

(عرف الشذی مع الترمذی مطبوعه فاروقی کتب خانه بیرون بوهر گیت ملتان و الفضل مارکیت اردوبازار لاهورص/281 ). و جلوتر می نویسد: از پیامبر به صحّت ثابت است که هشت رکعت خوانده است، اما روایت بیست رکعت از پیامبر سندش ضعیف است و بر ضعفش اتفاق نظر دارند.

(عرف الشذی علی جامع الترمذی.) باز انورشاه در فیض الباری شرح البخاری می نویسد: وانگهی به صورت مرفوع از پیامبر ثابت نشده است که بیشتر از سیزده رکعت خوانده باشد مگر از طریق روایت ضعیف(.ونیز مولانا انور شاه کشمیری در فیض الباری شرح بخاری 420/1 می نویسد: تراویح و تهجد از نظر من یک نماز است
برچسب ها : افشای قیچی کاری غیرمقلدین قول امام انورشاه کشمیری رح ,

جــــواب شـــبــــهـه نعم البدعه هذه در مورد قول عمر رض درمورد تراویح

نمایش ادامه مطلب

جــــواب شـــبــــهـه نعم البدعه هذه  در مورد قول عمر رض درمورد تراویح

کسانیکه ادعا می کنند : تراویح بدعت  عمر رض است چون بعد اجرای ورواج دادن تراویح فرموده : « نعم البدعه هذه»
و اما بررسی  این شبهه آبکی و جواب علمی و تحققیق به آن

جــــــــــــواب (۱)

باید دانست؛ فعلی را  که برای  انجامش   از  صاحب شرع  دلیلی ثابت باشد بدعت گفته نمی شود و در صحیحین  ثابت است که تا سه شب رسول گرامی اسلام ص تراویح خواندند و سپس  آنرا ترک دادند و علت ترکش را اینگونه بیان نمودند که ترسیدم که بر شما فرض نشود .
«خشیت ان تفترض علیکم» و حدیث اینست: عَنِ ابْنِ شِهَابٍ، أَخْبَرَنِي عُرْوَةُ، أَنَّ عَائِشَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهَا، أَخْبَرَتْهُ: أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ خَرَجَ لَيْلَةً مِنْ جَوْفِ اللَّيْلِ، فَصَلَّى فِي المَسْجِدِ، وَصَلَّى رِجَالٌ بِصَلاَتِهِ، فَأَصْبَحَ النَّاسُ فَتَحَدَّثُوا، فَاجْتَمَعَ أَكْثَرُ مِنْهُمْ فَصَلَّى فَصَلَّوْا مَعَهُ، فَأَصْبَحَ النَّاسُ فَتَحَدَّثُوا، فَكَثُرَ أَهْلُ المَسْجِدِ مِنَ اللَّيْلَةِ الثَّالِثَةِ، فَخَرَجَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَصَلَّى فَصَلَّوْا بِصَلاَتِهِ، فَلَمَّا كَانَتِ اللَّيْلَةُ الرَّابِعَةُ عَجَزَ المَسْجِدُ عَنْ أَهْلِهِ، حَتَّى خَرَجَ لِصَلاَةِ الصُّبْحِ، فَلَمَّا قَضَى الفَجْرَ أَقْبَلَ عَلَى النَّاسِ، فَتَشَهَّدَ، ثُمَّ قَالَ: «أَمَّا بَعْدُ، فَإِنَّهُ لَمْ يَخْفَ عَلَيَّ مَكَانُكُمْ، وَلَكِنِّي خَشِيتُ أَنْ تُفْتَرَضَ عَلَيْكُمْ، فَتَعْجِزُوا عَنْهَا»،
لذا زمانیکه از خود صاحب شرع انجام تراویح آنهم با جماعت ثابت است، بدعت گفتن آن حماقت ، بیسواد ی، تعصب و عناد چیز دیگری نمی تواند باشد

جــــــــــــواب (۲)

باید دانست که حضرت عمر رض اصحاب را از جماعات مختلف بر جماعت و امام واحدی جمع کرد و بس ،کار بیشتری انجام نداد
چون روزی حضرت عمر رض
  در شب رمضان وارد مسجد نبوی شد دید بعضی انفرادی و بعضی با جماعتهای کوچکی مشغول اقامه نماز تراویح  هستند فرمود : اگر اینها را از جماعات مختلف بر یک جماعت جمع کنم چه خوب است و دلیل بر این مدعا این حدیث صحیح بخاری است
برچسب ها : جــــواب شـــبــــهـه نعم البدعه هذه در مورد قول عمر رض درمورد تراویح ,

گسلاندن حلقه های ضعیف غیرمقلدین :بخش هشتم

نمایش ادامه مطلب

گسلاندن حلقه های ضعیف غیرمقلدین :بخش هشتم:
کماکان حلقه های ضعیف غیرمقلدین توسط سلف صالح واجماع امت درهم می شکنند.

آن که دایم هوس سوختن مامی کرد//

کاش می آمدوازدورتماشا می کرد//

علامه ابن بطال رحمه الله مي گوید:والمعروف القیام بعشرین رکعة في رمضان عن عمروعلي وقال عطاء:أدركت الناس وهم يصلون ثلاثة وعشرين ركعة؛ الوترمنها ثلاث.شرح بخارى ﻹبن بطال باب قيام الرسول بالليل 141/3.
ترجمه:بیست رکعات تراویح درماه رمضان ازحضرت عمر و علی ثابت است.حضرت عطاء تابعی می فرماید:مردم را یافتم که بیست وسه رکعت می خواندند سه رکعت آنها وتربود.علامه ابن قدامه حنبلی می فرماید:
وقيام شهر رمضان عشرون ركعة، وهى سنة مؤكدة وأول من سنها رسول الله صلى الله عليه وسلم.المغنی صلوه التراویح 833/1 دارالفکر.
برچسب ها : گسلاندن حلقه های ضعیف غیرمقلدین :بخش هشتم ,

شکستن حلقه های ضعیف غیرمقلدین :بخش هفتم

نمایش ادامه مطلب
شکستن حلقه های ضعیف غیرمقلدین :بخش هفتم
این بارحلقه های ضعیف متسلفین توسط سلف صالح واجماع علمای امت درهم شکسته خواهند شد چه همه بدانند که این افسارگسیختگان هیچ نسبتی با سلف ندارند بلکه ازمسیرسلف واجماع (خردجمعی ) منحرف شده به بیراهه می روندإجماع پس ازقرآن وسنت سومین اصل ودلیل شرعی است.ازاین رو متخصصان وکارشناسان علم حدیث براین باورند هنگامی که دررابطه بامسئله اى اجماع واتفاق شود.درخواست سنددرموردآن بی فایده است.وگرنه برای تک تک آیات قرآن سند ارائه داده شود.أﻹجماع لايحتاج فى إثباته إلى السند.إمعان النظر.طبق تصریح علمای محققین اهلسنت  بحث تروايح نيز ازیکی ازمسائل إجماعى است وعلامه داؤدظاهری نیزاین موقف اجماعی را تائيد مى نمايند.
برچسب ها : شکستن حلقه های ضعیف غیرمقلدین :بخش هفتم ,

گسلاندن حلقه های ضعیف غیرمقلدین .خش ششم

نمایش ادامه مطلب

گسلاندن حلقه های ضعیف غیرمقلدین .خش ششم

دراین قسمت حلقه های ضعيف  غیرمقلدین توسط شیخ الاسلام علامه ابن تیمیه رح حنبلی شکسته می شوند.علامه می فرمایند:قدثبت أن أبى بن كعب كان يقوم بالناس عشرين ركعة في رمضان ويؤتر بثلاث ، ورأى كثيرمن العلماء أن ذلك هوسنة ؛لأنه قام بين المهاجرين واﻷنصارمجموعة الفتاوى 68/23مكتبة العبيكان.
ترجمه: بطورقطعی ثابت شده است که حضرت ابی بن کعب درماه مبارک رمضان بامردم 20رکعت تراویح برگزارمی کرد وبسیاری ازعلماء آن راسنت می دانند زیرادرحضوراصحاب مهاجرین وانصاربرگزارشد وهیچ کسی آنراانکارنکرد.واقعیت این است که آنها این شبهه را مانندبقیه شبهات از برادران بزرگترشان روافض دست چین کرده اند .همانطوری که علامه بن تیمیه رح درکتاب منهاج السنه به سایر شبهات وایرادات روافض پاسخ دندانشکن داده است ازپاسخ این وسوسه ابلیسی نیزفروگذارنکرده است .چنانکه روافض برسیدنا عمربن خطاب اتهام واردنموده اند که ایشان نمازباجماعت 20رکعت تراویح را درزمان خلافت خویش بصورت رسمی برگزارنموده مرتکب بدعت شده است.علامه شیخ الاسلام ابن تیمیه رح جهت دفاع ازسیدنافاروق اعظم
  به روافض پاسخ داده تحریرمی فرمایند:اگربرگزاری 20رکعت تروایح توسط فاروق اعظم عمل فبیح ،منهی عنه وبدعت است چرا سیدنا علی مرتضی درزمان خلافت خویش به این بدعت پایان نداده وآنرا ازبین نبرد ؟!درصورتی که ایشان درکوفه  امیرالمومنین بودندواین روش سیدنا عمرآنجا جاری بود این نشانگرنیکوبودن عمل 20رکعت تراویح استبلکه ازحضرت علی نقل می کنند وی فرمود:بارالها قبرعمررا نورانی بفرما همانگونه که مساجدما را( بابرگزاری20رکعت تراویح) نورانی کرده رونق بخشیدند .
برچسب ها : گسلاندن حلقه های ضعیف غیرمقلدین .خش ششم: ,

گسستن حلقه های ضعیف غیرمقلدین :بخش پنجم

نمایش ادامه مطلب

گسستن حلقه های ضعیف غیرمقلدین :بخش پنجم :
(استدلال چهارم ازفاروق اعظم.)غیرمقلدین می گویند :حضرت عمررض نیزبه خواندن هشت رکعت دستور داده است یعنی باوتر یازده رکعت ومستدل آنها روایت ذیل است.
مالک عن محمد بن یوسف عن السائب بن یزید انه قال:امرعمربن الخطاب ابی بن کعب وتمیما الداری ان یقوما للناس باحدی عشرة رکعة.(موطا مالک وسنن سعید بن منصور )
ترجمه :سائب بن یزید می گوید :حضرت عمربن خطاب رض ابی بن کعب و تمیم داری رادستور دادندکه مردم را یازده رکعت نماز بدهند.ناگفته نماند ادامه این روایت درشرح معانی الاثار باب الوترص 250 آمده است
قال:فکان القاری یقرأ بالمئين حتي يعتمد أحدنا على العصى من طول القيام وماكناننصرف إلافي فروع الفجرازجمله آخرروایت کتاب شرح معانی الاثار (ماکنا ننصرف الافی فروع الفجر) مشخص می شود که این روایت متعلق به نماز تهجد است نه تراویح .
(توضیح روایت فوق الذکر)دراین حدیث نیز نه لفظ تراویح ذکر است نه لفظ سنت نه بحث رمضان وآیا این حکم عملی شد یا خیر؟خبری نیست بهتر بگوییم این روایت صریح نیست.اما بررسی حدیث از لحاظ سند .


برچسب ها : گسستن حلقه های ضعیف غیرمقلدین :بخش پنجم ,

گسلاندن حلقه های ضعیف غیرمقلدین :بخش چهارم

نمایش ادامه مطلب

گسلاندن حلقه های ضعیف غیرمقلدین :بخش چهارم

عن جابر رض جاء أبی کعب الی رسول الله صلى الله عليه وسلم فقال:یا رسول الله! انه کان منی اللیلة شی ءفی رمضان قال:وماذاک یا أبی قال نسوة فی داری قلن انا لانقرأ القرآن فنصلی بصلاتک قال:فصلیت بهن ثمان رکعات واوترت فکانت سنة الرضاولم یقل شیأ (ابویعلی ص155)حضرت ابی بن کعب رض خدمت پیامبرص آمده وعرض نمود :شب گذشته رمضان برایم کاری پیش آمد پیامبرص فرمود:چه کاری برایت پیش آمد؟درجواب گفت :زنانی که درمنزلم بودندگفتند:مانمی توانیم قرآن بخوانیم بنابراین باتونماز می خوانیم لذامن آنهاراهشت رکعت نماز دادم ونماز وتر راهم باآنان برگزار کردم  پس این سنت رضا شد وپیامبرص چیزی نگفت .
 
توضيح حديث مذكور
1-اولا:ازحدیث مذکور لفظ تراویح ثابت نشد.
2-ثانیا:نیزدوام آن حضرت ص برهشت رکعت تراویح ثابت نمی گردد  .
3-سوم اینکه:درزمان سیدنافاروق اعظم،عثمان غنی مردم علنا بیست رکعت تراویح می خواندندودرهیچ جاثابت نیست که حضرت ابی بن کعب اعتراض نماید، هنوز روایت هست درکنز العمال،که سیدناعمر فاروق حضرت ابی بن کعب را به خوانانیدن بیست رکعت تراویح دستور داده است،فصلی لهم عشرین رکعة .کنزالعمال ج2ص484)پس ایشان آنها رابیست رکعت نماز داد نیز درمصنف ابن ابی شیبه آمده است.عن عبدالعزیز بن رفیع قال :کان ابی بن کعب یصلی بالناس فی رمضان بالمدینه عشرین رکعةویوتر بثلاث.ابن ابی شیبه ج2ص393)

برچسب ها : گسلاندن حلقه های ضعیف غیرمقلدین :بخش چهارم ,

گسستن حلقه های ضعیف متسلفین بخش سوم

نمایش ادامه مطلب

گسستن حلقه های  ضعیف متسلفین
بخش سوم :

(مستدل دوم لامذهبان)عن جابررض قال:صلی بنا رسول الله ص فی رمضان ثمان رکعات ثم اوتر.رواه ابن خزیمه وابن حبان).
ترجمه :حضرت جابرمی فرماید:آنحضرت صلی الله علیه وسلم درماه رمضان هشت رکعت نمازبه مادادند سپس وترخواندند.
توضیح حدیث فوق
  :

1-آیادرحدیث مذکور لفظ تراویح یافته می شود؟

2-آیامداومت آن حضرت بر هشت رکعت تاآخر رمضان ثابت می شود .روایت فوق با دوسنداز حضرت جابررض نقل شده است.
برچسب ها : گسستن حلقه های ضعیف متسلفین بخش سوم : ,

تراویح و سلفی ها؛ ده چلینج برای اثبات عمل آنها :قسمت اول

نمایش ادامه مطلب
(( تراویح و سلفی ها؛ ده چلینج برای اثبات عمل آنها - 1 ))

((مقدمه))

السلام علیکم و رحمة الله!الحمد لله والصلاة علی رسول الله و علی آله و اصحابه اجمعین. اما بعد!

همۀ ما مسلمانان بر قرآن کریم ایمان داریم و به یقین باور داریم که قرآن کریم از باء بسم الله اش تا سینِ وَالنَّاسش کتاب خدا و معجزۀ جاودانۀ جناب محمد مصطفی صلی الله علیه وسلم است. ما بر این ایمان داریم ولی نه خدا بر ما وحی فرستاده است و نه ما حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه وسلم را دیده ایم. پس دلیل ثبوت قرآن نزد ما مسلمانان چیست؟
دلیل ثبوت قرآن، تواتر اُمت و توارث اُمت می باشد.


برچسب ها : (( تراویح و سلفی ها؛ ده چلینج برای اثبات عمل آنها :قسمت اول ,

گسستن حلقه های ضعیف غیرمقلدین: بخش دوم:درمورد تراویح ، ادامه توضیح حدیث

نمایش ادامه مطلب

گسستن حلقه های ضعیف غیرمقلدین:بخش دوم:درمورد تراویح ، ادامه توضیح حدیث بی بی عایشه رض وریزش کوپه های متسلفین.

8-آیاازپیامبرص ثابت است که اسم این نماز دریازده ماه تهجد (نفل)باشددریک ماه نامش تراویح(( سنت))باشد.بعنوان مثال :آیاممکن است همسرانسان درطول سال، یک ماه همسر باشد ویازده ماه دیگر همسر نباشد.
9-دراین حدیث آمده است که پیامبر( ص)چهار چهار رکعت می خواندوسلام می داددرصورتی که شما تراویح رادودورکعت می خوانید.
10-دراین حدیث بحثی از ختم
  قران مجید نیست حال آنکه شما درنماز تراویح قرآن راختم می کنید.
11-شمادرنمازتراویح قرآن مجیدرابدست گرفته ورق می زنید وامام را فتح می دهید آیا چنین عملی ازپیامبر (ص)درنماز تراویح ثابت است؟

برچسب ها : گسستن حلقه های ضعیف غیرمقلدین:بخش دوم:درمورد تراویح ، ادامه توضیح حدیث بی بی عایشه رض وریزش کوپه های متسلفین. ,

گسلاندن زنجیره های ضعیف غیرمقلدین . بخش اول: درمورد تراویح

نمایش ادامه مطلب

گسلاندن زنجیره های ضعیف غیرمقلدین .
بخش اول: درمورد تراویح:
ازآنجایی که متسلفین علاقه چندانی به خواندن نمازندارند
  ومصداق آيه ء(أرأيت الذي ينهى عبداإذاصلى) هستند هرسال درماه مبارك رمضان غشغرغ راه انداخته نمازگزاران را ازخواندن 20رکعت تراویح ، بسان شیطان خناس بازداشته ووسوسه 8رکعت را دردلهای نمازگزارن می اندازند غیرمقلدین درخصوص 8رکعت تراویح بظاهر3روایت ازپیامبر صلی الله علیه وسلم دارند ویک روایت ازعمر فاروق رض .اکنون می پردازیم به کندوکاوی وریزش مستدلات لامذهبان .
حلقه ی نخست:: 2013
»ِ عَنْ أَبِي سَلَمَةَ بْنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ أَنَّهُ سَأَلَ عَائِشَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهَا كَيْفَ كَانَتْ صَلاَةُ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِي رَمَضَانَ فَقَالَتْ مَا كَانَ يَزِيدُ فِي رَمَضَانَ، وَلاَ فِي غَيْرِهَا عَلَى إِحْدَى عَشْرَةَ رَكْعَةً، يُصَلِّي أَرْبَعًا فَلاَ تَسَلْ عَنْ حُسْنِهِنَّ وَطُولِهِنَّ، ثُمَّ يُصَلِّي أَرْبَعًا فَلاَ تَسَلْ عَنْ حُسْنِهِنَّ وَطُولِهِنَّ، ثُمَّ يُصَلِّي ثَلاَثًا. فَقُلْتُ يَا رَسُولَ اللَّهِ، أَتَنَامُ قَبْلَ أَنْ تُوتِرَ قَالَ: (يَا عَائِشَةُ إِنَّ عَيْنَيَّ تَنَامَانِ وَلاَ يَنَامُ قَلْبِي)(بخاری ج ص 154)


برچسب ها : گسلاندن زنجیره های ضعیف غیرمقلدین . بخش اول: درمورد تراویح ,

  • پیشنهادی

  • پربازدید

  • جدید

  • نظرات
  • اثبات ترک رفع یدین (بلند نکردن دست ها در نماز)

  • عقیده اهل سنت و جماعت در جواب کسی که می گوید الله کجاست؟

  • توهین امام غیرمقلدین «البانی» به امام اعظم

  • نقد کتاب : صفة صلاة النبی ناصرالدین آلبانی رح در ترازوی عدل وانصاف(1)

  • پنج سوال دندانشکن قایلین'ترک رفع یدین(احناف ومالکیه)؛ از کسانیکه قایل به رفع یدین هستند(غیرمقلدین

  • پنجاه سوال کمرشکن از غیرمقلدین

  • ثبوت صلاةالتسبیح برردجواب غیرمقلدین که صلاةالتسبیح رابدعت می دانند

  • ثبوت توسل شرعی از دیدگاه اهل سنت و الجماعة

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • پاسخ به ده اعتراض بر جماعت تبلیغ

  • تاریخچه پیدایش طیف غیر مقلدین(متسلفین)

  • متسلفین می گویند:تصوف بدعت است

  • دفاع شيخ الاسلام ابن تيميه رح از امام اعظم رح نسبت به اعتراضات متسلفين

  • افشای دروغ های متسلفین در مورد تصوف

  • آیا احناف در عقیده مخالف امام ابوحنیفه هستند و عقیده امام ابومنصور ماتریدی عقیده معتزلی هست؟؟

  • سوء استفاده غیرمقلدین ازاحساسات دینی مردم؛درمورد جماعت تبلیغ وکتاب فضایل اعمال

  • پاسخ اعتراضات و شبهات نسبت به کتاب فضایل اعمال

  • فرق اهل سنت با اهل حدیث

  • ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب مقلد مذهب حنابله!!!!

  • می گویند:در کجای قرآن آمده است که تقلید از امام اعظم ﴿رح﴾ واجب است؟

  • قیچی کردن غیرمقلدین قول امام العصر انور شاه كشميري را درخصوص تراويح

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • جایگاه امام اعظم (رح)درعلم حدیث بخش اول

  • شبهه نوزدهم : اتباع یعنی پیروی از قران و سنت به فهم سلف صالح امت نه تقلید کورکورانه و‌جاهل

  • شكستن حلقه هاى ضعيف غيرمقلدين :-بخش نهم محل بستن دستها در نماز

  • تعریف کامل اهل سنت

  • بعضی از عقاید و انحرافات فکری غیر مقلدین

  • تجسیم (ﻗﺎﺋﻠﯿﻦ ﺑﻪ ﺟﺴﻢ ﺑﻮدن ﺧﺪا)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • چندسؤال کمر شکن از برادران غیر مقلد؛اهل حدیث ویا به اصطلاح سلفی

  • ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ و وسلفی ها ﺑﺎ ﺻﺤﯿﺢ ﺍﻟﺒﺨﺎﺭﯼ ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ ﻛﻒ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﺑﺮ ﺑﻨﺪ ﺩ

  • فاش کردن آخرین مکر وحیله غیرمقلدین(متسلفین) ؛ بهترین قول ازمذاهب اربعه را انتخاب میکنیم

  • کرامات اولیاء (صحابه وتابعین وصالحین)ازدیدگاه علامه ابن تیمیه رح

  • دلایلِ فرق در میان نماز مرد و زن؛ قسمت اول

  • جــــواب شـــبــــهـه نعم البدعه هذه در مورد قول عمر رض درمورد تراویح

  • غیرمقلدین و هشت رکعتی ها جواب علمی و تحقیقی دهید

  • سلسله جواب شبهات متسلفین...(بخش اول)

  • سلفیت وپیدایش آن:دکتر «محمد سعید رمضان البوطی»

  • امام احمد بن حنبل (ره) منکران تقلید را فاسق و انکار کننده های علم و سنت پیامبر (ص) میداند

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • اثبات توسل بالذات قسمت اول

  • افشای پشت پرده سلفیت(بخش اول)

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • دانلود کتاب : بازگشت وتوبه یک غرمقلد به سواد اعظم

  • تقلید درپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف : قسمت اول

  • تراویح و سلفی ها؛ ده چلینج برای اثبات عمل آنها :قسمت اول

  • تعداد رکعات تراویح(قسمت اول)

  • فتنه ی لامذهبیت و انکار فقه اسلامی

  • شعر بی وفاعی غیر مقلد

  • آدرس جدید راه حقیقیت

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • پاسخ به رئيسي مجسم و مشبِّه كه قائل به مكان براي الله سبحانه و تعالي است. (قسمت اول)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • گفتمان دلچسب وجالب مولانا محمد امین صفدر اوکاروی رح

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت سوم

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت دوم

  • اثبات توسل و تبرک از آثارپیامبر ازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دوازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبر ازدایره قرآن، سنت وسلف صالح امت.بخش یازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت بخش نهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت قسمت هشتم

  • مــــــــــوضوع:اشاره انگشت در نمازبخش سوم

  • آلبانی درآیینه ی اختلاف

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت :قسمت ششم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام :قسمت: ششم

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت .قسمت هفتم

  • رفع یدین در نماز منسوخ است.

  • اضطراب وضعف روایات رفع یدین

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده .بخش سی وپنجم

  • مـــــوضوع : حرکت دادن انگشت سبابه در نمازقسمت دوم

  • پاسخی به شعربی وزن وقافیه مصعب لامذهب سیلی خور

  • یک پرسش دوگزینه ای ازغیرمقلدین نوپا

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت پنجم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وششم .

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وهفتم .

  • جوابیه دروغ های متسلفین نسبت به فقه احناف...

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده:بخش سی وچهارم.

  • نقد مقاله ی جاهلانه متسلف درموردترک تقلید

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • پیشگفتار: بحث قرائت خلف الامام قسمت دوم:

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وپنجم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت:‌ چهارم

  • سطحيت نه سلفيت

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وچهارم.

  • رونمایی از پلتیک وحقه بازی متسلفین که می خواهندازطریق واژه "سلفی" مردم خام را تحت تأثیرقراردهند.

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت پنجم .

  • تحقیقی درمورد غیر مقلدین

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • مسائل نمازدرپرتو قرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وسوم

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت چهارم.

  • حقانیت نهضت دعوت وتبلیغ

  • تحقيقی مختصردرمورد سلام با يک دست

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه :قسمت بیست ودوم

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده بخش سی ودوم

  • برآیندتحریک لامذهبیت.قسمت دوم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست ویکم .

  • کد های اختصاصی