close
تبلیغات در اینترنت
سلسه جوابات درمورد تقلید و عدم تقلید و دفاع از تقلید ائمه اربعه

پروفایل مدیریت


سلام علیکم. این سایت در آغاز گروهی در واتساب بود که در جهت رفع شبهات غیرمقلدین فعالیت می کرد. هم اکنون با مشورت مدیران ، وبلاگی برای ، حفظ ونشر مطالب گروه و استفاده عموم ساخته شد. این سایت صرفا برای پاسخ شبهات واهی متسلفین تکفیری ، تک رووخودبرتربین که روزانه مذاهب اسلامی را آماج حملات خویش قرار داده اندساخته شده است و وابسته به هیچ گروه واحزاب سیاسی ومذهبی دیگری نیست وهیچ عنادی با دیگر مذاهب اسلامی ندارد. ان شاالله که مورد پذیرش درگاه الهی واقع گردد.

آمار سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 339
کل نظرات : 37
آمار کاربران
کل کاربران : 54
افراد آنلاين : 1
کاربران آنلاين : 0
آمار بازديد
بازديد امروز : 52,476
اطلاعات
امروز : سه شنبه 27 شهریور 1397
آي پي شما : 54.80.83.123
مرورگر شما :

  • عضویت سریع

  • لوگین
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
نام کاربری :
رمز عبور :

کیفیت ثمربخشی فقه احناف.

نمایش ادامه مطلب

کیفیت ثمربخشی فقه احناف.

الفقه زرعه إبن مسعود ، وسقاه علقمة ، وحصده إبراهيم النخعي، و داسه حماد،وطحنه ابوحنيفة ،وعجنه أبو يوسف وخبزه محمد ، فسائر الناس يأكلون من خبزه .الدرالمختارج1ص53چاپ بیروت دارالفکر.
توضیح : علم فقه، که امام ابوحنیفه رحمه الله احکام شرعی را استنباط نموده است .
1-نخست صحابی بزرگوار حضرت عبدالله بن مسعود رضی الله عنه آن را کاشت .
اولین کسی که درخصوص استنباط مسائل واحکام فقهی اقدام نموده وبه گفتگو پرداختند عبدالله بن مسعودصحابی بدری ، دانشمند وبرجسته بود که قبل ازسیدنا فاروق اعظم ،درمکتب اسلام داخل شد.حضرت مسروق تابعی می فرماید: علم صحابه به شش تن منتهی می شود .عمربن خطاب ،علی بن أبي طالب ، أبى بن كعب ، زيدبن ثابت ، أبودرداء و عبد الله بن مسعود رضي الله عنهم. سپس علم این شش تن ،به حضرت علی وعبدالله بن مسعود منتهی می شود.
وسقاه علقمة: علقمه بن قیس نخعی آنرا آبیاری کرد . یعنی به توضیح وتبیین آن پرداخت .ایشان عموی اسود بن یزید ودایی ابراهیم نخعی بودند که درزمان حیات آنحضرت صلی الله علیه وسلم متولد شدند

برچسب ها : کیفیت ثمربخشی فقه احناف. ,

تقلیددرپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف : قسمت دهم

نمایش ادامه مطلب
تقلیددرپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف :
قسمت دهم
حضرت شاه ولی الله رح می نویسد:
إن هذه المذاهب اﻷربعة المدونة المحررة قدإجتمعت اﻷمةأومن يعتمدبه منها على جواز تقليدها إلى يومناهذا وفي ذلك من المصالح مالايخفى لاسيما في هذه اﻷيام التي قصرت فيها الهمم جدا واشربت النفوس الهوى وأعجب كل ذي رأي برأيه حجة الله البالغه ج1ص154.
ترجمه:بدون تردید کل امت یا بخش قابل توجهی ازآن اتفاق نظردارندکه تقلیدازمذاهب چهارگانه تدوین شده جایزاست.وتاامروزاین اجماع برقراراست ،دراین زمینه (تقلید ائمه)مصالحی وجوددارد که برهیچ کس پوشیده نیست
.به ویژه دراین روزها که همت ها خیلی ضعیف شده هوی وهوس دردلها جای گرفته وهر کسینسبت به رأی واندیشه خود،خوش بین شده فخرمی ورزد. بحرالعلوم مولاناعبدالعلی رح درشرح مسلم الثبوت می نگارد:وعلیه بناابن الصلاح منع جوازالتقلید غیرالائمة اﻷربعةفواتح الرحموت شرح مسلم الثبوت ص 269.
ترجمه: بنابرهمین ابن صلاح تقلید غیرازایمه اربعه را منع نموده اند.

برچسب ها : تقلیددرپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف : قسمت دهم ,

تقلیددرپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف . قسمت نهم

نمایش ادامه مطلب
تقلیددرپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف .
قسمت نهم :
اثبات وجوب تقلید ازاحادیث
مرفوع .
1
عَنْ حُذَيْفَةَ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: (اقْتَدُوا بِاللَّذَيْنِ مِنْ بَعْدِي أَبِي بَكْرٍ وَعُمَرَ). ترمذی رقم /4023َ
[
ترجمه :پیامبرگرامی ص فرمود: ا پس ازمن ازاین دونفر پیروی کنید (اشاره کردندبسوی)ابوبکروعمر رض.دراین حدیث به اقتداء ازشیخین حکم شده است ولی به مطالبه ی دلیل ازآنها حکم نشده است  همین راتقلیدمی گویند.
2
عنُ الْعِرْبَاضَ بْنَ سَارِيَةَ يَقُولُ قَامَ فِينَا رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ .....قال :سَتَرَوْنَ مِنْ بَعْدِي اخْتِلاَفًا شَدِيدًا فَعَلَيْكُمْ بِسُنَّتِي وَسُنَّةِ الْخُلَفَاءِ الرَّاشِدِينَ الْمَهْدِيِّينَ ...]¤ابن ماجه رقم 44
ترجمه :(دریک حدیث طولانی) حضرت عرباض بن ساریه می گوید: پیامبرگرامی ص به عنوان خطیب درمیان ما برخاستند (در أثنا سخنرانى)فرمودند: پس ازمن شما اختلافات شدیدی را خواهید دید آنگاه برشمالازم است که برسنت وشیوه ی من وشیوه ی خلفای راه یافته وهدایت یافته پیروی کنید.
علمای بزرگواردراین حدیث ایمه  مجتهدین را درعموم خلفای راشدین نیز داخل کرده اند.حضرت شاه عبدالغنی رح درحاشیه ابن ماجه تحریرمی فرماید:ومن كان على سيرته عليه السلام من العلماء والخلفاء كاﻷئمة الاربعة المتبوعين المجتهدين واﻷئمة العادلين كعمربن عبدالعزيز رح كلهم موارد لهذا الحديث .إنجاح الحاجة على إبن ماجه ص /5

برچسب ها : تقلیددرپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف . قسمت نهم ,

تقلیددرپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف . قسمت هشتم

نمایش ادامه مطلب

 تقلیددرپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف .
قسمت هشتم :

{یا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنكُمْ }¤نساء/59
ترجمه :ای کسانی که ایمان آورده‌اید!ازخدا (باپیروی ازقرآن) واز پیامبر( خداباتمسک به سنت او)اطاعت کنید وازکارداران و فرماندهان مسلمان خود [= مجتهدین وعلمای ] فرمانبرداری کنید.[ مفسرین بزرگوار لفظ "اولی الامر"را به حکام وسلاطین ،وعلماءومجتهدین هردوتا تفسیرکرده اند.لیکن مرادگرفتن علماءومجتهدین وخیلی بهتروراجح است .چون حکام دنیوی دربیان واجرای أحکام ومسائل دینی ازخوداختیاری ندارند بلکه أحكام ومسایلی را که علمای شریعت تبیین نموده اند برآن عمل کرده پایبندی می کنند.
ازاین لحاظ علمای بزرگوار امیروحاکم ، دولتمردان قرارمی گیرند.

برچسب ها : تقلیددرپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف . قسمت هشتم ,

تقليددرپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف . قسمت هفتم

نمایش ادامه مطلب

تقليددرپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف .
قسمت هفتم :
اثبات تقلیدازقرآن
1-
¤{فاسئلواأهل الذكرإن كنتم لاتعلمون }¤نحل/43
ترجمه:اگرنمی دانید پس (برای روشنگری)ازآگاهان بپرسید.صاحب تفسیرروح المعانی می نویسد:واستدل بهاعلى وجوب المراجعة للعلماء فيمالانعلم
روح المعاني ج4ص 148
ترجمه:ازاین آیه استدلال گرفته شده است کسی که مسئله ای نمیداندبر اولازم است که به علماء مراجعه کند.حافظ ابوعمرابن عبدالبر متوفای 463هجری می فرماید:
ولم یختلف العلماءأن العامة عليها تقليد علماءهم وأنهم مرادون بقول الله عزوجل (فاسئلوا أهل الذكرإن كنتم لاتعلمون)وأجمعوا على أن اﻷعمى لابد له من تقليدغيره ممن يثق بميزه بالقبلة إذا أشكلت عليه كذلك من لاعلم له ولا بصربمعنى مايدين به لابدله من تقليد عالمه جامع بیان العلم وفضله ج2ص989.
ترجمه: علمای بزرگواراتفاق نظردارندکه برعوام الناس واجب است ازعلمای خویش تقلید نمایند زیرا مراد خداوند ازآیه (فاسئلوا اهل الذکران کنتم لاتعلمون) علماء هستند.

وهمگی اتفاق نظردارند هنگامی که جهت قبله برای شخص نابینا مشتبه گردد براو لازم است برای شناخت جهت قبله ازکسی که به اواعتماددارد پیروی کند.همچنین آن افرادی که دانش وبصیرت دینی کافی ندارندبرآنان واجب است ازعالم خودتقلید نمایند.
برچسب ها : تقليددرپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف . قسمت هفتم ,

تقلیددرپرتوقرآن وسنت وگفتارسلف : قسمت ششم

نمایش ادامه مطلب

تقلیددرپرتوقرآن وسنت وگفتارسلف :

قسمت ششم :

به فضل الهی فقط مذاهب اربعه باقی ماندند.خلاصه پس ازقرن چهارم هجری تمام مذاهب ناپدید گشتند ودرسرتاسر جهان اسلام درمیان اهل حق فقط این چهارمذهب ماندگارشدند .

اکنون دوگزینه داریم

 1-اینکه مامردم آراء ونظرات خویش را برای فهم دین کافی بدانیم ودین را بازیچه وتماشا قراردهیم وازخواهشات نفسانی خودپیروی کنیم .

2-یا اینکه مجددا ازمذاهب فقهی برحق ایمه تقلید نموده ودین خود را مصون ومحفوظ داریم .

ازآنجائی که خواست خداوند براین بود که امت محمد ص را تاروزرستاخیزازگمراهی وانحراف نجات دهد ازغیب زمینه را فراهم نمود که ناخودآگاه محبت وگرایش قلوب ملت اسلام به سمت تقلید یکی ازایمه اربعه پیداشد .دین وایمان آنها ازشکار اختلاف وپراکندگی محفوظ ماند.


برچسب ها : تقلیددرپرتوقرآن وسنت وگفتارسلف : قسمت ششم ,

تقلیددرپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف : قسمت پنجم

نمایش ادامه مطلب

تقلیددرپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف :
قسمت پنجم :
رونق وشکوفایی تقلید شخصی .
درصده ی دوم هجری سلسله وکار تدوین وترتیب اصول وفروع مجتهدین بزرگوارآغازگردید.شاگردان نخبه وبرجسته مجتهدین کرام جهت بقاء وانتشارمذاهب (شیوه های اجتهادی)اساتیدخویش کوشیدند پس ازصده ی دوم درمیان اکثرمردم تقلیدمذهب معین شروع شد.البته دراین برهه اززمان چونکه مجموعه ی
  تدوین وترتیب مذاهب مجتهدین بزرگوارهرکجا موجودنبودوبرای هرفردی به آسانی فراهم نبود بخاطرعدم دسترسی به آن مجموعه فقهی ،آنها هنوز به تقلیدغیرشخصی عامل بودند. وآن تعدادی که تقلید شخصی می کردندآنها به  4  مذهب منحصر ومحدود نبودند بلکه علاوه براین چهارمذهب مشهور،مجتهدین زیادی وجودداشت که دارای مذاهب وپیروان بودند .دراین مدت هنوزتقلیدشخصی وغیرشخصی ادامه داشت ولی وزنه ی تقلیدشخصی وکیفیت آن درصده ی چهارم هجری غالب وفائق آمده شکوفاشد.حضرت شاه ولی الله رح درکتاب اﻹنصاف مي نويسد :[وبعدالمأتين ظهرفيهم التمذهب للمجتهدين باعيانهم وقل من كان لايعتمد على مذهب مجتهد
بعينه وكان هذا هوالواجب فى ذلك الزمان]
¤اﻹنصاف ص 52.


تقلیددرپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف . قسمت چهارم

نمایش ادامه مطلب

تقلیددرپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف .
قسمت چهارم :

  حقیقت تقلید  
هنگامی که ثابت گردید اصل واساس شریعت آنست که اسلاف وگذشتگان رااعتبار و اعتماد کنیم اکنون فهم معنای تقلید آسان شد .تسلیم نمودن گفتاروکرداریک راهنمای دینی، محض حسن ظن واعتمادبراو که دلیل همراه داردوعمل کردن برآن
 .مولانا قاضی محمداعلی تهانوی رح می گوید:(التقلید اتباع اﻹنسان غيره فيما يقول أويفعل معتقدا للحقية من غيرنظرإلى الدليل كأن هذا المتبع جعل قول الغيرأوفعله في عنقه من غيرمطالبة دليل )
کشاف اصطلاحات الفنون ص115.ترجمه: پیروی انسان ازدیگری درگفتاروکردارش براین باورکه او درمسیرحق است بدون درنظر گرفتن دلیل ، گویا شخص متبع بدون درخواست دلیل قول یافعل دیگری را بصورت گردنبند (طلایی) درگلوی خود آویزان کرد.[درنامی شرح حسامی آمده است
التقلیداتباع الغیرعلی أنه محق بلانظرفى الدليل نامي شرح حسامي ص190.

ترجمه: پیروی کردن ازدیگری بدون درنظرگرفتن دلیل به این گمان که اوبر راه حق است.


برچسب ها : تقلیددرپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف . قسمت چهارم ,

تقلیددرپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف : قسمت سوم

نمایش ادامه مطلب

تقلیددرپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف :

قسمت سوم :

اساس شریعت براعتماد کردن برسلف وبزرگان دین است.اعتمادوحسن ظن نسبت به اسلاف نعمت گرانبهایی است که به طفیل وصدقه آن امروزدین به شکل صحیح دردستان ما محفوظ است همین مطلب را حضرت شاه ولی الله درکتاب (عقدالجید) توضیح داده اند.إن اﻷمة إجتمعت على أن يعتمدوا على السلف في معرفة الشريعة فالتابعون إعتمدوا في ذلك على الصحابة وتبع التابعين إعتمدوا على التابعين وهكذا في كل طبقة إعتمدوا في ذالك العلماءعلى من قبلهم والعقل يدل على حسن ذالك ﻷن الشريعة لايعرف إلا بالنقل واﻹستنباط، والنقل لايستقيم إلا بأن يأخذ كل طبقة عمن قبلها باﻹتصال.عقدالجيد ص 36.

ترجمه: برای شناخت شریعت ،تمام امت اجماع واتفاق نظرنموده اندکه برسلف (گذشته)اعتمادشود. چنانکه تابعین برصحابه کرام وتبع تابعین برتابعین اعتماد کردند.نیز مردم هرطبقه ومقطعی اززمان برعلمای متقدمین خویش اعتمادکردند.وعقل سالم نیزحسن وزیبایی این عمل را پسندمی کند چون شریعت بدون ازنقل واستنباط (صحیح) شناخته نمی شود


برچسب ها : تقلیددرپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف : قسمت سوم ,

تقلیددرپرتوقرآن وحدیث وگفتار سلف. قسمت دوم

نمایش ادامه مطلب

تقلیددرپرتوقرآن وحدیث وگفتار سلف.

قسمت دوم :

کسانی ازاصحاب بزرگوار که همیشه درمحضرآنحضرت ص بودند

برای آنها ضرورت بکارگرفتن نیروی اجتهادنبود زیراوجود ذات گرامی آنحضرت ص برای حل هرمسئله وپاسخ هرسئوال  شافی وکافی بود.

ای لقای توجواب هرسئوال /

مشکل ازتوحل شودبی قیل وقال/

زیراآنان هرمسئله را مستقیما ازآنحضرت ص دریافت می کردند.

بجزآن دسته ازاصحاب که دراین عصرمبارک بیرون ازدربارنبوی (مدینه)مقیم بودند.یاآن اصحابی که بعدا درمکتب اسلام داخل شدندیا آن بزرگوارانی که بعدا پابه عرصه وجود گذاشتند این افرادنیازمند صلاحیت ونیروی اجتهاد بودند، چون  صیانت دین ایشان بواسطه اجتهاد دراین قبیل مسائل اجتهادی می باشد


برچسب ها : تقلیددرپرتوقرآن وحدیث وگفتار سلف. قسمت دوم ,

تقلید درپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف : قسمت اول

نمایش ادامه مطلب

 

تقلید درپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف :

قسمت اول:

{وجوب وضرورت تقلید}

بدون تردید دراین امرهیچ مسلمانی اختلاف نداردکه صیانت وحفاظت دین وشریعت بسیار ضروری ولازم است.زیرا بدون ازمحافظت دین ،آدمی نمی تواند درچارچوب دین حرکت کند ونه می تواند به خوشبختی که دردین است دست یابد.بدین سبب  همواره درکلام الله مجید واحادیث نبوی به محافظت اموردینی تاکید می شود.آن احکام ومسائلی که به صراحت وشفاف درکتاب وسنت بیان شده اند وبدانها حکم شده آنها را واجب بالذات می گویند .

 


برچسب ها : تقلید درپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف : قسمت اول: ,

  • پیشنهادی

  • پربازدید

  • جدید

  • نظرات
  • اثبات ترک رفع یدین (بلند نکردن دست ها در نماز)

  • عقیده اهل سنت و جماعت در جواب کسی که می گوید الله کجاست؟

  • توهین امام غیرمقلدین «البانی» به امام اعظم

  • نقد کتاب : صفة صلاة النبی ناصرالدین آلبانی رح در ترازوی عدل وانصاف(1)

  • پنج سوال دندانشکن قایلین'ترک رفع یدین(احناف ومالکیه)؛ از کسانیکه قایل به رفع یدین هستند(غیرمقلدین

  • پنجاه سوال کمرشکن از غیرمقلدین

  • ثبوت صلاةالتسبیح برردجواب غیرمقلدین که صلاةالتسبیح رابدعت می دانند

  • ثبوت توسل شرعی از دیدگاه اهل سنت و الجماعة

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • تاریخچه پیدایش طیف غیر مقلدین(متسلفین)

  • پاسخ به ده اعتراض بر جماعت تبلیغ

  • متسلفین می گویند:تصوف بدعت است

  • دفاع شيخ الاسلام ابن تيميه رح از امام اعظم رح نسبت به اعتراضات متسلفين

  • افشای دروغ های متسلفین در مورد تصوف

  • پاسخ اعتراضات و شبهات نسبت به کتاب فضایل اعمال

  • سوء استفاده غیرمقلدین ازاحساسات دینی مردم؛درمورد جماعت تبلیغ وکتاب فضایل اعمال

  • آیا احناف در عقیده مخالف امام ابوحنیفه هستند و عقیده امام ابومنصور ماتریدی عقیده معتزلی هست؟؟

  • فرق اهل سنت با اهل حدیث

  • ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب مقلد مذهب حنابله!!!!

  • می گویند:در کجای قرآن آمده است که تقلید از امام اعظم ﴿رح﴾ واجب است؟

  • قیچی کردن غیرمقلدین قول امام العصر انور شاه كشميري را درخصوص تراويح

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • جایگاه امام اعظم (رح)درعلم حدیث بخش اول

  • تعریف کامل اهل سنت

  • شبهه نوزدهم : اتباع یعنی پیروی از قران و سنت به فهم سلف صالح امت نه تقلید کورکورانه و‌جاهل

  • شكستن حلقه هاى ضعيف غيرمقلدين :-بخش نهم محل بستن دستها در نماز

  • بعضی از عقاید و انحرافات فکری غیر مقلدین

  • ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ و وسلفی ها ﺑﺎ ﺻﺤﯿﺢ ﺍﻟﺒﺨﺎﺭﯼ ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ ﻛﻒ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﺑﺮ ﺑﻨﺪ ﺩ

  • تجسیم (ﻗﺎﺋﻠﯿﻦ ﺑﻪ ﺟﺴﻢ ﺑﻮدن ﺧﺪا)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • چندسؤال کمر شکن از برادران غیر مقلد؛اهل حدیث ویا به اصطلاح سلفی

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • فاش کردن آخرین مکر وحیله غیرمقلدین(متسلفین) ؛ بهترین قول ازمذاهب اربعه را انتخاب میکنیم

  • کرامات اولیاء (صحابه وتابعین وصالحین)ازدیدگاه علامه ابن تیمیه رح

  • جــــواب شـــبــــهـه نعم البدعه هذه در مورد قول عمر رض درمورد تراویح

  • دلایلِ فرق در میان نماز مرد و زن؛ قسمت اول

  • سلسله جواب شبهات متسلفین...(بخش اول)

  • افشای پشت پرده سلفیت(بخش اول)

  • غیرمقلدین و هشت رکعتی ها جواب علمی و تحقیقی دهید

  • سلفیت وپیدایش آن:دکتر «محمد سعید رمضان البوطی»

  • امام احمد بن حنبل (ره) منکران تقلید را فاسق و انکار کننده های علم و سنت پیامبر (ص) میداند

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • اثبات توسل بالذات قسمت اول

  • تعداد رکعات تراویح(قسمت اول)

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • دانلود کتاب : بازگشت وتوبه یک غرمقلد به سواد اعظم

  • تقلید درپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف : قسمت اول

  • تراویح و سلفی ها؛ ده چلینج برای اثبات عمل آنها :قسمت اول

  • فتنه ی لامذهبیت و انکار فقه اسلامی

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • آدرس جدید راه حقیقیت

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • پاسخ به رئيسي مجسم و مشبِّه كه قائل به مكان براي الله سبحانه و تعالي است. (قسمت اول)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • گفتمان دلچسب وجالب مولانا محمد امین صفدر اوکاروی رح

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت سوم

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت دوم

  • اثبات توسل و تبرک از آثارپیامبر ازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دوازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبر ازدایره قرآن، سنت وسلف صالح امت.بخش یازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت بخش نهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت قسمت هشتم

  • مــــــــــوضوع:اشاره انگشت در نمازبخش سوم

  • آلبانی درآیینه ی اختلاف

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت :قسمت ششم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام :قسمت: ششم

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت .قسمت هفتم

  • رفع یدین در نماز منسوخ است.

  • اضطراب وضعف روایات رفع یدین

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده .بخش سی وپنجم

  • مـــــوضوع : حرکت دادن انگشت سبابه در نمازقسمت دوم

  • پاسخی به شعربی وزن وقافیه مصعب لامذهب سیلی خور

  • یک پرسش دوگزینه ای ازغیرمقلدین نوپا

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت پنجم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وششم .

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وهفتم .

  • جوابیه دروغ های متسلفین نسبت به فقه احناف...

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده:بخش سی وچهارم.

  • نقد مقاله ی جاهلانه متسلف درموردترک تقلید

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • پیشگفتار: بحث قرائت خلف الامام قسمت دوم:

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وپنجم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت:‌ چهارم

  • سطحيت نه سلفيت

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وچهارم.

  • رونمایی از پلتیک وحقه بازی متسلفین که می خواهندازطریق واژه "سلفی" مردم خام را تحت تأثیرقراردهند.

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت پنجم .

  • تحقیقی درمورد غیر مقلدین

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • مسائل نمازدرپرتو قرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وسوم

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت چهارم.

  • حقانیت نهضت دعوت وتبلیغ

  • تحقيقی مختصردرمورد سلام با يک دست

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه :قسمت بیست ودوم

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده بخش سی ودوم

  • برآیندتحریک لامذهبیت.قسمت دوم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست ویکم .

  • کد های اختصاصی