close
تبلیغات در اینترنت
شبهات سلفی - توسل نزد اهل سنت- اهل سنت و توسل

پروفایل مدیریت


سلام علیکم. این سایت در آغاز گروهی در واتساب بود که در جهت رفع شبهات غیرمقلدین فعالیت می کرد. هم اکنون با مشورت مدیران ، وبلاگی برای ، حفظ ونشر مطالب گروه و استفاده عموم ساخته شد. این سایت صرفا برای پاسخ شبهات واهی متسلفین تکفیری ، تک رووخودبرتربین که روزانه مذاهب اسلامی را آماج حملات خویش قرار داده اندساخته شده است و وابسته به هیچ گروه واحزاب سیاسی ومذهبی دیگری نیست وهیچ عنادی با دیگر مذاهب اسلامی ندارد. ان شاالله که مورد پذیرش درگاه الهی واقع گردد.

آمار سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 339
کل نظرات : 37
آمار کاربران
کل کاربران : 54
افراد آنلاين : 1
کاربران آنلاين : 0
آمار بازديد
بازديد امروز : 52,859
اطلاعات
امروز : دوشنبه 28 آبان 1397
آي پي شما : 54.82.73.21
مرورگر شما :

  • عضویت سریع

  • لوگین
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
نام کاربری :
رمز عبور :

اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت بخش نهم

نمایش ادامه مطلب

اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت...

بخش نهم

فتوای امام زرقانی رحمه الله علیه در جواز زیارت قبر نبوی و توسل

امام زرقانی از عالمان بزرگ اهل سنت و جماعت در کتاب معروف خود شرح المواهب می فرماید:زائر ِ حضرت رسول صلی الله علیه و سلم به آن حضرت توسل جويد و در توسل به ایشان ، از خداوند به جاه و مقام ایشان ، مسألت کند ، چرا که توسل به فرستاده  و محبوب خداوند ، کوههاي گناه و بارهاي سنگين معاصي را فرو مي ريزد .

برکت شفاعت و عظمت ایشان در پيشگاه پروردگار، در حدي است که هيچ گناهي ياراي ماندن در برابرش نيست.هرکس جز اين عقيده داشته باشد، محرومي است که خداوند، چشم بصيرتش را کور کرده و دلش را به گمراهي کشانده است. آيا مخالف اين عقيده، اين آيه را نشنيده است. (ولو انهم اذ ظلموا انفسهم...) تا آخر آيه.شرح  المواهب ، امام زرقاني، ج 8 ص 317و نیز می گوید: گروهي از بزرگان و علماي اهل سنت، در مورد توسل دامن سخن را گسترده اند و گفته اند که توسل به پيامبر اکرم (صلوات الله علیه) در هر حال جايز است، قبل از خلقتش و پس از خلقت، درطول حيات دنيوي و پس از وفاتش، در مدت عالم برزخ و پس از برپايي رستاخيز و در عرصات قيامت و بهشت.

گفته اند که توسل سه نوع و به سه معني است:


برچسب ها : اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت بخش نهم , X توسل چیت X توسل X انواع توسل X توسل به خدا X توسل به پیامبر X عقاید سلفی X عقاید حنفی X متسلفین X سلفی گری X افراطی ه ,

اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دهم

نمایش ادامه مطلب

اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت...

بخش دهم

پاسخ به چند شبهه ی لامذهبیون در مورد توسل...

متسلفین میگویند:خداوند در سوره بقره آیه 186 میفرماید: وَ إِذَا سَأَلَكَ عِبَادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ فَلْيَسْتَجِيبُواْ لِي وَ لْيُؤْمِنُواْ بِي لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُونَ

ترجمه:(و هرگاه بندگان من از تو درباره من بپرسند [بگو] من نزديكم و دعاى دعا كننده را به هنگامى كه مرا بخواند اجابت میكنم پس [آنان] بايد فرمان مرا گردن نهند و به من ايمان آورند باشد كه راه يابند) و در سوره فاتحه آیه 5 وباز میگویند:میفرماید: إِيَّاكَ نَعْبُدُ و إِيَّاكَ نَسْتَعِينُ

ترجمه: ([بار الها] تنها تو را میپرستيم و تنها از تو يارى میجوييم ).وباز میگویند:رسول اکرم نیز به دخترش فاطمه میفرماید: اعملی یا فاطمه فانی لا اغنی عنک من الله شیئا (فاطمه تو خودت برای سعادت خودت در جهان دیگر کاری بکن، زیرا من در رابطه با تحقق فرمانهای خدا به هیچ وجه نمیتوانم نیازمندیهای تو را برآورم و کاری برای تو انجام دهم). با توجه به مقدمات بیان شده، خواهشمند است تا لزوم توسل و یا عدم قبول توسل به انبیا و صالحان خدا را بفرمایید.  جواب اهل سنت والجماعة:توسل در لغت به معني واسطه قرار دادن چيزي به جهت نيل به چيزي ديگر است. و در اصطلاح شرع، چيزي است كه بتوان با آن به خداوند متعال تقرب پيدا كرد. چيزيكه رضايت خداوند نيز در آن وجود دارد.

به طور كلي، توسل به دو دسته تقسيم ميشود.


برچسب ها : اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت.بخش دهم , توسل چیست , توسل بالذات , توسل به خداوند , توسل , غیرمقلدین , سلفی , سلپی , عقاید غیرمقلدین , عقاید سلفی ها , پاسخ کوبنده , پاسخ دندان شکن , راه حق , راه حقیقت , حقایق اسلام ,

اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت قسمت هشتم

نمایش ادامه مطلب
اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت
قسمت هشتم
نظر23 عالم اهل سنت در مورد توسل :بزرگواران مشروحه ذيل ازپيشوايان مسلمانان اهل توسل بوده اند.ما اسامي آن دسته ازعلماي ديني كه بسيار مشهور و مــــعروف هستند و قائل به توسل هستند و دليل توسل كردن را آورده اند و از پيـــــشوايان بزرگ و
  حافظان اهل سنت بوده اندرا به طور نمونه دراينجا ذکر مي كنيم.   دوستاني كه گرفتار عقايد گمراه سلفیت" target="_blank">سلفیت شده اند و فقط با  تفسير اشتباه از آيات قرآن برداشت بد مي كنند بايد بدانند كه علماي زير از استادان و برجسته ترين مفسران قرآن هستند و حضرت رسول صلوات الله عليه مي فرمايند:  بپرهیزید از نقل حدیث از طرف من مگر آنچه را که می‌دانید از طرف من است، زیرا کسی که بر من عمداً دروغ بگوید باید جایگاه خود را در دوزخ قرار دهد و کسی که قرآن را به رأی خود، تأویل و تفسیر کند جای خود را در دوزخ قرار داده است. و نيز ابن ابی شیبه با سند صحیح روایت کرده که : کسی قرآن را بدون علم تأویل و تفسیر و ترجمه کند جای خود را در دوزخ قرار داده است.( صحيح بخاري و صحيح مسلم و صحيح ترمذي)  روش و طریق متسلفین همانند خوارج زمان حضرت علي رضي الله تعالي عنه است يعني همانند آنها از اجماع خارج مي شوند و همانند آنها بسيار تندرو هستند و مانند آنها خود را مجتهد و مفسر قرآن مي دانند و حضرت عبدالله ابن عمر رضي الله تعالي عنه صحابه ي بزرگوار حضرت رسول صلوات الله عليه در باره ي خوارج مي فرمايند: «خوارج آياتي را كه در وصف كافران نازل شده است بر مؤمنان حمل مي كنند».  اما جوانان  اهل سنت كه اسير متسلفین شده اند و عقيده ي متسلفه

برچسب ها : اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت قسمت هشتم , توسل چیت , توسل , انواع توسل , توسل به خدا , توسل به پیامبر , عقاید سلفی , عقاید حنفی , متسلفین , سلفی گری , افراطی ها , لامذهبان تندرو , البانی , مذهب البانی , منهج چیست , راه حقیقت , راه حق , حقیقت , اسلام حقیقی ,

ثبوت توسل شرعی از دیدگاه اهل سنت والجماعة(بخش هفتم)

نمایش ادامه مطلب

اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبر از دایره قرآن،سنت و سلف صالح امت...
قسمت(7)
نظر امام
  سُبكي رحمه الله علیه در مورد تبرّك به قبور صالحان و پيامبران
امام
  سُبكى از علماى بزرگ اهل سنّت مى فرماید :إنّ من المعلوم من الدين وسير السلف الصالحين، التبرّك ببعض الموتى من الصالحين، فكيف بالأنبياء والمرسلين، ومن ادّعى أنّ قبور الأنبياء وغيرهم من أموات المسلمين سواء، فقد أتى أمراً عظيماً نقطع ببطلانه،وخطئه فيه، وفيه حطّ لدرجة النبيّ(صلی الله علیه و آله و  سلم) إلى درجة من سواه من المسلمين، وذلك كفر متيقّن، فإنّ من حطّ رتبة النبي(صلى الله عليه وآله وسلم)عمّا يجب له، فقد كفر.»((  شفاء السقام: ص130  ))

ترجمہ:( از روش شخصيت ها و بزرگان صالح گذشته استفاده مى شود كه تبرّك به قبور مردگان امرى شرعى و دينى است و مانعى ندارد،تا چه رسد به قبور پيامبران، و اگر كسى ادّعا كند كه قبور پيامبران با قبور ساير مردگان برابر و يكسان است، سخن زشت وباطلى به زبان آورده است،

اثبات توسل بالذات قسمت اول

نمایش ادامه مطلب

اثبات توسل بالذات

قسمت اول

وان یتوسل بالنبی صلی الله علیه وسلم و باحد من الاولیاء العظام جائز بان یکون السوال من الله تعالی و یتوسل بولیه و نبیه صلی الله علیه وسلم .( امداد الفتاوی: جلد ۶ صفحه ۳۲۷ )

ترجمه : توسل  به پیامبر صلی الله علیه وسلم یا به یکی از اولیاء به این صورت که فقط از الله خواسته شود اما به واسطه ولی یا نبی صلی الله علیه وسلم.

تعریف شرعی و اصطلاحی انواع توسل چنین است:

والتوسل شرعا هو التقرب الی الله تعالی بدعاء النبیین و الصالحین والاولیاء و شفاعتهم او بکل عمل یحبه الله و یرضاه من عبادته کالصلاة والزکوة والصیام و غیر ذلک و اتباع انبیائه ورسله او بجاه النبیین و الصالحین و بحرمتهم و ببرکتهم و بحقهم علی الله سبحانه و تعالی سواء کان فی حیاتهم او بعد وفاتهم .

ترجمه : در اصطلاح شرع مراد از توسل حصول قرب الله سبحانه و تعالی است چه از انبیاء ؛ صالحین؛ و اولیاء طلب دعا کرده و شفاعت آنها را حاصل کند و یا هر آن عمل و عبادت را که مورد مقبولیت خداوند باشد وسیله قرار دهد مانند ؛ نماز ؛ زکات ؛ روزه و غیره و همچنین اطاعت از انبیاء و رسل ؛ یا از  جاه ؛ حرمت ؛ برکت و از حق آنها بر الله سبحانه و تعالی ( یا رب بطفیل فلان ؛ بوسیله فلان و غیره..)   (شفاعت آنها)را حاصل کنند؛ حال آنها زنده باشند یا وفات کنند.


برچسب ها : اثبات توسل بالذات قسمت اول ,

ثبوت توسل شرعی از دیدگاه اهل سنت والجماعة(بخش ششم)

نمایش ادامه مطلب

اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت...
بخش(6)
و نيز گفته شده است نزد ام سلمه، همسر پيغمبر اسلام (صلی عیله وسلم)،
بعد از رحلت آن حضرت مقداري از موي پيغمبر(صلی عیله وسلم) بود و هرگاه يکي از آشنايان به بيماري دچار مي شد به نزد ام سلمه مي آمد و او موي آن حضرت را در داخل ظرفي از آب تبرک مي نمود و آن شخص بيمار از آن استفاده مي کرد و شفا مي يافت. (بخاري، ج 4، ص 27). و از عبيده نقل شده است که : اگر مويي از رسول مکرم اسلام (صلی عیله وسلم) به نزد من باشد بهتر از تمام ثروت دنيا نزد من است. (ابن سعد، بي تا، ج 6، ص 63). همان گونه که ملاحظه مي گردد، در مواردي که عنوان شد، اصحاب و ياران و خاندان آن حضرتبه موي وي تبرک جسته و به اين وسيله خود را متبرک مي کردند و تبرک به آثار آن حضرت به عنوان سيره مسلمانان در صدر اسلام محسوب مي شده است.

تبرک به تير و کمان رسول الله بخاري مي گويد: در جريان صلح حديبيه رسول مکرم اسلام (صلی عیله وسلم) به همراه اصحاب خود به منطقه اي در محدوده حديبيه وارد شدند که در آن جا گرماي زياد و آب کم، توان همراهان پيامبر(صلی عیله وسلم) را از بين برده بود. اصحاب ايشان به نزد آن حضرت آمده و از کم آبي و سختي تشنگي شکايت کردند، رسول اسلام (صلی عیله وسلم) تيري از کمان خود درآورد و به اصحاب خود داد، آنان آن تير را گرفته و به کنار چاه خشکي رفتند تا به وسيله آن تير تبرک جسته و از چاه آب درآورند. رسول مکرم اسلام (صلی عیله وسلم) با آن تير ضرباتي بر چاه خشک شده وارد نمود و آب به جوشش آمده و از زمين فوران نمود. (بخاري،  ج 2، ص 81).


برچسب ها : ثبوت توسل شرعی از دیدگاه اهل سنت والجماعة(بخش ششم) ,

ثبوت توسل شرعی از دیدگاه اهل سنت والجماعة(بخش پنجم)

نمایش ادامه مطلب

اثبات توسل وتبرک بہ آثارپیامبر از دایره ی قرآن،سنت وسلف صالح امت...
بخش(5)
«صفيه دختر عبد المطلب» ، عمه پيامبر گرامى(صلی عیله وسلم)، در رحلت حضرت(صلی عیله وسلم) اشعارى سرود كه دو بيت آن اين است:

**«الا يا رسول الله انت رجاؤنا**

**و كنت بنا برا و لم تك جافيا**

**و كنت بنابرا رئوفا نبينا**

**لبيك عليك القوم من كان باكيا» (36)**

اى پيامبر گرامى تو اميد ما هستى، تو فرد نيكوكارى بودى و هرگز جفا ننمودى، تو به ما نيكوكار و مهربان بودى، اى پيامبر ما، از اين قوم هر كس گريان است، بايد بر تو اشك بريزد .از اين قطعه شعر كه در محضر صحابه پيامبر القاء شده و مورخان و سيره نويسان آن را نقل نموده‏اند، امور زير استفاده مى‏شود:

1-اولا: مكالمه با ارواح و به اصطلاح خطاب به رسول گرامى پس از درگذشت، يك كار جائز و رايجى بوده است، و بر خلاف انديشه «وهابيان یا همان متسلفین افراطی » اين نوع خطاب‏ها نه شرك است و نه لغو، آنجا كه گفت: «الا يا رسول الله» .
برچسب ها : ثبوت توسل شرعی از دیدگاه اهل سنت والجماعة(بخش پنجم) ,

ثبوت توسل شرعی از دیدگاه اهل سنت والجماعة(بخش چهارم)

نمایش ادامه مطلب

اثبات توسل وتبرک به آثار پیامبر از دایره قرآن ، سنت وسلف صالح امت...
قسمت(4)

آیا توسل موجب شرک می گردد؟

توسل به نبي مکرم اسلام (ص) قبل از خلقت آن حضرتدر حديثي که حاکم در مستدرک ازحضرت عمربن خطاب(رضی الله عنه) ذکر نموده است، اين نکته وجود دارد که او در منابع اديان الهي چنين ديده بود که وقتي حضرت آدم (ع) دچار آن لغزش شد، به درگاه خداوند چنين دعا نمود که پروردگارا! تو را به حق محمد(صلی عیله وسلم)مي خوانم که اين لغزش مرا بپذيری. وقتي به حضرت آدم گفته شد تو چگونه محمد را می شناسی ؟ او در پاسخ گفت : من به هنگام خلقت خود بر استوانه های عرش ديده بودم که نوشته شده بود «لا اله الا الله. محمد رسول الله »، پس از آن جا دانستم که او برترين مخلوقات به نزد توست. خداوند در پاسخ فرمود: ای آدم ! درست گفتی، هيچ خلقی نزد من برتر از محمد(صلی عیله وسلم) نيست، پس مرا به نام او و به حق او بخوان تا من تو را مورد آمرزش قرار دهم. (حاکم نيشابوري، پيشين، ج 2، ص 615).

همان گونه که ملاحظه می گردد، حضرت آدم برای جلب رضايت الهی در مورد آن لغزش، به رسول مکرم اسلام (صلی عیله وسلم) توسل جسته و با نام او به نزد خداوند تقرب می جويد.


برچسب ها : ثبوت توسل شرعی از دیدگاه اهل سنت والجماعة(بخش چهارم) ,

ثبوت توسل شرعی از دیدگاه اهل سنت والجماعة(بخش سوم)

نمایش ادامه مطلب


اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبر از دایره قرآن، سنت وسلف صالح امت...قسمت
تبرک و توسل جستن به پیامبر(ص) و رد عقاید وهابیون ومتسلفین با احادیث صحیح خداوند متعال ,پيامبران را بـرانگيخت و سرلوحه دعوت آنان را تبليغ يكتاپرستى وتبيين توحيد قرارداد.اين اصل , در قرآن و سنت پيامبر (ص ) به روشنى تبيين شده است و هر مسلمانى بايد, توحيد را از اين منابع زلال بگيرد.
تامل در اعتقادها و انديشه هاى وهابيون نشان مى دهد كه آنان در اين اصل اساسى به كلى از قرآن و سنت دور افتاده اند.

حرفهای متسلفین به يك نوع تفسير اشتباه در مفهوم عبادت برمی‌گردد.
اينها عبادت را از بدو، غلط معنا كردند. تعريفی را كه برای عبادت ارائه دادند با تعريفی كه از آيات قرآنی استفاده می‌شود سازگاری ندارد.
اين‌ها می‌گويند؛ هر كس در مقابل ديگری تذللی و خضوعی كند او را عبادت كرده است. كسی كه به ضريح پيغمبر تبرك می‌كند در واقع ايشان را عبادت كرده و عبادت غيرخدا شرك است.بنابراين اعتقاد دارند كسی كه توسل می‌كند و تبرك می‌جويد، مشرك است؛
برچسب ها : ثبوت توسل شرعی از دیدگاه اهل سنت والجماعة(بخش سوم) ,

ثبوت توسل شرعی از دیدگاه اهل سنت والجماعة(بخش دوم)

نمایش ادامه مطلب

 اثبات توسل ازدایره ی قرآن ، سنت وسلف صالح امت
سؤال:آیا توسل واستمداد از انبیا و اولیاء شرک است؟ )).   

جواب:
توسل دو نوع است:
1- توسل مشروع

2- توسل ممنوع:
برای توسل ممنوع توسل مشرکین به بتها یا به ملائکه یا به حضرت عیسی(ع) رابه عنوان مثال ذکر کرده اند
وممنوعیت این نوع توسل از این نظربود که آنها بتها یا ملائکه یا حضرت عیسی(ع)را مثل خدا تاثیرگذار میدانستنداین نوع توسل در نزد ما هم حرام وشرک و در نتیجه انسان را از اسلام خارج میکند.

اما توسل مشروع!

بسیار خلاصه مطلب را به اثبات می رسانیم.

1-امام ترمذی و ابن ماجه از عثمان بن حنیف(ق)روایت می کنند که :
مردی نابینا نزدپیغمبر(ص)آمدوگفت:برایم از خدا بخواه که عافیتم دهد.پیغمبر(ص)

فرمودند:اگرمی خواهی برایت دعا میکنم و اگر میخواهی صبر کنی آن برایت بهتر است مردنابینا گفت:برایم دعا کن.ورسول الله(ص)به او امر فرمود:که برود وضوئی خوب بگیرد واین دعا را بخواند (اللهم انی اسالک و اتوجه الیک بنبیک محمد(ص)نبی الرحمه.یامحمد انی توجهت بک الی ربی فی حاجتی هذه لتقضی لی اللهم فشفعه فی)


برچسب ها : ثبوت توسل شرعی از دیدگاه اهل سنت والجماعة(بخش دوم) ,

کرامات اولیاء (صحابه وتابعین وصالحین)ازدیدگاه علامه ابن تیمیه رح

نمایش ادامه مطلب

کرامات اولیاء

(صحابه وتابعین وصالحین)ازدیدگاه علامه ابن تیمیه رح .ازکتاب (الفرقان بین اولیاءالرحمن واولیاء الشیطان) نوشته ابن تیمیه.ونؤمن بماجآء من كراماتهم (اﻷولياء)(العقيدة الطحاوية ص83)وما اهلسنت به کراماتی که ازاولیاء خدا صادرشده باور داریم.ودرحاشیه کتاب مذکور می افزاید: کرامات بزرگان متواترهست وکسی منکرآن نیست بجز معتزله .(ص83)

1- شخصی ازقبیله نخع الاغ اش درمسیرراه می میرد،رفقایش می  گویند: بارووسایلت را بین هم تقسیم نموده حمل می کنیم تا به مقصدبرسیم ، می گوید:مقداری صبرکنید رفت وضو گرفت  دورکعت نمازخواند به بارگاه الله دست به دعا شد خداسواری اش را زنده کرد.(ص 130. الفرقان بین اولیاء الرحمن ...)

2-دریکی ازمیادین جهاد اسب وصله بن اشیم مرد، ایشان دعا کردند الله اسب را دوباره زنده کرد.(ص130)

 3-یکی ازخوارج مرتب حضرت حسن بصری را مورد آزارواذیت قرارمی داد ایشان اورا بدعایی کردند درجا مرد . (ص 130)


برچسب ها : کرامات اولیاء (صحابه وتابعین وصالحین)ازدیدگاه علامه ابن تیمیه رح ,

ثبوت توسل شرعی از دیدگاه اهل سنت و الجماعة

نمایش ادامه مطلب

ثبوت توسل شرعی از دیدگاه اهل سنت والجماعة
بخش اول:

حدثنی الحسن بن محمد قال: حدثنا الانصاری قال:حدثنی ابی عبدالله بن المثنی, عن ثمامه بن عبدالله بن انس,عن انس :ان عمر بن الخطاب{رضی الله عنه} کان اِذا قحطوا استسقی بالعباس بن عبدالمطلب فقال: اللهم اِنا کنا نتوسل اِلیک بنبینا{صلی الله علیه وسلم} فتسقینا, و اِنا نتوسل اِلیک بعمّ  نبینا فاسقنا قال: فیسقون

ترجمه: حضرت انس {رضی الله عنه} میفرماید: معمول حضرت عمر ابن خطاب {رضی الله عنه} این بود که {کان اذا قحطو}وقتی که قحطی می شد و باران نمی بارید پس بر حضرت عباس {رضی الله عنه توسل کرده و به ذریعه ایشان از الله {جل جلا له} دعای باران میکردند_و می فرمودند:فقال: اللهم انا کنا نتوسل اِلیک بنبینا فتسقینا

ترجمه: ای الله! ما از تو به ذریعه نبی کریم  {صلی الله علیه وسلم}خود توسل میکردیم پس تو {الله} به ما باران  عطا می کردی_و انا نتوسل اِلیک بعم نبینا فاسقنا


برچسب ها : ثبوت توسل شرعی از دیدگاه اهل سنت والجماعة بخش اول: ,

  • پیشنهادی

  • پربازدید

  • جدید

  • نظرات
  • اثبات ترک رفع یدین (بلند نکردن دست ها در نماز)

  • عقیده اهل سنت و جماعت در جواب کسی که می گوید الله کجاست؟

  • توهین امام غیرمقلدین «البانی» به امام اعظم

  • نقد کتاب : صفة صلاة النبی ناصرالدین آلبانی رح در ترازوی عدل وانصاف(1)

  • پنج سوال دندانشکن قایلین'ترک رفع یدین(احناف ومالکیه)؛ از کسانیکه قایل به رفع یدین هستند(غیرمقلدین

  • پنجاه سوال کمرشکن از غیرمقلدین

  • ثبوت صلاةالتسبیح برردجواب غیرمقلدین که صلاةالتسبیح رابدعت می دانند

  • ثبوت توسل شرعی از دیدگاه اهل سنت و الجماعة

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • تاریخچه پیدایش طیف غیر مقلدین(متسلفین)

  • پاسخ به ده اعتراض بر جماعت تبلیغ

  • متسلفین می گویند:تصوف بدعت است

  • دفاع شيخ الاسلام ابن تيميه رح از امام اعظم رح نسبت به اعتراضات متسلفين

  • افشای دروغ های متسلفین در مورد تصوف

  • پاسخ اعتراضات و شبهات نسبت به کتاب فضایل اعمال

  • سوء استفاده غیرمقلدین ازاحساسات دینی مردم؛درمورد جماعت تبلیغ وکتاب فضایل اعمال

  • آیا احناف در عقیده مخالف امام ابوحنیفه هستند و عقیده امام ابومنصور ماتریدی عقیده معتزلی هست؟؟

  • فرق اهل سنت با اهل حدیث

  • ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب مقلد مذهب حنابله!!!!

  • می گویند:در کجای قرآن آمده است که تقلید از امام اعظم ﴿رح﴾ واجب است؟

  • قیچی کردن غیرمقلدین قول امام العصر انور شاه كشميري را درخصوص تراويح

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • جایگاه امام اعظم (رح)درعلم حدیث بخش اول

  • تعریف کامل اهل سنت

  • شبهه نوزدهم : اتباع یعنی پیروی از قران و سنت به فهم سلف صالح امت نه تقلید کورکورانه و‌جاهل

  • شكستن حلقه هاى ضعيف غيرمقلدين :-بخش نهم محل بستن دستها در نماز

  • بعضی از عقاید و انحرافات فکری غیر مقلدین

  • تجسیم (ﻗﺎﺋﻠﯿﻦ ﺑﻪ ﺟﺴﻢ ﺑﻮدن ﺧﺪا)

  • ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ و وسلفی ها ﺑﺎ ﺻﺤﯿﺢ ﺍﻟﺒﺨﺎﺭﯼ ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ ﻛﻒ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﺑﺮ ﺑﻨﺪ ﺩ

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • چندسؤال کمر شکن از برادران غیر مقلد؛اهل حدیث ویا به اصطلاح سلفی

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • فاش کردن آخرین مکر وحیله غیرمقلدین(متسلفین) ؛ بهترین قول ازمذاهب اربعه را انتخاب میکنیم

  • کرامات اولیاء (صحابه وتابعین وصالحین)ازدیدگاه علامه ابن تیمیه رح

  • افشای پشت پرده سلفیت(بخش اول)

  • جــــواب شـــبــــهـه نعم البدعه هذه در مورد قول عمر رض درمورد تراویح

  • دلایلِ فرق در میان نماز مرد و زن؛ قسمت اول

  • سلسله جواب شبهات متسلفین...(بخش اول)

  • غیرمقلدین و هشت رکعتی ها جواب علمی و تحقیقی دهید

  • سلفیت وپیدایش آن:دکتر «محمد سعید رمضان البوطی»

  • امام احمد بن حنبل (ره) منکران تقلید را فاسق و انکار کننده های علم و سنت پیامبر (ص) میداند

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • اثبات توسل بالذات قسمت اول

  • تعداد رکعات تراویح(قسمت اول)

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • دانلود کتاب : بازگشت وتوبه یک غرمقلد به سواد اعظم

  • تقلید درپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف : قسمت اول

  • تراویح و سلفی ها؛ ده چلینج برای اثبات عمل آنها :قسمت اول

  • فتنه ی لامذهبیت و انکار فقه اسلامی

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • آدرس جدید راه حقیقیت

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • پاسخ به رئيسي مجسم و مشبِّه كه قائل به مكان براي الله سبحانه و تعالي است. (قسمت اول)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • گفتمان دلچسب وجالب مولانا محمد امین صفدر اوکاروی رح

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت سوم

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت دوم

  • اثبات توسل و تبرک از آثارپیامبر ازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دوازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبر ازدایره قرآن، سنت وسلف صالح امت.بخش یازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت بخش نهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت قسمت هشتم

  • مــــــــــوضوع:اشاره انگشت در نمازبخش سوم

  • آلبانی درآیینه ی اختلاف

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت :قسمت ششم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام :قسمت: ششم

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت .قسمت هفتم

  • رفع یدین در نماز منسوخ است.

  • اضطراب وضعف روایات رفع یدین

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده .بخش سی وپنجم

  • مـــــوضوع : حرکت دادن انگشت سبابه در نمازقسمت دوم

  • پاسخی به شعربی وزن وقافیه مصعب لامذهب سیلی خور

  • یک پرسش دوگزینه ای ازغیرمقلدین نوپا

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت پنجم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وششم .

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وهفتم .

  • جوابیه دروغ های متسلفین نسبت به فقه احناف...

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده:بخش سی وچهارم.

  • نقد مقاله ی جاهلانه متسلف درموردترک تقلید

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • پیشگفتار: بحث قرائت خلف الامام قسمت دوم:

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وپنجم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت:‌ چهارم

  • سطحيت نه سلفيت

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وچهارم.

  • رونمایی از پلتیک وحقه بازی متسلفین که می خواهندازطریق واژه "سلفی" مردم خام را تحت تأثیرقراردهند.

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت پنجم .

  • تحقیقی درمورد غیر مقلدین

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • مسائل نمازدرپرتو قرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وسوم

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت چهارم.

  • حقانیت نهضت دعوت وتبلیغ

  • تحقيقی مختصردرمورد سلام با يک دست

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه :قسمت بیست ودوم

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده بخش سی ودوم

  • برآیندتحریک لامذهبیت.قسمت دوم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست ویکم .

  • کد های اختصاصی