close
تبلیغات در اینترنت
عقاید غیر مقلدان(سلفیت)مطالب البانی فتنه آلبانی

پروفایل مدیریت


سلام علیکم. این سایت در آغاز گروهی در واتساب بود که در جهت رفع شبهات غیرمقلدین فعالیت می کرد. هم اکنون با مشورت مدیران ، وبلاگی برای ، حفظ ونشر مطالب گروه و استفاده عموم ساخته شد. این سایت صرفا برای پاسخ شبهات واهی متسلفین تکفیری ، تک رووخودبرتربین که روزانه مذاهب اسلامی را آماج حملات خویش قرار داده اندساخته شده است و وابسته به هیچ گروه واحزاب سیاسی ومذهبی دیگری نیست وهیچ عنادی با دیگر مذاهب اسلامی ندارد. ان شاالله که مورد پذیرش درگاه الهی واقع گردد.

آمار سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 339
کل نظرات : 37
آمار کاربران
کل کاربران : 54
افراد آنلاين : 1
کاربران آنلاين : 0
آمار بازديد
بازديد امروز : 52,873
اطلاعات
امروز : دوشنبه 28 آبان 1397
آي پي شما : 54.82.73.21
مرورگر شما :

  • عضویت سریع

  • لوگین
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
نام کاربری :
رمز عبور :

هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت سوم

نمایش ادامه مطلب
هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت سوم :
حدیث ششم کتاب صحیح مسلم که ازنیش قلم آلبانی درامان نمانده بشرح ذیل بیان می گردد .
البته پویندگان علم حدیث جهت افزایش معلومات خویش دراین زمینه به کتاب (تنبیه المسلم ٳلی تعدّی الألبانی علی صحیح مسلم).
تألیف :شیخ محمود سعید ممدوح شافعی مراجعه نمایند .کتاب صلوة المسافرین
رقم:٢٠١٦ -  حَدَّثَنَا أَبُو الزُّبَيْرِ عَنْ جَابِرٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مَنْ لَمْ يَجِدْ نَعْلَيْنِ فَلْيَلْبَسْ خُفَّيْنِ وَمَنْ لَمْ يَجِدْ إِزَارًا فَلْيَلْبَسْ سَرَاوِيل آقای آلبانی درکتاب (ٳرواء الغلیل 196/4  ) به تضعیف این سند صحیح مسلم پرداخته می گوید: ابوالزبیر مدلس وقد عنعنه .درصورتی ابوزبیرمکی درمورد این حدیث متابع هم دارد .
قال الطبرانی حدثنا هاشم بن مرثد ثنا زکریا بن نافع الارسوفی نا محمدبن مسلم الطائفی عن عمربن دینارعن جابرعبدالله مرفوعا ....قال الحافظ الهیثمی رواه الطبرانی فی الاوسط وٳسناده حسن مجمع الزوائد 219/3َحدیث مورد نظرشواهد زیادی دارد درصحیح بخاری  به حدیث شماره 1710 ازعمرو بن دینارازجابربن زید ازابن عباس .
سنن نسائی 2624 -سنن ابن ماجه 2922ومسند احمدرقم 1817

هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

نمایش ادامه مطلب

هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

حافظ بن صلاح درشرح مسلم ص85 می نویسد: تمام  احادیثی را که امام مسلم دراین کتابش به صحت آنها حکم نموده اند قطعا صحیح هستند وفایده علم نظری می دهند نیز آن احادیثی را که امام بخاری درکتابش به صحت آنها حکم نموده اند صحیح اند .
چون
  احادیث صحیحین نزدامت تلقی بالقبول هستند.ابواسحق اسفرایینی و ابونصروائلی وحافظ بن طاهرمقدسی درمورد صحت بخاری ومسلم اجماع را نقل نموده اند.حافظ علایی می گوید:امت اسلام اتفاق نمودند تمام احادیث مسلم صحیح اند ونیاز به بررسی ندارند.امام شاه ولی الله دهلوی ونواب صدیق حسن خان (غیرمقلد) می گویند:محدثین اتفاق نظردارندکه  تمامی روایات بخاری مسلم صحیح اند وکسی که به صحت آنها اهمیت ندهد مبتدع واز اجماع مسلمین خارج است .

هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت دوم

نمایش ادامه مطلب
هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت دوم :
حدیث سوم صحیح مسلم که توسط آلبانی ضعیف قرار داده شده است .
کتاب صلوة المسافرین رقم: ١٣٨٨ - حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ يُونُسَ حَدَّثَنَا زُهَيْرٌحَدَّثَنَا أَبُو الزُّبَيْرِ عَنْ جَابِرٍ قَالَ غَزَوْنَا مَعَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَوْمًا مِنْ جُهَيْنَةَ فَقَاتَلُونَا قِتَالًا شَدِيدًا فَلَمَّا صَلَّيْنَا الظُّهْرَ قَالَ الْمُشْرِكُونَ لَوْ مِلْنَا عَلَيْهِمْ مَيْلَةً لَاقْتَطَعْنَاهُمْ فَأَخْبَرَ جِبْرِيلُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ذَلِكَ فَذَكَرَ ذَلِكَ لَنَا رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ وَقَالُوا إِنَّهُ سَتَأْتِيهِمْ صَلَاةٌ هِيَ أَحَبُّ إِلَيْهِمْ مِنْ الْأَوْلَادِ فَلَمَّا حَضَرَتْ الْعَصْرُ قَالَ صَفَّنَا صَفَّيْنِ وَالْمُشْرِكُونَ بَيْنَنَا وَبَيْنَ الْقِبْلَةِ قَالَ فَكَبَّرَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَكَبَّرْنَا وَرَكَعَ فَرَكَعْنَا ثُمَّ سَجَدَ وَسَجَدَ مَعَهُ الصَّفُّ الْأَوَّلُ فَلَمَّا قَامُوا سَجَدَ الصَّفُّ الثَّانِي ثُمَّ تَأَخَّرَ الصَّفُّ الْأَوَّلُ وَتَقَدَّمَ الصَّفُّ الثَّانِي فَقَامُوا مَقَامَ الْأَوَّلِ فَكَبَّرَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَكَبَّرْنَا وَرَكَعَ فَرَكَعْنَا ثُمَّ سَجَدَ مَعَهُ الصَّفُّ الْأَوَّلُ وَقَامَ الثَّانِي فَلَمَّا سَجَدَ الصَّفُّ الثَّانِي ثُمَّ جَلَسُوا جَمِيعًا سَلَّمَ عَلَيْهِمْ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ أَبُو الزُّبَيْرِ ثُمَّ خَصَّ جَابِرٌ أَنْ قَالَ كَمَا يُصَلِّي أُمَرَاؤُكُمْ هَؤُلَاءِدرعبارت اخیراین روایت آمده است .(قال ابوالزبیر:ثم خصّ جابر أن قال :کما یصلی أمراؤکم هؤلآء ) صرّح ابوالزبیر بالسماع .یعنی ابوزبیر بوضوح سماع خویش را ازجابررا اعلام می دارد.ابوعوانه درصحیح خود 392/2 درخصوص همین روایت می گوید: قال :حدثنا زهیرقال :حدثنا ابوالزبیر أنه سمع جابربن عبدالله الخ ابن خزیمه نیزدر کتاب صحیح خود296/2 همین حدیث را به متابعت شرحبیل بن سعد ازابوزبیر روایت نموده است لیکن اسم غزوه را ذکر ننموده است.

آلبانی درآیینه ی اختلاف

نمایش ادامه مطلب

آلبانی درآیینه ی اختلاف

آلبانی ازابن حزم نقل می کند برما فرض است هر آنچه که بطور صحیح ازرسول خدا صلی الله علیه وسلم به ما رسیده است اتباع کنیم .نیزنقل می نماید که خداوند مارا ازتفرق واختلاف نهی نموده است .ناگفته نماند که آقای آلبانی در مقدمه ی کتاب (صفة صلاة النبی  )اختلافات فروعی واجتهادی مذاهب چهارگانه تفرق فی الدین قلمداد نموده است واز آیاتی چون «ولاتکونوا من المشرکین من الذین فرقوا دینهم » استناد کرده است.آقای آلبانی پرمدعا ،خویش را یکه تاز میدان علم  بحساب آورده و قرآن وسنت را در انحصاروگرو فهم ناقص خود قرار داده است.وهریکی ازاینلامذهبان  برداشت  ناقص خودرا قرآن وسنت نامیده وآنرا برتوده مردم قالب می کنند.شگفت تر اینکه هواداران متعصب شان اختلافات آنها را نادیده گرفته وتفرق دردین بحساب نمی آوردند.وتعجب تراینکه هرکسی با آراء وبرداشتهای آنها مخالفت نماید بلافاصله آیه ی ومن لم یحکم بما انزل الله فاولئک هم الکافرون را نثار او کرده ازدین اسلام خارج نموده برچسب تکفیررا برپیشانی وی می کوبند.
نیز دربین عوام ساده لوح مطرح می کنند که اگرمذاهب اربعه حق هستند
پس چرا درمیان آنها اختلاف است؟وآیاتی ازقبیل لوکان من عند غیرالله لوجدوا فیه اختلافا کثیرا طبق میل خودترجمه وتفسیرغلط نموده وافکارعمومی را منحرف می کنند.
اینک به چندتا اختلاف بزرگ بین آلبانی وابن حزم
  وعلامه ابن تیمیه وغیره اشاره می کنم .
برچسب ها : آلبانی درآیینه ی اختلاف , البانی کیست , درمورد البانی , غیرمقلد , تقلید , غیرمقلدین , سلفی , سلپی , لامذهب , افراطی , پاسخ به شبهات , پاسخ دندان شکن , پاسخ کوبنده ,

برآیندفتنه ی لامذهبیت :قسمت ششم

نمایش ادامه مطلب
برآیندفتنه ی لامذهبیت :قسمت ششم .
مــــــوضوع: آیا احادیث صحیح فقط درصحاح سته هستند؟
عده ی کثیری ازغیرمقلدین می گویند:احادیث صحیح فقط درصحاح سته موجودند بویژه دربخاری ومسلم .اگرکسی جهت اثبات مسئله ای طبق مسلک خویش،حدیثی را ازبقیه کتب حدیث معتبر، غیرازکتب صحاح سته بیان کند،باجرأت وجسارت تمام ازقبول آن خودداری نموده می گویند: حدیث موردنظر درکتب صحاح ذکرنشده است. حال آنکه این سخن برخلاف واقعیت است.آری ! تا این اندازه درست است که اکثراحادیث کتب صحاح سته صحیح اند. لیکن این سخن قطعااشتباه است، که انحصار احادیث صحیح،صرفا درصحیحین یا صحاح هستند.امام نووی درمقدمه شرح مسلم می نویسد: هنگامی که امام مسلم به خدمت حضرت ابن واره رح حضورپیدا کردند ،ایشان امام مسلم را سرزنش نموده گفتند: بادیدن این کتاب شما اهل بدعت موقعیت پیدا می کنند تا بگویند:تمام احادیث صحیح صرفا درمسلم موجودند وبس .واحادیث غیرازکتاب مسلم قابل قبول نیستند.

برچسب ها : برآیندفتنه ی لامذهبیت :قسمت ششم , فتنه های , فتنه , لامذهب , لامذهبیت , سلفی , افراطی افراط گرائی , البانی , پاسخ به شبهات , شبههات , پاسخ دندان شکن , دندان شکن , کئبنده , کوبنده , امام ابوجنیفه , راه حق , حقیقت , راه حقیقت , حقیقت اسلام ,

برآیندفتنه ی لامذهبیت .قسمت هفتم

نمایش ادامه مطلب
برآیندفتنه ی لامذهبیت .قسمت هفتم :
مـــــوضوع: چرا بحث، صرفادرمسائل مختلَف فیه.
من جمله ازشرارتهای غیرمقلدان این است که نزد عوام ناآگاه چندتا مسئله ی اختلافی را مطرح می کنند و به دروغ مذاهب اربعه را
   مخالف قرآن وسنت قرارمی دهند. وبه گفته ی آنها مقلدان نسبت به احادیث صحیح تنفردارند . پاسخ اگراینطوراست نبایدهیچ مسئله ای ازآنها مطابق باحدیث باشد.وقتی که واقعیت این است که ازکتاب الطهارت گرفته تا کتاب المیراث صدها مسئله فقهی باجزئیات بیان می گردد.اگرمبالغه نباشدپنجاه درصد این مسایل جزئی درجامعه ما کاربردی هستند.چرا اینان فقط چندتامسئله را که برخلاف قول ظاهر هستند مطرح می سازند؟آیا نزدآنها چنان دلیل قطعی ویقینی هست که معنی ومفهوم صحیح  حدیث همان است که آنها تعیین کرده اند؟ آیا معنی ومفهومی را که بقیه مجتهدین ازآن حدیث برداشت نموده اند قابل قبول نیست؟
برچسب ها : برآیندفتنه ی لامذهبیت .قسمت هفتم , فته , فتنه , فتنه لامذهبیت , برایند , لامذهبیت , راه حقیقت , راه حق , چگونه حق را بیابم , چگونه حقیقت رابیابم , اسلام وراه حقیقت , فتنه سلفیت , سلفی , سلپی , البانی , دین جدید , مذهب , تعصب برمذهب حنفی ,

سطحيت نه سلفيت

نمایش ادامه مطلب
سطحيت نه سلفيت
سلفيت معاصرانديشه اي سطحي نگرهست، بنابراين صاحبان اين انديشه نمي توانند بين درشتى وترحم،جهادوزهد، جمع كنندفكرسلفيت معاصرحول اين محورهامي چرخد
1-عمل به ظاهرنصوص غالبابراساس فهم علامه ابن تيميه وامام شوكاني ومحمدبن عبدالوهاب .بعضي پا فراتر نهاده وبراساس فهم علماي معاصري چون ابن باز، ابن عثيمين،والباني،ومقبل بن هادي،زیدمدخلی و..عمل مي كنند
2-به احاديث فتنه ها و  احاديث زهدوفقرتوجه ندارند.
3-درموردمسائلي به جدال مي پردازند ،نه اينكه براي مسلمانان نافع، بلكه مضرهستند مانندبحث درموردذات وصفات الله.
برچسب ها : سلفیت , سلپی , غیرمقلد , لامذهب , افراطی , اهل سنت وجماعت , اسلام , اسلام واقعی , پاسخ های کوبنده , پاسخهای دندان شکن ,

رونمایی از پلتیک وحقه بازی متسلفین که می خواهندازطریق واژه "سلفی" مردم خام را تحت تأثیرقراردهند.

نمایش ادامه مطلب

رونمایی از پلتیک وحقه بازی متسلفین که می خواهندازطریق واژه "سلفی" مردم خام را تحت تأثیرقراردهند.
اینجانب ناصرمحمدی که قبلابه
  متسلفین گرایش زیادی داشتم به مدت چهار سال تمام ،در تفکر خشک ایشان هضم شده بودم نهایتا ازدسیسه وشگردشان پی بردم. اکنون به نقد یکی ازتبلیغات سلفیت" target="_blank">سلفیت سطحی نگر،می پردازم.

  سلفی 
متسلف میگوید: سلفی چیست ؟به چه کسی سلفی میگویند؟کلمه سلف ﯾﮏ واژه ﻋﺮﺑﯽ ﺍﺳﺖ
  به معنای انسان های نیک گذشته. درﺍﺻﻄﻼﺡ سلفی ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﯼ ﮐﺴﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﺣﮑﺎﻡ ﺷﺮﻋﯽ ﺑﻪ ﻗﺮﺁﻥ ﻭ ﺳﻨﺖ ﺻﺤﯿﺢ ﺭﺳﻮﻝ ‏صلی الله علیه وسلم طبق فهم انسان های صالح اولین اعم ازصحابه رضی الله عنهم وتابعین ودیگر پیشکسوتان دینی ﺭﺟﻮﻉ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﻫﺮ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﮐﻪ ﻣﺨﺎﻟﻒ ﺑﺎ ﻗﺮﺁﻥ ﻭ ﺳﻨﺖ ﺻﺤﯿﺢ ﺭﺳﻮﻝ ‏صلی الله علیه وسلم ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻨﺎﺭ ﻣﯿﮕﺬﺍﺭﺩ .
پاسخ ناصرمحمدی: گرفتن واژه سلف صرفا یک شعار است .چون شماهیچ نسبتی با سلف صالح ندارید .اغلب جلسات شما حاوی تکفیر‌، تضلیل، تمسخر ،غیبت وایجاد بدظنی نسبت به بزرگان واولیاء حتی ایمه اربعه می باشد.نیزاقوال وفهم صحابه وتابعین نزد شما حجت نیست.چنانکه نواب صدیق حسن می گوید:عملکرد صحابه صلاحیت حجت بودن را نداردالتاج المکلل ص ۲۹۲نواب نورالحسن ونذیرحسین نیز می گویند قول وعمل صحابه دلیل وحجت شرعی نیست.عرف الجادی ص۱۰۱فتاوی نذیریه ج ۱ ص ۱۹۶وقتی که قول وعمل صحابه برای شماحجت شرعی نیستند بطریق اولی قول وعمل تابعین نیز برشما حجت نیستند.وعملکرد شما نشان می دهد که شما بویی ازسلَف نبرده اید.

برچسب ها : سلفی , راه حق , راه حقیقت , پاسخ کوبنده , اهل سنت وجماعت , عقیده , اسلام , احناف , غیرمقلدین , پاسخ به شبهات ,

برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت پنجم .

نمایش ادامه مطلب

برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت پنجم .
موضـــــوع: مطلب صحیح «
ٳذا صحَّ الحدیثُ فهوَ مذهَبی »
                ❋❋❋❋❋
طیف فتنه پروَر وعوام فریب غیرمقلدین ، خیلی با آب وتاب قول زیبای امام اعــــــــــظم رح را نزد عوام مطرح می کنند.«
ٳذا صَحّ الحَدیثُ فَهومَـذهَبی».
حدیث صحیح مذهب من است.نیزمی افزایند که امام ابوحنیفه کمال امانت داری را ابراز داشته
  وخویش را تبرئه نموده است که درصورت بیان مسئله غیرراجح ،اگردرمقابل آن حدیث صحیح باشدمذهب من همان(حدیث صحیح) است.
لیکن مقلدان وی این قول ایشان را پشت سرانداخته اند باوجود احادیث صحیح ،اقوال مرجوح ایشان را روی سینه نهاده اند .ظاهر این سخن خیلی زیبا و دلپذیر است یک فرد خالی الذهن وخام ،به محض شنیدن آن بی اختیارنسبت به مقلدین احناف بدگمان شده اظهارتنفروانزجارمی کند.حال آنکه بقول سیدنا علی رض ‌«کلمةُ حقٍّ أریدَ بها الباطِل »
این سخن درست وبجایی است ولی شما ازآن اراده ی باطلی دارید.که مبتنی برتلبیس ابلیس است و قصدا
  حقائق را وارونه جلوه می دهید.چون مفهوم «ٳذا صحّ الحدیث الخ » هرگزاین نیست هرکجا حدیث صحیحی را مشاهده نمودیم فورا به آن جامه ی عمل بپوشانیم ،وهیچ مذهبی چنین دیدگاهی ندارد.زیرا بسیاری ازاحادیث از لحاظ سند ومتن صحیح اند لیکن ظاهرا درمضامین آنها تعارض هست ،وجهت حل وبرطرف ساختن این تعارض به اجتهاد مجتهد ،نیاز هست .مجتهد بابینش کامل پس از تحقیق وبررسی ناسخ ومنسوخ ،قوت وضعف وتطبیق آنها بااصول شریعت وامور دیگر،یک جانب را ترجیح، وجانب دیگررا مرجوح قرارمی دهد.کسی که آگاهی ومطالعه ی اندکی به ذخیره احادیث دارد به خوبی درک می نماید که بسیاری ازاحادیث ،با توجه به اینکه باسند صحیح مروی اند ،یا منسوخ اند یا به اجماع امت ،عمل برظاهرآنها ترک شده است. بطورنمونه
برچسب ها : برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت پنجم . , لامذهبیت , لامذهب , لامذهب کیست , لامذهبیت چیست , غیرمقلد , غیر مقلدین , ائمه اربعه , پاسخهای دندان شکن , پاسخهای کوبنده , راه حق , حقیقت , راه حقیقت , احناف ,

تحقیقی درمورد غیر مقلدین

نمایش ادامه مطلب

بسم الله الرحمن الرحیم. ‌
الحمد لله الذی بنعمته تتم الصّالحات وصلو ت الله وسلامه علی اکرم الموجودات وعلی اله واصحابه الذین بلغو ا اقصی الغایات .اما بعد : دعوت عام قران از مسلمین به اتحادواعتصام به حبل متین الهی از مهمترین وکارساز ترین مواردی است که در هر عصر ونسلی اگر مورد عنایت ورعایت جوامع اسلامی قرارگیرد احتمال آسیب پذیری صفوف مسلمانان از بین می رود، قوت وقدرت آنان در تمام عرصه ها افزایش می گیرد.«واعتصموابحبل الله جمیعا ولا تفرقوا» بصراحت اعلام می دارد که چنگ زدن به ریسمان خداوند و تمسک به عروةالوثقی بارز ترین ویژگی جامعه جهانی اسلام برای نیل به آرمان شهر فلاح وصلاح فردی وگروهی است .
اگر تاریخ اسلام رادقیق مورد ارزیابی قرار دهید به وضوح در خواهید یافت که درهر مقطعی از تاریخ اسلام، هرگاه هجوم و ضربه ای اثر گذار بر پیکر سترگ جامعه اسلامی واردشده به خاطر عدم اتفاق وتفرقه ای بوده که مسلمانان وحکومت های اسلامی
   به آن گرفتارشده اند .هرصنف وقشری که بر سر رسیدن به هدفی اجتماع کرده اند مادام که با یکدیگر متحد بوده وبه سمت هدف انتخابی خویش حرکت کرده اند قطعا موفق شده اند. بنابرین مسلمانان در هرجای دنیا که هستند باید محتاط باشند حساب شده حرکت کنند طوری نباشد که وابستگی های فرقه ای، طایفه ای، زبانی، نژادی ،جغرافیایی وثغورطبیعی باعث  تجاوزبه همدیگرباشد. هر گاه این وابستگی ها از حد طبیعی خود تجاوزنموده شکل تعصب به خود بگیرند بسیارمهلک وخطرناک خواهند بود مسلّم است که تعصب ،تعصب ببار می آورد وهرگاه عصبیت رویا روی عصبیت قرار گیرد باعث فتنه ودرگیری می شود .خدا نخواسته اگر در جوامع اسلامی چنین شود که متاسفانه در بسیاری جاها چنین است.شما بفرمایید ملتی که اجزای ترکیبی واحاد بهم پیوسته اش باهم در گیر شوند چگونه در برابر دشمنان به پیروزی خواهندرسید ؟
برچسب ها : غیرمقلدین , تحقیق , راه حق , حقیقت , راه اسلام , سلفیت , پاسخ کوبنده , پاسخهای دندان شکن , احناف ,

برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت چهارم.

نمایش ادامه مطلب
برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت چهارم.
موضوع : چرا پیروی ازیک امام ضروری است ؟
            ❋❋❋❋
 غیرمقلدین پافشاری می کنند اگرمذاهب چهارگانه برحق هستند پس چرا تقلید ازیک امام ضروری است ؟بهتر نیست هرمسئله ای
  که در هرمذهب ، آسانتراست مردم بدان عمل نمایند؟
پاسخ :اگرچه پیروی وتقلید ازیک امام وعالم فرض عین نیست ، لیکن مشاهده شده که طبعا مردم درپی سهولت وآسانی هستند وبخاطر بی احتیاطی و بدعملی برخی ازمردم وعدم تفرق وانتشار ،صدها سال پیش ،امت عملا اتفاق نموده است . برای یک فرد عامی(که در ردیف علماء است وصلاحیت اجتهاد مطلوب را ندارد) تقلید ازیک امام لازم وواجب است .زیرا هنگامی که آن فرد مجتهد نیست .نمی فهمد رای کدام امام
  راجح وکدام یک مرجوح است.حال اگرچنین فردی ترک مذهب کند. یقینا بخاطر اغراض شخصی وخواهشات نفسانی این عمل را انجام داده است .واتباع هوی درشریعت قطعا جایزنیست «فلاتتبعوی الهوی ».بنابراین تقلید شخصی ،حکم انتظامی داشته ،وفرض لغیره می باشد تا که انسجام ویکپارچگی عموم مسلمین برقرارشده واز تفرق وانتشارمذهبی محفوظ بمانند ومذاهب ازچهارتا به هزارتا تبدیل نشوند.
دراین باره عملکرد صحابه نمونه ی بارزی است که درعصرزرین خلافت سیدنا عثمان غنی رضی الله عنه همگی اتفاق نمودند که ازهفت لهجه و لغت منزله ی قرآن
  ،فقط لغت قریش انتخاب شده ودرمیان مسلمین جهان پخش شود. وبقیه مصاحف ولغات جمع آوری شوند تا اختلاف لغات وقرائتها ،سبب اختلاف درمیان صفوف مسلمین نشوند.عالم ربانی ،دانشمندبزرگ ، حضرت علامه رشیداحمد گنگوهی دراین، زمینه تحت یک فتوی، مطلب بسیارزیبایی را ارایه داده اند .می طلبد که بااستحضار فکرمطالعه شود.
برچسب ها : برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت چهارم. , لامذهبیت , لامذهب کیست , لامذهب چیست , تعریف لامذهب , غیرمقلدین , پاسخ کوبنده , راه حقیقت , راه حق , حقیقت ,

برآیندتحریک لامذهبیت.قسمت دوم

نمایش ادامه مطلب
برآیندتحریک لامذهبیت.قسمت دوم
عنوان : ترفند مغالطه
طیف غیرمقلدین جهت همنوا ساختن عوام ساده لوح وپخمه ، شیوه ی زیر را آرمان خویش قرارداده اند.
۞نخست یک حدیث را که مطابق میل آنها است بیان می کنند ،سپس قول فقهی  یکی ازایمه اربعه را درمقابل آن قرار داده موازنه می کنند ومی سنجند.سرانجام  ثابت می کنند که العیاذ بالله !قول فقهی فلان امام، برخلاف حدیث است و پیروان فلان مذهب،  درمقابل حدیث پیامبرصلی الله علیه وسلم ،قول امام خویش را ترجیح داده اند.
حال آنکه این طرزتفکرکاملا اشتباه است ،چون پیروان مذاهب چهارگانه درفهم کتاب وسنت به علم وفقاهت ایمه ی خویش اعتماد  می کنند ومسایلی را که ایشان ازنصوص استخراج نموده اند نسبت به برداشتها وآراء فقهی آنان حسن ظن داشته وآنرا بعینه مطابق قرآن وسنت می دانند.
علامه شاطبی درکتاب "الاعتصام" درمورد پیروی ازیک امام تحریرمی فرماید:
برچسب ها : برآیندتحریک لامذهبیت.قسمت دوم ,

برآیند حرکت لامذهبیت(بخش اول)

نمایش ادامه مطلب


امروزه بیش ازپیش ، ضرورت است که شیرازه بندی امت اسلام استوارگردد ،زیرا دشمنان قسم خورده ی جهان اسلام تمام مساعی خویش را جهت نابودی  ملت مسلمان صرف می کنند.ومی خواهند که جایگاه مسلمانها را ازلحاظ سیاسی ،اقتصادی ،وفرهنگی وآموزه های دینی ، درنگاه جهانیان زشت جلوه دهند. ازآنجایی که اکثرممالک اسلامی تحت سلطه ی جهان غرب  وآله دست کفاراند.نیزاکثر سران و ارباب حل وعقد حکومت های اسلامی ازدین بی بهره وحامل افکار الحادی می باشند.
بنابراین درچنین فضای خفقان وآشفته می طلبد که کلیه مسلمانها درصف واحد قرارگرفته، اتحاد وانسجام خویش را استحکام بخشند وبجای مطرح ساختن مسایل فروعی ،اشتراکات ومسایل اصولی را مدنظر داشته،راه اتفاق واعتصام به ریسمان الهی را درپیش گیرند.

برچسب ها : برآیند حرکت لامذهبیت(بخش اول) , لامذهبیت , لامذهبان , افراطگرایان , سلفی , سلپی , غیرمقلدین ,

زنگ خطری برای متسلفین نوپا،که بدون شایستگی وتوان علمی فتوای صادرمی کنند وبه تقلید ازآلبانی به صحت

نمایش ادامه مطلب
زنگ خطری برای متسلفین نوپا،که بدون شایستگی وتوان علمی فتوای صادرمی کنند وبه تقلید ازآلبانی به صحت وسقم احادیث مبادرت می ورزند.
1)-
عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ قَالَ بَيْنَمَا النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِي مَجْلِسٍ يُحَدِّثُ الْقَوْمَ جَاءَهُ أَعْرَابِيٌّ فَقَالَ مَتَى السَّاعَةُ فَمَضَى رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يُحَدِّثُ، فَقَالَ بَعْضُ الْقَوْمِ سَمِعَ مَا قَالَ، فَكَرِهَ مَا قَالَ، وَقَالَ بَعْضُهُمْ بَلْ لَمْ يَسْمَعْ، حَتَّى إِذَا قَضَى حَدِيثَهُ قَالَ: (أَيْنَ- أُرَاهُ- السَّائِلُ عَنِ السَّاعَةِ). قَالَ هَا أَنَا يَا رَسُولَ اللَّهِ. قَالَ: (فَإِذَا ضُيِّعَتِ الأَمَانَةُ فَانْتَظِرِ السَّاعَةَ). قَالَ كَيْفَ إِضَاعَتُهَا قَالَ: (إِذَا وُسِّدَ الأَمْرُ إِلَى غَيْرِ أَهْلِهِ فَانْتَظِرِ السَّاعَةَ)صحیح بخاری رقم 59
ترجمه:حضرت ابوهریره رضی الله عنه روایت می کند که:روزی ، پیامبرگرامی صلی الله علیه وسلم درجلسه ای ، برای مردم وعظ وارشاد می کرد که یک مرد صحرا نشین وارد مجلس شد .عرض نمود :قیامت کی برپا خواهد شد؟ رسول گرامی صلی الله علیه وسلم (بدون پاسخ به وی) به گفتگوی خود ادامه داد. عده ای باخود گفتند که پیامبرص سئوال راشنيداما چون خوشش نیامد پاسخی نداد. برخی گفتند:پیامبر ص سئوال رانشنیده است .وقتی که وعظ وارشاد پیامبرص تمام شد، پرسید:کسی که درمورد قیامت می پرسید کجاست؟سائل عرض كرد یارسول الله ! من هستم .رسول گرامی ص فرمود:هرگاه که امانت (علم دین) ضایع شود منتظرقیامت باش .وی عرض نمود:امانت چگونه ضایع می شود؟ آنحضرت ص فرمود هنگامی کارها (کاراجتهاد وتحقیق)به نااهلان سپرده شوند منتظروقوع قیامت باش.
برچسب ها : زنگ خطری برای متسلفین نوپا،که بدون شایستگی وتوان علمی فتوای صادرمی کنند وبه تقلید ازآلبانی به صحت وسقم احادیث , راه حقیقت , راه حق , حقیقت , البانی , پاسخ کوبنده , پاسخ های دندان شکن ,

برخی متسلفین بنابرناچاری دروغ میگویند که وحیدالزمان حنفی بوده است. قسمت دوم

نمایش ادامه مطلب

برخی متسلفین بنابرناچاری دروغ میگویند که  وحیدالزمان حنفی بوده است.

قسمت دوم:

واما جواب

5- فرائض وضو و ارکان ها تسعة و قیل عشرة و العاشرة الولاء.ترجمه:فرائض وضو و ارکان آن نه تا هستند و طبق قولی ده تا هستند و دهم پی در پی است...نزل الابرارص۱۱(بنده حقیر(امیری)می گوید:معلوم میشود که وحیدالزمان حنفی نیست؛زیرا فرایض وضو نزد احناف چهارند.

)6- فلا ینقض بخروج الدم من غیرالسبیلین و لو سال.نزل الابرارص۱۸)ترجمه:خروج خون غیر از قبل و دبر و لو اینکه جاری باشد ناقض وضو نیست.معلوم می شود که حنفی نیست؛زیرا عندالاحناف خون جاری از غیر سبیلین هم ناقض وضو هست.

)والصحیح ان الخمر لیس بنجسنزل الابرار ص۱۹)ترجمه:(قول صحیح این است که شراب پلید نیست.

8 والصحیح طهارة الخمرنزل الابرار  ص۳۱ ترجمه:«قول صحیح این است که شراب پاک است»

معلوم میشود که حنفی نیست.زیرا عندالاحناف شراب(خمر)نجاست غلیظه است کما هو المصرح فی جمیع الکتب فقه الاحناف.و دلیل بر نجاست شراب،قول الله تعالی است که «رجسُ»یعنی پلید است.قال الله تعالی:إِنَّمَا الْخَمْرُ وَالْمَيْسِرُ وَالْأَنْصَابُ وَالْأَزْلَامُ رِجْسٌ مِنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ»(مائده۹۰)


برچسب ها : برخی متسلفین بنابرناچاری دروغ میگویند که وحیدالزمان حنفی بوده است. قسمت دوم ,

روندی برلامذهبیت ؛ دیدگاه لامذهبیت نسبت به اختلافات فقهی

روندی برلامذهبیت ؛ دیدگاه لامذهبیت نسبت به اختلافات فقهی
نمایش ادامه مطلب

↩ روندی برلامذهبیت

🔰دیدگاه لامذهبیت نسبت به اختلافات فقهی

📝شیخ ناصرالدین آلبانی درمقدمه کتاب روش نماز وازرسول اکرم اختلافات فقهی مذاهب اربعه رامایه شرمی داند.ص33

👈وآیاتی راکه درمورداختلافات اعتقادی است درتردید اختلافات فقهی ذکرمی کند. ص29

🔰ودعوت می دهدبه دلیل روشن ازکتاب وسنت مراجعه کنید.

👌با توجه به توصییه ایشان مابه سنت مراجعه کردیم

✅درروایتی که صحیح بخاری روایت کردند دیدیم که رسول خدا صلی الله علیه وسلم فرمودند . 📝لایصلین احد العصر الافی بنی قریظه ✏کسی ازشمانمازعصررانخواندمگردربنی قریظه صحابه حرکت کردند وقت عصرفرارسید. 1⃣1-بعضی گفتند ما درراه نمازنمی خوانیم بلکه دربنی قریظه نماز می خوانیم چون دستوررسول خدا است. دربنی قریظه بعدازعشا رسیدند آنجانمازعصررا بجا آوردند 💯به ظاهرالفاظ حدیث عمل نمودند 2⃣2-عده ای درمسیر نمازخواندند. وگفتندمعنی گفته رسول خداصلی الله علیه وسلم این است که زود خودتان را به آن محله برسانید. نه اینکه نمازراازوقت تاخیردهید‏ .



  • پیشنهادی

  • پربازدید

  • جدید

  • نظرات
  • اثبات ترک رفع یدین (بلند نکردن دست ها در نماز)

  • عقیده اهل سنت و جماعت در جواب کسی که می گوید الله کجاست؟

  • توهین امام غیرمقلدین «البانی» به امام اعظم

  • نقد کتاب : صفة صلاة النبی ناصرالدین آلبانی رح در ترازوی عدل وانصاف(1)

  • پنج سوال دندانشکن قایلین'ترک رفع یدین(احناف ومالکیه)؛ از کسانیکه قایل به رفع یدین هستند(غیرمقلدین

  • پنجاه سوال کمرشکن از غیرمقلدین

  • ثبوت صلاةالتسبیح برردجواب غیرمقلدین که صلاةالتسبیح رابدعت می دانند

  • ثبوت توسل شرعی از دیدگاه اهل سنت و الجماعة

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • تاریخچه پیدایش طیف غیر مقلدین(متسلفین)

  • پاسخ به ده اعتراض بر جماعت تبلیغ

  • متسلفین می گویند:تصوف بدعت است

  • دفاع شيخ الاسلام ابن تيميه رح از امام اعظم رح نسبت به اعتراضات متسلفين

  • افشای دروغ های متسلفین در مورد تصوف

  • پاسخ اعتراضات و شبهات نسبت به کتاب فضایل اعمال

  • سوء استفاده غیرمقلدین ازاحساسات دینی مردم؛درمورد جماعت تبلیغ وکتاب فضایل اعمال

  • آیا احناف در عقیده مخالف امام ابوحنیفه هستند و عقیده امام ابومنصور ماتریدی عقیده معتزلی هست؟؟

  • فرق اهل سنت با اهل حدیث

  • ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب مقلد مذهب حنابله!!!!

  • می گویند:در کجای قرآن آمده است که تقلید از امام اعظم ﴿رح﴾ واجب است؟

  • قیچی کردن غیرمقلدین قول امام العصر انور شاه كشميري را درخصوص تراويح

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • جایگاه امام اعظم (رح)درعلم حدیث بخش اول

  • تعریف کامل اهل سنت

  • شبهه نوزدهم : اتباع یعنی پیروی از قران و سنت به فهم سلف صالح امت نه تقلید کورکورانه و‌جاهل

  • شكستن حلقه هاى ضعيف غيرمقلدين :-بخش نهم محل بستن دستها در نماز

  • بعضی از عقاید و انحرافات فکری غیر مقلدین

  • تجسیم (ﻗﺎﺋﻠﯿﻦ ﺑﻪ ﺟﺴﻢ ﺑﻮدن ﺧﺪا)

  • ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ و وسلفی ها ﺑﺎ ﺻﺤﯿﺢ ﺍﻟﺒﺨﺎﺭﯼ ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ ﻛﻒ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﺑﺮ ﺑﻨﺪ ﺩ

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • چندسؤال کمر شکن از برادران غیر مقلد؛اهل حدیث ویا به اصطلاح سلفی

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • فاش کردن آخرین مکر وحیله غیرمقلدین(متسلفین) ؛ بهترین قول ازمذاهب اربعه را انتخاب میکنیم

  • کرامات اولیاء (صحابه وتابعین وصالحین)ازدیدگاه علامه ابن تیمیه رح

  • افشای پشت پرده سلفیت(بخش اول)

  • جــــواب شـــبــــهـه نعم البدعه هذه در مورد قول عمر رض درمورد تراویح

  • دلایلِ فرق در میان نماز مرد و زن؛ قسمت اول

  • سلسله جواب شبهات متسلفین...(بخش اول)

  • غیرمقلدین و هشت رکعتی ها جواب علمی و تحقیقی دهید

  • سلفیت وپیدایش آن:دکتر «محمد سعید رمضان البوطی»

  • امام احمد بن حنبل (ره) منکران تقلید را فاسق و انکار کننده های علم و سنت پیامبر (ص) میداند

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • اثبات توسل بالذات قسمت اول

  • تعداد رکعات تراویح(قسمت اول)

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • دانلود کتاب : بازگشت وتوبه یک غرمقلد به سواد اعظم

  • تقلید درپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف : قسمت اول

  • تراویح و سلفی ها؛ ده چلینج برای اثبات عمل آنها :قسمت اول

  • فتنه ی لامذهبیت و انکار فقه اسلامی

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • آدرس جدید راه حقیقیت

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • پاسخ به رئيسي مجسم و مشبِّه كه قائل به مكان براي الله سبحانه و تعالي است. (قسمت اول)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • گفتمان دلچسب وجالب مولانا محمد امین صفدر اوکاروی رح

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت سوم

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت دوم

  • اثبات توسل و تبرک از آثارپیامبر ازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دوازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبر ازدایره قرآن، سنت وسلف صالح امت.بخش یازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت بخش نهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت قسمت هشتم

  • مــــــــــوضوع:اشاره انگشت در نمازبخش سوم

  • آلبانی درآیینه ی اختلاف

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت :قسمت ششم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام :قسمت: ششم

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت .قسمت هفتم

  • رفع یدین در نماز منسوخ است.

  • اضطراب وضعف روایات رفع یدین

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده .بخش سی وپنجم

  • مـــــوضوع : حرکت دادن انگشت سبابه در نمازقسمت دوم

  • پاسخی به شعربی وزن وقافیه مصعب لامذهب سیلی خور

  • یک پرسش دوگزینه ای ازغیرمقلدین نوپا

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت پنجم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وششم .

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وهفتم .

  • جوابیه دروغ های متسلفین نسبت به فقه احناف...

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده:بخش سی وچهارم.

  • نقد مقاله ی جاهلانه متسلف درموردترک تقلید

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • پیشگفتار: بحث قرائت خلف الامام قسمت دوم:

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وپنجم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت:‌ چهارم

  • سطحيت نه سلفيت

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وچهارم.

  • رونمایی از پلتیک وحقه بازی متسلفین که می خواهندازطریق واژه "سلفی" مردم خام را تحت تأثیرقراردهند.

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت پنجم .

  • تحقیقی درمورد غیر مقلدین

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • مسائل نمازدرپرتو قرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وسوم

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت چهارم.

  • حقانیت نهضت دعوت وتبلیغ

  • تحقيقی مختصردرمورد سلام با يک دست

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه :قسمت بیست ودوم

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده بخش سی ودوم

  • برآیندتحریک لامذهبیت.قسمت دوم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست ویکم .

  • کد های اختصاصی