close
تبلیغات در اینترنت
جواب سلسله شبهات

پروفایل مدیریت


سلام علیکم. این سایت در آغاز گروهی در واتساب بود که در جهت رفع شبهات غیرمقلدین فعالیت می کرد. هم اکنون با مشورت مدیران ، وبلاگی برای ، حفظ ونشر مطالب گروه و استفاده عموم ساخته شد. این سایت صرفا برای پاسخ شبهات واهی متسلفین تکفیری ، تک رووخودبرتربین که روزانه مذاهب اسلامی را آماج حملات خویش قرار داده اندساخته شده است و وابسته به هیچ گروه واحزاب سیاسی ومذهبی دیگری نیست وهیچ عنادی با دیگر مذاهب اسلامی ندارد. ان شاالله که مورد پذیرش درگاه الهی واقع گردد.

آمار سایت

آمار مطالب
کل مطالب : 339
کل نظرات : 37
آمار کاربران
کل کاربران : 54
افراد آنلاين : 1
کاربران آنلاين : 0
آمار بازديد
بازديد امروز : 52,478
اطلاعات
امروز : سه شنبه 27 شهریور 1397
آي پي شما : 54.80.83.123
مرورگر شما :

  • عضویت سریع

  • لوگین
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
نام کاربری :
رمز عبور :

گفتمان دلچسب وجالب مولانا محمد امین صفدر اوکاروی رح

نمایش ادامه مطلب
گفتمان دلچسب وجالب مولانا محمد امین صفدر اوکاروی رح  
            
  غیر مقلدی به مولانا خطاب نموده گفت:
تقلید چیست
حضرت اوکاروی فرمود:ما مقلّد حضرت امام اعظم رح هستیم .ما مسایل را از امام پرسیده ومی گوییم امام ما می فرمایند : نخست ما مسایل را از کتاب الله اخذ می نماییم
مولانابه لامذهب خطاب فرمودند: شما بگویید آیا عمل بر قرآن طبق راهنمایی ماهرین وکارشناسان قرآن ، کفر است یا بدعت یا حرام ؟
لطفا دراین مورد آیه قرآن یا حدیث صحیحی ارایه دهید
غیر مقلد:این طرزعمل شما کاملا جایز است .
حضرت اوکاروی:الحمدلله !شمایک چهارم مقلد شدی.
امام ما می فرمایند:
  پس ازکتاب الله ،ما مسایل را ازسنت رسول الله ص می گیریم.
اکنون شما بگویید آیا عمل کردن بر سنت آنحضرت ص طبق راهنمایی ما
ہرین ومتخصصین سنت، گناه است یا بدعت
غیر مقلد:این عملکرد شما ضروری وباعث ثواب
  است.

پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

نمایش ادامه مطلب

پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر
همواره لامذهبان اعتراضات بيجا و متنوعي بر فقه حنفي وارد می کنند كه اين دال برتعصب خشک آنان می باشد.از جمله‌ي اعتري اين است كه فردي از لامذهبان فرستاده است.
اينك اعتراض و سپس جواب او ذكر مي گردد :
قول لامذهب متعصب : برخي از فرقه‌هاي صوفيه يا برخي از پيروان مذاهب در راستاي تقويت و حمايت فرقه و يا مذهبي كه به آن منتسب بوده‌اند سخناني بر زبان جاري ساخته‌اند كه بوي كفر مي‌داده است. آنها جسارت را به حدّي رسانده‌اند كه سخنان پيشوايانشان را بر پيامبر ترجيح مي‌داده‌اند همان گونه كه كرخي يكي از فقهاي حنفيه گفته است: « هر آيه يا حديثي مخالف مذهب ما باشد قابل تأويل يا منسوخ است.
الرساله في اصول الحنفيه , كرخي ص 169 الكرخي الحنفي كلّ آية أو حديث علي خلاف مذهبنا فهي منسوخةپايان قول لامذهب متعصّب(

جواب حنفي :آقاي لامذهب! هيچ صوفيِ واقعي و مذهبي حقيقي سخنان كفر آميز يا آن كه بوي كفر بدهد از زبانش جاري نمي‌سازد. برداشت تو با مغز پر از تعصّبت كه عينك بدبيني را نسبت به اهل سنت و جماعت بر چشمان زده‌اي اعتباري ندارد.
نخست عينك بدبيني را از چشمانت بردار. مغزت را از تعصّبات خُشك خالي بگردان تا بتواني قول صوفيان واقعي و فقهاء را بفهمي.آقاي
لامذهب! اين قول كرخي يا هر حنفي‌اي ديگر هرگز بوي كفر را نمي‌دهد و اتّباع عين سنّت را مي‌رساند و ليكن شما با مغز پرتعصّب آن را نمي‌فهميدهدف امام كرخي اين نيست كه ما نخست مذهب حنفي را تدوين كرده‌ايم و بعد دلايل را بر مذهب تطبيق مي‌دهيم و هر چه مطابق با آن نباشد آن را منسوخ يا تأويل مي‌كنيم.

پاسخی به شعربی وزن وقافیه مصعب لامذهب سیلی خور

نمایش ادامه مطلب
پاسخی به شعربی وزن وقافیه مصعب لامذهب سیلی خور
پاسخ حنفــــــــــی
الا مصعب كجا شعر، كجا تو
مـروراه دجـــــل ،راه دغـــــا تو

نه وزني دارد و ني قافيه هم
براي زخم جهلت نیست مرهم مصعب سیلی خور
«بزن سیلی که من اهل حدیثم
و این  تعصب بود کاَرت عزیزم»
 
 پاسخ حنفــــــــــی
زنم سيـــــلي وليكن با دلايل
اگر خواهان حق هستي و مايل

ترا اين سيلي‌ام بيدار سازد
اگر تو عاقلي هشيار سازد
مصعب سیلی خور
«به تو گفتند که اینان لامذهبانند به بوحنیفه و شافع دشمنانند»

برچسب ها : شبهات , سلفیت , غیرمقلد , تقلید , لامذهب , لامذهبیت , افراطی , راه حق , راه حقیقت , حقیقت اسلام , پاسخ کوبنده , پاسخ دندان شکن , احناف , شوافع , البانی , امام , سلپی ,

ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ و وسلفی ها ﺑﺎ ﺻﺤﯿﺢ ﺍﻟﺒﺨﺎﺭﯼ ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ ﻛﻒ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﺑﺮ ﺑﻨﺪ ﺩ

نمایش ادامه مطلب

ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ و وسلفی ها ﺑﺎ ﺻﺤﯿﺢ ﺍﻟﺒﺨﺎﺭﯼ

ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ ﻛﻒ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﺑﺮ ﺑﻨﺪ ﺩﺳﺖ ﭼﭗ ﺩﺭ ﻧﻤﺎﺯ

ﺩﺭ ﺑﺨﺎﺭﻱ 1/159 ﺑﺎﺏ ﺍﺳﺘﻌﺎﻧﺔ ﺍﻟﻴﺪ ﻓﻲ ﺍﻟﺼﻼﺓ ﻗﺒﻞ ﺍﺯﺣﺪﻳﺚ ﺷﻤﺎﺭﻩ 1198 ﺁﻣﺪﻩ (ﻭﻭﺿﻊ ﻋﻠﻲ ﻛﻔﻪ ﻋﻠﻲ ﺭﺳﻐﻪﺍﻻﻳﺴﺮ ‏)ﻳﻌﻨﻲ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﻲ ﮐﺮﻡ ﺍﻟﻠﻪ ﻭﺟﻪ ﻛﻒ ﺩﺳﺖﺭﺍﺳﺖ ﺧﻮﺩﺭﺍ ﺑﺮ ﺑﻨﺪ ﺩﺳﺖ ﭼﭗ ﺧﻮﺩ ﮔﺬﺍﺷﺖ.......ﺍﺯﺍﻳﻦ ﺟﺎﺛﺎﺑﺖ ﺷﺪ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻧﻤﺎﺯ ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ ﻛﻒ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﺑﺮ ﺑﻨﺪﺩﺳﺖ ﭼﭗ ﺳﻨﺖ ﺍﺳﺖ.... ﺯﻳﺮﺍ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﻲ ﭼﻨﻴﻦ.....ﻋﻤﻞﻣﻴﻨﻤﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ.ﻭﺳﻴﺪﻧﺎ ﻋﻠﻲ ﮐﺮﻡ ﺍﻟﻠﻪ ﻭﺟﻪ ﻫﺮﮔﺰ ﻋﻤﻞﺧﻼﻑ ﺳﻨﺖ ﺭﺍ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻧﻤﻲ ﺩﻫﺪ ﻟﻴﻜﻦ ﻓﺮﻗﻪ ﺟﺪﻳﺪﺍﻫﻞ ﺣﺪﻳﺚ ﻳﺎ ﻏﻴﺮ ﻣﻘﻠﺪﻳﻦ ﺑﺎ ﺍﻳﻦﺭﻭﺍﻳﺖ ﺑﺨﺎﺭﻱ ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﺩﺭ ﻧﻤﺎﺯ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﺭﺍ.ﺑﺮ ﺁﺭﻧﺞ ﻳﺎﺑﺮﻧﺰﺩﻳﻚﺁﺭﻧﺞ ﺩﺳﺖ ﭼﭗ ﻣﻴﮕﺬﺍﺭﻧﺪ ﻃﻮﺭﻳﻜﻪﺍﺯ ﻋﻤﻞ ﺷﺎﻥ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﺍﺳﺖ ﻓﺎﻳﺪﻩ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ ﻛﻒ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﺑﺮ '' ﺑﻨﺪ ﺩﺳﺖﭼﭗ '' ﺑﻪ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﻋﻠﻤﺎ ﺳﻨﺖ ﺍﺳﺖ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﻪ ﺧﻠﻔﺎﻱﺭﺍﺷﺪ...... ﻣﺠﺘﻬﺪﻳﻦ ﻣﺤﺪﺛﻴﻦ ﻭ ﻓﻘﻬﺎ ﺍﻫﻞ ﺳﻨﺖ ﺑﻪ ﺍﺗﻔﺎﻕﺩﺭ ﻧﻤﺎﺯ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺑﻨﺪ ﺩﺳﺖ ﭼﭗ ﻣﻴﮕﺬﺍﺷﺘﻨﺪ ﺗﻮﺟﻪ ﻛﻨﻴﺪ ﺑﻪ ﭼﻨﺪ ﺩﻟﻴﻞ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺑﺎﺭﻩ......
برچسب ها : ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ و وسلفی ها ﺑﺎ ﺻﺤﯿﺢ ﺍﻟﺒﺨﺎﺭﯼ ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ ﻛﻒ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﺑﺮ ﺑﻨﺪ ﺩﺳﺖ ﭼﭗ ﺩﺭ ,

نماززنان با مردان فرق دارد. قسمت سوم

نمایش ادامه مطلب
نماززنان با مردان فرق دارد.
قسمت سوم:
در بسیاری از مسایل نماز زنان بانماز مردان متفاوت است زیرا سرور دو عالم حضرت محمدص میان زنان ومردان تفاوت گذارده و زنان را عورت یعنی ستر قرار داده وفرموده اند: زن عورت است وچون بیرون رود شیطان در کمینش می باشد. ترمذی شریف حدیث1173 بنابرین سترآنهاشرعا وعقلا متقاضی تفاوت در بین نماز زنان ونماز مردان می باشدو لهذا جناب رسول الله ص خود وهمچنین بزرگان صحابه ی کرام نیز بر بسیاری ازین تفاوتها تصریح فرموده اند . به طور مثال چند مورد ذکر می شود:نماز مردان با جماعت واجب است اما رسول الله در باره نماز زنان به وضوح فرموده اند نماز زن افضل تر است که در داخل اتاقش خوانده شودویا ادای نماز جمعه با جماعت برای مردان فرض ولی برای زنان خیر

برچسب ها : نماززنان با مردان فرق دارد. قسمت سوم ,

نماز زنان با مردان فرق دارد. بخش دوم

نمایش ادامه مطلب
نماز زنان با مردان فرق دارد.
بخش دوم:
زنی که می خواهد نماز را شروع کند ، نخست نیت نماز نموده الله اکبر بگوید ودر وقت گفتن الله اکبر هردودست را تا شانه ی خود بلند نماید.این حکم برای زنان است چنانکه امام بخاری رح در کتاب قرة العینین حدیث شماره ۵۰و۵۱ از حضرت ام درداء رضی الله عنها که یکی از صحابیات است با سند صحیح روایت می کند که: وی در نماز دستهای خود را تا شانه هایش بلندمیکرد وبس.همچنین از حضرت وائل بن حجر رضی الله عنه روایت میکند که: رسول خدا ص به من فرمودند:ای وائل بن حجر!چون نماز را شروع کردی دستهایت را تا برابرگوشهایت بالاکن ، وزن دستهای خود را فقط تا سینه اش بالاببرد.معجم کبیرطبرانی ج۱۹ ص ۲۲اما مردان دستهای خود را تا برابر گوشهای خود بلند کنندورفع یدیه حذاءاذنیه.النهرالفائق ج۱ ص ۲۰۴

نماز زنان با مردان فرق دارد. بخش اول

نمایش ادامه مطلب
نماز زنان با مردان فرق دارد.
بخش اول:
متسلفین میگویند که زنان ومردان نمازشان یکسان است واستدلال میکنند که رسول الله ص فرموده است که:
صلو کما رأیتمونی اصلی.بخاری حدیث ۶۳۱
ترجمه: نماز بخوانید همانگونه که مرامی بینید
پاسخ: این استدلال مردود است زیرا همانگونه که در خود همین روایت مورد استدلالشان موجود است که: ونحن شببه متقاربون.رسول الله ص این حکم را به حضرت مالک بن حویرث و همراهانش رضی الله عنهم که همه مرد بودند اشاره فرمودند.اگر فرضا این روایت را برای زنان ومردان عام بدانیم ،پس در احادیث صحیحه ثابت است که مردم آن حضرت را دیدند که با عمامه نماز می خواندندپس آیا زنان نیز ازین به بعد عمامه به سرنماز بخوانند؟!

برچسب ها : نماز زنان با مردان فرق دارد. بخش اول: ,

تجسیم (ﻗﺎﺋﻠﯿﻦ ﺑﻪ ﺟﺴﻢ ﺑﻮدن ﺧﺪا)

نمایش ادامه مطلب

تجسیم (ﻗﺎﺋﻠﯿﻦ ﺑﻪ ﺟﺴﻢ ﺑﻮدن ﺧﺪا)
تجسیم یا همان مجسمه:

ﯾﮏ ﮔﺮوه اﻫﻞ ﺑﺪﻋﺖ و ﺿﻼﻟﺘﻨﺪ، ﮐﻪ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﻨﺪ: ﺧﺪاوﻧﺪ داراي ﺟﺴﻢ و ﺟﻮارح ﺑﻮده، و ﺑـﺮ روي ﻋـﺮش ﻗـﺮار ﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ. ﻧﮕﺎ: (ﺷﺮح اﻟﻤﻮاﻗﻒ، ج2، ص492). اي ﺟﻮان ﻣﺴﻠﻤﺎن، ﻋﻘﯿﺪه ي ﻣﺠﺴﻤﻪ ﻣﺒﻨﯽ ﺑﺮ اﯾﻨﮑﻪ ﺧﺪاوﻧﺪ ﺑﺮ روي ﻋﺮش ﻗﺮار دارد، از ﯾﻬﻮدي ﻫﺎ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷـﺪه اﺳـﺖ .
ﻋﻠﻤﺎي ﺗﻔﺴﯿﺮ ﻣﯽ ﻓﺮﻣﺎﯾﻨﺪ : ﯾﻬﻮدي ﻫﺎ ﮔﻔﺘﻨﺪ ﺧﺪاوﻧﺪ در روز ﯾﮑﺸﻨﺒﻪ ﺧﻠﻘﺖ آﺳﻤﺎن و زﻣﯿﻦ را آﻏﺎز ﮐﺮد و روز ﺟﻤﻌـﻪ آن را ﺑﻪ اﺗﻤﺎم رﺳﺎﻧﯿﺪ. ﺳﭙﺲ در روز ﺷﻨﺒﻪ ﺧﺴﺘﮕﯽ را در ﮐﺮد و ﺑﺮ ﻋﺮش ﺗﮑﯿﻪ ﻧﻤﻮد . ﺧﺪاي ﺑﺰرگ در رد آﻧﺎن اﯾﻦ آﯾﻪ را ﻧاﺰل ﻓﺮﻣﻮد :
«وﻟَﻘَﺪ ﺧَﻠَﻘﻨَﺎ اﻟﺴﻤﻮاتِ و اﻷرضوﻣﺎ ﺑﯿﻨَﻬﻤﺎ ﻓﯽ ﺳِﺘﱠﻪِ اَﯾﺎمِ و ﻣﺎ ﻣﺴﻨَﺎ ﻣِﻦ ﻟُﻐُﻮبٍ» ق/38.
ترجمه : «ﯾﻌﻨﯽ آﺳـﻤﺎﻧﻬﺎ و زﻣﯿﻦ و ﻣﻮﺟﻮدات ﺑﯿﻦ آن دو را ﻇﺮف ﺷـﺶ روز آﻓﺮﯾـﺪﯾﻢ و اﺻـﻼً ﺧﺴـﺘﻪ ﻧﺸـﺪﯾﻢ ». ﻧﮕـﺎ : (روح اﻟﻤﻌـﺎﻧﯽ، ج26، ص192) و (ﺗﻔﺴﯿﺮ اﻟﮑﺒﯿﺮ، ج 28، ص184). اﻣﺎم اﺑﻦ ﺣﺠﺮ ﻋﺴﻘﻼﻧﯽ ﻣﯽ ﻓﺮﻣﺎﯾﺪ : «ﯾﻬﻮدي ﻫﺎ ﺑﻪ ﺗﺠﺴـﯿﻢ (ﻗﺎﺋـﻞ ﺷـﺪن ﺟﺴﻤﯿﺖ ﺑﺮاي ﺧﺪا )، اﻋﺘﻘﺎد دارﻧﺪ و ﻣﻌﺘﻘﺪﻧ ﺪ ﮐﻪ ﺧﺪاوﻧﺪ ﺟﺴﻢ اﺳﺖ، و داراي اﻋﻀﺎء ﻣـﯽ ﺑﺎﺷـﺪ .

برچسب ها : تجسیم (ﻗﺎﺋﻠﯿﻦ ﺑﻪ ﺟﺴﻢ ﺑﻮدن ﺧﺪا) ,

غیر مقدین پاسخ دهید( اگر زن از جلوی نمازگذار رد شود )

نمایش ادامه مطلب

یک سئوال ازغیرمقلدین :


درصحیح مسلم ج 1ص197 حدیث مرفوع ازابوهریره روایت است.اگرزن جلونمازگزار ردشود باعث قطع نمازاست.درابوداودوابن ماجه( باب مایقطع الصلوه) حدیث مرفوع
  است که زن حائض (بالغ)جلونمازگزاربیایدنمازمی شکند.

عَنْ سُلَيْمَانَ قَالَ أَبُو ذَرٍّ: ((يَقْطَعُ صَلاَةَ الرَّجُلِ- إِذَا لَمْ يَكُنْ بَيْنَ يَدَيْهِ قِيدُ آخِرَةِ الرَّحْلِ الْحِمَارُ وَالْكَلْبُ الأَسْوَدُ وَالْمَرْأَةُ)). فَقُلْتُ مَا بَالُ الأَسْوَدِ مِنَ الأَحْمَرِ مِنَ الأَصْفَرِ مِنَ الأَبْيَضِ فَقَالَ يَا ابْنَ أَخِي سَأَلْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ كَمَا سَأَلْتَنِي فَقَالَ: ((الْكَلْبُ الأَسْوَدُ شَيْطَانٌ)).

703- ُ عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ- رَفَعَهُ شُعْبَةُ- قَالَ: ((يَقْطَعُ الصَّلاَةَ الْمَرْأَةُ الْحَائِضُ وَالْكَلْبُ)).ابوداود.َابن ماجه عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: ((يَقْطَعُ الصَّلاَةَ الْكَلْبُ الأَسْوَدُ وَالْمَرْأَةُ الْحَائِضُ)).

1003- عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: ((يَقْطَعُ الصَّلاَةَ الْمَرْأَةُ وَالْكَلْبُ وَالْحِمَارُ)).


متسلف می گوید: «مذهب ما مذهب رسول الله است.

نمایش ادامه مطلب

درجواب می گویم: وقتی كه همه مذاهب چهارگانه از احادیث رسول الله صلی الله علیه و سلم ثابت اند، پس مذهب همه، مذهب رسول الله است؛لیكن مذاهب دیگر به یك مجتهد منسوب اند، و مذهب سلفی به یك مجتهد منسوب نیست، بلكه هر شخصی از این گروه برای خود یك مجتهد استو آنچه از قرآن و حدیث فهمیده به عنوان مذهب رسول الله صلی الله علیه و سلم به افرادی كه از او تقلید می كنند، بیان می كند. لذا می بینیم كه هر شخصی از مجتهدین این گروه نظریه خاص خود را دارد كه با نظریه مجتهد دیگر فرق می كند


دفاع شيخ الاسلام ابن تيميه رح از امام اعظم رح نسبت به اعتراضات متسلفين

نمایش ادامه مطلب

دفاع شيخ الاسلام ابن تيميه رح  از امام اعظم رح

نسبت به اعتراضات متسلفين

متسلفین  معاند و کم علم دایما زبان اعتراض گشوده اند که امام ابوحنیفه رح قیاس را بر حدیث ترجیح می داداما شیخ الاسلام ابن تیمیه رح این شبه شان را بدین صورت جواب میدهدهركسي نسبت به امام ابوحنيفه رح و ديگر ائمه گمان  كند كه با  حديث صحيح، بخاطر قياس و یا بنابر علتی دیگر عمداً  مخالفت كرده است  قولش خطا و اشتباه و مردود است. اين شخص از دوحال خالي نيست.

·       يا از روي ظن و گمان حرف مي زند

·       و يا بخاطر هوي و هوس


برچسب ها : شيخ الاسلام ابن تيميه , امام اعظم , اعتراضات متسلفين , دفاع شيخ الاسلام ابن تيميه رح از امام اعظم رح نسبت به اعتراضات متسلفين ,

جواب سلسله شبهات غیرمقلدان بخش یازدهم(ترک تقلید گناه نیست)

نمایش ادامه مطلب

جواب سلسله شبهات غیرمقلدان

بخش یازدهم:

ﺷﺒﻬﻪ ﯾﺎﺯﺩﻫﻢ : ﻣﯽ ﮔﻮﯾﻨﺪ : ﺗﺮﮎ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﮔﻨﺎﻩ ﻧﯿﺴﺖ ﻭ ﺑﺎﯾﺪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﺯ ﻓﻬﻢ ﻭﻋﻘﻞ ﺧﻮﯾﺶ ﮐﺎﺭﺑﮕﯿﺮﺩ.

ﺟﻮﺍﺏ :

 ﻧﺨﺴﺘﯿﻦ ﮔﻨﺎﻩ ﺩﺭ ﺩﻧﯿﺎ ﺗﺮﮎ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﺑﻮﺩ، ﺷﯿﻄﺎﻥ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﻧﮑﺮﺩ ﮐﻪ ﮔﻤﺮﺍﻩﺷﺪ.

ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻣﺘﻌﺎﻝ ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﻣﯽ ﻓﺮﻣﺎﯾﺪ :( فَلَوْلاَ نَفَرَ مِن كُلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُمْ طَآئِفَةٌ لِّيَتَفَقَّهُواْ فِي الدِّينِ)ﮐﻪ ﺑﻪ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎﻥ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﮐﻪ ﺗﻔﻘﻪ ﺣﺎﺻﻞﺑﮑﻨﯿﺪ، ﻓﻘﻪ ﺑﯿﺎﻣﻮﺯﯾﺪ.ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﻼ ﺯﯾﻨﺖ ﭘﯿﺪﺍ ﺷﺪﻩ،ﻃﻮﻕ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻭﺯﯾﻨﺘﯽﺍﺳﺖ،ﺍﮔﺮ ﺍﯾﻦ ﻃﻮﻕ ﺭﺍﺑﯿﻨﺪﺍﺯﺩ ﻃﻮﻕ ﻟﻌﻨﺖ ﺑﺮﺍﻭ ﻻﺣﻖ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﻣﺎﻧﻨﺪﺷﯿﻄﺎﻥ .

ﻣﺜﺎﻟﯽ ﺁﺳﺎﻥ :

ﺍﺗﺒﺎﻉ ﺍﻣﺎﻡ ﻣﺴﺠﺪ ﺩﺭ ﻫﺮ ﺭﮐﻦ ﺍﻟﺰﺍﻣﯽ ﺍﺳﺖ ﺍﮔﺮ ﺧﻼﻑ ﮐﺮﺩﺍﺣﺘﻤﺎﻝ ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﺳﺮﺵ ﻣﺎﻧﻨﺪﺍﻻﻍ ﺷﻮﺩ،ﺍﻣﺎﻡ ﻣﺴﺠﺪ ﺭﺍ ﻣﺎ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﻣﻘﺮﺭﮐﺮﺩﻩ ﺩﺭ ﻧﻤﺎﺯ ﺟﻤﺎﻋﺖ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺍﺗﺒﺎﻉ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﻢ .ﻫﻤﯿﻦ ﻃﻮﺭ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮﺣﻨﯿﻔﻪ ‏( ﺭﺡ )ﺭﺍ ﻣﺎ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﺍﺗﺨﺎﺏ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺍﺗﺒﺎﻉ ﻭ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﻢ ،ﭘﺲ ﭼﮕﻮﻩ ﻣﺎﺩﺭ ﺗﺎﺑﻌﺪﺍﺭﯼ ﺍﻣﺎﻡ ﻣﺴﺠﺪ ﺍﺯ ﺍﻟﻠﻪ ‏(ﺝ ‏) ﺍﻃﺎﻋﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﻢ ﻫﻤﯿﻨﻄﻮﺭ ﺩﺭ ﺑﻘﯿﻪ

ﺍﺣﮑﺎﻡ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺗﺸﺮﯾﺢ ﻭ ﺗﻔﺴﯿﺮﯼ ﮐﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮﺣﻨﯿﻔﻪ ‏( ﺭﺡ ‏) ﺑﯿﺎﻥ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺍﻧﺪﺍﺯ ﺍﻟﻠﻪ ‏(ﺝ ‏) ﺍﻃﺎﻋﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﻢ.


برچسب ها : جواب سلسله شبهات غیرمقلدان بخش یازدهم: ,

برخی متسلفین بنابرناچاری دروغ میگویند که وحیدالزمان حنفی بوده است. قسمت دوم

نمایش ادامه مطلب

برخی متسلفین بنابرناچاری دروغ میگویند که  وحیدالزمان حنفی بوده است.

قسمت دوم:

واما جواب

5- فرائض وضو و ارکان ها تسعة و قیل عشرة و العاشرة الولاء.ترجمه:فرائض وضو و ارکان آن نه تا هستند و طبق قولی ده تا هستند و دهم پی در پی است...نزل الابرارص۱۱(بنده حقیر(امیری)می گوید:معلوم میشود که وحیدالزمان حنفی نیست؛زیرا فرایض وضو نزد احناف چهارند.

)6- فلا ینقض بخروج الدم من غیرالسبیلین و لو سال.نزل الابرارص۱۸)ترجمه:خروج خون غیر از قبل و دبر و لو اینکه جاری باشد ناقض وضو نیست.معلوم می شود که حنفی نیست؛زیرا عندالاحناف خون جاری از غیر سبیلین هم ناقض وضو هست.

)والصحیح ان الخمر لیس بنجسنزل الابرار ص۱۹)ترجمه:(قول صحیح این است که شراب پلید نیست.

8 والصحیح طهارة الخمرنزل الابرار  ص۳۱ ترجمه:«قول صحیح این است که شراب پاک است»

معلوم میشود که حنفی نیست.زیرا عندالاحناف شراب(خمر)نجاست غلیظه است کما هو المصرح فی جمیع الکتب فقه الاحناف.و دلیل بر نجاست شراب،قول الله تعالی است که «رجسُ»یعنی پلید است.قال الله تعالی:إِنَّمَا الْخَمْرُ وَالْمَيْسِرُ وَالْأَنْصَابُ وَالْأَزْلَامُ رِجْسٌ مِنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ»(مائده۹۰)


برچسب ها : برخی متسلفین بنابرناچاری دروغ میگویند که وحیدالزمان حنفی بوده است. قسمت دوم ,

برخی غیرمقلدین به دروغ میگویند شیخ وحیدالزمان سلفی غیرمقلد نبوده بلکه حنفی بوده است(1)

نمایش ادامه مطلب

 

برخی غیرمقلدین به دروغ میگویند شیخ وحیدالزمان سلفی غیرمقلد نبوده بلکه حنفی بوده است.

واما پاسخ:

چون قافیہ بہ تنگ آید/ شاعر بہ جفنگ آید.

بعداز اینکہ عرصه برای متسلفین تنگ شد ورسوای عالم شدند متسلفین دست بہ انکار علما ومجتهدان بزرگ خود زده اند

تا بہ زعم خودشان راه گریز و حربه ای باشد برای پوشاندن عقاید خرافی شان.مابرآن شدیم تا با ادلّه متسلف بودن ایشان را اثبات کنیموحید الزمان گرچہ قبلا حنفی بودہ اما بعدا غیرمقلدیت را اختیار کردہکما اینکہ علامہ عبدالرشید نعمانی رحمہ اللہ درما تمس الیہ الحاجہ لمن یطالع سنن ابن ماجہ"نوشتہ استو کان فی مبدا امرہ حنفیا ثم تحول الی مذھب اصحاب ظواھر الحدیث و انکر تقلید ائمہ فی الفروع ما تمس الیہ الحاجہ ص ۲۱۶)

 چون وحید الزمان در کتاب نزل الابرار مسائلی مطرح کردہ کہ دال بر غیرمقلدیت بودن او ھستند و غیرمقلدین بہ علت ایراد این مسایل مورد الزام قرار گرفتہ و از جواب آنھا تا بہ حال عاجز ماندہ اند

 چنانکہ مناظر اسلام مولانا صفدر رحمہ اللہ چندین بار از غیرمقلدین جواب طلبیدہ نتوانستہ اند جواب دھند

اتباع همان تقلید است ومترادف المعنی اند.

نمایش ادامه مطلب

 

اتباع همان تقلید است ومترادف المعنی اند.

آیـات اتبـاع

وَإِذَا قِيلَ لَهُمُ اتَّبِعُوا مَا أَنْزَلَ اللَّهُ قَالُوا بَلْ نَتَّبِعُ مَا أَلْفَيْنَا عَلَيْهِ آبَاءَنَا ۗ أَوَلَوْ كَانَ آبَاؤُهُمْ لَا يَعْقِلُونَ شَيْئًا وَلَا يَهْتَدُونَ (البقرہ۱۷۰)

وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ تَعَالَوْا إِلَىٰ مَا أَنْزَلَ اللَّهُ وَإِلَى الرَّسُولِ قَالُوا حَسْبُنَا مَا وَجَدْنَا عَلَيْهِ آبَاءَنَا ۚ أَوَلَوْ كَانَ آبَاؤُهُمْ لَا يَعْلَمُونَ شَيْئًا وَلَا يَهْتَدُونَ (المائده۱۰۴)

در این آیات از بی علمی،نادانی و جهالت از پیروی پدران و اجداد باز داشته شده استدر حالی که مجتهدین اینگونه نیستند،پس اگر اینطور است با مقایسه ثابت کنید که آیا مجتهدین اینگونه بوده اند...

 پیروی از خداوند متعال:

 اتَّبِعُوا مَا أُنزِلَ إِلَيْكُم مِّن رَّبِّكُمْ وَلَا تَتَّبِعُوا مِن دُونِهِ أَوْلِيَاءَ قَلِيلًا مَّا تَذَكَّرُونَاین آیه حکم پیروی از خداوند متعال بدون ارائه دلیل هست .پیروی از رسول الله صلی الله علیه و سلم

قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللَّهُاین آیه هم حکم پیروی از رسول الله صلی الله علیه و سلم بدون ارائه دلیل هست


برچسب ها : اتباع همان تقلید است ومترادف المعنی اند. ,

جواب شبهه:لا محل لاحد ان یاخذ بقولنا ما لم یعلم من این اخذناه

نمایش ادامه مطلب

 

شبهه بیست وپنجم : ابوحنیفه می گوید:



لا محل لاحد ان یاخذ بقولنا ما لم یعلم من این اخذناه.

جواب :

عبارت لامحل لاحد یاخذ بقولنا ما لم یعلم من این اخذنا.

اولا: عبارت را صحیح نقل نکردہ اند ؛زیرا خودشان مقلد محض هستند.

ثانیا: غیر مقلدان می گویند: ما مسایل فقهی امام ابوحنیفه- رحمه اللہ- را به  این خاطر قبول نمی کنیم  که :"حدّثنا " یعنی سند ندارند. پس چگونه این عبارت امام را بدون سند قبول کردہ و خود را مصداق ا تؤمنون ببعض الکتاب و تکفرون ببعض" قرار میدھند؟

ثالثااین قول امام برای علما و فقهایی است که ادله را می شناسند و روش استدلال را می دانندنه برای عوام که نه ادله میدانند و نه راہ استدلال را بلد ھستند. امر نمودن عوام به درک ادله و استدلال تکلیف ما لایطاق است.

رابعا:  علمای حنفی دلایل امام خود را از ھرکسی دیگر بہتر می دانند که کتابهای دلیلی آنان شاھد این مطلب است.لذا وقتی کہ مستدل امام را می دانند،منع کردنشان از عمل و فتوا ، خلاف قول امام است!

خامسا: خود غیرقول امام را بدون ماخذش پذیرفته و در کاری واقع شدہ که دیگران را از آن منع می کندو خود را مصداق "لِم تقولون ما لاتفعلون" قرار دادہ است!

 

گروپ علمي وتحقیقي راه حقیقت2

ﻣﯽ ﮔﻮﯾﻨﺪ : ﮐﻪ ﺷﻤﺎ ﻓﻘﻂ ﭼﺴﭙﯿﺪﻩ ﺍﯾﺪ ﺑﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮﺣﻨﯿﻔﻪ ﺣﺎﻻﻧﮑﻪ ﺍﻭ ﺑﺸﺮ ﺍﺳﺖ

نمایش ادامه مطلب

 

ﻣﯽ ﮔﻮﯾﻨﺪ : ﮐﻪ ﺷﻤﺎ ﻓﻘﻂ ﭼﺴﭙﯿﺪﻩ ﺍﯾﺪ ﺑﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮﺣﻨﯿﻔﻪ ﺣﺎﻻﻧﮑﻪ ﺍﻭ ﺑﺸﺮ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﺸﺮ ﺟﺎﺋﺰﺍﻟﺨﻄﺎ ﺍﺳﺖ ﻟﺬﺍ ﺩﺭ ﻣﺴﺌﻠﻪ ﺍﯼ ﮐﻪ ﺍﻭﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ﮐﺮﺩﻩ، ﭘﺲ ﺷﻤﺎ ﭼﺮﺍ ﺍﺯ ﺍﻭ ﭘﯿﺮﻭﯼ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﺪ؟


ﺟﻮﺍﺏ :

ﻣﺎ ﻣﻨﮑﺮ ﻧﯿﺴﺘﯿﻢ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺣﺐ ﺍﺷﺘﺒﺎﻫﯽ ﻣﺘﺤﻤﻞ ﻧﯿﺴﺖ

ﺑﺎﻟﻔﺮﺽ

ﺍﮔﺮ ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ﺷﺪﻩ

ﺍﻣﺎ ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ، ﺍﺩﺍﻣﻪ ﻧﯿﺎﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ

ﯾﺎ ﺍﺯ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺣﺐ ﺭﺟﻮﻉ

ﺛﺎﺑﺖ ﺍﺳﺖ

ﯾﺎ ﺻﺎﺣﺒﯿﻦ (شاگردان امام ،امام قاضی  ابویوسف و امام محمد شیبانی)ﻗﻮﻟﯽ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﻓﺘﻮﯼ ﺑﺮ ﻗﻮﻝ ﺁﻧﻬﺎ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﺪﻩ.

ﻫﻤﯿﻨﻄﻮﺭ ﺍﺯ ﻣﺤﺪﺛﯿﻦ ﻫﻢ ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﻣﺎ ﻣﺤﺪﺛﯿﻦ ﻧﮕﺬﺍﺷﺘﻪ ﺍﻧﺪ ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ﺍﺩﺍﻣﻪ


ﺑﯿﺎﺑﺪ

 


برچسب ها : ﻣﯽ ﮔﻮﯾﻨﺪ : ﮐﻪ ﺷﻤﺎ ﻓﻘﻂ ﭼﺴﭙﯿﺪﻩ ﺍﯾﺪ ﺑﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮﺣﻨﯿﻔﻪ ﺣﺎﻻﻧﮑﻪ ﺍﻭ ﺑﺸﺮ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﺸﺮ ﺟﺎﺋﺰ ,

بحث قضای نمازهای فوت شده عمدی؛قسمت اول

نمایش ادامه مطلب

بحث قضای نمازهای فوت شده عمدی...

قسمت اول:

بسم الله الرحمن الرحيم الحمد لله رب العالمين و الصلاة و السلام علي نبيه محمد الأمين، و علي آله و صحبه أجمعين.

بحث قضاي نمازهاي فوت شده‌ي عمدي

مذهب حنفيه اين است كه اگر كسي نمازي را عمداً فوت گردانيد، بايد آن را قضا كند، همانگونه كه نائم و ناسي بايد آن را قضا كنند.

غير مقلّدان اين عمل حنفيه را خلاف سنت قرار داده فتوا به عدم قضاي نماز فوت شده‌ي عمدي مي‌دهند.

بحث مذاهب :

جمهور علما از مذاهب اربعه‌ي اهل سنت و جماعت به قضاي نماز فوتي عمدي قايل هستند.

ابن تيميه از حنابله و ابن حزم ظاهري و برخي از شوافع قايل به عدم قضاي نماز فوتي عمدي هستند. لذا در اين مورد حنفيان تنها نيستند و جمهور امّت با آنان است
برچسب ها : بحث قضای نمازهای فوت شده عمدی... قسمت اول , نماز قضا , قضای نماز , نماز فوتی ,

متسلفین میگویند: پیروان فقهی مذاهب اربعه امامان خود را شریعت ساز میدانند واگر امامشان دچار اشتباه

نمایش ادامه مطلب

 

💯📢سلسله جوابهای شبهات غیرمقلدان...

4بخش چهارم...

شبه ی چهارم: متسلفین میگویند: پیروان فقهی مذاهب اربعه امامان خود را شریعت ساز میدانند واگر امامشان دچار اشتباه شودبازهم قول امامشان را برقول پیامبرص ترجیح میدهند.

پاسخ نخست:

این حرف متسلفین بهتان عظیمی است علیه اهل مذاهب...

عقیده ی ما اهل سنت والجماعة اینچنین است...👇

🔰شارع واقعی فقط اللہ است. پیامبر صلی اللہ علیہ و سلم مبین  شریعت است.

👈امام مجتھد توضیح دھندہ و شارح اقوال خدا و رسول صلی اللہ علیہ و سلم است نہ شارع.

👌شارح ناسخ و منسوخ و... است.



  • پیشنهادی

  • پربازدید

  • جدید

  • نظرات
  • اثبات ترک رفع یدین (بلند نکردن دست ها در نماز)

  • عقیده اهل سنت و جماعت در جواب کسی که می گوید الله کجاست؟

  • توهین امام غیرمقلدین «البانی» به امام اعظم

  • نقد کتاب : صفة صلاة النبی ناصرالدین آلبانی رح در ترازوی عدل وانصاف(1)

  • پنج سوال دندانشکن قایلین'ترک رفع یدین(احناف ومالکیه)؛ از کسانیکه قایل به رفع یدین هستند(غیرمقلدین

  • پنجاه سوال کمرشکن از غیرمقلدین

  • ثبوت صلاةالتسبیح برردجواب غیرمقلدین که صلاةالتسبیح رابدعت می دانند

  • ثبوت توسل شرعی از دیدگاه اهل سنت و الجماعة

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • تاریخچه پیدایش طیف غیر مقلدین(متسلفین)

  • پاسخ به ده اعتراض بر جماعت تبلیغ

  • متسلفین می گویند:تصوف بدعت است

  • دفاع شيخ الاسلام ابن تيميه رح از امام اعظم رح نسبت به اعتراضات متسلفين

  • افشای دروغ های متسلفین در مورد تصوف

  • پاسخ اعتراضات و شبهات نسبت به کتاب فضایل اعمال

  • سوء استفاده غیرمقلدین ازاحساسات دینی مردم؛درمورد جماعت تبلیغ وکتاب فضایل اعمال

  • آیا احناف در عقیده مخالف امام ابوحنیفه هستند و عقیده امام ابومنصور ماتریدی عقیده معتزلی هست؟؟

  • فرق اهل سنت با اهل حدیث

  • ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب مقلد مذهب حنابله!!!!

  • می گویند:در کجای قرآن آمده است که تقلید از امام اعظم ﴿رح﴾ واجب است؟

  • قیچی کردن غیرمقلدین قول امام العصر انور شاه كشميري را درخصوص تراويح

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • جایگاه امام اعظم (رح)درعلم حدیث بخش اول

  • تعریف کامل اهل سنت

  • شبهه نوزدهم : اتباع یعنی پیروی از قران و سنت به فهم سلف صالح امت نه تقلید کورکورانه و‌جاهل

  • شكستن حلقه هاى ضعيف غيرمقلدين :-بخش نهم محل بستن دستها در نماز

  • بعضی از عقاید و انحرافات فکری غیر مقلدین

  • ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﻏﯿﺮﻣﻘﻠﺪﯾﻦ و وسلفی ها ﺑﺎ ﺻﺤﯿﺢ ﺍﻟﺒﺨﺎﺭﯼ ﮔﺬﺍﺷﺘﻦ ﻛﻒ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺖ ﺑﺮ ﺑﻨﺪ ﺩ

  • تجسیم (ﻗﺎﺋﻠﯿﻦ ﺑﻪ ﺟﺴﻢ ﺑﻮدن ﺧﺪا)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • چندسؤال کمر شکن از برادران غیر مقلد؛اهل حدیث ویا به اصطلاح سلفی

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • فاش کردن آخرین مکر وحیله غیرمقلدین(متسلفین) ؛ بهترین قول ازمذاهب اربعه را انتخاب میکنیم

  • کرامات اولیاء (صحابه وتابعین وصالحین)ازدیدگاه علامه ابن تیمیه رح

  • جــــواب شـــبــــهـه نعم البدعه هذه در مورد قول عمر رض درمورد تراویح

  • دلایلِ فرق در میان نماز مرد و زن؛ قسمت اول

  • سلسله جواب شبهات متسلفین...(بخش اول)

  • افشای پشت پرده سلفیت(بخش اول)

  • غیرمقلدین و هشت رکعتی ها جواب علمی و تحقیقی دهید

  • سلفیت وپیدایش آن:دکتر «محمد سعید رمضان البوطی»

  • امام احمد بن حنبل (ره) منکران تقلید را فاسق و انکار کننده های علم و سنت پیامبر (ص) میداند

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • اثبات توسل بالذات قسمت اول

  • تعداد رکعات تراویح(قسمت اول)

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • دانلود کتاب : بازگشت وتوبه یک غرمقلد به سواد اعظم

  • تقلید درپرتوقرآن وحدیث وگفتارسلف : قسمت اول

  • تراویح و سلفی ها؛ ده چلینج برای اثبات عمل آنها :قسمت اول

  • فتنه ی لامذهبیت و انکار فقه اسلامی

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • آدرس جدید راه حقیقیت

  • اطلاعیه از طرف گروه علمی وتحقیقی راه حقیقت2 به همه اهل سنت

  • مــــــــــوضوع: قراءةخلف الامام قسمت هشتم

  • پاسخ به رئيسي مجسم و مشبِّه كه قائل به مكان براي الله سبحانه و تعالي است. (قسمت اول)

  • توضیح مطلب(ٳذا صَحَّ الحَدیثُ فَهومَذهبی)

  • گفتمان دلچسب وجالب مولانا محمد امین صفدر اوکاروی رح

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت سوم

  • پاسخ دندانشکن به یک لامذهب سطحی نگر

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم بخش اول

  • هجمه وتعدّی آلبانی به کتاب صحیح مسلم قسمت دوم

  • اثبات توسل و تبرک از آثارپیامبر ازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دوازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبر ازدایره قرآن، سنت وسلف صالح امت.بخش یازدهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت بخش نهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت وسلف صالح امت بخش دهم

  • اثبات توسل وتبرک به آثارپیامبرازدایره قرآن،سنت و سلف صالح امت قسمت هشتم

  • مــــــــــوضوع:اشاره انگشت در نمازبخش سوم

  • آلبانی درآیینه ی اختلاف

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت :قسمت ششم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام :قسمت: ششم

  • برآیندفتنه ی لامذهبیت .قسمت هفتم

  • رفع یدین در نماز منسوخ است.

  • اضطراب وضعف روایات رفع یدین

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده .بخش سی وپنجم

  • مـــــوضوع : حرکت دادن انگشت سبابه در نمازقسمت دوم

  • پاسخی به شعربی وزن وقافیه مصعب لامذهب سیلی خور

  • یک پرسش دوگزینه ای ازغیرمقلدین نوپا

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت پنجم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وششم .

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وهفتم .

  • جوابیه دروغ های متسلفین نسبت به فقه احناف...

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده:بخش سی وچهارم.

  • نقد مقاله ی جاهلانه متسلف درموردترک تقلید

  • مــــــــــوضوع :اشاره انگشت در نماز: بخش اول

  • پیشگفتار: بحث قرائت خلف الامام قسمت دوم:

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وپنجم

  • مـــــوضوع :قرائت خلف الامام ❋قسمت:‌ چهارم

  • سطحيت نه سلفيت

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وچهارم.

  • رونمایی از پلتیک وحقه بازی متسلفین که می خواهندازطریق واژه "سلفی" مردم خام را تحت تأثیرقراردهند.

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت پنجم .

  • تحقیقی درمورد غیر مقلدین

  • پاسخ دندانشکن به متسلف دهن لق ابله وخائن .درمورد احناف و جماعت تبلیغ

  • مسائل نمازدرپرتو قرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست وسوم

  • برآیند فتنه ی لامذهبیت :قسمت چهارم.

  • حقانیت نهضت دعوت وتبلیغ

  • تحقيقی مختصردرمورد سلام با يک دست

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه :قسمت بیست ودوم

  • پاسخ کوبنده برهرزه گوینده بخش سی ودوم

  • برآیندتحریک لامذهبیت.قسمت دوم

  • مسائل نمازدرپرتوقرآن وسنت وآثارصحابه قسمت بیست ویکم .

  • کد های اختصاصی